A
anonyymi
Vieras (tunnus poistettu)
Mitäs ootte mieltä toyota avensiksesta? Olis semmonen ehkä kiikarissa. Joskus ajelen mökkiteitä. Onkohan heti pohja maassa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uudemmista en osaa sanoa mutta itselläni on -07 farkku millä käyn metsikössä aika usein vaellus-ja metsästysharrastuksien kautta. Kerran onnistuin kolauttamaan pohjan viime talvena kun mettätieltä piti nousta paikallistielle ja oli kunnon jääpaakku jäänyt siihen penkalle. Muutoin nou problem toimintaa ja tulee välillä ajettua aika paskojakin "teitä".Mitäs ootte mieltä toyota avensiksesta? Olis semmonen ehkä kiikarissa. Joskus ajelen mökkiteitä. Onkohan heti pohja maassa?
Skoda Fabia saa farkkuna ja vanhempaa mallia Seat Ibizaa saa myös farkkuna. Itse varmaan etsisin jotain Fabia farkkua. Clioa en ole ajanut. Tosiaan Hyundai ja Kia on ihan hyviä pelejä ajella. Samoin se uudempi Ibiza ja uusi Ford Fiesta, joka sitten meni tilaukseen. Paljon vaihtoehtoja, mutta ehkä Clion halvalle hinnalle on syynsä? Muut voi olla parempia.Tässä kun nyt kattellu autoja ristiin rastiin niin renaultilla on clio farmari 15k tehtaalta. Ok varustus kun jos juhlamalli. Dusterilla logan olis kans 15k korotettu farmari samoilla spekseillä.
Sinänsä dupsteri kiinnostaisi kun ajan 90% hiekkateitä ja korkeutta olis kiva olla.
Mitähän muuta vielä löytäs tähän rahaan? Bensa, manuaali, farmari, cruise, 2010 tai uudempi, kilsoja max 120k
Tässä kun nyt kattellu autoja ristiin rastiin niin renaultilla on clio farmari 15k tehtaalta. Ok varustus kun jos juhlamalli. Dusterilla logan olis kans 15k korotettu farmari samoilla spekseillä.
Sinänsä dupsteri kiinnostaisi kun ajan 90% hiekkateitä ja korkeutta olis kiva olla.
Mitähän muuta vielä löytäs tähän rahaan? Bensa, manuaali, farmari, cruise, 2010 tai uudempi, kilsoja max 120k
Ainakin vanhempi mk 3 clio on aivan paska ajettava. Ohjaus on vetelä ja tunnoton. Uudemmista ei kokemusta.
Viiden kieppeille voisi päästä manuaalilla/kaksoiskytkimellä seuraavilla: Mondeo, Insignia, Passat. Itse V70 vienee pikkudieselillä jo selvästi lähemmäs kuutta kuin viittä litraa, jos siis motariakin ajetaan, ja nopeus on vähintään normaalia tasoa.Kokoluokkaa noin V70, hintaa noi 15k€, dieselin kulutus luotettavasti 5 l / 100 km moottori/maantie ajossa. Oliskohan mahdoton yhdistelmä?
Mulla tuttu puhui että vastaava (manuaalina) veisi matkassa 4,3. Voisiko tuo automaatti tehdä noin paljon? Kaupunkiajossa ~6l/100kmPösön 1.6 HDI (bluehdi 120, 508 farkku, automaaatti) lipittänee noin 5 l/100 km 80-100 km/h alueella. Reiluin kesärajoituksin ajellen menee se noin 6 l/100km. En usko, että merkittävästi tuon alle enää pääsee.
Ei noissa ole vaihteistoista johtuvia eroja valmistajan spekseissä kuin desi-pari. Automaatti parempi kaupungissa, manuaali maantiellä. Molemmat tuttusi ilmoittamat lukemat ihan puppua, ei mene millään noin pienellä vaikka tuijottais vain ajotietokonetta ja ilman ilmastointia.Mulla tuttu puhui että vastaava (manuaalina) veisi matkassa 4,3. Voisiko tuo automaatti tehdä noin paljon? Kaupunkiajossa ~6l/100km
Ei noissa ole vaihteistoista johtuvia eroja valmistajan spekseissä kuin desi-pari. Automaatti parempi kaupungissa, manuaali maantiellä. Molemmat tuttusi ilmoittamat lukemat ihan puppua, ei mene millään noin pienellä vaikka tuijottais vain ajotietokonetta ja ilman ilmastointia.
e: Mun lukemat siis tankkausten perusteella, ajotietokone 0,3-0,5 alakanttiin.
Mulla tuttu puhui että vastaava (manuaalina) veisi matkassa 4,3. Voisiko tuo automaatti tehdä noin paljon? Kaupunkiajossa ~6l/100km
Kyllä hiukkasloukku lisää kulutusta vähän koska löpöllähän se poltetaan puhtaaksi.
@Kvarkki ite huomasin että ton Volvon uuden padan DPF ei polta motarilla ainakaan jos 130 km/h painaa menemään. Oisko liikaa kuormaa tai lämpöä? Toistuvasti alkaa poltot kun tulee motarilta pois ja jos se on menomatkalla, niin se jää kesken kun toimisto on melkeen motarin vieressä. Saa nähä tuleeko vielä ongelmia.
Pösö 407 1.6 lisää kuormitusta ja kytkee takalasin ja peilien lämmityksen päälle. Ilmeisesti lisää myös syöttöä, että moottorille saadaan enemmän lämpöä (moottorin ääni vähän muuttuu). Huomaa siis ainakin sulaneesta takalasista polton. Myös jos poltto jää kesken, niin jäähdyttimen puhaltimet jää hetkeksi päälle viilentämään "todella kuumaa" moottoria.Mä en ole tunnistanut omassa pösössäni, että milloin se polttaa. Tietty jos siinä on joku raja ja keskinopeus mulla on tankkausten välillä siinä 100+ km/h, niin.... 113 km/h taitaa olla keskinopeusenkka tankkausvälillä. Aika hyvin, kun tankilla ajaa yli tonnin
Kuinka pitkä motaripätkä tuo on? Onhan sekin mahdollista, että motari lämmittää koneen sopivasti, että poltto voi alkaa, ja siksi se on sitten usein käynnissä motarilta poistuttaessa, jos on sopivan mittainen pätkä.Voi, mutta omani ei ainakaan selvästi tee niin.
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.
Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?
Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.
Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.
Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?
Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.
Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.
G Astra, ihan syystä noita näkee aika paljon liikenteessä edelleen.
Edit: Suosittelen sporttipenkeillä, vakiot ovat aikamoiset laverit. En tiedä karsiiko valikoimaa liikaa...
Onko koneista jotain erityisiä vältettäviä? 1.6 nyt aika nuhanen mutta halvallahan noita lähtis. 1.8 16v vois olla ihan siedettävä.
Kyllä ~100hp 1.6 16V Astraa liikuttaa, ei sillä että tykki olisi. 8v mallit ovat kuulemma luotettavampia, mutta niin kai yksinkertaisemman ja tehottomamman koneen kai pitäisikin
Onko koneista jotain erityisiä vältettäviä? 1.6 nyt aika nuhanen mutta halvallahan noita lähtis. 1.8 16v vois olla ihan siedettävä.
Astra G:ssä esiintyneitä vikoja on mm. venttiilinvarren tiivisteistä johtuva öljynkulutus, alustamassan halkeilu takapyörän koteloissa, taka(levy)jarrujen ruostuminen, kostuvat ajovaloumpiot, nopeasti tehonsa menettävät takaiskunvaimentimet, ruostuva takaäänenvaimennin (erit. 2.0) ja vioittuva nokka-akselin asentotunnistin (2.0) ja moottorin lämpötilatunnistin. Myös moottorinohjausyksiköitä on jouduttu vaihtamaan. Kokonaisuutena laatu oli kuitenkin paljon edeltäviä malleja parempi ja Astra G sijoittuu jopa hieman keskiarvon paremmalle puolelle katsastustilastoissa.
Se moottorin koko on kaikista ongelmista pienin...No joo nyt katoin niin oli tosta olemassa 1.2 ja 1.4 mallejakin eli 1.6 voi olla ihan tyytyväinen Lisäksi 1.6 näyttää olevan yleisin kone. Pitää ehdottomasti laittaa harkintaan tuollainen.
Se moottorin koko on kaikista ongelmista pienin...
Mulla oli muutaman vuoden 1.6 16v GAstra, oli sen verran kevyt auto, että hyvin sillä kerkes liikenteen mukaan kun yksin ajeli. Ei tullut olo, että jäi jalkoihin kuten vaimon silloisella 1.3 corollalla. GAstrasta on myös 1.6 "eco" malli olemassa, mikä on aika mopo 75hp tehoillaan. Sisätilat sangen hyvät, tuolla tehtiin reissua menestyksellisesti neljän ja viiden hengen miehityksellä ja takalootaan meni kohtuullisesti roinaa. Tosin täydellä kuormalla motista alkoi puhti hiipumaan kuten arvata saattaa.
Ainakin osassa moottoreita hihnanvaihtoväli on 60 tkm joten kannattaa tsekata milloin se on vaihdettu. Yleisemmistä vioista on juttua vaikka autotallin sivuilla.
Edit: mun yksilössä ei mennyt kuin kuluvaa osaa vaihtoon sen parin vuoden aikana, ilmansuodattimia, takajarrupalat jne...
Noi G-astrat rupee olemaan aika vanhoja, jos uusimmat on 2004 vuodelta..
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.
Tämä saattaa lähteä siihen 2ke Peugeot 206 RC 2.0 3d Viistoperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Flexfuelkin kaiken lisäksi
Huh mikä mittarilukema tollaiselle pikku kinnerille tärkeämpäähän se kunnon huoltaminen on mutta ei kyllä herätä erityisesti luottamusta toi ilmoitus.
Kaverilla on edelleen ajossa isänsä uutena ostama 306 1.6, liekö vuosimallia 2000. Ei sitä tunnu saavan ajamalla rikki millään. Kaikki samanikäiset Focukset, Mersut, Audit ja suurin osa japanilaisista on jo ruostunut paalauskuntoon, mutta Pösössä ei ole täplääkään ruostetta. Ei siinä tosin ole varusteitakaan, ei ilmastointia eikä vakkaria. Lisäksi viitosvaihde on turhan lyhyt moottoritielle.Omasta kokemuksesta suosittelisin Peugeot 307 2.0 bensakoneella.
Noi G-astrat rupee olemaan aika vanhoja, jos uusimmat on 2004 vuodelta..
Hihnan vaihtoväli on vain 60tkm. Bensaa tuo syö mun ajoilla noin 7 litraa sadalle.
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.
Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?
Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.
Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.
Suosittelen. Emännällä 260tkm ajettu. Viimeeksi kulutus 5,9l/100. Kun käyt katsomassa niin varmistu ettei syö öljyä liikaa.No joo nyt katoin niin oli tosta olemassa 1.2 ja 1.4 mallejakin eli 1.6 voi olla ihan tyytyväinen Lisäksi 1.6 näyttää olevan yleisin kone. Pitää ehdottomasti laittaa harkintaan tuollainen.
Pitäs ostaa halpa käyttis suht vähäiseen ajoon. Kulutuksella nyt ei ihan mahdottomasti ole väliä kunhan ei tarttis olla kokoajan laittamassa jotain eli aika simppeliä vehjettä ois hakusessa alle 2k€.
Onkohan noissa 2000-luvun alkupuolen sitikoissa ja pösöissä mitään ihmeellisempää hajoovaa (paitsi huhujen mukaan kaikki sähköt) jos nyt puhutaan jostain bensa vapari vehkeistä manuaalivaihteilla?
Tuossa hintaluokassa saksalaiset ja japsit tuntuu olevat aina helvetin vanhoja tai jotain 300-400k+ ajettuja tai jonkun jonnen rälläämiä tai sitten jollain maailman pienimmällä koneella jos sattuukin hyvä yksilö kohdalle.
Muita ehdotuksia? Toki tiedän että tuossa kohtaa kaikki autot on yksilöitä ja se on tuuristakin kiinni mutta jos nyt edes yrittäis välttää pahimmat pommit kun ei ton hintasta autoa vittis tonnilla huoltaa heti. Itekin kyllä onnistuu jotku öljyn ja jarrupalojen vaihdot ym. perusrempat.
No itse ratkaisin alle 10tkm/vuodessa kakkosauto tilanteen Fiat puntolla...
Ostin tuon emännälle joululahjaksi 2016 marraskuussa kun se sai uuden työpaikan ja sinne ei bussit järkevästi vie illalla/viikonloppuna.... Hintaa jäi muistaakseni 1450€ ja vaatimukset ilmastoinnista sekä 4 ovesta täyttyi... (lastenistuin) Ajettuna oli alle 60tkm. Katselin aluksi corollaa ja muita japskeja mutta nehän olivat ihan jäätävän kalleita sekä veivi-ikkunoilla ilman ilmastointia tuossa alle 2K€ luokasssa....
En ole tehnyt tuolle itailianihmeelle mitään muuta kun vaihtanu tulpat ja öljyt 1xvuodessa ja toiminut se on koko ajan ilman moitteita...
Bensaa menee alle 6l/satasella ja vakuutukset on käytännössä ilmaiset vrt. oma Mercedes Eemeli bensa
Eihän se nyt mikään unrelma-auto ole ajettavuudeltaan, mutta oikeasti...ostohinta ja käyttökustannukset
Mites muuten tuleeko mieleen tuollaisen turvallisuus kun mainitsit myös tuon lastenistuimesta? Itselläni ei lapsia ole (vielä) mutta väkisinkin tulee mieleen paljonko tuollainen pienempi auto mukulia suojaa.No itse ratkaisin alle 10tkm/vuodessa kakkosauto tilanteen Fiat puntolla...
Ostin tuon emännälle joululahjaksi 2016 marraskuussa kun se sai uuden työpaikan ja sinne ei bussit järkevästi vie illalla/viikonloppuna.... Hintaa jäi muistaakseni 1450€ ja vaatimukset ilmastoinnista sekä 4 ovesta täyttyi... (lastenistuin) Ajettuna oli alle 60tkm. Katselin aluksi corollaa ja muita japskeja mutta nehän olivat ihan jäätävän kalleita sekä veivi-ikkunoilla ilman ilmastointia tuossa alle 2K€ luokasssa....
En ole tehnyt tuolle itailianihmeelle mitään muuta kun vaihtanu tulpat ja öljyt 1xvuodessa ja toiminut se on koko ajan ilman moitteita...
Bensaa menee alle 6l/satasella ja vakuutukset on käytännössä ilmaiset vrt. oma Mercedes Eemeli bensa
Eihän se nyt mikään unrelma-auto ole ajettavuudeltaan, mutta oikeasti...ostohinta ja käyttökustannukset
Mites muuten tuleeko mieleen tuollaisen turvallisuus kun mainitsit myös tuon lastenistuimesta? Itselläni ei lapsia ole (vielä) mutta väkisinkin tulee mieleen paljonko tuollainen pienempi auto mukulia suojaa.