Mikä auto minulle?

Muilla kokemuksia Octavia IV 1.4TSI Phev -autoista? PlugariPassat haaveet vähän jäätyivät, kun huomasin että noissa Ocuissa hinnat pyörii melkein samoissa lukemissa ja mitä foorumeilta lukenut, niin noissa Ocuissa ei pitäisi mitään isompia vikoja olla (ainakaan vielä ilmennyt)
 
Infotaimentin kanssa vissiin ollut bugisuuksia ensimmäisissä versioissa, mutta nuo ilmeisemmin korjattu uusilla päivityksillä?
 
Funtsin tässä auton vaihtoa.
Kilsoja tulee vuodessa noin 25-30tkm joista työajoa 90%.
Olen ajanut viimeisen 7 vuotta kaasulla, nykyinen auto on V70 Bifuel joka on ollut alla kolmisen vuotta. Velkaa siitä on vielä muutama tonni ja varusteina kaikki ne mitä haluan -> kattoluukku, automaatti, nahkapenkit ja hyvä äänentoisto sekä pehmeä alusta ja kohtuullisen hiljainen laitehan tuo on. Vaihdossa tuosta ei saa oikein mitään, se on selvä.

Mielessä on monta eri vaihtoehtoa joita käyn läpi mutta en nyt kykene pääsemään päätökseen vaihdokista tai edes sen vaihdon järkevyydestä.
Taloudessa on kaksi aikuista ja pieni koira, jälkikasvu asuu jo omillaan joten henkilönkuljetuskykyä ei tarvita.
Rouvalla on myös oma auto jolla ajelee työmatkansa muutamat kilometrit, sekä pari harrasteautoa ja 10kk vuodesta seisonnassa oleva Vivaro-paku jolla hoidetaan halkokuormat ja remppakamat mutta ajomukavuudesta sen kanssa ei voi puhua.

Olen siis funtsinut sitä mitä olisi järkevin tehdä, vaihtaako autoa johonkin toiseen -> sähkö tms. vai pitää nykyinen.
Ostohousut on kovasti jalassa ja kun taas Nettiautoa selailee niin josta syystä Tesla Model 3 tuuttaa itseään aina esiin.
Normaalisti olen vaihtanut autoa viimeistään kolmen vuoden välein, mutta valinnanvaraa on nyt suorastaan aivan liikaa eikä puoletkaan niistä ole millään tasolla järkeviä.

Asutaan omakotitalossa joten latausasema sinänsä ei olisi ongelma asentaa, mutta Carunan alueella asuvana kuitenkin tuo omat ongelmansa siirto(riisto)hintojen suhteen.

Ajatuksia?
 
Funtsin tässä auton vaihtoa.
Kilsoja tulee vuodessa noin 25-30tkm joista työajoa 90%.
Olen ajanut viimeisen 7 vuotta kaasulla, nykyinen auto on V70 Bifuel joka on ollut alla kolmisen vuotta. Velkaa siitä on vielä muutama tonni ja varusteina kaikki ne mitä haluan -> kattoluukku, automaatti, nahkapenkit ja hyvä äänentoisto sekä pehmeä alusta ja kohtuullisen hiljainen laitehan tuo on. Vaihdossa tuosta ei saa oikein mitään, se on selvä.

Mielessä on monta eri vaihtoehtoa joita käyn läpi mutta en nyt kykene pääsemään päätökseen vaihdokista tai edes sen vaihdon järkevyydestä.
Taloudessa on kaksi aikuista ja pieni koira, jälkikasvu asuu jo omillaan joten henkilönkuljetuskykyä ei tarvita.
Rouvalla on myös oma auto jolla ajelee työmatkansa muutamat kilometrit, sekä pari harrasteautoa ja 10kk vuodesta seisonnassa oleva Vivaro-paku jolla hoidetaan halkokuormat ja remppakamat mutta ajomukavuudesta sen kanssa ei voi puhua.

Olen siis funtsinut sitä mitä olisi järkevin tehdä, vaihtaako autoa johonkin toiseen -> sähkö tms. vai pitää nykyinen.
Ostohousut on kovasti jalassa ja kun taas Nettiautoa selailee niin josta syystä Tesla Model 3 tuuttaa itseään aina esiin.
Normaalisti olen vaihtanut autoa viimeistään kolmen vuoden välein, mutta valinnanvaraa on nyt suorastaan aivan liikaa eikä puoletkaan niistä ole millään tasolla järkeviä.

Asutaan omakotitalossa joten latausasema sinänsä ei olisi ongelma asentaa, mutta Carunan alueella asuvana kuitenkin tuo omat ongelmansa siirto(riisto)hintojen suhteen.

Ajatuksia?

Paljonko tuollainen ruotsalainen kaasukammio kuluttaa, kuusi kiloa satasella? Onko jo isoja huoltomurheita (toivottavasti ei, kun rahoitustakin jäljellä)?

Puhtaasti järjellä ajatellen ei varmaan kannata vaihtaa oikein mihinkään. Jos energiakustannus on ~10 snt/km, niin halvemmaksi ei dieselillä tai bensiinillä pääse. Sähköllä voisi säästää, mutta jos ei viitsi Leafillä tai Miillä huristella, niin arvonalenema taas on paljon Volvoa isompi.

Kannattanee ajaa Volvo niin loppuun että kustannuksissa per kilometri on näkyvissä nousua. Sitten vaihtoon eikä lähde upottamaan tonnikaupalla korjauksiin/renkaisiin/jakohihnoihin.
 
Volvo kuluttaa snadisti yli viisi kiloa satasella. Sadan tonnin keskikulutus on 5.07 kg/100km ja 0.9l/100km. Ei siis paha missään nimessä.
Isompia huoltomurheita ei sinänsä ole, katalysaattori on auton mielestä rikki mutta päästömittarin mielestä ei ja Aisinin 6v-laatikko on nyt itsessään jo huonosti toimiva.
Työautohan tuo on joten toimia pitää ja huolletaan paljon enemmän kuin huolto-ohjelma vaatisi.

Edit:
Korjaan kulutuksen:

kulutus.jpg
 
Muilla kokemuksia Octavia IV 1.4TSI Phev -autoista? PlugariPassat haaveet vähän jäätyivät, kun huomasin että noissa Ocuissa hinnat pyörii melkein samoissa lukemissa ja mitä foorumeilta lukenut, niin noissa Ocuissa ei pitäisi mitään isompia vikoja olla (ainakaan vielä ilmennyt)

Uhka/mahdollisuus asteikolla sanoisin että molempia. Eli uhkana hybriditekniikan mystiset viat ja mahdollisuutena spontaani dq400 laatikon vika joista marmorilla veloitetaan vähintään tonneja.

Kaikki nuo vagin plugarit on käytännössä samaa rautaa, oli merkki sitten vw, skoda tai seat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 208
Viestejä
4 452 820
Jäsenet
73 674
Uusin jäsen
Eemeli77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom