Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
E-mersuissa ei noita kilsoja kannata pelätä ihan samalla tavalla kuin jossain Corollassa tai Golfissa.Vähän vielä pallottelen mitä ottaisi. Jos olisi järkevä niin ei menisi yli 30t€ budjetissa.
Nuo käytettyjen Talismanien hinnat on kyllä... "mielenkiintoisia."Kuten viestissäni on, käy katsomassa tuo Talisman. Murto-osalla budjetistasi saat uudenkarhean täyteen ladatun auton.
Tinkaat vielä nuo mobiilipalveluiden tilauksien hinnat siihen samaan, ne on jo rauenneet ensimmäisen omistuksen jäljiltä.
Totta.Ihan samalla tavalla niitä vikoja tulee mersuun ja golffiin, erona se että toisessa on takuu ja toinen on jo 5 vuotta vanha. Ei ne kilsat välttämättä, mutta aika ja takuuttomuus kyllä.
Autoa pitäisi etsiä.
- Vuodessa tulee keskimäärin kilsoja 35000km, tosin tänä vuonna paljon vähemmän
- Merkillä ei niin väliä, olen käynyt farkut, porrasperät ja suvit läpi
- Hintahaarukkana 28-40000€
- Vähän ajettu
- Automaatti, ja todennäköisesti diesel kun tuntuu se maaginen raja olevan about 20000km vuodessa, toki miksei bensakin
- Hybridia mietin mutta ei oikein tunnu olevan sopivaa, Camrya on ehdotettu mutta sillekin on löydetty hinta
Muutamaa Seat Atecaa katselin ja bensaa kävinkin tänään koeajamassa. Muuten auto oli ihan kiva mutta ei ehkä suv tuntunut omalta ja alusta oli aika löysä.
Lisäksi katsellut aikaisemman mallin Leon ST FR faceliftiä mutta ne on kaikki 150HP koneilla enää. VW Arteonia kanssa 190HP koneella katsellut.
Vähän vielä pallottelen mitä ottaisi. Jos olisi järkevä niin ei menisi yli 30t€ budjetissa.
Vähän vielä pallottelen mitä ottaisi. Jos olisi järkevä niin ei menisi yli 30t€ budjetissa.
Sää ehdit sähkön makuun päästä niin haluatko enää nokivasaraa nakuttamaan autosi keulalle?Autoa pitäisi etsiä.
- Vuodessa tulee keskimäärin kilsoja 35000km, tosin tänä vuonna paljon vähemmän
- Merkillä ei niin väliä, olen käynyt farkut, porrasperät ja suvit läpi
- Hintahaarukkana 28-40000€
- Vähän ajettu
- Automaatti, ja todennäköisesti diesel kun tuntuu se maaginen raja olevan about 20000km vuodessa, toki miksei bensakin
- Hybridia mietin mutta ei oikein tunnu olevan sopivaa, Camrya on ehdotettu mutta sillekin on löydetty hinta
Muutamaa Seat Atecaa katselin ja bensaa kävinkin tänään koeajamassa. Muuten auto oli ihan kiva mutta ei ehkä suv tuntunut omalta ja alusta oli aika löysä.
Lisäksi katsellut aikaisemman mallin Leon ST FR faceliftiä mutta ne on kaikki 150HP koneilla enää. VW Arteonia kanssa 190HP koneella katsellut.
Jos kysyjä ajaa 35tkm vuodessa, eli noin 95km päivässä, ja bemarille luvataan lähteistä riippuen n. 30km sähköllä. Pikaisella kaavalla päivässä ajettaisiin siis >60km bensalla, vuodessa reilusti yli 20tkm.Sää ehdit sähkön makuun päästä niin haluatko enää nokivasaraa nakuttamaan autosi keulalle?
Bemarin 530e hybridejä alkaa 40k pintaan saamaan varsin maltillisilla kilsoilla BMW 530 G30 Sedan 530e A Charged Edt Sport (19.A) -HiFi kaiutinjärjestelmä, Mukautuvat ajovalot- Porrasperä 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto
Niin kaikki ei arvota kaikkea rahassa. 40 tonnin auton ostaminen ylipäätään ei ole millään tavalla järkevääJos kysyjä ajaa 35tkm vuodessa, eli noin 95km päivässä, ja bemarille luvataan lähteistä riippuen n. 30km sähköllä. Pikaisella kaavalla päivässä ajettaisiin siis >60km bensalla, vuodessa reilusti yli 20tkm.
Millä kaavalla tuo on järkevää - tai edes järkevämpää kuin tuo jo ylhäällä linkattu MB:n 300 hybridi?
Autoilussa nyt muutenkaan järkeä...Niin kaikki ei arvota kaikkea rahassa. 40 tonnin auton ostaminen ylipäätään ei ole millään tavalla järkevää
Noista Mersun 300 dieselhybrideistä mulla on ollut vähän sellainen käsitys että pysy kaukana. Lähinnä akkuongelmien takia.
Noilla ajoilla ja budjetilla mites nämä perus tylsät enemmän ajavien suosikit 3/5-sarja, S/V60/90, A4/6 tai C/E? Min 2019, alle 50tkm mittarissa ja tehdastakuu voimassa. Laakkonen taisi mainostaa uusia varastossa olevia karvalakki 518d 39900€.
Sinullehan tuo näytti olevan tärkeää, että on.Autoilussa nyt muutenkaan järkeä...
Tyhmään kommenttiin saa yleensä tyhmän vastauksen. Jos noin niin kuin ehdottelee kymppitonnin liian kallista bensavehjettä pitkään päivittäiseen ajoon...Sinullehan tuo näytti olevan tärkeää, että on.
Sinä olet joku jeesus määrittelemään tuon?Tyhmään kommenttiin saa yleensä tyhmän vastauksen. Jos noin niin kuin ehdottelee kymppitonnin liian kallista bensavehjettä pitkään päivittäiseen ajoon...
Ja vuonna 1900 suomi oli osa Venäjää.Sinä olet joku jeesus määrittelemään tuon?
Alkuperäinen budjetti oli 40k...
Mikä legenda tää nyt on, olen kuullut ennenkin? Ihan perus 150 hv hyvin vääntävä diesel. Ei nyt mikään raketti mutta ihan passeli. Ton kokoluokan laivoja kun myydään pahimmillaan 110 hv alkaen ja välistä jopa bensana...
Onhan siinä 520d:ssä jo 190 hv mutta on siinä hintaakin vähän enempi. Omamassa 518d farkussa 1760 kg ja mun V60:ssä 1738 kg samoilla tehoilla. Tällä kerkee tosi hyvin, ainoastaan laatikko on vähän bemaria pappamaisempi.
On se 190 hv kiva mutta ei se 150 hv nyt mikään täysin käyttökelvoton nuhapumppu todellakaan ole.
Edit: bensasta esimerkki, niin mulla oli V60 T4 190 hv bensa koeajossa ja fiilikset ripeyden suhteen oli että kauhea kierrätys ja ei liiku sen nopeammin kun toi D3 150 hv...
En osaa sanoa, en ole lueskellut bemareista essonbaarikeskusteluja. Muistan tuon jutun kyllä, ja siitä on 10 vuotta kun siitä lueskelin niin varmaan se on parantunut, eihän ne volkkaritkaan enää leviä käsiin.
Mikä legenda tää nyt on, olen kuullut ennenkin? Ihan perus 150 hv hyvin vääntävä diesel. Ei nyt mikään raketti mutta ihan passeli. Ton kokoluokan laivoja kun myydään pahimmillaan 110 hv alkaen ja välistä jopa bensana...
Onhan siinä 520d:ssä jo 190 hv mutta on siinä hintaakin vähän enempi. Omamassa 518d farkussa 1760 kg ja mun V60:ssä 1738 kg samoilla tehoilla. Tällä kerkee tosi hyvin, ainoastaan laatikko on vähän bemaria pappamaisempi.
On se 190 hv kiva mutta ei se 150 hv nyt mikään täysin käyttökelvoton nuhapumppu todellakaan ole.
Edit: bensasta esimerkki, niin mulla oli V60 T4 190 hv bensa koeajossa ja fiilikset ripeyden suhteen oli että kauhea kierrätys ja ei liiku sen nopeammin kun toi D3 150 hv...
Kun aikaisemmin oli Seat niin kun vertaili sitä Audiin niin petyin hiukan. Odotin Audilta enemmän mutta tuntui samalta kuin Seat. Audin alla oli 2.0TDI 190hp mutta jotenkin tuntui laiskalta. Sitten kun pääsi Mesen rattiin niin vaikka "laiva" onkin mutta enemmän sellainen johtaja olo ja tuntui heti kotoisemmalta kuin muut.Hyvällä otannalla kokeilemalla onneksi löytyi mieluisa tuskin 220d E ihan pommi on ei kaikki taksarit voi olla väärässä. Mersussa tuskin tarvitsee pelätä viimeistelyssä vastaavia puutteita, kun Teslassa. En tiedä miten itse koit Audin mutta omalla otannalla huomannut miten hyvin ja teknisesti ne on viimeistelty "insinööri auto" tunnetta löytyy paremmin BMW ja MB leiristä. Turvallisia ja mukavia matkoja tähden takana .
220 on varmaan aika turvallinen valinta, 250:ssä on jo sitten (edelleen ellen väärin muista?) se toinen ahdin mukana sopassa. Ei mikään raketti (edes 250:nen), muuta liikkuu liikenteen mukana.Kun aikaisemmin oli Seat niin kun vertaili sitä Audiin niin petyin hiukan. Odotin Audilta enemmän mutta tuntui samalta kuin Seat. Audin alla oli 2.0TDI 190hp mutta jotenkin tuntui laiskalta. Sitten kun pääsi Mesen rattiin niin vaikka "laiva" onkin mutta enemmän sellainen johtaja olo ja tuntui heti kotoisemmalta kuin muut.
Olihan siinä oma pohdinta mutta lähdin sitten vaan eteenpäin ja nyt tuli koko päivä ajeltua. Tuntuu mukavalta vaikka massaa on ja ei ehkä se ripein mutta riittävä.
Eihän tuo uusi ole ja onhan siinä omat ajojälkensä jo mutta ei ahdista samalla tapaa kuin heti uudessa olisi toleranssin takia puutteita.
Koskaan ei voi olla varma mikä pamahtaa mutta se on sitten sen ajan murhe. Hyvä auto kyllä ollut ja sopivan letkeä ajella. Tulee fiilis tuolla, että kiire ei ole minnekään.220 on varmaan aika turvallinen valinta, 250:ssä on jo sitten (edelleen ellen väärin muista?) se toinen ahdin mukana sopassa. Ei mikään raketti (edes 250:nen), muuta liikkuu liikenteen mukana.
Eikö vanhemmissa 220:ssä ollut jo tuplaturbo? Mutta joo, 220 cdi on se "järkevä" kone. Tehoero 200:n on huomattava, mutta silti menee vähällä sopalla. Ja suhteellisen rivakkakin 170hp myllyksi ainakin C:n korissa.220 on varmaan aika turvallinen valinta, 250:ssä on jo sitten (edelleen ellen väärin muista?) se toinen ahdin mukana sopassa. Ei mikään raketti (edes 250:nen), muuta liikkuu liikenteen mukana.
Mun mielestä se 220 oli juuri se järkevä kone koska siinä ja 200:ssa oli vain yksi ahdin.Eikö vanhemmissa 220:ssä ollut jo tuplaturbo? Mutta joo, 220 cdi on se "järkevä" kone. Tehoero 200:n on huomattava, mutta silti menee vähällä sopalla. Ja suhteellisen rivakkakin 170hp myllyksi ainakin C:n korissa.
Nyt tuli Mersua ikävä.
Nuo 200/220CDI yhdellä ja 250CDI kahdella jutut on jostain W204:n alkuajoilta. Esson baariin ei nyt tieto kulje.
Joo 213 paketti.Tegen auto taitaa olla jo W213 koppaa, jossa OM654 eli vain yksi ahdin. Olihan tuossa välissä 220CDI:ssäkin kaksi ahdinta OM651-moottorin ollessa kyseessä ja W205:ssa taitaa olla yhä edelleen.
Nuo 200/220CDI yhdellä ja 250CDI kahdella jutut on jostain W204:n alkuajoilta. Esson baariin ei nyt tieto kulje.
Kaveri mukaan ja kaupoille katsomaan tarjontaa. Ajettu Audista Meseen vähän kaikkea.
Mukaan tarttui 2017 vuosimallin Mersu E 220d kaikilla herkuilla AMG paketilla, ajettu 110tkm. Oli se kyllä mukavan rento ajaa ja nautinnollista muihin verrattuna.
Auto huollettu säännöllisesti ja tuontina Ruotsista. En tiedä vielä astuinko paskaan mutta paperit olivat kunnossa ja Mersun palvelukin sanoo ok. Kaverin kanssa syynättiin läpi joka puolelta.
Hinnasta sai vähän tingittyä ja palvelut mukaan niin viimeinen lappu oli vajaa 40t€.
Kiitoksia kaikille ja kannatti katsoa ulkopuolelta laatikkoa. Audi oli aika meh kaiken BMW, Volvon ja muun jälkeen.