- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 421
Yksi syy on C5:n nykymallin esittely vuonna 2008. Eipä ole viime aikoina varmaan menneet kaupaksi kovin vikkelään. Toki koneet yms. ovat muuttuneet matkan varrella, mutta esim. keskikonsolissa näkyy tuskallisen hyvin ikä. Vähäisen myyntimäärän auto vs. "perustaksi", onko tuo nyt varsinaisesti yllätys että toisia on paljon isommilla kilsoilla? Toinen syy on ranskattarien arvostus. Jos tuollainen uudehko paljon ajettu hyvillä varusteilla tulee tarjolle, niin hinta on sitä luokkaa että se ei juuri päivää kauemmin nettiautossa viihdy. Silloin kun etsin, niin jäi vähän sapettamaan kun hyvät katosi samantien.Heitin hyvin pikaisesti Stetson-menetelmällä (kumpaakaan en ole koskaan uutena kuitenkaan ostanut).
Jostain syystä esim. tuollaisia <5 vuotta vanhoja >300tkm ajettuja C5:ia ei löydy kovin montaa Nettiautosta, toisin kuin mersuja joissa saattaa olla joissain jo reilusti yli 500tkm.
e: Nettiautossa 2013-> diesel C5 tarjolla 27, diesel E-mersuja 527...
Ovat ilmeisesti lopettaneet C5:n myynnin ainakin nettisivujen mukaan, mutta ulkomuistista 180 hv manuaali exclusive sedan oli 31 k€. Aivan pilkkahinta, tuo oli siis lopussa "hinnat alkaen" malli. Veikkaisin, että 35 k€ automaatti-farkusta lienee aika lähellä (lista)hintaa.Jos vertaillaan suunnilleen samoja, niin mitä jokin 2013-2014 C5:nen maksaa tuollaisena ~140hv+ dieselillä ja automaatilla (paljon ajava tuskin manuaaliakaan haluaa) - hinta siis uutena?
Ja näiden hinta oli Merssu mies maksaa jos tällaisia optioita haluaa. Hiukan epäilen, että puuduttavassa maantieajossa penkki, ohjaustuntuma, äänieristys ja äänentoisto lienee ne tärkeimmät palikat. Mulle riittää patongin taso, toki varsinkin melutasoon tottuu nopeasti ja "mikään ei riitä".Noita 8/9-vaihteisia tehovehkeitä ei varmaan kannata vertaillakkaan kun ranskiksilta loppuu yleensä sinne 200hv hujakoille vaihtoehdot (taitaa Jaggen keulalta löytyä se tehokkain dieseli?). Vetotapa-vaihtoehdoista nyt puhumattakaan.
Viimeksi muokattu: