Mikä auto minulle?

Kia ceed sw kannattaa käydä testaamassa,itsellä on ollut vuodesta 07 ja on ylivoimaisesti vähävikaisin ja halvin kaikista mitä on ollut minulla ja lähipiirissä käytössä.
Perheestä löytyy yksi -16 Ceed, ei kyllä sw. Mutta pitää noita autoja käydä ihan paikan päällä katsomassa ja koe ajamassa.
 
Kai sekin hyvä vaihtoehto. Miellyttää vaan omaa silmää tuo fabia. :D
skoda.jpg

Hyundai näköjään antaa 7 vuoden takuun ilman kilsarajaa i30 malleihin. Harmillisesti huomasin että vihreää ei saa Kiaan eikä Hyundain noihin malleihin, jos on niin tarkalleen että vihreä pitää olla:darra::rofl:

Kannattaa kuitenkin näihin tutustua kuten toveri @j1m2 tuossa jo totesi. Ajaa varmasti pidemmälle vaikka takuukin ehtisi loppua.
 
Hyundai näköjään antaa 7 vuoden takuun ilman kilsarajaa i30 malleihin. Harmillisesti huomasin että vihreää ei saa Kiaan eikä Hyundain noihin malleihin, jos on niin tarkalleen että vihreä pitää olla:darra::rofl:

Kannattaa kuitenkin näihin tutustua kuten toveri @j1m2 tuossa jo totesi. Ajaa varmasti pidemmälle vaikka takuukin ehtisi loppua.
En välttämättä vihreetä haluaisikaan jos joku muu auto olisi kyseessä, ei ole mikään lempi väri tms. Jostain syystä vaan tuo vihreä sopii tollaiseen Skeidaan kuin nenä päähän. :rofl:
 
En välttämättä vihreetä haluaisikaan jos joku muu auto olisi kyseessä, ei ole mikään lempi väri tms. Jostain syystä vaan tuo vihreä sopii tollaiseen Skeidaan kuin nenä päähän. :rofl:

Väristä voidaan olla samaa mieltä, se vaan jotenkin sopii siihen, joitain vihreitä ocuja näkyy täälläpäin, niin on ihan hyvän näköisiä. Itsehän menisin jollain tylsällä harmaalla/hopealla, tai mieluiten mustalla:cool: Makuasioita...
Mutta kannattaa toki käydä vaihtoehdot läpi.

Niin tosiaan, olihan mullakin skoda, -97 favorit tikkukoneella, just leimattu ja 300€ maksoi. Mitään ongelmia ei ollut vanhuksessa, kun VAG ei ollut pahemmin siihen vielä ehtinyt puuttua:vihellys:
 
Moi!
Tällä hetkellä käytössä -05 Kia Cerato, kaikin puolin toimiva peli ei mitään valittamista, mutta alkoi pieni auto kuume iskeä. Eri auto merkkejä/malleja selaillut laidasta laitaan ja vastaan tuli omaan silmään miellyttävä Skoda Fabia Combi. Näyttäisi kuvien perusteella tarpeeksi tilavalta autolta juuri tämän hetkisen elämän tilanteen kannalta, sekä tulevaa ajatellen. Skodan sivulla oli todella selkeä ja helppo ”rakenna oma” auto josta saa valita varustepaketin, metallivärin (vihreän tietysti) sekä erikoisvanteet sun muuta kivaa. Joten varmaan kääntyisin suoraan tuohon aivan uuden auton rakentamiseen että saa mieleisen.

Itse asiaan. Onko kellään kokemuksia Skoda:sta näin yleisesti? :)
Tuo Skoda Fabia taitaa olla jo vähän vanhaa mallia?

Jossain autogaalassa oli kaksi vähän uudenpaa Skodaa. Skoda Kamiq ja Skoda Scala. Tuo Kamiq on ilmeisesti aivan uusi peli. Scalaa olen käynyt koeajamassa. Ootko noita jo testannut? Scala alk 19 000€. Kamiq alk 20 100€.
 
Kai sekin hyvä vaihtoehto. Miellyttää vaan omaa silmää tuo fabia. :D
skoda.jpg

itse pari viikkoa sitten tilasin kamiqin..

tälle hetkellä vielä 18 vuoden farmari fabia alla 1.0tsi 115hp.. noin 50tkm mittarissa. kaikki toiminut todella hyvin vaikka kuivakytkin 7-dsg ei se maailman parahin laatikko olekaan. mikään vikavalo ei ole palanut koko tänä aikana.
edellinen oli myös samanlainen fabia tosin vm 17. sekin oli hyvä mutta varusteita kaipasi lisää, joten vaihdoin.
todennäköisesti 20 vuoden alkupuolella tulisi tuo kamiq/scala medialaitteisto myös fabiaan. nykysellään aika vanhahtava.

takuu on 2 vuotta skodassa ja kertaakaan en näiden yksilöiden kanssa ole sitä joutunut käyttämään.
kaikilla tosin ei näin hyvin ole kooralla mennyt.
 
Kokeilin Kamiqin "rakenna auto"-hässäkkää nettisivulla mutta en onnistunut laittamaan samaan kyhäelmään lämmitettäviä takasivuistuimia ja lämmitettävää tuulilasia, kummallista. Loppuukohan laturin teho vai mistä lie kyse?
 
Mikähän se ois mahdollisimman halpa kulkine työmatkoihin? Edestakainen matka n.230 km päivittäin pääosin 100/80 rajoituksilla ja muutamat viimeiset metrit taajamaa.
Nykyisellä kipolla pääsee matka-ajossa 7l/100km kulutuksiin, joten jokin pienempiruokainen ois hakusessa.
Joko alkaa olemaan dieseli kannattava vai meneekö plugin hybridit vielä edullisemmin?
Onko mitään järkeä lähteä etsimään jotain pari vuotta vanhaa ja alta 50tkm ajettua jonka laittaa vaihtoon parin vuoden päästä 150tkm ajettuna?

Käyttövoimaan sen verran rajausta, että täyssähkö on täysin pois suljettu latausmahdollisuuksien puuttuessa.
 
Mikähän se ois mahdollisimman halpa kulkine työmatkoihin? Edestakainen matka n.230 km päivittäin pääosin 100/80 rajoituksilla ja muutamat viimeiset metrit taajamaa.
Nykyisellä kipolla pääsee matka-ajossa 7l/100km kulutuksiin, joten jokin pienempiruokainen ois hakusessa.
Joko alkaa olemaan dieseli kannattava vai meneekö plugin hybridit vielä edullisemmin?
Onko mitään järkeä lähteä etsimään jotain pari vuotta vanhaa ja alta 50tkm ajettua jonka laittaa vaihtoon parin vuoden päästä 150tkm ajettuna?

Käyttövoimaan sen verran rajausta, että täyssähkö on täysin pois suljettu latausmahdollisuuksien puuttuessa.
Tuollainen 14tkm/v on just siinä rajalla kannattaako diesel vai hybridi. Tuollaisella maantieajo-profiililla pääsisi pikkudieselillä 4.5 litran kulutukseen ja hybridillä 5 litraan. Jää vaan lähinnä makuasiaksi mikä auto miellyttää enemmän tuolla voimalinja-rajauksella. Pikkuautoista esimerkiksi Golf vs Auris/Prius/Corolla
 
Mikähän se ois mahdollisimman halpa kulkine työmatkoihin? Edestakainen matka n.230 km päivittäin pääosin 100/80 rajoituksilla ja muutamat viimeiset metrit taajamaa.
Nykyisellä kipolla pääsee matka-ajossa 7l/100km kulutuksiin, joten jokin pienempiruokainen ois hakusessa.
Joko alkaa olemaan dieseli kannattava vai meneekö plugin hybridit vielä edullisemmin?
Onko mitään järkeä lähteä etsimään jotain pari vuotta vanhaa ja alta 50tkm ajettua jonka laittaa vaihtoon parin vuoden päästä 150tkm ajettuna?

Käyttövoimaan sen verran rajausta, että täyssähkö on täysin pois suljettu latausmahdollisuuksien puuttuessa.

Kuinka isoa autoa haet? Onko ykköskriteeri se pienin mahdollinen kulutus?
 
Kuinka isoa autoa haet? Onko ykköskriteeri se pienin mahdollinen kulutus?
Jotain Golffin/A3:n kokoluokkaa minimissään, mutta todennäköisesti kallistutaan johonkin Octavian kokoluokkaan.
Ykköskriteeri on luotettavuus. Sen jälkeen alkaa sitten olemaan painoarvo kilometrikustannuksissa. Nähdäkseni noilla kilometreillä polttoaine on isoin siivu vaikka miten otetaan verot, huollot ja renkaat mukaan.
 
Kyl arvonalenema jos uudesta haaveillaan on kovempi, parin litran paperilla säästetyssä kulutuksessa vs nykyinen kulkineesi et säästä, autoliikkeeseen menee erotus.

Jos tarkoitus vähän käytettyä (tai uutta) niin diesel megane naputtelee aika pieniä lukemia.
 
Kyl arvonalenema jos uudesta haaveillaan on kovempi, parin litran paperilla säästetyssä kulutuksessa vs nykyinen kulkineesi et säästä, autoliikkeeseen menee erotus.

Jos tarkoitus vähän käytettyä (tai uutta) niin diesel megane naputtelee aika pieniä lukemia.

Sieppaa.JPG

Tuossa on jonkin aikaa sitten tehty kaavio, jossa arvonalenemaksi on ajateltu 10% ja pitoajaksi 3 vuotta. A3 ja prius muistaakseni noin. 20-23 k€ ja Minillä lähinnä käyttöarvo n.4k€. Huolto/korjaus/rengaskuluja tuossa ei ole huomioitu ollenkaan. Tuosta päättelin, että polttoainekulut on noilla kilometreillä se ratkaiseva asia loppupeleissä.
2,5 k€ jaettuna 36kk:n ajalle ei monta kymppiä kuukaudessa ole, mutta on kuitenkin jotain.
 
Sieppaa.JPG

Tuossa on jonkin aikaa sitten tehty kaavio, jossa arvonalenemaksi on ajateltu 10% ja pitoajaksi 3 vuotta. A3 ja prius muistaakseni noin. 20-23 k€ ja Minillä lähinnä käyttöarvo n.4k€. Huolto/korjaus/rengaskuluja tuossa ei ole huomioitu ollenkaan. Tuosta päättelin, että polttoainekulut on noilla kilometreillä se ratkaiseva asia loppupeleissä.
2,5 k€ jaettuna 36kk:n ajalle ei monta kymppiä kuukaudessa ole, mutta on kuitenkin jotain.
Pitkälle matkalle valitsisin noista kolmesta A3n ajettavuuden ja ajomukavuuden vuoksi. Yli 200km pelkkään työmatka-ajoon päivässä, niin varmasti mukavuutta ja ajettavuuttakin kannattaa jossain määrin arvottaa.
 
Kokemuksia w218 350cdi:nä?

Infotainment näyttää nyt niin paskalta, kun voi vain olla, mutta miten 7g tai AIRMATIC?
 
Kokemuksia w218 350cdi:nä?

Infotainment näyttää nyt niin paskalta, kun voi vain olla, mutta miten 7g tai AIRMATIC?
Ei ole suoraan tuosta kamppeesta, mutta tuttavapiirissä on w212:ia (sama pohjarakenne kuin tuossa) on pari 7g-tronicilla ja Airmaticilla. Vaihteisto on kyllä erittäin sulava vaihtamaan, ainakin näin 5g-tronicilla ajelevan mielestä. Ja tuohon w212 on Airmaticin ilmapussien rakennetta vahvistettu niin pitiäisi kestää paremmin kuin w211:ssa. Muutenhan Airmatic, ja ilmajousitus yleensäkin, on ylivoimainen mukavuudeltaan rautajousiin verrattuna.

Näillä tuttavanpiirin autoilla on toki ajettu vasta 250 - 300 tkm, joten eipä niistä sen enempi tiedä vielä miten hyvin kestää. Vaihteistolla taisi tuollakin virallisen huoltoohjelman mukaan olla niin että öljyjä ei tarvitsisi vaihtaa, mutta ne ilman muuta pitää vaihtaa 60-80 tkm välein. Ne tuttavapiirin autot on 250CDI ja kun niissä on kyllä melko hyvin kulkupuolta niin voin vaan kuvitella miten paljon 350 CDI:ssä on.
 
Ainakin alkupään gtroniceissa oli aika paljonkin vikoja jo suht pienillä kilometreillä, en tiedä sitten tuoreemmista.
 
Nykyiseen autoon (Fiat Linea) olen kyllä sinänsä tyytyväinen mutta sisämeteli on varsinkin motareilla aivan liian kova.
Mietin jos hävittäisi avokin pikkuauton ja hän voi ottaa tuon itselleen niin voisin katsella itselleni jotain uutta vähänkäytettyä.

Hakusessa olisi tilava sisältä hiljaisempi auto automaattivaihteilla ja kernaasti taka- tai nelivedolla mutta se ei ole ehdoton vaatimus. Mielellään joku vähän massasta erottuva merkki/malli.
Hintaluokka 15000-25000, 2015-> ja ajettu maks 150tkm. Ajelen vuodessa noin 20-25tkm, josta kehä3 töihin 25km suuntaansa ja muuten mökkiajoa ja pidempiä reissuja.
 
Vähän selailtuani iski silmään bemarin 3-sarjan GT:t. Noita löytyy muutamia noihin spekseihin ja muotoilu miellyttää ainakin omaa silmää. Onko noissa jotain ylläreitä vai älyttömät ylläpitokulut kun uuden hinnasta on kuitenkin 4-5 vuodessa sulanut halvimmissa noin puolet....

Esim.
BMW 320 Gran Turismo F34 Gran Turismo 320d A Advantage Edition **BI-XENON**VETOKOUKKU** Muu 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
BMW 320 Gran Turismo 320 GT X-drive, twinpower turbo, erittäin siisti, M-Sport-virityspaketti, automaattinen takaspoileri. Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Hintahaitari, ikätoive ja takaveto (=premium) eivät kohtaa, koitin katsoa kolmosbemaria ja Jaguar XE, mut ei lähde...
Jaguar XEtä osuisi alle 25kE alle 150tkm ajettuna 65kpl ja alle 26kE vielä 3kpl lisää. Vai menikö mulla nyt jotain ohi :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Katselin lähinnä mobile.de ja Renun kans hyppäsin nettiautoon kun pyynnit meni germaaniassa paljon korkeammalla kuin täällä, XE en sitten enää huomannut peilata täältä. :sori:
 
Kertokaapas ehdotuksianne käyttöautosta, joka olisi hyväkin kulkupeli about 80tkm->200tkm välisenä aikana, manuaalisena tai automaattina.

Parin vuoden päästä eläköityvälle henkilölle mietinnässä vähemmänajettua ja uudempaa kulkinetta pidemmäksikin aikaa, mahdollisesti loppuelämäksi. Nyt alla on 2008 focus 1.6 bensalla ja 170tkm mittarissa (jossa kohta uusi puskuri, konepelti ja toisen nurkan valot peuran takia, yllättävää että vakuutus vielä korjaa eikä lunastanut autoa). Waggeja en edes mieti noilla vuosiluvuilla, ehkä jos tuliterää...

Se mitä alustavasti katsellut hintojen takia:
-13 auris 1.6 bensa
-13 ceed 1.6 bensa
-13 i30 1.6 bensa
-13 focus 1.6 bensa

Kuitenkin 10-14k:n haitarilla ja se ~80tkm olisi aika passeli, joissa varusteina ainakin perus cruise ja automaattinen ilmastointi. Kilsoja tulee hänellä about 20-25tkm/v. Ajamisesta ehkä 40% kaupunki ajoa, pääasiassa muuten valta/hiekkateitä.
 
Nykyiseen autoon (Fiat Linea) olen kyllä sinänsä tyytyväinen mutta sisämeteli on varsinkin motareilla aivan liian kova.
Mietin jos hävittäisi avokin pikkuauton ja hän voi ottaa tuon itselleen niin voisin katsella itselleni jotain uutta vähänkäytettyä.

Hakusessa olisi tilava sisältä hiljaisempi auto automaattivaihteilla ja kernaasti taka- tai nelivedolla mutta se ei ole ehdoton vaatimus. Mielellään joku vähän massasta erottuva merkki/malli.
Hintaluokka 15000-25000, 2015-> ja ajettu maks 150tkm. Ajelen vuodessa noin 20-25tkm, josta kehä3 töihin 25km suuntaansa ja muuten mökkiajoa ja pidempiä reissuja.
Pikkuisen menee hinta yli mutta on takaveto ja varmasti erottuu pakkipaikalta,esim täällä pohjois-savossa tulee Tesla usemmin vastaan kuin Alfa Alfa Romeo Giulia 2,2 Diesel 180hp AT8 Super *** 6kk kulutonta ja korotonta maksuaikaa, 1500€ minimihyvitys vaihtoauto Porrasperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Vähän selailtuani iski silmään bemarin 3-sarjan GT:t. Noita löytyy muutamia noihin spekseihin ja muotoilu miellyttää ainakin omaa silmää. Onko noissa jotain ylläreitä vai älyttömät ylläpitokulut kun uuden hinnasta on kuitenkin 4-5 vuodessa sulanut halvimmissa noin puolet....

Esim.
BMW 320 Gran Turismo F34 Gran Turismo 320d A Advantage Edition **BI-XENON**VETOKOUKKU** Muu 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
BMW 320 Gran Turismo 320 GT X-drive, twinpower turbo, erittäin siisti, M-Sport-virityspaketti, automaattinen takaspoileri. Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
Kannattaa panostaa B alkuiseen moottorikoodiin joka tuli 2015/2016 vaihteessa N alkuisen helpommin jakopäästään vikaantuvan moottorin sijaan. Lisää hieman todennäköisyyttä saada toimivampi kone.
 
Kannattaa panostaa B alkuiseen moottorikoodiin joka tuli 2015/2016 vaihteessa N alkuisen helpommin jakopäästään vikaantuvan moottorin sijaan. Lisää hieman todennäköisyyttä saada toimivampi kone.

Tuli 2014. Noita ännäläisiä nyt on aika paljon maailmalla ja ehkä nyt turhaa vouhotusta sen suhteen.
 
Katselin lähinnä mobile.de ja Renun kans hyppäsin nettiautoon kun pyynnit meni germaaniassa paljon korkeammalla kuin täällä, XE en sitten enää huomannut peilata täältä. :sori:

Suuntaisin katseet suoraan XF:ään. Hintaero on pieni ja kokoluokka taas aivan toista.
 
9L
Pikkuisen menee hinta yli mutta on takaveto ja varmasti erottuu pakkipaikalta,esim täällä pohjois-savossa tulee Tesla usemmin vastaan kuin Alfa Alfa Romeo Giulia 2,2 Diesel 180hp AT8 Super *** 6kk kulutonta ja korotonta maksuaikaa, 1500€ minimihyvitys vaihtoauto Porrasperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ite kattelin tätä Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm Super 180hv Aut Porrasperä 2017 - Vaihtoauto mutta myöhässä liikkeellä ja oli sitten mennyt. Olis ollu upea peli noilla värityksillä
 
Saksasta noita saa, ei Alfoja täältä löydy kuin hajanumeroita. Sääli sinänsä. :(
 
Ei saa juu kuin QV:stä. Ihmetellä tarvii. .

Tämä on itselle suuri no-go. Onhan tuolla jotain purkkeja, jotka maksaa sen 400e ja menetät ilmeisesti abs:t samalla.

No mitä tuollaisella autolla sitten tekee? Matka-ajoon löytyy varmasti parempiakin jos urheilullinen ajo on poissuljettu.
 
Tuo Giulia olisi kyllä aika siisti mutta kaipaan kyllä vähän enemmän konttitilaa. Nykyinen on jo porrasperä ja isompien kappaleiden kuljetus on hankalaa.
 
Jaguar XF farkku tai se Renault Talisman. Jälkimmäinen on todella leppoisa ajaa ja tilava.
 
Perheen lisäystä tulossa ja mietin tuossa että joku liukuovella varustettu tila-auto olisi käytännöllinen ahtailla parkkipaikoilla lapsen kanssa kulkiessa.
Pelaako liukuovet talvikelissä vai temppuileeko lukot? Mitä käytännön kokemuksia tilakopperoista teiltä löytyy?
 
Kokemusta löytyy ensimmäisen sukupolven Pösö 5008:sta surullisella THP156 koneella, Ford Grand C-Max:sta ja nyt Rellun Espacesta.

Fordin liukuovet toimivat kaksi talvea moitteettomasti ja auto oli muutenkin hyvä ajettava ja varma kulkupeli mutta kolmelle lapselle aika ahdas takapenkin asettelun vuoksi.

Rellu nyt luonnollisesti kaikkein mukavin ja tilavin mutta onhan se ihan eri kokoluokkaa kuin aiemmat kaksi.
 
Perheen lisäystä tulossa ja mietin tuossa että joku liukuovella varustettu tila-auto olisi käytännöllinen ahtailla parkkipaikoilla lapsen kanssa kulkiessa.
Pelaako liukuovet talvikelissä vai temppuileeko lukot? Mitä käytännön kokemuksia tilakopperoista teiltä löytyy?
Itsellä ei kokemusta liukovella varustetuista tila-autoista mutta ainakin pakettiautoissa nuo liukuovet toimivat hyvin.
Kohta 15 vuotta pelannut erilaisten pakujen kanssa ja yhdessäkään en muista liukuoven temppuilleen. Yhdessä oli sähköllä aukeva ovi ja toimi joka kerta.
 
On noissa uudehkoissakin pakuissa ongelmaa välillä jäätymisen kanssa. Firman parissakin eri pakussa on niin paha ettei pakkasella mennä sivuovesta sisään eikä sitä avata jos haluat että auto ei valita että ovi on auki sen jälkeen.
 
On noissa uudehkoissakin pakuissa ongelmaa välillä jäätymisen kanssa. Firman parissakin eri pakussa on niin paha ettei pakkasella mennä sivuovesta sisään eikä sitä avata jos haluat että auto ei valita että ovi on auki sen jälkeen.
Missä autossa on tuollaisia ongelmia?
Meillä on Fordin, Toyotan, Renaultin ja Opelin pakuja, vuosimallit väliltä 2005-2016. Ainakin noissa 20 yksilössä liukuovet toimii?
 
Missä autossa on tuollaisia ongelmia?
Meillä on Fordin, Toyotan, Renaultin ja Opelin pakuja, vuosimallit väliltä 2005-2016. Ainakin noissa 20 yksilössä liukuovet toimii?
Opelissa eniten ollut. Mikä tuo niiden paku nyt olikaan. Toyotalla ollut välillä ja Volkkareissa myös. Vuosimallit mallia pari vuotta vanhoja ja vanhimmat viimeisiä Hiaceja. Uudemmissa on tuntunut olevan melkein eniten.
 
Rellua ostettaessa koeajoin uuden 5008:n automaatilla ja dieselillä ryyditettynä. Ei vakuuttanut vaan auto tuntui mutkateillä huteralta ja ohjaus palautti todella kummallisesti.

Tilathan siinä on mainiot ja muunneltavuus huippuluokkaa.
 
Moro!

Oisko arvon palstalaisilla antaa tipsejä, että minkälaisen auton sitä hommaisi. Ajoa n. 10000-15000km vuodessa - lähinnä kaupungissa. Ei tarvitse olla tehokkain laite maanpäällä, mutta ehkä ne pienemmät kopperot voisi jättää pois laskuista. Budjetti max ~10k - saa olla allekkin.

Olen noita Audin A3 (vm. 2010-2012/ajettu n.150-180tkm) malleja muutamaa katsellut (TFSI 1.4 / 92 kW / 125 Hv versioita), mutta ilmeisesti niissä on jotain älyttömiä vikoja, minkä vuoksi turvallisinta jättää Audit kauppaan? Nuissa kuitenkin ulkonäkö miellyttää silmää ja ajettavuuskin ok.

edit. Niin joo ja bensalla käyvä kapistus hakusessa (mahdollinen etanolipäivitys tiedossa).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 214
Viestejä
4 472 631
Jäsenet
73 897
Uusin jäsen
hal90210

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom