- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 418
Nettiautosta löytyy tasan kaks yli 200tkm ajettua bensa-Aurista 2012 tai uudempaa. Ne vasta pommeja ja paskoja taitaa ollakin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itselläni on laiskahko, vajaa pari vuotta vanha uutena ostettu hybridi. Sopii kuin nappi silmään meikäläisen ajoprofiiliin. Liikahtaa liikennevaloista ihan riittävän ripeästi, kuluttaa vähän sekä bensaa, että hermoja ja on turvallinen että sillä uskaltaa kuskata niin itseään kuin perhettä paikasta A paikkaan B.
Bussi periaatteessa toimisi, mutta jos on varaa uuteen autoon niin miksi ajaisin mieluummin bussilla? Onhan oma auto nyt helvetin paljon kätevämpi ja mukavampi kulkine kuitenkin.
Eikö samantien kannata vaikka mennä kävellen tai pyörällä niin on vielä halvempaa? Joku uusi pikkuauto ja 20 vuotta vanha Corsa ovat kaksi niin eri maailmasta olevaa asiaa, että jos on tottunut uuteen autoon niin ei kyllä paljoa napeksi joku vanha pommi.
Jollain 100 hv autollakin voi olla ihan kiva ajella mutkateitä, kun ajaa vain vähän sporttisemmalla ajotyylillä. Eli käyttää kierroksia, eikä ajele eko ajoa kuten normaalisti. 600cc moottoripyörälläkin on äkkiä 200 mittarissa ja on sitten vähän tylsää, kun joutuu pelätä poliiseja. Menee tehot vähän hukkaan?
Kumminkin se 1.0 turbo on minimi, koska hinnat alkaen malli on liian laiska. Pikkuautossa tuokin voi olla "sporttinen", kun auto ei ole turhan painava. Toki isommilla vaihteilla ei tehot niin riitä.
Tuoll rahalla alkaa saamaan mitä vaan. Mitä itse haluat?Farkkua tekis mieli. Aktiivivakkari pitäis löytyä ja uudehko tai uusi. Ei mielellään paljon yli 50k. Ideoita?
Tuolla speksillä itse menisin ensin Volvo-kauppiaan juttusille uudesta V60:sta, mutta kylläpä tuolla saa kaikenlaista, että makuasioita minkä ottaa.Farkkua tekis mieli. Aktiivivakkari pitäis löytyä ja uudehko tai uusi. Ei mielellään paljon yli 50k. Ideoita?
Tuoll rahalla alkaa saamaan mitä vaan. Mitä itse haluat?
Tuolla speksillä itse menisin ensin Volvo-kauppiaan juttusille uudesta V60:sta, mutta kylläpä tuolla saa kaikenlaista, että makuasioita minkä ottaa.
Ford Focus käyty kokeilemassa 1.6l vapaastihengittävällä koneella. Ei raketti, mutta mukava ajella ja kun vaan käyttää kierroksia, niin kyllä tuokin liikkuu. Nyt uteliaisuuttani mietin, että millainen tuo 1.0 Ecoboost olisi, mutta nopealla tarkistuksella nettiautosta löytyy 4 yli 200tkm ajettua Fordia tuolla koneella. Ei ole mielestäni todellakaan lupaava seikka.
Suomessa taasen 250tkm on "pienet kilsat" tai "maltilliset kilometrit"Täällä jossain kyselin aikaisemmin, kuka muistaa uutisen missä oli mitä nuo litran turbot kestää. Linkkikin varmaan löytyi, mutta Fordin joku moottoripuolen pomo kertoi että 300tkm ja sitten voi alkaa ongelmia tulla.
Tosin sivistysmaissahan niillä kilsoilla auto on jo paalissa.
Eiköhän samat kilsat päde muihinkin merkkeihin, missä pieni kone ja turbo. Sen näyttää aika kun noilla rupeaa olemaan se 200-300tkm mittarissa - merkkiin katsomatta.
Mitään kokemuksia Prius hybridistä? Kiikarissa 09 malli jossa 180tkm mittarissa. Hintalappu 11k.
Suomessa taasen 250tkm on "pienet kilsat" tai "maltilliset kilometrit"
Nyt uteliaisuuttani mietin, että millainen tuo 1.0 Ecoboost olisi, mutta nopealla tarkistuksella nettiautosta löytyy 4 yli 200tkm ajettua Fordia tuolla koneella. Ei ole mielestäni todellakaan lupaava seikka.
Uusia autoja käyty koejamassa mm. uusi focus, skoda octavia, kia proceed ja nyt toyota corolla 2.0 hybrid. Uutta autoa olen katsomassa kun työmatkat pitenee kohtiinsa noin 100km/päivä, ei viitsi tolla 10l vievällä bemulla ajella, ja ainahan täysin uusi olisi kiva . Skoda olisi tosi hyvää vastinetta rahalle, mutta se ajettavuus oli vaan niin saatanan tylsä, ihan kuollut keskialue.
Budjetti 30-35k
Työmatka-ajoa 80% ajasta motaria
Mielellään 2016+, ihan uutta tekisi mieli, mutta kai se on hyväksyttävä realiteetit, ettei tällä budjetilla saa kaikkea mitä haluaisin.
Ajoa 20-25tkm/vuosi
Farkku/tilava sedan
Nuo diisseli volvot nyt kutkuttaa, onhan tuo v60/90 niin helvetin hieno Ovat vaan jotain 200k+ ajettuja takseja jo
S90 jos kerran tilava Sedan käy, tuohon saa alle 100k ajettuja:Uusia autoja käyty koejamassa mm. uusi focus, skoda octavia, kia proceed ja nyt toyota corolla 2.0 hybrid. Uutta autoa olen katsomassa kun työmatkat pitenee kohtiinsa noin 100km/päivä, ei viitsi tolla 10l vievällä bemulla ajella, ja ainahan täysin uusi olisi kiva . Skoda olisi tosi hyvää vastinetta rahalle, mutta se ajettavuus oli vaan niin saatanan tylsä, ihan kuollut keskialue.
Budjetti 30-35k
Työmatka-ajoa 80% ajasta motaria
Mielellään 2016+, ihan uutta tekisi mieli, mutta kai se on hyväksyttävä realiteetit, ettei tällä budjetilla saa kaikkea mitä haluaisin.
Ajoa 20-25tkm/vuosi
Farkku/tilava sedan
Nuo diisseli volvot nyt kutkuttaa, onhan tuo v60/90 niin helvetin hieno Ovat vaan jotain 200k+ ajettuja takseja jo
Suosittelen vahvasti katsomaan plugari tarjontaa tuolta länsinaapurista. Saat rahoillesi aivan helvetin paljon enemmän vastinetta.Uusia autoja käyty koejamassa mm. uusi focus, skoda octavia, kia proceed ja nyt toyota corolla 2.0 hybrid. Uutta autoa olen katsomassa kun työmatkat pitenee kohtiinsa noin 100km/päivä, ei viitsi tolla 10l vievällä bemulla ajella, ja ainahan täysin uusi olisi kiva . Skoda olisi tosi hyvää vastinetta rahalle, mutta se ajettavuus oli vaan niin saatanan tylsä, ihan kuollut keskialue.
Budjetti 30-35k
Työmatka-ajoa 80% ajasta motaria
Mielellään 2016+, ihan uutta tekisi mieli, mutta kai se on hyväksyttävä realiteetit, ettei tällä budjetilla saa kaikkea mitä haluaisin.
Ajoa 20-25tkm/vuosi
Farkku/tilava sedan
Nuo diisseli volvot nyt kutkuttaa, onhan tuo v60/90 niin helvetin hieno Ovat vaan jotain 200k+ ajettuja takseja jo
Jos pystyy sekä töissä että kotona lataamaan niin tuonhan ajaa kokonaan sähköllä. Tuohon budjettiin kuitenkin saa melkein pakasta vedetyn uuden plugarin. Esitin vain vaihtoehdon, jos toisena vaihtoehtona on satatonnia rullattu diesel.Ei taida plugari paljoa lohduttaa tuolla ajoprofiililla. Dieselin saa halvalla ja pienempi kulutus/100 km sataa mukavasti omaan taskuun.
Juuri tänään ajelin tuollaisen matkan pelkällä sähköllä ja jäi vielä vähän reserviäkin. Jos siitä nyt joutuu muutaman kilsan vaikka ajelemaan sillä bensallakin niin on se silti parempi kuin painella koko matka sillä dieselillä.Aikalailla toivotaan toivotaan kyllä on, että plugarilla vetelet 50+ km sähköllä maantiellä. Ei mulla mitään plugareita vastaan ole, mutta ei nyt sentään huonoimmin sopivaan tarkoitukseen kannata tarjota.
Älä toki panttaa millä ihmevehkeellä ja nopeudella moisen ajelit, järjestäen plugarit mitä olen katsellut, niin menee tuon matkan lähinnä vapaassa pudotuksessa pelkällä sähköllä. Ympäri vuoden, joka työpäivä, pelkkä sähkö, juu ei. Ei sitten lähellekään. Mahtaako ne hitaimmat lataajat edes ehtiä työpäivän aikana täyteen...Juuri tänään ajelin tuollaisen matkan pelkällä sähköllä ja jäi vielä vähän reserviäkin. Jos siitä nyt joutuu muutaman kilsan vaikka ajelemaan sillä bensallakin niin on se silti parempi kuin painella koko matka sillä dieselillä.
https://bbs.io-tech.fi/index.php?posts/4788336Älä toki panttaa millä ihmevehkeellä ja nopeudella moisen ajelit, järjestäen plugarit mitä olen katsellut, niin menee tuon matkan lähinnä vapaassa pudotuksessa pelkällä sähköllä. Ympäri vuoden, joka työpäivä, pelkkä sähkö, juu ei. Ei sitten lähellekään. Mahtaako ne hitaimmat lataajat edes ehtiä työpäivän aikana täyteen...
Vertailu: Näin pitkälle pääset ladattavien hybridien sähköllä
Etsinnässä bensa, 5l/100km keskikulutuksella. Moottorissa saisi olla kuitenkin hieman tehoa, ettei aivan mopoluokkaa ole. Nelivedosta ei olisi haittaa, mutta ei pakollinen. Kilometrejä vuodessa 25tkm. Automaatti.
Kokoluokka nykyisen (RS) Octavian kokoista. Hactback malli, en välitä niin farkuista.
Normi työmatkoihin ei ole oikeastaan autolla väliä (16km/päivä), mutta ajelen säännöllisesti 700km viikonloppureissuja, niin siinä hommassa polttoaineen kulutuksella ja akselivälillä on vaikutusta.
Nykyinenkin Skoda kelpaisi muuten, mutta alkaa olla iällä -(06) ja kilometrejä (300tkm) liikaa.
Hintapolitiikka sinne 10-15ke.
Etsinnässä bensa, 5l/100km keskikulutuksella. Moottorissa saisi olla kuitenkin hieman tehoa, ettei aivan mopoluokkaa ole. Nelivedosta ei olisi haittaa, mutta ei pakollinen. Kilometrejä vuodessa 25tkm. Automaatti.
Kokoluokka nykyisen (RS) Octavian kokoista. Hactback malli, en välitä niin farkuista.
Normi työmatkoihin ei ole oikeastaan autolla väliä (16km/päivä), mutta ajelen säännöllisesti 700km viikonloppureissuja, niin siinä hommassa polttoaineen kulutuksella ja akselivälillä on vaikutusta.
Nykyinenkin Skoda kelpaisi muuten, mutta alkaa olla iällä -(06) ja kilometrejä (300tkm) liikaa.
Hintapolitiikka sinne 10-15ke.
Puhdas bensa, neliveto, automaatti, Octavian kokoinen ja 5L keskari. Juuei.Noilla kilometreillä ja vaatimuksilla diesel olisi oletettavasti halvempi (ja edes jollain tavalla realistinen), varsinkin jos mielii saada reilummin tehoa pienellä kulutuksella.
Tuo nykyinen Octavia on varmaan ihan hyvä, kun aika heikosti menee mitään autoja kriteereihin. Ehkä joku Toyotan hybrid menisi pienimmällä bensa automaateista.Etsinnässä bensa, 5l/100km keskikulutuksella. Moottorissa saisi olla kuitenkin hieman tehoa, ettei aivan mopoluokkaa ole. Nelivedosta ei olisi haittaa, mutta ei pakollinen. Kilometrejä vuodessa 25tkm. Automaatti.
Kokoluokka nykyisen (RS) Octavian kokoista. Hactback malli, en välitä niin farkuista.
Normi työmatkoihin ei ole oikeastaan autolla väliä (16km/päivä), mutta ajelen säännöllisesti 700km viikonloppureissuja, niin siinä hommassa polttoaineen kulutuksella ja akselivälillä on vaikutusta.
Nykyinenkin Skoda kelpaisi muuten, mutta alkaa olla iällä -(06) ja kilometrejä (300tkm) liikaa.
Hintapolitiikka sinne 10-15ke.
TDI RS:ää saisi sopivaan hintaan. Minustakin diesel olisi parempi noille kilsoille.Puhdas bensa, neliveto, automaatti, Octavian kokoinen ja 5L keskari. Juuei.
Dieselilläkin menee vaikeaksi ellei poista nelivetoa yhtälöstä. Joku C-sarjan mersu 220:llä olisi ehkä itsellä valinta noilla kriteereillä; 170hv, ei-etuveto, maantiellä pääsee yksin helpohkosti 5 tai alle eikä kaupungissakaan kulutus "räjähdä".
Ei niiden vuosiajojen tarvitse olla kuin sen 20tkm kun diesel alkaa jo kannattamaan - jos muistaa verrata omenoita omenoihin eikä tee sitä klassista "1.0 Yaris vs 200+hv E-mersu" -virhettä...
Corolla ei ole lataushybridi ja 1.2T on saatavilla.
Corolla ei ole lataushybridi ja 1.2T on saatavilla.Uusi Corolla farkku ois kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto. Hybridinähän nuo näyttää puskevan, liekkö vielä tuolla (vanhalla) 1.2 turbomoottorilla on Corolla lainkaan myynnissä Suomessa. Mites toi lataushybridi nyt sitten perus rivitalo-olosuhteissa, voiko latailla huoletta? Sen tiedän että katospaikkojen sähköt menee asunnoittain omiin sähkölaskuihin joten naapurit ei ainakaan latauksesta joudu maksamaan. Meillä ei ole autokatoksessa mitään erillisiä lämmityspompeleitä, vaan tavan pistorasiat katoksen seinässä mutta eiköhän se ole sama asia kuin lämmitystolppa kun tavallisen näköiset pistorasiat on.
Mä en kyllä ymmärrä miksi sun täytyi alkaa selittelemään pelkällä sähköllä ajamisesta, kun tuossa ketjussakin toteat ettei ole mahdollista esim. lämmityksen takia Yllättävän hyvin kyllä KIA kestää akulla kilometrejä, muut ei niinkään.
Eilen ja sitä edeltävänä päivänä ajettu täysin sähköllä ajot. Tämä on ihan mahdollista. Talveksi voi hommata sisälämppärin mikä käytännössä poistaa polttomoottorin lämmitystarpeen.Mä en kyllä ymmärrä miksi sun täytyi alkaa selittelemään pelkällä sähköllä ajamisesta, kun tuossa ketjussakin toteat ettei ole mahdollista esim. lämmityksen takia Yllättävän hyvin kyllä KIA kestää akulla kilometrejä, muut ei niinkään.
No joo, saattoihan siinä olla joku hikipajan maanantaikappalekkin. Bilia teki siihen huuhteluöljynvaihdot +perus tuntikausien vianselvitykset.Jep, ei tuon viisivaihteisen Geartronicin kuulu töksähdellä vaihdoissa ja jos se näin tekee, niin silloin siinä on jotain (kallista) vikaa. Ihan huomaamatta vaihteisto ei toki vaihda ja tehoa se hukkaa reiluhkosti, mutta ihan ok sillä on ajella 2.5T moottorin kyljessä, vaparikoneen kanssa ottaisin luultavasti manuaalin.
Vaimo kävi reissun Norjassa kaverinsa ja neljän koiran kanssa meidän C220 farkku Mersulla, kyydissä oli myös sen verran tavaraa kuin kaksi naista kolmen päivän reissuun tarvitsee (=takapenkki tupaten täynnä). Matkaa kertyi 1700km ja keskikulitus oli 4,7l/100km. Tankkasivat menomatkalla Torniossa ja samassa paikkaa myös palatessa. Harmi että tuosta koslasta "pitää" luopua.Puhdas bensa, neliveto, automaatti, Octavian kokoinen ja 5L keskari. Juuei.
Dieselilläkin menee vaikeaksi ellei poista nelivetoa yhtälöstä. Joku C-sarjan mersu 220:llä olisi ehkä itsellä valinta noilla kriteereillä; 170hv, ei-etuveto, maantiellä pääsee yksin helpohkosti 5 tai alle eikä kaupungissakaan kulutus "räjähdä".
Ei niiden vuosiajojen tarvitse olla kuin sen 20tkm kun diesel alkaa jo kannattamaan - jos muistaa verrata omenoita omenoihin eikä tee sitä klassista "1.0 Yaris vs 200+hv E-mersu" -virhettä...
Isäukolla on 2011 E 250CDI ja ei voi kun päätä pudistella kun ajelee 5L maantiereissuja "normaaliajoa" 3 100kg äijää ja metsäkamppeet mukana, eikä kaupungissakaan saa viemään oikein yli 7 millään. Tilaa on kuitenkin hulppeasti enemmän kuin omassa 4F A6:ssa joka vie maantiellä 2 ja kaupungissa 3 litraa enemmän (toki tehoa 20+hv enemmän, neliveto ja yksi vaihdekin vähemmän, mutta silti).Vaimo kävi reissun Norjassa kaverinsa ja neljän koiran kanssa meidän C220 farkku Mersulla, kyydissä oli myös sen verran tavaraa kuin kaksi naista kolmen päivän reissuun tarvitsee (=takapenkki tupaten täynnä). Matkaa kertyi 1700km ja keskikulitus oli 4,7l/100km. Tankkasivat menomatkalla Torniossa ja samassa paikkaa myös palatessa. Harmi että tuosta koslasta "pitää" luopua.
Rellusta sano laatikko raks. Haussa joku 3000-4000e kulkine, farkku tai iso hätsback. Käyttöä työmatkoilla ja mökkireissuilla, sekä kaikenlaiseen kuljetukseen. Ehdotuksia jokseenkin kasassa pysyvistä autoista, bensa tai diiseli.
Moi,
Hakussessa 7p tila-auto 20-30ke hintainen. Mietin tässä Zafiraa tai Carenssia...
Onko jollain kokemusta Kia Carensista? Huoltojen hinnat yms?
Corolla kuopattu, kun ei istuimet olleet tarpeeksi syvät vaimolle, ei saa riittävää tukea reisille. No, vaimo löysi sitten Rav4:n, joka miellytti paljon. Eli siitä sitten kauppaa vääntämään.Ajatuksissa on pyörinyt uusi farmari Corolla hybrid. Tuollainen oli viime viikonloppuna vuorokauden koeajossa ja tykkäsin yllättävän paljon. Tavaratila olisi isompi kuin nykyisessä MB C220 farmarissa ja turvallisuuskin lienee parantunut 8v aikana vaikka verrataankin Corollaa Saksan premiumiin. Koeajomalli oli 1.8 koneella, eli ~120hp. Eihän se mikään raketti ole, siksi olenkin kallistumassa 2.0 versioon. Kerranhan se vain kirpaisee ja olisihan se siistiä laittaa tuliterä auto tilaukseen, vaikka onkin "vain" Toyota.