Tässä kun tulee itsekin autoja selailtua (vaimo kyllä sanoi että mun ostohousut on piilotettu) niin tuli mieleen aika "outo ajatus"
Ajan itse noin 35000km vuodessa ja suurinosa körötellään työmatkaa, myös aamuyöllä ja puolen yön aikaan. Jos ajatellaan noin 30000€ budjettia niin eihän sillä mitään uutta saa vai saako?
En tiedä onko aivan hullua mutta rakentelin tämmöistä kuin Skoda Fabia 1.5tsi 7dsg pakettia. Joskus aikaisemminkin katselin ja nyt ihan ajatuksella aloin miettiä. Seat Ibizaa kesällä kysyinkin mutta ei tuoda Suomeen tällä koneella.
Plussaa olisi riittävät tehot minulle, automaatti (nykyinenkin on) kulutus pysyisi siedettävänä (arvaus 5-5.5l minun ajolla), ei mitään ylimääräistä hybriditekniikkaa, huoltoväli 30tkm (bensa niin öljyt varmaan se 15tkm). Saa kaikki samat varusteet kuin isompiinkin (irroitettava koukku, Bi Led valot, mukautuva vakkari, varapyörä, roiskeläpät, 16,17,18 renkaat) ja vielä ihan "ok" tehdas hinnoilla suhteessa moneen muuhun.
Lisäksi vakuutus ja verotkin aika maltilliset. Koukussa olisi lähinnä pyöräteline tai jarruton kärry ja 90% ajan yksin.
Miinusta sitten se että en ole vielä edes käynyt katsomassa.
ja onhan se yli 30k€ tuostakin melkoinen summa, mutta toisaalta käytetty sähköauto samalla rahalla niin säästänkö siinä oikeasti mitään?
No tämä on taas tätä samaa autokuumeen nostatusta muutaman kuukauden välein.
Mutta ajattelin heittää ajatuksen jos joku on vaikka tuollaisella ajanut tai miettii samaa.
Ps. Huomenna taas lasken jotain 84kk rahoitusta 55k€ sähkäriin miettien "jos jätän 20k€ loppuun niin ei tarvitse maksaa kuin 500€/kk"