Mikä auto minulle?

Mitäs ootte mieltä toyota avensiksesta? Olis semmonen ehkä kiikarissa. Joskus ajelen mökkiteitä. Onkohan heti pohja maassa?
 
Mitäs ootte mieltä toyota avensiksesta? Olis semmonen ehkä kiikarissa. Joskus ajelen mökkiteitä. Onkohan heti pohja maassa?
Uudemmista en osaa sanoa mutta itselläni on -07 farkku millä käyn metsikössä aika usein vaellus-ja metsästysharrastuksien kautta. Kerran onnistuin kolauttamaan pohjan viime talvena kun mettätieltä piti nousta paikallistielle ja oli kunnon jääpaakku jäänyt siihen penkalle. Muutoin nou problem toimintaa ja tulee välillä ajettua aika paskojakin "teitä".
 
Tässä kun nyt kattellu autoja ristiin rastiin niin renaultilla on clio farmari 15k tehtaalta. Ok varustus kun jos juhlamalli. Dusterilla logan olis kans 15k korotettu farmari samoilla spekseillä.

Sinänsä dupsteri kiinnostaisi kun ajan 90% hiekkateitä ja korkeutta olis kiva olla.

Mitähän muuta vielä löytäs tähän rahaan? Bensa, manuaali, farmari, cruise, 2010 tai uudempi, kilsoja max 120k
 
Tässä kun nyt kattellu autoja ristiin rastiin niin renaultilla on clio farmari 15k tehtaalta. Ok varustus kun jos juhlamalli. Dusterilla logan olis kans 15k korotettu farmari samoilla spekseillä.

Sinänsä dupsteri kiinnostaisi kun ajan 90% hiekkateitä ja korkeutta olis kiva olla.

Mitähän muuta vielä löytäs tähän rahaan? Bensa, manuaali, farmari, cruise, 2010 tai uudempi, kilsoja max 120k
Skoda Fabia saa farkkuna ja vanhempaa mallia Seat Ibizaa saa myös farkkuna. Itse varmaan etsisin jotain Fabia farkkua. Clioa en ole ajanut. Tosiaan Hyundai ja Kia on ihan hyviä pelejä ajella. Samoin se uudempi Ibiza ja uusi Ford Fiesta, joka sitten meni tilaukseen. Paljon vaihtoehtoja, mutta ehkä Clion halvalle hinnalle on syynsä? Muut voi olla parempia.

Liikkeessä vierekkäin myydään uusia Volvoja ja Relluja. Myyjän mukaan Volvo on aivan eri luokkaa. Eli ehkä se renault ei sitten kauheen hyvä ole :) Volvo V40cc oli ihan hyvä, mutta joskushan tuokin malli uudistuu.
 
Tässä kun nyt kattellu autoja ristiin rastiin niin renaultilla on clio farmari 15k tehtaalta. Ok varustus kun jos juhlamalli. Dusterilla logan olis kans 15k korotettu farmari samoilla spekseillä.

Sinänsä dupsteri kiinnostaisi kun ajan 90% hiekkateitä ja korkeutta olis kiva olla.

Mitähän muuta vielä löytäs tähän rahaan? Bensa, manuaali, farmari, cruise, 2010 tai uudempi, kilsoja max 120k

Mä kävin koehinkkaamassa persettä tuollaiseen Clioon. Ei kyllä sitä kehua millään tasolla voi. Se on äärettömän muovinen ja takalasitkin on veivillä. Vertailukohta on oli puhkipiereskelty Punto Evo Sport vm 2010 jolla ajokilemetrejä 4x maapallon ympäri. Uskomattoman rämisevä ja muovinen kokonaisuus. Esim. Hyundai i20 tai Kian vastaava tarjoavat paljon enemmän, puhumattakaan Skoda Fabiasta joka tuntu Clion jälkeen about Audi A8:lta.

En muista milloin olisi viimeksi ollut niin huono ja jotenkin halpa auto koeajettavana. Jopa Daciatkin tuntuu paremmalta kuin tuo Clio. Oma mielipide toki.
 
Ainakin vanhempi mk 3 clio on aivan paska ajettava. Ohjaus on vetelä ja tunnoton. Uudemmista ei kokemusta.
 
Ainakin vanhempi mk 3 clio on aivan paska ajettava. Ohjaus on vetelä ja tunnoton. Uudemmista ei kokemusta.

No eipä ole parannusta siinä tapauksesa tapahtunut tässä vehkeessä. Kuten sanoin, kaikki huokuu halpuutta enemmän kuin Dacian perusmallit vaikka samaa konsernia ovatkin. Itellä olisi hakusessa pikkuauto, kun ei ole mitään kuskattavaa ja pikkuteitä pisin ajelee kaikki ajot. Clio - never again.
 
Kokoluokkaa noin V70, hintaa noi 15k€, dieselin kulutus luotettavasti 5 l / 100 km moottori/maantie ajossa. Oliskohan mahdoton yhdistelmä?
 
Kokoluokkaa noin V70, hintaa noi 15k€, dieselin kulutus luotettavasti 5 l / 100 km moottori/maantie ajossa. Oliskohan mahdoton yhdistelmä?
Viiden kieppeille voisi päästä manuaalilla/kaksoiskytkimellä seuraavilla: Mondeo, Insignia, Passat. Itse V70 vienee pikkudieselillä jo selvästi lähemmäs kuutta kuin viittä litraa, jos siis motariakin ajetaan, ja nopeus on vähintään normaalia tasoa.
 
Pösön 1.6 HDI (bluehdi 120, 508 farkku, automaaatti) lipittänee noin 5 l/100 km 80-100 km/h alueella. Reiluin kesärajoituksin ajellen menee se noin 6 l/100km. En usko, että merkittävästi tuon alle enää pääsee.
 
Pösön 1.6 HDI (bluehdi 120, 508 farkku, automaaatti) lipittänee noin 5 l/100 km 80-100 km/h alueella. Reiluin kesärajoituksin ajellen menee se noin 6 l/100km. En usko, että merkittävästi tuon alle enää pääsee.
Mulla tuttu puhui että vastaava (manuaalina) veisi matkassa 4,3. Voisiko tuo automaatti tehdä noin paljon? Kaupunkiajossa ~6l/100km
 
Mulla tuttu puhui että vastaava (manuaalina) veisi matkassa 4,3. Voisiko tuo automaatti tehdä noin paljon? Kaupunkiajossa ~6l/100km
Ei noissa ole vaihteistoista johtuvia eroja valmistajan spekseissä kuin desi-pari. Automaatti parempi kaupungissa, manuaali maantiellä. Molemmat tuttusi ilmoittamat lukemat ihan puppua, ei mene millään noin pienellä vaikka tuijottais vain ajotietokonetta ja ilman ilmastointia.

e: Mun lukemat siis tankkausten perusteella, ajotietokone 0,3-0,5 alakanttiin.
 
Ei noissa ole vaihteistoista johtuvia eroja valmistajan spekseissä kuin desi-pari. Automaatti parempi kaupungissa, manuaali maantiellä. Molemmat tuttusi ilmoittamat lukemat ihan puppua, ei mene millään noin pienellä vaikka tuijottais vain ajotietokonetta ja ilman ilmastointia.

e: Mun lukemat siis tankkausten perusteella, ajotietokone 0,3-0,5 alakanttiin.

Veikkaan, että oli ajotietokoneen lukemia. Voihan olla, että hänellä on myös joku eri tehoinen versio. Pitääpäs kysästä. Mulla itsellä oli 207, 90hp ilman hiukkassuodatinta ja sillä pääsi 4,7l/100km 100% maantieajolla.(kesärajoitukset) Toki eri kokoluokan auto ja oli niitä ensimmäisiä 1.6HDi malleja.
 
Sen Penteles Autodata filun perusteella 5l tai alle 120km/h tasaiseessa vauhdissa on päässyt Audi A2 1,2 TDI 2002 ja Skoda Octavia HB 1,6 TDI GreenLine 2012 (lista loppuu).

Eli sellaita V70 kokoluokan kärryä, jolla luotettavasti pääsis motarivauhdeissakin aina max. 5l ei ole olemassakaan.

Piheimpiä veikkaisin olevan olevan 1.6TDI Superb tai Passat manuaalit.

Ei se V70 1.6D manuaalikaan nyt kovin janoinen ole 4,3/5,4/6,7 vie 80/100/120 vauhdeissa Teknarin mukaan.
 
Tarkoitin siis lähinnä tuota 1.6:sta, mutta siitä on eri tehoisia malleja. 90, 92, 110, 112, 115 120 heppaisina. (näin ulkomuistista) Voi tosin olla, että sanoi noita lukemia alakanttiin.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tuttu puhui että vastaava (manuaalina) veisi matkassa 4,3. Voisiko tuo automaatti tehdä noin paljon? Kaupunkiajossa ~6l/100km

508 sedan 2.0 HDi 163 vie manuaalina mulla mitattuna 4,7-4,9 oikeastaan ympäri vuoden kun ajelen Kantatie 51-Kehä II-Turun motari-Haaga reittiä edes takasin, reippaasti. Talvisin nopeudet laskevat mutta vebasto vie toki oman osansa...
 
Viimeksi muokattu:
Voiko noi Euro6 härpäkkeet vaikuttaa kulutukseen noin paljon, koska tuolla bluehdi 120 myllyllä saa kyllä tehdä ihmeitä, että alle 5:n pääsis. Euro6 koneista ei ole kuin 120 heppainen 1.6, 2.0 löytyy 150 ja 180.
 
Voi myös vaikuttaa, mikäli hiukkassuodatin on vaihdon tarpeessa ja/tai EGR on tukossa. Saattaa oikeasti olla jopa 1l/100km ero kulutukseen.
 
Mun ajoprofiililla aika epätodennäköisiä ongelmia varsinkin tässä vaiheessa auton elinkaarta (motaria alle 100 tkm). Oletettavasti jotain pitäisi myös auton diagnostiikan valitella.
 
Mä en ole tunnistanut omassa pösössäni, että milloin se polttaa. Tietty jos siinä on joku raja ja keskinopeus mulla on tankkausten välillä siinä 100+ km/h, niin.... :D 113 km/h taitaa olla keskinopeusenkka tankkausvälillä. Aika hyvin, kun tankilla ajaa yli tonnin :vihellys:
 
Kyllä hiukkasloukku lisää kulutusta vähän koska löpöllähän se poltetaan puhtaaksi.

@Kvarkki ite huomasin että ton Volvon uuden padan DPF ei polta motarilla ainakaan jos 130 km/h painaa menemään. Oisko liikaa kuormaa tai lämpöä? Toistuvasti alkaa poltot kun tulee motarilta pois ja jos se on menomatkalla, niin se jää kesken kun toimisto on melkeen motarin vieressä. Saa nähä tuleeko vielä ongelmia.

Noilla isoilla kuormilla se loukku voi palaa puhtaaksi ihan itsestään ilman polttosykliä. Ainakin pösön dokumentaatio tuntee loukulle kaksi vaihtoehtoa, "Natural regeneration" ja "Artificial regeneration".

Filter regeneration depends on the temperature of the exhaust gases which must be above the soot combustion limit.
There are 2 techniques to achieve this :
  • Natural regeneration
  • Artificial regeneration (regeneration assistance)
Natural regeneration.
When the exhaust temperature reaches the regeneration limit itself (high engine load) The particles burn naturally in the particle filter. No external actions are performed to activate regeneration.
Artificial regeneration (regeneration assistance).
Regeneration assistance is a set of provisions controlled by the injection ECU with the aim of increasing the temperature of the exhaust gases to the regeneration limit.
 
Mä en ole tunnistanut omassa pösössäni, että milloin se polttaa. Tietty jos siinä on joku raja ja keskinopeus mulla on tankkausten välillä siinä 100+ km/h, niin.... :D 113 km/h taitaa olla keskinopeusenkka tankkausvälillä. Aika hyvin, kun tankilla ajaa yli tonnin :vihellys:
Pösö 407 1.6 lisää kuormitusta ja kytkee takalasin ja peilien lämmityksen päälle. Ilmeisesti lisää myös syöttöä, että moottorille saadaan enemmän lämpöä (moottorin ääni vähän muuttuu). Huomaa siis ainakin sulaneesta takalasista polton. Myös jos poltto jää kesken, niin jäähdyttimen puhaltimet jää hetkeksi päälle viilentämään "todella kuumaa" moottoria.

Tullut ajettua 80-100, eli täytyy polttaa, kun kuormaa ei ole moottorilla muuten tarpeeksi.
 
Voi, mutta omani ei ainakaan selvästi tee niin.
Kuinka pitkä motaripätkä tuo on? Onhan sekin mahdollista, että motari lämmittää koneen sopivasti, että poltto voi alkaa, ja siksi se on sitten usein käynnissä motarilta poistuttaessa, jos on sopivan mittainen pätkä.
 
Tuli mieleen, että tasan kerran olen motarilla ihmetellyt, kun kierroslukumittari hyppii ylös-alas pienellä syklillä. Voisko tuo olla se poltto? Normaalisti kierrokset on tasan vakio 2000-2500 rpm välillä riippuen nopeudesta. Jos on, niin sitten 180 km pätkä suuntaansa 1-tietä hoitanee luonnonpoltolla homman. Jos ikinä käy käry, niin täytyykin sanoa sedälle, että vähän vaan ympäristöstä huolehdin ja hiukkasloukkua putsasin :vihellys:
 
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.

Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?

Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.

Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.
 
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.

Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?

Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.

Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.

Toyota Yaris. Aika vanhaksi menee, mutta ihan pommin varma kökötys. Ajonautinnosta ei tietoakaan, mutta vie paikasta A- paikkaan B.
 
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.

Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?

Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.

Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.

G Astra, ihan syystä noita näkee aika paljon liikenteessä edelleen.

Edit: Suosittelen sporttipenkeillä, vakiot ovat aikamoiset laverit. En tiedä karsiiko valikoimaa liikaa...
 
G Astra, ihan syystä noita näkee aika paljon liikenteessä edelleen.

Edit: Suosittelen sporttipenkeillä, vakiot ovat aikamoiset laverit. En tiedä karsiiko valikoimaa liikaa...

Onko koneista jotain erityisiä vältettäviä? 1.6 nyt aika nuhanen mutta halvallahan noita lähtis. 1.8 16v vois olla ihan siedettävä.
 
Onko koneista jotain erityisiä vältettäviä? 1.6 nyt aika nuhanen mutta halvallahan noita lähtis. 1.8 16v vois olla ihan siedettävä.

Kyllä ~100hp 1.6 16V Astraa liikuttaa, ei sillä että tykki olisi. 8v mallit ovat kuulemma luotettavampia, mutta niin kai yksinkertaisemman ja tehottomamman koneen kai pitäisikin ;)
 
Kyllä ~100hp 1.6 16V Astraa liikuttaa, ei sillä että tykki olisi. 8v mallit ovat kuulemma luotettavampia, mutta niin kai yksinkertaisemman ja tehottomamman koneen kai pitäisikin ;)

No joo nyt katoin niin oli tosta olemassa 1.2 ja 1.4 mallejakin eli 1.6 voi olla ihan tyytyväinen :D Lisäksi 1.6 näyttää olevan yleisin kone. Pitää ehdottomasti laittaa harkintaan tuollainen.
 
Onko koneista jotain erityisiä vältettäviä? 1.6 nyt aika nuhanen mutta halvallahan noita lähtis. 1.8 16v vois olla ihan siedettävä.

Mulla oli muutaman vuoden 1.6 16v GAstra, oli sen verran kevyt auto, että hyvin sillä kerkes liikenteen mukaan kun yksin ajeli. Ei tullut olo, että jäi jalkoihin kuten vaimon silloisella 1.3 corollalla. GAstrasta on myös 1.6 "eco" malli olemassa, mikä on aika mopo 75hp tehoillaan. Sisätilat sangen hyvät, tuolla tehtiin reissua menestyksellisesti neljän ja viiden hengen miehityksellä ja takalootaan meni kohtuullisesti roinaa. Tosin täydellä kuormalla motista alkoi puhti hiipumaan kuten arvata saattaa.

Ainakin osassa moottoreita hihnanvaihtoväli on 60 tkm joten kannattaa tsekata milloin se on vaihdettu. Yleisemmistä vioista on juttua vaikka autotallin sivuilla.

Edit: mun yksilössä ei mennyt kuin kuluvaa osaa vaihtoon sen parin vuoden aikana, ilmansuodattimia, takajarrupalat jne...

Astra G:ssä esiintyneitä vikoja on mm. venttiilinvarren tiivisteistä johtuva öljynkulutus, alustamassan halkeilu takapyörän koteloissa, taka(levy)jarrujen ruostuminen, kostuvat ajovaloumpiot, nopeasti tehonsa menettävät takaiskunvaimentimet, ruostuva takaäänenvaimennin (erit. 2.0) ja vioittuva nokka-akselin asentotunnistin (2.0) ja moottorin lämpötilatunnistin. Myös moottorinohjausyksiköitä on jouduttu vaihtamaan. Kokonaisuutena laatu oli kuitenkin paljon edeltäviä malleja parempi ja Astra G sijoittuu jopa hieman keskiarvon paremmalle puolelle katsastustilastoissa.
 
No joo nyt katoin niin oli tosta olemassa 1.2 ja 1.4 mallejakin eli 1.6 voi olla ihan tyytyväinen :D Lisäksi 1.6 näyttää olevan yleisin kone. Pitää ehdottomasti laittaa harkintaan tuollainen.
Se moottorin koko on kaikista ongelmista pienin... :D
 
Mulla oli muutaman vuoden 1.6 16v GAstra, oli sen verran kevyt auto, että hyvin sillä kerkes liikenteen mukaan kun yksin ajeli. Ei tullut olo, että jäi jalkoihin kuten vaimon silloisella 1.3 corollalla. GAstrasta on myös 1.6 "eco" malli olemassa, mikä on aika mopo 75hp tehoillaan. Sisätilat sangen hyvät, tuolla tehtiin reissua menestyksellisesti neljän ja viiden hengen miehityksellä ja takalootaan meni kohtuullisesti roinaa. Tosin täydellä kuormalla motista alkoi puhti hiipumaan kuten arvata saattaa.

Ainakin osassa moottoreita hihnanvaihtoväli on 60 tkm joten kannattaa tsekata milloin se on vaihdettu. Yleisemmistä vioista on juttua vaikka autotallin sivuilla.

Edit: mun yksilössä ei mennyt kuin kuluvaa osaa vaihtoon sen parin vuoden aikana, ilmansuodattimia, takajarrupalat jne...

Tuhnuhan tuo on mutta 1.6 8v kone ei hajoa jos hihna katkeaa. Uusi kuminauha paikalleen ja matka jatkuu. Tuo sama kone saattaa syödä nokkia, eli jos naputus kuuluu niin katse nokka-akseliin. Toki tuo kestää naputtavalla nokallakin ajaa vaikka kuinka pitkään.
 
Noi G-astrat rupee olemaan aika vanhoja, jos uusimmat on 2004 vuodelta..

Niinhän ne on, mutta tekniikka on yksinkertaista ja osat halpoja.
Ja kaikenlisäksi tuollainen astra on vieläpä ihan hyvä ajaa, parempi kuin 4 koppainen golffi.

Täällä on kakkosautona tollainen 1.8i 16v sporttipenkeillä ja ilmastoinnilla.
Hihnan vaihtoväli on vain 60tkm. Bensaa tuo syö mun ajoilla noin 7 litraa sadalle.
 
Jos ajomukavuus on arvoissa korkealla, niin lähtisin saksalaisten suuntaan, tekniikaltaan aika yksinkertaisia nuo E46/36. Toki kutoskoneet on luotettavempia, mutta, jos perusongelmat on korjattu niin tälläistä katselisin 2k hintaluokassa: BMW 320 Farmari 2000 - Vaihtoauto

Olisi tilaakin mukavasti farkussa ja ei tuo kauheasti bensiiniäkään käytä...

Ei ole ajettukkaan ihan mahdottomasti...
 
Omasta kokemuksesta suosittelisin Peugeot 307 2.0 bensakoneella. Auto on tilava, hyvä ajaa, eikä ruostu kriittisistä paikoista. Parin tonnin luokassa valinnanvaraa on nykyään paljon. 1.6 malleihin ei kannata lähteä, ponneton moottori kuluttaa saman tai enemmän mitä 2.0. Käsittääkseni malliston huipulla olleessa 2.0 on myös käytetty laadukkaampia osia paikka paikoin.

Huomattavasti mainettaan parempi auto, varaosat ja vakuutukset edullisia.
 
Omasta kokemuksesta suosittelisin Peugeot 307 2.0 bensakoneella.
Kaverilla on edelleen ajossa isänsä uutena ostama 306 1.6, liekö vuosimallia 2000. Ei sitä tunnu saavan ajamalla rikki millään. Kaikki samanikäiset Focukset, Mersut, Audit ja suurin osa japanilaisista on jo ruostunut paalauskuntoon, mutta Pösössä ei ole täplääkään ruostetta. Ei siinä tosin ole varusteitakaan, ei ilmastointia eikä vakkaria. Lisäksi viitosvaihde on turhan lyhyt moottoritielle.
 
Noi G-astrat rupee olemaan aika vanhoja, jos uusimmat on 2004 vuodelta..

No alle 2000€ hinnalla ei ihan hirveästi järkeviä uudempiakaan saa.


Hihnan vaihtoväli on vain 60tkm. Bensaa tuo syö mun ajoilla noin 7 litraa sadalle.

Vaihto on sentään kohtuullisen hintainen, ainakin aikoinaan oli 300€ marmorilta, pikkupajassa vielä halvempi.
 
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.

Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?

Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.

Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.

Katsoisin noilla ehdoilla uusimman ja vähiten ajetun, budjettiin mahtuvan hyundai getzin. On luotettava pikku kulkine.
 
No joo nyt katoin niin oli tosta olemassa 1.2 ja 1.4 mallejakin eli 1.6 voi olla ihan tyytyväinen :D Lisäksi 1.6 näyttää olevan yleisin kone. Pitää ehdottomasti laittaa harkintaan tuollainen.
Suosittelen. Emännällä 260tkm ajettu. Viimeeksi kulutus 5,9l/100. Kun käyt katsomassa niin varmistu ettei syö öljyä liikaa.
 
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.

Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?

Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.

Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.

No itse ratkaisin alle 10tkm/vuodessa kakkosauto tilanteen Fiat puntolla... :happy:

Ostin tuon emännälle joululahjaksi 2016 marraskuussa kun se sai uuden työpaikan ja sinne ei bussit järkevästi vie illalla/viikonloppuna.... Hintaa jäi muistaakseni 1450€ ja vaatimukset ilmastoinnista sekä 4 ovesta täyttyi... (lastenistuin) Ajettuna oli alle 60tkm. Katselin aluksi corollaa ja muita japskeja mutta nehän olivat ihan jäätävän kalleita sekä veivi-ikkunoilla ilman ilmastointia tuossa alle 2K€ luokasssa....

En ole tehnyt tuolle itailianihmeelle mitään muuta kun vaihtanu tulpat ja öljyt 1xvuodessa ja toiminut se on koko ajan ilman moitteita... :vihellys:

Bensaa menee alle 6l/satasella ja vakuutukset on käytännössä ilmaiset vrt. oma Mercedes Eemeli bensa :nb:

Eihän se nyt mikään unrelma-auto ole ajettavuudeltaan, mutta oikeasti...ostohinta ja käyttökustannukset :)
 
No itse ratkaisin alle 10tkm/vuodessa kakkosauto tilanteen Fiat puntolla... :happy:

Ostin tuon emännälle joululahjaksi 2016 marraskuussa kun se sai uuden työpaikan ja sinne ei bussit järkevästi vie illalla/viikonloppuna.... Hintaa jäi muistaakseni 1450€ ja vaatimukset ilmastoinnista sekä 4 ovesta täyttyi... (lastenistuin) Ajettuna oli alle 60tkm. Katselin aluksi corollaa ja muita japskeja mutta nehän olivat ihan jäätävän kalleita sekä veivi-ikkunoilla ilman ilmastointia tuossa alle 2K€ luokasssa....

En ole tehnyt tuolle itailianihmeelle mitään muuta kun vaihtanu tulpat ja öljyt 1xvuodessa ja toiminut se on koko ajan ilman moitteita... :vihellys:

Bensaa menee alle 6l/satasella ja vakuutukset on käytännössä ilmaiset vrt. oma Mercedes Eemeli bensa :nb:

Eihän se nyt mikään unrelma-auto ole ajettavuudeltaan, mutta oikeasti...ostohinta ja käyttökustannukset :)

Ainiin, se oleellinen jäi... ostaessa n.70tkm ja nyt 88tkm. ns ilmaista ajoa...
 
No itse ratkaisin alle 10tkm/vuodessa kakkosauto tilanteen Fiat puntolla... :happy:

Ostin tuon emännälle joululahjaksi 2016 marraskuussa kun se sai uuden työpaikan ja sinne ei bussit järkevästi vie illalla/viikonloppuna.... Hintaa jäi muistaakseni 1450€ ja vaatimukset ilmastoinnista sekä 4 ovesta täyttyi... (lastenistuin) Ajettuna oli alle 60tkm. Katselin aluksi corollaa ja muita japskeja mutta nehän olivat ihan jäätävän kalleita sekä veivi-ikkunoilla ilman ilmastointia tuossa alle 2K€ luokasssa....

En ole tehnyt tuolle itailianihmeelle mitään muuta kun vaihtanu tulpat ja öljyt 1xvuodessa ja toiminut se on koko ajan ilman moitteita... :vihellys:

Bensaa menee alle 6l/satasella ja vakuutukset on käytännössä ilmaiset vrt. oma Mercedes Eemeli bensa :nb:

Eihän se nyt mikään unrelma-auto ole ajettavuudeltaan, mutta oikeasti...ostohinta ja käyttökustannukset :)
Mites muuten tuleeko mieleen tuollaisen turvallisuus kun mainitsit myös tuon lastenistuimesta? Itselläni ei lapsia ole (vielä) mutta väkisinkin tulee mieleen paljonko tuollainen pienempi auto mukulia suojaa.
 
Mites muuten tuleeko mieleen tuollaisen turvallisuus kun mainitsit myös tuon lastenistuimesta? Itselläni ei lapsia ole (vielä) mutta väkisinkin tulee mieleen paljonko tuollainen pienempi auto mukulia suojaa.

Noh, fiuden pelti on ohkaista kun virsikirja märkänä, mutta 99% ajasta jälkikasvu on eemelin kyydissä... Meille tuo kakkosauto tuli ihan vaan eukon työmatkoja ja kauppareissuja varten. (minä kuskaan kersan aamulla ja haen iltapäivällä, kun on helpommat ja joustavammat työajat)

Ja sitten kun mennään mökille yms. pitemmille matkoille, niin mahdutaan eemeliin koko porukka
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 815
Viestejä
4 582 896
Jäsenet
75 509
Uusin jäsen
EvilVinyl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom