Mikä auto minulle?

Ei taida saada lähellekään tuohon 4k budjettiisi, sopivat mallit olis ~2008 eteenpäin kun V70 seurasi aiemmin esiteltyä S80 sarjaa. Ja niitäkään ei välttämättä kannata niin alkupäästä eli 2009 ja eteenpäin ≠ 4000€.
 
Onko MK3:ssa jotain, miksi MK2 olisi parempi?
No juuri tuossa äsken luettelin, eli käytännössä mitään lisää sillä uudemmalla korimallilla ei saavuta, ainoastaan hajoavia osia jotka tuosta vanhemmasta puuttuvat. Vanhemmassa Ei sähköistä käsijarrua, ei sähköistä rattilukkoa, ei sähköistä virtalukkoa.Vanhempi on sitä paitsi kauniimpi ja taitaa olla tilavampikin. Varmaan osaltaan makuasiakin, mutta olen koko elämäni ollut autojen kanssa tavalla tai toisella, halpojen ja todella kalliiden ja omiakin on ollut se varmaan +60 tms, mutta aina jaksan hämmästyä kuinka hyvin tehtyjä, laadukkaita ja kestäviä autoja nuo vanhemmat p2 alustan volvot ovat.
 
Edelleen hakusessa joku 4000 plusmiinus hintainen laite, jolla siirtää itsensä ja tavaroita paikasta toiseen. Vaatimuksena tuore leima, alle 300 tkm ajettu, farkku ja vetokoukku. Mielellään alle 15v ikäinen, mutta esim. jonkun V70:n osalta voin vähän joustaa vuosimallissa ja kilsoissa.
Kannattaa tuo 300tkm raja jättää pois. Ehjiä autoja saa isommillakin kilometreillä. Kannattaa vain katsoa se yksilö mihin on jo kuluvat uusittu.

Esimerkiksi itse etsin joskus väkipakolla alle 300tkm ajettua mk2 s60/v70 volvoa ja lopulta yhden löysinkin. Suunnilleen 290tkm kohdalla auto alkoi purkautumaan kaikilta kuluvilta osiltaan(+vaihdelaatikon venttiilipöytä) ja on jäänyt mieleeni eniten harmaita hiuksia/remontteja aiheuttaneena autonani. Kun joku sen sitten osti niin saikin lähes kaikilta kulutusosiltaan uusitun auton ja mittarissa oli reilut 300tkm.
 
Kannattaa tuo 300tkm raja jättää pois. Ehjiä autoja saa isommillakin kilometreillä. Kannattaa vain katsoa se yksilö mihin on jo kuluvat uusittu.

Esimerkiksi itse etsin joskus väkipakolla alle 300tkm ajettua mk2 s60/v70 volvoa ja lopulta yhden löysinkin. Suunnilleen 290tkm kohdalla auto alkoi purkautumaan kaikilta kuluvilta osiltaan(+vaihdelaatikon venttiilipöytä) ja on jäänyt mieleeni eniten harmaita hiuksia/remontteja aiheuttaneena autonani. Kun joku sen sitten osti niin saikin lähes kaikilta kulutusosiltaan uusitun auton ja mittarissa oli reilut 300tkm.
Joo, se 300 tkm nyt oli ehkä lähinnä noita aasialaisia kehonsiirtovälineitä koskeva. Laitoin jo hakukoneeseen vahdin 2005-2006 V70:lle. Harmillisen kaukana olisi muutama kiinnostava yksilö. Ruotsissa olisi sitten enemmänkin tarjontaa...
 
Suomi on aika pieni maa niin jos rajojen sisältä löytyy niin melkein mistä vain auton kyllä vuorokaudessa hakee.
Hakee, hakee. Mutta en mä nyt lähde Espoosta Ouluun pelkkien kuvien perusteella renkaita potkimaan. Enkä ole kyllä yhtään autoa ostanut ennen koeajoa. Neljä uutta prätkää kyllä.
 
Tarvittaisiin kakkosautoa puolison ajoihin. Spekseinä lähinnä seuraavat:
- budjetti max 4000 €
- "luotettava"
- varustelistalta pitää löytyä isofix takana, ilmastointi ja vakkari
- ajomäärä varmaan noin 10 000 km vuodessa

Mielessä pyörii lähinnä vanhat japsit ja Volvot. Itesellä onkin ollut V50 aikoinaan ja se oli ihan hyvä peli vaikka Ford-sukua onkin. Mutta, onkohan noissa Corolloissa ollut isofixit miten olemassa?
 
Tarvittaisiin kakkosautoa puolison ajoihin. Spekseinä lähinnä seuraavat:
- budjetti max 4000 €
- "luotettava"
- varustelistalta pitää löytyä isofix takana, ilmastointi ja vakkari
- ajomäärä varmaan noin 10 000 km vuodessa

Mielessä pyörii lähinnä vanhat japsit ja Volvot. Itesellä onkin ollut V50 aikoinaan ja se oli ihan hyvä peli vaikka Ford-sukua onkin. Mutta, onkohan noissa Corolloissa ollut isofixit miten olemassa?

Civic 1.8i ja manuaali on pomminvarma yhdistelmä. Tämänkorimallin automaatit ovat epäluotettavia, ei kannata ostaa. https://www.nettiauto.com/honda/civic/14765818

Aut.ilmastointi, vakkari ja ISOFIX. Eiköhän hinnastakin tipu vielä jokunen satanen tosiostajalle
 
Civikkiä itsekin kyllä suosittelisin. Sitten jos haluaa vähän "luxusta" ja mukavuutta etc. niin ehkä sitten se p2 alustan V70. Hyvä peli joka käyttöön :D Vähän sama kuin muinoin kaikkeen vastattiin aina että osta vanha 5-sarjan bemari. Tänäpäivänä se ei vaan enää päde kun e60 lähtien ovat olleet silkkaa paskaa.
 
En nyt sanois, mutta kaikkea on tullut lisää ja täten vikamahdollisuuksia ja omistajien huolenpidon määrä aiheuttaa enemmän 'huojuntaa' verrokkien välillä.

Itse puolmilliä ajetun kymppivuotiaan F11 omistajana voisin hyvällä mielellä myydä pitkän matkan ajoon minne se kuuluukin, mutta vastaavan ostajana kuinka tietäisin kuinka hyvänä (tai huonona) sitä on pidetty?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
269 046
Viestejä
4 656 031
Jäsenet
76 332
Uusin jäsen
Riksteri1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom