Mikä auto minulle?

Suomi on aika pieni maa niin jos rajojen sisältä löytyy niin melkein mistä vain auton kyllä vuorokaudessa hakee.
 
Suomi on aika pieni maa niin jos rajojen sisältä löytyy niin melkein mistä vain auton kyllä vuorokaudessa hakee.
Hakee, hakee. Mutta en mä nyt lähde Espoosta Ouluun pelkkien kuvien perusteella renkaita potkimaan. Enkä ole kyllä yhtään autoa ostanut ennen koeajoa. Neljä uutta prätkää kyllä.
 
Tarvittaisiin kakkosautoa puolison ajoihin. Spekseinä lähinnä seuraavat:
- budjetti max 4000 €
- "luotettava"
- varustelistalta pitää löytyä isofix takana, ilmastointi ja vakkari
- ajomäärä varmaan noin 10 000 km vuodessa

Mielessä pyörii lähinnä vanhat japsit ja Volvot. Itesellä onkin ollut V50 aikoinaan ja se oli ihan hyvä peli vaikka Ford-sukua onkin. Mutta, onkohan noissa Corolloissa ollut isofixit miten olemassa?
 
Tarvittaisiin kakkosautoa puolison ajoihin. Spekseinä lähinnä seuraavat:
- budjetti max 4000 €
- "luotettava"
- varustelistalta pitää löytyä isofix takana, ilmastointi ja vakkari
- ajomäärä varmaan noin 10 000 km vuodessa

Mielessä pyörii lähinnä vanhat japsit ja Volvot. Itesellä onkin ollut V50 aikoinaan ja se oli ihan hyvä peli vaikka Ford-sukua onkin. Mutta, onkohan noissa Corolloissa ollut isofixit miten olemassa?

Civic 1.8i ja manuaali on pomminvarma yhdistelmä. Tämänkorimallin automaatit ovat epäluotettavia, ei kannata ostaa. https://www.nettiauto.com/honda/civic/14765818

Aut.ilmastointi, vakkari ja ISOFIX. Eiköhän hinnastakin tipu vielä jokunen satanen tosiostajalle
 
Civikkiä itsekin kyllä suosittelisin. Sitten jos haluaa vähän "luxusta" ja mukavuutta etc. niin ehkä sitten se p2 alustan V70. Hyvä peli joka käyttöön :D Vähän sama kuin muinoin kaikkeen vastattiin aina että osta vanha 5-sarjan bemari. Tänäpäivänä se ei vaan enää päde kun e60 lähtien ovat olleet silkkaa paskaa.
 
En nyt sanois, mutta kaikkea on tullut lisää ja täten vikamahdollisuuksia ja omistajien huolenpidon määrä aiheuttaa enemmän 'huojuntaa' verrokkien välillä.

Itse puolmilliä ajetun kymppivuotiaan F11 omistajana voisin hyvällä mielellä myydä pitkän matkan ajoon minne se kuuluukin, mutta vastaavan ostajana kuinka tietäisin kuinka hyvänä (tai huonona) sitä on pidetty?
 
Työmatkan kasvaessa olisi suunnitelmissa auton vaihto mahdollisesti sähköiseksi (tai jatkaa bensalinjalla). Tällä hetkellä kilometrejä tulee vuodessa 11 tkm, jatkossa kilometrejä tulee vuoden aikana n. 17-19 tkm.

Budjetti: 29 000-39 000 €. Käytetty käy myös jos kilometrejä on alle 60 tkm. (Ehkä voi hyvän yksilön kohdalla tehdä poikkeuksen).

Autossa tulisi olla/ sen tulee täyttää seuraavat asiat:
- neliveto
- maavaraa vähintään 20 cm. (Nykyisessä autossa sama)
- sähkössä range talvella väh. 200 km.
- latausnopeudella EI väliä (pelkästään kotilatausta tiedossa 99% matkoista)
- vetokoukku tai valmius sen laittamiseen (vetopainot luokiteltu)
- adaptiivinen vakkari
- EI plug-in hybridejä

Autokauppojen sivuja selaillessa aloin myös miettimään uuden bensavehkeen hankintaa, tässä tapauksessa Dacia Bigsteriä nelivetoisena. Mutta onko tuollaisessa sitten järkeä tuolla ajomäärällä. Autoa kuitenkin olisi tarkoitus pitää se 5-6 vuotta?
 
Työmatkan kasvaessa olisi suunnitelmissa auton vaihto mahdollisesti sähköiseksi (tai jatkaa bensalinjalla). Tällä hetkellä kilometrejä tulee vuodessa 11 tkm, jatkossa kilometrejä tulee vuoden aikana n. 17-19 tkm.

Budjetti: 29 000-39 000 €. Käytetty käy myös jos kilometrejä on alle 60 tkm. (Ehkä voi hyvän yksilön kohdalla tehdä poikkeuksen).

Autossa tulisi olla/ sen tulee täyttää seuraavat asiat:
- neliveto
- maavaraa vähintään 20 cm. (Nykyisessä autossa sama)
- sähkössä range talvella väh. 200 km.
- latausnopeudella EI väliä (pelkästään kotilatausta tiedossa 99% matkoista)
- vetokoukku tai valmius sen laittamiseen (vetopainot luokiteltu)
- adaptiivinen vakkari
- EI plug-in hybridejä

Autokauppojen sivuja selaillessa aloin myös miettimään uuden bensavehkeen hankintaa, tässä tapauksessa Dacia Bigsteriä nelivetoisena. Mutta onko tuollaisessa sitten järkeä tuolla ajomäärällä. Autoa kuitenkin olisi tarkoitus pitää se 5-6 vuotta?

Maavara rajaa aika paljon autoja ja budjetti on tiukka uudelle.

Käytetyistä ID4 4Motion tai GTX, jos vetomassa ja maavara riittävät itselle (maavarakeskustelua lontooksi), harkitse toki myös sisaruksia Enyaq ja Q4. Audi E-Tron voisi olla myös vaihtoehto.

The e-tron’s ground clearance is 172mm but it has adaptive air suspension as standard, allowing the ride height to be increased by 76mm for off-road excursions, or dropped by 20mm at motorway speeds.
 
Audi E-Tron voisi olla myös vaihtoehto.



Itselläni on nuo vaihtoehdot pitkälti samat, mutta eri syistä.
Jatkoon tilojen puolesta on päässyt Enyaq ja Etron mutta näistä viimeisin putosi pois moottoriongelmien vuoksi.

Ei itseäni ainakaan kiinnosta ostaa autoa, jonka sähkömoottori vuotaa jäähdytysnestettä ja pahimmillaan rikkoo elektroniikan. Audi saattaa tulla korjauksessa uuden moottorin verran vastaan, mutta itse asennustyö pitää maksaa itse.
 
Tuli tarve kuskailla ikääntyviä vanhempia, joten pitäisi katsella jotain hieman korkeampaa autoa alle.

Kilometrejä tulee luokkaa 10-15tkm per vuosi, mistä 80% 10 km työmatkaa Kehä III sisäpuolella, 15% pidempää siivua ja loput jarruttoman pikkukärryn vetoa.

Latausmahdollisuus olisi töissä, mutta tuo kärryn veto karsii kaikki edullisemmat sähköautot. Hybrideissä arveluttaa hieman tekniikka, mutta ei nyt ihan liian ehdoton ei, plugari voisi toimia? Dieseleissä tulee nuo urea- ja muut saastevermeet, mitkä eivät myöskään hirveästi inspiroi, vaikka nykyinen onkin vanhemman sukupolven diesel.

Jotain vm. 2019->, alle 100tkm ajettua, budjetti ~20k€. Katsellut kokoluokkaa VW T-roc, Peugeot 3008 tms.

Hittejä tai huteja? PSA:n vehkeissä tosin bensakoneiden valinnanvara on suht heikko, öljykylpyhihnat eivät hirvesti napostele. THP on myöskin aikamoinen kirosana, vaikka *kuulemma* uudemmat ovat parempia kuin nuo 2010-luvun alkupuolen murheenkryynit.
 
Tuli tarve kuskailla ikääntyviä vanhempia, joten pitäisi katsella jotain hieman korkeampaa autoa alle.

Kilometrejä tulee luokkaa 10-15tkm per vuosi, mistä 80% 10 km työmatkaa Kehä III sisäpuolella, 15% pidempää siivua ja loput jarruttoman pikkukärryn vetoa.

Latausmahdollisuus olisi töissä, mutta tuo kärryn veto karsii kaikki edullisemmat sähköautot. Hybrideissä arveluttaa hieman tekniikka, mutta ei nyt ihan liian ehdoton ei, plugari voisi toimia? Dieseleissä tulee nuo urea- ja muut saastevermeet, mitkä eivät myöskään hirveästi inspiroi, vaikka nykyinen onkin vanhemman sukupolven diesel.

Jotain vm. 2019->, alle 100tkm ajettua, budjetti ~20k€. Katsellut kokoluokkaa VW T-roc, Peugeot 3008 tms.

Hittejä tai huteja? PSA:n vehkeissä tosin bensakoneiden valinnanvara on suht heikko, öljykylpyhihnat eivät hirvesti napostele. THP on myöskin aikamoinen kirosana, vaikka *kuulemma* uudemmat ovat parempia kuin nuo 2010-luvun alkupuolen murheenkryynit.

Jos lyö budjettiin ~5k€ lisää, niin saisi koukullista sähköautoa. Esim. tuosta alta pikkuakkuinen koukullinen ID4 750kg jarruttomalla vetomassalla, 43tkm/vm21, pyynti 26,9k€. Isompi investointi hankintahetkellä, pienemmät käyttökulut jatkossa. Mutta onhan nuo kilometrit toki aika maltilliset, että sen puoleen voi muitakin käyttövoimia pohtia.

 
Jos lyö budjettiin ~5k€ lisää, niin saisi koukullista sähköautoa. Esim. tuosta alta pikkuakkuinen koukullinen ID4 750kg jarruttomalla vetomassalla, 43tkm/vm21, pyynti 26,9k€. Isompi investointi hankintahetkellä, pienemmät käyttökulut jatkossa. Mutta onhan nuo kilometrit toki aika maltilliset, että sen puoleen voi muitakin käyttövoimia pohtia.

Noita ID4 olin vähän vilkuillut, mutta sidettävillä varusteilla menee liian kalliiksi. Pikkasen voi budjetti venyä, mutta sillä pitäisi saada myös mukavuutta =D

https://www.nettiauto.com/peugeot/3008/14818228 tämmöinen esim saa hieman puntin väräjämään...
 
Viimeksi muokattu:
Puretechit jättäkää kauppaan. Kun alkaa öljynkulutus niin aletaan moottorin vaihtoa muöhemmin miettimään👌🏻
 
Puretechit jättäkää kauppaan. Kun alkaa öljynkulutus niin aletaan moottorin vaihtoa muöhemmin miettimään👌🏻
Ongelmallinen toki on mutta valmistaja on sentään myöntänyt sen ja jatkanut noiden takuuta.

Ongelma on nyt jo niin laaja, että Stellantis on kaikessa hiljaisuudessa laajentanut ”takuun jälkeisen vapaaehtoisen korvauksen” maaliskuussa 2024 kyseisten moottoreiden osalta peräti kymmeneen vuoteen, mikäli ongelma-autolla on ajettu alle 175 000 kilometriä ja se on valmistettu ennen 20. kesäkuuta 2022.


Turboahdettujen versioiden öljynkulutuksen lisääntymistä puolestaan kerrotaan korvattavan moottorityypistä riippuen tuoreimmillaan jopa ennen 22. helmikuuta 2023 valmistuneisiin moottoriyksilöihin saakka. Vapaasti hengittävät Puretech-moottorit vuodesta 2021 alkaen eivät kuitenkaan kuulu tähän niin ikään vapaaehtoiseksi korvaukseksi kutsuttavaan uuteen öljytakuuseen.


Saksassa moottoriongelmista kärsiville asiakkaille on tarjolla jopa erityinen verkkosivu, jonka kautta ongelmista voi ilmoittaa suoraan valmistajalle. Omat ilmoituskanavat ovat myös Ranskassa ja Espanjassa. Suomessa ilmoituskanavaa ei ole tarjolla.
 
Kyllä noita PSA Stellantis Puretech bensa moottoreita tehdään nykyisin myös ketjulla. Tiedä sitten ovatko ketjut miten venyviä näissä.

Bilteman varaosahakkun laittaa auton rekkarin, niin näkee moottorikoodin.

Stellantis 1.2 Puretech engine: list of belt and chain models


Ainakin myös uusi tuleva normi Citroën C3 Aircross 100 hp on ketjukoneella.

Models with chain (Motor code) :​

  • Peugeot 208
    • 1.2 Hybrid 100 : EB2LTED
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2
  • Peugeot 308
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2
  • Peugeot 408
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2
  • Peugeot 2008
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2
  • Peugeot 3008
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2
  • Peugeot 5008
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2
  • Citroën C3
    • 1.2 PureTech 100 MT : EB2LTED
  • Citroën C3 Aircross
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2
  • DS DS3
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2
    • 1.2L Hybrid 100 : EB2LTEDH2
  • Alfa Romeo Junior
    • 1.2 Hybrid 100 : EB2LTEDH2
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2
  • Fiat 600
    • 1.2 Hybrid 100 : EB2LTEDH2
  • Lancia Ypsilon
    • 1.2 Hybrid 100 : EB2LTEDH2
  • Opel Corsa
    • 1.2 Hybrid 100 : EB2LTEDH2
  • Opel Astra
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2
  • Opel Mokka
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2
    • 1.2 Hybrid 100 : EB2LTEDH2
  • Jeep Avenger
    • 1.2 Hybrid 100 : EB2LTEDH2
    • 1.2 Hybrid 136 4xe : EB2LTEDH2
  • Opel Frontera
    • 1.2 Hybrid 100 : EB2LTEDH2
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2
  • Opel Grandland
    • 1.2 Hybrid 136 : EB2LTEDH2


Citroen.JPG







 
Viimeksi muokattu:
Onkos täällä C-HR omistajia? Minkälaista mielipidettä? Akut heikko lenkki? Tarkoitus katsella n. 2020-22 vuosimallien vempainta käyttöautoksi. Yhtä käytiin koeajamassa, ja tuntuma ihan hyvä. Tämä 1.8 vaan huutaa tuolla vaihteistolla kiihdytyksissä kuin kytkinvikainen normiautomaatti
 
Onkos täällä C-HR omistajia? Minkälaista mielipidettä? Akut heikko lenkki? Tarkoitus katsella n. 2020-22 vuosimallien vempainta käyttöautoksi. Yhtä käytiin koeajamassa, ja tuntuma ihan hyvä. Tämä 1.8 vaan huutaa tuolla vaihteistolla kiihdytyksissä kuin kytkinvikainen normiautomaatti

Ei kai noissa tojon itselataavissa ole mitään erikoista ollut akuissa? Siirtymää nimh-akusta litiumiinkin viivyteltiin aika pitkään eli luulisi noiden olevan ok.

Tuo kiihdytyksissä huutaminen on noissa ominaisuus eikä vika. 2.0 jaksaa mennä vähän paremmin mutta lähtökohtaisesti jos haluaa vähänkään tehoa niin moottorin kierrokset nousee reilusti ja planeettavaihteisto hoitaa loput.
 
Puretechit jättäkää kauppaan. Kun alkaa öljynkulutus niin aletaan moottorin vaihtoa muöhemmin miettimään👌🏻
Joo, PSAn uudempiin bensavehkeisiin on kyllä aikamoista varaumaa. Olen kylläkin käsittänyt, että nämä uudemman sukupolven THPt olisivat parempia. Ja hybridien osalta en mitään kauhujuttuja moottoriin liittyen äkkiseltään löytänyt?
 
Onkos täällä C-HR omistajia? Minkälaista mielipidettä? Akut heikko lenkki? Tarkoitus katsella n. 2020-22 vuosimallien vempainta käyttöautoksi. Yhtä käytiin koeajamassa, ja tuntuma ihan hyvä. Tämä 1.8 vaan huutaa tuolla vaihteistolla kiihdytyksissä kuin kytkinvikainen normiautomaatti

Eipä taida Toyotan tuotteissa olla juurikaan akkuvikoja. Turvallinen hankinta varsinkin jos Relax voimassa. Harkitsisin 2.0 ton 1.8 tilalle. Huomattavasti miellyttävämpi moottori.
 
Eipä taida Toyotan tuotteissa olla juurikaan akkuvikoja. Turvallinen hankinta varsinkin jos Relax voimassa. Harkitsisin 2.0 ton 1.8 tilalle. Huomattavasti miellyttävämpi moottori.
EIkös tuossa 2.0 moottorissa ollut joku lämmönvaihdin juttu?
 
Joo, PSAn uudempiin bensavehkeisiin on kyllä aikamoista varaumaa. Olen kylläkin käsittänyt, että nämä uudemman sukupolven THPt olisivat parempia. Ja hybridien osalta en mitään kauhujuttuja moottoriin liittyen äkkiseltään löytänyt?
Mulla oli -18 1.2 Puretech. Jossain sanottiin että noin -21 vuodesta alkaen olisi vähän kestävämmäksi menneet mutta sama öljynsyönti taitaa niitäkin vaivata. Mukava toki jos huoletta ajelee.
 
Ongelmallinen toki on mutta valmistaja on sentään myöntänyt sen ja jatkanut noiden takuuta.

Pörhö yritti evätä takuuni vaihelaatikon osalta kun huollot oli käytetty nyrkkipajalla ja huolto-ohjelmaan ei kuulu mitään vaihteistoon liittyvää😂
 
hiljan vaihdoin tulpat huollon yhteydessä 1.2 puretechiin. se oli syöny kaikista tulpista kärjet ja sielä oli 5mm kärkiväli. :DD piti myös outoa nakuttavaa ääntä kun painoi kaasua vähän reilummin.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Kartoittelen tilannetta perheen kakkosautoksi. Muutto edessä omakotitaloon, jonka takia tarve vetokoukulliseen autoon.. nykyisellään siis prius plus johon koukkua ei saa, ja tällä ajellaan mm. Työajoa.
Mahdollisimman edullinen siis haussa,
Kriteerit:
Vetokoukku (vetokyky yli 700kg jarruton)
Isofixit plussaa
Bensa, koska ajoa vähän
Hinta max 6-7000€
3 lasta kyydissä niin tila-auto olisi eduksi(mahtuu 3 vierekkäin. 1 sms ja 2 kms istuinta)
Luotettavuudesta on paljon plussaa, en jaksa/ehdi olla koko ajan remppaamassa

Alustavasti olen katsellut corolla versoa 1.6 litraisia. Onko näistä mitään erityistä huomioitavaa?
Voiko vaihtoehtona olla volvo v70?
 
Kartoittelen tilannetta perheen kakkosautoksi. Muutto edessä omakotitaloon, jonka takia tarve vetokoukulliseen autoon.. nykyisellään siis prius plus johon koukkua ei saa, ja tällä ajellaan mm. Työajoa.
Mahdollisimman edullinen siis haussa,
Kriteerit:
Vetokoukku (vetokyky yli 700kg jarruton)
Isofixit plussaa
Bensa, koska ajoa vähän
Hinta max 6-7000€
3 lasta kyydissä niin tila-auto olisi eduksi(mahtuu 3 vierekkäin. 1 sms ja 2 kms istuinta)
Luotettavuudesta on paljon plussaa, en jaksa/ehdi olla koko ajan remppaamassa

Alustavasti olen katsellut corolla versoa 1.6 litraisia. Onko näistä mitään erityistä huomioitavaa?
Voiko vaihtoehtona olla volvo v70?
Itse päädyin V70:een, kun oli kokeiltu ensin Avensikset, Ceedit, i30:t jne.

Tuo yksilö oli itsellä yksi vaihtoehto, jota harkitsin:
 
Toyota urban cruiser dieselinä? Onko hyvä hankinta? Nuita sais kohtuu hinnalla noin 300 000 ajettunaja vuosimalli 2009-2010. Onko jotain huomioitavaa jos tuon ikäsen ja nuilla kilometreillä hommaa?
 
Toyota urban cruiser dieselinä? Onko hyvä hankinta? Nuita sais kohtuu hinnalla noin 300 000 ajettunaja vuosimalli 2009-2010. Onko jotain huomioitavaa jos tuon ikäsen ja nuilla kilometreillä hommaa?
Miksi haluat noin paljon ajettua? Alkaa olla riski turbon vaihdosta jos on alkuperäinen.
 
Onkos täällä C-HR omistajia? Minkälaista mielipidettä? Akut heikko lenkki? Tarkoitus katsella n. 2020-22 vuosimallien vempainta käyttöautoksi. Yhtä käytiin koeajamassa, ja tuntuma ihan hyvä. Tämä 1.8 vaan huutaa tuolla vaihteistolla kiihdytyksissä kuin kytkinvikainen normiautomaatti
Mulla oli vielä syksyyn asti c-hr ja olin kyllä tyytyväinen sillä ajeluun. Itsellä tuli tila vain vastaan ja piti päivittää isommaksi.
Mukava ja näppärä oli ajaa. Toki vähän laiska kiihtymään nopeasti, mutta kulutus oli maltillinen. Takakontti vähän pieni, mutta kyllä sekin asiansa ajoi. Huolettomia kilometrejä, huollot edullisia eikä itselle ainakaan niiden lisäksi muuta ihmeellistä tullut eteen.
Ja onhan se hauskan näköinen auto, ainakin omasta mielestä
 
Toyota urban cruiser dieselinä? Onko hyvä hankinta? Nuita sais kohtuu hinnalla noin 300 000 ajettunaja vuosimalli 2009-2010. Onko jotain huomioitavaa jos tuon ikäsen ja nuilla kilometreillä hommaa?
Nettiautoa pikaisesti vilkaisemalla hinta ero likemmäs 400t ja karvan yli 200t ajetuilla on satasia, joten ainakin itse katselisin ennemmin vähemmän ajettua.

15v ja 300t ajetut pommit on aina yksilöitä, merkistä riippumatta.
 
Etsin varmaan yksisarvista, mutta osaisiko kukaan suositella pieniruokaista, luotettavaa dieselkulkinetta?
Pääasiassa motaria tulee suhattua edestakaisin, ja sitäkin melko maltillisilla vauhdeilla.

Mieluusti pakuksi muutettavissa ja halpakin pitäisi vielä olla. Varusteet ja vaihteistot on aika hälläväliä, kunhan olisi reilusti huolettomia kilometrejä edessäpäin.

Budjetti ehkä 5000€ kieppeillä, mutta mieluummin vähemmän.
 
Onko opel luotettavampi kuin toyota? Kun aikasemmin kysyin diesel-toyotasta niin pommiksi sanottiin.
 
Tuo pikkunaku on kestävä, toitsun 'kestävät dieselit' aikakausi tais jäädä sinne esikammioaikoihin. Eurooppalaiset on osanneet painesytytteiset moottorit kun niitä täällä on myytykin nelisenkymmentä vuotta rapsat määrät.
 
Etsin varmaan yksisarvista, mutta osaisiko kukaan suositella pieniruokaista, luotettavaa dieselkulkinetta?
Pääasiassa motaria tulee suhattua edestakaisin, ja sitäkin melko maltillisilla vauhdeilla.

Mieluusti pakuksi muutettavissa ja halpakin pitäisi vielä olla. Varusteet ja vaihteistot on aika hälläväliä, kunhan olisi reilusti huolettomia kilometrejä edessäpäin.

Budjetti ehkä 5000€ kieppeillä, mutta mieluummin vähemmän.

Ehdotan Fiesta Vania. Katsastustilastojen perusteella Mk6 on vähävikaisempi kuin Mk7, siis samassa iässä ja samoilla kilometreillä. Toki ne kutoset on jo sen ikäisiä, että kaikkea voi sattua ja tapahtua - jos ottaa seiskan, niin moottori olisi hyvä olla tuo 1.5 TDCI. (Ilmeisesti luotettavampi kuin 1.6 TDCI.)

 
Tuo pikkunaku on kestävä, toitsun 'kestävät dieselit' aikakausi tais jäädä sinne esikammioaikoihin. Eurooppalaiset on osanneet painesytytteiset moottorit kun niitä täällä on myytykin nelisenkymmentä vuotta rapsat määrät.
Silti niillä ajetaan isoja määriä varsinkin loppupään d4d 2.0 ajoin 296--> lähes 400 öljyjä vaihtamalla ja kansi koskematon. Turbon oli aiempi omistaja saanut vaihtaa 270tkm kohdalla mutta siitä 400tkm ainoat rempat oli takajarrut.Nämä on näitä ihme legendoja, ooppeli on paalattu jo 300tkm kohdalla ja Tojolla ajetaan tuplat.
 
Viimeksi muokattu:
Silti niillä ajetaan isoja määriä varsinkin loppupään d4d 2.0 ajoin 296--> lähes 400 öljyjä vaihtamalla ja kansi koskematon. Turbon oli aiempi omistaja saanut vaihtaa 270tkm kohdalla mutta siitä 400tkm ainoat rempat oli takajarrut.Nämä on näitä ihme legendoja, ooppeli on paalattu jo 300tkm kohdalla ja Tojolla ajetaan tuplat.
Ja joillakin ajetaan vielä vähän enemmän. Juuri juttelin työkaverin kanssa, jolla on V70 vastaavilla kilsoilla. Kertoi, että "kaiken" pystyy tekemään itse jos nyt yhtäån on monttöörin vikaa.

 
Neljä kakkoskopan Anjovista oli työyhteisössä aikanaan, kaikkiin tehtiin kansiremppa ennen kolmatta vuotta. Viis viikkoa merkkarilla oli yhden kollegan ennätys juhannuksen aikaan.

Ei yhtäkään Mersua, Volvoa, Volkkaria, Citikkaa, Fordia tai Bemaria tarvittu liputtaa varikolle samalla ajoprofiililla tässä vajaassa parissakymmenessä vuodessa kun allekirjoittaneella oli "työyhteisö" ja työkavereita.

e: bensakoneet japsit kyllä osaa, jolla oli ykköskopan 2,4 ajoi 400tkm+ ennen vaihtoa kakkoskopan dieseliin. Kolmoskoppa olikin 1,8 kipinäsytytyksellä taas. Toyotan diesel kompasteluun saa näkymää Hilux & LC kun moottori pienennettiin 2,8 ja hiukkssuodattimen takia lisättiin pa-suutin pakoputkeen. Itse kun seuraan jostain syystä australian mediaa, siellä on nykysukupolven LC Prado paskamyrskyssä 2,4 dieselmoottoriensa kanssa. Et kun tätä euroaikaa katsoo niin hyvää dieselmoottoria ei Toyotalla kyllä ole, LC200 on niin harvinainen, että siitä en kommentoi.
 
Viimeksi muokattu:
Neljä kakkoskopan Anjovista oli työyhteisössä aikanaan, kaikkiin tehtiin kansiremppa ennen kolmatta vuotta. Viis viikkoa merkkarilla oli yhden kollegan ennätys juhannuksen aikaan.

Ei yhtäkään Mersua, Volvoa, Volkkaria, Citikkaa, Fordia tai Bemaria tarvittu liputtaa varikolle samalla ajoprofiililla tässä vajaassa parissakymmenessä vuodessa kun allekirjoittaneella oli "työyhteisö" ja työkavereita.

e: bensakoneet japsit kyllä osaa, jolla oli ykköskopan 2,4 ajoi 400tkm+ ennen vaihtoa kakkoskopan dieseliin. Kolmoskoppa olikin 1,8 kipinäsytytyksellä taas. Toyotan diesel kompasteluun saa näkymää Hilux & LC kun moottori pienennettiin 2,8 ja hiukkssuodattimen takia lisättiin pa-suutin pakoputkeen. Itse kun seuraan jostain syystä australian mediaa, siellä on nykysukupolven LC Prado paskamyrskyssä 2,4 dieselmoottoriensa kanssa. Et kun tätä euroaikaa katsoo niin hyvää dieselmoottoria ei Toyotalla kyllä ole, LC200 on niin harvinainen, että siitä en kommentoi.
Silti niillä ajetaan 400-600tkm per yksilö ja ooppeli paalataan 300tkm kohdilla.
 
Hintakin on uutena ollut ihan eri vrt Corsa/Fiesta pikalähettipaku ja D kokoluokan Anjovis. Viidellä tonnilla en haalisi nurkkiini parikymppistä tojoa.
 
Etsin varmaan yksisarvista, mutta osaisiko kukaan suositella pieniruokaista, luotettavaa dieselkulkinetta?
Pääasiassa motaria tulee suhattua edestakaisin, ja sitäkin melko maltillisilla vauhdeilla.

Mieluusti pakuksi muutettavissa ja halpakin pitäisi vielä olla. Varusteet ja vaihteistot on aika hälläväliä, kunhan olisi reilusti huolettomia kilometrejä edessäpäin.

Budjetti ehkä 5000€ kieppeillä, mutta mieluummin vähemmän.

Kuulemma mainettaan parempi. Pienemmällä (Fiatin?) diesel moottorilla olisi ehkä vielä parempi mutta niitä ei juuri nyt ole myynnissä.
 
Hei!

Etsinnässä olisi auto, joka sopisi tällaiselle pitkälle (+2m) ja perheelliselle. Puoliso myös pitkä, joten luonnollisesti joudutaan penkit laittamaan aika taakse ja perusfarkuissa tuo takapenkin jalkatila on ihan onneton ja lapset ei meinaa mahtua takapenkille. Mikä siis neuvoksi? Volvon XC60:sta olen käynyt kokeilemassa, se vielä menisi tiloiltaan juuri ja Skodan Superb tietysti oli erinomainen tiloiltaan. Corollaa käytiin testaamassa, mutta auttamatta liian pieni. Tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?

Muita vaatimuksia:
- Budjetti max. 21 000€, alle 20k toiveissa tinkimisten jälkeen. Vähemmän tietysti parempi.
- Vetokoukku tai väh. valmius vetopainojen puolesta
- Automaatti
- Pienet käyttökulut tietenkin toiveissa eli vähäkulutuksinen ja mahd. luotettava
- 2 turvaistuinta, rattaat jne
- Sinänsä en ajettuja kilometrejäkään karsasta, jos vaan luotettava peli (onko esim. nyky-Volvot sellaisia, esim. mainittu XC60?)
- Bensa/diesel käy molemmat, plugarit varauksella (ks. alta)

Muita kysymyksiä:
- Plug-in hybridit vähän epäilyttää, kannattaako ne sivuuttaa? Onko tuplasti ongelmia tms.
 
Hei!

Etsinnässä olisi auto, joka sopisi tällaiselle pitkälle (+2m) ja perheelliselle. Puoliso myös pitkä, joten luonnollisesti joudutaan penkit laittamaan aika taakse ja perusfarkuissa tuo takapenkin jalkatila on ihan onneton ja lapset ei meinaa mahtua takapenkille. Mikä siis neuvoksi? Volvon XC60:sta olen käynyt kokeilemassa, se vielä menisi tiloiltaan juuri ja Skodan Superb tietysti oli erinomainen tiloiltaan. Corollaa käytiin testaamassa, mutta auttamatta liian pieni. Tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?

Muita vaatimuksia:
- Budjetti max. 21 000€, alle 20k toiveissa tinkimisten jälkeen. Vähemmän tietysti parempi.
- Vetokoukku tai väh. valmius vetopainojen puolesta
- Automaatti
- Pienet käyttökulut tietenkin toiveissa eli vähäkulutuksinen ja mahd. luotettava
- 2 turvaistuinta, rattaat jne
- Sinänsä en ajettuja kilometrejäkään karsasta, jos vaan luotettava peli (onko esim. nyky-Volvot sellaisia, esim. mainittu XC60?)
- Bensa/diesel käy molemmat, plugarit varauksella (ks. alta)

Muita kysymyksiä:
- Plug-in hybridit vähän epäilyttää, kannattaako ne sivuuttaa? Onko tuplasti ongelmia tms.

Toyota Rav4 hybridi kannattaa käydä katsomassa.

Kannattaa tosin varmistaa vetomassat/koukun saatavuus kun noissa hybrideissä joissakin on onnettomat vetomassat. Toyotassa joutuu vähän antamaan vuosimallissa ja ajomäärässä anteeksi tuolla budjetilla, mutta kyllä tuolla pitäisi vielä saada sen verra vähän ajettu, että Toyotan Relax takuun saa aktivoitua.

2.5 bensakone, mutta koska hybridi niin menee kokoisekseen vähällä. Ja erittäin luotettavana pidetty.
 
Itse olen 195cm ja tällä hetkellä Superb autona. Yksi yllättävän tilava auto pitkälle kuskille on Opel Astra K (2015-2021) farkku. C-segmentin auto mutta ihmeen tilava peli ja paremmat agr-istuimet vaikuttivat erinomaisilta hintaluokkaansa. Tuosta tilavampi versio on Insignia mitä käytiin myös kokeilemassa, mutta jäi muista syistä kauppaan. Subaru Outbackia olen halunnut muuten vain jo pitkään mutta en ole saanut perusteltua kovaa kulutusta itselleni. Siinä mahduin kuitenkin takapenkille vaikka kuskin penkki oli omilla säädöillä. Audista A4 oli mukava istua, mutta penkki piti vetää aivan taakse eikä sinne mahtuisi enää kukaan. A6 on tilavampi. Citroen C5 aircross oli myös tilavan tuntuinen mitä liikkeessä kokeilin, en kuitenkaan ottanut koeajolle.

Ylipäätään auto kun auto niin saa vetää penkin lähes/täysin taakse ja alas että mahtuu. Sitten kun haluaisin ratin kuitenkin suht lähelle niin eipä ole vielä tullut autoa vastaan jossa ajoasennon saisi just kohdalleen. Enkä tarvitsisi tuollaista perhelavettia mihinkään mutta minkäs teet kun pienemmistä autoista loppuu tilat.
 
Hei!

Etsinnässä olisi auto, joka sopisi tällaiselle pitkälle (+2m) ja perheelliselle. Puoliso myös pitkä, joten luonnollisesti joudutaan penkit laittamaan aika taakse ja perusfarkuissa tuo takapenkin jalkatila on ihan onneton ja lapset ei meinaa mahtua takapenkille.

Vaihteiston öljynvaihdoista kannattaa pitää huoli. Mutta tuolla hinnalla jää pelimerkkejä taskuun jos töyssyjä matkalle sattuu, itselläni oli Talibaani isommalla koneella kakkosautona.

https://www.nettiauto.com/renault/espace/14874356 Koukun voi asennuttaa jälkeenpäin.
 
Hei!

Etsinnässä olisi auto, joka sopisi tällaiselle pitkälle (+2m) ja perheelliselle. Puoliso myös pitkä, joten luonnollisesti joudutaan penkit laittamaan aika taakse ja perusfarkuissa tuo takapenkin jalkatila on ihan onneton ja lapset ei meinaa mahtua takapenkille. Mikä siis neuvoksi? Volvon XC60:sta olen käynyt kokeilemassa, se vielä menisi tiloiltaan juuri ja Skodan Superb tietysti oli erinomainen tiloiltaan. Corollaa käytiin testaamassa, mutta auttamatta liian pieni. Tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?

Muita vaatimuksia:
- Budjetti max. 21 000€, alle 20k toiveissa tinkimisten jälkeen. Vähemmän tietysti parempi.
- Vetokoukku tai väh. valmius vetopainojen puolesta
- Automaatti
- Pienet käyttökulut tietenkin toiveissa eli vähäkulutuksinen ja mahd. luotettava
- 2 turvaistuinta, rattaat jne
- Sinänsä en ajettuja kilometrejäkään karsasta, jos vaan luotettava peli (onko esim. nyky-Volvot sellaisia, esim. mainittu XC60?)
- Bensa/diesel käy molemmat, plugarit varauksella (ks. alta)

Muita kysymyksiä:
- Plug-in hybridit vähän epäilyttää, kannattaako ne sivuuttaa? Onko tuplasti ongelmia tms.
Meidän -14 mallisella D4 AWD XC60llä on mittarissa 305 tkm, ja hyvin se on sen vajaan 4v ja 100 tkm pelittänyt. Tankkauksista laskettu keskikulutus 7,6 L/100 km. Broidin Outlander PHEV vie tyhjällä akulla kaupungissa kuulemma luokkaa 14 litraa satkulla. Itse ainakin skippaan hybridivaiheen ja siirryn sitten aikanaa polttiksesta täyssähköön.
 
Itse olen 195cm ja tällä hetkellä Superb autona. Yksi yllättävän tilava auto pitkälle kuskille on Opel Astra K (2015-2021) farkku. C-segmentin auto mutta ihmeen tilava peli ja paremmat agr-istuimet vaikuttivat erinomaisilta hintaluokkaansa. Tuosta tilavampi versio on Insignia mitä käytiin myös kokeilemassa, mutta jäi muista syistä kauppaan. Subaru Outbackia olen halunnut muuten vain jo pitkään mutta en ole saanut perusteltua kovaa kulutusta itselleni. Siinä mahduin kuitenkin takapenkille vaikka kuskin penkki oli omilla säädöillä. Audista A4 oli mukava istua, mutta penkki piti vetää aivan taakse eikä sinne mahtuisi enää kukaan. A6 on tilavampi. Citroen C5 aircross oli myös tilavan tuntuinen mitä liikkeessä kokeilin, en kuitenkaan ottanut koeajolle.

Ylipäätään auto kun auto niin saa vetää penkin lähes/täysin taakse ja alas että mahtuu. Sitten kun haluaisin ratin kuitenkin suht lähelle niin eipä ole vielä tullut autoa vastaan jossa ajoasennon saisi just kohdalleen. Enkä tarvitsisi tuollaista perhelavettia mihinkään mutta minkäs teet kun pienemmistä autoista loppuu tilat.
Minkä vuotisen Outbackin kanssa tämä takapenkkitesti oli tehty? Itsellä myös kiikarissa auto mihin mahtuisi minunkin taakse joku istumaan edes välttävästi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 458
Viestejä
4 889 436
Jäsenet
78 809
Uusin jäsen
MercuryRacing

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom