Eikö räbäveli muista Aapelin vänkäysketjuissa?
Enihou, löytyy toisena taksina Talisman farmari, isoimmalla 160dci tuplaturbolla. Auto on ollut nyt reilu kolme vuotta enkä ole katunut (provosoivaa) valintaani. Bensakoneisissa on 7v kuivakytkin automaatti, tässä on 6v märillä kytkimillä, (enemmän vääntöä) Getragin vaihteistoja. Taksia katsastetaan joka vuosi ja aina on läpi mennyt. "Taliban" on iso auto ja Renaultille tyypillisesti tuppaa ainakin täällä sorateiden valtakunnassa syömään koiranluita, eli kolistelun alkaessa montuissa tietää, että jotain väljää on. Osat ei maksa paljoakaan, niitä saa jo (aiemmin piti tilailla ulkomailta trodo.fi) autovaraosaliikkeistä tai ostaa marmorilta, yks pari uusittiin takuuaikana jo. Vaikka autoni on ammattikäytössä ja sen takuu on 2v, siitä laitettiin 10kk takuun päättymisen jälkeen EGR venttiilin lämmönvaihdin ja itse EGR mitään mutisematta, kesti vain viikon Pelttarin konsultoinnista kunnes maahantuojalta tuli lupa. < Oli koko päivän homma ja hintava(t) osat, tyytyväinen olin hoitivat noin siististi asian. #ei_VAG
Rellu on iso, siis luokkaa Škoda Suberb, vaikka se aina mainitaan kun puhutaan isoista autoista, helvetin leppoisa ajaa ja nuuka polttoaineelle. Lämpiää talvella äkkiä ja parhaimman varustetason näyttö/navi on ihan pätevä kun järjestelmään linkittää puhelimensa (mulla Android) kiinni, tulee liikennetiedotteet ym. Käytetyssä joutuu sitten tekemään tilin Renaultin palveluun ja ostamaan niitä lisenssejä jos haluaa pitää järjestelmän ajan tasalla eli yli 3v puhuttaessa. < Kannattaa neuvotella hinnassa ja laittaa kuntoon heti kaupan yhteydessä.
Valot on ledit, ei mitenkään erityisen hyvät, mutta näkee, mulla on Optibeam Ultra 6 kilvenalustelineellä keulassa, joka poisti hämäryyden. Rellut ei syö öljyjään, kuten VAGit, huoltoväli 30tkm menee lisäilemättä. Suosittelisin pitäytymään Elffin öljyissä, saa autovaraosaliikkeistä myös, monella marmorilla onkin huollossa nämä alkuperäisöljyt käytössä.
Mitäs... Kysy jos joku tietty kiinnostaa.
e: dr.who, mieluummin vaihdatutan vaikka kerran vuoteen 30e koiranluut katsastukseen saati nautin jakopään vioista, DSG mekatroniikasta, öljynkulutuksesta, jakopään vioista...