Mikä auto minulle?

Kävitkö kokeilemassa myös 2.0 Corolllaa?
En. Lähinnä kyse oli uskalluksesta.

Netistä kyllä katselin, mutta en kokenut lisätehoja omaan käyttöön tarpeelliseksi.
 
En. Lähinnä kyse oli uskalluksesta.

Netistä kyllä katselin, mutta en kokenut lisätehoja omaan käyttöön tarpeelliseksi.
Tuo menee takuuseen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo menee takuuseen.
Hyvä tietää 👍

Mutta en tosiaan kokenut että lisätehoille olisi tarvetta :)

Eilen tuli pyörittyä Corollan kanssa noin 45 minuuttia, pääasiassa kaupunkiajoa. Kyydissä kaksi aikuista ja kaksi teiniä. Kulutus 4,5. Ei ollenkaan paha. Vanhassa avensiksessa olisi ollut yli 7.
 
Mutta en tosiaan kokenut että lisätehoille olisi tarvetta :)

Eilen tuli pyörittyä Corollan kanssa noin 45 minuuttia, pääasiassa kaupunkiajoa. Kyydissä kaksi aikuista ja kaksi teiniä. Kulutus 4,5. Ei ollenkaan paha. Vanhassa avensiksessa olisi ollut yli 7.

Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.

Jokaiselle jotakin. :)
 
Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.

Jokaiselle jotakin. :)
No ethän sinä voi eri segmentin autoja vertailla. Vertaa golffiin jos haluat. Voit kanssa vertailla sitä kulutusta myös.
 
Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.

Jokaiselle jotakin. :)
Facelift-Corollassa on tehokkaampi moottori, esim. kiihtyvyys 0-100 km/h on parantunut 1,7 sekuntia 1.8-litraisessa mallissa.
 
Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.

Jokaiselle jotakin. :)
Sehän onkin se autonvaihdon vaikein puoli, kun on tottunut todella isoihin tiloihin autossaan eikä mikään markkinoilla oikein enää matchaa niihin ellei mennä sitten omasta budjetista reilusti yli.

Nimimerkillä hakenut Espacelle korvaajaa tässä tovin, mutta siinä 30k euron luokassa melkein kaikki ovat pienempiä ja ahtaampia.
 
Tässä olen miettinyt nykyisen Audin dieselin vaihtoa täyssähköön tai plugariin, mutta mihin? Hintaluokka pitäisi olla max n. 30 000 e, ja tilaa about sama kuin nykyinen farkku-A4, jotta konttiin mahtuu Britaxin rattaat ja pari putkikassia. Piakkoin siirrytään kyllä matkarattaisiin. Ajot ja oma pää haluaa toisaalta täyssähköä, mutta toisaalta päivittäiset ajot menisi hyvin 20-50 km sisään.

Mikä auto meille?

- SUV tai vast. korotettu auto
- kotona mahdollista ladata vain Schukosta (max. 3,8kW), mutta vierestä kaupoilta löytyy pikalaturit ja duunissa voi latailla tarvittaessa 11 kW -laturista (hinta 0,2 e / kWh töissä ja kotona)
- range talvisin n. 200km
- hintaluokka 30 000 e, josta rahoitetaan suurin osa
- tilaa 2 aikuista + 1 lapsi + rattaat + pari putkikassia viikonloppureissulle
- neliveto ei pakollinen, vaikka nykyinen Quattro onkin
- pysähtyminen laturille ei ole ongelma, mutta latausnopeus saisi olla talvellakin OK
- ajot vuodessa enää n. 15 tkm ja kaikki ajo eteläisessä Suomessa

Olen koeajanut ao. autoja, joista kaikista tykännyt.
- bZ4x (hyvä autona, mutta latausnopeus huono talvella)
- XC40 T5 tai P8 (hyvä autona ja akun esilämmitys, mutta kallis ja pienempi kontti kuin nykyisessä)
- Polestar 2 (sama kuin Volvo + alustan heikkoudet, mutta hinnaltaan OK)

ID.4 tai Enyaq olisi varmaan järkevin valinta (hinta+ominaisuudet), mutta VAG-konsernin laitteita on ollut nyt 4 kpl peräkkäin ja halu olisi kokeilla jotain muuta. bZ4x tarjoaisi pitkän takuun ja Relaxin, sekä Toyotan kautta rahoitettuna sovitun ostohinnan 60 kk päähän. RAV4 plugarina kiinnostaisi, mutta hinta on ihan järjetön ja ajo-ominaisuudet on vain keskitasoa.
 
Tässä olen miettinyt nykyisen Audin dieselin vaihtoa täyssähköön tai plugariin, mutta mihin? Hintaluokka pitäisi olla max n. 30 000 e, ja tilaa about sama kuin nykyinen farkku-A4, jotta konttiin mahtuu Britaxin rattaat ja pari putkikassia. Piakkoin siirrytään kyllä matkarattaisiin. Ajot ja oma pää haluaa toisaalta täyssähköä, mutta toisaalta päivittäiset ajot menisi hyvin 20-50 km sisään.

Mikä auto meille?

- SUV tai vast. korotettu auto
- kotona mahdollista ladata vain Schukosta (max. 3,8kW), mutta vierestä kaupoilta löytyy pikalaturit ja duunissa voi latailla tarvittaessa 11 kW -laturista (hinta 0,2 e / kWh töissä ja kotona)
- range talvisin n. 200km
- hintaluokka 30 000 e, josta rahoitetaan suurin osa
- tilaa 2 aikuista + 1 lapsi + rattaat + pari putkikassia viikonloppureissulle
- neliveto ei pakollinen, vaikka nykyinen Quattro onkin
- pysähtyminen laturille ei ole ongelma, mutta latausnopeus saisi olla talvellakin OK
- ajot vuodessa enää n. 15 tkm ja kaikki ajo eteläisessä Suomessa

Olen koeajanut ao. autoja, joista kaikista tykännyt.
- bZ4x (hyvä autona, mutta latausnopeus huono talvella)
- XC40 T5 tai P8 (hyvä autona ja akun esilämmitys, mutta kallis ja pienempi kontti kuin nykyisessä)
- Polestar 2 (sama kuin Volvo + alustan heikkoudet, mutta hinnaltaan OK)

ID.4 tai Enyaq olisi varmaan järkevin valinta (hinta+ominaisuudet), mutta VAG-konsernin laitteita on ollut nyt 4 kpl peräkkäin ja halu olisi kokeilla jotain muuta. bZ4x tarjoaisi pitkän takuun ja Relaxin, sekä Toyotan kautta rahoitettuna sovitun ostohinnan 60 kk päähän. RAV4 plugarina kiinnostaisi, mutta hinta on ihan järjetön ja ajo-ominaisuudet on vain keskitasoa.
Siitä vaan Toyota alle, kyllä sä sen latauksen kanssa pärjäät
 
Sehän onkin se autonvaihdon vaikein puoli, kun on tottunut todella isoihin tiloihin autossaan eikä mikään markkinoilla oikein enää matchaa niihin ellei mennä sitten omasta budjetista reilusti yli.

Nimimerkillä hakenut Espacelle korvaajaa tässä tovin, mutta siinä 30k euron luokassa melkein kaikki ovat pienempiä ja ahtaampia.

Perusautoissa kyllä päin vastoin. Koot ja tilat kasvaa jatkuvasti.
 
Tässä olen miettinyt nykyisen Audin dieselin vaihtoa täyssähköön tai plugariin, mutta mihin? Hintaluokka pitäisi olla max n. 30 000 e, ja tilaa about sama kuin nykyinen farkku-A4, jotta konttiin mahtuu Britaxin rattaat ja pari putkikassia. Piakkoin siirrytään kyllä matkarattaisiin. Ajot ja oma pää haluaa toisaalta täyssähköä, mutta toisaalta päivittäiset ajot menisi hyvin 20-50 km sisään.

Mikä auto meille?

- SUV tai vast. korotettu auto
- kotona mahdollista ladata vain Schukosta (max. 3,8kW), mutta vierestä kaupoilta löytyy pikalaturit ja duunissa voi latailla tarvittaessa 11 kW -laturista (hinta 0,2 e / kWh töissä ja kotona)
- range talvisin n. 200km
- hintaluokka 30 000 e, josta rahoitetaan suurin osa
- tilaa 2 aikuista + 1 lapsi + rattaat + pari putkikassia viikonloppureissulle
- neliveto ei pakollinen, vaikka nykyinen Quattro onkin
- pysähtyminen laturille ei ole ongelma, mutta latausnopeus saisi olla talvellakin OK
- ajot vuodessa enää n. 15 tkm ja kaikki ajo eteläisessä Suomessa

Olen koeajanut ao. autoja, joista kaikista tykännyt.
- bZ4x (hyvä autona, mutta latausnopeus huono talvella)
- XC40 T5 tai P8 (hyvä autona ja akun esilämmitys, mutta kallis ja pienempi kontti kuin nykyisessä)
- Polestar 2 (sama kuin Volvo + alustan heikkoudet, mutta hinnaltaan OK)

ID.4 tai Enyaq olisi varmaan järkevin valinta (hinta+ominaisuudet), mutta VAG-konsernin laitteita on ollut nyt 4 kpl peräkkäin ja halu olisi kokeilla jotain muuta. bZ4x tarjoaisi pitkän takuun ja Relaxin, sekä Toyotan kautta rahoitettuna sovitun ostohinnan 60 kk päähän. RAV4 plugarina kiinnostaisi, mutta hinta on ihan järjetön ja ajo-ominaisuudet on vain keskitasoa.
Mites Nissan Ariya ?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 707
Viestejä
4 751 035
Jäsenet
77 358
Uusin jäsen
sumppane

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom