Mikä auto minulle?

Vähän vielä pallottelen mitä ottaisi. Jos olisi järkevä niin ei menisi yli 30t€ budjetissa.
 
Vähän vielä pallottelen mitä ottaisi. Jos olisi järkevä niin ei menisi yli 30t€ budjetissa.
E-mersuissa ei noita kilsoja kannata pelätä ihan samalla tavalla kuin jossain Corollassa tai Golfissa.

Veikkaan että esim. tällaisella saa vähintään yhtä hyvät kyydit kuin Arteonilla:

Edit: jos hybridiä 4L kulutuksella ja hieman suuremmilla tehoilla:

Jos haluaa säästää, niin ottaa esim. 150tkm ajetun mallin - mersu on siitä mukava että niitä ostetaan vaikka mittarissa olisi 400tkm... :D
 
Viimeksi muokattu:
Kuten viestissäni on, käy katsomassa tuo Talisman. Murto-osalla budjetistasi saat uudenkarhean täyteen ladatun auton.

Tinkaat vielä nuo mobiilipalveluiden tilauksien hinnat siihen samaan, ne on jo rauenneet ensimmäisen omistuksen jäljiltä.
 
Kuten viestissäni on, käy katsomassa tuo Talisman. Murto-osalla budjetistasi saat uudenkarhean täyteen ladatun auton.

Tinkaat vielä nuo mobiilipalveluiden tilauksien hinnat siihen samaan, ne on jo rauenneet ensimmäisen omistuksen jäljiltä.
Nuo käytettyjen Talismanien hinnat on kyllä... "mielenkiintoisia."

Esim. 1.6:ia jos katsoo; ~100tkm ajettu 2016 malli maksaa 16-17 tonnia, kun taas 40tkm ajettu 2017 malli maksaa 24 tonnia. 2016 50tkm ajetusta pyydetään 22-23 tonnia.

Joko nuo hinnat heiluvat pienen tarjonnan takia miten sattuu, tai Rellun hinta putoaa kuin lehmän häntä 4v/100tkm ajettuna? :D
Eli noissa kannattaa tarkkaan vissiin katsoa minkä ilkäistä ja hintaista ostaa koska vuodessa saattaa sulaa helposti 3-4 tonnia pelkään arvonalenemaan.
 
Ihan samalla tavalla niitä vikoja tulee mersuun ja golffiin, erona se että toisessa on takuu ja toinen on jo 5 vuotta vanha. Ei ne kilsat välttämättä, mutta aika ja takuuttomuus kyllä.
Totta.

Itse tosin mieluummin ajan 5 vuotta vanhalla E-mersulla kuin uudella Golfilla. Näin niin kuin kumpaakin ajaneena sekä uutena että käytettynä. Jos kumpikin on oikeasti vaihtoehtona, niin silloin täytyy todeta ettei tiedä mitä on etsimässä ja että kannattaa ensin miettiä etsiiko pientä autoa taajamaan vai isoa maantielle.

Mitä omiin kokemuksiin tulee, niin aika pienillä korjauskustannuksilla tuollainen E-sarjalainen menee esim. 100-200tkm välin; olisiko 250CDI:n korjauskustannukset tällä hetkellä luokkaa "pari peruutustutkan anturia" (en laske viime kesänä motarilla räjähtänyttä rengasta korjaukseksi). Anturit maksaa halvimmillaan 11 eur / kpl, toki ruskeaksi maalaaminen maksaa toisen mokoman.
 
Isot ranskalaiset ei ole enää tämän vuosituhannen aikana saaneet samanlaista jalansijaa kuin vaikkapa Passat, käytetyn ostajalle tämä on herkullinen tilanne, uuden ei välttämättä niinkään. Samaan aikaan on tullut tuo suv trendi, joka on melkein hävittänyt D segmentin "tavalliset" mallit jättäen ainoastaan premiumit luokassa jäljelle.
 
Autoa pitäisi etsiä.
- Vuodessa tulee keskimäärin kilsoja 35000km, tosin tänä vuonna paljon vähemmän
- Merkillä ei niin väliä, olen käynyt farkut, porrasperät ja suvit läpi
- Hintahaarukkana 28-40000€
- Vähän ajettu
- Automaatti, ja todennäköisesti diesel kun tuntuu se maaginen raja olevan about 20000km vuodessa, toki miksei bensakin
- Hybridia mietin mutta ei oikein tunnu olevan sopivaa, Camrya on ehdotettu mutta sillekin on löydetty hinta

Muutamaa Seat Atecaa katselin ja bensaa kävinkin tänään koeajamassa. Muuten auto oli ihan kiva mutta ei ehkä suv tuntunut omalta ja alusta oli aika löysä.
Lisäksi katsellut aikaisemman mallin Leon ST FR faceliftiä mutta ne on kaikki 150HP koneilla enää. VW Arteonia kanssa 190HP koneella katsellut.

Lexus RC 300h Hybrid A F Sport / ALV / Mark & Levison / Ilmastoidut penkit / Kattoluukku Coupé 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Miten olis tuollainen, jos ei tilaa tarvi. Kaunis värikin, vetää oikeasta päästä ja hybridi, niin sopii moderniin menoon.
 
Vähän vielä pallottelen mitä ottaisi. Jos olisi järkevä niin ei menisi yli 30t€ budjetissa.

30k budjettiin näyttää löytyvän 2-3v vanhoja A4 2.0 tdiq vähän ajettuina. Kyseisessä ikäluokassa Audin laatu ja viimeistely ehkä parasta mitä luokassa tarjolla kannattaa käydä joku yksilö katsomassa jos VAG ei täysin ulos laskettuja. Esimerkiksi:

 
Autoa pitäisi etsiä.
- Vuodessa tulee keskimäärin kilsoja 35000km, tosin tänä vuonna paljon vähemmän
- Merkillä ei niin väliä, olen käynyt farkut, porrasperät ja suvit läpi
- Hintahaarukkana 28-40000€
- Vähän ajettu
- Automaatti, ja todennäköisesti diesel kun tuntuu se maaginen raja olevan about 20000km vuodessa, toki miksei bensakin
- Hybridia mietin mutta ei oikein tunnu olevan sopivaa, Camrya on ehdotettu mutta sillekin on löydetty hinta

Muutamaa Seat Atecaa katselin ja bensaa kävinkin tänään koeajamassa. Muuten auto oli ihan kiva mutta ei ehkä suv tuntunut omalta ja alusta oli aika löysä.
Lisäksi katsellut aikaisemman mallin Leon ST FR faceliftiä mutta ne on kaikki 150HP koneilla enää. VW Arteonia kanssa 190HP koneella katsellut.
Sää ehdit sähkön makuun päästä niin haluatko enää nokivasaraa nakuttamaan autosi keulalle?

Bemarin 530e hybridejä alkaa 40k pintaan saamaan varsin maltillisilla kilsoilla BMW 530 G30 Sedan 530e A Charged Edt Sport (19.A) -HiFi kaiutinjärjestelmä, Mukautuvat ajovalot- Porrasperä 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Sää ehdit sähkön makuun päästä niin haluatko enää nokivasaraa nakuttamaan autosi keulalle?

Bemarin 530e hybridejä alkaa 40k pintaan saamaan varsin maltillisilla kilsoilla BMW 530 G30 Sedan 530e A Charged Edt Sport (19.A) -HiFi kaiutinjärjestelmä, Mukautuvat ajovalot- Porrasperä 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto
Jos kysyjä ajaa 35tkm vuodessa, eli noin 95km päivässä, ja bemarille luvataan lähteistä riippuen n. 30km sähköllä. Pikaisella kaavalla päivässä ajettaisiin siis >60km bensalla, vuodessa reilusti yli 20tkm.

Millä kaavalla tuo on järkevää - tai edes järkevämpää kuin tuo jo ylhäällä linkattu MB:n 300 hybridi? :D
 
130km tulee päivässä. Katselin juu hybridejä mutta sitten se saisi olla Toyotan osalta.

Pitää käydä nuo ehdotus autot ajamassa. Paria c mersua tuon tarjotun lisäksi katselin. Hintaluokka samassa. Adaptiivinen vakkari saisi olla ja sen mukaan vähän katsellut mikä on tarjonta eri valmistajilta. C mersuihin laitoin kyselyä, että mitä niissä on.
 
Jos kysyjä ajaa 35tkm vuodessa, eli noin 95km päivässä, ja bemarille luvataan lähteistä riippuen n. 30km sähköllä. Pikaisella kaavalla päivässä ajettaisiin siis >60km bensalla, vuodessa reilusti yli 20tkm.

Millä kaavalla tuo on järkevää - tai edes järkevämpää kuin tuo jo ylhäällä linkattu MB:n 300 hybridi? :D
Niin kaikki ei arvota kaikkea rahassa. 40 tonnin auton ostaminen ylipäätään ei ole millään tavalla järkevää
:syawn:

Noista Mersun 300 dieselhybrideistä mulla on ollut vähän sellainen käsitys että pysy kaukana. Lähinnä akkuongelmien takia.
 
Niin kaikki ei arvota kaikkea rahassa. 40 tonnin auton ostaminen ylipäätään ei ole millään tavalla järkevää
:syawn:

Noista Mersun 300 dieselhybrideistä mulla on ollut vähän sellainen käsitys että pysy kaukana. Lähinnä akkuongelmien takia.
Autoilussa nyt muutenkaan järkeä... :D

Mutta tuolla OP:n 130km päivässä hommalla jää, varsinkin lataus-hybridien, hyödyt kyllä aika pieniksi.

Tällä hetkellä sanoisin että mukavaa dieseliä alle ja kovaa ajoa, ellei sitten ajatellut jotain Teslaa, tms ostaa jossa riittää sähköllä kilometrit päivittäiseen ajoon vaikka joku päivä olisi unohtanut laittaa illalla lataukseen...
 
Noilla ajoilla ja budjetilla mites nämä perus tylsät enemmän ajavien suosikit 3/5-sarja, S/V60/90, A4/6 tai C/E? Min 2019, alle 50tkm mittarissa ja tehdastakuu voimassa. Laakkonen taisi mainostaa uusia varastossa olevia karvalakki 518d 39900€.

518d:tä ei voi kyllä suositella kuin pahimmalle viholliselle. Kyseinen nuhapumppu kone pilaa koko auton 100%. Vähintään 20d jos BMW:tä laittaa, muuten kannattaa ennemmin katsella E-mersu, niihin sopii 200cdi paremmin. Muutenkin käytettynä ehkä ennemmin voisin suositella mersua.
 
Sinä olet joku jeesus määrittelemään tuon?

Alkuperäinen budjetti oli 40k...
Ja vuonna 1900 suomi oli osa Venäjää.
Toive kolmenkympin budjetissa pysymisestä kyllä ilmeni ennen viestiäsi, niin joo - voin määritellä sen sulle tässä tapauksessa.

Mutta tässä mun osaltani tarpeeksi OT:tä, vastaukset voit pistää /dev/nulliin koska minä en niitä enää tule näkemään...
 
Näin 18d:n omistaneena voin sanoa et vakiona ei oikeastaan kuin yläpään tehoa kaipaa ja tuokin korjaantu softaamalla. Verojen ja ostohinnan takiahan ruo 18d ostetaan
 
Huyndai Ioniq Hybrid style varustepaketilla vähän käytettynä on tuossa budjetin alapäässä. Tai sitten Niro/Kona jos katumaasturia halajaa. Toki jos siinä lähemmäs 200hv pitäisi olla niin hybridinä taitaa toyotan 2.0 ja 2.5 litraiset olla tällä hetkellä ne vaihtoehdot.

Ainakin oman Ioniqin edellinen omistaja oli päästellyt 90k tasan kahteen vuoteen ja itsekkin tullut jo 13k ajettua puoleen vuoteen huolettomia ja mukavia kilometrejä. Kulutus 4.6 l/100km bensaa.

Jos koeajolle asti päädyt niin kannattaa kokeilla miten paljon se sportmoodi parantaa kaasuherkkyyden tuntumaa. Se D on viritetty täysin ekoksi, mutta sportilla sähkömoottorin tuki luo aika vääntävän ja viiveettömän vaikutelman ja 120 on huomaamatta ohituksessa lasissa.

Täyskaasulla toki huomaa 140hv rajallisuuden, mutta kyllä sillä suomen liikenteessä hyvin on pärjänny. :)

Toki dieseleissä huoltoväli taita olla useammin 30k kun vaikka tässä sen 15k. Noilla kilsoilla en kyllä katsoisi kaasu, koska tankilla saat käydä jatkuvasti ja uudehkoissa se bensatankki on alta 10 litraa jos pitää jonnekkin tankkausverkoston ulkopuolelle lähteä.

Edit. Mulla on autossa kaksi sarjaa noita linkin autossa alla olevia 16 tuumaisia Huyndain vanteita. Linkin yksilössä taitaa olla kesärengassarjat 15 tuumaisilla alkuperäisillä "ekorenkailla", mitä pääasiassa näkee näissä(alumiinivanteen päälle kuuluu vielä ilmaohjainpölykapseli). 16 tuumaiset toimineet ainakin hyvin niin kitkoilla kuin kesärenkailla ja mielestäni antavat autolle vähän normaalimman ilmeen.

 
Viimeksi muokattu:
Tuoreempi Alfa sais olla. Jotain mutinaa dieselien kestävyydestä, mutta empä tiedä onko merkittävää. Giulia saa juuri faceliftiä, moni moitittu asia esim media parani.
 
Alfa on kyllä ojasta allikkoon Teslankin jälkeen. Pitää olla harrastusta merkkiin ja sietää sen että joko ei kelpaa vaihtoon missään, tai mitään järkevää hintaa ei saa. Delta ei osaa korjata noita kun vikoja tulee. Osta nyt vaikka mersu Tege, kun väliaikaista vaihtoehtoa etsit.
 
Kiitos kommenteista. Käyn jossain välissä kiertelemässä paikat ja koeajamassa.
 
Mikä legenda tää nyt on, olen kuullut ennenkin? Ihan perus 150 hv hyvin vääntävä diesel. Ei nyt mikään raketti mutta ihan passeli. Ton kokoluokan laivoja kun myydään pahimmillaan 110 hv alkaen ja välistä jopa bensana...

Onhan siinä 520d:ssä jo 190 hv mutta on siinä hintaakin vähän enempi. Omamassa 518d farkussa 1760 kg ja mun V60:ssä 1738 kg samoilla tehoilla. Tällä kerkee tosi hyvin, ainoastaan laatikko on vähän bemaria pappamaisempi.

On se 190 hv kiva mutta ei se 150 hv nyt mikään täysin käyttökelvoton nuhapumppu todellakaan ole.

Edit: bensasta esimerkki, niin mulla oli V60 T4 190 hv bensa koeajossa ja fiilikset ripeyden suhteen oli että kauhea kierrätys ja ei liiku sen nopeammin kun toi D3 150 hv...

Mites ton bemarin b47 koneen kestävyys? Vieläkö ketjut venyy ja paukkuu vag-tyyliin?
 
En osaa sanoa, en ole lueskellut bemareista essonbaarikeskusteluja. Muistan tuon jutun kyllä, ja siitä on 10 vuotta kun siitä lueskelin niin varmaan se on parantunut, eihän ne volkkaritkaan enää leviä käsiin.

Ongelma moottori oli n47 ja ongelmia eniten esiintyi 2007-2012 välisissä. B47 on kokonaan uusi moottori mikä löytyy 2015 eteenpäin olevista. Ihan hyvän moottorin maineessa EGR ongelmia taisi olla mitä huollossa päivittävät.
 
Mikä legenda tää nyt on, olen kuullut ennenkin? Ihan perus 150 hv hyvin vääntävä diesel. Ei nyt mikään raketti mutta ihan passeli. Ton kokoluokan laivoja kun myydään pahimmillaan 110 hv alkaen ja välistä jopa bensana...

Onhan siinä 520d:ssä jo 190 hv mutta on siinä hintaakin vähän enempi. Omamassa 518d farkussa 1760 kg ja mun V60:ssä 1738 kg samoilla tehoilla. Tällä kerkee tosi hyvin, ainoastaan laatikko on vähän bemaria pappamaisempi.

On se 190 hv kiva mutta ei se 150 hv nyt mikään täysin käyttökelvoton nuhapumppu todellakaan ole.

Edit: bensasta esimerkki, niin mulla oli V60 T4 190 hv bensa koeajossa ja fiilikset ripeyden suhteen oli että kauhea kierrätys ja ei liiku sen nopeammin kun toi D3 150 hv...

Tuo Volvon D3 150hp tuntui huomattavasti riskimmältä S90:sen alla kuin 518d BMW. Tuossa 518d:ssä on jotenkin niin hölmösti rajoitettu vääntöalue/tehoalue, eikä tuo BMW:n B47-moottori yhdellä ahtimella ole kovin vääntävä koskaan ollut alhaalta, kun taas tuo D3 on huomattavasti riskimpi ihan alhaalta. Jos aivan uutta ostaa niin voi olla, että nykyään 18d:ssä on myös kaksoisahdettu moottori.
 
Kaveri mukaan ja kaupoille katsomaan tarjontaa. Ajettu Audista Meseen vähän kaikkea.

Mukaan tarttui 2017 vuosimallin Mersu E 220d kaikilla herkuilla AMG paketilla, ajettu 110tkm. Oli se kyllä mukavan rento ajaa ja nautinnollista muihin verrattuna.

Auto huollettu säännöllisesti ja tuontina Ruotsista. En tiedä vielä astuinko paskaan mutta paperit olivat kunnossa ja Mersun palvelukin sanoo ok. Kaverin kanssa syynättiin läpi joka puolelta.

Hinnasta sai vähän tingittyä ja palvelut mukaan niin viimeinen lappu oli vajaa 40t€.

Kiitoksia kaikille ja kannatti katsoa ulkopuolelta laatikkoa. Audi oli aika meh kaiken BMW, Volvon ja muun jälkeen.
 
Hyvällä otannalla kokeilemalla onneksi löytyi mieluisa tuskin 220d E ihan pommi on ei kaikki taksarit voi olla väärässä. Mersussa tuskin tarvitsee pelätä viimeistelyssä vastaavia puutteita, kun Teslassa. En tiedä miten itse koit Audin mutta omalla otannalla huomannut miten hyvin ja teknisesti ne on viimeistelty "insinööri auto" tunnetta löytyy paremmin BMW ja MB leiristä. Turvallisia ja mukavia matkoja tähden takana :tup:.
 
Hyvällä otannalla kokeilemalla onneksi löytyi mieluisa tuskin 220d E ihan pommi on ei kaikki taksarit voi olla väärässä. Mersussa tuskin tarvitsee pelätä viimeistelyssä vastaavia puutteita, kun Teslassa. En tiedä miten itse koit Audin mutta omalla otannalla huomannut miten hyvin ja teknisesti ne on viimeistelty "insinööri auto" tunnetta löytyy paremmin BMW ja MB leiristä. Turvallisia ja mukavia matkoja tähden takana :tup:.
Kun aikaisemmin oli Seat niin kun vertaili sitä Audiin niin petyin hiukan. Odotin Audilta enemmän mutta tuntui samalta kuin Seat. Audin alla oli 2.0TDI 190hp mutta jotenkin tuntui laiskalta. Sitten kun pääsi Mesen rattiin niin vaikka "laiva" onkin mutta enemmän sellainen johtaja olo ja tuntui heti kotoisemmalta kuin muut.

Olihan siinä oma pohdinta mutta lähdin sitten vaan eteenpäin ja nyt tuli koko päivä ajeltua. Tuntuu mukavalta vaikka massaa on ja ei ehkä se ripein mutta riittävä.

Eihän tuo uusi ole ja onhan siinä omat ajojälkensä jo mutta ei ahdista samalla tapaa kuin heti uudessa olisi toleranssin takia puutteita.
 
Kun aikaisemmin oli Seat niin kun vertaili sitä Audiin niin petyin hiukan. Odotin Audilta enemmän mutta tuntui samalta kuin Seat. Audin alla oli 2.0TDI 190hp mutta jotenkin tuntui laiskalta. Sitten kun pääsi Mesen rattiin niin vaikka "laiva" onkin mutta enemmän sellainen johtaja olo ja tuntui heti kotoisemmalta kuin muut.

Olihan siinä oma pohdinta mutta lähdin sitten vaan eteenpäin ja nyt tuli koko päivä ajeltua. Tuntuu mukavalta vaikka massaa on ja ei ehkä se ripein mutta riittävä.

Eihän tuo uusi ole ja onhan siinä omat ajojälkensä jo mutta ei ahdista samalla tapaa kuin heti uudessa olisi toleranssin takia puutteita.
220 on varmaan aika turvallinen valinta, 250:ssä on jo sitten (edelleen ellen väärin muista?) se toinen ahdin mukana sopassa. Ei mikään raketti (edes 250:nen), muuta liikkuu liikenteen mukana. ;)
 
220 on varmaan aika turvallinen valinta, 250:ssä on jo sitten (edelleen ellen väärin muista?) se toinen ahdin mukana sopassa. Ei mikään raketti (edes 250:nen), muuta liikkuu liikenteen mukana. ;)
Koskaan ei voi olla varma mikä pamahtaa mutta se on sitten sen ajan murhe. Hyvä auto kyllä ollut ja sopivan letkeä ajella. Tulee fiilis tuolla, että kiire ei ole minnekään.
 
Onko noissa uusissa mersuissa samanlainen ohjaus kuin noissa vanhemmissa? Ei palauta juuri ollenkaan ja tietyn pisteen jälkeen tuntuu että renkaat kääntyy alta kun tiukasti kääntää. Omassa mersussa, vaikka alusta on kuin kivireki, niin silti se on jotenkin leppoisa ajella eikä kovinkaan sporttinen.
 
220 on varmaan aika turvallinen valinta, 250:ssä on jo sitten (edelleen ellen väärin muista?) se toinen ahdin mukana sopassa. Ei mikään raketti (edes 250:nen), muuta liikkuu liikenteen mukana. ;)
Eikö vanhemmissa 220:ssä ollut jo tuplaturbo? Mutta joo, 220 cdi on se "järkevä" kone. Tehoero 200:n on huomattava, mutta silti menee vähällä sopalla. Ja suhteellisen rivakkakin 170hp myllyksi ainakin C:n korissa.

Nyt tuli Mersua ikävä.
 
Eikö vanhemmissa 220:ssä ollut jo tuplaturbo? Mutta joo, 220 cdi on se "järkevä" kone. Tehoero 200:n on huomattava, mutta silti menee vähällä sopalla. Ja suhteellisen rivakkakin 170hp myllyksi ainakin C:n korissa.

Nyt tuli Mersua ikävä.
Mun mielestä se 220 oli juuri se järkevä kone koska siinä ja 200:ssa oli vain yksi ahdin. ;)

200:n tosin saa softattua käsittääkseni heittämällä sinne 220:ksi.
 
220/250 on molemmissa 2 ahdinta, 180/200 yksi, Näin ainakin C-sarjassa. 220:n saa ohjelmoitua n. 250hv, aika eri kone silloin
 
Tegen auto taitaa olla jo W213 koppaa, jossa OM654 eli vain yksi ahdin. Olihan tuossa välissä 220CDI:ssäkin kaksi ahdinta OM651-moottorin ollessa kyseessä ja W205:ssa taitaa olla yhä edelleen.

Nuo 200/220CDI yhdellä ja 250CDI kahdella jutut on jostain W204:n alkuajoilta. Esson baariin ei nyt tieto kulje.
 
Tegen auto taitaa olla jo W213 koppaa, jossa OM654 eli vain yksi ahdin. Olihan tuossa välissä 220CDI:ssäkin kaksi ahdinta OM651-moottorin ollessa kyseessä ja W205:ssa taitaa olla yhä edelleen.

Nuo 200/220CDI yhdellä ja 250CDI kahdella jutut on jostain W204:n alkuajoilta. Esson baariin ei nyt tieto kulje.
Joo 213 paketti.
 
Kaveri mukaan ja kaupoille katsomaan tarjontaa. Ajettu Audista Meseen vähän kaikkea.

Mukaan tarttui 2017 vuosimallin Mersu E 220d kaikilla herkuilla AMG paketilla, ajettu 110tkm. Oli se kyllä mukavan rento ajaa ja nautinnollista muihin verrattuna.

Auto huollettu säännöllisesti ja tuontina Ruotsista. En tiedä vielä astuinko paskaan mutta paperit olivat kunnossa ja Mersun palvelukin sanoo ok. Kaverin kanssa syynättiin läpi joka puolelta.

Hinnasta sai vähän tingittyä ja palvelut mukaan niin viimeinen lappu oli vajaa 40t€.

Kiitoksia kaikille ja kannatti katsoa ulkopuolelta laatikkoa. Audi oli aika meh kaiken BMW, Volvon ja muun jälkeen.

Onnittelut hyvästä valinnasta. Erittäin miellyttävä kone/vaihdelaatikko (9gtronic) -kombo mielestäni. Ja jos ei tehot riitä, niin eiköhän jossain vaiheessa tohonkin saa hyvän Tuikun ohjelman sisään (ellei saa jo nyt)... Tosta om654-koneesta en ole kuullut mitään negatiivistä liittyen jakopäähän. Edeltäjä om651 oli ilmeisesti varsinkin alkupäässä vähän ongelmallinen, tosin myöhemmin parempi. Ei tosin missään vaiheessa mitään BMW:n N47 -tasoa.
 
Olen ekaa omaa autoa hankkimassa. Kaupungissa kun olen asunut ja työmatkat varsin lyhyitä, niin en ole aikaisemmin tarvinnut sellaista. :) Ajeltu on kuitenkin enemmän tai vähemmän 2006 lähtien. Auto tulee pääosin normi maantieajoon n. 15tkm vuodessa. Lähinnä itsekseni ajelen, joten kuljettimen ei tarvitse olla kovin iso. Hintapuolelta olen toistaiseksi katellut käytettyjä 5k - 10k haarukalla. Haen toisaalta käytännöllisyyttä ja luotettavuutta, kun pitää ajaa aika harvaan kansoitettua 270km pätkää, ja toisaalta taas jonkinlaista mukavuustasoa, ettei ainakaan siitä syystä ketuta lähteä noin joka toinen viikko tuommoiselle 3h+ reissulle.

Oma autotietous ei ole suunnaton, joten apu auton hankintaan on tervetullutta :) poden jonkinmoista informaatioähkyä, kun olen koittanut etsiä tietoa ja kaivella ehdokkaita. Toistaiseksi ainakin esimerkiksi Volvo C30:t ja jotkut Toyotat ovat vaikuttaneet ihan kiinnostavilta, mutta en ole vielä löytänyt niin hyvää ehdokasta, että olisin koeajoihin asti ehtinyt. Olisiko hyviä ehdotuksia? Tai onko tuossa hintaluokassa joitakin merkkejä / malleja, joista ainakin kannattaisi pysyä kaukana?
 
Renault Clio (st) on pikkuautojen kuningas vuosikymmestä toiseen, siihen on syynä.
 
Mä en kyllä Clioa suosittelisi, mikäli ajossa on jatkuvaa pitkää pätkää. Auto on kuitenkin aika meluisa eikä penkeistä saa pitkälle matkalle kovinkaan paljoa iloa.

Kaupunkiin ja lyhyeen pyöritykseen sitten kyllä ehdottoman hyvä.
 
Edit. Siirsin tämän Rellurantin autonkorjausketjuun, josko saisi jotain keskustelua aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ensiauto olisi hakusessa ja valinta kallistumassa Fiesta mk7.5 ecobuustiin. Mitkä varusteet olisi hyvä olla ja onko mitään mitä kannattaisi tarkistaa ennen auton ostoa? Haluaisin auton led-ajovaloilla, mutta tarjontaa ei ole paljoa, joten onko parempi vain unohtaa ledit? Budjetti on 10k€.
 
Mobile.de appi puhelimeen ja selaamaan, hakumiehiä/firmoja kyllä löytyy jos itse ei ole valmis lähtemään.
 
Pitäisi perheen toinenkin auto päivittää tässä kesällä. Pääautona on VW Passat niin vähän pienemmällä tulisi toimeen. Nykyinen auto on 2006 Citroen C4 niin jotain suurin piirtein samaa kokoluokkaa. Onko noista uusista Skoda Fabioista (2018) kokemuksia kenelläkään? Suhteellisen edullisia ja vähän ajettuja olisi lähialueella tarjolla, esim: Skoda FABIA, Ylivieska
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 811
Viestejä
4 517 542
Jäsenet
74 478
Uusin jäsen
Veeti Karjalainen
Back
Ylös Bottom