- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 257
Ei kai melu pitäis hirveä ongelma olla millään jo pääsääntöisesti kaupunkiajoa tiedossa? Merkittävää parannusta ei taida tulla ennen kun siirrytään 6 tai enemmän sylinteireitä sisältäviin vehkeisiin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uusi Ibiza oli oikein hyvä ajaa, eikä kai kovin äänekäskään. Muita voisi olla vaikka VW Polo, Ford Fiesta, Kia Rio. En ole vaan automaatteja ajanut.Uudempi auto hakusessa vm2000 primeran tilalle. Ihan yhtä isoa ei tartteis ja olenkin katsellut uutta seat ibizaa dsg:llä. Olisiko tuohon hintaluokkaan(n. 20ke) jotain vaihtoehtoja? Käytettykin käy, varusteista pitää olla automaatti, ilmastointi, vakkari ja hyvät valot. Muuten auto saisi olla enempi mukavampi ajaa kuin mutkiin tiukasti kääntyvä kinneri. Kaupunkiajoa on suurin osa ajoista.
Octavia ehken hieman liian iso.Pitänee testata Aurista automaatilla. Tyttökaverilla on tuosta vuoden pari vanhempi Auris diesel/manuaalina ja ei se huonolta tuntunut.Tuohon hintaan saa käytettynä runsaasti Skoda Octavioita vähän käytettynä ja hyvillä varusteilla. Ibiza on aika kauhea kinneri verrattuna yhtä kokoluokkaa isompiin autoihin. Lisäksi Ibiza on juuri sellainen tiukasti mutkiin kääntyvä.
Toki en mitään volkkarikonsernin laitetta kenellekkään suosittelisi, ennemmin vaikkapa Toyota Auris, vähän käytettynä automaatteina löytyy tuohon hintaan varmasti
Toyota Auris 1,6 Valvematic Active Multid S Autom 5ov Viistoperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto tuossa yksi esimerkki. CVT-vaihteisto on lisäksi 10 kertaa mukavampi kuin nytkyhyppyDSG.
Myyjän mukaan dsg:tä on muutettu, oliko se nyt märästä kuivaan vai toisinpäin. Kestävyydestä se ny ei paljoa kerro, tosin onhan noissa 5v takuu.Odottelen täs juuri että paikallinen myyjä saa koeajoauton hommattua.Ainakin tuo Ibizan VAG DSG laatikkon kestävyydestä ei ole takeita elleivät ole tehneet mitään parannuksia viime vuosina.
Siämelu on varman molemissa ja testiajo kannattaa tehdä ja kuunnella mistä melusta pitää enemmän.
P11 tosiaan itsellä. Ibiza on tainnut 2v olla tuolla mallilla, ainakin mitä pikaseen vilkasin. Fabiaa en ole koeajanut, mutta rapidin kävin ja sehän on aikalailla saman kokoluokan peli.Itse vaihdoin P12 Primeran uuteen Fabiaan, joka on käytännössä sama auto kuin Ibiza. Seatti en viitsinyt ostaa, kun malli oli vaihtumassa piakkoin. Ei kuitenkaan niin pian, että olisi tarjouksia ollut tiedossa. Vaikka auto onkin pieni, niin kyllä se tuon Primeran hakkaa ajettavuudessa.
Kannattaa käydä koeajamasss sopivia kandidaatteja.
Ford Fiesta vois olla noista kiinnostavin, jos siinä alusta ei ole yhtä kova kuin focuksessa.Uusi Ibiza oli oikein hyvä ajaa, eikä kai kovin äänekäskään. Muita voisi olla vaikka VW Polo, Ford Fiesta, Kia Rio. En ole vaan automaatteja ajanut.
Uusi Ibiza (6F) esiteltiin viime vuoden keväällä. Ibiza ja Fabia perustuu molemmat Poloon, mutta Rapid on hieman isompi. Sijoittuu Fabian ja Octavian väliin. Itselle on toistaiseksi farkku ainoa korivaihtoehto, joten Rapid ei ollut vaihtoehto. Takamatkustajille siinä on enemmän tilaa kuin noissa pienemmissä.P11 tosiaan itsellä. Ibiza on tainnut 2v olla tuolla mallilla, ainakin mitä pikaseen vilkasin. Fabiaa en ole koeajanut, mutta rapidin kävin ja sehän on aikalailla saman kokoluokan peli.
Taisin sitten ibizassa katsella että tuota 1.0tsi+dsg comboa oli jo 2016 malleissa.Uusi Ibiza (6F) esiteltiin viime vuoden keväällä. Ibiza ja Fabia perustuu molemmat Poloon, mutta Rapid on hieman isompi. Sijoittuu Fabian ja Octavian väliin. Itselle on toistaiseksi farkku ainoa korivaihtoehto, joten Rapid ei ollut vaihtoehto. Takamatkustajille siinä on enemmän tilaa kuin noissa pienemmissä.
Citikan Xsara VTS? Ilmeisesti kohtuu ripeä ja sporttinen kulkija vaikkei mikään älytön tykki olekkaan. Sitikan kestävyyden suhteen olen kyllä skeptinen mutta ainakin hankintahinta on edullinen ja varaosia luulisi riittävän. Etuvetoisuudesta kyllä pieni miinus.Olisiko kellään heittää suositusta urheilulliseksi autoksi siihen parin kolmen tonnin hintaluokkaan? Mielessä olisi jotain MX-5 tyyppistä eli jäykkä alusta, kevyehkö, kuski istuu matalla ja kohtuullinen teho-painosuhde ilman mahdottomia vakuutusmaksuja. Plussaa jos takapotku, ja fixaukset sekä huollot voin tehdä aika pitkälti itse tuttavien avustuksella aikalailla jakopääremppaa myöten. Ikävä kyllä MR-2 ja MX-5, jotka tulevat ensimmäisenä mieleen, ovat liian kalliita minun budjetilla
Pitkä miinus siitä ettei Xarassa ole oikein mitään urheilullista. Toisin kuin esimerkin autot, se on vain ”perheauto hitusen tehokkaammalla moottorilla”.Citikan Xsara VTS? Ilmeisesti kohtuu ripeä ja sporttinen kulkija vaikkei mikään älytön tykki olekkaan. Sitikan kestävyyden suhteen olen kyllä skeptinen mutta ainakin hankintahinta on edullinen ja varaosia luulisi riittävän. Etuvetoisuudesta kyllä pieni miinus.
Tottakai. Sitten on tietysti noi Saabin 9-3 mallit. 2.0 turbollisesta saa softaamalla (oli sitten 150 tai 170hv) sen 220hv. Ei mitään ratapelejä mutta kuulemma hyvällä ja tasapainoisella alustalla varustettuja. Huolimatta itse firman konkkaan menosta varaosia noihin pitäisi saada vielä ihan normaalisti ja harrastajia löytyy pohjoismaista todella paljon. Tarjontaa ainakin löytyy.Joo se on varma, että jostain joutuu tinkimään tällaisella minimiibudjetilla. Sen takia on kiva kuulla muiden mietteitä etten jymähdä johonkin omaan japsikuplaani ja missaa jotain parempaa
Olisiko kellään heittää suositusta urheilulliseksi autoksi siihen parin kolmen tonnin hintaluokkaan? Mielessä olisi jotain MX-5 tyyppistä eli jäykkä alusta, kevyehkö, kuski istuu matalla ja kohtuullinen teho-painosuhde ilman mahdottomia vakuutusmaksuja. Plussaa jos takapotku, ja fixaukset sekä huollot voin tehdä aika pitkälti itse tuttavien avustuksella aikalailla jakopääremppaa myöten. Ikävä kyllä MR-2 ja MX-5, jotka tulevat ensimmäisenä mieleen, ovat liian kalliita minun budjetilla
Etuvetoinen mutta kannattaa katsoa nettiautosta jos löytyy ehjä pösö 206 RC. Pitäisi löytyä 3000-3500e välillä
Vajaat 180hv ja reilun tuhat kiloa painoa on mukava yhdistelmä, joskus kokeillut moista peliä kesäisellä mutkapätkällä ja siinä oli ajamisen meininkiä
sekä toi RC meinaa, että joku bensalenkkari on antanut sille kyytiä kuin vieraalle sialle.
Ruoste nyt ei isoin murhe ole. Sähklviat esimerkiksi ovat paljon inhottavenpia..
Olisiko kellään heittää suositusta urheilulliseksi autoksi siihen parin kolmen tonnin hintaluokkaan? Mielessä olisi jotain MX-5 tyyppistä eli jäykkä alusta, kevyehkö, kuski istuu matalla ja kohtuullinen teho-painosuhde ilman mahdottomia vakuutusmaksuja. Plussaa jos takapotku, ja fixaukset sekä huollot voin tehdä aika pitkälti itse tuttavien avustuksella aikalailla jakopääremppaa myöten. Ikävä kyllä MR-2 ja MX-5, jotka tulevat ensimmäisenä mieleen, ovat liian kalliita minun budjetilla
Puhumattakaan siitä että osa on poistettu ihan siitä syystä että se voimanjakojärjestelmän "sulakkeena" toimiva jakopalikka tuppasi hajoamaan ihan vakiotehoillakin. Varsinkin jos sinne on laitettu chippiviriä.Kaikki calibrat ovat jo säilyketehtaan jonossa sen verran rapeita olivat kuten myös vectra.
Pientä tiedustelua tässä suorittanut jo jonkin ajan verran. Nykyinen Avensis on toistaiseksi ollut muutoin mitä mainioin käyttöpeli, mutta tuo etuvetoisuus on alkanut häiritä varsinkin kun ollut aika luminen talvi jopa täällä lännessä. Alustavana suunnitelmana olisi tämän vuoden aikana mahdollisesti myydä tuo tojo tai siirtää emännän käyttöön. Itselleni olen hommaamassa harrasteautoa á 5ke (+-2ke riippuen erinäisistä tekijöistä). Tämän rinnalle pitäisi sitten saada käyttöautoa sillä nelivedolla. En vain jaksaisi enää sutia risteyksissä ja olisi siitä apuja tuolla lumisilla mettäteilläkin.
Listaa:
-neliveto
-mielellään farkku
-mielellään automaatti
-ehkä mieluummin bensa (odotettu km-kertymä vuodessa 10-15tkm)
-kulutus on vähän niin ja näin, tällä hetkellä rullaan 120km/pvä 6,4l/100km kulutuksella
-ajokilometreillä ei niin suurta merkitystä kunhan on hyvin pidetty ja huollettu
-vag-vastainen
-budjettina 6-7ke (+-2ke mielellään vähempi)
Paljon tulee Audeja näillä ehdoilla mutta en mielellään sellaista omistaisi. Yksi vaihtoehto olisi tietysti myös Volvo. Tojolta olisi tuota rav4:sta samalla myllyllä kuin nykyinenkin menopeli. Muita varteenotettavia ehdotuksia?
Pientä tiedustelua tässä suorittanut jo jonkin ajan verran. Nykyinen Avensis on toistaiseksi ollut muutoin mitä mainioin käyttöpeli, mutta tuo etuvetoisuus on alkanut häiritä varsinkin kun ollut aika luminen talvi jopa täällä lännessä. Alustavana suunnitelmana olisi tämän vuoden aikana mahdollisesti myydä tuo tojo tai siirtää emännän käyttöön. Itselleni olen hommaamassa harrasteautoa á 5ke (+-2ke riippuen erinäisistä tekijöistä). Tämän rinnalle pitäisi sitten saada käyttöautoa sillä nelivedolla. En vain jaksaisi enää sutia risteyksissä ja olisi siitä apuja tuolla lumisilla mettäteilläkin.
Listaa:
-neliveto
-mielellään farkku
-mielellään automaatti
-ehkä mieluummin bensa (odotettu km-kertymä vuodessa 10-15tkm)
-kulutus on vähän niin ja näin, tällä hetkellä rullaan 120km/pvä 6,4l/100km kulutuksella
-ajokilometreillä ei niin suurta merkitystä kunhan on hyvin pidetty ja huollettu
-vag-vastainen
-budjettina 6-7ke (+-2ke mielellään vähempi)
Paljon tulee Audeja näillä ehdoilla mutta en mielellään sellaista omistaisi. Yksi vaihtoehto olisi tietysti myös Volvo. Tojolta olisi tuota rav4:sta samalla myllyllä kuin nykyinenkin menopeli. Muita varteenotettavia ehdotuksia?
2005-> mk2 Focus farkkuna tai C-Maxina. Varsinkin tuo C-max saattaisi sopia tuohon takapenkkinsä takia.Mitä ideoita olisi porukalla kakkosautoksi kun tarve olisi kuljettaa vaunuja sekä kahta isofix istuinta satunnaisesti eli varmaan alle 5tkm per vuosi. Mielellään tuohon ei käyttäisi muutamaa tonnia enempää. Varma toiminta ja toisaalta turvallisuus varmaankin suurimmat määrittävät tekijät. Auto vuodeksi kävi mielessä mutta tuntuu että kustannukset nousevat liian suureksi per kilometri.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Se huutaa siksi kun se automaattiloota on kuminauhalaatikko, eli portaaton. Kone käy kiihdytyksessä täsmälleen optimikierroksilla tehon kannalta ja bensapadalla se on yleensä siellä aika ylärekisterissä.
Totta. Ja tekniikasta ymmärtävät jättää CVT:t kauppaan, varsinkin autoissa joissa äänieristyksessä on toivomisen varaa.Saattaa se toki ihmetyttää tekniikasta ymmärtämätöntä autotoimittajaa, kun normaalisti moottorin kierroksia ei uskalleta nostaa yli 3000 rpm:n.
Jep. Korvat ei tosiaan tykkää tuosta huudattamisesta Toki omat kokemukset kannattaa kertoa muillekin, vielä tietämättömämmellile.Muuten nauratti jonkun portaattoman Toyotan arvostelun, kun toimittaja valitti, että kone huutaa kiihdytyksissä. Siinäkin koneen kierrokset pysyy optimialueella koko kiihdytyksen ajan eli aika korkealla. Saattaa se toki ihmetyttää tekniikasta ymmärtämätöntä autotoimittajaa, kun normaalisti moottorin kierroksia ei uskalleta nostaa yli 3000 rpm:n.
Kyllä tuo kauppakassissa kaupunkioloissa ajaa hyvin asiansa. Aika pieni ongelma joku motarin ramppi, jossa maksimikiihtyvyyttä tarvitaan.Totta. Ja tekniikasta ymmärtävät jättää CVT:t kauppaan, varsinkin autoissa joissa äänieristyksessä on toivomisen varaa.
Ite olin kovin tyytyväinen V70 volvoon.”Uutta” autoa pitäisi kattoa alle. Alkaa pikkuhiljaa hermo mennä ku joutuu tunkee rattaita, ostoskasseja ja muuta sälää tohon vanhaan pikkukippoon.
Hintaluokasssa noin 5k€ millasta farkkua täällä ehdotellaan/suositellaan? Varusteina tulis olla vähintään ilmastointi ja isofixit(tai ainaki jälkiasennusmahdollisuus). Kilsoja tulee vuoteen about 15tkm eli bensavehje todnäk se mitä kannattaa ettii.
Eli luotettava perusfarkku, löytyykö ees tästä hintaluokasta?
Kumpikin on käsittääkseni täysiä pommeja ja kaikki teho mitä niissä Neoneissa on, menee muistaakseni siihen *kolmevaihteiseen* automaattiin (joita 99,99% autoista on). Automaatti on muuten kyllä kestävä, mutta jäähdytinnesteet saattaa tulla öljyn sekaan ja homman on taputeltu sitten sen puolesta...Mitäs mieltä ekan sukupolven Neoneista ja pt-cruisereista? Hirveästi ei ylistyssanoja ole tullu vastaan kun nettiä katsonu mutta ainakin Neoneissa on kohtuullinen kulutus tehoihin nähden mikäli on uskomista vanhempiin autolehtiin.
Vai ovatko nuo sellasia autoja että saa olla vähän väliä värkkäämässä jotakin?
Porukoiten -96 1.8 bensa lagunassa(jolla itsekin ajelen vähän väliä) on nyt 405tkm, kuluvien lisäksi vain bensapumppu vaihdettu, ei edes pahasti ruostetta. Samassa taloudessa ollutkin nyt jonkun 15v, kyllä ne huollettuna kestää ja kertaakaan ei ole korjaamolla tainnut käydä. Aika paskahan se autona muuten on, mutta varmasti vie perille. Itsellä nyt sitten E34 baijerish ja itse saa vaikka huvikseen vanhaa autoa paikataMenee pahasti ohi aiheen, mutta tämä on vain sellainen aihe missä mutua lentää niin paljon.
Mitä mä olen ranskalaisia omistanut ja ajan tälläkin hetkellä Rellun (paskalla kuten moni sanoo) niin ihmiset jotka ostaa renaultin ei tiedä autoista tuon taivaallista, tankataan ja ajetaan ja jos eteenpäin liikkuu ei autoa korjata vasta kuin pakosta (katsastuksesta hylsy). Huomaa kun tuolla rellu ja pösö foorumilla pyörii niin kirotaan rellun/pösön laatua kun siihen 60tkm ajettuun autoon joutuu vaihdattamaan koiranluun tai pidetään sähkövikana kun ajovalon joutuu vaihdattaa huollossa ja sitten ihmetellään kun huollot maksaa.
Sitten on taas nämä volkkarit, bemarit, volvot, mersut ym. minkä foorumeilla porukka oikeasti tietää autoista paljon ja siellä rakennellaan erikoisia laitteita ja jos joku koiranluu kolisee se vaihdetaan itse, ei ajeta huoltoon, tehdään autoille itse ja pidetään niistä hyvää huolta.
Edelleenkin mä sanon että esimerkiksi volkkari ei ole yhtään sen erikoisempi auto kuin rellu tai muu ranskalainen, siinä missä volkkarin alusta osat ehkä kestää niin moni muu ei (jakokeju, johtosarjat, dsg, ruoste), mielummin mä siihen relluun vaihdan niitä mekaanisia jotka maksaa murto-osan volkkarin osien hinnoista.
Tämä on vähän sama kuin Alfa Romeot, kyllä ne on paskoja jos ostat sen paskimman ja halvimman.
Itselläni on kaksi tuttua, joista toisella oli Neon ja toisella PT Cruiser. Kumpikin auto paljastui pommiksi.Kumpikin on käsittääkseni täysiä pommeja ja kaikki teho mitä niissä Neoneissa on, menee muistaakseni siihen *kolmevaihteiseen* automaattiin (joita 99,99% autoista on). Automaatti on muuten kyllä kestävä, mutta jäähdytinnesteet saattaa tulla öljyn sekaan ja homman on taputeltu sitten sen puolesta...
PT Cruisereiden korroosiosuojaus on ainakin tasoa "surkea".
Mitäs mieltä ekan sukupolven Neoneista ja pt-cruisereista? Hirveästi ei ylistyssanoja ole tullu vastaan kun nettiä katsonu mutta ainakin Neoneissa on kohtuullinen kulutus tehoihin nähden mikäli on uskomista vanhempiin autolehtiin.
Vai ovatko nuo sellasia autoja että saa olla vähän väliä värkkäämässä jotakin?
Tästä tuli mieleen, että kauppiaalle on syytä jättää myös ainakin ne autot joissa on ollut käytössä Magneti Marellin sähköinen kaasuläppäkotelo 1998-2000 luvun taitteessa eikä ole tiedossa että boksi olisi vaihdettu. Menee lähes 100% varmasti romuksi ennen aikojaan kun asentotunnistus on tehty potentiometreillä joista vastuspinnat kuluvat loppuun. Ainakin osalla merkeistä uuden boksin softaaminen auton järjestelmään vaatii merkkiliikkeen laitteet ja maksaa sitä kautta maltaita. Magneti Marellin boksin erottaa Boschin vastaavasta siitä, että se on enemmän "laatikon" muotoinen. Esim. tämä: https://tinyurl.com/yb83squd . Tässä vinkkiä eroavuuteen: https://tinyurl.com/y978cmk9 Kun tein ostopäätösksen vm2006 XC70sta niin katselin imusarjan alle että Bosch siellä on, ehdokas jatkoon..Riippuen vuosimallista, osassa magneti marelli mittaristo, joka hajoaa varmasti (jollei ole jo hajonnut) ja korjaus maksaa aika paljon.
1,8T tyyppivikoja on huohotusjärjestelmän ja öljyn imusihdin tukkeutuminen johtuen longlife huoltovälistä. Ongelmia on vaikea nähdä päällepäin. Huohottimien kumit myös lahoavat vanhetessaan, muuttuvat lakritsaksi . Suht halpaa, mutta työlästä uusia.
Sitten tietysti kaikki kaikkiin turbomoottoreihin liittyvät jutut, kuten turbon kunto, paineletkut ja kaikki paineen ohjaamiseen liittyvät asiat jne. On kombivalvea ja kaikkea sellaista .
Pääpiirteittäin kai jonkinsortin jumalmoottorina pidetty mosa, eli enemmän hyvää kuin huonoa sanottavaa.
Kai tuollainen liki 20v pikkusportti on saanut niin paljon kenkää, että voi olla ihan mitä vaan? Ehkä jopa hauska lelu? Tai sitten kasa kakkia? Jossain toisessa elämäntilanteessa voisin vaikka ostaakin.
Pientä tiedustelua tässä suorittanut jo jonkin ajan verran. Nykyinen Avensis on toistaiseksi ollut muutoin mitä mainioin käyttöpeli, mutta tuo etuvetoisuus on alkanut häiritä varsinkin kun ollut aika luminen talvi jopa täällä lännessä. Alustavana suunnitelmana olisi tämän vuoden aikana mahdollisesti myydä tuo tojo tai siirtää emännän käyttöön. Itselleni olen hommaamassa harrasteautoa á 5ke (+-2ke riippuen erinäisistä tekijöistä). Tämän rinnalle pitäisi sitten saada käyttöautoa sillä nelivedolla. En vain jaksaisi enää sutia risteyksissä ja olisi siitä apuja tuolla lumisilla mettäteilläkin.
Listaa:
-neliveto
-mielellään farkku
-mielellään automaatti
-ehkä mieluummin bensa (odotettu km-kertymä vuodessa 10-15tkm)
-kulutus on vähän niin ja näin, tällä hetkellä rullaan 120km/pvä 6,4l/100km kulutuksella
-ajokilometreillä ei niin suurta merkitystä kunhan on hyvin pidetty ja huollettu
-vag-vastainen
-budjettina 6-7ke (+-2ke mielellään vähempi)
Paljon tulee Audeja näillä ehdoilla mutta en mielellään sellaista omistaisi. Yksi vaihtoehto olisi tietysti myös Volvo. Tojolta olisi tuota rav4:sta samalla myllyllä kuin nykyinenkin menopeli. Muita varteenotettavia ehdotuksia?