Mikä auto minulle?

Ei kai melu pitäis hirveä ongelma olla millään jo pääsääntöisesti kaupunkiajoa tiedossa? Merkittävää parannusta ei taida tulla ennen kun siirrytään 6 tai enemmän sylinteireitä sisältäviin vehkeisiin.
 
Uudempi auto hakusessa vm2000 primeran tilalle. Ihan yhtä isoa ei tartteis ja olenkin katsellut uutta seat ibizaa dsg:llä. Olisiko tuohon hintaluokkaan(n. 20ke) jotain vaihtoehtoja? Käytettykin käy, varusteista pitää olla automaatti, ilmastointi, vakkari ja hyvät valot. Muuten auto saisi olla enempi mukavampi ajaa kuin mutkiin tiukasti kääntyvä kinneri. Kaupunkiajoa on suurin osa ajoista.
Uusi Ibiza oli oikein hyvä ajaa, eikä kai kovin äänekäskään. Muita voisi olla vaikka VW Polo, Ford Fiesta, Kia Rio. En ole vaan automaatteja ajanut.
 
Tuohon hintaan saa käytettynä runsaasti Skoda Octavioita vähän käytettynä ja hyvillä varusteilla. Ibiza on aika kauhea kinneri verrattuna yhtä kokoluokkaa isompiin autoihin. Lisäksi Ibiza on juuri sellainen tiukasti mutkiin kääntyvä.
Toki en mitään volkkarikonsernin laitetta kenellekkään suosittelisi, ennemmin vaikkapa Toyota Auris, vähän käytettynä automaatteina löytyy tuohon hintaan varmasti
Toyota Auris 1,6 Valvematic Active Multid S Autom 5ov Viistoperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto tuossa yksi esimerkki. CVT-vaihteisto on lisäksi 10 kertaa mukavampi kuin nytkyhyppyDSG.
Octavia ehken hieman liian iso.Pitänee testata Aurista automaatilla. Tyttökaverilla on tuosta vuoden pari vanhempi Auris diesel/manuaalina ja ei se huonolta tuntunut.

Ainakin tuo Ibizan VAG DSG laatikkon kestävyydestä ei ole takeita elleivät ole tehneet mitään parannuksia viime vuosina.
Siämelu on varman molemissa ja testiajo kannattaa tehdä ja kuunnella mistä melusta pitää enemmän.
Myyjän mukaan dsg:tä on muutettu, oliko se nyt märästä kuivaan vai toisinpäin. Kestävyydestä se ny ei paljoa kerro, tosin onhan noissa 5v takuu.Odottelen täs juuri että paikallinen myyjä saa koeajoauton hommattua.

Itse vaihdoin P12 Primeran uuteen Fabiaan, joka on käytännössä sama auto kuin Ibiza. Seatti en viitsinyt ostaa, kun malli oli vaihtumassa piakkoin. Ei kuitenkaan niin pian, että olisi tarjouksia ollut tiedossa. Vaikka auto onkin pieni, niin kyllä se tuon Primeran hakkaa ajettavuudessa.

Kannattaa käydä koeajamasss sopivia kandidaatteja.
P11 tosiaan itsellä. Ibiza on tainnut 2v olla tuolla mallilla, ainakin mitä pikaseen vilkasin. Fabiaa en ole koeajanut, mutta rapidin kävin ja sehän on aikalailla saman kokoluokan peli.

Uusi Ibiza oli oikein hyvä ajaa, eikä kai kovin äänekäskään. Muita voisi olla vaikka VW Polo, Ford Fiesta, Kia Rio. En ole vaan automaatteja ajanut.
Ford Fiesta vois olla noista kiinnostavin, jos siinä alusta ei ole yhtä kova kuin focuksessa.
 
Fiestaa voin kehua ajettavuudeltaan. On erinomainen pieni auto ajaa. Tosin meluisa sisältä, kuten muutkin pikkuautot.
 
P11 tosiaan itsellä. Ibiza on tainnut 2v olla tuolla mallilla, ainakin mitä pikaseen vilkasin. Fabiaa en ole koeajanut, mutta rapidin kävin ja sehän on aikalailla saman kokoluokan peli.
Uusi Ibiza (6F) esiteltiin viime vuoden keväällä. Ibiza ja Fabia perustuu molemmat Poloon, mutta Rapid on hieman isompi. Sijoittuu Fabian ja Octavian väliin. Itselle on toistaiseksi farkku ainoa korivaihtoehto, joten Rapid ei ollut vaihtoehto. Takamatkustajille siinä on enemmän tilaa kuin noissa pienemmissä.
 
Manakuskia kompaten tuo Fiesta on todella hieno ajettavuudeltaan. Itse kävin sillä mopoimmalla (80hv?), koska liikkeessä ei 100hv motilla ollut, versiolla heittämässä kunnon testilenkin ja kaikki oli kyllä kohdillaan alustassa ja kabiinissa. 80hv toki oli aika naurettava vehje isommalle tielle kääntyessä. Ainoan miinuksen annan kaasu vasteesta kun kytkin on alhaalla. Eli itse ainakin tykkään vaihdella manuaalissa vaihteita alaspäin sovittamalla kierrosluvun kaasun näpäytyksellä tai heel-toe -menetelmällä (tulee ajosimuja ajeltua ja onhan se kivaa myös normiautolla :D). Tällöin kierrokset eivät näpäytyksellä nouse vaan täytyy antaa kunnon polkaisu, tämän saa kyllä varmaankin ohjelmallisesti muutettua.

Uudenkarhealla Fabialla tullut myös muuta sata kilometriä ajeltua kun anoppilassa sellainen on ja on myös mukava ajettava vaikkei Fiestaan ylläkkään. Se taitaa olla 1,4tsi ja kaupunkiajossa sopivan rivakka. Isommilla kierroksilla sitten ei äänen lisäksi oikein mikää muu kasvakkaan. Perusmukava pikkuturbo. Fabiassa "häiritsee" pieni perän eläminen esim. painuneiden kaivonkansien tai tien kuoppien yms. yli ajaessa. Perse tekee pientä muljahtelua silloin tällöin vaikka kaikki alustassa ja renkaissa on täysin kunnossa. Tästä oli muistaakseni jossain testiajossakin maininta. Eikä sitä normaalisti huomaa jossei ole vähän tarkkaperseisempi itse :D
 
Uusi Ibiza (6F) esiteltiin viime vuoden keväällä. Ibiza ja Fabia perustuu molemmat Poloon, mutta Rapid on hieman isompi. Sijoittuu Fabian ja Octavian väliin. Itselle on toistaiseksi farkku ainoa korivaihtoehto, joten Rapid ei ollut vaihtoehto. Takamatkustajille siinä on enemmän tilaa kuin noissa pienemmissä.
Taisin sitten ibizassa katsella että tuota 1.0tsi+dsg comboa oli jo 2016 malleissa.
Rapidia kun kävin ajamassa ja kysyin fabiasta niin myyjä kertoili että samanlaisia ajettavia ovat.
 
Valitettavasti melkein kaikki pienet autot ovat meluisia.
Myös Kia Rio kannattaa käydä ajamassa.
 
Olisiko kellään heittää suositusta urheilulliseksi autoksi siihen parin kolmen tonnin hintaluokkaan? Mielessä olisi jotain MX-5 tyyppistä eli jäykkä alusta, kevyehkö, kuski istuu matalla ja kohtuullinen teho-painosuhde ilman mahdottomia vakuutusmaksuja. Plussaa jos takapotku, ja fixaukset sekä huollot voin tehdä aika pitkälti itse tuttavien avustuksella aikalailla jakopääremppaa myöten. Ikävä kyllä MR-2 ja MX-5, jotka tulevat ensimmäisenä mieleen, ovat liian kalliita minun budjetilla :(
Citikan Xsara VTS? Ilmeisesti kohtuu ripeä ja sporttinen kulkija vaikkei mikään älytön tykki olekkaan. Sitikan kestävyyden suhteen olen kyllä skeptinen mutta ainakin hankintahinta on edullinen ja varaosia luulisi riittävän. Etuvetoisuudesta kyllä pieni miinus.
 
Citikan Xsara VTS? Ilmeisesti kohtuu ripeä ja sporttinen kulkija vaikkei mikään älytön tykki olekkaan. Sitikan kestävyyden suhteen olen kyllä skeptinen mutta ainakin hankintahinta on edullinen ja varaosia luulisi riittävän. Etuvetoisuudesta kyllä pieni miinus.
Pitkä miinus siitä ettei Xarassa ole oikein mitään urheilullista. Toisin kuin esimerkin autot, se on vain ”perheauto hitusen tehokkaammalla moottorilla”.

Mieluummin vaikka Clio RS / 172.

90-lukulaisista tulee mieleen joku bemarin 325/328 luisupulkka (—— ne vakuutukset) tai Celica GT, joita alkaa tuohon hintaan saamaan jo pyöreälamppuisena (—— etuveto).
 
Kaikkea kun ei tuohon hintaan vaan saa. Itse olen aina ollut ranskiksia vastaan mutta tuolla sitikalla saisi paljon rahalle vastinetta. Varsinkin kun on vielä perheessä osaamista pitää auto tikissä?

Itse en tuota oikeaa VTS-versiota ole ajanut mutta lähipiiristä löytyy yksi xsara jollakin VTS-paketilla(?), kun on jäykkä alusta ja VTS-läpyskät kylkilistoissa. Kaikesta ranskalaisuudestaan huolimatta se on todella sähäkkä liikkeissään ja taittuu kyllä mutkiin terävästi.
 
Joo se on varma, että jostain joutuu tinkimään tällaisella minimiibudjetilla. Sen takia on kiva kuulla muiden mietteitä etten jymähdä johonkin omaan japsikuplaani ja missaa jotain parempaa :)
Tottakai. Sitten on tietysti noi Saabin 9-3 mallit. 2.0 turbollisesta saa softaamalla (oli sitten 150 tai 170hv) sen 220hv. Ei mitään ratapelejä mutta kuulemma hyvällä ja tasapainoisella alustalla varustettuja. Huolimatta itse firman konkkaan menosta varaosia noihin pitäisi saada vielä ihan normaalisti ja harrastajia löytyy pohjoismaista todella paljon. Tarjontaa ainakin löytyy.
 
Olisiko kellään heittää suositusta urheilulliseksi autoksi siihen parin kolmen tonnin hintaluokkaan? Mielessä olisi jotain MX-5 tyyppistä eli jäykkä alusta, kevyehkö, kuski istuu matalla ja kohtuullinen teho-painosuhde ilman mahdottomia vakuutusmaksuja. Plussaa jos takapotku, ja fixaukset sekä huollot voin tehdä aika pitkälti itse tuttavien avustuksella aikalailla jakopääremppaa myöten. Ikävä kyllä MR-2 ja MX-5, jotka tulevat ensimmäisenä mieleen, ovat liian kalliita minun budjetilla :(

Etuvetoinen mutta kannattaa katsoa nettiautosta jos löytyy ehjä pösö 206 RC. Pitäisi löytyä 3000-3500e välillä

Vajaat 180hv ja reilun tuhat kiloa painoa on mukava yhdistelmä, joskus kokeillut moista peliä kesäisellä mutkapätkällä ja siinä oli ajamisen meininkiä :D
 
Etuvetoinen mutta kannattaa katsoa nettiautosta jos löytyy ehjä pösö 206 RC. Pitäisi löytyä 3000-3500e välillä

Vajaat 180hv ja reilun tuhat kiloa painoa on mukava yhdistelmä, joskus kokeillut moista peliä kesäisellä mutkapätkällä ja siinä oli ajamisen meininkiä :D

Kannattaa katsoa tarkasti minkä ostaa. Auto on 206 hyvässä ja huonossa, sekä toi RC meinaa, että joku bensalenkkari on antanut sille kyytiä kuin vieraalle sialle.
 
Kolmoskoppainen Golf kaksilitraisella 16v ABF-moottorilla ja madalletulla alustalla oli erittäin hauska mutkaisilla teillä :) Valitettavasti se on kovin harvinainen nykyään ja nettiautossa näkyy toisinaan 1-2 yksilöä vaihtelevassa kunnossa.
 
sekä toi RC meinaa, että joku bensalenkkari on antanut sille kyytiä kuin vieraalle sialle.

No ajettavaksi nuo autot on tehty. Sama kuin menisi jotain BMW M3 ostamaan ja odottaisi, että se on on ollut vanhalla papalla pyhäautona. :D

Eikai kukaan osta mitään yli kymmenvuotiasta pikkusportia joka päiväiseen pitkän matkan ajoon vaan lähinnä lyhyille sekä koville ajoille.
 
Ajelin tossa vuoden E36 328i bemarilla. Vakuutus nyt oli ihan inhimillsen hintainen kun vähän jakso kilpailuttaa (liikennevakuutus 25-v miehellä alkubonuksilla Helsingissä ~500€). Ihan pirteä auto ja edelleen 0-100 n. 7 sek ja toki se talvella pyörittelyyn ihan hauska. Varaosien saataavuus ja hinta oli myös posiitiven asia. Toki tuon ikäisessä autossa niitä korjattavia paikkoja tulee jo vastaan ja aika moni räpellettyjä. Eli oma osaaminen sillä saralla ihan suotavaa, koskee toki kaikkia saman ikäsiä autoja.
 
Sinänsä huvittavaa, kun laiton nettiautoon hakuehdoiksi suurin piirtein nuo panskun kriteerit, niin hakutulokset on kuin paikallisen nesteen/s-marketin parkkipaikkaa katsoisi perjantai-iltana :lol: Tenavamersua, e36 bemaria, sierraa, b-omegaa jne.
Omasta mielestä mikään noista ei järin urheilullinen ole, eli tuossa hintahaarukassa joutunee joustamaan jostain. Mites 1.8t koneiset neliveto VAG-konsernin laitteet esim? Tai etuvedoista civic/celica/jne.
 
Tuppaavat vain tuonikäiset Celicat olemaan jonkun verran ruosteisia, josse jotain haittaa...
 
Ainakin 1.8 koneella se etuveto-Celica ei nyt niin urheilulliselta tuntunut, lähinnä meluisalta ainoastaan. Tosin tästä koeajosta on vuosia aikaa. Ranskalaisissa saa paljon autoa jos on rajallinen budjetti.
 
Ruoste nyt ei isoin murhe ole. Sähklviat esimerkiksi ovat paljon inhottavenpia..

Just toissapäivänä katsoin parkkipaikalla tuollaista pyöreälamppuista Celicaa niin molempien ovien alalaita (varmaan 10cm korkeudella) ja etulokarit ruosteessa. Ei hopeanvärisessä autossa kovin nättiä.
 
Olisiko kellään heittää suositusta urheilulliseksi autoksi siihen parin kolmen tonnin hintaluokkaan? Mielessä olisi jotain MX-5 tyyppistä eli jäykkä alusta, kevyehkö, kuski istuu matalla ja kohtuullinen teho-painosuhde ilman mahdottomia vakuutusmaksuja. Plussaa jos takapotku, ja fixaukset sekä huollot voin tehdä aika pitkälti itse tuttavien avustuksella aikalailla jakopääremppaa myöten. Ikävä kyllä MR-2 ja MX-5, jotka tulevat ensimmäisenä mieleen, ovat liian kalliita minun budjetilla :(

Calibra 4x4 turbo?
 
Kaikki calibrat ovat jo säilyketehtaan jonossa sen verran rapeita olivat kuten myös vectra.
 
Kaikki calibrat ovat jo säilyketehtaan jonossa sen verran rapeita olivat kuten myös vectra.
Puhumattakaan siitä että osa on poistettu ihan siitä syystä että se voimanjakojärjestelmän "sulakkeena" toimiva jakopalikka tuppasi hajoamaan ihan vakiotehoillakin. Varsinkin jos sinne on laitettu chippiviriä.

Alkaa olemaan kallis paikka parin tonnin autossa...
 
Pientä tiedustelua tässä suorittanut jo jonkin ajan verran. Nykyinen Avensis on toistaiseksi ollut muutoin mitä mainioin käyttöpeli, mutta tuo etuvetoisuus on alkanut häiritä varsinkin kun ollut aika luminen talvi jopa täällä lännessä. Alustavana suunnitelmana olisi tämän vuoden aikana mahdollisesti myydä tuo tojo tai siirtää emännän käyttöön. Itselleni olen hommaamassa harrasteautoa á 5ke (+-2ke riippuen erinäisistä tekijöistä). Tämän rinnalle pitäisi sitten saada käyttöautoa sillä nelivedolla. En vain jaksaisi enää sutia risteyksissä ja olisi siitä apuja tuolla lumisilla mettäteilläkin.

Listaa:
-neliveto
-mielellään farkku
-mielellään automaatti
-ehkä mieluummin bensa (odotettu km-kertymä vuodessa 10-15tkm)
-kulutus on vähän niin ja näin, tällä hetkellä rullaan 120km/pvä 6,4l/100km kulutuksella
-ajokilometreillä ei niin suurta merkitystä kunhan on hyvin pidetty ja huollettu
-vag-vastainen
-budjettina 6-7ke (+-2ke mielellään vähempi)

Paljon tulee Audeja näillä ehdoilla mutta en mielellään sellaista omistaisi. Yksi vaihtoehto olisi tietysti myös Volvo. Tojolta olisi tuota rav4:sta samalla myllyllä kuin nykyinenkin menopeli. Muita varteenotettavia ehdotuksia?
 
Pientä tiedustelua tässä suorittanut jo jonkin ajan verran. Nykyinen Avensis on toistaiseksi ollut muutoin mitä mainioin käyttöpeli, mutta tuo etuvetoisuus on alkanut häiritä varsinkin kun ollut aika luminen talvi jopa täällä lännessä. Alustavana suunnitelmana olisi tämän vuoden aikana mahdollisesti myydä tuo tojo tai siirtää emännän käyttöön. Itselleni olen hommaamassa harrasteautoa á 5ke (+-2ke riippuen erinäisistä tekijöistä). Tämän rinnalle pitäisi sitten saada käyttöautoa sillä nelivedolla. En vain jaksaisi enää sutia risteyksissä ja olisi siitä apuja tuolla lumisilla mettäteilläkin.

Listaa:
-neliveto
-mielellään farkku
-mielellään automaatti
-ehkä mieluummin bensa (odotettu km-kertymä vuodessa 10-15tkm)
-kulutus on vähän niin ja näin, tällä hetkellä rullaan 120km/pvä 6,4l/100km kulutuksella
-ajokilometreillä ei niin suurta merkitystä kunhan on hyvin pidetty ja huollettu
-vag-vastainen
-budjettina 6-7ke (+-2ke mielellään vähempi)

Paljon tulee Audeja näillä ehdoilla mutta en mielellään sellaista omistaisi. Yksi vaihtoehto olisi tietysti myös Volvo. Tojolta olisi tuota rav4:sta samalla myllyllä kuin nykyinenkin menopeli. Muita varteenotettavia ehdotuksia?

Subaru legacy farkku tai korotettu serkku outback. Bensahan nuille maistuu varsinkin kaupungissa, mutta kaikkea ei voi saada. Olen siinä uskossa että 2.0r kone on vähän ongelmallisempi tapaus, mut vanhemmat 2.0 ja 2.5 on luotettavia pelejä.
 
Pientä tiedustelua tässä suorittanut jo jonkin ajan verran. Nykyinen Avensis on toistaiseksi ollut muutoin mitä mainioin käyttöpeli, mutta tuo etuvetoisuus on alkanut häiritä varsinkin kun ollut aika luminen talvi jopa täällä lännessä. Alustavana suunnitelmana olisi tämän vuoden aikana mahdollisesti myydä tuo tojo tai siirtää emännän käyttöön. Itselleni olen hommaamassa harrasteautoa á 5ke (+-2ke riippuen erinäisistä tekijöistä). Tämän rinnalle pitäisi sitten saada käyttöautoa sillä nelivedolla. En vain jaksaisi enää sutia risteyksissä ja olisi siitä apuja tuolla lumisilla mettäteilläkin.

Listaa:
-neliveto
-mielellään farkku
-mielellään automaatti
-ehkä mieluummin bensa (odotettu km-kertymä vuodessa 10-15tkm)
-kulutus on vähän niin ja näin, tällä hetkellä rullaan 120km/pvä 6,4l/100km kulutuksella
-ajokilometreillä ei niin suurta merkitystä kunhan on hyvin pidetty ja huollettu
-vag-vastainen
-budjettina 6-7ke (+-2ke mielellään vähempi)

Paljon tulee Audeja näillä ehdoilla mutta en mielellään sellaista omistaisi. Yksi vaihtoehto olisi tietysti myös Volvo. Tojolta olisi tuota rav4:sta samalla myllyllä kuin nykyinenkin menopeli. Muita varteenotettavia ehdotuksia?


Honda CR-V, ihan jees vekotin ajella. Automaatti vaan kannattaa jättää pois. Löytyy niitä vissiinkin käsittääkseni myös automaattinakin. Toki Rav4 toinen vaihtoehto. Subarullahan on ehkä eniten tuohon tarjontaa. Nelivetoinen automaattibensa kyllä tulee kuluttamaan polttoainetta aika runsaasti.
 
Suzuki Gand Vitara? Tarjontaa ei kyllä kovin paljoa ole, mitä noita itse joskus katsellut. Tai Mitsu ASX, - eikun tuossa hinnat pomppaa. Hyundai Tucson, Kia Sportage.. ja noilla merkeillä muitakin nelivetoja. Hinnat laidasta laitaan automaatilla. Manuaalina löytyykin sitten enemmän valinnan varaa.
 
Mitä ideoita olisi porukalla kakkosautoksi kun tarve olisi kuljettaa vaunuja sekä kahta isofix istuinta satunnaisesti eli varmaan alle 5tkm per vuosi. Mielellään tuohon ei käyttäisi muutamaa tonnia enempää. Varma toiminta ja toisaalta turvallisuus varmaankin suurimmat määrittävät tekijät. Auto vuodeksi kävi mielessä mutta tuntuu että kustannukset nousevat liian suureksi per kilometri.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mitä ideoita olisi porukalla kakkosautoksi kun tarve olisi kuljettaa vaunuja sekä kahta isofix istuinta satunnaisesti eli varmaan alle 5tkm per vuosi. Mielellään tuohon ei käyttäisi muutamaa tonnia enempää. Varma toiminta ja toisaalta turvallisuus varmaankin suurimmat määrittävät tekijät. Auto vuodeksi kävi mielessä mutta tuntuu että kustannukset nousevat liian suureksi per kilometri.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2005-> mk2 Focus farkkuna tai C-Maxina. Varsinkin tuo C-max saattaisi sopia tuohon takapenkkinsä takia.
Hinnat alkaa olemaan siellä 3000eur n. 2005-2006 ja ~180-220tkm ajetuissa.

Jos haluaa halvempaa niin sitten joku Daew... Chevroletin farkkua alkaa saamaan pariin tonnin noissa lukemissa ihan OK varusteilla (kaukosäädöt, ilmastoinnit, joskus automaattiset, jne).
 
Ei kyllä ihan tarvetta CR-V, rav4 ym. katumaastureille. Tuollaista bensa-automaatti CR-V:tä kävin ennen tojotan ostoa ajamassa ja olihan se mukava peli. Moottori tosin huusi aikalailla jos meinasi vähän ripeämmin siirtyä.
 
Minua taasen ottaa vähän päähän kun nykyautojen moottorit on niin pirun hiljaisia vaikka kuinka kierrätät ja poljet. Normaalissa ajossa saavat ollakkin, mutta silloin kun annetaan kenkää olisi kiva kuunnella... :)

Mutta rehellisiä jos ollaan, niin automaattinelikkoa tuohon hintaan bensana on varmasti vaikea löytää. Suosittelen manuaalia niin alkaa löytymään vaihtoehtoja.
 
Se huutaa siksi kun se automaattiloota on kuminauhalaatikko, eli portaaton. Kone käy kiihdytyksessä täsmälleen optimikierroksilla tehon kannalta ja bensapadalla se on yleensä siellä aika ylärekisterissä.

Muuten nauratti jonkun portaattoman Toyotan arvostelun, kun toimittaja valitti, että kone huutaa kiihdytyksissä. Siinäkin koneen kierrokset pysyy optimialueella koko kiihdytyksen ajan eli aika korkealla. Saattaa se toki ihmetyttää tekniikasta ymmärtämätöntä autotoimittajaa, kun normaalisti moottorin kierroksia ei uskalleta nostaa yli 3000 rpm:n.
 
Saattaa se toki ihmetyttää tekniikasta ymmärtämätöntä autotoimittajaa, kun normaalisti moottorin kierroksia ei uskalleta nostaa yli 3000 rpm:n.
Totta. Ja tekniikasta ymmärtävät jättää CVT:t kauppaan, varsinkin autoissa joissa äänieristyksessä on toivomisen varaa. :D
 
Muuten nauratti jonkun portaattoman Toyotan arvostelun, kun toimittaja valitti, että kone huutaa kiihdytyksissä. Siinäkin koneen kierrokset pysyy optimialueella koko kiihdytyksen ajan eli aika korkealla. Saattaa se toki ihmetyttää tekniikasta ymmärtämätöntä autotoimittajaa, kun normaalisti moottorin kierroksia ei uskalleta nostaa yli 3000 rpm:n.
Jep. Korvat ei tosiaan tykkää tuosta huudattamisesta :) Toki omat kokemukset kannattaa kertoa muillekin, vielä tietämättömämmellile.
 
Totta. Ja tekniikasta ymmärtävät jättää CVT:t kauppaan, varsinkin autoissa joissa äänieristyksessä on toivomisen varaa. :D
Kyllä tuo kauppakassissa kaupunkioloissa ajaa hyvin asiansa. Aika pieni ongelma joku motarin ramppi, jossa maksimikiihtyvyyttä tarvitaan.
 
”Uutta” autoa pitäisi kattoa alle. Alkaa pikkuhiljaa hermo mennä ku joutuu tunkee rattaita, ostoskasseja ja muuta sälää tohon vanhaan pikkukippoon.

Hintaluokasssa noin 5k€ millasta farkkua täällä ehdotellaan/suositellaan? Varusteina tulis olla vähintään ilmastointi ja isofixit(tai ainaki jälkiasennusmahdollisuus). Kilsoja tulee vuoteen about 15tkm eli bensavehje todnäk se mitä kannattaa ettii.

Eli luotettava perusfarkku, löytyykö ees tästä hintaluokasta? :D
 
Viimeksi muokattu:
”Uutta” autoa pitäisi kattoa alle. Alkaa pikkuhiljaa hermo mennä ku joutuu tunkee rattaita, ostoskasseja ja muuta sälää tohon vanhaan pikkukippoon.

Hintaluokasssa noin 5k€ millasta farkkua täällä ehdotellaan/suositellaan? Varusteina tulis olla vähintään ilmastointi ja isofixit(tai ainaki jälkiasennusmahdollisuus). Kilsoja tulee vuoteen about 15tkm eli bensavehje todnäk se mitä kannattaa ettii.

Eli luotettava perusfarkku, löytyykö ees tästä hintaluokasta? :D
Ite olin kovin tyytyväinen V70 volvoon.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Mitäs mieltä ekan sukupolven Neoneista ja pt-cruisereista? Hirveästi ei ylistyssanoja ole tullu vastaan kun nettiä katsonu mutta ainakin Neoneissa on kohtuullinen kulutus tehoihin nähden mikäli on uskomista vanhempiin autolehtiin.
Vai ovatko nuo sellasia autoja että saa olla vähän väliä värkkäämässä jotakin?
 
Mitäs mieltä ekan sukupolven Neoneista ja pt-cruisereista? Hirveästi ei ylistyssanoja ole tullu vastaan kun nettiä katsonu mutta ainakin Neoneissa on kohtuullinen kulutus tehoihin nähden mikäli on uskomista vanhempiin autolehtiin.
Vai ovatko nuo sellasia autoja että saa olla vähän väliä värkkäämässä jotakin?
Kumpikin on käsittääkseni täysiä pommeja ja kaikki teho mitä niissä Neoneissa on, menee muistaakseni siihen *kolmevaihteiseen* automaattiin (joita 99,99% autoista on). Automaatti on muuten kyllä kestävä, mutta jäähdytinnesteet saattaa tulla öljyn sekaan ja homman on taputeltu sitten sen puolesta...

PT Cruisereiden korroosiosuojaus on ainakin tasoa "surkea".
 
Menee pahasti ohi aiheen, mutta tämä on vain sellainen aihe missä mutua lentää niin paljon.

Mitä mä olen ranskalaisia omistanut ja ajan tälläkin hetkellä Rellun (paskalla kuten moni sanoo) niin ihmiset jotka ostaa renaultin ei tiedä autoista tuon taivaallista, tankataan ja ajetaan ja jos eteenpäin liikkuu ei autoa korjata vasta kuin pakosta (katsastuksesta hylsy). Huomaa kun tuolla rellu ja pösö foorumilla pyörii niin kirotaan rellun/pösön laatua kun siihen 60tkm ajettuun autoon joutuu vaihdattamaan koiranluun tai pidetään sähkövikana kun ajovalon joutuu vaihdattaa huollossa ja sitten ihmetellään kun huollot maksaa.

Sitten on taas nämä volkkarit, bemarit, volvot, mersut ym. minkä foorumeilla porukka oikeasti tietää autoista paljon ja siellä rakennellaan erikoisia laitteita ja jos joku koiranluu kolisee se vaihdetaan itse, ei ajeta huoltoon, tehdään autoille itse ja pidetään niistä hyvää huolta.

Edelleenkin mä sanon että esimerkiksi volkkari ei ole yhtään sen erikoisempi auto kuin rellu tai muu ranskalainen, siinä missä volkkarin alusta osat ehkä kestää niin moni muu ei (jakokeju, johtosarjat, dsg, ruoste), mielummin mä siihen relluun vaihdan niitä mekaanisia jotka maksaa murto-osan volkkarin osien hinnoista.

tnsqZ7w.jpg


Tämä on vähän sama kuin Alfa Romeot, kyllä ne on paskoja jos ostat sen paskimman ja halvimman.
Porukoiten -96 1.8 bensa lagunassa(jolla itsekin ajelen vähän väliä) on nyt 405tkm, kuluvien lisäksi vain bensapumppu vaihdettu, ei edes pahasti ruostetta. Samassa taloudessa ollutkin nyt jonkun 15v, kyllä ne huollettuna kestää ja kertaakaan ei ole korjaamolla tainnut käydä. Aika paskahan se autona muuten on, mutta varmasti vie perille. Itsellä nyt sitten E34 baijerish ja itse saa vaikka huvikseen vanhaa autoa paikata :D
 
Itsellä oli tuollainen ekan sukupolven Neon ja se on kyllä mopo, kun tuo kolmelovinen aski syö tehot. Mukava auto ajella kyllä muutoin, ei siinä mitään.
 
Kumpikin on käsittääkseni täysiä pommeja ja kaikki teho mitä niissä Neoneissa on, menee muistaakseni siihen *kolmevaihteiseen* automaattiin (joita 99,99% autoista on). Automaatti on muuten kyllä kestävä, mutta jäähdytinnesteet saattaa tulla öljyn sekaan ja homman on taputeltu sitten sen puolesta...

PT Cruisereiden korroosiosuojaus on ainakin tasoa "surkea".
Itselläni on kaksi tuttua, joista toisella oli Neon ja toisella PT Cruiser. Kumpikin auto paljastui pommiksi.
 
Mitäs mieltä ekan sukupolven Neoneista ja pt-cruisereista? Hirveästi ei ylistyssanoja ole tullu vastaan kun nettiä katsonu mutta ainakin Neoneissa on kohtuullinen kulutus tehoihin nähden mikäli on uskomista vanhempiin autolehtiin.
Vai ovatko nuo sellasia autoja että saa olla vähän väliä värkkäämässä jotakin?

Isällä oli toisen sukupolven Neon. Satkun ajettuna ihan ok, sitten kun alkoi 200tkm olemaan mittarissa, niin olihan siinä kaikenlaista eikä niin vähääkään. Jakohinnakin olisi pitänyt vaihtaa, mutta hommalle hintaa 700-1000€ paikasta riippuen. Kun siinä oli ilmastointi ja sen takia olisi kai puoli autoa pitänyt purkaa hihnan vaihdon yhteydessä. Siinä kohtaa lähti vaihtoon kun autolla ei ollut enää juuri mitään arvoa ja korjaamista/huoltoa luvassa.
 
Mulla oli -01 neon se manuaali 129tkm-174tkm. Etenkin ensimmäiset tulpat ui öljyssä ja todennäköisesti tämän takia pientä pätkimistä kaasuttaessa. Jakopää vaihdettiin varalta kun tässä oli 2 vaihtoehtoa kumman laittaa niin totta kai korjaamo väärän tilasi.
Sitten kummallisesti yksi vuosi alko ruostumaan helmoistakin ihan satasella :confused:

Sen verran hyvältä tuntu kyllä ajaa etenkin manuaali, kun potkua löyty ja hydraulinen ohjaus (kevyt kori). Kyllähän tuo vähemmän bensaa syö kuin uudempi bmw 318 (myynnissä uuden 5008 7-paikkasen tieltä:D)

Täydellinen jakopääremppa tais olla n. 430€
 
Nyt olisi ensimmäisen auton osto edessä.

Olen katsellut Audi TT Mk1 tuolla 1.8 turbolla ja nelivedolla.

Siinä 5000€ näyttäisi noita saavan, onko kellään enempiä kokemuksia tuollaisista tai muuta yleistä sanottavaa ?

Pitäisi olla suhteellisen luotettava peli ja nelivetoinen malli on kuulemma huomattavasti parempi ajettava ja sopii paremmin ympärivuotiseen ajoon.

Huomenna olisi tarkoitus mennä katselemaan tälläistä: Audi TT Coupe 1,8 T 225 hv Quattro 4x4 S-line HYVÄ + SIISTI + JUURI KATS. Sovi esittely 040-4444800 MYÖS OSAM. Coupé 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Riippuen vuosimallista, osassa magneti marelli mittaristo, joka hajoaa varmasti (jollei ole jo hajonnut) ja korjaus maksaa aika paljon.

1,8T tyyppivikoja on huohotusjärjestelmän ja öljyn imusihdin tukkeutuminen johtuen longlife huoltovälistä. Ongelmia on vaikea nähdä päällepäin. Huohottimien kumit myös lahoavat vanhetessaan, muuttuvat lakritsaksi :rofl:. Suht halpaa, mutta työlästä uusia.

Sitten tietysti kaikki kaikkiin turbomoottoreihin liittyvät jutut, kuten turbon kunto, paineletkut ja kaikki paineen ohjaamiseen liittyvät asiat jne. On kombivalvea ja kaikkea sellaista :confused::p.

Pääpiirteittäin kai jonkinsortin jumalmoottorina pidetty mosa, eli enemmän hyvää kuin huonoa sanottavaa.

Kai tuollainen liki 20v pikkusportti on saanut niin paljon kenkää, että voi olla ihan mitä vaan? Ehkä jopa hauska lelu? Tai sitten kasa kakkia? Jossain toisessa elämäntilanteessa voisin vaikka ostaakin.
 
Riippuen vuosimallista, osassa magneti marelli mittaristo, joka hajoaa varmasti (jollei ole jo hajonnut) ja korjaus maksaa aika paljon.

1,8T tyyppivikoja on huohotusjärjestelmän ja öljyn imusihdin tukkeutuminen johtuen longlife huoltovälistä. Ongelmia on vaikea nähdä päällepäin. Huohottimien kumit myös lahoavat vanhetessaan, muuttuvat lakritsaksi :rofl:. Suht halpaa, mutta työlästä uusia.

Sitten tietysti kaikki kaikkiin turbomoottoreihin liittyvät jutut, kuten turbon kunto, paineletkut ja kaikki paineen ohjaamiseen liittyvät asiat jne. On kombivalvea ja kaikkea sellaista :confused::p.

Pääpiirteittäin kai jonkinsortin jumalmoottorina pidetty mosa, eli enemmän hyvää kuin huonoa sanottavaa.

Kai tuollainen liki 20v pikkusportti on saanut niin paljon kenkää, että voi olla ihan mitä vaan? Ehkä jopa hauska lelu? Tai sitten kasa kakkia? Jossain toisessa elämäntilanteessa voisin vaikka ostaakin.
Tästä tuli mieleen, että kauppiaalle on syytä jättää myös ainakin ne autot joissa on ollut käytössä Magneti Marellin sähköinen kaasuläppäkotelo 1998-2000 luvun taitteessa eikä ole tiedossa että boksi olisi vaihdettu. Menee lähes 100% varmasti romuksi ennen aikojaan kun asentotunnistus on tehty potentiometreillä joista vastuspinnat kuluvat loppuun. Ainakin osalla merkeistä uuden boksin softaaminen auton järjestelmään vaatii merkkiliikkeen laitteet ja maksaa sitä kautta maltaita. Magneti Marellin boksin erottaa Boschin vastaavasta siitä, että se on enemmän "laatikon" muotoinen. Esim. tämä: https://tinyurl.com/yb83squd . Tässä vinkkiä eroavuuteen: https://tinyurl.com/y978cmk9 Kun tein ostopäätösksen vm2006 XC70sta niin katselin imusarjan alle että Bosch siellä on, ehdokas jatkoon..
 
Viimeksi muokattu:
Pientä tiedustelua tässä suorittanut jo jonkin ajan verran. Nykyinen Avensis on toistaiseksi ollut muutoin mitä mainioin käyttöpeli, mutta tuo etuvetoisuus on alkanut häiritä varsinkin kun ollut aika luminen talvi jopa täällä lännessä. Alustavana suunnitelmana olisi tämän vuoden aikana mahdollisesti myydä tuo tojo tai siirtää emännän käyttöön. Itselleni olen hommaamassa harrasteautoa á 5ke (+-2ke riippuen erinäisistä tekijöistä). Tämän rinnalle pitäisi sitten saada käyttöautoa sillä nelivedolla. En vain jaksaisi enää sutia risteyksissä ja olisi siitä apuja tuolla lumisilla mettäteilläkin.

Listaa:
-neliveto
-mielellään farkku
-mielellään automaatti
-ehkä mieluummin bensa (odotettu km-kertymä vuodessa 10-15tkm)
-kulutus on vähän niin ja näin, tällä hetkellä rullaan 120km/pvä 6,4l/100km kulutuksella
-ajokilometreillä ei niin suurta merkitystä kunhan on hyvin pidetty ja huollettu
-vag-vastainen
-budjettina 6-7ke (+-2ke mielellään vähempi)

Paljon tulee Audeja näillä ehdoilla mutta en mielellään sellaista omistaisi. Yksi vaihtoehto olisi tietysti myös Volvo. Tojolta olisi tuota rav4:sta samalla myllyllä kuin nykyinenkin menopeli. Muita varteenotettavia ehdotuksia?

V70/XC70 on ainakin ihan auton tuntunen laite. Automaatteja taitaa useimmat olla. Neliveto tuossa hintaluokassa Haldex 2.gen. Eli toimii normiajossa oikein ohyvin mutta leikkimiseen ei niinkään. Kulutuksen saa varmaa painettua alle 9 l / 100 km.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh

Statistiikka

Viestiketjuista
261 776
Viestejä
4 546 818
Jäsenet
74 846
Uusin jäsen
Urnaakkeliz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom