Mikä auto minulle?

Tuo 1.5 TSI EVO on käytännön suorituskyvyssä kuitenkin ihan riittävä joka päiväiseen ajoon ja oikeastaan aika lähellä tuota 2.0 TSI:tä. Lisäksi uskon, että 2.0 TSI on aika paljon janoisempi todellisuudessa, vaikka paperilla niin hirveän suurta eroa ei ole. Tuo Ibiza kiinnostaisi, jos hintaeroa syntyy tarpeeksi noiden kahden välille. Nopeasti katsottuna vaikutti vain siltä, että Ibiza karvalakkina ei tarjoa ihan tarpeeksi varusteita ja siihen pitäisi ruksia suht isolla kädellä lisää varusteita, jolloinka sen hintaetu kapenee aika paljon.
Riippuu Seatilla aina ties mistä mitä kaikkea tulee vakiona. Esim tehokkaimman moottorin kanssa varusteita alkaa olla jo ihan ok ja varusteet itsessään eivät ole kalliita. Mutta pakkaa sekoittaa sitten ns turhat varusteet kuten säätyvä alusta (en näe pointtia normitehoisessa kipossa säätyvälle alustalle) joka taas aina nostaa hintaa turhaan.
 
No juu jos ihan itsellesi vaan mietit niin sitten, mutta onhan tossa nyt ensinnäkin 50 heppaa eroa, toisekseen tuosta saa softalla takuun päätyttyä vielä reilummin tehoa irti ja kolmanneksi noita 1.5 patoja ei vissiin edes tällä hetkellä saa Poloon, Ibizaan tai Fabiaan?

Mielestäni toi 28 tonnia Polo GTI:stä on yllättävänkin edullinen, olisin kuvitellut myös että menisi kalliimmaks kun Fiesta ST. Toi Fiesta voi kyllä olla hauskempi vehje kolmepyttyisen äänimaailman takia, toi rivinelonen on aika kuultu jo.
No siis jos pidät vain pari vuotta ja ajatus ns arkiajot etusijalla niin Polo voi istua paremmin. Tilankäytöstä Polossa en osaa sanoa mutta jos kuten vanhemmat niin ei mikään suurimpia fiiliksiä herättävä mutta brutaalin eleettömän ripeä suhteessa tehoon ja kokoon. Itsellä ainakin oli pakko myydä takuuajan lähestyessä päättymistään, ei huvita maksella kytkimiä tai mekatroniikkaa askista tai kirota öljynkulutusta (olettaen että 2.0TSI tekee tuota vielä, en ole seurannut noita uusia moottoreita juurikaan VW:ltä). Toki kun takuu loppuu niin softaa sisään ja tehoa ulos ja toivoo ettei DSG laukea.
 
Poloonkin saa suht pienellä rahalla 5 vuoden takuun jos sellaisen haluaa. Oli vähän alle 500e.
 
Poloonkin saa suht pienellä rahalla 5 vuoden takuun jos sellaisen haluaa. Oli vähän alle 500e.
No joo tuo on totta, tosin onko miten kattava VW:llä. AKA alkaako vetoamaan "kulumaan" jne. Jos on oikeasti fiksu niin tuommoisen voisi uskaltaa ostaakin ja koska takuu niin saisi vielä myytyäkin kohtuu fiksusti eteenpäin kun ostajan ei tarvitse pelätä laukeavaa tekniikkaa.
 
No juu jos ihan itsellesi vaan mietit niin sitten, mutta onhan tossa nyt ensinnäkin 50 heppaa eroa, toisekseen tuosta saa softalla takuun päätyttyä vielä reilummin tehoa irti ja kolmanneksi noita 1.5 patoja ei vissiin edes tällä hetkellä saa Poloon, Ibizaan tai Fabiaan?

Mielestäni toi 28 tonnia Polo GTI:stä on yllättävänkin edullinen, olisin kuvitellut myös että menisi kalliimmaks kun Fiesta ST. Toi Fiesta voi kyllä olla hauskempi vehje kolmepyttyisen äänimaailman takia, toi rivinelonen on aika kuultu jo.
Seat Ibizan hinnastossa tuo 1.5 150hv moottori on, mutta ei mitään tietoa koska seuraava erä autoja saadaan suomeen. Nettiautostakaan ei löydy ainuttakaan 1.5 moottoria, eikä kyllä Polo gti 2.0 malliakaan löydy.

Noista Ibizassa voisi olla hinta-laatu paras ja on manuaali, eli ehkä luotettavampi kuin dsg.

Seat Ibiza FR 1.5 150hv, 22 200€
Ford Fiesta st-line 1.0 140hv, 23 600€
VW Polo gti 28 000€
Ford Fiesta st 29 400€

Myös Polossa hinta on kohdallaan, ainakin Fiesta st malliin verrattuna.
 
No joo tuo on totta, tosin onko miten kattava VW:llä. AKA alkaako vetoamaan "kulumaan" jne. Jos on oikeasti fiksu niin tuommoisen voisi uskaltaa ostaakin ja koska takuu niin saisi vielä myytyäkin kohtuu fiksusti eteenpäin kun ostajan ei tarvitse pelätä laukeavaa tekniikkaa.
Seatilla takuu on täysi tehtaan takuu koko 5 vuoden ajan ja näin on myös VW:llä. Fordilla ei taida olla täysi takuu kuin ensimmäiset 3 vuotta, jonka jälkeen suppeampi 2 vuoden "jatkoturva", elleivät sitten ole muuttaneet ehtoja lähiaikoina.
 
Seat Ibizan hinnastossa tuo 1.5 150hv moottori on, mutta ei mitään tietoa koska seuraava erä autoja saadaan suomeen.
Nykyisestä 1.5 TSI:stä ei enää oteta uusia tilauksia sisään ja kohta alkaa kesätauko tuotannossa + uuden päästömittausstandardin takia 1.5 TSI:tä ei saada Suomeen ennen ensi vuotta. Jos nyt tekee tilauksen niin odotusaika on noin 8kk Ibizalle... Ibizan kova kysyntä vielä pahentaa toimitusaikoja, vaikka tehdas kuulemma puskee tuotantolinjalla autoja ulos 24/7.
 
Seatilla takuu on täysi tehtaan takuu koko 5 vuoden ajan ja näin on myös VW:llä. Fordilla ei taida olla täysi takuu kuin ensimmäiset 3 vuotta, jonka jälkeen suppeampi 2 vuoden "jatkoturva", elleivät sitten ole muuttaneet ehtoja lähiaikoina.
Seatilla takuu on juu 5v mutta VW:llä ymmärtääkseni kyllä 2v. Ja se on DSG autolle liian lyhyt.
 
Seatilla takuu on juu 5v mutta VW:llä ymmärtääkseni kyllä 2v. Ja se on DSG autolle liian lyhyt.
Niin siis rahalla myös VW:llä saa takuun jatkettua sinne 5 vuoteen. Eikä takuunalaisessa autossa ole kahta sanaa kuka korjaa, jos DSG laukeaa enkä itse ole kuullut yhtäkään tapausta, jossa takuunalaisen auton selviä ongelmia yritettäisiin vähätellä. Ne "kusetukset" on lähinnä ollut niitä, että asiakas on laitettu maksumieheksi takuuajan jälkeen, vaikka liike tietää, että tehdas korjaa vian tehtaan piikkiin tyyppivikana. Toisin sanoen liike vetää välistä, kun asiakas ja tehdas maksaa heille.
 
Niin siis rahalla myös VW:llä saa takuun jatkettua sinne 5 vuoteen. Eikä takuunalaisessa autossa ole kahta sanaa kuka korjaa, jos DSG laukeaa enkä itse ole kuullut yhtäkään tapausta, jossa takuunalaisen auton selviä ongelmia yritettäisiin vähätellä. Ne "kusetukset" on lähinnä ollut niitä, että asiakas on laitettu maksumieheksi takuuajan jälkeen, vaikka liike tietää, että tehdas korjaa vian tehtaan piikkiin tyyppivikana. Toisin sanoen liike vetää välistä, kun asiakas ja tehdas maksaa heille.
Paitsi alkupään autoissa. Mutta joo nykyään eivät kehtaa enää niin selkeästi. Mutta ehdottomasti lisätakuu mukaan jos se on ns kunnollinen takuu. Sitten uskaltaa ostaakin kun voi myydä auton takuun kanssa yms. Tuo kun ei maksanut liikaa suhteessa hyötyyn. Takuulla maksaa itsensä takaisin viimeistään myydessä normi takuun loputtua.
 
Seatilla takuu on täysi tehtaan takuu koko 5 vuoden ajan ja näin on myös VW:llä. Fordilla ei taida olla täysi takuu kuin ensimmäiset 3 vuotta, jonka jälkeen suppeampi 2 vuoden "jatkoturva", elleivät sitten ole muuttaneet ehtoja lähiaikoina.
Seatissa tosiaan nyt hyvä 5 vuoden takuu.

Ford myyjä sanoi vaan 5v/100tkm takuusta. Tuohonhan saa sitten lisäksi jatkotakuun. Lisäksi Seatissa 5v takuu on vain kampanja ja voi loppua. Fordilla on pysyvä juttu.

Ford Fiestaan tuo lisätakuu on aika edullinen.
5 v/150 tkm 170€ tai
7 v/140 tkm 390€

Tuossa kyllä puhutaan siitä laajennetusta takuusta.
Hinnat voimassa 9.3.2018 alkaen autoille, joilla on 5 vuoden / 100.000 km laajennettu takuu vakiona. Hinnat euroissa ( € ) sis. ALV 24 %. Laajennetun takuun päivitys ostettava 3 kuukauden aikana ensirekisteröinnistä.
Ford Protect uusiin autoihin

Tarjoamme rajoitetun ajan koko SEAT-malliston viiden vuoden tai 100 000 kilometrin takuulla riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin. Tarjous on voimassa 31.12.2018 saakka.
SEAT | Takuu
 
Seat on jatkanut tuota kamppanjaa jo varsin pitkään. Todennäköisesti ns pysyvä juttu mutta haluavat pitää varalta mahdollisuuden lopettaa jos autoja alkaa laukeamaan.

EDIT ja tyhmiä ovat jos eivät jatka. Tuo sai itsekin miettimään Leon Cupran ostoa mutta tulin järkiini saatuani niin paskoja tarjouksia. Olisi ollut tylsä mutta tarvittaessa pirun nopea ja hyvin varusteltu kippo kyllä.
 
Nykyisestä 1.5 TSI:stä ei enää oteta uusia tilauksia sisään ja kohta alkaa kesätauko tuotannossa + uuden päästömittausstandardin takia 1.5 TSI:tä ei saada Suomeen ennen ensi vuotta. Jos nyt tekee tilauksen niin odotusaika on noin 8kk Ibizalle... Ibizan kova kysyntä vielä pahentaa toimitusaikoja, vaikka tehdas kuulemma puskee tuotantolinjalla autoja ulos 24/7.
Saa olla siis aikaisin asialla, jos haluaa Ibizan 1.5 tsi 150hv mallina. Auton saisi siis maaliskuussa.

Ibiza ja Polo on kyllä onnistuneita autoja. Samoin Fiesta. Ibizan plussana 1.5 moottori ja samaan hintaan pidempi takuu kuin Polossa. Polosta ja Fiestasta taas saatavilla 200hv mallit (Ibizaan tulee myöhemmin).
 
Seat on jatkanut tuota kamppanjaa jo varsin pitkään. Todennäköisesti ns pysyvä juttu mutta haluavat pitää varalta mahdollisuuden lopettaa jos autoja alkaa laukeamaan.

EDIT ja tyhmiä ovat jos eivät jatka. Tuo sai itsekin miettimään Leon Cupran ostoa mutta tulin järkiini saatuani niin paskoja tarjouksia. Olisi ollut tylsä mutta tarvittaessa pirun nopea ja hyvin varusteltu kippo kyllä.
Kieltämättä hyvät lukemat Leonissa. 300hv ja 41 000€.

Totta. Kyllä tuo 5v takuu saisi olla. Ja jos ei ole, niin täytyisi maksaa lisää jatkotakuusta. Samoin Ford takuu plussaa. Fordilla ilmeisesti hylkäsivät kaksoiskytkin vaihteiston, kun oli liian epäluotettava. Plussaa siis että jopa 7 vuoden jatkettua takuuta kaupaavat. Ei tarvitse siis vaihtaa autoakaan niin usein, kun on takuu voimassa.
 
Kieltämättä hyvät lukemat Leonissa. 300hv ja 41 000€.

Totta. Kyllä tuo 5v takuu saisi olla. Ja jos ei ole, niin täytyisi maksaa lisää jatkotakuusta. Samoin Ford takuu plussaa. Fordilla ilmeisesti hylkäsivät kaksoiskytkin vaihteiston, kun oli liian epäluotettava. Plussaa siis että jopa 7 vuoden jatkettua takuuta kaupaavat. Ei tarvitse siis vaihtaa autoakaan niin usein, kun on takuu voimassa.
Sanotaan näin, tulee kyllä naurettua esim BMW VW yms pätkätakuille. Ei tulisi mieleenkään enää ostaa autoa alle 3-4v takuuta. Mitä pidempi sen parempi. Kunhan on jälleenmyydessä vielä voimassa niin saa hyvitystä pumpattua kivasti ylöspäin kun voi suoraan sanoa ettei tule mitään kalliita ylläreitä liikkeelle.
 
Niinhän siinä kävi, että kävin koeajamassa uuden Polo GTI:n. Oikein mukava paketti ja kuten arvelinkin niin huomattavasti sivistyneempi laitos kuin Fiesta ST. Myös ulkoa ja sisältä auto minusta hienompi kuin ST.

Automaatti toimii yllättävän hyvin ja mukavoittaa arkiajoa, mutta automaatti myös osittain tekee ajamisesta tylsää. Sama tylsyys hiukan vaivaa autoa muutenkin. Auto on erinomainen ajettava ja ajettavuus ja ohjaus on kaikilta osin kunnossa, mutta kaikki on jotenkin niin tasapaksua ja hyvintoimivaa, ettei mikään asia tai ominaisuus oikein erotu.

Jotenkin auto tuntui myös hiukan "kankealta" taajamassa ja kokoaan isommalta (tässä kohdin ei siis hyvässä mielessä). Käskyttäessä auto liikahtaa kiitettävästi ja märällä asfaltilla jopa tuntui, että auto veteli täyskaasulla vähemmän kuin Fiesta ST. Paikaltaan lähtiessä kaivonkannet tai vastaavat saivat auton hetkellisesti hiukan sekaisin, kun toinen puoli vetävistä pyöristä sutaisee tyhjää.

Täysmuoviset ovet ovat sisustan isoin heikkous ulkonäöllisesti. Täysdigimittaristo on siisti, mutta alkukliimaksin jälkeen en usko, että se tarjoaa mitään todellista lisäarvoa. Penkit ovat hyvät ja omalle kropalle ehkä jopa paremmat kuin ST:n Recarot, vaikka Recarot olikin selkeästi tukevammat.

Alkaen hinnaltaan tässä olisi todella kova pakkaus, mutta omilla lisävarusteilla hinta kohoaa lähes 34k€ kohdalle ja siinä hintaluokassa alkaa taas olemaan muitakin vaihtoehtoja mitä miettiä. Valinta Polon ja ST:n välillä olisi kuitenkin aika hankala, mutta käytännöllisyys ja mukavuus kääntäisi katseen luultavasti Polon suuntaan.

Mutta mutta... Kävin sitten myös koeajamassa uuden Ibizan. 1.5 TSI:tä ei ollut saatavilla, mutta 1.0 TSI 115 FR DSG oli koeajettavissa. Autolle ei mulla ollut kovin suuria odotuksia ST:n ja GTI:n jälkeen, mutta yllätys oli suuri, kun Ibiza oli ihan hemmetin hyvä ja hauska ajettava jopa tällä "mopon moottorilla". Ibiza kääntyi mutkiin todella hauskasti ja oli paljon ketterämmän oloinen kuin Polo. Samanlaista repivyyttä ei tämä moottori toki tarjonnut kuin nuo kaksi muuta autoa, mutta oli aivan riittävä kaikenlaiseen normipyöritykseen.

Ibizan koeajo oli todella lyhyt, mutta kaiken kaikkiaan siitä jäi todella hyvä fiilis. Rehellisesti sanottuna parempi fiilis kuin ST:n ja GTI:n jälkeen ja tätä pitää päästä koeajamaan vielä uudestaan paremmalla ajalla. Ibiza tuntui oikeastaan jopa niin hyvältä, että tekisi mieli odotella sitä 1.5 TSI:tä tai tulevaa Cupraa ennen kuin oikeasti laittaa ostohousut jalkaan.
 
Niinhän siinä kävi, että kävin koeajamassa uuden Polo GTI:n. Oikein mukava paketti ja kuten arvelinkin niin huomattavasti sivistyneempi laitos kuin Fiesta ST. Myös ulkoa ja sisältä auto minusta hienompi kuin ST.

Automaatti toimii yllättävän hyvin ja mukavoittaa arkiajoa, mutta automaatti myös osittain tekee ajamisesta tylsää. Sama tylsyys hiukan vaivaa autoa muutenkin. Auto on erinomainen ajettava ja ajettavuus ja ohjaus on kaikilta osin kunnossa, mutta kaikki on jotenkin niin tasapaksua ja hyvintoimivaa, ettei mikään asia tai ominaisuus oikein erotu.

Jotenkin auto tuntui myös hiukan "kankealta" taajamassa ja kokoaan isommalta (tässä kohdin ei siis hyvässä mielessä). Käskyttäessä auto liikahtaa kiitettävästi ja märällä asfaltilla jopa tuntui, että auto veteli täyskaasulla vähemmän kuin Fiesta ST. Paikaltaan lähtiessä kaivonkannet tai vastaavat saivat auton hetkellisesti hiukan sekaisin, kun toinen puoli vetävistä pyöristä sutaisee tyhjää.

Täysmuoviset ovet ovat sisustan isoin heikkous ulkonäöllisesti. Täysdigimittaristo on siisti, mutta alkukliimaksin jälkeen en usko, että se tarjoaa mitään todellista lisäarvoa. Penkit ovat hyvät ja omalle kropalle ehkä jopa paremmat kuin ST:n Recarot, vaikka Recarot olikin selkeästi tukevammat.

Alkaen hinnaltaan tässä olisi todella kova pakkaus, mutta omilla lisävarusteilla hinta kohoaa lähes 34k€ kohdalle ja siinä hintaluokassa alkaa taas olemaan muitakin vaihtoehtoja mitä miettiä. Valinta Polon ja ST:n välillä olisi kuitenkin aika hankala, mutta käytännöllisyys ja mukavuus kääntäisi katseen luultavasti Polon suuntaan.

Mutta mutta... Kävin sitten myös koeajamassa uuden Ibizan. 1.5 TSI:tä ei ollut saatavilla, mutta 1.0 TSI 115 FR DSG oli koeajettavissa. Autolle ei mulla ollut kovin suuria odotuksia ST:n ja GTI:n jälkeen, mutta yllätys oli suuri, kun Ibiza oli ihan hemmetin hyvä ja hauska ajettava jopa tällä "mopon moottorilla". Ibiza kääntyi mutkiin todella hauskasti ja oli paljon ketterämmän oloinen kuin Polo. Samanlaista repivyyttä ei tämä moottori toki tarjonnut kuin nuo kaksi muuta autoa, mutta oli aivan riittävä kaikenlaiseen normipyöritykseen.

Ibizan koeajo oli todella lyhyt, mutta kaiken kaikkiaan siitä jäi todella hyvä fiilis. Rehellisesti sanottuna parempi fiilis kuin ST:n ja GTI:n jälkeen ja tätä pitää päästä koeajamaan vielä uudestaan paremmalla ajalla. Ibiza tuntui oikeastaan jopa niin hyvältä, että tekisi mieli odotella sitä 1.5 TSI:tä tai tulevaa Cupraa ennen kuin oikeasti laittaa ostohousut jalkaan.
Cupran hyviä puolia ovat Seatiksi parempi jälleenmyyntiarvo, yleensä oikeasti olennaiset erot FR malleihin ja ainakin oman kokemuksen mukaan huomattavan äkäisiä ilmoitettuun tehoon nähden ja yleensä niin laaja vakiovarustelu että ei tarvitse tuhlata tolkuttomasti varusteisiin. Miinuksia sitten jälleenmyynti koska Seat, myyjäliikkeet, ainakin vanhoissa tunsi että alusta oli kyvykkäämpi kuin mitä ESP antoi ajaa (juuri kun hupi olisi alkanut löi ESP liinat kiinni) ja vanhemmissa ei saanut pois päältä.

Missä kävit Pokkus ajamassa? Jos Seat Centerissä siinä edellisen koeajon vieressä niin vaihda paikkaa jo suosiolla nyt jos mietit missään vaiheessa tosissaan ostoa. Kerta toisensa alittavat tasonsa myyjien toimesta palvelussa ja tietotaidossa ja vastaavasti uutta ostaessa usein huonoimmat hyvitykset ja alet.
 
Viimeksi muokattu:
Niinhän siinä kävi, että kävin koeajamassa uuden Polo GTI:n. Oikein mukava paketti ja kuten arvelinkin niin huomattavasti sivistyneempi laitos kuin Fiesta ST. Myös ulkoa ja sisältä auto minusta hienompi kuin ST.

Automaatti toimii yllättävän hyvin ja mukavoittaa arkiajoa, mutta automaatti myös osittain tekee ajamisesta tylsää. Sama tylsyys hiukan vaivaa autoa muutenkin. Auto on erinomainen ajettava ja ajettavuus ja ohjaus on kaikilta osin kunnossa, mutta kaikki on jotenkin niin tasapaksua ja hyvintoimivaa, ettei mikään asia tai ominaisuus oikein erotu.

Jotenkin auto tuntui myös hiukan "kankealta" taajamassa ja kokoaan isommalta (tässä kohdin ei siis hyvässä mielessä). Käskyttäessä auto liikahtaa kiitettävästi ja märällä asfaltilla jopa tuntui, että auto veteli täyskaasulla vähemmän kuin Fiesta ST. Paikaltaan lähtiessä kaivonkannet tai vastaavat saivat auton hetkellisesti hiukan sekaisin, kun toinen puoli vetävistä pyöristä sutaisee tyhjää.

Täysmuoviset ovet ovat sisustan isoin heikkous ulkonäöllisesti. Täysdigimittaristo on siisti, mutta alkukliimaksin jälkeen en usko, että se tarjoaa mitään todellista lisäarvoa. Penkit ovat hyvät ja omalle kropalle ehkä jopa paremmat kuin ST:n Recarot, vaikka Recarot olikin selkeästi tukevammat.

Alkaen hinnaltaan tässä olisi todella kova pakkaus, mutta omilla lisävarusteilla hinta kohoaa lähes 34k€ kohdalle ja siinä hintaluokassa alkaa taas olemaan muitakin vaihtoehtoja mitä miettiä. Valinta Polon ja ST:n välillä olisi kuitenkin aika hankala, mutta käytännöllisyys ja mukavuus kääntäisi katseen luultavasti Polon suuntaan.

Mutta mutta... Kävin sitten myös koeajamassa uuden Ibizan. 1.5 TSI:tä ei ollut saatavilla, mutta 1.0 TSI 115 FR DSG oli koeajettavissa. Autolle ei mulla ollut kovin suuria odotuksia ST:n ja GTI:n jälkeen, mutta yllätys oli suuri, kun Ibiza oli ihan hemmetin hyvä ja hauska ajettava jopa tällä "mopon moottorilla". Ibiza kääntyi mutkiin todella hauskasti ja oli paljon ketterämmän oloinen kuin Polo. Samanlaista repivyyttä ei tämä moottori toki tarjonnut kuin nuo kaksi muuta autoa, mutta oli aivan riittävä kaikenlaiseen normipyöritykseen.

Ibizan koeajo oli todella lyhyt, mutta kaiken kaikkiaan siitä jäi todella hyvä fiilis. Rehellisesti sanottuna parempi fiilis kuin ST:n ja GTI:n jälkeen ja tätä pitää päästä koeajamaan vielä uudestaan paremmalla ajalla. Ibiza tuntui oikeastaan jopa niin hyvältä, että tekisi mieli odotella sitä 1.5 TSI:tä tai tulevaa Cupraa ennen kuin oikeasti laittaa ostohousut jalkaan.
Hyvä fiilis jäi itsellekin Ibizan ja Polon koeajosta. Vaikka olivat vain 95hv moottorilla ja manuaalilla. Skoda Rapid oli ilmeisesti 110hv ja dsg. Tuo automaatti on tosi nopea, kun vertaa vaikka Fiestan perinteiseen automaattiin, ja tuollainen fiesta tuli tilattuakin. Fiestassa kulutus nousee tuon automaatin takia.

Ibizan 115hv siis ajamatta ja samoin myös tuo sporttisempi FR malli. Fiestassa rengaskoko on 195/55 16 ja tuo Ibizan koko on varmaan juuri hyvä.
17" kevytmetallivanteet, 215/45 R17 renkaat
Urheilullinen FR-jousitus (ei 1.0 TGI)
SEAT Drive Profile ajoprofiilin valinta (ei 1.0 TGI)

Se 1.5 tsi 150hv varmaan aika hyvä paketti tuon FR varustetason kanssa. Ilmeisesti Seat on onnistunut tuon auton jousituksen säädöissä.

Itse koeajoin samalla kertaa BMW 118i automaatin ja jostain syystä tykkäsin Polosta tai Ibizasta vähän enemmän. En muista vaan kumman auton ajoin, kun periaatteessa ihan samoja autoja ovat. Polo ilmeisesti ja Ibiza oli huonommalla kelillä talvella.
 
Mitehän nämä daciat on pärjännyt? Koeajo: ylös kurottaen – Dacia Logan
Pitäs kattella jotain miellelään vähän normaalia korkempaa huonoille teille,automaattia,bensa, 15k max. Ehdotuksia otetaan vastaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mitehän nämä daciat on pärjännyt? Koeajo: ylös kurottaen – Dacia Logan
Pitäs kattella jotain miellelään vähän normaalia korkempaa huonoille teille,automaattia,bensa, 15k max. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Voisi olla melko hyvä huonon tien auto :) Stepway on tosiaan se korotettu malli.
Dacia Sandero Stepway TCe 90 Easy-R Viistoperä 2017 - Vaihtoauto

Ilmeisesti kestäviä, kun Renaultin tekniikkaa. Itsellä ei Daciasta muuta tietoa. Halvaksi autoksi ihan ok näköisiä.
 
Dacia on yleensä katsastustilastoissa peränpitäjänä, mutta toisaalta auton ostohinnassa syntyy säästöä.
 
wut Tuo boldattu on niin absurdi lause, ettei mitään rajaa...
Dacia:han on romanialainen ja voimalinja tulee ranskasta Renaultilta. Samaa tekniikkaa taitaa olla myös Nissanilla.

Dacian miinuksena varmaan erittäin muovinen sisusta ja tuo robottivaihteisto on myös huono. Manuaalina luultavasti olisi parempi.
 
Ei, vaan se että onko mikä haussa. Vaihtoehtoja kun on varsin paljon. Polo GTI on mielestäni varsin ylihintainen siihen nähden mitä tarjoaa. Mielestäni jopa VAG leiristä löytyy parempia.

EDIT: Ja jos nyt on hakusessa kriteereihin sopiva niin vähin mitä voin tehdä on suositella koeajoa. Ei Fiesta ST:tä suotta hehkuteta. Tarjoaa pirusti vastinetta rahoille.

Katellut vähän videoita fiestasta ja äsken katoin fordin sivuilta vähän hinnastoa.

Jessus tuossa ST-fiestassa on jo kittiä vakiona, ehkä 2-3 lisävarustetta ruksisin tuohon ja hinta jäisi alle 33k€ speksatun polo gti:ni :eek:
 
Katellut vähän videoita fiestasta ja äsken katoin fordin sivuilta vähän hinnastoa.

Jessus tuossa ST-fiestassa on jo kittiä vakiona, ehkä 2-3 lisävarustetta ruksisin tuohon ja hinta jäisi alle 33k€ speksatun polo gti:ni :eek:
Jep :D. Tällä kertaa ei tuotu hinnat alkaen mallia suomeen vaan saatiin suoraan parhaiten varusteltu :D. Lähtöhinta nousee mutta varusteita ei tarvitse speksata joten arvo säilyy paremmin.
 
Jep :D. Tällä kertaa ei tuotu hinnat alkaen mallia suomeen vaan saatiin suoraan parhaiten varusteltu :D. Lähtöhinta nousee mutta varusteita ei tarvitse speksata joten arvo säilyy paremmin.

LED valot ja tuon performance packin varmaan vaan ottaisin, hintaa tulisi joku karvan vajaa 32k€ :drool:

kestääkö tollanen 3-cyl moottori sitten runtua on toinen kysymys

ja takuukin näissä parempi kuin VAG:lla, vagilla pitäisi maksaa lisää jos haluaa 5 vuotta.
 
LED valot ja tuon performance packin varmaan vaan ottaisin, hintaa tulisi joku karvan vajaa 32k€ :drool:

kestääkö tollanen 3-cyl moottori sitten runtua on toinen kysymys

ja takuukin näissä parempi kuin VAG:lla, vagilla pitäisi maksaa lisää jos haluaa 5 vuotta.
Sanoisin että kestää, 1.0 Ecoboost on alun pienien turbovaikeuksien jälkeen varsin luotettava kone ollut ymmärtääkseni. Oikeastaan isoin kysymysmerkki itselle on tuo sylinterinlepuutusjärjestelmä ja sen kesto. Ensimmäinen moinen mitä en oikeasti huomaa ajossa kuin äänestä, mutta eh. Ei jotenkin ole itsellä 100% luotto moisiin tekniikoihin. Ja ei tuo tehokaan mikään maailman suurin ole vs kuutiotilavuus. Tilavuus laskenut 0.1litraa ja ehkä helpommin hahmotettavana sylinterit samaa kokoa kuin 2.0 koneissa mutta yksi pudotettu pois ja 2.0 koneista ei ole mitään ongelmaa ottaa sitä 300hp niin että ihmiset pitävät luotettavana eli tuo on jopa varsin alitehoinen vs kireät 2.0 koneet.

EDIT: Ja ledit ovat kivat jo ulkonäön takia, mutta Performance pack on kinda must have varuste. Luulen että maksaa itsensä aika nopeasti takaisin jo pelkästään jälleenmyydessä. Plus saahan siinä paljon rahoille vastinetta. Ja en muuten tiedä mitkä ovat ensiasennusrenkaat 17" vanteilla oleville autoille aka onko samaa kuin joissakin malleissa että perus koko on ns perusrenkailla ja isommat vanteet kunnon perfomance renkailla.
 
Tuo on kyllä hyvä pointti, että yleensä kannattaa valita sellainen varustetaso jo vakiona missä on mahdollisimman paljon varusteita kuin ottaa alempi varustetaso ja siihen ruksia paljon lisävarusteita. Lisävarusteet kun menettävät arvonsa heti, mutta varustetasot voikin pitää hintansa suht hyvin.
 
Tuo on kyllä hyvä pointti, että yleensä kannattaa valita sellainen varustetaso jo vakiona missä on mahdollisimman paljon varusteita kuin ottaa alempi varustetaso ja siihen ruksia paljon lisävarusteita. Lisävarusteet kun menettävät arvonsa heti, mutta varustetasot voikin pitää hintansa suht hyvin.
Kantapään kautta oppinut :D. Tosin tuuri käynyt että olen aina pitänyt näistä tehomalleista joissa vakiona jo suurin osa. Mutta esim nykyinen otti aika isosti takkiin kolmen asian takia; dieselgate, lisävarusteet joita tuli lätkittyä mallia vitusti ja MK4 mallin julkaisu. Verrattuna tulevaan Fiestaan jossa taisi olla 5 lisävarustetta :D

EDIT: Siksi esim päädyin nykyiseen ST:seen kun varustellun ST-line 182hp version hinta varusteltuna ei juuri eronnut ST:stä. Jos olisi ST-line niin arvo olisi todennäköisesti normi tilanteessa pudonnut varsin paljon rajummin. Nyt vain dieselgate kusi muroihin.
 
Bumbbaan röyhkeästi.
Aika samaan katogoriaan menee kuin samanikäinen C-mersu eli ruostuu mikäli ei ole todella hyvin suojattu. Olen nähnyt pari nättiäkin yksilöä mutta yleisesti ruostetta löytyy. Lisäksi tuo 180 kompura on kärsinyt ongelmista. Googlella lisää.
 
Tuleeko tohon fiest st:hen ikinä automaattia?
No kun tuosta on vähän kahta kantaa. Toisaalta on kuulunut hentoja huhuja että miettisivät, toisaalta taas haluaisivat pitää ns aitona hot hatchinä ilman tomaattia. Tuon auton iso osa kun on tuo manuaali laatikko ja sen käyttö. En rehellisesti tiedä miten hyvin tuo toimisi tomaattina. Focus ST:stä automaatti ainakin vie pirusti fiilistä, näppärä mutta syö sisältä joka kerta kun lähtee mutkapätkälle syöttämään. Jos olisi sequentaali mode kepissä niin olisi edes hiukan fiilistä. Ja noissa pienissä ns kyvykkäämmissä ja menevämmissä kuten Clion nopeat mallit tuo tomaatti only taas floppasi todella pahasti.
 
LED valot ja tuon performance packin varmaan vaan ottaisin, hintaa tulisi joku karvan vajaa 32k€ :drool:

kestääkö tollanen 3-cyl moottori sitten runtua on toinen kysymys

ja takuukin näissä parempi kuin VAG:lla, vagilla pitäisi maksaa lisää jos haluaa 5 vuotta.
Mää kyllä tinkaisin Volkkariin tuon jatkotakuun kaupan päälle jos kauppa siitä kiinni on. Seatin tapauksessahan maahantuoja on myyntiä vauhdittaakseen tuon jo tehnyt. Samasta jatkotakuusta on kuitenkin kyse.
 
Mää kyllä tinkaisin Volkkariin tuon jatkotakuun kaupan päälle jos kauppa siitä kiinni on. Seatin tapauksessahan maahantuoja on myyntiä vauhdittaakseen tuon jo tehnyt. Samasta jatkotakuusta on kuitenkin kyse.
Etenkin kun ei ole mikään tuhansia maksava juttu.
 
Mää kyllä tinkaisin Volkkariin tuon jatkotakuun kaupan päälle jos kauppa siitä kiinni on. Seatin tapauksessahan maahantuoja on myyntiä vauhdittaakseen tuon jo tehnyt. Samasta jatkotakuusta on kuitenkin kyse.

Juu, varmasti saisi tingittyä.

Nyt kun miettii polo vs fiesta niin en kyllä oikein ymmärrä ketä ottaisi polon, fiesta näyttäisi tarjoavan paljon enemmän vähemmällä. Toki polo ehkä hieman mielyttää silmää enemmän, aika ruma tuo fiestan perä.

Eiköhän se ole koeajettava molemmat kun loma alkaa ensviikon jälkeen, tuskimpa vaan pääsee GTI:n/ST:n rattiin :( no kysellään! eiköhän pienen ajomatkankin tee.
 
Tuosta Ibiza FR:stä kun ollut puhe niin saako tuon 1.5:n perään edes automaattia mikä Polossa on? Toki jos laatikolla ei ole väliä niin ihan sama, mutta mää en manuaalia enää osta joten Polo vs. Fiesta valinta olisi automaattisesti Polo. Lisäksi 2.0TSI:n perässä on märkäkytkin-DSG joka on paljon luotettavampi ja paremmin käyttäytyvä laatikko kuin 1.5:n perässä oleva kuivakytkin.

Oon itseasiassa tuota GTi Poloa miettinytkin, mutta pitäisi jaksaa selvittää saako siihen laittaa vetokoukun. Golfiin saa, mutta yli 40k autoon ahdistaa periaatteen tasolla.

E: n. 30k konffattuna. En tiedä mitä tuohon pitää ruksia, että saa 33-34k hinnan.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, varmasti saisi tingittyä.

Nyt kun miettii polo vs fiesta niin en kyllä oikein ymmärrä ketä ottaisi polon, fiesta näyttäisi tarjoavan paljon enemmän vähemmällä. Toki polo ehkä hieman mielyttää silmää enemmän, aika ruma tuo fiestan perä.

Eiköhän se ole koeajettava molemmat kun loma alkaa ensviikon jälkeen, tuskimpa vaan pääsee GTI:n/ST:n rattiin :( no kysellään! eiköhän pienen ajomatkankin tee.
Miksi ei pääsisi rattiin? Koeajettaviksi nuo on tehty. Okei ST:tä voi olla vain osassa paikoissa koska sen verran tuore malli mutta silti.
 
niin, tämä oli se pointti. Pitänee varmaan aloittaa jo kysely, jos saisivat järjestettyä.
Itsellä onneksi Ford store lähellä niin heillä tuli nopeasti auto ja kysyivät itse minulta haluanko koeajaa :D. Oletin että kauheat jonot mutta paskat, senkun ajat iltaan asti ja pudotat avaimet kun olet palauttanut. Näin tehnyt jo kahdesti tuon Fiesta ST:n kanssa. Omaa ei ole edes vielä tehty ja olen ajanut jo monta sataa kilometriä moisella. Ei Suomi ole näiden mikään optimaalinen myyntimaa joten luulisi koeajon järjestyvän varsin helposti. Pieni auto, suhteessa iso hinta ja suomalaisten pihi luonne ja/tai halu ostaa ns coolimman merkin autoja kun nopeammista/hauskemmista kyse.
 
Tuosta Ibiza FR:stä kun ollut puhe niin saako tuon 1.5:n perään edes automaattia mikä Polossa on? Toki jos laatikolla ei ole väliä niin ihan sama, mutta mää en manuaalia enää osta joten Polo vs. Fiesta valinta olisi automaattisesti Polo. Lisäksi 2.0TSI:n perässä on märkäkytkin-DSG joka on paljon luotettavampi ja paremmin käyttäytyvä laatikko kuin 1.5:n perässä oleva kuivakytkin.

Oon itseasiassa tuota GTi Poloa miettinytkin, mutta pitäisi jaksaa selvittää saako siihen laittaa vetokoukun. Golfiin saa, mutta yli 40k autoon ahdistaa periaatteen tasolla.

E: n. 30k konffattuna. En tiedä mitä tuohon pitää ruksia, että saa 33-34k hinnan.
Yritin laittaa tosi maltillisesti varusteita Polo GTI:hin (3520€) esim väri ja 18" vanteet nosti vähän hintaa. 32 300€.
configurator
Auton rakennuksessa ei saanut valita vetokoukkua, eli tuskin saa Polo gti:hin.

30k€ saisi sitten punaisena (tai valkoisena), 17" vanteilla ja lähes vakiovarusteilla.
configurator

Seat Ibiza 1.5 150hv tsi:n saa vain manuaali vaihteistolla. Harmi, koska se dsg 7 toimii kyllä nykyisin tosi hyvin.
 
Yritin laittaa tosi maltillisesti varusteita Polo GTI:hin (3520€) esim väri ja 18" vanteet nosti vähän hintaa. 32 300€.
configurator
Auton rakennuksessa ei saanut valita vetokoukkua, eli tuskin saa Polo gti:hin.

30k€ saisi sitten punaisena (tai valkoisena), 17" vanteilla ja lähes vakiovarusteilla.
configurator

Seat Ibiza 1.5 150hv tsi:n saa vain manuaali vaihteistolla. Harmi, koska se dsg 7 toimii kyllä nykyisin tosi hyvin.
Itse kun speksasin miten auton itse ottaisin niin tuli ihanat 33ke ja en ottanut edes lasikattoa...
 
Bumbbaan röyhkeästi.
Tuonikäinen CLK perustuu 1996 julkaistuun E-mersuun, ellen väärin muista siinä oli vielä hirveämmät ruosteet kuin tuossa 2000-luvun C-sarjassa.

Faceliftit ilmeistä ruostuu vähemmän. Automaattilaatikothan noissa joskus taide sekoitellaan vedet ja öljyt niin kuin E:säkin ellen väärin muista? Omasta mielestäni 180K ja automaatti oli tehottomuudestaan huolimatta ihan kiva ainakin C:ssä. Tosin sellaista tuli ajeltua uutena joskus 2000-luvun alussa. :D
 
Minkä hintainen tuosta tulevasta ibiza cuprasta tulee? Ibiza on näistä kolmesta hienoimman näköinen.
 
Itse kun speksasin miten auton itse ottaisin niin tuli ihanat 33ke ja en ottanut edes lasikattoa...
Tosiaan Fiesta ST rupeaa tuntumaankin edulliselta, koska siinä on melkein kaikki jo valmiina. Ei tullut luettua hinnastoa niin tarkasti. Harmillisesti ST:hen ei saa tuota aktiivi cruisea.
Led valot 675€ + kitkalukko (+muut) 1210€.
Screenshot_2018-07-05-12-27-51-051_com.google.android.apps.docs.png
 
Itse kun speksasin miten auton itse ottaisin niin tuli ihanat 33ke ja en ottanut edes lasikattoa...
Eihän tuossa ole käytännössä mitään eroa esim. tuohon Fiesta ST:hen. Siinä kun ottaa viisiovisena vain värin ja lukon niin hinta on 32k€. Kattoikkuna ja ledit on melkein 2k€ kanssa lisää. Musta Polo GTI ja Fiesta ST on niin lähelle hinnoiteltu toisiaan, että hintaeroa lähinnä syntyy siitä mitkä ovat "pakollisia" varusteita itselle. Mulla molemmat autot "itselle täysvarusteltuina" oli sen ~33,5k€ +/- muutama satanen.
 
Tosiaan Fiesta ST rupeaa tuntumaankin edulliselta, koska siinä on melkein kaikki jo valmiina. Ei tullut luettua hinnastoa niin tarkasti. Harmillisesti ST:hen ei saa tuota aktiivi cruisea.
Led valot 675€ + kitkalukko (+muut) 1210€.
Screenshot_2018-07-05-12-27-51-051_com.google.android.apps.docs.png
Juu tuo adaptive cruisen puute on about isoin Fordin puute tällä hetkellä. En tajua mikä siinä olisi niin vaikea suunnitella välijäähy niin että ei haittaisi että cruise olisi omalla paikallaan. Sama juttu koskee niin Focus ST:tä, Fiesta ST:tä kuin Focus RS:ääkin.

Ja Pokkus, erona on mm Fordin isommat marginaalit alennuksiin. Olen itse ainakin saanut lähinnä naurettavia tarjouksia kun esim Golf GTI:stä kävin tarjousta kyselemässä. Uudestakin Fordista voi repiä heti kymmeniä prossaa hinnasta pois.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 526
Viestejä
4 475 661
Jäsenet
73 945
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom