Mikä auto minulle?

Etsinnässä luotettava, taloudellinen ja ylläpitokuluiltaan edullinen järkiauto oikuttelevan italialaisen seuraajaksi. Työmatkaa tulee 70km päivittäin, josta suurin osa maantietä ja motaria.
- Budjetti 20k€, (parempi jos lähempänä 15k€)
- Mielellään alle 100tkm ajettu muutaman vuoden vanha
- Tilaa sen verran, että mökkireissut onnistuu ja ettei tarvitsisi heti vaihtaa isompaan, jos perheenlisäystä tulee

Honda Civic Tourer 1.6 diesel, Auris tourer Hybrid muun muassa harkinnassa. Civicia saisi suht edullisesti kun taas Auris on aika hintava. Näistä kokemuksia tai muita ehdotuksia?
 
Jos et ole vielä käynyt kokeilemassa, niin kannattaa käydä tutustumassa. Jo kuskin tilat saattavat sulkea Hondan pois, jos olet vähänkään pitempi.
 
Minkäslaisia ovat nykyisellään nämät johtotähdet ... joku E-sarjalainen (farkku) tai CLA 2015->, onko noissa jotain katastrofaalista tyyppivikaa olemassa, automaatilla hakusessa ei keppivaihde kelpaa vaimolle.
 
Laitetaan tännekin vielä tuosta toisesta threadista:

Uusi käytetty auto houkuttaa, mutta Pösön THP-ongelmien läpikäyminen on saanut itseni todella varovaiseksi.

Nyt kiinnostelisi hankkia isompaa tila-autoa ja segmettiin osuisi Seat Alhambraa/VW Sharania. Moottorina noissa katsetuissa on aina 2.0 TDI ja vaihteistona DSG. Vuosimallit näyttäisivät olevan 2016 ja uudempaa kilsojen ollessa 50k ja siitä eteenpäin. Toinen vaihtoehto olisi sitte Ford S-Max.

Mitä näissä tulee ottaa huomioon, jos lähtee ostohousuja sovittelemaan?
 
Etsinnässä luotettava, taloudellinen ja ylläpitokuluiltaan edullinen järkiauto oikuttelevan italialaisen seuraajaksi. Työmatkaa tulee 70km päivittäin, josta suurin osa maantietä ja motaria.
- Budjetti 20k€, (parempi jos lähempänä 15k€)
- Mielellään alle 100tkm ajettu muutaman vuoden vanha
- Tilaa sen verran, että mökkireissut onnistuu ja ettei tarvitsisi heti vaihtaa isompaan, jos perheenlisäystä tulee

V60?
 
Minkäslaisia ovat nykyisellään nämät johtotähdet ... joku E-sarjalainen (farkku) tai CLA 2015->, onko noissa jotain katastrofaalista tyyppivikaa olemassa, automaatilla hakusessa ei keppivaihde kelpaa vaimolle.
Vioista en tiedä, mutta en oikein tajua pienen ja ahtaan etuveto CLA:n olevan minkäänlainen vaihtoehto jos E:tä edes harkitsee.
 
Minkäslaisia ovat nykyisellään nämät johtotähdet ... joku E-sarjalainen (farkku) tai CLA 2015->, onko noissa jotain katastrofaalista tyyppivikaa olemassa, automaatilla hakusessa ei keppivaihde kelpaa vaimolle.
CLA sedania koeistuin ja takana pääntilaa ei ole. Eli hyvin pieneltä autolta vaikuttaa siltäosin. Luultavasti koeistuin C sarjan myös ja sen kyytiin pitäisi jo paremmin mahtua.
 
CLA sedania koeistuin ja takana pääntilaa ei ole. Eli hyvin pieneltä autolta vaikuttaa siltäosin. Luultavasti koeistuin C sarjan myös ja sen kyytiin pitäisi jo paremmin mahtua.
C-sarjaan mahtuu jo kaksi 180cm henkilöä istumaan peräkkäin. Kaveri meinasi ostaa Cla Sb:n, mutta se jäi siihen, kun vänkärin taakse (165cm) ei mahtunut lapsen kuljetuskaukalo.
 
Pitäisi vaihtaa Honda Accord vähempiruokaiseen käytettyyn (puhutaan jostain vm. 2011 eteenpäin) autoon. Vuodessa työmatkoista tulee 15-16000 kilometriä eli kokonaisajot varmaan 20-25 tuhatta. Sekalaista ajoa, josta varsinaista kaupunkiajoa vähemmän. Tilaa tarvitsee jonkin verran, koska perheessä on neljä henkeä (lapset teini-ikäisiä), tosin mitään road trippejä ei enää tarvi tehdä.

Katselin alkuun Honda Jazzin hybridiversiota, koska Honda on kuitenkin ollut parin auton kokemuksella oikein mieluisa. Vähän epäilyttää vaan meteli ja suorituskyky 80-100 km/h vauhdeissa koska niistä on tullut moitteita. Onko jollain omakohtaista kokemusta, tai vaikka heittää jotain vaihtoehtoja? Voi kyllä olla, että hinta-laatusuhteelta erinomaista vähäruokaista ja suorituskykyistä bensakoneautoa ei mistään löydy.
 
Vioista en tiedä, mutta en oikein tajua pienen ja ahtaan etuveto CLA:n olevan minkäänlainen vaihtoehto jos E:tä edes harkitsee.
joo, käytiin noita katselemassa ja saa sen cla:n tosiaan ruksia pois, jotenkin kuvittelin että olisi ollut isompi ... sen C-sarjan pohjalle tehty mutta eipäs ollut. E-sarjalainen kyllä siohko, melkein C-sarjan farkku vois olla järkevämpi. Jostakin joskus kuulleeni että noissa uudemmissa C-sarjalaisissa olis jotain ongelman poikasta jossain tekniikassa ollut, pitäneenkö paikkaansa. Eli joku suht tuore reilusti alle 100t ajettu kuiten hakusessa, tuommoinen E300 hybridi ensimmäisenä osui silmiin, ei älyttömän hintainen ja tuohan pirulainen ei kuluta mitään jos malttaa siististi ajaa. Mutta onko tosiaan kenelläkään tietoa onko noissa jotain ihmeempää olemassa.
 
Osaattekos sanoa muita mahdollisia autoja about 2015-2018 mallisista, jotka vastaisivat kriteereihin (katsellut nykyistä uudempaa mondeota ja i30 fastbackiä):
- viistoperä/fastback mallinen, ei pystyperä.
- mielellään 110-150kW, bensa/kaasu ehkä hybridi
- hinta maksiminaan 26k pintaan
- ajettu maks 100tkm

Vag-konsernin ja ranskalaisista on ollut aikaisemmin heikkoa laatukokemusta (passat/406 omistettuna sekä kolleegan ds3 murheet vie kyllä huiput).
 
Pitäisi vaihtaa Honda Accord vähempiruokaiseen käytettyyn (puhutaan jostain vm. 2011 eteenpäin) autoon. Vuodessa työmatkoista tulee 15-16000 kilometriä eli kokonaisajot varmaan 20-25 tuhatta. Sekalaista ajoa, josta varsinaista kaupunkiajoa vähemmän. Tilaa tarvitsee jonkin verran, koska perheessä on neljä henkeä (lapset teini-ikäisiä), tosin mitään road trippejä ei enää tarvi tehdä.

Katselin alkuun Honda Jazzin hybridiversiota, koska Honda on kuitenkin ollut parin auton kokemuksella oikein mieluisa. Vähän epäilyttää vaan meteli ja suorituskyky 80-100 km/h vauhdeissa koska niistä on tullut moitteita. Onko jollain omakohtaista kokemusta, tai vaikka heittää jotain vaihtoehtoja? Voi kyllä olla, että hinta-laatusuhteelta erinomaista vähäruokaista ja suorituskykyistä bensakoneautoa ei mistään löydy.

Mulla on ollut kohta vuoden -09 eli kakkoskoppanen Jazzi 1.4 vtec koneella.

On tuolla tullut nyt muutamia 400 kilometrin reissuja heitettyjä ja kyllähän ne nyt ajaa, mutta meteliä tulee erityisesti renkaista. Pidemmällä matkalla ja suuremmilla nopeuksilla se on jossain määrin rasittavaa, mutta kyllä siihen tietysti turtuu. Harkitsisin kuitenkin asiaa jos tulee pääsääntöisesti pidemmän matkan ajoon, että onko fiksuvalinta. Ajomelusta kertoo jotain se, että takapenkkiläisten on vaikea kuulla mitä etupenkiltä sanotaan normaalilla puheäänellä. Minusta tuo on kyllä parhaimmillaan kaupungissa. Ajattelin tässä lähiaikoina lisäillä äänieristettä takakonttiin ja pyöräkoteloihin josko vähän auttaisi, mutta saas nähdä onko merkitystä vai pitäisikö vuorata sitten ihan jokapaikka. Vähän jo tutkin asiaa niin eipä siellä ainakaan tehtaalla ole mitään äänieristeitä pahemmin laitettu.

Muutenhan tuo on aika pomminvarmaa tekniikkaa ja perushuollot on helppo tehdä itse. Valmistajan huolto-ohjelmakin vaikutti omasta mielestä edukkaalta: ketjukone, vuosittain öljyt + suodatin, tulpat 100 tkm välein, bensasuodatin 80 tkm välein, laatikkonesteet 120tkm välein. Eli sinänsä pitäisi olla edullinen ja luotettava, mutta ajomelua sitten sen vastapainoksi.

Kulutus on ollut kaupungissa 5-6l ajotietokoneen mukaan riippuen ajanko minä vai rouva. Maantiellä kulutus 5l ajotietokoneen mukaan. Tankki tuossa on aika pieni kun on vaan 42l ja alkaa jo 10-12 litrassa varoittelemaan että pitäisi tankille mennä ja ajotietokone näyttää 0km matkaa jäljellä. En tiedä johtuuko siitä, että tankki on sijoitettu etuistuimien alle ja sitä ei saa liian tyhjäksi päästää. No eipä tuo ole tullut käytännössä missään vastaan, aluksi vain ihmettelin.

Pitkät valot on aika surkeat imo, en tiedä pitäisikö joku led-paneeli viritellä sitten kaveriksi. Syksyllä ei meinaa iltaisin nähdä mitään jos on märkä asfaltti ja lumi ei ole vielä tullut maahan.

Takaluukun kahva myös jumiutuu välillä ettei palaudu kiinni asentoon avatessa ja takaluukku ei tällöin sulkeudu. Perä nakkaa sinne jatkuvasti kuraa ja sitä saa olla noin 6kk välein rasvaamassa / putsaamassa, että toimii normaalisti. Tietty tähän jotkut roiskeläpät takarenkaisiin varmaan auttaisivat.

tldr: kaupungissa kiva, tilojen muunneltavuus kätevä. Pitkillä matkoilla meluisa ja huonot valot.
 
Mulla on ollut kohta vuoden -09 eli kakkoskoppanen Jazzi 1.4 vtec koneella.

On tuolla tullut nyt muutamia 400 kilometrin reissuja heitettyjä ja kyllähän ne nyt ajaa, mutta meteliä tulee erityisesti renkaista. Pidemmällä matkalla ja suuremmilla nopeuksilla se on jossain määrin rasittavaa, mutta kyllä siihen tietysti turtuu. Harkitsisin kuitenkin asiaa jos tulee pääsääntöisesti pidemmän matkan ajoon, että onko fiksuvalinta. Ajomelusta kertoo jotain se, että takapenkkiläisten on vaikea kuulla mitä etupenkiltä sanotaan normaalilla puheäänellä. Minusta tuo on kyllä parhaimmillaan kaupungissa. Ajattelin tässä lähiaikoina lisäillä äänieristettä takakonttiin ja pyöräkoteloihin josko vähän auttaisi, mutta saas nähdä onko merkitystä vai pitäisikö vuorata sitten ihan jokapaikka. Vähän jo tutkin asiaa niin eipä siellä ainakaan tehtaalla ole mitään äänieristeitä pahemmin laitettu.

Muutenhan tuo on aika pomminvarmaa tekniikkaa ja perushuollot on helppo tehdä itse. Valmistajan huolto-ohjelmakin vaikutti omasta mielestä edukkaalta: ketjukone, vuosittain öljyt + suodatin, tulpat 100 tkm välein, bensasuodatin 80 tkm välein, laatikkonesteet 120tkm välein. Eli sinänsä pitäisi olla edullinen ja luotettava, mutta ajomelua sitten sen vastapainoksi.

Kulutus on ollut kaupungissa 5-6l ajotietokoneen mukaan riippuen ajanko minä vai rouva. Maantiellä kulutus 5l ajotietokoneen mukaan. Tankki tuossa on aika pieni kun on vaan 42l ja alkaa jo 10-12 litrassa varoittelemaan että pitäisi tankille mennä ja ajotietokone näyttää 0km matkaa jäljellä. En tiedä johtuuko siitä, että tankki on sijoitettu etuistuimien alle ja sitä ei saa liian tyhjäksi päästää. No eipä tuo ole tullut käytännössä missään vastaan, aluksi vain ihmettelin.

Pitkät valot on aika surkeat imo, en tiedä pitäisikö joku led-paneeli viritellä sitten kaveriksi. Syksyllä ei meinaa iltaisin nähdä mitään jos on märkä asfaltti ja lumi ei ole vielä tullut maahan.

Takaluukun kahva myös jumiutuu välillä ettei palaudu kiinni asentoon avatessa ja takaluukku ei tällöin sulkeudu. Perä nakkaa sinne jatkuvasti kuraa ja sitä saa olla noin 6kk välein rasvaamassa / putsaamassa, että toimii normaalisti. Tietty tähän jotkut roiskeläpät takarenkaisiin varmaan auttaisivat.

tldr: kaupungissa kiva, tilojen muunneltavuus kätevä. Pitkillä matkoilla meluisa ja huonot valot.

Thanks - juuri sellaista infoa, mitä kaipasinkin. Itsellä on ollut nyt sekä Civic (2006) että Accord (2008/9) ja molemmissa on mielestäni huonot valot, joten ei sikäli mitään uutta. Hondan hyvä puoli on ollut matalat käyttökulut, kunhan muistaa perusjutut eli jarrujen herkistelyn ja pintojen ja alustan tarkistelun ruosteen varalta määrävälein. Accord vie bensaa keskimäärin 7,5 litraa satasella minun ajollani, mikä on turhan paljon nyt kun tulee selvästi lisää viikottaista ajoa, muutenkin käyttömaksu on korkea.

Täytyy varmaan käydä koeajamassa Jazz ja kuulostella vielä omin korvin.
 
Pitäisi vaihtaa Honda Accord vähempiruokaiseen käytettyyn (puhutaan jostain vm. 2011 eteenpäin) autoon. Vuodessa työmatkoista tulee 15-16000 kilometriä eli kokonaisajot varmaan 20-25 tuhatta. Sekalaista ajoa, josta varsinaista kaupunkiajoa vähemmän. Tilaa tarvitsee jonkin verran, koska perheessä on neljä henkeä (lapset teini-ikäisiä), tosin mitään road trippejä ei enää tarvi tehdä.

Katselin alkuun Honda Jazzin hybridiversiota, koska Honda on kuitenkin ollut parin auton kokemuksella oikein mieluisa. Vähän epäilyttää vaan meteli ja suorituskyky 80-100 km/h vauhdeissa koska niistä on tullut moitteita. Onko jollain omakohtaista kokemusta, tai vaikka heittää jotain vaihtoehtoja? Voi kyllä olla, että hinta-laatusuhteelta erinomaista vähäruokaista ja suorituskykyistä bensakoneautoa ei mistään löydy.

Toyotan hybrideistä tulisi ekana mieleen Auris tai Lexus CT200h. Ne eivät toisaalta taida Jazzia hirveän paljon isompia olla, mutta ainakin Lexuksen luulisi olevan hiljaisempi. Jos maantieajoa on paljon niin pienet bensaturbot vie yleensä vähemmän kuin hybridit. Silloin katselisin ainakin Focusta ecoboost koneella. Kun kilometrejä tulee noinkin paljon niin en ehkä haluaisi ajaa niitä Jazzilla. Toki kokemusta on vain vanhemmasta mallista.
 
Jos maantieajoa on paljon niin pienet bensaturbot vie yleensä vähemmän kuin hybridit.

Vähän ihmettelen tätä väitettä, omalla hybridillä (HEV) päässyt kesällä Hki-Oulu-välin alle 4 litran keskikulutuksella. Edellinen 1,0 turbo Corsa vei yli 5 l/100km, nykyinen kuitenkin huomattavasti isompi auto. Matka taittuu pääsääntöisesti reippaaseen tahtiin rajoitusten mukaan, ohitellen, pysähdellen kahville jne.
 
Osaattekos sanoa muita mahdollisia autoja about 2015-2018 mallisista, jotka vastaisivat kriteereihin (katsellut nykyistä uudempaa mondeota ja i30 fastbackiä):
- viistoperä/fastback mallinen, ei pystyperä.
- mielellään 110-150kW, bensa/kaasu ehkä hybridi
- hinta maksiminaan 26k pintaan
- ajettu maks 100tkm

Vag-konsernin ja ranskalaisista on ollut aikaisemmin heikkoa laatukokemusta (passat/406 omistettuna sekä kolleegan ds3 murheet vie kyllä huiput).
Noihin kriteeriin saattas jonku 165hp 16 tai 17 mallin mondeon saaha tingittynä.. hyundaista ei käsitystä
 
Vähän ihmettelen tätä väitettä, omalla hybridillä (HEV) päässyt kesällä Hki-Oulu-välin alle 4 litran keskikulutuksella. Edellinen 1,0 turbo Corsa vei yli 5 l/100km, nykyinen kuitenkin huomattavasti isompi auto. Matka taittuu pääsääntöisesti reippaaseen tahtiin rajoitusten mukaan, ohitellen, pysähdellen kahville jne.
Itseä vähän epäilyttää noiden pikkuturbojen kesto. Minulla kun on tapana ajella autolla useampia vuosia jos vaan hyvä peli osuu kohdalle niin kilsoja ehtii kyllä kertyä.

Tuleva työmatka on pitkälti puolet pysähtelyä ja kiihdyttelyä liikennevaloissa ja toinen puolikas motarilla ajoa. Siinä mielessä tuollainen Lexus voisi olla paljon miellyttävämpi ajaa kuin Jazz.
 
Thanks - juuri sellaista infoa, mitä kaipasinkin. Itsellä on ollut nyt sekä Civic (2006) että Accord (2008/9) ja molemmissa on mielestäni huonot valot, joten ei sikäli mitään uutta. Hondan hyvä puoli on ollut matalat käyttökulut, kunhan muistaa perusjutut eli jarrujen herkistelyn ja pintojen ja alustan tarkistelun ruosteen varalta määrävälein. Accord vie bensaa keskimäärin 7,5 litraa satasella minun ajollani, mikä on turhan paljon nyt kun tulee selvästi lisää viikottaista ajoa, muutenkin käyttömaksu on korkea.

Täytyy varmaan käydä koeajamassa Jazz ja kuulostella vielä omin korvin.

Tuota noin, oletko nyt miettinyt ihan loppuun. Joku litran tai parin keskikulutuksen ero ei liene noilla kilsoilla millään tapaa merkittävä - saati sitten satasen tai parin ero käyttövoimaverossa vuositasolla... Itse en vaihtaisi noilla spekseillä kyllä yhtään mihinkään vaan ajaisin sillä hyväksi todetulla autolla. Todella tiukilla täytyy olla jos tuollaisista syistä on oikeasti pakottava tarve autoa vaihtaa. Varsinkin kun vaihtaessa häviät kuitenkin niin paljon ettei tilanne "nollaudu" ihan hetkeen.
 
Accordissa alkaa olla pellissä juuri sen verran vihjettä, että vaihto olisi ajankohtainen joka tapauksessa vuoden-parin sisään niin tämä on sikäli hyvä kohta. Nyt saa vielä myydessä kohtuullisesti rahaa takaisin ilman isompaa laittoa.

Jos olisin taloudellisesti tiukilla niin myisin Accon ja kulkisin töihin bussilla :D
 
Thanks - juuri sellaista infoa, mitä kaipasinkin. Itsellä on ollut nyt sekä Civic (2006) että Accord (2008/9) ja molemmissa on mielestäni huonot valot, joten ei sikäli mitään uutta. Hondan hyvä puoli on ollut matalat käyttökulut, kunhan muistaa perusjutut eli jarrujen herkistelyn ja pintojen ja alustan tarkistelun ruosteen varalta määrävälein. Accord vie bensaa keskimäärin 7,5 litraa satasella minun ajollani, mikä on turhan paljon nyt kun tulee selvästi lisää viikottaista ajoa, muutenkin käyttömaksu on korkea.

Täytyy varmaan käydä koeajamassa Jazz ja kuulostella vielä omin korvin.

Kannattaa tosiaan käydä koeajamassa.

Just tarkistin niin mulla on 4 vuotta vanhat Continentalin kesärenkaat alla niin voi olla, että tuota meteliä saisi kuriin paremmilla renkailla. Tuosta vastauksestani sai ehkä hieman negatiivisen kuvan, mutta sullehan oli Hondat tuttuja :). Oon tuota ajatellut vielä jonkun 4 vuotta pitää niin saa nähdä tuleeko mitään huoltoja kummempaa. Onhan sekin eräänlaista mukavuutta, että vekotin toimii "kuten pitää" eikä tule kalliita yllätyksiä.

Tommonen lexus voisi olla kans ihan hyvä vaihtoehto jos sisätilat on hyvät eikä korkeampi hinta ole ongelma.
 
Auton osto alkaa olla ajankohtaista ja silmät kääntyneet noiden sisäänajettujen C-mersujen puoleen. Budjettiin sopisi noita ~200 tkm ajettuja diesel W204 facelift malleja 7-vaihteisella automaattilootalla (OM651 koneella). Diesel ihan tarjonnan takia. Kilometrien puoleen (varmaan ~10 tkm vuoteen) bensakin riittäisi, mutta sit taas 100-200€ suuntaan tai toiseen polttoainekuluissa ei oikein autoilun muissa kustannuksissa kaada omaa kelkkaan suuntaan taikka toiseen.

Onkos kenelläkään heittää pointtereita mahdollisista tulevista suuremmista remonteista ja vikakohteista? Taustatutkimusta on jonkun verran tässä tehty jo ja seuraavat asiat ainakin nousseet esille:

1) Tehtaalta tullessa ilmeisesti ollut viallisia ketjunkiristimiä, mitkä aiheuttaneet ketjun venymisen kanssa sitten kaikennäköistä kivaa ja kallista seuraamista. Näillä kilometreilla varmasti kiristin OK, mutta ketjun vaihtohommiin saattaa kumminkin joutua aika pian? Ilmeisesti ei halpa ralli sekään.

2) Sähköinen rattilukko saattaa vetää jumiin ja jumiutuessaan lukko-asentoon hinaukset+korjaukset päälle rikkoo helposti sen 2k€ rajapyykin. Voi tapahtua vissiin milloin vain, mutta useimmat viimeistään juurikin 200-300tkm välissä. Jotkun vaihtaneet semi-helpolla itsekkin ennen kuin on levähtänyt. Tämä vissiin pitää laskea vain käyttökuluiksi jos tähän malliin päätyy :D

3) Ensimmäisien suuttimien kanssa ollut ongelmaa, mutta niitä on vaihdettu aika ahkeraan. Näillä kilsoilla ei ilmeisesti hätää.

4) Automaagiloota on ilmeisesti aika pomminkestävä, jos vain muistaa öljyjä vaihdattaa. Samoin itse alustan kanssa ei pitäisi olla ongelmaa.

5) Ainut oikea kysymys mikä jäänyt selvittämättä on noiden turbojen elinikä? Onko näille jotain kilometrirajaa olemassa vai menee milloin menee riippuen asioista X, Y ja Z?


Voishan ne eurot viisamminkin käyttää, kun upottaa paljon ajettuun saksalaiseen. Mikään muu pikkufarkku ei vain oikein aiheuta ajatuksia/tunteita suuntaan tai toiseen, ja kivahan se ois itselle mieluisalla autolla ajella. Ideana olisi kuitenkin ostaa menopeli, jolla voisi ajella vuosia eteenpäin sen suuremmin miettimättä.

TL;DR Change my mind, 200 tkm ajettu C-sarjan W204 diesel mersu on hyvä ostos :D
 
TL;DR Change my mind, 200 tkm ajettu C-sarjan W204 diesel mersu on hyvä ostos :D
Isäukolla sekä sedällä oli / on edelleen 250 ja 220CDI ja ihan mukavia autoja ovat. Mitään muita ongelmia noissa ei ole ollut >200tkm ajettuina kuin sedällä automaattilaatikon hajoaminen 200tkm kohdilla joka tosin oli käsittääkseni vanhempaa 6-lovista mallia (ja huoltohistoria ehkä vähemmän kuin paras mahdollinen).

Puolinahkasisusta ei tunnu kestävän sitten millään yli 200tkm kuskin penkeissä ja "ortopedipenkeistä" tuntuu ilmapussit olevan historiaa samoilla kilsoilla. Turbotkin kestivät, tosin siellä 230tkm:ssä tuossa 250CDI:ssä oli "ominaisuus" että auto vihelti kuin pentele liikkelle lähtiessä kylmällä moottorilla. Tätä ei ehditty paljoa selvittelemään oliko kyseessä joku ahtopaine(venttiilin) vika vai vain oikeasti apulaitehihna joka vihelsi. Ääntä tuli kyllä sen verran että päät kääntyivät... :D

Yksinäiselle ihan loistava matka-auto, takapenkkiläisille ei niinkään pienen jalkatilan ja kovien penkkien takia (osittain tämän syyn takia vaihtui E 250:n joka on ihan eri luokan auto mukavuudessa).

Yksi ärsyttävä piirre oli radio joka "hukkasi" kanavan aina parin tunnin välein pitkillä matkoilla - löysi kyllä heti kun uudelleen valitsi kanavan. Ilmeisesti joku softabugi RDS:ssä, tms.
 
Automaagiloota on ilmeisesti aika pomminkestävä, jos vain muistaa öljyjä vaihdattaa
On se varmaan mekaanisesti kestävä, mutta aina välillä niistä käsittääkseni poksahtelee sähköpuolelta se johdinlevy. Jonkun pyörintänopeusanturin tieto katoaa ja loota juuttuu vikatilaan kakkosvaihteelle.

Tuon johdinlevyn voi varmaan korjauttaa jollain pajalla satasilla, mutta jos on kiire saada auto kuntoon niin uuden levyn vaihto merkkarilla on nelinumeroinen summa. Elektroniikka siinä on sillä tavalla ikävästi sopeutettu autoon, että sitä ei ihan joka pojan tallissa vaihdeta uuteen.
 
w204 huolto-ohjelmassa on vain 1 öljynvaihto 60tkm kohdalla. Kato siis että ostat sellaisen missä ylimääräiset vaihdot on tehty. Puolinahkainen kuskinpenkki ei joo kestä ja muutenkin heikohko istua
 
On se varmaan mekaanisesti kestävä, mutta aina välillä niistä käsittääkseni poksahtelee sähköpuolelta se johdinlevy. Jonkun pyörintänopeusanturin tieto katoaa ja loota juuttuu vikatilaan kakkosvaihteelle.

Tuon johdinlevyn voi varmaan korjauttaa jollain pajalla satasilla, mutta jos on kiire saada auto kuntoon niin uuden levyn vaihto merkkarilla on nelinumeroinen summa. Elektroniikka siinä on sillä tavalla ikävästi sopeutettu autoon, että sitä ei ihan joka pojan tallissa vaihdeta uuteen.

Joo tämä olikin osittain tiedossa, mutta kiitokset vinkistä. Tätä nyt ei vaan vissiin voi oikein ennakoida missään, joten toivotaan parasta ja pelätään pahinta jos kyseiseen autoon päädyn.

w204 huolto-ohjelmassa on vain 1 öljynvaihto 60tkm kohdalla. Kato siis että ostat sellaisen missä ylimääräiset vaihdot on tehty.

Tää olikin ihan uutta informaatiota, kun en oikein löytänyt mitään luotettavaa virallista huolto-ohjelmaa mistään. Pitääkin olla tarkkana.

Sisustaan liittyen rikkonaisia puolinahkasia penkkejä näkee joka toisessa nettiauton vaihdokissa joiden myyntipuheina toimii jotain tyyliin: "UPEAKUNTOINEN C MESE" :D Täysnahkasia aika vähän liikenteessä, mutta katsotaan mihin tässä päätyy.

Auton "pienuus" oli tiedossa, onneksi ei ole isolle perheelle tulossakaan.:)
 
joo, käytiin noita katselemassa ja saa sen cla:n tosiaan ruksia pois, jotenkin kuvittelin että olisi ollut isompi ... sen C-sarjan pohjalle tehty mutta eipäs ollut. E-sarjalainen kyllä siohko, melkein C-sarjan farkku vois olla järkevämpi. Jostakin joskus kuulleeni että noissa uudemmissa C-sarjalaisissa olis jotain ongelman poikasta jossain tekniikassa ollut, pitäneenkö paikkaansa. Eli joku suht tuore reilusti alle 100t ajettu kuiten hakusessa, tuommoinen E300 hybridi ensimmäisenä osui silmiin, ei älyttömän hintainen ja tuohan pirulainen ei kuluta mitään jos malttaa siististi ajaa. Mutta onko tosiaan kenelläkään tietoa onko noissa jotain ihmeempää olemassa.
Juu ei ole Cla:lla ja C:llä muuta yhteistä kuin mallinimen C-kirjain. :D

Joo tämä olikin osittain tiedossa, mutta kiitokset vinkistä. Tätä nyt ei vaan vissiin voi oikein ennakoida missään, joten toivotaan parasta ja pelätään pahinta jos kyseiseen autoon päädyn.



Tää olikin ihan uutta informaatiota, kun en oikein löytänyt mitään luotettavaa virallista huolto-ohjelmaa mistään. Pitääkin olla tarkkana.

Sisustaan liittyen rikkonaisia puolinahkasia penkkejä näkee joka toisessa nettiauton vaihdokissa joiden myyntipuheina toimii jotain tyyliin: "UPEAKUNTOINEN C MESE" :D Täysnahkasia aika vähän liikenteessä, mutta katsotaan mihin tässä päätyy.

Auton "pienuus" oli tiedossa, onneksi ei ole isolle perheelle tulossakaan.:)
Kuskin penkki on kyllä heikko kohta. Omassakin pitää päällystää uusiksi ennen myyntiin laittoa ja vaihtaa rele että alkavat pumppaamaan ilmaa pusseihin aina pyytäessä. :D

312tkm ajettu 2011 vuoden C220 Cdi siis kyseessä. Ainoita murheita oikeastaan parkkitutkat jotka eivät enää toimi ja nuo penkkien viat. Vaimo sai Dpf:n tukkoon mummoilemalla, aukesi pakkopoltolla. Nyt on alkanut kardaanin ristikkonivel väljistymään, osat remppaan alle 20€, työn määrästä ei mitään tietoa. Ristikkonivelen laittaisin ennemmin normaalin kuluman kuin vian piikkiin. Moottoriin öljyt vaihdettu 30tkm välein ja lootaan 90tkm välein.

220Cdi on jo suhteellisen pirteä laite, 200 on todella laiska, siitä sitten miettimään kumpaan suuntaan lähtee.
 
C200 saa 200heppaa, C220 jo 250. Omani kävi aikoinaan Tuikulla Kajaanissa Tahkon reissun yhteydessä

Lähetetty minun Nokia 9 laitteesta Tapatalkilla
 
C200 saa 200heppaa, C220 jo 250. Omani kävi aikoinaan Tuikulla Kajaanissa Tahkon reissun yhteydessä

Lähetetty minun Nokia 9 laitteesta Tapatalkilla
Oliko C200 pienemmät jarrut kuin 220? Tuikku taitaa olla (edelleen) paras Mersujen ohjelmoija. Omani olen pitänyt vakiona, virittelyä varten on kakkosauto. :D Jotain eroa kuitenkin oli (muistaakseni) 200 ja 220 välillä, mutta en muista mitä, kun Mersu ei kuitenkaan ole se "ykkös merkki".
 
Vähän ihmettelen tätä väitettä, omalla hybridillä (HEV) päässyt kesällä Hki-Oulu-välin alle 4 litran keskikulutuksella. Edellinen 1,0 turbo Corsa vei yli 5 l/100km, nykyinen kuitenkin huomattavasti isompi auto. Matka taittuu pääsääntöisesti reippaaseen tahtiin rajoitusten mukaan, ohitellen, pysähdellen kahville jne.

Voi olla ettei väite enää pidä paikkaansa koska tekniikka kehittyy. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää mikä auto kyseessä.
 
Vajaavetosesta XC60:stä on melko haastava päästä eroon. Sama koskee takavetoista x3:a.
 
Kiitos vastauksista.

Volkswagen Tiguan Trend & Fun LIMITED 1,4 TSI 90 kW (122 hv) BlueMotion Technology Maastoauto 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mites tuollainen VW Tiguan.

Ajelua tulee n. 15tkm vuodessa niin bensaversiona plus pienemmillä kilsoilla saisi parempaan hintaan kuin tuota Volvoa.
Suosittelen myös katsomaan nelivedolla olevaa maastoautoa, käytetyissä hintaero max parin tonnin luokkaa ja monesti tulee aika ronskisti muitakin varusteita mukana. Helpompaa myös myydä nelivedolla oleva maastoauto kun myynnin aika koittaa.
 
Ainoita murheita oikeastaan parkkitutkat jotka eivät enää toimi ja nuo penkkien viat.
Nuo on kyllä ihmeellisiä. Meilekin vaihdettiin yksi anturi taakse; ei-merkkihuollonkin diagnostiikkalaite näyttää suoraan kyllä mikä niistä on viallinen (tai kotikorjaaja voi periaatteessa kännykkävideolla nauhoittaa mikä sensori ei tikitä, nuo ultraäänisensorit kuuluu ainakin osalla puhelimista, esim. iPhonella). Sensorit toki maksaa sen muutaman kympin / kpl.
 
Nuo on kyllä ihmeellisiä. Meilekin vaihdettiin yksi anturi taakse; ei-merkkihuollonkin diagnostiikkalaite näyttää suoraan kyllä mikä niistä on viallinen (tai kotikorjaaja voi periaatteessa kännykkävideolla nauhoittaa mikä sensori ei tikitä, nuo ultraäänisensorit kuuluu ainakin osalla puhelimista, esim. iPhonella). Sensorit toki maksaa sen muutaman kympin / kpl.
No, nuo huolet loppui eilen kun tuuppasin Mersun vaihtoon, nyt odottelen ensi viikkoa että uusi Forester tulee liikkeeseen.

Kyllähän aika tappaa nuo tutkat, jos ei vesi ehdi sitä tehdä.
 
No, nuo huolet loppui eilen kun tuuppasin Mersun vaihtoon, nyt odottelen ensi viikkoa että uusi Forester tulee liikkeeseen.

Kyllähän aika tappaa nuo tutkat, jos ei vesi ehdi sitä tehdä.
Millaisilla kilometrimäärillä nuo kuolee? Parin auton otannalla en ole joutunut antureita vaihtamaan, 10v/270tkm oli mittarissa viimeksi ennenkuin vaihdoin tuoreempaan ja siinä oli alkuperäiset anturit.
 
Millaisilla kilometrimäärillä nuo kuolee? Parin auton otannalla en ole joutunut antureita vaihtamaan, 10v/270tkm oli mittarissa viimeksi ennenkuin vaihdoin tuoreempaan ja siinä oli alkuperäiset anturit.
Tuo meidän taisi olla 8v ja 220tkm luokkaa. 2010 mallin auto siis.
 
Millaisilla kilometrimäärillä nuo kuolee? Parin auton otannalla en ole joutunut antureita vaihtamaan, 10v/270tkm oli mittarissa viimeksi ennenkuin vaihdoin tuoreempaan ja siinä oli alkuperäiset anturit.
Varmaan riippuu myös siitä missä ajaa. Suolassa nuo kylpee talvisin ja talvella heittivätkin pelaamasta. Enimmät ajot tulee nimenomaan talvella. Etututkat meni pimeäksi kutakuinkin 250tkm kohdalla.
 
Ärsyttävä joka keväinen autokuume iski ja nyt silmä on iskenyt kiinni Alfa-Romeo Giuliaan... Mitään järkeähän tässä ei ole, kun nykyinen Superb toimii hienosti ja olen periaatteessa ihan tyytyväinen siihen, mutta jotenkin sitä haluaisi auton jossa olisi vähän enemmän intohimoa, kuin tuossa perusturvallisessa Tsekkiläisessä :D
Tietääkö kukaan, millaisia tyyppivikoja diesel koneisessa 8-vaihteen automaattilaatikolla olevassa Giuliassa voisi olla?
 
Ärsyttävä joka keväinen autokuume iski ja nyt silmä on iskenyt kiinni Alfa-Romeo Giuliaan... Mitään järkeähän tässä ei ole, kun nykyinen Superb toimii hienosti ja olen periaatteessa ihan tyytyväinen siihen, mutta jotenkin sitä haluaisi auton jossa olisi vähän enemmän intohimoa, kuin tuossa perusturvallisessa Tsekkiläisessä :D
Tietääkö kukaan, millaisia tyyppivikoja diesel koneisessa 8-vaihteen automaattilaatikolla olevassa Giuliassa voisi olla?
Osa näyttää hommaavan myös naisen samoilla perusteilla (kaunis, mutta kiukkuinen ja hemmetin oikutteleva)! :cool: Sen verran tarinoita kuullut, että en ottaisi ainoaksi kulkineeksi.
 
Ärsyttävä joka keväinen autokuume iski ja nyt silmä on iskenyt kiinni Alfa-Romeo Giuliaan... Mitään järkeähän tässä ei ole, kun nykyinen Superb toimii hienosti ja olen periaatteessa ihan tyytyväinen siihen, mutta jotenkin sitä haluaisi auton jossa olisi vähän enemmän intohimoa, kuin tuossa perusturvallisessa Tsekkiläisessä :D
Tietääkö kukaan, millaisia tyyppivikoja diesel koneisessa 8-vaihteen automaattilaatikolla olevassa Giuliassa voisi olla?

Mukava tietää etten ole ainoa kuumeessa kärsivä :D Itse kuolannut tuota uutta 3-sarjalaista Giulian sijaan, mutta vähän vielä mietinnässä kehtaako autoilusta maksaa niin paljon. Giuliaakin harkitsin, mutta siitä ei saa ESP:tä pois päältä ja Redditissä osasivat kertoa, että ESP vaikeuttaa talvella rankasti menoa. En sitten tiedä minkälaisilla renkailla ajavat talvisin rapakon toisella puolella.. Muistaakseni täällä foorumilla joku postasi kuvia Giuliastaan suksiboksi katolla, ja kertoili kokemuksia, mutta en kirveelläkään löydä enää viestejä.
 
Osa näyttää hommaavan myös naisen samoilla perusteilla (kaunis, mutta kiukkuinen ja hemmetin oikutteleva)! :cool: Sen verran tarinoita kuullut, että en ottaisi ainoaksi kulkineeksi.

Joo, mutta et sä sitä samaa autoakaan jaksa 10 vuotta polkea. Välillä pitää vaihtaa kun vanha alkaa patinoitumaan.
 
Keväistä autokuumetta täälläkin. Jostain syystä alkoi himottamaan -08 uudempaa Audi A6 3.0 TDI quattroa ilman mitään järkiperusteita; yksin ajan 95% ajoista, kilometrejä vuodessa ehkä 15000 ja tavaroiden kuskaukseenkin on jo pakettiauto pihassa, joten pienempikin kippo riittäisi. Uskaltaakohan noita isoja dieseleitä enää ostaa vai mitähän ne tekee tulevassa hallituksessa dieselverolle... hmm...
 
  • Tykkää
Reactions: BHN
Keväistä autokuumetta täälläkin. Jostain syystä alkoi himottamaan -08 uudempaa Audi A6 3.0 TDI quattroa ilman mitään järkiperusteita; yksin ajan 95% ajoista, kilometrejä vuodessa ehkä 15000 ja tavaroiden kuskaukseenkin on jo pakettiauto pihassa, joten pienempikin kippo riittäisi. Uskaltaakohan noita isoja dieseleitä enää ostaa vai mitähän ne tekee tulevassa hallituksessa dieselverolle... hmm...
Jos tuolla tavalla pelottaa, niin ei voi ostaa kuin sähköauton.

Itse ajelen samoja kilsoja vuodessa moisella. Ihan lupsakkaa peli; mukavan hiljainen, vakaa, tehoa löytyy OK jos tulee kiire.

Veikkaan että Suomen hallitukset eivät saa nopealla aikataululla mitään aikaiseksi ja kun saavat kaikki kallistuu samaan aikaan paitsi rikkaiden Teslat...
 
Keväistä autokuumetta täälläkin. Jostain syystä alkoi himottamaan -08 uudempaa Audi A6 3.0 TDI quattroa ilman mitään järkiperusteita; yksin ajan 95% ajoista, kilometrejä vuodessa ehkä 15000 ja tavaroiden kuskaukseenkin on jo pakettiauto pihassa, joten pienempikin kippo riittäisi. Uskaltaakohan noita isoja dieseleitä enää ostaa vai mitähän ne tekee tulevassa hallituksessa dieselverolle... hmm...

Onhan tuo A6 aika iso möhkö. Eikö A4 3.0 TDI Quattro olisi parempi ratkaisu?
 
Jos tuolla tavalla pelottaa, niin ei voi ostaa kuin sähköauton.
En nyt pitäisi sähköautoja sen turvallisempana, niiden verotusta tullaan varmasti nostamaan, koska on niin paljon alempana. Ja seuraava ympäristökohu voidaan yhtä hyvin päättää nostaa akkutuotannosta tai autoilusta yleisesti.

Arpapeliä se on osti mitä vaan, kun verotus muuttuu jatkuvasti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 290
Viestejä
4 472 740
Jäsenet
73 917
Uusin jäsen
edinlabra

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom