1.8 TSi:ssä on sitä samaa öljynsyönti ongelmaa kuten 2.0 TFSI:ssäkin. Litra / 1000km ei ole "poikkeavaa" kuulemma.
DSG:ssä on ne omat juttunsa.. Jotkut yksilöt kestää +150tkm ongelmitta mutta itselle on osunut myös tapaus jossa DSG alkoi oireilemaan jo 60tkm paikkeilla. Serkullani oli R32 Golf V DSG:nä ja se oli kyllä surullisin tarina tuosta DSG:stä mitä itse tiedän. Laakkonen olisi suostunut lopulta maksamaan 30% uudesta vaihdelaatikosta. Tuota edelsi lukuista vauhtipyörien vaihdot, uudelleen ohjelmoinnit, huuhtelut jne..
Itselläni oli 2001 mallinen RS Octavia ja ehdin itse ajaa autolla 5vuoden aikana 180tkm. Ainoa tielle jättänyt syy ja ongelma oli hajonnut sytytyspuola(Auton olisi voinut nilkuttaa korjaamolle). Mitään muita ongelmia ei minulla ollut. Autoon ei tarvinnut tehdä muuta kuin huoltoja ja vaihdella kuluneita osia. Auto oli myös ohjelmoitu(lastutettu). Varsin kestäviä autoja jo tuolloin. En usko että perusasiat on juurikaan muuttunut, pois lukien DSG ja TSI moottoreiden jutut.
Forumeilta löytää varmasti tuon ikäisistä Octavioista juttua niin kannattaa kaivella. Ei ole itsellä sen enempää kokemusta.
VAGarena.fi - Etusivu