- Liittynyt
- 20.10.2016
- Viestejä
- 2 555
199e 15tkm välein ja 399e 30tkm välein taitaa olla....
Okei, ihan inhimillisen kuuloista. Ajattelin vain, että jotain kuluja oli piilotettu pakollisiin vuosihuoltoihin

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
199e 15tkm välein ja 399e 30tkm välein taitaa olla....
Tää nyt on ihan bullshittiä, jos puhutaan Mazda3, Corolla, Ceed jne. pirsseistä. Tottakai se hintaero on tuo ja enemmänkin jos ottaa halvimman Kian ja kalliimman pään Corollan tai Kolmosen, mutta onko ne millään tavalla järkevästi verrattavissa. Tuokin selittyy pitkälti sillä, että Kiasta on sellainen karvalakkitarjolla mitä Toyota tai Mazda ei enää kehtaa edes tarjota, kun myynti on niiden osalta olematonta, kun uusien autojen ostajat haluaa tietyt varusteet.Ota huomioon myös se, että Mazda ja Toyota on lähtöhinnaltaan kalliimpia autoja kun Hyundai ja Kia. Arvo niissä tippuu hitaammin, mutta (uutta) ostaessa saat latoa 5-7 tonnia enemmän rahaa tiskiin. Tuo euromääräinen ero siten kapenee, kun arvon pudotus niissä lähtee korkeammalta.
Tässä on kevään pintaan herännyt ajatus käyttiksen vaihtamisesta:
- Hintahaitari 2000-6000€
- Bensa
- Merkillä ei väliä - myös ranskalaiset kelpaavat
- Teknisesti luotettava, kohtuulliset ylläpitokulut (ml. ajoneuvovero)
- Mahdollisimman hiljainen
Löytyisikö näillä spekseillä ehdotuksia?![]()
Tää nyt on ihan bullshittiä, jos puhutaan Mazda3, Corolla, Ceed jne. pirsseistä. Tottakai se hintaero on tuo ja enemmänkin jos ottaa halvimman Kian ja kalliimman pään Corollan tai Kolmosen, mutta onko ne millään tavalla järkevästi verrattavissa. Tuokin selittyy pitkälti sillä, että Kiasta on sellainen karvalakkitarjolla mitä Toyota tai Mazda ei enää kehtaa edes tarjota, kun myynti on niiden osalta olematonta, kun uusien autojen ostajat haluaa tietyt varusteet.
Vertaatko nyt hybridi-Toyotaa (aut.) ja 150 hv:n hyvinvarusteltua Mazdaa johonkin litraiseen keppivaihteiseen Kiaan? Silloin hintaero tosiaan on 5 k€, mutta on se vähän erikoinen vertailu.Katsoitko edes ne hinnat?
Halvin Toyota corolla hatchback alkaen 27700€.
Halvin Mazda 3 alkaen 27200€.
Kia Ceed keskitasoisella EX varustelulla 22600€.
Tuossa on viiden tonnin hintaero, enkä edes verrannut halvimpaan ceediin, vaan keskitasoiseen.
Joten mikä oli bullshittiä? Toyota ja Mazda on paljon kalliimpia autoja kun Kia ja Hyundai.
Vertaatko nyt hybridi-Toyotaa (aut.) ja 150 hv:n hyvinvarusteltua Mazdaa johonkin litraiseen keppivaihteiseen Kiaan? Silloin hintaero tosiaan on 5 k€, mutta on se vähän erikoinen vertailu.
Corolla Hatchback Life maksaa alkaen 23 236,78 €. Halvin hybridi sitten alkaen 26 700,26 €. Toyotalla tosin kannattanee maksaa 1 k€ enemmän, jotta saa paremmat varusteet.
Tuossa 27 200 € maksavassa Mazdassa on:
-2,0 l 150 hv vs. Kian 1,0 l 120 hv (se tärkeä alavääntö risteyksissä, kun kerran manuaalit kyseessä...)
-sähköllä taittuvat peilit
-adaptiivinen vakkari
-katvealueen valvonta
-liikennemerkkien tunnistus
-varashälytin
-integroitu navi Android Auton lisäksi
-HUD tuulilasiin
Kia Ceed EX ei sisällä mitään noista. Adaptiivinen vakkari sisältyy vasta Ceedin Business Premiumiin, mikä maksaa 29 780,19 €. Tuo on automaattivaihteinen, joten vastaava Mazda maksaa 30 k€, mutta siitä taas puuttuu avaimeton lukitus.
Sen tarkemmin tutkimatta Ceediä vastaavat Toyotat ja Mazdat ovat noin 1-3 k€:a kalliimpia, mutta eivät missään nimessä 5-7 k€ kalliimpia, kuten aluksi sanoit. Suurin ero on silloin, jos varusteilla ei ole yhtään mitään väliä. Silloin halvin Corolla (1,2T 116 hv) on 3,8 k€ kalliimpi kuin halvin Ceed (1,0T 100 hv).
Pakko sanoa, että olen ollut positiivisesti yllättynyt kuinka hyvin 25 tkm ajettu -18 vuosimallin Mazda3 on pitänyt hintansa. Pelkäsin saavani sellasia 15 k€ vaihtotarjouksia, mutta keskimäärin hyvitykset olleet noin 20 k€. Ne kalleimmat kilometrit juuri takana ja en mä tosta kuitenkaan maksanut uutena kuin reilu 25k€.Se mazda 3 on myös hyvä vaihtoehto, pieni kulutus, luotettavia pelejä, ja ne menee kaupaksi kuin häkä, eli arvo ei tipu!
Itekin saattaisin tämmöiseen kallistua, mutta kannattaa muistaa 10-11 litran keskikulutus ja 450e/vuosi ajoneuvovero.
Tätä juuri hain, että Ceed on halpa, kun ottaa ilman varusteita. Varusteltuna maksaa sitten siinä kun muutkin. Toki omenoita ja päärynöitä kannattaa vertailla. Itse kun ostin 1.5v sitten uuden pirssin niin loppujen lopuksi Kia päätyi sinne kalliimpaan päähän, kun halutut varusteet oli "ruksittu".Vertaatko nyt hybridi-Toyotaa (aut.) ja 150 hv:n hyvinvarusteltua Mazdaa johonkin litraiseen keppivaihteiseen Kiaan? Silloin hintaero tosiaan on 5 k€, mutta on se vähän erikoinen vertailu.
Corolla Hatchback Life maksaa alkaen 23 236,78 €. Halvin hybridi sitten alkaen 26 700,26 €. Toyotalla tosin kannattanee maksaa 1 k€ enemmän, jotta saa paremmat varusteet.
Tuossa 27 200 € maksavassa Mazdassa on:
-2,0 l 150 hv vs. Kian 1,0 l 120 hv (se tärkeä alavääntö risteyksissä, kun kerran manuaalit kyseessä...)
-sähköllä taittuvat peilit
-adaptiivinen vakkari
-katvealueen valvonta
-liikennemerkkien tunnistus
-varashälytin
-integroitu navi Android Auton lisäksi
-HUD tuulilasiin
Kia Ceed EX ei sisällä mitään noista. Adaptiivinen vakkari sisältyy vasta Ceedin Business Premiumiin, mikä maksaa 29 780,19 €. Tuo on automaattivaihteinen, joten vastaava Mazda maksaa 30 k€, mutta siitä taas puuttuu avaimeton lukitus.
Sen tarkemmin tutkimatta Ceediä vastaavat Toyotat ja Mazdat ovat noin 1-3 k€:a kalliimpia, mutta eivät missään nimessä 5-7 k€ kalliimpia, kuten aluksi sanoit. Suurin ero on silloin, jos varusteilla ei ole yhtään mitään väliä. Silloin halvin Corolla (1,2T 116 hv) on 3,8 k€ kalliimpi kuin halvin Ceed (1,0T 100 hv).
Auton vaihto alkaa olemaan täälläkin mietinnässä. Tällä hetkellä pihasta löytyy 2003 bensa skoda. Nyt olisi aika vaihtaa jo tuoreempaan ja ensimmäiseen vähän kalliimpaan autoon.
-Hinta 14 000 - 17 000
-Merkillä ei väliä (Uudempaa skodaa kyllä katsellut)
-Bensa
-Farmari
-Kohtuulliset kulut
Ehdotuksia?![]()
TFSI kone on hyvä jos lompakko kestää mäntäremonttia maksella. Ja aina pitää sitä litran öljypurkkia takakontissa. Kiertäisin nuo tfsi koneet kaukanta.
Uuden karhea ooppeliAuton vaihto alkaa olemaan täälläkin mietinnässä. Tällä hetkellä pihasta löytyy 2003 bensa skoda. Nyt olisi aika vaihtaa jo tuoreempaan ja ensimmäiseen vähän kalliimpaan autoon.
-Hinta 14 000 - 17 000
-Merkillä ei väliä (Uudempaa skodaa kyllä katsellut)
-Bensa
-Farmari
-Kohtuulliset kulut
Ehdotuksia?![]()
Ei kai sitä heti kannata olla hiilihanko kädessä. Mistä tiedät ettei edellinen omistaja ole tuota jo teettänyt?TFSI kone on hyvä jos lompakko kestää mäntäremonttia maksella. Ja aina pitää sitä litran öljypurkkia takakontissa. Kiertäisin nuo tfsi koneet kaukanta.
Ei kai sitä heti kannata olla hiilihanko kädessä. Mistä tiedät ettei edellinen omistaja ole tuota jo teettänyt?
Lähinnä se, että mikä hinku on suositella takuun ulkopuolista vagia, jonka moottori- ja vaihteistotekniikka on ollut aika "pomminvarmaa" tällä vuosituhannella.![]()
Mites loppupään hyvin varusteltu, ja tuotannossa hioutunut kakkoskopan Maza kuutonen?
![]()
Mazda 6 Sport Wagon 2,0 Exclusive Business 5AT 5ov WM3 Farmari 2012 - Vaihtoauto
Nyt myynnissä Mazda 6 Sport Wagon 2,0 Exclusive Business 5AT 5ov WM3 , 152 000 km, 2012 - Tuusula. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.m.nettiauto.com
Tilaa, mukavuutta, ripeyttä, laatua, turvallisuutta ja vältät vielä premiumien karikot.
Jaaha, taas lokeroidaan kaikki vagit viidentoista vuoden ajalta samaan. Hienoa.
Essonbaari ketju on tuolla alempana![]()
En tiedä muitten mielipiteistä mutta itse en yli 11sek 0-100 aikaa pidä edes etäisesti ripeänä ja kulkupuoleen suhteutettuna soppa maistuu melkoisesti tuollaiselle.
Merkintä 5AT viittaa viisivaihteiseen. Sikäli kun muisteln niin uuden Mazda 3:nkin automaattivaihteistoa haukuttiin vanhanaikaiseksi, ja tuo on 8 vuotta vanha auto.Miten voi olla mahdollista että tuossa on 155hv ja sen automaatti onnistuu noin tehokkaasti tappamaan suorituskyvyn? Täytyy olla joku tosi vanha mehulinko 4-vaihteinen laatikko?
Kierrä vaan, niin jää muille enempi valinnanvaraa.TFSI kone on hyvä jos lompakko kestää mäntäremonttia maksella. Ja aina pitää sitä litran öljypurkkia takakontissa. Kiertäisin nuo tfsi koneet kaukanta.
En nyt näe tässä mitään kovin monimutkaista. Varmasti sitten tulee, jos välttämättä haluaisi hankkia jostain juuri ja juuri ongelma-aikakaudelta jonkun tietyn auton. Samalla tavalla muutkin autot on iästä riippuen täynnä näitä ”tietäjät tietää” tason vikoja THP-koneesta, Opelin manuaalilootasta Volvon takaovien lukkojen kautta BMW:n jakoketjuvammaisuuteen.
Ketjuja noista olen kuullut menneen paljonkin (ihan lähipiirissäkin), mutta eikös 1.8TFSI:ssä ole männät parempia alkujaankin?TFSI kone on hyvä jos lompakko kestää mäntäremonttia maksella. Ja aina pitää sitä litran öljypurkkia takakontissa. Kiertäisin nuo tfsi koneet kaukanta.
eikös 1.8TFSI:ssä ole männät parempia alkujaankin?
Miten voi olla mahdollista että tuossa on 155hv ja sen automaatti onnistuu noin tehokkaasti tappamaan suorituskyvyn? Täytyy olla joku tosi vanha mehulinko 4-vaihteinen laatikko?
EDIT: on jopa 5-vaihteinen, mutta nopeasti foorumeilta luettuna ei missään kovin hyvässä maineessa oleva laatikko... yllätys, mazda...![]()
Niin, ei tässä nimenomaisessa mallissa. Edellisessä, 1. sukupolven kutosessa oli ahdin ja ihan kivat menohalut (6 MPS) nelivedon kanssa.Maza ei käytä ahdinta, vapaastihengittävä bensakone on ollut viimeisen vuosikymmenen melkoinen harvinaisuus.
Vastapuolella taas painaa ongelmattomuus, vaikka kierroksia pitääkin syöttää enemmän kuin alavääntö TSI:llä.![]()
Mulla on ollut Pösön 5008 THP 156 koneella. Siinä puhallettiin pähkinänkuorilla kaksi kertaa karstat pois, vaihdettiin turbo sekä välijäähdytin ja lopulta ketju hilppeineen. Kaikki tämä vuoden sisällä. Pösö hoiti goodwillillä 50% kuluista, joka oli ihan ok.Onko jollain omakohtaisia kokemuksia tuosta PSA:n THP-moottorista? Kovasti haukutaan ja yhtä koeajaessani siinä tuntui olevan juuri kaikki tyypilliset ongelmat. Jakopää ja karsta imupuolella..
Onko ne todellakin niin huonoja mitä väitetään? DS3 156 THP silti vähän kiinnostelisi..
Auto lähti vaihtoon, kun alkoi vuotamaan öljyä ja huollon tuomio oli moottori vaihtoon seuraavan 15k kilometrin aikana. Autossa mittarissa tuolloin vajaa 80 000. Tilalle Ford Grand C-max, joka oli ihanan huoleton 1.6 litraisella ecoboostillansa.
kaverin äiti olisi myymässä 07 poloa, 1.9 rieseli jolla ajettu 300tkm, yksi omistaja ja huoltokuitteja löytyy melkein koko ajalta.
Oisko liikaa kilometreja? kytkin on kai vaihdettu siinä 200tkm kohdalla kun kuitteja katselin.
Viime talvi tuli moottoripyörällä ajeltua töihin mutta ei noi 2-4 asteen aamut oikein kiinnosta kun matkaa on melkein 65 kilsaa. Auto on mutta se on v8 ja siinä 14-15l kuluttaa sadalla.
Muistitko kertoa tästä mukavasta ominaisuudesta autoliikkeelle johon veit vai pistitkö vain vahingon iloisesti kiertämään?![]()
1,9 TDi
kaverin äiti olisi myymässä 07 poloa, 1.9 rieseli jolla ajettu 300tkm, yksi omistaja ja huoltokuitteja löytyy melkein koko ajalta.
Oisko liikaa kilometreja? kytkin on kai vaihdettu siinä 200tkm kohdalla kun kuitteja katselin.
Viime talvi tuli moottoripyörällä ajeltua töihin mutta ei noi 2-4 asteen aamut oikein kiinnosta kun matkaa on melkein 65 kilsaa. Auto on mutta se on v8 ja siinä 14-15l kuluttaa sadalla.
En juuri Polon moottorikoodeista tiedä mutta noissa 1.9 TDi koneissa on myös vastaan tullut joitain kansipahvi ja nokka-akseli vikoja. Eikai mikään epidemia mutta ainakin tuo kansijumppa on vähän työläämpi projekti. Koeajolla selvinnee.
Onko jollain omakohtaisia kokemuksia tuosta PSA:n THP-moottorista? Kovasti haukutaan ja yhtä koeajaessani siinä tuntui olevan juuri kaikki tyypilliset ongelmat. Jakopää ja karsta imupuolella..
Onko ne todellakin niin huonoja mitä väitetään? DS3 156 THP silti vähän kiinnostelisi..
Kyllä tuo BMWPSKA aika susi on, taitaa olla Mineistäkin tuttu? Onko BMW ylipäätään tuottanut mitään erityisen luotettavaa moottoria viimeisen 15 vuoden aikana?
Itsellä on sellainen tilanne edessä, että pistän oman 160tkm ajetun W245:n isolla rahalla kuntoon ja pistän myyntiin liian järkevänä. Tilalle ajattelin ottaa halvemman jännäauton 3000-4000 euron hintaluokassa. Oli tarkoitus ehkä jopa urheiluauto laittaa alle nyt kesällä, mutta kun ulkomaanreissut jäävät väliin, niin en viitsi täältä katsella pienistä valikoimista kalliilla mitään.
Viinalla kulkevia turbo-Saabeja ja Jaguareja lähinnä katsellut. Juurikin tuollaista DS3:sta haaveilin myös, mutta en tiedä uskaltaako lyhyeksikään aikaa laittaa kun noissa on oikeastaan kaikki mahdolliset tyyppiviat mitä voi kuvitella moottorissa olevan. 159 Alfoja olen katsellut myös 5-pyttyisellä dieselillä. Jos Suomeen olisi aikoinaan tuotu 2 litran TCE-Meganen coupeja, niin sekin olisi hintaluokassa vaihtoehto, mutta ei vain ole missään. Tuleeko mieleen jotain muuta persoonallista autoa, jota kannattaisi katsastaa?
Minulla oli listassa myö MiTo ja Giulietta pienillä ahdetuilla koneilla. Mutta loppujenlopuksi päädyin persoonattomaan saksalaiseen.
MiTo ja Giulietta olisivat itse asiassa hauskempia ajettavia kuin 159. Giulietat menevät vain hieman yli budjetin ja MiTot ovat - niin kummalliselta kuin tuntuukin sanoa tämä Alfa Romeosta - rumia.