Mikä auto minulle?

Superb, A6 ja Passat lienee Vag-vaihtoehdot ja sitten tosiaan ainakin Mondeo. Octaviassa tahtoo olla hiinä ja hiinä pitkälle kuljettajalle, jos kuskin penkin taakse laittaa turvakaukalon/-istuimen. Tietääkseni Passat on hieman väljempi, ainakin jos puhutaan tuoreesta B8 korista.

Siinä sellaisia joita itse selaillut kun pitäisi mahtua lastenratasta, turvaistuinta ja vielä 190cm kuskikin mukavaan ajoasentoon. :p Se tietysti aina vähän vaihtelee miten jalat suorallaan tykkää ajaa. Superbin tiloja on vaikea lyödä, jos ei valtava auton koko haittaa - toki eipä taida kovin monen sentin ero olla esim Mondeon pituuteen.
 
Tässä miettinyt BMW:tä seuraavaksi autoksi. Iskeytyi silmään tuo BMW 320i GT 2016. Meneekö koko kukkaro näiden bemareiden kanssa? Kakkosautona on isompi farmari, joten joku ketterämpi auto olisi ykkösautoksi parempi. Toyotat, Fordit, VW:t, ranskalaiset ja muut tylsät autot ei kiinnosta, ne on kaikki ajettu. Onko tuolle ehdottamalle parempia vaihtoehtoja esimerkiksi juuri BMW:ltä? Haussa olisi lähinnä auto jolla pääsee ohi helposti tarvittaessa (kaikki tähän asti ajetut autot on 1.6 moottorin vanhempia autoja joten verrataan niihin), ja sisältä saisi löytyä kunnollinen infotainment. Peruutuskamerat yms. plussaa. Katselin että jos nyt ostaisi auton, voisi kallistua tuohon 2014 malliin, niitä saisi jo 22k eurolla. Kuinka paljon tuon 2016 mallin oletetaan tippuvan arvossa esimerkiksi 2 vuodessa?
 
Kannattaako sitä bemaria hankkia vaivoiksi jos rahapuoli ja kulut noin kovasti huolettaa? Voi muut merkit tietysti tuntua tylsältä kun on ajanut pirkkamalleja karvalakkimoottorilla. VW ja Skoda on ollut oman kokemuksen mukaan hyvä ajettavuus, ei toki aivan niin ärhäkkä kuin BMW. Mutta nekin kärsivät kaikenlaisista pikkuvioista... Ford Fiestoja on ainakin täällä kovasti hehkutettu jos haluaa ketteryyttä.
 
Kannattaako sitä bemaria hankkia vaivoiksi jos rahapuoli ja kulut noin kovasti huolettaa? Voi muut merkit tietysti tuntua tylsältä kun on ajanut pirkkamalleja karvalakkimoottorilla. VW ja Skoda on ollut oman kokemuksen mukaan hyvä ajettavuus, ei toki aivan niin ärhäkkä kuin BMW. Mutta nekin kärsivät kaikenlaisista pikkuvioista...

Ei se huoleta, lähinnä kiinnostaa että onko vanhan kansan juttuja tai kateutta. Kyllä tällä iällä menee jo joka kuukausi rahaa säästöön joten ylläpito ei ole ongelma.
 
Vois kuvitella että 2016 on vielä siinä luokassa että vikoja ei kovin paljoa ole. 2014 mallia en lähtis ostamaan. Itellä oli joskus 7v vanha bemari (Z4) ja vikoja oli aivan perhanasti. Itse en enää bemareihin koske.
 
Tässä miettinyt BMW:tä seuraavaksi autoksi. Iskeytyi silmään tuo BMW 320i GT 2016. Meneekö koko kukkaro näiden bemareiden kanssa? Kakkosautona on isompi farmari, joten joku ketterämpi auto olisi ykkösautoksi parempi. Toyotat, Fordit, VW:t, ranskalaiset ja muut tylsät autot ei kiinnosta, ne on kaikki ajettu. Onko tuolle ehdottamalle parempia vaihtoehtoja esimerkiksi juuri BMW:ltä? Haussa olisi lähinnä auto jolla pääsee ohi helposti tarvittaessa (kaikki tähän asti ajetut autot on 1.6 moottorin vanhempia autoja joten verrataan niihin), ja sisältä saisi löytyä kunnollinen infotainment. Peruutuskamerat yms. plussaa. Katselin että jos nyt ostaisi auton, voisi kallistua tuohon 2014 malliin, niitä saisi jo 22k eurolla. Kuinka paljon tuon 2016 mallin oletetaan tippuvan arvossa esimerkiksi 2 vuodessa?

20i mallia ei oikein voi suositella. Siihen 1.6:seenkin verrattuna se on aika laiska, koska kyseessä on painava auto. 28i:ssä sitten potkua riittää jo kivasti ja dieseleissä (20d ja tehokkaammat) on vetoja jo oikein paljon mukavammin väännön ansiosta. BMW:ltä ei nykyään oikein voi suositella muuta kuin 30d:tä, koska tuo 2-litrainen bensaturbo ei ole sieltä luotettavimmista päästä. 20d taas on ihan perusluotettava jos ei ketju pidä ääntä ja on öljyjä ahkerasti vaihdettu.

Jos 20d:n ostaa niin kannattaa tähdätä uudemmalla B47-moottorilla oleviin, joissa on siis Adblue, eli 2015 eteenpäin alkaa olemaan eri BMW:n malleissa kyseinen kone. Adbluessa taas on sitten omat juttunsa.

Itse suosittelisin normaalia 3-sarjalaista ton GT:n sijaan, on huomattavasti näppärämpi ajella ja tietenkin 30d-koneella ja xDrivenä jos rahaa on. Muuten 20d ja xDrive.

Koeajolla kannattaa kuunnella kylmällä käynnistettäessä ketjua ja ehdottomasti laatikon toimintaa tunnustella ajossa. ZF:n 8-vaihteisen pitää toimia smoothisti vaihtaen, ei pitäisi vaihteiden vaihtamiset juuri tuntua (ainoastaan kun laatikko puottaa hidastettaessa ykköselle saa se vaihto tuntua, se on normaalia).

Alustasta ei myöskään saa mitään kuulua ja jos kuuluu nitinöitä/natinoita on yleensä ovien/ikkunoiden tiivisteissä käytetty joko väärää silikonia (ainoastaan BMW:n oma silikoni ei aiheuta nitinöitä/natinoita) tai muuten ovat vaihtokunnossa.

Myös korkeahko polttoaineenkulutus maantieajossa kielii heti tukkeutuneesta hiukkassuodattimesta.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä miettinyt BMW:tä seuraavaksi autoksi. Iskeytyi silmään tuo BMW 320i GT 2016. Meneekö koko kukkaro näiden bemareiden kanssa? Kakkosautona on isompi farmari, joten joku ketterämpi auto olisi ykkösautoksi parempi. Toyotat, Fordit, VW:t, ranskalaiset ja muut tylsät autot ei kiinnosta, ne on kaikki ajettu. Onko tuolle ehdottamalle parempia vaihtoehtoja esimerkiksi juuri BMW:ltä? Haussa olisi lähinnä auto jolla pääsee ohi helposti tarvittaessa (kaikki tähän asti ajetut autot on 1.6 moottorin vanhempia autoja joten verrataan niihin), ja sisältä saisi löytyä kunnollinen infotainment. Peruutuskamerat yms. plussaa. Katselin että jos nyt ostaisi auton, voisi kallistua tuohon 2014 malliin, niitä saisi jo 22k eurolla. Kuinka paljon tuon 2016 mallin oletetaan tippuvan arvossa esimerkiksi 2 vuodessa?
Kannattaa ainakin varmistaa, että tuossa 320i:ssä on se uudempi B-sarjan moottori. Se vanha N20 on karmea sepelimylly ja muutenkin ongelmainen. Joskus 2016 korvilla vaihtui.
 
20i mallia ei oikein voi suositella. Siihen 1.6:seenkin verrattuna se on aika laiska, koska kyseessä on painava auto. 28i:ssä sitten potkua riittää jo kivasti ja dieseleissä (20d ja tehokkaammat) on vetoja jo oikein paljon mukavammin väännön ansiosta. BMW:ltä ei nykyään oikein voi suositella muuta kuin 30d:tä, koska tuo 2-litrainen bensaturbo ei ole sieltä luotettavimmista päästä. 20d taas on ihan perusluotettava jos ei ketju pidä ääntä ja on öljyjä ahkerasti vaihdettu.

Jos 20d:n ostaa niin kannattaa tähdätä uudemmalla B47-moottorilla oleviin, joissa on siis Adblue, eli 2015 eteenpäin alkaa olemaan eri BMW:n malleissa kyseinen kone. Adbluessa taas on sitten omat juttunsa.

Itse suosittelisin normaalia 3-sarjalaista ton GT:n sijaan, on huomattavasti näppärämpi ajella ja tietenkin 30d-koneella ja xDrivenä jos rahaa on. Muuten 20d ja xDrive.

Koeajolla kannattaa kuunnella kylmällä käynnistettäessä ketjua ja ehdottomasti laatikon toimintaa tunnustella ajossa. ZF:n 8-vaihteisen pitää toimia smoothisti vaihtaen, ei pitäisi vaihteiden vaihtamiset juuri tuntua (ainoastaan kun laatikko puottaa hidastettaessa ykköselle saa se vaihto tuntua, se on normaalia).

Alustasta ei myöskään saa mitään kuulua ja jos kuuluu nitinöitä/natinoita on yleensä ovien/ikkunoiden tiivisteissä käytetty joko väärää silikonia (ainoastaan BMW:n oma silikoni ei aiheuta nitinöitä/natinoita) tai muuten ovat vaihtokunnossa.

Myös korkeahko polttoaineenkulutus maantieajossa kielii heti tukkeutuneesta hiukkassuodattimesta.

Mites, kun tuosta moottorin mappauksesta on puhuttu, että 320:llä päästäisiin noihin 328 lukemiin? Onkohan näistä ollut jotakin haittaa?
 
Vois kuvitella että 2016 on vielä siinä luokassa että vikoja ei kovin paljoa ole. 2014 mallia en lähtis ostamaan. Itellä oli joskus 7v vanha bemari (Z4) ja vikoja oli aivan perhanasti. Itse en enää bemareihin koske.

Samoilla linjoilla. Seitsemän vuotta on oman kokemuksen mukaan se raja, jossa kyseisen merkkinen auto kannattaa pistää viimeistään vaihtoon.
 
20i mallia ei oikein voi suositella. Siihen 1.6:seenkin verrattuna se on aika laiska, koska kyseessä on painava auto. 28i:ssä sitten potkua riittää jo kivasti ja dieseleissä (20d ja tehokkaammat) on vetoja jo oikein paljon mukavammin väännön ansiosta. BMW:ltä ei nykyään oikein voi suositella muuta kuin 30d:tä, koska tuo 2-litrainen bensaturbo ei ole sieltä luotettavimmista päästä. 20d taas on ihan perusluotettava jos ei ketju pidä ääntä ja on öljyjä ahkerasti vaihdettu.

Jos 20d:n ostaa niin kannattaa tähdätä uudemmalla B47-moottorilla oleviin, joissa on siis Adblue, eli 2015 eteenpäin alkaa olemaan eri BMW:n malleissa kyseinen kone. Adbluessa taas on sitten omat juttunsa.

Itse suosittelisin normaalia 3-sarjalaista ton GT:n sijaan, on huomattavasti näppärämpi ajella ja tietenkin 30d-koneella ja xDrivenä jos rahaa on. Muuten 20d ja xDrive.

Koeajolla kannattaa kuunnella kylmällä käynnistettäessä ketjua ja ehdottomasti laatikon toimintaa tunnustella ajossa. ZF:n 8-vaihteisen pitää toimia smoothisti vaihtaen, ei pitäisi vaihteiden vaihtamiset juuri tuntua (ainoastaan kun laatikko puottaa hidastettaessa ykköselle saa se vaihto tuntua, se on normaalia).

Alustasta ei myöskään saa mitään kuulua ja jos kuuluu nitinöitä/natinoita on yleensä ovien/ikkunoiden tiivisteissä käytetty joko väärää silikonia (ainoastaan BMW:n oma silikoni ei aiheuta nitinöitä/natinoita) tai muuten ovat vaihtokunnossa.

Myös korkeahko polttoaineenkulutus maantieajossa kielii heti tukkeutuneesta hiukkassuodattimesta.
Itse ajanut nyt pari viikkoa 120d xdrivellä ja voin sen verran kehua että vaihteisto toimii kuin ajatus tuon moottorin kanssa ja jos tarve on päästä kovaa tuo kyllä lähtee mukavasti, melkein hot hatch luokkaa. B47 moottori ehdottomasti, ei kannata koskea n47 ellei ole aukoton huoltohistoria ja jakoketjuhuolto tehty.
 
Itse ajanut nyt pari viikkoa 120d xdrivellä ja voin sen verran kehua että vaihteisto toimii kuin ajatus tuon moottorin kanssa ja jos tarve on päästä kovaa tuo kyllä lähtee mukavasti, melkein hot hatch luokkaa. B47 moottori ehdottomasti, ei kannata koskea n47 ellei ole aukoton huoltohistoria ja jakoketjuhuolto tehty.

Kannattaa aina laittaa eka sähköinen seisontajarru päälle ennen kuin laitat laatikon parkille, että säästää parkkilukkoa, yhdessä taksissa alkoi laatikko nykimään aina D:lle siirtäessä kun ei ollu käytetty seisontajarrua näin vinkkinä :)
 
Kannattaa aina laittaa eka sähköinen seisontajarru päälle ennen kuin laitat laatikon parkille, että säästää parkkilukkoa, yhdessä taksissa alkoi laatikko nykimään aina D:lle siirtäessä kun ei ollu käytetty seisontajarrua näin vinkkinä :)
Tässäpä on manuaaliskäibä :D
 
Kannattaa aina laittaa eka sähköinen seisontajarru päälle ennen kuin laitat laatikon parkille, että säästää parkkilukkoa, yhdessä taksissa alkoi laatikko nykimään aina D:lle siirtäessä kun ei ollu käytetty seisontajarrua näin vinkkinä :)
Tämäkö on sitä kuuluisaa BMW-laatua?
 
Tämäkö on sitä kuuluisaa BMW-laatua?

Oman käsitykseni mukaan ihan fiksu toimintatapa kaikkien tomaattien kanssa. (Siis kässäri ensin pitämään auto paikoillaan ja sitten vasta keppi P:lle).

Tuo säästää laatikon (yllättävän) heiveröistä parkkikynttä ja pitää käsijarrumekanismin vetreänä, kun sitä käytetään. Kuulostaa ihan win-win-diililtä :tup:.
 
Tämäkö on sitä kuuluisaa BMW-laatua?

Ihan kuule säästää jokaisen automaattilaatikon parkkilukkoa. Se kun yleensä on vaihteistossa vain pienehkö osa, jota vasten laitat 1,5 tonnia rautaa. Ennemmin jättää auton jarrujen varaan tuplavarmistukseksi. Koskaan ei muuten bemarissa ole seisontajarru jäätynyt.

Ja taksikäytössä sitä autoa tosiaan liikutellaan hiukkasen enemmän, joten noita vaihteitakin kytketään aika paljon useammin D:ltä P:lle ja päinvastoin.
 
Tähän on vielä pakko takertua sen verran, että ZF valmistaa näihin laatikot, ei BMW.
Niin, ei se BMW itse valmista mitään tai korkeintaan todella pienen osan osista vaan alihankkijat. BMW siitä kokonaisuudesta silti on vastuussa vaikka alihankkija olisi kuka tahansa.
 
Niin, ei se BMW itse valmista mitään tai korkeintaan todella pienen osan osista vaan alihankkijat. BMW siitä kokonaisuudesta silti on vastuussa vaikka alihankkija olisi kuka tahansa.

On toki vastuussa, mitä se nyt saksalaisten valmistajien keskuudessa ikinä tarkoittaakaan.
Eikä sillä, onhan näillä kiva ajaa kunhan sattuvat toimimaan. muutoin kyllä täyttä paskaa kaikkine tyyppivikoineen joita tuntuu riittävän.

En toki ole seurannut onko se ruoho sen vihreämpää siellä toisella puolellakaan.
 
En toki ole seurannut onko se ruoho sen vihreämpää siellä toisella puolellakaan.
Ei taida sellaista aitaa ollakaan, jonka takaa löytyis vihreempää ruohoa. Pitää vain valita paskoista vaihtoehdoista kivoimman värinen...
 
20i mallia ei oikein voi suositella. Siihen 1.6:seenkin verrattuna se on aika laiska, koska kyseessä on painava auto. 28i:ssä sitten potkua riittää jo kivasti ja dieseleissä (20d ja tehokkaammat) on vetoja jo oikein paljon mukavammin väännön ansiosta. BMW:ltä ei nykyään oikein voi suositella muuta kuin 30d:tä, koska tuo 2-litrainen bensaturbo ei ole sieltä luotettavimmista päästä. 20d taas on ihan perusluotettava jos ei ketju pidä ääntä ja on öljyjä ahkerasti vaihdettu.

Jos 20d:n ostaa niin kannattaa tähdätä uudemmalla B47-moottorilla oleviin, joissa on siis Adblue, eli 2015 eteenpäin alkaa olemaan eri BMW:n malleissa kyseinen kone. Adbluessa taas on sitten omat juttunsa.

Itse suosittelisin normaalia 3-sarjalaista ton GT:n sijaan, on huomattavasti näppärämpi ajella ja tietenkin 30d-koneella ja xDrivenä jos rahaa on. Muuten 20d ja xDrive.

Koeajolla kannattaa kuunnella kylmällä käynnistettäessä ketjua ja ehdottomasti laatikon toimintaa tunnustella ajossa. ZF:n 8-vaihteisen pitää toimia smoothisti vaihtaen, ei pitäisi vaihteiden vaihtamiset juuri tuntua (ainoastaan kun laatikko puottaa hidastettaessa ykköselle saa se vaihto tuntua, se on normaalia).

Alustasta ei myöskään saa mitään kuulua ja jos kuuluu nitinöitä/natinoita on yleensä ovien/ikkunoiden tiivisteissä käytetty joko väärää silikonia (ainoastaan BMW:n oma silikoni ei aiheuta nitinöitä/natinoita) tai muuten ovat vaihtokunnossa.

Myös korkeahko polttoaineenkulutus maantieajossa kielii heti tukkeutuneesta hiukkassuodattimesta.

Niin tai hankkii B47 jossa ei ole adblueta.

Perus 3-sarja on helvetin pieni, että ottaisin kyllä suoraan GT:n sen monikäyttöisyyden takia ja omaan makuun parempi versio kolmosesta.

Jos xdriveä niin vetarit kannattaa olla vaihdettu. 1000 Eur kappale.
 
Iskeytyi silmään tuo BMW 320i GT 2016. — Kakkosautona on isompi farmari, joten joku ketterämpi auto olisi ykkösautoksi parempi.
Miten iso farmari sulla oikein on? 3-sarjan GT:llä on pituutta 4824 mm. Pidempi kuin esim. 2014 farkku-Passat.

Haussa olisi lähinnä auto jolla pääsee ohi helposti tarvittaessa
Kaikki on suhteellista, mutta suosittelisin jotain muuta kuin 320i tai sitten haet siihen softapäivityksen.

Mulla on 328i GT xDrive, jolla omamassaa 1735 kg. Teho-painosuhde on riittävä, 0-100 6.5s. Tuntuu ja myös papereiden mukaan on yhtä nopea kuin aiemmin omistamani E92 330d xDrive.

Mites, kun tuosta moottorin mappauksesta on puhuttu, että 320:llä päästäisiin noihin 328 lukemiin?
Suurin piirtein vakio-328i:n lukemiin päästään, juu. 328i:stä saa puolestaan irti noin 290 hp.
Tekniset erot on selitetty tuolla: BMW F3x 320i-328i

20i mallia ei oikein voi suositella. Siihen 1.6:seenkin verrattuna se on aika laiska
Ei tietenkään ole. Jopa 320iA GT menee 0-100 7.9 sekunnissa ja 8-vaihteinen laatikko löytää kyllä sopivan vaihteen ohitustilanteisiin, joten on se nyt miljoona kertaa parempi kuin joku vanha turboton 1.6.
 
Jokseenkin huvittavaa, kun porukka puhuu näistä "isoista" autoista ja amerikkalainen sedan on jo metrin pidempi kuin vaikka superb farkku. :)
 
Mulla on 328i GT xDrive, jolla omamassaa 1735 kg. Teho-painosuhde on riittävä, 0-100 6.5s. Tuntuu ja myös papereiden mukaan on yhtä nopea kuin aiemmin omistamani E92 330d xDrive.

Kävin tänään koeajamassa 2014 vuoden 328i GT:n itseasiassa, ja vaikutti hyvältä. En tätä yksilöä lähtenyt vielä ostamaan, puuttui pari herkkua. Myöskin, kun käänsi rattia hieman oikealle, jostain vasemmalta (takaa ehkä?) kuului jotain ulinaa/ulvomista. Onko tuo ratti normaalisti kuinka herkkä, tuntui ettei dead zonea ole laisinkaan, vaan pieni sentin ratin nypyttely sai auton jo kääntymään, tuntui ratti jotenkin löysältä, vai olenko vain tottunut näihin 1.6 juniin? Onko ollut paljon vikoja tai korjailtavaa, kauan olet omistanut? Oliko hyvä ostos?
 
Kävin tänään koeajamassa 2014 vuoden 328i GT:n itseasiassa, ja vaikutti hyvältä. En tätä yksilöä lähtenyt vielä ostamaan, puuttui pari herkkua. Myöskin, kun käänsi rattia hieman oikealle, jostain vasemmalta (takaa ehkä?) kuului jotain ulinaa/ulvomista. Onko tuo ratti normaalisti kuinka herkkä, tuntui ettei dead zonea ole laisinkaan, vaan pieni sentin ratin nypyttely sai auton jo kääntymään, tuntui ratti jotenkin löysältä, vai olenko vain tottunut näihin 1.6 juniin? Onko ollut paljon vikoja tai korjailtavaa, kauan olet omistanut? Oliko hyvä ostos?
En tuosta bimmeristä tiedä mutta ohjauksen nopeus on monessa autossa nykyään aivan absurdi vs vanhemmat. Itse pidän siitä mutta vaatii kyllä totuttelua hetken tai kaksi jos ei ole aiemmin omistanut autoa missä on nopea ohjaus. Esim omassa Fiestassa on lock to lock kaksi kierrosta ja deadzonea ei juuri ole. Vaatii esim vastaohjauksiin uudelleenkalibroinnin jopa aiempiin hot hatcheihin verrattuna. Ja matka-ajossa voi joskus olla hiukan rasittava kun auto haluaa elää ja kääntyä millin liikkeistä ratissa. Itsellä on 70-luvun pikkujapsi ja tuo Fiesta ja voin sanoa että vaatii aika pienen hetken tottua jos ei ole toista ajanut hetkeen. Toinen reagoi kaikkeen millisekunnissa minimaalisella voimankäytöllä ja toinen vaatii voimaa kaikkeen ja on huomattavan hidas liikkeissään.
 
Jokseenkin huvittavaa, kun porukka puhuu näistä "isoista" autoista ja amerikkalainen sedan on jo metrin pidempi kuin vaikka superb farkku. :)
Eikä ole. Esim. Chevrolet Impala on ns. "full-size sedan". Sillä on pituutta 5113 mm. Superb-farkku on 4861 mm. Volvo S90 on 4963 mm.
 
Kävin tänään koeajamassa 2014 vuoden 328i GT:n itseasiassa, ja vaikutti hyvältä. En tätä yksilöä lähtenyt vielä ostamaan, puuttui pari herkkua. Myöskin, kun käänsi rattia hieman oikealle, jostain vasemmalta (takaa ehkä?) kuului jotain ulinaa/ulvomista. Onko tuo ratti normaalisti kuinka herkkä, tuntui ettei dead zonea ole laisinkaan, vaan pieni sentin ratin nypyttely sai auton jo kääntymään, tuntui ratti jotenkin löysältä, vai olenko vain tottunut näihin 1.6 juniin? Onko ollut paljon vikoja tai korjailtavaa, kauan olet omistanut? Oliko hyvä ostos?
Tämä on nyt mun kolmas BMW (edelliset E92 330d ja i3). Hain Ruotsista pari kuukautta sitten, postasin juuri Omat autot -ketjuun.

Ohjaus on tarkka joten mitään dead zonea ei toki ole, mutta myös selvästi kevyempi kuin mitä Bemarissa on perinteisesti ollut. Kaupungissa kevyt ohjaus on ok, mutta maantiellä jäykempi olisi rauhallisempi ja tunnokkaampi. Sport-modessa ohjaus jäykkenee ns. tavalliseen Bemari-tasoon; täytyy selvittää, saisiko sen myös comfort-modeen.

Toistaiseksi ei ole ollut mitään vikoja tai korjattavaa. Auto oli ollut Ruotsissa leasing-yhtiön omistama ja oletettavasti työsuhdeautona, joten jos jotain oli joskus hajonnut, niin ainakin se oli laitettu kuntoon.
 
Eikä ole. Esim. Chevrolet Impala on ns. "full-size sedan". Sillä on pituutta 5113 mm. Superb-farkku on 4861 mm. Volvo S90 on 4963 mm.
En nuista uusista muovichevyistä tiedä, puhun nyt vanhan liiton amerikkalaisista. :) Oma deltakin on sen 5512mm, vaikka on pienennettyä koria.
 
En nuista uusista muovichevyistä tiedä, puhun nyt vanhan liiton amerikkalaisista. :) Oma deltakin on sen 5512mm, vaikka on pienennettyä koria.

Juuh okei, mää vertaamassa nykyautoja johonkin ikäloppuun letukkaan tmv. :facepalm:

Superb on iso auto nykymittapuun mukaan.
 
En nuista uusista muovichevyistä tiedä, puhun nyt vanhan liiton amerikkalaisista. :) Oma deltakin on sen 5512mm, vaikka on pienennettyä koria.

Alunperin puhuttiin autojen sisätilojen tilavuudesta, ei ulkomitoista.

Nykyautot ovat sisältä paljon tilavampia kuin nuo antiikkiset maantielaivat, joissa melkein puolet auton mitasta oli nokkapeltiä ja n. neljäsosa peräkonttia
 
Hyundai Equus VS500 5.0 V8 Aut. KATSO VARUSTEET! Porrasperä 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässä nyt tarjoilisin seuraavanlaista koreanlaivaa. Mitä siihen pituuteen tulee, mikä jokaiselle on se juttu omalla kohdallaan.

5,160 mm (203.1 in) (Sedan) 5,460 mm (215.0 in) (Limousine)

Kyseinen ilmon yksilö on vielä vähän ajettu, vain 14 533 poronkusemaa.

Muoks. toi siis entinen diplomaattiauto. Oletettavasti E-korean käytössä ollut. Joskus aikaisemmin törmännyt Mersu S 260 W126 manuaaliin ilman mitään varusteita, joku kasari vehje ajalta kun paremmalla korealla oli vielä lähetystö suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Hyundai Equus VS500 5.0 V8 Aut. KATSO VARUSTEET! Porrasperä 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässä nyt tarjoilisin seuraavanlaista koreanlaivaa. Mitä siihen pituuteen tulee, mikä jokaiselle on se juttu omalla kohdallaan.

5,160 mm (203.1 in) (Sedan) 5,460 mm (215.0 in) (Limousine)

Kyseinen ilmon yksilö on vielä vähän ajettu, vain 14 533 poronkusemaa.

Muoks. toi siis entinen diplomaattiauto. Oletettavasti E-korean käytössä ollut. Joskus aikaisemmin törmännyt Mersu S 260 W126 manuaaliin ilman mitään varusteita, joku kasari vehje ajalta kun paremmalla korealla oli vielä lähetystö suomessa.

Muuten kyllä, mutta kiinnostus lopahti tuohon Skodan keulamuotoiluun :(
 
Ihan hieno tuo Hyundai mutta varmaan aika mahdoton myydä, kun samaan hintaan tai halvemmalla saa Lexus LS600h mallin jonka ainakin itse ottaisin paljon mielummin. Yleisesti ottaen kyllä tuollainen iso sedanlippulaiva olisi itselleni mieluinen auto. Klassinen ja hillitty, mutta kuitenkin voimaa pellin alla.
 
Hupaisa hintahan perustuu siihen, että tuo on ainoa yksilö Suomessa ja koko pohjoismaissa. Hitaampikin myynti lyö leiville, jos lopulta löytyy se joka on kyvykäs ja halukas maksamaan tavallisen ihmisen käyttöauton verran ekstraa siitä ettei kellään muulla ole samanlaista.
 
Vähän tekis mieli ostaa 2-sarjan perhevankkuri, mutta en tiedä uskaltaako.

Pari vuotta sitten AutoBildin 100tkm kestotestissä haukuttiin 218 Active Tourer ihan pystyyn. Testiauto ei ollut B47 koneella, mutta oli siinä muutakin ongelmaa kuin moottori.
 
Pari vuotta sitten AutoBildin 100tkm kestotestissä haukuttiin 218 Active Tourer ihan pystyyn. Testiauto ei ollut B47 koneella, mutta oli siinä muutakin ongelmaa kuin moottori.

Minulla oli kerran samanlainen huollon sijaisautona, ja oli myös karmea ajettava.
 
Ok eli unohdetaan bemari.

Auto tekisi kuitenkin mieli vaihtaa. Nykyisessä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta automaatti houkuttelisi. Nykyinen on siis vm. 2011 Mondeo 1.6 ecoboostilla. Toinen lapsi tulossa, joten jopa tila-autot kiinnostaa tai sitten iso farmari. Kilometrejä tulee noin 15k vuodessa, mutta jos hankitaan diesel tulee silloin ehkä ajettua useammin pitkää matkaa. Suurin osa ajosta on kuitenkin 5-15 km siirtymiä taajamassa. Budjetti noin 15000 euroa. Jos olisi laittaa yli 20k autoon niin ostaisin todennäköisesti Outlanderin hybridinä.

Auton luotettavuus on tärkeä kriteeri ja mitään kalliita tyyppivikoja ei saisi olla. Mondeoon pitäisi laittaa ainakin uudet jarrut ja muutenkin kalliit kilometrin edessä (160k -> 200k), joten vaihto voisi olla "järkevää".
 
Kävin katsomassa ennen tämän Espacen ostamista myös tuon 2-sarjan Gran toureria, mutta osoittautui takatiloiltaan todella pieneksi kolmelle lapsellekin. Aikaisempi auto oli Grand C-Max ja tuo bemari oli suht samaa kokoluokkaa, mutta korkea keskitunneli söi takajalkatilaa todella paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: ers
Ok eli unohdetaan bemari.

Auto tekisi kuitenkin mieli vaihtaa. Nykyisessä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta automaatti houkuttelisi. Nykyinen on siis vm. 2011 Mondeo 1.6 ecoboostilla. Toinen lapsi tulossa, joten jopa tila-autot kiinnostaa tai sitten iso farmari. Kilometrejä tulee noin 15k vuodessa, mutta jos hankitaan diesel tulee silloin ehkä ajettua useammin pitkää matkaa. Suurin osa ajosta on kuitenkin 5-15 km siirtymiä taajamassa. Budjetti noin 15000 euroa. Jos olisi laittaa yli 20k autoon niin ostaisin todennäköisesti Outlanderin hybridinä.

Auton luotettavuus on tärkeä kriteeri ja mitään kalliita tyyppivikoja ei saisi olla. Mondeoon pitäisi laittaa ainakin uudet jarrut ja muutenkin kalliit kilometrin edessä (160k -> 200k), joten vaihto voisi olla "järkevää".

Parilla kympillähän saa hyvin varusteltua uusikorista Mondeota ~100tkm ajettuna, mites sellainen. Vai eikö ole tarpeeksi tilava?
 
Alunperin puhuttiin autojen sisätilojen tilavuudesta, ei ulkomitoista.

Nykyautot ovat sisältä paljon tilavampia kuin nuo antiikkiset maantielaivat, joissa melkein puolet auton mitasta oli nokkapeltiä ja n. neljäsosa peräkonttia

Toisaalta esim. 2004 E-Mersun ja Chryslerin (300M) kuljettajan jalkatilassa on 70mm eroa jälkimmäisen hyväksi ja ovesta oveen myös pari senttiä. Tavaratilaakin ämmässä 80 litraa enemmän. Mutta joo, siis nykyautoissa (2010->) tilanne voi olla toinen kun moni valmistaja on kutistanut kokoa. CT6 taitaa olla niitä harvoja "moderneja" jenkkisedaneita, mutta noi alkaa olla jo vähän vanhahtavia konsepteja nykyisille markkinoille ja kuluttajille.
 
Ok eli unohdetaan bemari.

Auto tekisi kuitenkin mieli vaihtaa. Nykyisessä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta automaatti houkuttelisi. Nykyinen on siis vm. 2011 Mondeo 1.6 ecoboostilla. Toinen lapsi tulossa, joten jopa tila-autot kiinnostaa tai sitten iso farmari. Kilometrejä tulee noin 15k vuodessa, mutta jos hankitaan diesel tulee silloin ehkä ajettua useammin pitkää matkaa. Suurin osa ajosta on kuitenkin 5-15 km siirtymiä taajamassa. Budjetti noin 15000 euroa. Jos olisi laittaa yli 20k autoon niin ostaisin todennäköisesti Outlanderin hybridinä.

Auton luotettavuus on tärkeä kriteeri ja mitään kalliita tyyppivikoja ei saisi olla. Mondeoon pitäisi laittaa ainakin uudet jarrut ja muutenkin kalliit kilometrin edessä (160k -> 200k), joten vaihto voisi olla "järkevää".

Jos tilavahko BMW kiinnostaa niin 3-sarjan GT:tä kannattaa vilikasta. On runsaasti tarjontaa ja ns. Oikealla BMW:n tekniikalla (eli moottori pitkittäin ja takaveto/neliveto) kun taas tuo Active tourer 2-sarjalainen on ihan naurettava väärästä päästä vetävä Minin tekniikalla oleva feikki.

Edit: Ei mitään sittenkään.
 
Parilla kympillähän saa hyvin varusteltua uusikorista Mondeota ~100tkm ajettuna, mites sellainen. Vai eikö ole tarpeeksi tilava?

Niin saa, mutta budjetti on valitettavasti max 15k. Valinta olisi oikeastaan aika helppo, jos olisi reilut parikymppiä laittaa autoon. Uudempi Mondeo olisi vahvoilla tai sitten Outlander hybridinä. Tietty voisihan sitä vaihtaa oman Mondeon vastaavaan automaatti dieseliin, mutta ei se ehkä autokuumetta korjaisi. Ehkä se kertoo jotain, että sopivan vaihdokin löytäminen on juuri nyt vaikeaa. Rahaa enemmän säästöön tai sitten ajelee vanhalla.

Volvon V70 voisi tietty myös olla vaihtoehto, mutta sitten joutuisi ottamaan jo vähän reilummin ajetun auton. Onko täällä kenelläkään kokemusta noin Volvoista? D4 olis ainakin paperilla kova, mutta ei kyllä pysty mitään reilusti yli 300k ajettua ostamaan.
 
Niin saa, mutta budjetti on valitettavasti max 15k. Valinta olisi oikeastaan aika helppo, jos olisi reilut parikymppiä laittaa autoon. Uudempi Mondeo olisi vahvoilla tai sitten Outlander hybridinä. Tietty voisihan sitä vaihtaa oman Mondeon vastaavaan automaatti dieseliin, mutta ei se ehkä autokuumetta korjaisi. Ehkä se kertoo jotain, että sopivan vaihdokin löytäminen on juuri nyt vaikeaa. Rahaa enemmän säästöön tai sitten ajelee vanhalla.

Volvon V70 voisi tietty myös olla vaihtoehto, mutta sitten joutuisi ottamaan jo vähän reilummin ajetun auton. Onko täällä kenelläkään kokemusta noin Volvoista? D4 olis ainakin paperilla kova, mutta ei kyllä pysty mitään reilusti yli 300k ajettua ostamaan.

Ah, totta. Ellei sitten ota halpaa rahoitusta niin eihän muutama tonni lisää missään tunnu. ;-) Itse pähkäillyt juurikin parinkympin Mondeon ja Passatin välillä, joista valinta taitaa kallistua jälkimmäiseen hieman parempien tilojen ja hyvän varustelun vuoksi. Niin ja koska VAG on entuudestaan tuttu (hyvässä ja pahassa).

Tuo Volvon uusi D4 vaikutti erinomaiselta speksien ja arvostelun perusteella mitä tiirasin. Valitettavasti takapenkin tiloiltaan ei mennyt omissa kriteereissä jatkoon, perinteinen pitkä kuski + lasten turvaistuimet -case.
 
Tuli ajettua ajokortti näin vanhemmalla iällä (29-v). Kokemusta on nyt kolmesta Volvosta (c40, v40 ja v70). Pitäisi hankkia ensimmäinen auto, ei mitään liian fiiniä.

Kriteereitä:
- 15-20k km vuodessa, maantieajoa ja osittain kaupunkiajoa
- viisiovinen
- manuaalivaihteisto
- bensiinimoottori
- porrasperä tai viistoperä
- ei saa olla liian pitkä, sopivan kompakti siis
- Pirkanmaalta tai läheltä Tamperetta ainakin
- iso-fix



Budjetti n. 3000 euroa. Mukavuus ennen lisälaitteita tms. Ehdotuksia?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
275 732
Viestejä
4 747 412
Jäsenet
77 381
Uusin jäsen
Kimchi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom