Mikä auto minulle?

En ole uutta autoa ostanut, joten kokemusta ei ole, mutta kaverin ostaessa yli 100 000 e Audin, ei alennusta listahinnasta tullut käytännössä yhtään. En tiedä oliko syynä liian innokas ostaja vai Audin edustajan sen hetkinen politiikka.
Jos haluttu malli nii ei alea tule. Jos itsellä tulisi vastaan niin vaihtaisin liikettä kunnes alea tulee. On tarjottu itselle siis autoja yli listahinnan jne jne ja käsketty myyjää painumaan ties minne ja haettu isolla alella toisaalta.
 
En ole uutta autoa ostanut, joten kokemusta ei ole, mutta kaverin ostaessa yli 100 000 e Audin, ei alennusta listahinnasta tullut käytännössä yhtään. En tiedä oliko syynä liian innokas ostaja vai Audin edustajan sen hetkinen politiikka.
Viimeksi kun serkkupoika osti n. 40teur quattro A3:n, niin alennusta tuli jonkin verran, rengassarjaa ja muutama varuste päälle, Audi-takkia, jne "tilpehööriä".

Ja eroa oli eri kaupungin Audi-kauppiailla juuri tuon "alkuperäisvanteet ja talvirenkaat" -verran.

Edit:
No kyllä Buff ainakin sai just omien sanojensa mukaan kymmenen pinnaa Octaviasta pois ja sen tuularimpaa autoa ei nopeasti miettien oikeen keksi.
Olikos se Buffi kenellä oli se 280hv nelivetomalli?

Ei ihan se "tuulipukuisin hinnat alkaen" malli jota myydään kuin kuumille kiville. Ja veikkaan että suuremmalla katteellakin. :D
 
Olikos se Buffi kenellä oli se 280hv nelivetomalli?

Ei ihan se "tuulipukuisin hinnat alkaen" malli jota myydään kuin kuumille kiville. Ja veikkaan että suuremmalla katteellakin. :D
No siis sehän noissa erikoismalleissa on. Tiedän esim että uudesta MK4 Focuksesta on pirun vaikea saada alea mutta samaan aikaan neuvottelin MK8 Fiesta ST:stä ihan kivan alen itselle. Loppujen lopuksi esim Fiestan tapauksessa hintaero hyvin varustellussa Titaniumissa tai ST-linessä jää varsin pieneksi samoilla varusteilla olevaan Vignaleen tai ST:seen ja erikoismalli kun on kyseessä niin arvokin pysyy huomattavasti mukavammin.
 
Ketä tässä kannattaa nyt lähestyä sähnöpostilla jos yhdessa autoliikkeessä on myyntipäällikkö ja 2 automyyjää? Kaikki siis edustaa samaa merkkiä.
Paras hinta varmaan omasta vaihdokista kulkee kuitenkin myyntipäällikön kautta, ellen suostu ensimmäiseen hintaan?
 
Vastataan nyt itselle kun ei muilta tuohon ylempään tule mitään kokemuksia.
Eli myyntipäällikkö ei ole päivän aikana vastannut mitään. Olikohan sitten lyhyt yksinkertainen sähköposti hänen mielestään ajanhukkaa, niin ei kiinnosta alkaa vastailemaan. Delegoisi vaikki automyyjälle. Luulisi kuitenkin, että sähköposti on jokapäiväinen työkalu.

Toiseen liikkeeseen laitoin ihan pelkän automyyjän tittelin omaavaalle saman viestin. Vastaus tuli aika nopeasti ja hinta oli hiukan yli 4% listahintaa edullisempi. Eli ihan kelpo tarjous. Vastauksena laitoin oman auton tietoja takaisin ja hyvitys olisi myös hiukan parempi mitä olen paikalliselta saanut. Ja oman arvion mukaan ollaan lähellä maksimi hyvitystä.

Nyt jos laittaisi vielä muutaman kyselyn vetämään ja katsotaan sitten vielä minkä verran nipistetään pois.

Miten paljon liikeillä on mahdollista tulla rahoitustarjousten kanssa vastaan? Ainakin vaihtoautoissa on välillä hyvät tarjoukset.
 
Vastataan nyt itselle kun ei muilta tuohon ylempään tule mitään kokemuksia.
Eli myyntipäällikkö ei ole päivän aikana vastannut mitään. Olikohan sitten lyhyt yksinkertainen sähköposti hänen mielestään ajanhukkaa, niin ei kiinnosta alkaa vastailemaan. Delegoisi vaikki automyyjälle. Luulisi kuitenkin, että sähköposti on jokapäiväinen työkalu.

Toiseen liikkeeseen laitoin ihan pelkän automyyjän tittelin omaavaalle saman viestin. Vastaus tuli aika nopeasti ja hinta oli hiukan yli 4% listahintaa edullisempi. Eli ihan kelpo tarjous. Vastauksena laitoin oman auton tietoja takaisin ja hyvitys olisi myös hiukan parempi mitä olen paikalliselta saanut. Ja oman arvion mukaan ollaan lähellä maksimi hyvitystä.

Nyt jos laittaisi vielä muutaman kyselyn vetämään ja katsotaan sitten vielä minkä verran nipistetään pois.

Miten paljon liikeillä on mahdollista tulla rahoitustarjousten kanssa vastaan? Ainakin vaihtoautoissa on välillä hyvät tarjoukset.
Muista lyödä se toisen liikkeen paras tarjous kilpailjan eteen niin saat siitä kivasti asetta miksi pistää paremmaksi. Voit saada auton samaan hintaan liikkeestä mikä on lähempänä tai missä mielummin asioit. Rahoitus taas riippuu täysin merkistä ja liikkeestä. Osa ei tunnu joustavan yhtään, osassa korkein mitä tarjoavat on se pari prosenttia ja jonka saa pudotettua 0.9% tai jopa 0% korkoon. Reaalikorko toki sitten pikkuisen korkeampi mutta kuitenkin.
 
Muista lyödä se toisen liikkeen paras tarjous kilpailjan eteen niin saat siitä kivasti asetta miksi pistää paremmaksi. Voit saada auton samaan hintaan liikkeestä mikä on lähempänä tai missä mielummin asioit.
Toki kaikille tarjouksen tehneille kerrotaan paras tarjous. Uskon, että riittää kun ilmoittaa minkä alle pitää tarjota jos haluaa vielä kauppaa tehdä. Missään kaupoissa en muista, että joku ei olisi uskonut tai ottanut tosissaan kilpailijan tarjousta jos eivät näe sitä paperilla. Kyllä myyjän täytyy tietää suurinpiirtein mihin kilpailijat voivat venyä.
 
Vastataan nyt itselle kun ei muilta tuohon ylempään tule mitään kokemuksia.
Eli myyntipäällikkö ei ole päivän aikana vastannut mitään. Olikohan sitten lyhyt yksinkertainen sähköposti hänen mielestään ajanhukkaa, niin ei kiinnosta alkaa vastailemaan. Delegoisi vaikki automyyjälle. Luulisi kuitenkin, että sähköposti on jokapäiväinen työkalu.
En nyt alkaisi kauhean pitkälle meneviä johtopäätöksiä tekemään toisen asennevammasta siitä, vastataanko henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen iltapäivällä tulleeseen mailiin samana päivänä.

Itse olen saanut samaan malliin samoilla varusteilla toisesta paikasta reilu 5% alennusta listahinnasta pelkällä "Hei saisinko tarjouksen Merkki Y Malli X varusteet Z" yhdestä paikkaa, ja samaan aikaan kilpailevasta liikkeestä listahintalaskelman. Eli kyllä noissa eroa on. Toki on myös tosiaan merkkien ja mallien kanssa, ja varustellusta saa tyypillisesti enemmän tingattua kuin hinnat-alkaen mallista. Tämä oli jo "Business varustellusta" jossa varusteita valmiina kaupan päälle verrattuna saman hintaiseen "perusmalliin".
Toki kaikille tarjouksen tehneille kerrotaan paras tarjous. Uskon, että riittää kun ilmoittaa minkä alle pitää tarjota jos haluaa vielä kauppaa tehdä. Missään kaupoissa en muista, että joku ei olisi uskonut tai ottanut tosissaan kilpailijan tarjousta jos eivät näe sitä paperilla. Kyllä myyjän täytyy tietää suurinpiirtein mihin kilpailijat voivat venyä.
Toki varmaan tietävät mitä maksimivenysrajat on, mutta toisaalta varmaan on niitäkin ostajia, jotka valehtelevat päin naamaa, että "kilpailijanne tarjosi 5% halvemmalla" joten kyllähän se virallinen tarjous jotain uskottavuuslisää tuo.
 
En nyt alkaisi kauhean pitkälle meneviä johtopäätöksiä tekemään toisen asennevammasta...
Siis aluksi mietin, että kuinka kannattavaa on lähteä kysymään tarjousta alimmalta henkilöltä. Pelkona oli, että sieltä tulee lähes listahinta takaisin. Siksi mietin onko järkevintä olla yhteydessä hiukan ylemmässä asemassa olevaan henkilöön. Mutta mielestäni sain ihan fiksun tarjouksen alemman tason henkilöltä.
Eli ei mikään hätäinen johtopäätös vaan toteamus, että ihan se ensimmäinen vastaantuleva myyjä voi tehdä ihan kelpo tarjouksen. Toki näissä on paljon muuttujia.
 
Ei tunnu hirveästi olevan valinnan varaa, jos haluaisi tilavan (perhe)farkun bensamyllyllä. Tilaa tulisi siis olla reilusti takakontissa ja mieluusti myös takapenkillä. Kuskin penkki tulee pitkänä kuskina vedettyä ainakin nykyisessä rassissa (Octavia) ihan taakse joten takapenkillekin tulee jäädä tilaa. Hintakattona suunnilleen sellainen 30k€. Tähän kun lisätään vielä tietyt ulkonäkö- ja varustelukriteerit niin.

Octavia/Superb, Passat, Mondeo... Sitten olisi esim. Avensis ja Mazda6, mutta noissa on harmittavasti vanhemman tyyliset vaparikoneet jotka on toki yleisesti ottaen luotettavia, mutta todella puhdittomia (ja ilmeisesti myös suht bensasyöppöjä) isoon ja painavaan autoon. Avensis on päättyvä malli, ja niitä tuntuisi kyllä olevan myynnissä todella reilusti.

Golf, Auris, A4, BMW 3-sarja, Mersun C-sarja ja vastaavat taitaa olla ainakin takapenkkien osalta turhan nafteja. Esim. A6, BMW 5-sarjaa ja Mersun E-sarjaa taas ei juuri bensakoneilla näe ja liekkö järkeviä malleja löytyykään.

Bensakone omaan käyttöön mieluummin ihan koska: ajokilometrit ~15tkm/v, diesel ainakin tällä hetkellä lähellä bensan litrahintaa, bensakoneet on tutumpia (ei ole koskaan ollut diesel autoa), bensakoneet yleisesti ottaen huolettomampia talvella eikä tarvitse webastoa tms, dieselien "alasajo" jne jne.

Miettinyt myös kaasumallia, sitähän saisi noihin yleisiin malleihin kuten Octavia, Golf jne ja hinnat taitaa olla aika samoissa bensamallien kanssa. Huoltoväli on ilmeisesti kaasumalleissa tiheämpi?

Octavia RS on vahva vaihtoehto kun entuudestaan tuttu ja hyväksi todettu auto, vaikka toisaalta tuo bensankulutus välillä hieman kiristää. :) Valintojen maailma.
 
Ei tunnu hirveästi olevan valinnan varaa, jos haluaisi tilavan (perhe)farkun bensamyllyllä. Tilaa tulisi siis olla reilusti takakontissa ja mieluusti myös takapenkillä. Kuskin penkki tulee pitkänä kuskina vedettyä ainakin nykyisessä rassissa (Octavia) ihan taakse joten takapenkillekin tulee jäädä tilaa. Hintakattona suunnilleen sellainen 30k€. Tähän kun lisätään vielä tietyt ulkonäkö- ja varustelukriteerit niin.

Octavia/Superb, Passat, Mondeo... Sitten olisi esim. Avensis ja Mazda6, mutta noissa on harmittavasti vanhemman tyyliset vaparikoneet jotka on toki yleisesti ottaen luotettavia, mutta todella puhdittomia (ja ilmeisesti myös suht bensasyöppöjä) isoon ja painavaan autoon. Avensis on päättyvä malli, ja niitä tuntuisi kyllä olevan myynnissä todella reilusti.

Golf, Auris, A4, BMW 3-sarja, Mersun C-sarja ja vastaavat taitaa olla ainakin takapenkkien osalta turhan nafteja. Esim. A6, BMW 5-sarjaa ja Mersun E-sarjaa taas ei juuri bensakoneilla näe ja liekkö järkeviä malleja löytyykään.

Bensakone omaan käyttöön mieluummin ihan koska: ajokilometrit ~15tkm/v, diesel ainakin tällä hetkellä lähellä bensan litrahintaa, bensakoneet on tutumpia (ei ole koskaan ollut diesel autoa), bensakoneet yleisesti ottaen huolettomampia talvella eikä tarvitse webastoa tms, dieselien "alasajo" jne jne.

Miettinyt myös kaasumallia, sitähän saisi noihin yleisiin malleihin kuten Octavia, Golf jne ja hinnat taitaa olla aika samoissa bensamallien kanssa. Huoltoväli on ilmeisesti kaasumalleissa tiheämpi?

Octavia RS on vahva vaihtoehto kun entuudestaan tuttu ja hyväksi todettu auto, vaikka toisaalta tuo bensankulutus välillä hieman kiristää. :) Valintojen maailma.

Itse olen nyt kolmisen vuotta ajellut Mazda 6:lla. Onhan se ehkä vähän puhditon, mutta omassa ajossa pärjää kyllä. Nyt vähän miettinyt, josko vaihtaisi lähinnä "huvin vuoksi" autoa. Samojen asioiden äärellä olen painiskellut, kuin sinäkin. Bensakone pitäisi olla samoista syistä, kuin tuossa listasitkin. Tilaakin saisi olla ja mielellään farkku. Eipä tuossa juuri ole kuin Mondeo / Suberb / Passat vaihtoehtoina. A4:stä melkein tein kaupat, mutta toisaalta tilaa vähän vähemmän ja kilometrejä omaan verrattuna 37tkm enemmän ja silti saisi maksaa välirahaa... ei taida maksaa vaivaa. Nykyinen on toki manuaali ja automaattia tekisi mieli. No, jospa tukahduttaisi autokuumeen johonkin muuhun. :D
 
@hypodermic
Hyvin lähelle vastaava tilanne itsellä.
Octavian takapenkki tilat ei riitä meille. Superbista olen kysellyt tarjouksia nyt. Yli 7% lähtee näköjään tosi helposti hinnasta pois (ambition varusteet).
Omat kaupat kuitenkin riippuu välirahasta ja rahoitustarjouksista.
 
@Dzeeta en ole itse A4:sta käynyt kattomassa mutta käsittääkseni siinä on tilat reiluhkosti pienemmät kuin esim. juurikin noissa kolmessa luettelemassasi. Samaa kastia esim. 3-sarjan BMW:n kanssa. Takakontti on toki suht korkea mutta esim. Passattiin verrattuna reilusti lyhyempi ja kokonaistilavuudeltaan pienempi.

@tunke kuulostaa tutulta. Juuri tällä hetkellä ei juuri rahoitustarjouksia näy, ja vaihtohyvitykset vaihtelee reilusti. Toki siinä kannattaa aina huomioida sekin, mihin hintaan liike omaa autoaan myy. Eli vaikka hyvitystarjous olisikin pienempi, niin vastaavasti myös ostettava auto saattaa olla hyvän hintainen.

Octaviassa on kyllä tosi hyvin tilaa takapenkillä pituussuuntaan. Toki jos sinne tarvitsee useampaa turvaistuinta tai muuten vaan 3 matkustajaa saada niin voi olla eri juttu?

Uusi Focus olisi mielenkiintoinen, mitä siihen tutustuin (intter webissä) niin tilat on edelliseen malliin verrattuna huomattavasti paremmat. Onpa tuo ihan tyylikkään näköinenkin. Rahoitustarjous tosin tällä hetkellä vain 1,99% joka ei järin edullinen ole etenkään kun kyse on uudesta autosta. Voittihan tuo vuoden auto -tittelinkin, mikäli joku sille jotain merkitystä näkee. :)
 
Bensakone omaan käyttöön mieluummin ihan koska: ajokilometrit ~15tkm/v, diesel ainakin tällä hetkellä lähellä bensan litrahintaa, bensakoneet on tutumpia (ei ole koskaan ollut diesel autoa), bensakoneet yleisesti ottaen huolettomampia talvella eikä tarvitse webastoa tms, dieselien "alasajo" jne jne.
Ei sitä dieseliä kannata pelätä. Lisäksi se on oikeastaan ainoa vaihtoehto jos haluaa tuon hintaluokan "saksa-premiumin".

Yleensä, jos verrataan samantehoisia, niin se dieseli ei tule sen kalliimmaksi noissa >200hv premiumeissa koska se kuluttaa bensaa vähemmän litratolkulla - varsinkin kaupungissa.

Lisäkuluja huolloissakaan ei yleensä ole kuin 50-100 euron naftasuodatin parin vuoden välien. Toki joku DPF voi realisoitua, mutta harvemmin noissa isommissa koneissa koska se on yleensä myös mitoitettu eri tavalla.

Toki A6:ssa löytyy 2.0TFSI:tä, mersulla muttama CGI-bensa, jne - mutta jos liikutaan tuossa 2010-2015 välimaastossa, niin ne dieselit on niitä "sweet spotteja" (pl joku bemarin 2-litrainen ranskasekoilu ennen vuotta 2011 :D ).
 
Octaviassa on kyllä tosi hyvin tilaa takapenkillä pituussuuntaan. Toki jos sinne tarvitsee useampaa turvaistuinta tai muuten vaan 3 matkustajaa saada niin voi olla eri juttu?
Meillä on iso lasten turvaistuin isofixillä kiinni (selkä menosuuntaan) . Ei mitään mahdollisuutta ajaa jos se on kuskin takana. Ja muutaman kuukauden päästä on kaksi isompaa istuinta takana kunhan pienempi kasvaa vielä vähän.
Varusteiden puolesta Octavia olisi mieleinen vaihtoehto.
 
Meillä on iso lasten turvaistuin isofixillä kiinni (selkä menosuuntaan) . Ei mitään mahdollisuutta ajaa jos se on kuskin takana. Ja muutaman kuukauden päästä on kaksi isompaa istuinta takana kunhan pienempi kasvaa vielä vähän.
Varusteiden puolesta Octavia olisi mieleinen vaihtoehto.

Jos Octavia tuntuu naftilta, niin omien testi-istumisten perusteella saat sitten melkein raakata kaikki muut autot pois listalta paitsi superbin ja mondeon. Esim Mazda 6:ssa (uudemmissa skyactiv-malleissa) farmari on itse asiassa sedania pienempi, ja siinä sedanissa takatilat on aika lähellä samaa luokkaa octavian kanssa. Mulla on itsellä uusimman sukupolven Astra, ja sen takapenkki on aavistuksen octaviaa lähempänä etuistuimia, eikä Mazda 6 sedanissa, passatissa tai avensiksessa ole yhtään sitä enempää väliä etu- ja tapakenkkien välillä. Ainoastaan leveyttä on enemmän.

Monissa isomman segmentin autoissa etupenkit on niin isokokoisia, että etenkin selkä menosuuntaan olevien turvaistuinten vaatima tila saattaa niissä olla todellisuudessa jopa pienempi kuin tilavimmissa c-segmentin autoissa kuten astrassa ja octaviassa.
 
@Dzeeta en ole itse A4:sta käynyt kattomassa mutta käsittääkseni siinä on tilat reiluhkosti pienemmät kuin esim. juurikin noissa kolmessa luettelemassasi. Samaa kastia esim. 3-sarjan BMW:n kanssa. Takakontti on toki suht korkea mutta esim. Passattiin verrattuna reilusti lyhyempi ja kokonaistilavuudeltaan pienempi.

@tunke kuulostaa tutulta. Juuri tällä hetkellä ei juuri rahoitustarjouksia näy, ja vaihtohyvitykset vaihtelee reilusti. Toki siinä kannattaa aina huomioida sekin, mihin hintaan liike omaa autoaan myy. Eli vaikka hyvitystarjous olisikin pienempi, niin vastaavasti myös ostettava auto saattaa olla hyvän hintainen.

Octaviassa on kyllä tosi hyvin tilaa takapenkillä pituussuuntaan. Toki jos sinne tarvitsee useampaa turvaistuinta tai muuten vaan 3 matkustajaa saada niin voi olla eri juttu?

Uusi Focus olisi mielenkiintoinen, mitä siihen tutustuin (intter webissä) niin tilat on edelliseen malliin verrattuna huomattavasti paremmat. Onpa tuo ihan tyylikkään näköinenkin. Rahoitustarjous tosin tällä hetkellä vain 1,99% joka ei järin edullinen ole etenkään kun kyse on uudesta autosta. Voittihan tuo vuoden auto -tittelinkin, mikäli joku sille jotain merkitystä näkee. :)
Uusi Focus on ihan hyvä ja hiljainen. Koeajoauto oli 125hv manuaali. Farkku siis näkemättä ja se pitäisi olla suht tilava.
 
Ei tunnu hirveästi olevan valinnan varaa, jos haluaisi tilavan (perhe)farkun bensamyllyllä. Tilaa tulisi siis olla reilusti takakontissa ja mieluusti myös takapenkillä. Kuskin penkki tulee pitkänä kuskina vedettyä ainakin nykyisessä rassissa (Octavia) ihan taakse joten takapenkillekin tulee jäädä tilaa. Hintakattona suunnilleen sellainen 30k€. Tähän kun lisätään vielä tietyt ulkonäkö- ja varustelukriteerit niin.

Octavia/Superb, Passat, Mondeo... Sitten olisi esim. Avensis ja Mazda6, mutta noissa on harmittavasti vanhemman tyyliset vaparikoneet jotka on toki yleisesti ottaen luotettavia, mutta todella puhdittomia (ja ilmeisesti myös suht bensasyöppöjä) isoon ja painavaan autoon. Avensis on päättyvä malli, ja niitä tuntuisi kyllä olevan myynnissä todella reilusti.
2015 Ford Mondeo näyttää omaan silmään suht tyylikkäältä. Niitäkin myös löytyy alle 30k€.
Ford Mondeo bensiini vaihtoautot

Superb taitaa olla myös aika suosittu.
 
Itsellä v. 2012 bensamanuaalifarkku mondeo ja ei voi kuin kiitellä mittoja (1.6l ecoboostin pöntöllä). Mahtuu isommatkin ukot, tavarat ja muut vimpaimet tyyliin ”heitä vaan sisään” mentaliteetilla.

Se v. 2015 tullut kori on hieman pienempi verrattuna edeltäjäänsä, mutta iso se on sekin.

Eikä ole ollut kahteen vuoteen käytännössä mitään ongelmia ja perushuoltaminenkaan ei vaadi kuin maalaisjärkeä.
 
Omalla kohdalla valinta on ennemmin Superb kuin Mondeo. Superbin hinta on aika reilusti edullisempi ja varustelista vaikuttaa paljon pidemmälle. Ja bensaankin saa polttoainekäyttöisen lisälämmittimen ja vieläpä kauko-ohjauksella. Myös lämmitettävä ratti on pitkäaikainen haave.
Mondeon hinta uutena menee jo itsellä liian korkeaksi. Käytetyt toki äkkiseltään ihan ok hintaisia. Mutta Superbin hintaan verraten joutuu tyytymään vuoden vanhaan ja muutaman kympin ajettuun. Ja silti en saa kaikkea (webasto ym.) mitä haluaisin. Ja onhan se ihan eri ostaa uusi kuin käytetty. Autot on vahvasti tunne-esineitä.
 
Omalla kohdalla valinta on ennemmin Superb kuin Mondeo. Superbin hinta on aika reilusti edullisempi ja varustelista vaikuttaa paljon pidemmälle. Ja bensaankin saa polttoainekäyttöisen lisälämmittimen ja vieläpä kauko-ohjauksella. Myös lämmitettävä ratti on pitkäaikainen haave.
Mondeon hinta uutena menee jo itsellä liian korkeaksi. Käytetyt toki äkkiseltään ihan ok hintaisia. Mutta Superbin hintaan verraten joutuu tyytymään vuoden vanhaan ja muutaman kympin ajettuun. Ja silti en saa kaikkea (webasto ym.) mitä haluaisin. Ja onhan se ihan eri ostaa uusi kuin käytetty. Autot on vahvasti tunne-esineitä.
Totta, onhan uusi aina vähän parempi. Noin 32k€ tuli uuden Suberbin hinnaksi. Käytettynä varmaan jo löytyy myös tuota uusinta Suberbia.

SUPERB COMBI Active BusinessLine 1.5 TSI

Paremmalla varustetasolla tuli melkein sama hinta.
SUPERB COMBI Ambition BusinessLine 1.5 TSI
 
Viimeksi muokattu:
Bensakone omaan käyttöön mieluummin ihan koska: ajokilometrit ~15tkm/v, diesel ainakin tällä hetkellä lähellä bensan litrahintaa, bensakoneet on tutumpia (ei ole koskaan ollut diesel autoa), bensakoneet yleisesti ottaen huolettomampia talvella eikä tarvitse webastoa tms, dieselien "alasajo" jne jne.

Ei "tarvitse" Webastoa? Itse en jotain lohkolämmitinpaskaa ja piuhan kiinnityksiä ottas enää ikinä muutaman Webasto-talven jälkeen.
Tule töistä, ajasta Webbe aamuksi, tule aamulla lämpöiseen autoon jonka jokainen ikkuna on täysin sula. En juuri huolettomampaa talviautoilua tiedä. Nyt se muuttui juuri vielä pykälää huolettomammaksi kun uuteen autoon tuli kauko-ohjattava Webbe.
Lohkarilla sai raapata joka vitun aamu niitä ikkunoita sisälämppäristä huolimatta, olettaen että sun taloyhtiös antaa edes käyttää sitä.
Plus kaivaa sitä vitun johtoa sieltä vitun lumen alta jota yöllä oli pyryttäny taas sen 30cm.. :dead:
Ei ikinä enää. Toki, kukin tyylillään..

Enkä kyllä olis uskonu että noita toimittajien diesel-propagandoja kukaan uskoo mutta näköjään joihinkin uppoaa.. :vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Itse en ihan noin tilavaa autoa tarvitse, mutta järki ostokselta vaikuttaa tuollainen Suberb farkku. Uuden ja käytetyn hintaero taitaa olla suht pieni.
Alk. 27 200€
Skoda Superb bensiini vaihtoautot
Superbia menee tosi paljon diesel koneella. Bensa versioo on tosi vähän käytettynä tarjolla ja hinnat hyvin lähellä uutta. Varustetasot on Active, Ambition ja Style. Activen ja Ambitionin välinen hintaero on hyvin pieni, mutta Activeen pitäisi lisätä aika monta liäsävarustetta, että saisi suurinpiirtein sellaisen mihin on tottunut. Eli käytännössä kun vertailen pelkästään käytettyjä ambition varusteilla, niin ei juurikaan ole mistä valita jos haluaisi pienillä kilsoilla olevan.
Ja ainahan se paremmin varusteltu on helpompi myydä aikanaan eteenpäin.
 
Ei "tarvitse" Webastoa? Itse en jotain lohkolämmitinpaskaa ja piuhan kiinnityksiä ottas enää ikinä muutaman Webasto-talven jälkeen...
On tosiaan Webasto tai Eber ihan huippu varuste. Kaiken mainitsemasi lisäksi kone on jo vartissa niin lämmin, että ei tarvitse paljon etukäteen miettiä milloin meinaa liikkua. Säteilylämppärillä pitäisi aina se pari tuntia ainakin pitää lämmityksessä. Ja tuntuu kyllä, että ei enää - 25°c paikkeilla ole vaikutusta vaikka olisi yötä päivää.
 
Superbia menee tosi paljon diesel koneella. Bensa versioo on tosi vähän käytettynä tarjolla ja hinnat hyvin lähellä uutta. Varustetasot on Active, Ambition ja Style. Activen ja Ambitionin välinen hintaero on hyvin pieni, mutta Activeen pitäisi lisätä aika monta liäsävarustetta, että saisi suurinpiirtein sellaisen mihin on tottunut. Eli käytännössä kun vertailen pelkästään käytettyjä ambition varusteilla, niin ei juurikaan ole mistä valita jos haluaisi pienillä kilsoilla olevan.
Ja ainahan se paremmin varusteltu on helpompi myydä aikanaan eteenpäin.
Ambition, dsg ja alle 75 tkm, niin tuo yksi bensa oli sattumalta halvin. Muuten sitten listassa onkin lähes pelkästään dieseleitä. Iso auto, niin siihen varmaan lähes aina valitaan "järeämpi" diesel.

Alk 27 200€.
Skoda Superb vaihtoautot

Uutena tuo 2.0 diesel maksaa 36 500€ ja bensa aavistuksen vähemmän.
 
Focucksia kävin kattomassa 2009 ja 2011 malleja mutta molemmissa kaaret ruosteessa... Iskin silmäni nyt tuohon corsa E:hen ja lauantaina sukulaisen koneella koeajolle. Noita näyttää saavan 10k pintaan melkein uusia 1.4 koneella.
 
On tosiaan Webasto tai Eber ihan huippu varuste. Kaiken mainitsemasi lisäksi kone on jo vartissa niin lämmin, että ei tarvitse paljon etukäteen miettiä milloin meinaa liikkua. Säteilylämppärillä pitäisi aina se pari tuntia ainakin pitää lämmityksessä. Ja tuntuu kyllä, että ei enää - 25°c paikkeilla ole vaikutusta vaikka olisi yötä päivää.

Snadisti ilkeä tohon Kiaan tuolla ylempänä Webasto asennettuna ois ollut 2500€ =)
Joten mutsi nappasi sitten lohkon siihen, noh ei kait se nyt niin justiinsa oo.

Kuulemma tykkää lohkosta "jonkun" takia muutenkin enemmän :D
 
Uusi Focus on ihan hyvä ja hiljainen. Koeajoauto oli 125hv manuaali. Farkku siis näkemättä ja se pitäisi olla suht tilava.
Onhan se ihan tilava entiseen nähden, mutta ei silti Octavialle pärjää ainakaan takatilojensa osalta. Octavia on pituussuunnassa yllättävän tilava takapenkiltäkin. Moni D-segmenttiläinen on tasoissa tai jopa häviää esim. yllättäen uuden Insignian kuskinpenkin taakse jäi omilla säädöillä vähemmän tilaa ja Inkku on karmee lossi. Superb toki sitten omassa luokassaan takatilojen osalta ja on mukava ajaakin. Suosittelen ehdottomasti. Itsekin kävin kokeilemassa, mutta ei löytynyt sopivilla varusteilla sopivaa käytettyä niin päädyin sitten Octaviaan joka riittää mulle enemmän kuin hyvin.

Skeidaa ei yleensä kannata ostaa hinnat alkaen tasolla, jos haluaa vähänkään varusteita. Ambition Superbissa ja Style Octaviassa järkevä minimitaso. Pykälää halvemmat tosi karuja ja yllättävän vähän halvempia.
 
Ei "tarvitse" Webastoa? Itse en jotain lohkolämmitinpaskaa ja piuhan kiinnityksiä ottas enää ikinä muutaman Webasto-talven jälkeen.
Tule töistä, ajasta Webbe aamuksi, tule aamulla lämpöiseen autoon jonka jokainen ikkuna on täysin sula. En juuri huolettomampaa talviautoilua tiedä. Nyt se muuttui juuri vielä pykälää huolettomammaksi kun uuteen autoon tuli kauko-ohjattava Webbe.
Lohkarilla sai raapata joka vitun aamu niitä ikkunoita sisälämppäristä huolimatta, olettaen että sun taloyhtiös antaa edes käyttää sitä.
Plus kaivaa sitä vitun johtoa sieltä vitun lumen alta jota yöllä oli pyryttäny taas sen 30cm.. :dead:
Ei ikinä enää. Toki, kukin tyylillään..

Enkä kyllä olis uskonu että noita toimittajien diesel-propagandoja kukaan uskoo mutta näköjään joihinkin uppoaa.. :vihellys:

Juu, kukin tyylillään. Omassa autossa on lohkolämmitin ("lohkolämmitin" eli säteilylämmitin) ja aina on töihin(kin) lähtiessä kaikki lasit sulat. Kotona on autokatos, työaikan lähellä maan alainen parkkihalli. Kummassakaan ei myöskään ole 30cm lunta, ja johto roikkuu katoksen seinällä valmiina. Tokihan sitä joskus muualla käydessään joutuu laseja raappaamaan.

Varmasti Webasto tms on hyvä varuste mutta eipäs heti yleistetä. Lisäksi tuo "ei tarvitse" oli lueteltuna tekijöissä miksi valitsen ennemmin bensan kuin dieselin. Bensa autot kyllä pääsääntöisesti lähtee käyntiin kelillä kuin kelillä, mutta jos diesel autoa katselisin niin ilman lisälämmitintä en sellaista kyllä hankkisi. Ei ole kokemuksia, mutta onko ihan ok käryttää sitä myös autokatoksessa? No joo, ei kai se kärytä tms jo on kunnossa.
 
Kyllä tiisseli lähtee tulille ihan helposti kylmälläkin.

Tosin ei se kummallekaan moottorille ole hyväksi, itse lähden tuossa 8:30 niin setuppasin Webaston niin että klo 9 on auto lämmin, yleensä annan paukuttaa lämmityksen loppuun mutta nyt tuli kiireitä ja ei huvita kävellä parkkipaikalle enää, niin mennään tolla.

Webastolle hyväksi ei ole se että se ei polta itseään ns. loppuun, vaan jää karstaa tms
 
Löytyykö täältä kokemuksia yhtälön lastenvaunut ja keskikokoinen (20kg+) koira samassa kontissa ratkaisusta?

Tällä hetkellä alla Astra K farkku, joka tähän saakka on riittänyt tilojen puolesta hyvin. Nyt lapsi tulossa ja lastenvaunut tulivat jo. Ongelmana on se, etteivät vaunut mahdu syvyyssuunnassa konttiin, vaan ne on laitettava poikittain, jolloin taas koiralle ei jää tilaa.

Yksi vaihtoehto olisi auton suurentaminen, mutta onko tavaratilaero vs esim Insignia tai Superb sitä luokkaa, että niillä voisi koiran ja vaunut hoitaa? Löytyykö hintaluokassa 35 000€ tai alle, muita tavaratilaltaan erittäin tilavia vaihtoehtoja?
 
Löytyykö täältä kokemuksia yhtälön lastenvaunut ja keskikokoinen (20kg+) koira samassa kontissa ratkaisusta?

Tällä hetkellä alla Astra K farkku, joka tähän saakka on riittänyt tilojen puolesta hyvin. Nyt lapsi tulossa ja lastenvaunut tulivat jo. Ongelmana on se, etteivät vaunut mahdu syvyyssuunnassa konttiin, vaan ne on laitettava poikittain, jolloin taas koiralle ei jää tilaa.

Yksi vaihtoehto olisi auton suurentaminen, mutta onko tavaratilaero vs esim Insignia tai Superb sitä luokkaa, että niillä voisi koiran ja vaunut hoitaa? Löytyykö hintaluokassa 35 000€ tai alle, muita tavaratilaltaan erittäin tilavia vaihtoehtoja?
Jos tuossa ei ollut pilkkuvirhettä, niin kyllähän tuolla hinnalla saa jo vaikka millaisen kulkuvälineen. Uudehko Volvo V70?
 
Uuden Insignia-farkun kontti on ainakin todella iso, luulisin että sinne mahtuisi mitkä tahansa emmaljungat koiran kanssa hyvin. Jos Astra on miellyttänyt niin se voisi olla muutenkin ihan luonteva "upgrade".
 
Löytyykö täältä kokemuksia yhtälön lastenvaunut ja keskikokoinen (20kg+) koira samassa kontissa ratkaisusta?

Tällä hetkellä alla Astra K farkku, joka tähän saakka on riittänyt tilojen puolesta hyvin. Nyt lapsi tulossa ja lastenvaunut tulivat jo. Ongelmana on se, etteivät vaunut mahdu syvyyssuunnassa konttiin, vaan ne on laitettava poikittain, jolloin taas koiralle ei jää tilaa.

Yksi vaihtoehto olisi auton suurentaminen, mutta onko tavaratilaero vs esim Insignia tai Superb sitä luokkaa, että niillä voisi koiran ja vaunut hoitaa? Löytyykö hintaluokassa 35 000€ tai alle, muita tavaratilaltaan erittäin tilavia vaihtoehtoja?

Olis voinu toki olla halvempaa ostaa sirommat vaunut, mutta tietysti tämä on hyvä hetki perustella autonvaihto itselleen ;)

Suurimmat saatavilla olevat tavaratilat taitaa olla Skoda Superbissa ja E Mercedeksessä, tuolla budjetilla saat Superbin uutena ja Eemelin käytettynä. Insignian tavaratila ei paljoa taida skodalle jäädä pituuden ja leveyden puolesta, pinta-ala taitaa olla jopa isompi, mutta verhon alle jäävä tila pienempi, millä ei varmaan ole nyt väliä, koska koirakoppi vaatii varmaan verhon olevan poissa. Esitteiden perusteella pohjamitta insigniassa on 1178x1030 ja superbissa 1141x1010. Astrassa vastaavat mitat ovat 1065x1028, eli noiden takaloosterit on sen 7,5~11cm pidempiä kuin nykyisessä, joten rattaat varmaan mahtuu jo molempiin.
 
Löytyykö täältä kokemuksia yhtälön lastenvaunut ja keskikokoinen (20kg+) koira samassa kontissa ratkaisusta?

Tällä hetkellä alla Astra K farkku, joka tähän saakka on riittänyt tilojen puolesta hyvin. Nyt lapsi tulossa ja lastenvaunut tulivat jo. Ongelmana on se, etteivät vaunut mahdu syvyyssuunnassa konttiin, vaan ne on laitettava poikittain, jolloin taas koiralle ei jää tilaa.

Yksi vaihtoehto olisi auton suurentaminen, mutta onko tavaratilaero vs esim Insignia tai Superb sitä luokkaa, että niillä voisi koiran ja vaunut hoitaa? Löytyykö hintaluokassa 35 000€ tai alle, muita tavaratilaltaan erittäin tilavia vaihtoehtoja?

On kokemusta Emmaljunga hyökkäysvaunu + 50 kg Rhodesiankoira kombosta. Octaviaan mahtui molemmat. Koeajot meni näin: auto pihaan, vaunut ja koira konttiin. Jos ei mahdu, niin hylsy ja seuraava alle.

Superbissa on vielä suurempi kontti (590 vs 660), joten sillä varmasti pärjäät.
 
Löytyykö täältä kokemuksia yhtälön lastenvaunut ja keskikokoinen (20kg+) koira samassa kontissa ratkaisusta?

Tällä hetkellä alla Astra K farkku, joka tähän saakka on riittänyt tilojen puolesta hyvin. Nyt lapsi tulossa ja lastenvaunut tulivat jo. Ongelmana on se, etteivät vaunut mahdu syvyyssuunnassa konttiin, vaan ne on laitettava poikittain, jolloin taas koiralle ei jää tilaa.

Yksi vaihtoehto olisi auton suurentaminen, mutta onko tavaratilaero vs esim Insignia tai Superb sitä luokkaa, että niillä voisi koiran ja vaunut hoitaa? Löytyykö hintaluokassa 35 000€ tai alle, muita tavaratilaltaan erittäin tilavia vaihtoehtoja?
Onko vaunuissa renkaat pikalukituksella? Saisko renkaat irrottamalla mahtumaan?
Jos kuitenkin päädyt auton vaihtoon, niin mahdollisuuksien mukaan hanki lainaan isomman lapsen turvaistuin ja ota se mukaan koeajolle. Ne on vähän suurempia kuin vauvan turvakaukalo telakassa. Ei tarvitse taas vuoden päästä olla vaihtamassa. Tai kolmen hengen perheessä lapsi vänkärin taakse ja vänkäri kuskin taakse jos ei eteen mahdu istumaan.

Edit.
Tuohon hintaluokkaan menee varmaan myös Mondeo. Ehkä ihan uutena, riippuu tietysti mikä kone, at/man ja varustetaso.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tuossa ei ollut pilkkuvirhettä, niin kyllähän tuolla hinnalla saa jo vaikka millaisen kulkuvälineen. Uudehko Volvo V70?
V70:n tavaratila kyllä häviää aika tavalla noille mainituille. Ei se huono auto ole, mutta ei enää tilavimmasta päästä ja omasta mielestä aika antiikkinen.
 
V70:n tavaratila kyllä häviää aika tavalla noille mainituille. Ei se huono auto ole, mutta ei enää tilavimmasta päästä ja omasta mielestä aika antiikkinen.
Nämä kannattaa kuitenkin käydä sovittamassa aina omien tarpeiden kanssa. Pelkät suurimmat mitat ei kerro kaikkea. Kontin muoto on syytä huomioida. Takapenkin selkänojan kaltevuus ja perän muoto vaikuttaa. Esim. Superbissa on aika viisto perä mikä syö paljon tilaa ylhäältä.
 
Löytyykö täältä kokemuksia yhtälön lastenvaunut ja keskikokoinen (20kg+) koira samassa kontissa ratkaisusta?

Tällä hetkellä alla Astra K farkku, joka tähän saakka on riittänyt tilojen puolesta hyvin. Nyt lapsi tulossa ja lastenvaunut tulivat jo. Ongelmana on se, etteivät vaunut mahdu syvyyssuunnassa konttiin, vaan ne on laitettava poikittain, jolloin taas koiralle ei jää tilaa.

Yksi vaihtoehto olisi auton suurentaminen, mutta onko tavaratilaero vs esim Insignia tai Superb sitä luokkaa, että niillä voisi koiran ja vaunut hoitaa? Löytyykö hintaluokassa 35 000€ tai alle, muita tavaratilaltaan erittäin tilavia vaihtoehtoja?
Et varmaan isoa rahaa maksanut vaunuista, koska muutenhan olisit varmistanut, että sopivat pitkittäin autoosi? Ehdotan, että hankit sopivan kokoiset vaunut uuden auton sijasta. Tullee melkoisesti halvemmaksi. Kunhan koiralle jää riittävästi makuutilaa siinä vieressä. Käsitin, että ainoa ongelma oli vaunujen suunta, eikä tilanpuute.

Meillä oli G-Astrassa jotkut vanhahkot (2002-2007) Emmaljungat pitkittäin ja 8 kg koira vieressä omassa boksissaan. Nyssäkät ja laukut sitten koiraboksin katolla, sivusyvennyksissä pyöräkoteloiden takana, vaunujen alla ja päällä, boksin ja vaunujen välissä jne. Vaunujen renkaita ei tarvinnut irrottaa, mutta vaunut piti toki laskea kasaan. Lisäksi piti peukuilla painaa aisan nappeja, joilla säädetään aisan yläosan kulmaa. Tämän ansiosta aisa lyheni riittävästi, jottei ottanut selkänojaan kiinni.

Kahdetkin vaunut olisivat sopineet vierekkäin, jos olisivat olleet yhden sentin kapeammat. Renkaiden irrotuksella joo, mutta sitten akselien vaseliini sotkisi paikat. Mersun E-farkkuun '12 ei myöskään olisi mahtunut kaksia vaunuja vierekkäin. Syvyyssuunnassa siinä oli puoli vaaksaa enemmän tilaa. Jotain hankaluutta siinä kyllä oli näkösuojaverhon kotelopahkuran kanssa, jos oikein muistan. Ainakin appiukon oli vaikeampi saada vaunuja mahtumaan pitkittäin farkkueemeliinsä, kuin mulla omaan Astraani. Tottumus ja kokemus tietty auttaa tuossa lajissa.


Edit. Mun vaunut olivat Emmaljunga classic sportit jollain pehmokopalla. Netin mukaan kasassa 91x59x51. Niiden valmistus päättyi 2014. Käytetyistä pyydetään 200-300 €. Itekin maksoin jotain parisataa. Jousitus oli todella mukava keinutteluun ja mukulakivillä. Lumessakin meni hyvin. Yhteen renkaaseen joutui pienen vuodon takia pumppaamaan parin kk:n välein ilmaa.
 
Viimeksi muokattu:
V70:n tavaratila kyllä häviää aika tavalla noille mainituille. Ei se huono auto ole, mutta ei enää tilavimmasta päästä ja omasta mielestä aika antiikkinen.
En ole näitä viimeisiä tarkemmin tutkinut, mutta aiemmin niissä oli se kontti kuin pakettiautossa, niin ehkä sieltä on jäänyt virheellinen muistikuva. :D
 
Mulla ei mennyt Emmaljungan nxt90 pituussuunnassa omaan a4:ään, mutta velipojan samanikäiseen passattiin mahtui juuri ja juuri (7 cm on kontin lattia pidempi) saattoi olla niin, että piti olla vähän keskemmällä, eikä ihan reunaan mahtunut. Nämä meidän autot ovat tosin vuosilta 2005 ja 2007.

Jos nykyinen auto muuten toimii hyvin eikä ole haluja vaihtaa, niin katsoisin kyllä pienempään tilaan menevät kärryt (ei tarkoita välttämättä pienemmän kokoisia kasattuna)
 
En ole näitä viimeisiä tarkemmin tutkinut, mutta aiemmin niissä oli se kontti kuin pakettiautossa, niin ehkä sieltä on jäänyt virheellinen muistikuva. :D
V70:ssä on kyllä mukavan pysty peräluukku ja leveyttä on melko paljon, pl. ehkä pyöränkoteloiden kohdalla. Sen sijaan pituutta ei ole paljoa suhteessa auton kokoon, ja joistakin kilpailijoista löytyy korkeuttakin enemmän.

Kaveri änki isänsä kanssa mk2 V70:iin 79 cm korkeaa vuodesohvaa, jossa oli puurunko ilman niveltä. Tarkoitus oli siirtää sohva 1 km päähän vuokrakämppään. Osuin sattumalta paikalle, ja ehdotin, että nostetaan sohva G-Astraan. Kaverin faija ärähteli, ettei se siihen mahdu, kun ei kerran isoon Volvoonkaan sovi. Volvon aukon yläreunan muovi ja verhoilut olivat jo hiukan naarmuilla, joten saimme yrittää Opeliin. Sehän sujahti heittämällä, vain etupenkkejä piti siirtää edemmäs. Volvon tavaratilan aukko oli ratkaisevat pari senttiä matalampi. "Katos perkules!", sanoi kaverin faija.

G-Astra oli paku kokoisekseen. Pyöräkoteloiden välikin 111 cm. Uudet Ocut ja Superbit ovat reilusti alle 110 cm. Opelissa se mikä mahtui aukosta, mahtui myös sisään. Ja se aukko oli suuri, korkea ja suorakulmainen. Verho oli matalalla, minkä takia litroja mitattiin vain tyyliin 480. Lattia oli aivan tasainen kynnyksestä lähtien. Esim. Mk2 Ocun lattia on 10 cm kynnystä alempana, minkä ansiosta litroja tulee heti sata lisää. Kaappeja ja sohvia kuskatessa tuo ei paljon lohduta, koska kaadetut takapenkit ovat 10 cm lattiaa ylempänä. Kaverin sisko miehineen oli pulassa huutonetin ison lipaston kanssa Mk2 Oculla. Aukon leveys ei ihan riittänyt, kun aukko kapeni liikaa ylempää. Astraan meni heittämällä. Mies ihmetteli ääneen, että Ocussahan piti olla luokkansa paras tavaratila.


Edit. @kjns farkku-Astrasta puhuin molemmissa viesteissä. Ei nyt sentään viistoperään vaunuja ja koiralaatikkoa tai 79 cm korkeaa vuodesohvaa.
 
Viimeksi muokattu:
G-Astra oli paku kokoisekseen.

Hah, tuo on kyllä totta! Olisit nähnyt sen kalusteliikkeen varastojampan ilmeen, kun tulin hakemaan 6-hengen terassiryhmää 5-ovisella Astralla :rofl:

"Siis meinaatko saada ne tonne?"
- "Meinaan, eikä tee ees tiukkaa", kontti auki, penkit nurin, pöytä pohjalle, tuolit päälle, sidontaremmi päältä, luukku kiinni.
Varastojamppa jäi naureskelemaan lastauslaiturille kun karautin pikkuautolla kotio:D
 
Farkku g-astra kyllä veti tosiaan ihan uskomattoman määrän tavaraa sisään. 3 Parocin villapaalia heittämällä sisään, penkit nurin, 2 paalia konttiin ja yksi takaovista poikittain sisään. Oli muuten hiljainen auto sen jälkeen. 2 Kulmasohvan palaa mahtui sisään ym...
 
Kiitos vastauksista!

Sillai tyhmästi tuli tehtyä, että annoin rouvan ostaa vaunut netistä kun liikkeellä oli joku Black Friday tarjous Emmaljunga Super Vikingeistä. Katsoin vaunujen mitat (pituus 93cm pyörineen) ja totesin että reilulla 10cm pelivaralla pitäisi mennä pitkittäin sisään ja sanoin että anna mennä. Vaunuja oli kyllä käyty paikan päällä testaamassa, mutta en itse ollut sillä kertaa mukana. Oletin että sopisi, mutta taitaa olla takapenkit liian viistossa.

Onhan tässä se 38,5 autokuumetta, että tällä syyllä voisi ratsastaa ainakin koeajoille viikonloppuna. Mitään varsinaista tarvetta tuon tilanpuutteen lisäksi ei ole ja saahan niistä vaunuista onneksi osia pois ja autosta penkkiä nurin. Mitään tilanjakajaa sinne on kyllä aivan turha yrittääkään koiran ja vaunujen väliin.

Astraan muuten olen ollut todella tyytyväinen, AGR-etupenkit ovat helkkarin hyvät istua, varusteita sai rahalla paljon ja ajettavuus on miellyttävä. Sillä perusteella melkeinpä eniten kiinnostaisi käydä Insigniaa ajamassa, kun lähistöltä löytyy parikin sopivaa bensakoneista vaihdokkia.
 
Edit. @kjns farkku-Astrasta puhuin molemmissa viesteissä. Ei nyt sentään viistoperään vaunuja ja koiralaatikkoa tai 79 cm korkeaa vuodesohvaa

Jep, hoksasin kyllä. Jumalaton määrä kamaa sinne viistoperäänkin kyllä meni kun penkit kaatoi .tai vaikka kaatamattakin, nimimerkillä reservireissulla 4 hengen porukalla + täyspakkaukset (ei sis. majoitus/nukkumakamoja) Astra G:ssä :lol:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 338
Viestejä
4 474 557
Jäsenet
73 916
Uusin jäsen
edinlabra

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom