Vanhempi Honda CR-V tai Toyota Rav 4?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suzuki vitara 2016-> tai tuoreempi sx4, honda cr-v.Turvallinen ja luotettava kakkosauto hakusessa. Saa olla vanhempinkin, mutta hyvä olisi jos seuraavat ehdot täyttyisivät:
Luotettava tekniikka (kone, sähköpuoli)
Turvallinen
Mielellään neliveto
Manuaali
Bensa
Ei mitään ajotietokoneita, navigaattoreita tai muitakaan turhuuksia tai hienouksia
Kulutuksella ei niinkään väliä, koska kilsoja tulisi korkeintaan 10-15 tkm vuodessa. Hinnalla ei suurta merkitystä, mutta ei mielellään paljon yli kymppitonnia (max 20 ke).
Turvallinen ja luotettava kakkosauto hakusessa. Saa olla vanhempinkin, mutta hyvä olisi jos seuraavat ehdot täyttyisivät:
Turvallinen
Mielellään neliveto
Manuaali
Bensa
Ei mitään ajotietokoneita, navigaattoreita tai muitakaan turhuuksia tai hienouksia
Kulutuksella ei niinkään väliä, koska kilsoja tulisi korkeintaan 10-15 tkm vuodessa. Hinnalla ei suurta merkitystä, mutta ei mielellään paljon yli kymppitonnia (max 20 ke).

W163 Mersu. Manuaalia ei taida bensakoneen kanssa saada. 164 mallissa sitten jo noita tietokoneita ja saastehimmeleitä riittävästi. Korit yleensä aika rujoja mutta ei haitanne katsastuksessa juurikaan koska erillisrunkoinen vielä. Saa reilusti alle 10ke.Turvallinen ja luotettava kakkosauto hakusessa. Saa olla vanhempinkin, mutta hyvä olisi jos seuraavat ehdot täyttyisivät:
Turvallinen
Mielellään neliveto
Manuaali
Bensa
On mahdollista, että pitäisi hankkia jälkikasvulle ainakin joksikin aikaa auto. Ja kallis ei voisi nyt olla. Oletetaan, että alle 5 k€ on jollain tempulla laittaa ja mieluummin reilusti alle. Oliko raadilla salaista tai julkista tietoa esim. Honda Civicin tai Jazzin eri moottoreiden ja laatikoiden kestävyyksistä? Ja toki Hondasta muutenkin. En usko, että menee läpi Yaris, joten siksi Hondaa tsekkailen.
Teoriassa kiinnostaa. Mutta ei ilmastointia?Mun vara-autona palvelleen pösön myyn tonnilla, jos kiinnostaa: https://www.nettiauto.com/peugeot/307/14691901
Linkistä näet auton oleelliset tiedot. Ostin marraskuussa juuri katsastettuna ja ajoin mittariin tonnin lisää, sillävälin kun käyttistäni fiksailtiin. Muuten on tuo viettänyt aikansa duunipaikkani parkkihallissa joulukuusta lähtien, seisonnassa. Jatketaan YV, jos kiinnostuit.
Muistelisin nähneeni vastikään videon, jossa W163 mainittiin kuitenkin autona jota kannattaisi vältellä nimenomaan sen epäluotettavuuden johdosta eli korjattavaa riittäisi.W163 Mersu. Manuaalia ei taida bensakoneen kanssa saada. 164 mallissa sitten jo noita tietokoneita ja saastehimmeleitä riittävästi. Korit yleensä aika rujoja mutta ei haitanne katsastuksessa juurikaan koska erillisrunkoinen vielä. Saa reilusti alle 10ke.
Mun vara-autona palvelleen pösön myyn tonnilla, jos kiinnostaa: https://www.nettiauto.com/peugeot/307/14691901
Linkistä näet auton oleelliset tiedot. Ostin marraskuussa juuri katsastettuna ja ajoin mittariin tonnin lisää, sillävälin kun käyttistäni fiksailtiin. Muuten on tuo viettänyt aikansa duunipaikkani parkkihallissa joulukuusta lähtien, seisonnassa. Jatketaan YV, jos kiinnostuit.
E-koppasesta Corsasta loppuu tila kesken ja käyttövoimakin on väärä. Joten sähköauton hankkiminen tulisi eteen kesän aikana.
Vaatimuksia:
Vuosimalli: Mahdollisimman uusi
Kilsat: Mahdollisimman vähän
Käyttövoima: Sähkö
Budjetti: 20-30k€
Tilaa pitäisi olla sopivasti ainakin mahdollisen perheenlisäyksen johdosta ainakin jonkin kokoisille kärryille, eli kaikkein pienimpiä sähköautoja ei kannata edes ehdottaa.
Pohdinnassa on ollut esimerkiksi: Kia EV6, Polestar 2, MG ZS, BYD Atto3,
Muita vaihtoehtoja: MG4, Ioniq 5, id4
Keskimäärin ajomatkat ovat kaupunkiajoa, mutta kesäaikaan tulee enemmän kun frisbeegolf ja mökkihommat ajattaa pidemmälti. Periaatteessa jokin 400-450km wltp (eli todellinen ~300km paikkeilla) riittäisi ihan ok.Miten pitkiä reissuja tarvitsee tehdä yleensä maksimissaan?
Noita pienempiakkuisia versioita on tuntunut välillä saavan todella edullisesti esim. Cupra Bornin 59kWh, id3 sama akku, Kia Ev6 samaten löytyy kahdella akkukoolla.
Eli siinä kohtaa voi säästää tonneja jos ei tarvitse sitä 70-80kWh akkua.
Keskimäärin ajomatkat ovat kaupunkiajoa, mutta kesäaikaan tulee enemmän kun frisbeegolf ja mökkihommat ajattaa pidemmälti. Periaatteessa jokin 400-450km wltp (eli todellinen ~300km paikkeilla) riittäisi ihan ok.
Corsa on B-segmenttiä. ID.3 ja Born taas ovat pykälää suurempaa C-segmenttiä, kuten Opel Astra.Id3 ja Born menee käsittääkseni samaan kokoluokkaan kuin tää nykynen porrasperäne Corsa, joten sanosin niiden olevan liian pieniä omaan tarpeeseen.
Porrasperäinen Corsa?Id3 ja Born menee käsittääkseni samaan kokoluokkaan kuin tää nykynen porrasperäne Corsa, joten sanosin niiden olevan liian pieniä omaan tarpeeseen.
Id3 ja Born menee käsittääkseni samaan kokoluokkaan kuin tää nykynen porrasperäne Corsa, joten sanosin niiden olevan liian pieniä omaan tarpeeseen.
Nonni! Aina oppii uuttaEri luokkaa ne on. Born/id3 pituus 4,3m, akseliväli 2,7m. Corsa (korimalli E ja itse asiassa uusi sähkö-corsa) on 4,0m ja 2,5m.
Eli useampi kymmenen senttiä lisää tilaa varsinkin matkustamossa.
Lyhyt? Tuohan on takuuksi pitkä.Mutta onko jokin syy miksi Cupra/id3? Itselle tuo lyhyt 5v/100tkm takuu voi olla kynnyskysymys, koska se päättyisi suhteellisen nopeasti oston jälkeen. Toki takuu olisi varmasti enemmän omaksi mielenrauhaksi kuin muuksi.
300 eurolla saa nostettua viidestä vuodesta viiteen vuoteen? Toki hieman keskimääräistä enemmän ajavalle tuosta saattaa olla etua.300€ saa nostettua 5v/150tkm.
Kilsat vaan nousee.300 eurolla saa nostettua viidestä vuodesta viiteen vuoteen? Toki hieman keskimääräistä enemmän ajavalle tuosta saattaa olla etua.
Pojalle yhä autoa. Budjetti on tiukahko, mutta ehkä tuohon voi repiä 6 tonnia. 1,8-litrainen Civic (ufo/muna, mitä näitä lempinimiä nyt lukenut) vai 1,6-litrainen Focus? Molempia tiirattu ~200k ajettuna ja vuosimallit 2010 korvilla. Nettianekdootteja ja kaikenmoisten tietäjien tekstejä lukeneena olen itse mieltä, että Honda olisi varmempi. Koeajaa pitää ja paperit katsoa, mutta ei ole aukotonta se. Väitetysti ko. Hondan ajomukavuus ei olisi kovin hyvä, mutta liekö tuon Fordinkaan? Onko kärryistä näkemystä/kokemusta? Hyvää, huonoa tai neutraalia sanottavaa?
Joo täytää kyllä kompata että näin 2 kappaletta 1.6L Mk2 Focuksia omistaneena en voi kyllä lämmöllä suositellaPojalle yhä autoa. Budjetti on tiukahko, mutta ehkä tuohon voi repiä 6 tonnia. 1,8-litrainen Civic (ufo/muna, mitä näitä lempinimiä nyt lukenut) vai 1,6-litrainen Focus? Molempia tiirattu ~200k ajettuna ja vuosimallit 2010 korvilla. Nettianekdootteja ja kaikenmoisten tietäjien tekstejä lukeneena olen itse mieltä, että Honda olisi varmempi. Koeajaa pitää ja paperit katsoa, mutta ei ole aukotonta se. Väitetysti ko. Hondan ajomukavuus ei olisi kovin hyvä, mutta liekö tuon Fordinkaan? Onko kärryistä näkemystä/kokemusta? Hyvää, huonoa tai neutraalia sanottavaa?
Hankalaa löytää auto, joka täyttää vielä esteettisetkin vaatimukset - esim. 1,3-litrainen Yaris olisi järkiauto, mutta ei kyllä tapahdu. Pitää vielä vilauttaa tuota Civicin sedaniakin, koska toisaalta Focus tiettävästi kelpaisi.Jos juniorille sopii pappamalli niin sedaneissa on paremmat varusteet, joita ei saanut nuorisomalleihin.
Vilkaise Civic Sedania, executive varusteet.
Pojalle yhä autoa. Budjetti on tiukahko, mutta ehkä tuohon voi repiä 6 tonnia. 1,8-litrainen Civic (ufo/muna, mitä näitä lempinimiä nyt lukenut) vai 1,6-litrainen Focus? Molempia tiirattu ~200k ajettuna ja vuosimallit 2010 korvilla. Nettianekdootteja ja kaikenmoisten tietäjien tekstejä lukeneena olen itse mieltä, että Honda olisi varmempi. Koeajaa pitää ja paperit katsoa, mutta ei ole aukotonta se. Väitetysti ko. Hondan ajomukavuus ei olisi kovin hyvä, mutta liekö tuon Fordinkaan? Onko kärryistä näkemystä/kokemusta? Hyvää, huonoa tai neutraalia sanottavaa?
Pojalle yhä autoa. Budjetti on tiukahko, mutta ehkä tuohon voi repiä 6 tonnia. 1,8-litrainen Civic (ufo/muna, mitä näitä lempinimiä nyt lukenut) vai 1,6-litrainen Focus?
Ja kuljettajan kiihtyvyys mitataan asteikolla nolla-100 (℃). No ei, ihan sopiva olisi imho linkattu Seat (tosin en ole yrittänyt tutkia ko. auton/moottorin luotettavuutta). Arvokas silti, mm. koska poika maksaa kyllä merkittävän osan autosta ihan itse saamallaan työllä.Esim. uusin Ibiza luulisi olevan ihan tyylikäs, toki tehoja vähemmän, mutta eipähän poika löydä itseään lepikosta niin todennäköisesti.
Ja kuljettajan kiihtyvyys mitataan asteikolla nolla-100 (℃). No ei, ihan sopiva olisi imho linkattu Seat (tosin en ole yrittänyt tutkia ko. auton/moottorin luotettavuutta). Arvokas silti, mm. koska poika maksaa kyllä merkittävän osan autosta ihan itse saamallaan työllä.
Tässähän on nälkä kasvanut koko ajan ilmoituksia katsellessa ja omakin autokuume oireilee asian johdosta. Toisaalta ja toisaalta -tyyppinen tilanne, harmillista. Pitää keskustella järkikulmasta vielä. Olisi ehkä järkevää laittaa rahaa sivuun vs. laittaa niitä autoon. Mutta itsekin olen ollut joskus muinoin nuorukainen, joten on helppo ymmärtää nätin auton houkutus.
Nimimerkin zet mainitsema huutokaupat[.]com havaittu n. toissapäivänä. Mielenkiintoinen kohde ja seuraan, minkä kykenen.
Hyvää pohdintaa, mutta itse olen ajatellut sellaisesta kulmasta, että se tonnin pommi voisi olla yllättäen yhtäkkisesti useamman tonttua kalliimpi, kun laatikko putoaa ajoradalle tai kansi paukkuu ykköskehällä ip-ruuhkassa, kun taas joku pari tonttua kalliimpi (laatujapsi) *saattaisi* kestää 100k lisää ajoa öljyjä vaihtamalla. Kyllähän tässä näillä käytettävissä olevilla varoilla jäänee kaikissa tapauksessa merkittäviä riskiskenaarioita ja riskiä kantamaan päässee itsekin, koska niin se vaan on.Muuten en olisi Ibizaa ehdottanut, mutta järkipohjalta miettisin tarkkaan, kannattaako "sijoittaa" ~5k€ 15-vuotiaaseen 200 tkm rullattuun 1.6 vaparikoneiseen kärryyn. Kulutus ja ylläpitokustannukset on luultavasti aika lailla samat kuin tonnin-parin pommissa, mutta arvonalenema suurempaa. Vähän lisää panostamalla voisi saada jotakin aidosti parempaa (pienemmät käyttökulut) tai sitten voisi säästää useamman tonnin ostamalla pommin.
Hyvää pohdintaa, mutta itse olen ajatellut sellaisesta kulmasta, että se tonnin pommi voisi olla yllättäen yhtäkkisesti useamman tonttua kalliimpi, kun laatikko putoaa ajoradalle tai kansi paukkuu ykköskehällä ip-ruuhkassa, kun taas joku pari tonttua kalliimpi (laatujapsi) *saattaisi* kestää 100k lisää ajoa öljyjä vaihtamalla. Kyllähän tässä näillä käytettävissä olevilla varoilla jäänee kaikissa tapauksessa merkittäviä riskiskenaarioita ja riskiä kantamaan päässee itsekin, koska niin se vaan on.
No, pian tässä kuitenkin joku semitunneperäisesti valitaan ja aika näyttää, oliko hyvä.
Osta honda.Pojalle yhä autoa. Budjetti on tiukahko, mutta ehkä tuohon voi repiä 6 tonnia. 1,8-litrainen Civic (ufo/muna, mitä näitä lempinimiä nyt lukenut) vai 1,6-litrainen Focus? Molempia tiirattu ~200k ajettuna ja vuosimallit 2010 korvilla. Nettianekdootteja ja kaikenmoisten tietäjien tekstejä lukeneena olen itse mieltä, että Honda olisi varmempi. Koeajaa pitää ja paperit katsoa, mutta ei ole aukotonta se. Väitetysti ko. Hondan ajomukavuus ei olisi kovin hyvä, mutta liekö tuon Fordinkaan? Onko kärryistä näkemystä/kokemusta? Hyvää, huonoa tai neutraalia sanottavaa?
Ei kyllä iha tolla rahalla FN typeriä saa. Noideki hinnat tuntunu olevan nousemassa jos kelpo yksilö maltillisilla kilsoilla.Osta honda.
Tolla rahalla vähän etsimällä taitaa saada jo FN koppaisen TYPE-R:n niin pääsee jo vähän fiiliksiin jälkikasvukin.
Voi jopa innostua autoista kun ei tarvitse masentua jonkun väsyneen piippailevan nykysähkiksen ratissa.
Kuvia katsoen näyttäisi, että monessa Civicissä manuaali on 6-lovinen. Lienee vain tuossa 1,8-litraisessa.
Jos jotain muistan muinaisesta -89 Civicistäni, niin ehkä erityisesti sen vaihteiston ja voimansiirron: täsmällinen ja hauska, kytkin tarkka ja terävä, mutta sillä kun oppi laittamaan kierrokset kohdalleen, niin myös täydellisen pehmeä vaihtaa.
Jos haluaa markkinoiden vikaherkimmän tuon ikäisen kulkuvälineen kannattaa ostaa käytetty Tesla Model 3. Teslan huolto on myös aika surullisen kuuluisa pitkistä huoltoajoista ja kalliista korjauskuluista.eikö tollanen nyt täytä aika lailla kaikki kriteerit. Kilsoja vähän enemmän kuin mitä luettelit, mutta toisaalta hintakin pienempi kuin 25k
Jos nyt olet tuolla budjetilla vanhaa teslaa tmv. ostamassa niin eiköhän se tuulisuus vaikuta lähinnä niiden kalliimman pään autojen hankintaan. Nuo alkaa olla sen ikäisiä että normi siivoajallakin alkaa kynnet riittämään, niin kyllä tuossa hintaluokassa aina ottajia löytyy.
Tuo yhtälö rajaa mallivalikoiman aika pieneen ja juurikin noihin mitä listasit. Henkilökohtaisesti en Teslaa edes katselisi ja tuolla ajomäärällä jatkaisin bensavehkeellä. Halvimmat Ioniq vitoset alkavat olla jo aika lähellä budjettiasi ja itse päätyisin varmaan siihen, jos sähköhammasta niin paljon kolottaisi.Niinhän tuo polttelisi taas auton hommaaminen, vaikkei ihan varsinaista tarvetta sille olekaan. Viime kesänä hommattiin talouteen toiseksi ajoneuvoksi BMW i3 120ah akulla ja jo tämän perusteella tiedän sanoa, että polttomoottorillista autoa ei enää kiinnosta edes katsella. Vaimohan tuon bemarin vei käytännössä kokonaan omaan käyttöönsä, niin pitäisi kai sitä itelläkin olla joku edes leikkikalun virkaa toimittamaan? Mulla nyt käytössä Skoda Yeti, jolle pitäisi siis korvike löytää. Ehkä koitan sinnitellä kesän retkeilyauton ja moottoripyörän turvin, mutta itseni tietäen, ei sitä taida malttaa syksylle saakka kuitenkaan odotella jos sopiva osuu kohdille.
Ikävä kyllä melkeipä pakollisena vaatimuksena autolle on vetokoukku. Eihän sitä usein tarvi, mutta joskus kuitenkin näin omakotitaloasujana. Tuo vaatimus supistaakin vaihtoehtotarjontaa hurjasti. Muina vaatimuksina noin 300km range kelissä kuin kelissä ihan vain omaa elämää helpottaakseen sekä edes jollain tavoin itseä miellyttävä ulkonäkö. Tilaa en paljon tarvi, yksin pääosin ajelen, eikä ole lapsia tai koiria kuskattavana. Kaupungilla en juuri pyöri, vaan käyttö olisi pääasiassa maanteillä, vuodessa tuskin enempää nykyisin kuin ehkä 15tkm. Jos vielä budjetin saisi pidettyä max 25000 eurossa, ajomäärä ehkä max 150tkm, niin silloin olisi jo aika lähellä mieluista.
Ulkonäön osalta mieluisin edes lähelle budjettia osuva olisi Polestar 2. Vw id4 tai id5 olisi toki myös jonkinlainen vaihtoehto, en vain tarvitse tilaa niin paljon. Jälkimmäinen noista omaan silmään vähän parempi. Skoda Enyaq tietenkin joo, mutta aika tylsä ja iso sekin. Tesla Model 3 voisi olla myös ihan siedettävä ja niissä hinnat ropissut alas hurjasti, mutta uskaltaako tai viitsiikö sellaista edes katsella, kun jotenkin tuuliselta vaikuttaa tilanne Teslan ympärillä?
Millaisia ajatuksia näistä? Tuleeko muita malleja mieleen, jota en ole ajatellut?
Voisin kyllä suositella kanssa Ford Mustang Mach-e:tä. Omassa oli kilsoja 117tkm, mutta muuten juuri samanlainen.Olen ollut omaani tyytyväinen. Ei vikoja jne. Tämä vähän yli budjetin, mutta tingittynä? Pitkä takuu.
Jos haluaa markkinoiden vikaherkimmän tuon ikäisen kulkuvälineen kannattaa ostaa käytetty Tesla Model 3. Teslan huolto on myös aika surullisen kuuluisa pitkistä huoltoajoista ja kalliista korjauskuluista.
![]()
Tesla Model 3 Ranks Dead Last In TUV Reliability Tests For Newer Cars | Carscoops
The electric sedan frequently suffered problems with its lights, brakes and suspensionwww.carscoops.com
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.