- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 418
No se teho ja vääntöhuippukin on suhteellisen korkeilla kierroksilla. Minä olen tuollaista 3,5v kepittänyt. Alle 3k rpm isolla vaihteella ei tapahdu oikein mitään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No se teho ja vääntöhuippukin on suhteellisen korkeilla kierroksilla. Minä olen tuollaista 3,5v kepittänyt. Alle 3k rpm isolla vaihteella ei tapahdu oikein mitään.
Vääntöhuippu kieltämättä on japsityyliin korkeahkoilla kierroksilla (4000 rpm), mutta siellä sitä onkin parilitraiseksi vapariksi harvinaisen paljon, eli 210 Nm. Minulla ei ole aiemmin tullut vastaan noin hyvää huippuvääntöä, kun puhutaan tavallisista autoista.No se teho ja vääntöhuippukin on suhteellisen korkeilla kierroksilla. Minä olen tuollaista 3,5v kepittänyt. Alle 3k rpm isolla vaihteella ei tapahdu oikein mitään.
Tourerin kuskin tila on todella nafti. Kävin koeajolla ja pää osui kattoon, enkä ole kuin 185 cm pitkä. Autoon istuminenkin vaatii hieman pujottelua tai korkeaa kipukynnystä. . Ko. malliinhan on taiottu iso kontti ja ok takatilat, mutta joitain kompromisseja on jouduttu tekemään. 1.8 vapari on varmasti luotettava, mutta myös aika laiska peli.
Onko Civic Tourerin kuskin tiloista kokemusta muilla? Tosi heikosti on farkku Civicejä tällä seudulla liikkeissä, että pääsisi testaamaan (olen 186cm pitkä ja tykkään pystystä ajoasennosta, joten ajoasennon kokeileminen olisi varmasti suotavaa) ja olen tässä hieronut kauppoja yhdestä yksilöstä joka on toisella puolella Suomea. Ei innostaisi ajaa montaa sataa kilometriä ostamaan autoa ja sitten todeta, ettei mahdu kunnolla ajamaan sitä.
Itse katsellut myös noita 2014-> farmari Civikejä, saisi melko uudehkon ja luotettavan sekä käyttökuluilta edullisen auton 10-13k€. Kai nuo tilat täytyy itsekin joskus käydä toteamassa niin tietää voiko jättää laskuista pois.Itku. Halpoja nuo olisivat ja nähtävästi luotettaviakin, jopa tuolla dieselmoottorilla.
Mikä on menevämpi? ST Focus farkku olisi ainakin jos hot hatch tyyppistä. Monta paikkaa pitää olla autossa istuville?Onko olemassa jotain edes vähän menevämpiä autoja, joka tarjoaisi ison takaluukun kolmelle keskikokoiselle koiralle? Eli perus e-sarja tai V70 jne ei nyt tulee kysymykseen. Vaikka aika paljon tulee pyörittyä piireissä niin ei silti keksi mitään potentiaalista vaihtoehtoa. Helpoin tapa on kääntää takapenkit normaalikokoisesta farmarista/hatchbackistä puolipysyvästi ja rakentaa joku väliseinä, mutta samalla mieli tekisi uutta autoa. Budjettia voisi irrota joku noin 20-25ke.
Tartteeks olla kuinka uusi?Onko olemassa jotain edes vähän menevämpiä autoja, joka tarjoaisi ison takaluukun kolmelle keskikokoiselle koiralle? Eli perus e-sarja tai V70 jne ei nyt tulee kysymykseen. Vaikka aika paljon tulee pyörittyä piireissä niin ei silti keksi mitään potentiaalista vaihtoehtoa. Helpoin tapa on kääntää takapenkit normaalikokoisesta farmarista/hatchbackistä puolipysyvästi ja rakentaa joku väliseinä, mutta samalla mieli tekisi uutta autoa. Budjettia voisi irrota joku noin 20-25ke.
Onko Civic Tourerin kuskin tiloista kokemusta muilla? Tosi heikosti on farkku Civicejä tällä seudulla liikkeissä, että pääsisi testaamaan (olen 186cm pitkä ja tykkään pystystä ajoasennosta, joten ajoasennon kokeileminen olisi varmasti suotavaa) ja olen tässä hieronut kauppoja yhdestä yksilöstä joka on toisella puolella Suomea. Ei innostaisi ajaa montaa sataa kilometriä ostamaan autoa ja sitten todeta, ettei mahdu kunnolla ajamaan sitä.
Onko tietoa tuleeko ensikesänä uusi Mazda 2 ? Eikös se ole aika vanha malli..
Ei siellä tehotasankoa ole, vaikka aika loivasti käyrä nouseekin. Anyway numeroilla pätemisen sijaan kannattaa käydä joskus ajamassa ja pidän moottoria, jossa ei ole eloa alle 3-3.5k rpm kierroskoneena. Oli vapari tai ei. Kilpailijoihinhan sitä pitää verrata oli niissä turbo tai ei. Markkinoilla ei ole erikseen mitään vaparisarjaa.Vääntöhuippu kieltämättä on japsityyliin korkeahkoilla kierroksilla (4000 rpm), mutta siellä sitä onkin parilitraiseksi vapariksi harvinaisen paljon, eli 210 Nm. Minulla ei ole aiemmin tullut vastaan noin hyvää huippuvääntöä, kun puhutaan tavallisista autoista.
Huipputehon et kuitenkaan voi sanoa olevan korkeilla kierroksilla. Sen on ilmoitettu olevan 88 kW@6000 rpm, mutta huippuväännöstä laskien tehoa on 87,96 kW@4000 rpm. Siellä on siis todennäköisesti tehotasanko, eli vakiotehoa 88 kW@4000-6000 rpm. Yleensä vain dieselit tai jotkut turbobensat saavuttavat huipputehonsa neljässä tonnissa. Vaparibensoissa pitää mennä tyyliin 50 vuoden taakse. Ei siis todellakaan ole huipputeho vasta korkeilla kierroksilla, kuten perijapseissa.
Sitä en kiistä, etteikö olisi puhditon isolla vaihteella alle 3000 rpm. Niin ovat muutkin 88 kW:n vaparit, jos ovat yhtä pitkillä välityksillä. Turbot sitten erikseen.
Ei siellä tehotasankoa ole, vaikka aika loivasti käyrä nouseekin.
Noista kai on penkitetty 135-140hv vakiona mitä netistä joskus penkkituloksia katselin. Persdynokin vihjaili, että siellä enemmän kuin 120hv olisi. Tiedä sitten, kun omaa exää ei tullut koskaan penkitettyä tai muutakaan vaikka lastutus olikin mielessä. 165hv malli kun on mekaanisesti täysin sama ja erot on tehty softalla. Noita kun ajaa putkeen niin huomaa kuinka 120hv versio puutuu 4000rpm jälkeen, kun 165hv malli jatkaa iloisesti vetoaan.Tai sitten on sellainen mahdollisuus, että mazda valehtelee noissa teholukemissa, ja tehoa korkeilla kierroksilla on oikeasti enemmän kuin mitä virallisesti ilmoitetaan. Tätä on autonvalmistajat harrastaneet ennenkin, kun autojen tehoilla on ollut jotain teholuokkia, saatu tehokkaampi auto pienempään teholuokkaan.
Mikä noissa Qashqaissa ihmisiä viehättää, kun niitä ostetaan niin paljon vaikka ruostuvat ja muutenkin vikaherkkiä tuntuvat olevan ? Halpa hinta?Tulevaisuuden ruostepommit listattu iltasanomissa mm. focus:
Ruotsalaislähde: Nämä uudet autot ovat eniten vaarassa ruostua
Mikä noissa Qashqaissa ihmisiä viehättää, kun niitä ostetaan niin paljon vaikka ruostuvat ja muutenkin vikaherkkiä tuntuvat olevan ? Halpa hinta?
Oma isäukko aikanaan perusteli ensimmäisen qashqain hankintaa sillä, että se oli hänen mielestään ylivoimaisesti tyylikkäin auto mitä markkinoilla oli, plus siinä oli mm. keskivertoa parempi maavara ja etenemiskyky paskoilla teillä (hyötyä metsätyshommissa sun muissa vaikkei nelivetoa tarvitsekaan) sekä korkea istumakorkeus minkä ansiosta autoon on helppo mennä ja liikenteen näkee hyvin. Ja tämä oli siis 1gen. qassun tullessa markkinoille. Omistamisen perusteella oli ollut kaikin puolin tyytyväinen hankintaansa ja päivitti sitten myöhemmin +2:een.
Mitään vikaa ei noissa kummassakaan ole ollut, pelkkää öljyn ja kuluvien osien vaihtoa. Hyviä ja luotettavia vehkeitä olleet ainakin hänen autonsa. Mun mielestä ne on myös olleet hyviä ja mukavia ajaa, ja nykypäivänä hintakin on varsin kilpailukykyinen niin en yhtään ihmettele miks noita menee kaupaksi. Olen toki tietoinen, että monet "oikeilla merkeillä ajavat" pitää qassua ehkä maailman paskimpana autona ajaa, mutta tää on kaikki kovin subjektiivista.
Jotain osviittaa qashqai-kuskin sielunmaisemasta antaa ehkä sen, että en ole koskaan kuullut isäni pärisevän mistään autosta enempää kuin siitä 3-sarjan bemarista minkä sai laina-autoksi huollon ajaksi. Oli kuulemma kaikin puolin paska ja epämukava vehje mihin joutui taiteilemaan itsensä sisään korkeudelle, jossa normaalisti pitää jalkoja autossa
Harvinaista, japsit (aasialaiset, tässä tapauksessa) ruostuu...Mikä noissa Qashqaissa ihmisiä viehättää, kun niitä ostetaan niin paljon vaikka ruostuvat ja muutenkin vikaherkkiä tuntuvat olevan ? Halpa hinta?
Siis tarkoitatko että Nissani on "iso ja raskas" auto?No onko se mikään yllätys, että vanhassa isohkossa (raskaassa) autossa tulee alustan osien kanssa remppaa. Liekö sitten käyttäjä- ja käyttöprofiilit sellaisia, että näkyy korostetusti katsastustilastoissa. Toisaalta ei se tarvitse olla kuin parin kympin huonolaatuinen erä alapalloja, kun ”kauhea” kohtalo hylkäyksestä napsahtaa. Katsoisin katsastustilastoista lähinnä päästöihin yms. potentiaalisesti hankaliin/kalliisiin korjauksiin johtavat yleiset viat kuin korjaus%:n.
Siis tarkoitatko että Nissani on "iso ja raskas" auto?
Mulla on tuon ikäluokan VAG joka painaa >350-450kg enemmän kuin tuollainen rimpula eikä siihen ole joutunut vielä melkein 200tkm:n vaihtamaan yhtään alustan osaa.
Huonot osat pitäisi mennä takaisinkutsuna, vaikka niin kuin 3B Passatin tukivarret aikanaan...
Siis tarkoitatko että Nissani on "iso ja raskas" auto?
Mulla on tuon ikäluokan VAG joka painaa >350-450kg enemmän kuin tuollainen rimpula eikä siihen ole joutunut vielä melkein 200tkm:n vaihtamaan yhtään alustan osaa.
Huonot osat pitäisi mennä takaisinkutsuna, vaikka niin kuin 3B Passatin tukivarret aikanaan...
Saat tulla tutkimaan leimat jos haluaa.Melkoinen VAG jos siihen ei ole tarvinnut ensimmäistäkään koiranluuta vaihtaa. En nimittäin usko tuota väitettä kun hyvä että ne kestää edes 100tkm. Madalletulla alustalla ei edes puolta tuosta.
Vai oliko kyse Chrysler Sebringistä? Tosin samaa luokkaahan se paino taitaa siinäkin olla...? Painavahan se Qashqai joka tapauksessa on tiloihinsa nähden.
Melkoinen VAG jos siihen ei ole tarvinnut ensimmäistäkään koiranluuta vaihtaa. En nimittäin usko tuota väitettä kun hyvä että ne kestää edes 100tkm. Madalletulla alustalla ei edes puolta tuosta.
Mikä on menevämpi? ST Focus farkku olisi ainakin jos hot hatch tyyppistä. Monta paikkaa pitää olla autossa istuville?
Tartteeks olla kuinka uusi?
150tkm -> ~265tkm välin ajelin A6 4F:llä ja huoltohistorian mukaan siihen ei ollut vaihdettu ainoatakaan koiranluuta, enkä niitä vaihtanut reilun 100tkm ajolla itsekään yhtään. Huomiona tosin että käytin 17-18" vanteita ja vakioalustaa.Melkoinen VAG jos siihen ei ole tarvinnut ensimmäistäkään koiranluuta vaihtaa. En nimittäin usko tuota väitettä kun hyvä että ne kestää edes 100tkm. Madalletulla alustalla ei edes puolta tuosta.
Olen melko varma että jopa VAG käyttää järeämpää koiranluuta 1880kg autossa kuin Golfissa.Itselläni VW Jetasta(2008) meni 50tkm aikana molemmat koiranluut vakiorenkailla ja alustalla. Ajo pelkkää moottoritietä + kehä 1.
Olen melko varma että jopa VAG käyttää järeämpää koiranluuta 1880kg autossa kuin Golfissa.
Pirkkamalleja!En alleviivais kun Fabiassa,Octaviassa ja Karoqissakin on samat koiranluut kuin Superbissa Aika eripainoisia ja kokoisia autoja kyseessä kuitenkin.
Kaikki on toki suhteellista, mutta kyllä tuo on 3-500 kg raskaampi kuin perusjapsi-kauppakassi, joissa nivelet kestää pidempään kuin pellit. Pointti nyt vaan siis oli se, että tarpeeksi raskas siihen, että alustan laukeaminen 10 vuodessa tyypillisessä kauppakassi-käytössä ei ole mikään 7 ihme (sun vagis kyllä on). Tuohon päälle ostajakunta, joka ei tunnista hajonnutta niveltä vaikka kuvasta näyttäis ja huollattaa autoa miten sattuu. Katsastusmies sitten kertoo, että miten meni. Ja Esson baari vetää johtopäätökset päin vattua. Tuli mieleen, kun (pösön) marmorilla kuuntelin vierestä, kun rautalangasta väännettiin mitä joko 1 v tai 20 tkm tarkoittaa huoltovälissäSiis tarkoitatko että Nissani on "iso ja raskas" auto?
2010 octavia, madalluksilla rullattu 150tkm, eikä yhtäkään koiranluuta ole vaihdettu. Ja tämä on varma, sillä auto ollut omassa omistuksessa uudesta asti.Melkoinen VAG jos siihen ei ole tarvinnut ensimmäistäkään koiranluuta vaihtaa. En nimittäin usko tuota väitettä kun hyvä että ne kestää edes 100tkm. Madalletulla alustalla ei edes puolta tuosta.
Mikä tuo kamppis on?Ai että, kyllä nyt harmittaa... On VW Polo 1.0 TSI Highline DSG tilauksessa. Toimitusaika puoli vuotta, ensi kuussa pitäisi lopultakin tulla. Noh, nyt vuoden alusta hinnastoon tuli 1.5 EVO Highline DSG, ja nyt menossa on kampanja, jonka takia tuo on tällä hetkellä vain hieman kalliimpi kuin mitä tuo 1.0 TSI oli syksyllä. Tehoa 55 hevosvoimaa enemmän.
Ai että, kyllä nyt harmittaa... On VW Polo 1.0 TSI Highline DSG tilauksessa. Toimitusaika puoli vuotta, ensi kuussa pitäisi lopultakin tulla. Noh, nyt vuoden alusta hinnastoon tuli 1.5 EVO Highline DSG, ja nyt menossa on kampanja, jonka takia tuo on tällä hetkellä vain hieman kalliimpi kuin mitä tuo 1.0 TSI oli syksyllä. Tehoa 55 hevosvoimaa enemmän.
Volkkarin Highline-mallit tarjouksessa. Katso www.volkswagen.fi.Mikä tuo kamppis on?
https://www.volkswagen.fi/fi/ajankohtaisettarjoukset.html linkki tarjoukseenVolkkarin Highline-mallit tarjouksessa. Katso www.volkswagen.fi.
Tähän aiheeseen vielä palatakseni täytyy sanoa, että nyt kuin tuolla mk7 st:llä on tullut ajettua kuukauden päivät, niin onhan tuo mukava auto kaikin puolin mutta talviautona on kyllä fiesta yllättävän huono. Toki vertailuun jos käyttää 15 vuotta vanhaa Focusta, niin onhan siinä tapahtunut yhtä jos toista. Sisätilat jos haluaa lämpimäksi niin puhaltimen on huudettava lähes täysillä jos haluaa ettei ikkunat mene huuruun vaikka moottori olisi lämmin. Etupään pito on todella huono liukkaalla ainakin, verrattuna vaikka ford pumaan, mutta siinä oli jonkun näköinen lukko tasauspyörästössä. En tiedä onko Mountune-paketilla jotain merkitystä, mutta ei tuolla pääse mihinkään liikennevaloista, vaikka renkaat on hakka 8. Pyrres voisi kertoa, onko uudessa mallissa samoja "ongelmia".Jäähdytysletkuista on takaisinkutsu joissakin vuosimalleissa, olikohan 2016 kun tuli uudet pehmeämmät iskarit ja alusta joka löytyy myös ST200 mallista, Sync tuossa on varsin antiikkia, putkisto on liian vaimea ja jousitus takana liian kova itselle. Ei noissa siis tolkuttomia ongelmia ole tuon jäähdytysletkujen vaihdon lisäksi.Valitset vain hyvän softan ja isket sisään niin saat huomattavasti enemmän irti kun ensimmäisten vaihteiden teho ja vääntörajat poistuvat ja tehoa tulee mukavasti lisää.
Mikään noista ei kyllä kuulosta tutulta omalta kohdalla. Etupää esim on se jossa pitoa on eikä se missä sitä puuttuu. Kone lämpeni MK7:ssa hyvin, MK8 vaatii vähän rasitusta kylmänä että lämpenee nopeammin. Molemmat lämpenivät nopeasti sisältä. Ja huurun kanssa on ongelmaa vain joinain päivinä lähtiessä mutta katoaa päätielle mennessä (MK7 ja MK8). Aika oudolta kuulostaa nuo ongelmat näin omien ja kaverin ei st mallien (MK7 St-line ja MK8 Vignale) kokemuksiin verraten.Tähän aiheeseen vielä palatakseni täytyy sanoa, että nyt kuin tuolla mk7 st:llä on tullut ajettua kuukauden päivät, niin onhan tuo mukava auto kaikin puolin mutta talviautona on kyllä fiesta yllättävän huono. Toki vertailuun jos käyttää 15 vuotta vanhaa Focusta, niin onhan siinä tapahtunut yhtä jos toista. Sisätilat jos haluaa lämpimäksi niin puhaltimen on huudettava lähes täysillä jos haluaa ettei ikkunat mene huuruun vaikka moottori olisi lämmin. Etupään pito on todella huono liukkaalla ainakin, verrattuna vaikka ford pumaan, mutta siinä oli jonkun näköinen lukko tasauspyörästössä. En tiedä onko Mountune-paketilla jotain merkitystä, mutta ei tuolla pääse mihinkään liikennevaloista, vaikka renkaat on hakka 8. Pyrres voisi kertoa, onko uudessa mallissa samoja "ongelmia".