- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 906
Hemmetti kun on auton pohdinta hankalaa. Kilometrejä tulee vuodessa noin 35tkm, ja automaatilla varustettu diesel-farmari olisi hakusessa. Tällä hetkellä perheessä on vain 3 jäsentä, mutta konttiin pitäisi mahtua keskikokoinen koira siten, että puolet kontista jää vielä matkarattaille ja muulle roinalle. Vetokoukku pitää melkein olla, ja adaptiivinen vakkari olisi myös hyvä, muttei pakollinen. Webastosta myös plussaa. Hintaluokka noin 25k€.
Kun rahaa laittaa kuitenkin noinkin paljon kiinni, toivoisi saavansa suhteellisen luotettavan menopelin useammaksi vuodeksi (ehkä jopa takuun alaisen), mutta kuitenkin kun tarjontaa katsoo niin jostain syystä tietyt autot vaan puhuttelee enemmän kuin toiset, ja yleensä ne jotka puhuttelee, on jo vähän enemmän rullattuja.
Kahdeksi suosikikseni on nyt noussut kaksi imagoltaan varsin "pliisua" tapausta, nimittäin uusin Passat (2015->) ja V70 (2014->). Passatissa houkuttelee auton saaman hyvät arvostelut ja se, että tuohon 25 kiloeuroon voisi jo saada 190-heppaisen 4motion mallin. Nelikko ei ole yleisellä tasolla vaatimus, mutta ilman sitä Passat ei jostain syystä olekaan enää yhtään niin houkutteleva. Melkein kaikki ruotsintuonnit on highline-varusteltuja (Eli se adaptiivinen vakkari löytyy), ja myös webasto on melkein kaikissa.
Volvon tapauksessa taas ottaisin auton ilman nelikkoa, sillä ilmeisesti 8-vaihteinen laatikko on vanhaa selvästi parempi ja taloudellisempi, ja sitä ei nelikkoon saa. Onhan se Volvo yleisolemukseltaan vanhemman oloinen kaikilta osin Passatiin verrattuna, mutta joku siinä Volvossa vaan puhuttelee. Se on vähän kuin sellainen peruskallio Perinteinen automaattilaatikko lienee kestävämpi kuin DSG. Moottori saisi Volvossa olla D4. Webasto on kaikissa, ja adaptiivista vakkariakin löytyy kun vähän katselee.
Noissa molemmissa vikana on se, että tuohon rahaan ei oikein saa kuin yli 100tkm rullattuja.. Mutta liekö noissa sitten mitään mustapekkoja tulossa lähivuosina (ehkä se DSG?).
Vaikeaa on. Jos olisi fiksu niin hankkisi jonkun Octavian, Astran tai muun vastaavan, ja saisi uudemman laitoksen. Jos täysin raivorealistisesti asiaa katsoo, niin viisain ratkaisu saattaisi jopa olla joku ihan uusi hinnat alkaen 1.0 bensakone.. Siis jos miettii käytön huolettomuutta ja vaikka seuraavan 3 vuoden remontteja. Mutta kun ei vaan sytytä :/
Kun rahaa laittaa kuitenkin noinkin paljon kiinni, toivoisi saavansa suhteellisen luotettavan menopelin useammaksi vuodeksi (ehkä jopa takuun alaisen), mutta kuitenkin kun tarjontaa katsoo niin jostain syystä tietyt autot vaan puhuttelee enemmän kuin toiset, ja yleensä ne jotka puhuttelee, on jo vähän enemmän rullattuja.
Kahdeksi suosikikseni on nyt noussut kaksi imagoltaan varsin "pliisua" tapausta, nimittäin uusin Passat (2015->) ja V70 (2014->). Passatissa houkuttelee auton saaman hyvät arvostelut ja se, että tuohon 25 kiloeuroon voisi jo saada 190-heppaisen 4motion mallin. Nelikko ei ole yleisellä tasolla vaatimus, mutta ilman sitä Passat ei jostain syystä olekaan enää yhtään niin houkutteleva. Melkein kaikki ruotsintuonnit on highline-varusteltuja (Eli se adaptiivinen vakkari löytyy), ja myös webasto on melkein kaikissa.
Volvon tapauksessa taas ottaisin auton ilman nelikkoa, sillä ilmeisesti 8-vaihteinen laatikko on vanhaa selvästi parempi ja taloudellisempi, ja sitä ei nelikkoon saa. Onhan se Volvo yleisolemukseltaan vanhemman oloinen kaikilta osin Passatiin verrattuna, mutta joku siinä Volvossa vaan puhuttelee. Se on vähän kuin sellainen peruskallio Perinteinen automaattilaatikko lienee kestävämpi kuin DSG. Moottori saisi Volvossa olla D4. Webasto on kaikissa, ja adaptiivista vakkariakin löytyy kun vähän katselee.
Noissa molemmissa vikana on se, että tuohon rahaan ei oikein saa kuin yli 100tkm rullattuja.. Mutta liekö noissa sitten mitään mustapekkoja tulossa lähivuosina (ehkä se DSG?).
Vaikeaa on. Jos olisi fiksu niin hankkisi jonkun Octavian, Astran tai muun vastaavan, ja saisi uudemman laitoksen. Jos täysin raivorealistisesti asiaa katsoo, niin viisain ratkaisu saattaisi jopa olla joku ihan uusi hinnat alkaen 1.0 bensakone.. Siis jos miettii käytön huolettomuutta ja vaikka seuraavan 3 vuoden remontteja. Mutta kun ei vaan sytytä :/