Mikä auto minulle?

Vanhan mukaan vissiin 114g ja uuden mukaan 136g ja tuon uuden numerot lukee tarjouksessa. Sopparin on muija tietty siivonnut jonnekin talteen niin en voi tarkistaa. Mutta jos tuo hinta on tuon uuden mukainen niin oma menisi joka tapauksessa saman mukaan tuli se huomenna tai syyskuussa?
Juurikin näin. Itse asiassa tuo selittääkin, että miksi jossain vaiheessa oli liikkeellä juttua, että tuon Fiesta ST:n CO2-päästölukema olisi hyvinkin alhainen, ja sitten yhtäkkiä tulikin tuo lukema 136 g/km. Asia kiinnosti minua, koska leikittelin ajatuksella, että hommaisin moisen työsuhdeautoksi, vaikka ei siinä mitään järkeä olisi ollutkaan. Meillä rajana 135 g/km, joten meni niukasti yli.
 
Enemmän mä mietin sitä, että mites toi romutuspalkkion seutu kun eikös sen raja ollut 99 g/km :rolleyes:
Näköjään 110 g/km on rajana. Romutuspalkkio on tarjolla tänä vuonna vain elokuun loppuun asti, joten asialla on merkitystä vasta ensi vuonna, jos romutuspalkkiokampanjaa jatketaan.
 
Jaahas, nyt taisi löytyä hyvä vertailukohta päästöjen muutoksille. Sihtasin Ford Fiestan hinnastoja. Fordin sivuilla on sekä vanhan että uuden mallin hinnasto. Vanhan 100-hevosvoimaisen manuaalivaihteisen päästöt olivat 97 g/km, uuden 110 g/km. 125-hevosvoimaisen kohdalla päästöt olivat ennen 98 g/km, nyt 110 g/km. Hinnastossa ei puhuta mitään WLTP:stä, mutta selvästikin uusi mittaustapa on jo otettu käyttöön, eli syyskuussa ei ole tulossa mitään yllätystä. Autovero on tuon seurauksena noussut noissa 20 tonnin autoissa noin 500-700 euroa.

Diesel-mallissa (120 hv) nousu on vielä ronskimpaa: Ennen 89 g/km, nyt 109 g/km. :confused2:
 
Jaahas, nyt taisi löytyä hyvä vertailukohta päästöjen muutoksille. Sihtasin Ford Fiestan hinnastoja. Fordin sivuilla on sekä vanhan että uuden mallin hinnasto. Vanhan 100-hevosvoimaisen manuaalivaihteisen päästöt olivat 97 g/km, uuden 110 g/km. 125-hevosvoimaisen kohdalla päästöt olivat ennen 98 g/km, nyt 110 g/km. Hinnastossa ei puhuta mitään WLTP:stä, mutta selvästikin uusi mittaustapa on jo otettu käyttöön, eli syyskuussa ei ole tulossa mitään yllätystä. Autovero on tuon seurauksena noussut noissa 20 tonnin autoissa noin 500-700 euroa.

Diesel-mallissa (120 hv) nousu on vielä ronskimpaa: Ennen 89 g/km, nyt 109 g/km. :confused2:

Vaikka ei suoraan WLTP:stä puhuta niin kyllä se siellä hinnastossa lukee. Tuohon euro 6.2 päästöluokkaan nimittäin kuuluu päästöjen mittaus WLTP- syklillä.
 
Mitä vw-konsernin moottoreita tulisi välttää? 1,4tsi, muita? Entä muita ongelmia?
Superb kiinnostaisi myös, vm 2009-2015, suunnilleen.
1.2tsi ketju, 1.4tsi ketju ja öljy, 1.8tfsi syö öljyä ja ketjuja 2.0tfsi on perus hyvä mutta voi syödä öljyä. Tuossa nuo normi bensat.
 
1.2tsi ketju, 1.4tsi ketju ja öljy, 1.8tfsi syö öljyä ja ketjuja 2.0tfsi on perus hyvä mutta voi syödä öljyä. Tuossa nuo normi bensat.
Näinpä, pieniä koneita, jos ketjulla. Vm 2009-2011 1.8-2.0 TSI/TFSI tulee varmasti syömään öljyä alkuperäisillä männänrenkailla, jos männänrenkaat on vaihdettu todisteellisesti korjattuihin, niin en näkisi syytä huoleen. Uudemmat isot koneet kuin tuo 2011 on jo sitten korjattu eli 2012 eteenpäin.
 
1.8 ja 2.0 on teknisesti sama EA888 moottori eli kumpikaan ei ole parempi tai huonompi.
Voi olla että muistan väärin mutta eikö 1.8 ja 2.0 jakopää ollut erona noihin aikoihin. Voisin vannoa maksaneeni hihnan vaihdon omaan 2006 2.0tfsi:hin.
 
Voi olla että muistan väärin mutta eikö 1.8 ja 2.0 jakopää ollut erona noihin aikoihin. Voisin vannoa maksaneeni hihnan vaihdon omaan 2006 2.0tfsi:hin.
2005-> GTI Golfeissa ketjut ainkin paskoi surkeiden öljynpaineella toimivien kiristimien takia, niin tuskin hihnasta maksoit?
 
Voi olla että muistan väärin mutta eikö 1.8 ja 2.0 jakopää ollut erona noihin aikoihin. Voisin vannoa maksaneeni hihnan vaihdon omaan 2006 2.0tfsi:hin.
EA888 tuli markkinoille 2008 ja on siis ketjukone eli tuossa alunperin kysytyssä 2009-2015 ikähaarukassa oli puhetta. Noissa TSI koneissa on ainakin apulaitehihna jota vaihdellaan muistaakseni 150tkm välein eli varmaan siitä maksanut?
 
OK.
Vähän tosiaan kolmen vaiheilla

Avensis, Superb vai 3xx BMW. Farkku + luotettava sekä alle 16 000€

Ehdotuksia?
Eipä tuo superbbi huono ole kunhan tosiaan saat vahvistettua, että öljynkulutusremppa on tehty eli vähintään männänrenkaat uusittu. BMW toisaalta premiumpi auto niin saattaa hieman hiljaisempi olla isolla tiellä. Suosittelen koeajamaan molempia ja katsomaan kumpi itselle sopii paremmin. BMW:llä ollut ilmeisesti automaattilaatikoiden kanssa ongelmia eli jos manuaali kelpaa niin ei luulisi kauhean isoja ongelmia olevan. Toki kaikissa autoissa voi olla maanantaikappaleita niin yleistä tarkuutta ja hyvää syyniä vaan.
 
EA888 tuli markkinoille 2008 ja on siis ketjukone eli tuossa alunperin kysytyssä 2009-2015 ikähaarukassa oli puhetta. Noissa TSI koneissa on ainakin apulaitehihna jota vaihdellaan muistaakseni 150tkm välein eli varmaan siitä maksanut?
2.0tfsi oli esim Octavia Rs:ssä 2006 jo ja siinä kyllä oli jakohihna. Varmistin äsken vielä erikseen etten puhu ihan puuta heinää. Mutta sitä en taas tiedä mitä muutoksia tuossa 2009 on tullut tuohon uudempaan kun lakkasi tuon Octavian ja sitä seuranneen Cupran jälkeen kiinnostus vaggeja kohtaan kohtuu hyvin.
 
Avensis, Superb vai 3xx BMW. Farkku + luotettava sekä alle 16 000€

Ehdotuksia?

Jos koolla on mitään väliä, niin kaksi ekaa on ihan huomattavasti isompia kuin 3-sarjan bimmeri. Superb on noista etenkin takatilojen osalta ihan heittämällä tilavin, toyotan takatiloja syö järjettömän isot etuistuimet, mutta kyllä sinnekin kivasti mahtuu istumaan.
 
Ollu bensa tomaatti hakusessa mutta ei oikein tiedä minkälaista sitä kattelis, ainakin täälläpäin pienemmät autot tomaateilla on vähän (lue: todella) harvemmassa ja omalla ajolla ei nyt mitään isoakaan autoa viittis hommata. Ei oikein 3 tonnilla kuuhun päästä.
Noita "pulla" volvoja ois kyllä kohtuullisesti tarjolla mutta mietityttää että paljon mahtaa niille viissylinterisille kelvata bensa ja lukemisen perusteella aika kankeita kääntymään. Luotettaviahan nuo kyllä taitavat olla että ei siinä.
 
Ollu bensa tomaatti hakusessa mutta ei oikein tiedä minkälaista sitä kattelis, ainakin täälläpäin pienemmät autot tomaateilla on vähän (lue: todella) harvemmassa ja omalla ajolla ei nyt mitään isoakaan autoa viittis hommata. Ei oikein 3 tonnilla kuuhun päästä.
Noita "pulla" volvoja ois kyllä kohtuullisesti tarjolla mutta mietityttää että paljon mahtaa niille viissylinterisille kelvata bensa ja lukemisen perusteella aika kankeita kääntymään. Luotettaviahan nuo kyllä taitavat olla että ei siinä.
Mulla kakkosautona Volvo V70 2.5T automaatti -04. Bensa maistuu taajama-kaupunki ajoissa 13-15 litraa. Maantiellä pääsee vähän päältä 7.

Kankea tuo onku mikä mutta luotettava on ollut.
 
Ollu bensa tomaatti hakusessa mutta ei oikein tiedä minkälaista sitä kattelis, ainakin täälläpäin pienemmät autot tomaateilla on vähän (lue: todella) harvemmassa ja omalla ajolla ei nyt mitään isoakaan autoa viittis hommata. Ei oikein 3 tonnilla kuuhun päästä.
Noita "pulla" volvoja ois kyllä kohtuullisesti tarjolla mutta mietityttää että paljon mahtaa niille viissylinterisille kelvata bensa ja lukemisen perusteella aika kankeita kääntymään. Luotettaviahan nuo kyllä taitavat olla että ei siinä.
Omatkin kokemukset oli että näteimmillään pääsi 12L taajamassa ja alle 8 maantiellä täydellä lastilla.

Kaupungissahan tuollainen on aika huono ajaa kun kääntösäde on kuin traktorilla. Siinä missä Passatilla tai E-mersulla heitti uukkarin 2-kaistaisella tuolla sai aina tehdä 3-pistekäännöksen.

Sama homma markettien (sisä) parkkipaikoilla; ruutuun vääntäminen ei aina vain onnistu kerralla.

Maantiellä oikein mukava vaikkei ”premiumhiljainen”.

Turbotonta ei kannata katsella kun kulutus on sama mutta tehot puuttuu. :D
 
Koeajelu jatkuu, tänään oli vuorossa Ford Fiesta 1.0 Titanium (100 hv) manuaalivaihteisena. :) Ajotuntuma oli kyllä loistava. Auto tuntui mukavan ketterältä, mutta toisaalta kuitenkin jämäkältä. Tilaakin tuntui olevan ihan tarpeeksi. Veli kommentoi, että takapenkillä pääntilaa ei ole ihan hirveästi. Itse olen 177-senttinen, eikä asia haitannut. Focus-kuskina oli kaiken kaikkiaan kotoisa olo. Auto kuulosti yllättävän hiljaiselta. Huomasin muutaman kerran ajavani liian pienellä vaihteella, kun en ollut kiinnittänyt huomiota korkeisiin kierroksiin. Titanium-varustelutasoon kuuluu ääntä eristävä tuulilasi, ehkä sillä oli vaikutuksensa.

Miinuksiakin oli:
- Tuo 100-heppainen moottori ei oikein tehnyt vaikutusta. Painavammassa Focuksessa 125-hevosvoimainen moottori tuntuu vääntävän paljon paremmin pienillä kierroksilla, vaikka auto on raskaampi ja välitykset vaikuttavat suht samoilta. Fiesta esim. jyristi vitosvaihteella noin 1700 kierroksella 70 km/h nopeudessa, ja muutenkin kolmosta isommilla vaihteilla alle 2000 kierrosta tuntui aiheuttavan vastalauseita. Jos hankin Fiestan, niin sitten kyllä 125-hevosvoimaisella koneella.
- Fiestan keskikonsoli ja mittaristo on uusittu, mutta ei kyllä ollut mitään jakoa verrattuna Polo Highlinen digitaaliseen mittaristoon (toki Polo on hiukan kalliimpi Highline-varustuksella, mutta Fiestaan moista ei saa edes rahalla). En pitänyt trippimittarinäkymästä, johon oli tungettu kaikki mahdolliset lukemat samalle ruudulle. Kai siihen tottuu, mutta äkkiseltään häiritsi. Kosketusnäytön takana olevat näkymät olivat Polossa tyylikkäämmät, esim. radiokanavat olivat logoillaan, kun taas Fiestassa vain nimillään.

Testiautossa ei ollut mukautuvaa vakionopeudensäädintä, joka on lisävaruste, joten se jäi testaamatta.

Huomenna testivuorossa uusi Ford Focus manuaalivaihteisena. :cool:
 
itellä v70 2.5t näyttää yhdistettyä kulutusta 9.3litraa satkulle suurin osa kaupunkia. edellisen omistajan jäliltä oli 12,7. et lienee kaupungeillaki eroja
 
2000 vuosimallin A mese alkaa olemaan oman aikansa elänyt ja autokuume tällä hetkellä sen verran kova, että kaipaisi vaihtelua. Kiikarissa automaattifarkku bensakoneella. Kilometrejä kertyy vuodessa alle 10 000. Katsellut Mazda 6:sta farkkuna, budjetti max 15k. Onko porukoilla kokemuksia (ruosteongelmat, automaattilaatikko jne.) kyseisistä menopeleistä?


Alla yksi ehdokas:
Mazda 6 Sport Wagon 2,0 Touring Business - LOHKOLÄMMITIN - KAHDET RENKAAT - VAKIONOPEUDENSÄÄDIN - TODELLA SIISTI ! Farmari 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna testivuorossa uusi Ford Focus manuaalivaihteisena. :cool:

Uusi MY 2018 vai nykyinen Mk3? Itse laitoin kesäkuussa tilaukseen seuraavan hurlumhein autoa livenä näkemättä ...

Ford FOCUS 1,5 TDCi EcoBlue 120hv Start/Stop A8 Titanium 5-ovinen
  • Ruby Red
  • Design Pack 4
  • Parking Pack
  • Technology Pack 1
  • Winter Pack
  • Style Pack 3 - Titanium
  • Kuolleen kulman valvontajärjestelmä (BLIS) ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä aktiivisella jarrutuksella
  • Audio 48: B&O Play Premium
  • Kumimattosarja
  • Defa lämpöpaketti
  • Talvirenkaat. nasta, alut, Nokia Hakkapeliitta 9
 
2000 vuosimallin A mese alkaa olemaan oman aikansa elänyt ja autokuume tällä hetkellä sen verran kova, että kaipaisi vaihtelua. Kiikarissa automaattifarkku bensakoneella. Kilometrejä kertyy vuodessa alle 10 000. Katsellut Mazda 6:sta farkkuna, budjetti max 15k. Onko porukoilla kokemuksia (ruosteongelmat, automaattilaatikko jne.) kyseisistä menopeleistä?


Alla yksi ehdokas:
Mazda 6 Sport Wagon 2,0 Touring Business - LOHKOLÄMMITIN - KAHDET RENKAAT - VAKIONOPEUDENSÄÄDIN - TODELLA SIISTI ! Farmari 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto
Eikö nuo Mazdat ole lähes poikeuksetta ruosteongelmallisia? Eräs tuttava oli aikoinaan Mazdan myyjänä ja myönsi ettei itse olisi ikinä ostannut sellaista itselle nimenomaan huonnon pellin vuoksi. Hyvin silitetty yksilö varmasti säilyy jonkun aikaa, mutta ottaen huomioon Suomen talvet ja suolat, itse ottaisin jotain muuta.
 
Vähän tosiaan kolmen vaiheilla

Avensis, Superb vai 3xx BMW. Farkku + luotettava sekä alle 16 000€

Ehdotuksia?

Ilmeisesti bensaa etsitään, joten heitetään listan jatkoksi Ford Mondeo 1.6 ecoboostilla. Ostin itse vuoden vaihteessa samalla budjetilla Mondeon ja olen tykännyt. Koeajoin myös Avensista ja Mazda 6:sta. Tykkäsin Avensiksesta automaatilla, mutta ajettavuus oli muuten Modeota jäljessä. Lisäksi Avensiksen pohjan ruostesuojaus on onneton. Muutamaa yksilöä kävin katsomassa ja pohjat oli kaikissa melko rapeita, vaikka ikää autoilla oli vasta noin 5 vuotta. Mazda 6 oli taas jotenkin halvemman oloinen Mondeoon verrattuna. Ruoste myös mietitytti, vaikka ilmeisesti tilanne on parantunut huomattavasti uudemmissa malleissa.

Superb on kuulemma myös hyvä auto, mutta vaimolla oli turhan vahvat mielipiteet Skodaa vastaan, joten jäi testaamatta. Myös TSI-koneiden mahdolliset ongelmat vaikutti siihen, etten lähtenyt vaimoa ylipuhumaan.
 
Uusi MY 2018 vai nykyinen Mk3? Itse laitoin kesäkuussa tilaukseen seuraavan hurlumhein autoa livenä näkemättä ...

Ford FOCUS 1,5 TDCi EcoBlue 120hv Start/Stop A8 Titanium 5-ovinen
Uusi malli juu. Laakkosella on kaksi koeajoautoa, joista toinen on juuri tuollainen, toinen taas bensakone manuaalilla.
 
Joko oli myyjillä lanseerauskamppikset tiedossa? Itsekin tuota harkinnut, mutta 33k ja risat Focusista tuntuu vähän kalliilta.
 
Ei täällä ainakaan. Tosin ostotapahtuma sujui niin, että marssin malli- ja värivalinta sekä lisävarustelista kädessä liikkeeseen, ja ilmoitin haluavani em. hyödykkeet. Vaihtoarvosta ja hinnasta sanoin vain "joo, se on hyvä" :D

Ei kai tässä tinkimään aleta? :btooth:
 
Ei täällä ainakaan. Tosin ostotapahtuma sujui niin, että marssin malli- ja värivalinta sekä lisävarustelista kädessä liikkeeseen, ja ilmoitin haluavani em. hyödykkeet. Vaihtoarvosta ja hinnasta sanoin vain "joo, se on hyvä" :D

Ei kai tässä tinkimään aleta? :btooth:
Ei kai siinä voi mitään menettää jos yrittää?
 
Eikö nuo Mazdat ole lähes poikeuksetta ruosteongelmallisia? Eräs tuttava oli aikoinaan Mazdan myyjänä ja myönsi ettei itse olisi ikinä ostannut sellaista itselle nimenomaan huonnon pellin vuoksi. Hyvin silitetty yksilö varmasti säilyy jonkun aikaa, mutta ottaen huomioon Suomen talvet ja suolat, itse ottaisin jotain muuta.
Tekniikan Maailman artikkelin perusteella ruosteongelmat eivät näytä olevan aivan yhtä pahat kun vanhemmissa 6-sarjalaisissa ja 626:sissa. Olen vilkuillut myös saman hintaluokan Mondeota ja Avensista, mutta ne eivät miellytä silmää samalla tavalla kun Matukka. Mites Chevrolet Cruze/Opel Astra? Eivät varmaan ole yhtä luotettavia kun Mazda?
 
Tekniikan Maailman artikkelin perusteella ruosteongelmat eivät näytä olevan aivan yhtä pahat kun vanhemmissa 6-sarjalaisissa ja 626:sissa. Olen vilkuillut myös saman hintaluokan Mondeota ja Avensista, mutta ne eivät miellytä silmää samalla tavalla kun Matukka. Mites Chevrolet Cruze/Opel Astra? Eivät varmaan ole yhtä luotettavia kun Mazda?
Itsellä 2009 vuosimallin Mazda 6 ja ainakaan tässä yksilössä ei ongelmia ruosteen kanssa. Käsittääkseni ongelmat olivat vanhemmassa mallissa.
 
Uusi Ford Focus testattu. :) On se hieno auto. Testiautossa oli lisävarusteena saatavat 17" vanteet, ja auto eteni kuin kiskoilla. Häiritsevää rengasmelua ei ollut. Varmaan pidempi akseliväli vaikutti myös ajettavuuteen. Moottori tuntui ajossa samanlaiselta kuin oman vanhemman Focukseni moottori, mutta bensankulutus vaikutti hiukan pienemmältä.

Autossa oli liikennemerkkien tunnistus myös, ja se tuntui toimivan mainiosti. Tosin se ei näyttänyt tunnistavan kotimaista taajamamerkkiä... En ole ihan varma, kun taajamamerkin jälkeen tuli melkein heti 60 km/h merkki.

Viihdejärjestelmä ja valikot näyttivät samanlaisilta kuin Fiestassa, mutta jostain syystä näytön trippimittarinäkymä ei tuntunut yhtä ruuhkaiselta kuin Fiestassa. Joko se oli vähän kookkaampi kuin Fiestassa tai sitten pääkoppani oli yön yli nukkumisen seurauksena ehtinyt sopeutua uuteen näkymään.

Takapenkille oli tullut reilusti lisätilaa verrattuna edelliseen sukupolveen. Melkein kuin taksiin olisi astunut. Tavaratilassa en huomannut juuri eroa vanhaan Focukseen (viistoperä).

Tämä oli koeajamistani autoista (Polo, Golf, Fiesta, Focus) ensimmäinen, joka synnytti fiiliksen, että tällainen pitäisi saada. Mutta kun on tarkoitus hankkia sellainen pienempi auto... :bored: Ei tuo kyllä paljoa kalliimpi olisi kuin hyvin varusteltu Fiesta.
 
Hoi arvon tietäjät. Etsin autoa johon maastopyörä sopisi suhteellisen kivuttomasti. Kysymys kuuluukin, että mistä autosta löytyy suuri kontti?

Tämän hetkisessä autossa on todella pieni kontti, eikä penkkejä saa käännettyä. Merkillä ei väliä, mutta etsin halpaa käytettyä opiskelijalle (1000€ - 2500€)
 
Uusi Ford Focus testattu. :) On se hieno auto. Testiautossa oli lisävarusteena saatavat 17" vanteet, ja auto eteni kuin kiskoilla. Häiritsevää rengasmelua ei ollut. Varmaan pidempi akseliväli vaikutti myös ajettavuuteen. Moottori tuntui ajossa samanlaiselta kuin oman vanhemman Focukseni moottori, mutta bensankulutus vaikutti hiukan pienemmältä.

Autossa oli liikennemerkkien tunnistus myös, ja se tuntui toimivan mainiosti. Tosin se ei näyttänyt tunnistavan kotimaista taajamamerkkiä... En ole ihan varma, kun taajamamerkin jälkeen tuli melkein heti 60 km/h merkki.

Viihdejärjestelmä ja valikot näyttivät samanlaisilta kuin Fiestassa, mutta jostain syystä näytön trippimittarinäkymä ei tuntunut yhtä ruuhkaiselta kuin Fiestassa. Joko se oli vähän kookkaampi kuin Fiestassa tai sitten pääkoppani oli yön yli nukkumisen seurauksena ehtinyt sopeutua uuteen näkymään.

Takapenkille oli tullut reilusti lisätilaa verrattuna edelliseen sukupolveen. Melkein kuin taksiin olisi astunut. Tavaratilassa en huomannut juuri eroa vanhaan Focukseen (viistoperä).

Tämä oli koeajamistani autoista (Polo, Golf, Fiesta, Focus) ensimmäinen, joka synnytti fiiliksen, että tällainen pitäisi saada. Mutta kun on tarkoitus hankkia sellainen pienempi auto... :bored: Ei tuo kyllä paljoa kalliimpi olisi kuin hyvin varusteltu Fiesta.

Ihmiset helposti ostaa varalta hieman liian ison auton, jos vaikka tarvitsee johonkin sitä tilaa. Onhan se fakta että tuollainen Focus tuntuu jo autolta Fiestan jälkeen, hyviä autoja molemmat mutta Focuksen koko tuo sitä jämäkkyyttä ajoon. Itsekkin pärjäisin clion kokoisella autolla ja olin jo melkein ostanutkin, mutta kun vaihtoehdoksi lyötiin 2v vanha 8tkm ajettu Megane 10k€:lla niin ei siitä viitsinyt kieltäytyä.
 
Ihmiset helposti ostaa varalta hieman liian ison auton, jos vaikka tarvitsee johonkin sitä tilaa. Onhan se fakta että tuollainen Focus tuntuu jo autolta Fiestan jälkeen, hyviä autoja molemmat mutta Focuksen koko tuo sitä jämäkkyyttä ajoon. Itsekkin pärjäisin clion kokoisella autolla ja olin jo melkein ostanutkin, mutta kun vaihtoehdoksi lyötiin 2v vanha 8tkm ajettu Megane 10k€:lla niin ei siitä viitsinyt kieltäytyä.
Tämä erittäin totta. Itse vaihdan esim nyt Fokkerista Fiestaan vaikka on kolme henkeä ja koira perheessä. Ihan hyvin onnistuu mökkireissut ja muut moisella. Kaipuu pienempään, ketterään ja pienillä ylläpitokuluilla liikkuvaan autoo oli liikaa tuon "laivan" jälkeen.
 
Ja tuo on syy miksi itsellä on sporttipunto eikä jotain astetta isompaa. Pieni auto on vaan näppärämpi laitos ja hauskuuttakin löytyy.
 
Juu ja jengi pelkää nykyään penkkien kaatoa. Itselle tuo ei ole mikään kynnys ja jos tulee isompaa kamaa tai mökki kamaa niin puolet penkeistä on samantien nurin ja ongelma ratkaistu kun moni vaan tuntuu väkisin tunkevan konttiin lasia vasten tai ainoa käytettävä tila on hattuhyllyn alla oleva.
 
Itseäkin esim. toi Polo kiinnostaisi mut kun ei saa dieselinä niin eipä sitä tule hankittua ennenkun loppuu tuo järjetön ravaaminen.
Tarkoitatko jotain tehomallia? VW Poloa saa 95 tdi:llä. Ja Seat Ibizaa 115hv tdi:llä ja myös 95hv tdi automaattina. Kun taas Poloa saa vain manuaali dieselinä.

Ford Fiestaa saa myös 85hv ja 120hv dieselinä, mutta nuo vain manuaalina.
 
Ihmiset helposti ostaa varalta hieman liian ison auton, jos vaikka tarvitsee johonkin sitä tilaa. Onhan se fakta että tuollainen Focus tuntuu jo autolta Fiestan jälkeen, hyviä autoja molemmat mutta Focuksen koko tuo sitä jämäkkyyttä ajoon. Itsekkin pärjäisin clion kokoisella autolla ja olin jo melkein ostanutkin, mutta kun vaihtoehdoksi lyötiin 2v vanha 8tkm ajettu Megane 10k€:lla niin ei siitä viitsinyt kieltäytyä.
Itsellä on aiemmin pikkuautoluokan auton hankintaa rajoittanut se, että päälaki keikkuu lähes 190 sentin korkeudella. Aiemmin noissa loppui järkiään penkin säädöt kesken, vaikka en erityisen pitkä olekaan. Nythän noissa alkaa olla sen verran kokoa suurimmassa osassa, että saa ajoasennon kohdalleen. Ibiza ja Polo ainakin. Fiesta tuntui jostain syystä ahtaammalle sivusuunnassa ja kyynärpäät kolisi B-pilariin ja naapurin penkkiin. En käynyt sitten edes ajamassa.
 
Itsellä on aiemmin pikkuautoluokan auton hankintaa rajoittanut se, että päälaki keikkuu lähes 190 sentin korkeudella. Aiemmin noissa loppui järkiään penkin säädöt kesken, vaikka en erityisen pitkä olekaan. Nythän noissa alkaa olla sen verran kokoa suurimmassa osassa, että saa ajoasennon kohdalleen. Ibiza ja Polo ainakin. Fiesta tuntui jostain syystä ahtaammalle sivusuunnassa ja kyynärpäät kolisi B-pilariin ja naapurin penkkiin. En käynyt sitten edes ajamassa.

Ainakin se edellinen Fiestan korimalli on kapea, tästä ihan uusimmasta en tiedä, näyttää silmään hieman leveämmältä ja matalemmalta.
 
Ainakin se edellinen Fiestan korimalli on kapea, tästä ihan uusimmasta en tiedä, näyttää silmään hieman leveämmältä ja matalemmalta.
Juu siis tätä uusinta kävin testaamassa. Oli se Active-malli. Pituussuunnassa tila riitti kyllä hyvin. Tottumiskysymyksiä ja kyllä tuon kanssa varmasti eläisi, mutta kun on tottunut, että tilaa on ympärillä vähän enemmän.
 
@Incredible Buff Ei tuo uusi Fiesta ole mikään ihmeauto leveyden suhteen. Leveämpi kuin ennen mutta se minkä voin taata että mahtuu on pää. Kaverilla Vignale ja sitä ennen MK7 Fiesta ja kuskilla mittaa reilusti yli 2m. Isoin ongelma on ainakin itsellä kyydissä tai ajaessa se että molemmat haluavat käyttää käsinojaa ja siinä on tilaa rajoitetusti vs esim oma Focus. Muuten ei ole ongemia tullut eteen vaikka paljon aikaa tulee vietettyä tuossakin autossa.
 
^juu kuten sanoin niin pituussuunnassa ei ollut mitään ongelmaa ja ei myöskään korkeuden suhteen. Tuolikin meni riittävän alas omaan makuun. Tuo leveyssuunta ahdisti. Kokeilemassani autossa ei ollut keskikyynernojaa joka tuntui kyllä todella ankealta, kun siihen on tottunut.
 
Tuli sitten koeajettua Skoda Rapid 1.0 TSI 95 DSG. Leppoisa auto ajaa ja hintaisekseen tilava, mutta miinuksiakin löytyi: Rengasmelu oli vakiorengastuksellakin aika kova, eikä auto ei ollut erityisen vakaa maantieajossa nopeuksissa 100-120 km/h. Lähinnä taajamapörräilyyn varmasti hyvä valinta. Yllättävän hyvin teho riitti kyllä ajeluun maantielläkin.

Tuo DSG tuntui kyllä sen verran kivalta, että pitäisiköhän harkita vielä sitä Poloa...
 
Tuli sitten koeajettua Skoda Rapid 1.0 TSI 95 DSG. Leppoisa auto ajaa ja hintaisekseen tilava, mutta miinuksiakin löytyi: Rengasmelu oli vakiorengastuksellakin aika kova, eikä auto ei ollut erityisen vakaa maantieajossa nopeuksissa 100-120 km/h. Lähinnä taajamapörräilyyn varmasti hyvä valinta. Yllättävän hyvin teho riitti kyllä ajeluun maantielläkin.

Tuo DSG tuntui kyllä sen verran kivalta, että pitäisiköhän harkita vielä sitä Poloa...
Polo tai Ibiza dsg:llä on kyllä näppäriä. Hinta ja ominsaisuudet ihan kohdallaan. Myös Toyota Yaris hybridin vaihteisto on mukava, mutta autona taitaa olla pikkasen huonompi. Itse en Rapidin dsg:ssä nykimistä huomannut ja vaihteisto tuntui tosi nopealta. Ihan hyvin kiihtyikin, kun ei itse tarvinnut vaihteita vaihtaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 903
Viestejä
4 585 776
Jäsenet
75 524
Uusin jäsen
jousto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom