Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samoin Tuo Focus/Auris kokoluokka voisi olla vähän parempi. Toyota olisi luotettava merkki.Itse ymmärsin kilometrimäärän viittaavaan kylläkin kysyjän omaan ajokilometrimäärään vuodessa.
Samoin Tuo Focus/Auris kokoluokka voisi olla vähän parempi. Toyota olisi luotettava merkki.
Toyota Auris bensiini vaihtoautot
Puuttuu vielä aika paljon tarpeita ja toiveita, esim.:
-onko huolto-, polttoaine-, yms. kuluilla merkitystä?
-onko ulkonäöllä, tiloilla, mukavuudella, suorituskyvyllä, jälleenmyyntiarvolla, luotettavuudella, ajo-ominaisuuksilla, turvallisuudella, yms. merkitystä?
Pääsääntöisesti kyseessä maantieajoa.Noin pienellä vuotuisella kilometrimäärällä itsekin kallistuisin Toyotan suuntaan. Auris- tai Yaris-hybridi, riippuen onko kaupunki- vai maantieajoa. Pienet autoverot ja pienet vakuutusmaksut. 10 vuotta vanhoista Yariksista pyydetään päälle viittä tonnia edelleen noilla 10k vuodessa kilometreillä.
Mielellään edulliset huoltokustannukset, ja ekologisuus on plussaa.
Kyllähän sitä ulkonäöllisesti hienoa autoa mielellään ajaa, mutta en sen tarkempia kriteerejä nyt tähän hätään keksi. Ehdottomasti mukava ajettavuudeltaan, jotta pidempienkin matkojen tekeminen sujuu mukavasti. Tilavuudeltaan saisi olla semmoinen, että 4henkeä kun lähtee reissuun, niin mahtuu laukut mukaan. Luotettava auton tulee olla ehdottomasti, sekä turvallinen. Jälleenmyymistä miettien, niin onhan se plussaa jos hinta ei romahda heti.
Mitäs tekkiraati sanoo tällaisesta Honda Accordista (-09 2.4i Aut), mahtaako olla järkevä peli hintaisekseen?
Honda Accord Tourer 2.4 i Aut. **Suomi-auto**Hyvin huollettu**Nahkapenkit** Tila-auto 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ilmoituksessa lukee "Suomi-auto", mutta liikkeen mukaan auto on tuotu aikoinaan Tanskasta. Huollettu kuulemma aina merkkiliikkeessä. Bilteman varaosahaku kertoo rekisterinumeron perusteella, että moottorikoodi on K24Z3 (kliks), mutta minulle se ei sano mitään.
Vaikuttaa ihan siistiltä, varusteita on reilusti, kilometrejä kohtuullisesti ja hinta on linjassaan. Lisäksi Accord on yleisesti ottaen ollut luotettavan menopelin maineessa. Mikä tässä siis mättää, vai mättääkö mikään?
Esim. BMW 320 i E90 Sedan Business Sport Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - NettiautoMitäs autoa suosittelisitte?
Hinta 10-15ke
vm. 2010 >
manuaali
bensakone
kilometrejä kertyy 10-15tkm
5-ov
Mjooh, nämä ovat peruskauraa. Lähinnä pohdiskelin, että mahtaako tämän mallin korissa, moottorissa ja/tai vaihteistossa olla jotain erityisiä miinuksia huomioitavaksi?Yhdistetty kulutus 9,1 litraa sadalla ja co2 päästöt 209g. Ei nyt mitään muuta huonoa tule mieleen.
Puuttuu vielä aika paljon tarpeita ja toiveita, esim.:
-onko huolto-, polttoaine-, yms. kuluilla merkitystä?
-onko ulkonäöllä, tiloilla, mukavuudella, suorituskyvyllä, jälleenmyyntiarvolla, luotettavuudella, ajo-ominaisuuksilla, turvallisuudella, yms. merkitystä?
Ainakin Yaris-luokan tavaratilalla varustetut autot saa siis jättää pois laskuista.
Paljonko arvostat nykyviihde-elektroniikkaa kuten navigointia, bluetoothia, automaatti-ilmastointia, vakkaria, suurta näyttöä?
Mitäs autoa suosittelisitte?
Hinta 10-20ke
vm. 2006 >
automaatti
bensakone/iso dieselkone
kilometrejä kertyy 45-65tkm
Neliveto
Mielestäni tuolla tuonnilla ei kyllä ole suurta merkitystä, jos vaan auto hyvässä kunnossa. Tuon ikäinen ja ajettu tuon verran niin kaikki maahantuojan vastaantulot voi kuitenkin unohtaa.Kyselin taannoin mielipiteitä tuollaisesta -02 Pösöstä, ja siitähän paljastui sitten kaikkea kivaa. Tuulilasi halki, öljyt vaihdettu ties milloin, jakohihna elämänsä ehtoopuolella, erittäin löysä vilkkuviiksi suun muuta mukavaa ja myyjä ajatteli tonnia halvaksi hinnaksi Siitä ei sitten tietenkään kauppoja syntynyt.
Nyt sitten nettiautosta löytyi suht kiinnostava vähän reilu 200k ajettu -04 Golffi, jota olen näillä näkymin menossa ajamaan huomenna. Tarkistin nyt kuitenkin sen tiedot rekkari.fistä, ja se paljastui Ruotsin tuonniksi. En ole aiemmin ollut minkäänlaisissa tekemisissä tuontiautojen kanssa, niin kannattaako tuollainen unohtaa suoraan vai antaa mahdollisuus? Mitä pitää erityisesti huomioida?
Focus on ihan hyvä ajettava. Katsoin että 2014 moottorit on kestävämpiä.Mielellään edulliset huoltokustannukset, ja ekologisuus on plussaa.
Kyllähän sitä ulkonäöllisesti hienoa autoa mielellään ajaa, mutta en sen tarkempia kriteerejä nyt tähän hätään keksi. Ehdottomasti mukava ajettavuudeltaan, jotta pidempienkin matkojen tekeminen sujuu mukavasti. Tilavuudeltaan saisi olla semmoinen, että 4henkeä kun lähtee reissuun, niin mahtuu laukut mukaan. Luotettava auton tulee olla ehdottomasti, sekä turvallinen. Jälleenmyymistä miettien, niin onhan se plussaa jos hinta ei romahda heti.
Mistä järjellisestä syystä tuontiauto, etenkin Ruotsista tuotu, olisi jotenkin huonompi kuin se tehtaan suomiautolinjalta pullahtanut kappale?En ole aiemmin ollut minkäänlaisissa tekemisissä tuontiautojen kanssa, niin kannattaako tuollainen unohtaa suoraan
B8 A4 - Nettiauto Omassa manuaalissa 360k km täynnä eikä mitään yllätyksiä ole tullut vastaan.
Moottori tunnetaan luotettava, enkä tosta automaatistakaan juurikaan pahaa puhetta ole kuullut.
Yksi miinus on hieman heikohkot oven kahvojen mekanismit, parin vuoden välein jostain ovesta pimenee ulompi kahva.
Muilla varmaan vähintäänkin yhtä hyviä ehdotuksia.
Tämä nyt vaan sattui sopimaan noihin kriteereihin.
Ei tietenkään itsessään mitenkään, samanlaisia autojahan ne siellä Ruotsissakin ovat. Tässä lähinnä epäilyttää se, että asiaa ei ilmoituksessa mainita mitenkään, ja katsastustietojen mukaan se on rekisteröity Suomeen kesäkuussa, joten mietityttää, että miksi se on heti myynnissä. Mutta toki jos auto vaikuttaa olevan kunnossa ja myyjä vaikuttaa asialliselta, niin ostamista harkitsen. Lähinnä kai viestin pointti oli se, että onko tuontiauton tapauksessa mitään erityistä huomioon otettavaa suomalaiseen autoon verrattuna.Mistä järjellisestä syystä tuontiauto, etenkin Ruotsista tuotu, olisi jotenkin huonompi kuin se tehtaan suomiautolinjalta pullahtanut kappale?
Ne tulee tänne ja vie meidän naiskuskit.Mistä järjellisestä syystä tuontiauto, etenkin Ruotsista tuotu, olisi jotenkin huonompi kuin se tehtaan suomiautolinjalta pullahtanut kappale?
Mitähän malleja sitä kannattaisi alkaa katselemaan, kun nykyistä V70 Mk3 dieseliä ei oikein kannata tallissa seisottaa.
-kilometrejä tulee vuodessa se 10-15tkm
-koko saisi olla vielä tuota V70 Mk3 luokkaa
-hinta 10-15ke
-vm 2010 ja ylöspäin
-bensa kait se näillä kilometreillä kannattaa
Ei kannata vaihtaa, jo ei vanha ole menossa paaliin. Sillä mitä diesel"verossa" häviät, saat osan takaisin dieselin hinnassa ja noi on aikas pomminvarmoja vekottimia. Auton vaihdossa häviät paljon enemmän. Toisaalta nää auto jutut ei ole aina järjen, vaan tunteen juttuja..
Oma autonvalintaprosessi tuli lopulta päätökseen: VW Polo 1.0 TSI 95 DSG lähtee tilaukseen. Kriteereinä oli siis tilava pikkuauto, joka on mukava kaupunkipörräyksessä, mutta jolla voi ajella myös pitempää reissua ilman että alkaa ahdistaa.
Halusin autoon adaptiivisen vakionopeudensäätimen, mikä rajasi valikoiman käytännössä VAG-konsernin autoihin ja Fordiin. Automaattivaihteisto myös vahvistui kriteeriksi valintaprosessin edetessä. Fiesta tipahti pois ennen kaikkea automaattivaihteiston epätaloudellisuuden takia. VAG-konsernin autoista Seat ei käy meillä työsuhdeautoksi. Skodalla on menossa Fabian uudistuminen, ja facelift tulee vasta syyskuussa myyntiin. Facelift pohjautuu vanhaan pohjalevyyn, joten tilankäytöltään se ei todennäköisesti olisi yhtä hyvä kuin Polo. Mietin myös isompia autoja, mutta hinta olisi noussut tarpeettoman korkeaksi siihen nähden, että pienempi auto oikeasti riittää, ja pienempi auto on myös mukavampi ahtaissa parkkihalleissa.
Ainoa vähän harmittava seikka Polossa on se, että sitä ei saa Suomessa 115 hevosvoiman moottorilla, mutta tiedän, että omassa ajossani oikeasti tarvitsisin niitä lisähevosvoimia melko harvoin.
Highlineen päädyin pitkän pähkäilyn jälkeen. Firman sallima lisävarustebudjetti olisi ylittynyt Comfortlinellä, kun siinä ei ole edes peruutustutkaa vakiona. Ja onhan se digitaalinen mittaristo aikas hieno.Hyvä valinta! Millä varustetasolla lähti? Itse olen ajanut omallani nyt vähän päälle 2tkm ja ainoa valituksen aihe on ollut start&stop, mutta onneksi se saa suoraan napista pois. Auto toimii muuten todella hyvin sekä kaupungissa ja maantiellä. Pari pidempää reissua on tullut ajettua ja ei voi kuin kehua, kulkee todella vakaasti, ACC toimii ja kulutus on pientä.
Mitäs tekkiraati sanoo tällaisesta Honda Accordista (-09 2.4i Aut), mahtaako olla järkevä peli hintaisekseen?
Honda Accord Tourer 2.4 i Aut. **Suomi-auto**Hyvin huollettu**Nahkapenkit** Tila-auto 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ilmoituksessa lukee "Suomi-auto", mutta liikkeen mukaan auto on tuotu aikoinaan Tanskasta. Huollettu kuulemma aina merkkiliikkeessä. Bilteman varaosahaku kertoo rekisterinumeron perusteella, että moottorikoodi on K24Z3 (kliks), mutta minulle se ei sano mitään.
Vaikuttaa ihan siistiltä, varusteita on reilusti, kilometrejä kohtuullisesti ja hinta on linjassaan. Lisäksi Accord on yleisesti ottaen ollut luotettavan menopelin maineessa. Mikä tässä siis mättää, vai mättääkö mikään?
Focus on mukava ajaa mutta jo muutaman risteyksen jälkeen alkoi vituttamaan se vilkkuviiksen toteutus. Jäykkä mekanismi ja kovasta, ämpärimuovista valettu viiksen runko jonka päähän on vielä muotoiltu semmoinen kynnys joka tarraa pikkusormesta kiinni kun lähtee kääntämään rattia vasemmalle.Focus on ihan hyvä ajettava. Katsoin että 2014 moottorit on kestävämpiä.
Ford Focus bensiini vaihtoautot
Ainakin wikin mukaan kaikki nykyisen korimallin Fabiat on hihnakoneita, eli jakoketjuongelmia ei takuulla ole (muista ongelmista en sitten tiedä).
Škoda Fabia - Wikipedia
Mitä tulee käyttövoimaan, niin sanoisin että 15k ei ole isoa merkitystä suuntaan tai toiseen onko bensa vai diesel. Ennemmin katselisin mistä löytyy hyvä ja edullinen yksilö.
308 vois minusta myös olla vaihtari. Toki kokoluokkaa isompi, mutta noita melko edullisesti kohtuukilometrein, ja hatchbackissa käsittääkseni melko hyvä tavaratila (joskaan nyt ei ihan Fabia farkun kokoinen litroiltaan).
Googleta Opel/Vauxhall M32 gearbox problems tai ihan vaan M32 vaihdelaatikko ja mieti sitten uudestaan.
Eikös noissa ole F40 laatikko ja tämön pitäisi olla ihan ok?Googleta Opel/Vauxhall M32 gearbox problems tai ihan vaan M32 vaihdelaatikko ja mieti sitten uudestaan.
F40 on toki hyvinkin kestävä loota, mutta tuossa sellaista ei ole.Eikös noissa ole F40 laatikko ja tämön pitäisi olla ihan ok?
Asiahan ratkesi erittäin helposti, ei jatkoon.Googleta Opel/Vauxhall M32 gearbox problems tai ihan vaan M32 vaihdelaatikko ja mieti sitten uudestaan.
En silti lähtisi arpomaan - edes teoriassa...Teoriassa tuossa mallissa kai pitäisi olla paranneltu M32, jos internettiin on luottamista:
https://www.eco-torque.co.uk/single...eed-To-Know-About-Uprated-Bearings-End-Casing
We have seen some vehicles from 2012 onwards with this upgrade, but again there is a crossover were old design of units are still finding their way onto newer vehicles.
Tuskin on kun monesti nämä "parannukset" ei ole mitään muuta kuin markkinointipuheita. Ja vaikka olisikin niin mitkään parannellut laakerit ei asiaa ratkaise, kun vika on virheellisissä sovituksissa...Teoriassa tuossa mallissa kai pitäisi olla paranneltu M32, jos internettiin on luottamista:
https://www.eco-torque.co.uk/single...eed-To-Know-About-Uprated-Bearings-End-Casing
Tuskin on kun monesti nämä "parannukset" ei ole mitään muuta kuin markkinointipuheita. Ja vaikka olisikin niin mitkään parannellut laakerit ei asiaa ratkaise, kun vika on virheellisissä sovituksissa...
Rakenteelliset muutokset on aivan liian kalliita suorittaa, varsinkaan kun tuotakin lootaa on käytetty joku +10v ja niitä on valmiina varastossa läjäpäin.
OT mutkunpakkoKommenttini ei ollut tarkoitettu kyllä Opelin suositukseksi, papan myötä viimeinen Opelisti katos suvusta ja hyvä niin (siis opelistien lähtiminen, papan ei niinkään).
No sitten kannattaa ostaa jos sulla kerran on toiminut.Itsellä oli pahamainen M32 Alfassa ja ainakin 172tkm kesti alkuperäinen vehje kun minulta lähti. Nyt samalla laatikolla 210tkm alla ja vieläkin pelittää, ettei ne kaikki nyt susia ole. Kannattaa vaan muistaa, että tuota M32:sta on tungettu niin laajalti niin monen eri konsernin vehkeeseen, et pakostakin niitä vikaantuneita eriä tulee esiin. Itse laatikkohan on hiton mukava, napakasti meni vaihteet, on tarkka, ei pidä ääntä, liikeradat pienehköt. Ei minulla omien kokemuksien perusteella ole pahaa sanottavaa.