Mikä auto minulle?

Tämä oli ihan haista paska tarjous. Kysyin hintaa varastomalli manuaalibensa Fiesta Vignalelle, jonka hinta oli yli 30k€ varusteineen. Varastomallin alennus oli 850€ eikä mitään muita alennuksia. Identtisestä tehdastilauksesta ei olisi saanut mitään alennusta!
Eipä sitten ole hääppöistä. Tuollaisen 800€ luulisi saavan jo tingattua listahinnasta, jos ei ole juuri aloittanut myyjä joka ei saa antaa alennusta.
 
Onkohan Cliossa myös sähköinen huoltokirja? Täytyy huoltaa sellaisessa paikassa, jossa saavat merkattua huollot sähköisesti.

Tämä tuli muuten tsekattua. Manuaalissa on takana huoltokirja, jonne voi leimat huolloista ottaa. Erillisessä paperinipussa on sitten selitetty huolto-ohjelma tarkemmin.
 
En tiedä onko nykyisissä moottori sukupolvissa jo korjattu se stefa joka tuon öljyn "häviämisen" aiheutti.
Ei se ollut stefa vaan paskasti suunnitellut männänrenkaat ja se on jo noihin kysyttyihin vuosimalleihin korjattu. Kannattaako vastata jos vastaus alkaa sanoilla "en tiedä"?

Noin muuten jättäisin itse ainakin etuvetoisen DSG-vaihteisen 1.8-koneen kauppaan. Ihan sen takia, että niihin on väkisin tungettu kaveriksi se DSG:n heikoin versio joka ei kestä kuin 250 Nm vääntöä ja kone on siis jouduttu kuohimaan tuohon 250 Nm maksimivääntöön. Nelivetomalleissa on tukevampi loota ja enemmän vääntöä koneessa, olettaisin myös manuaaliversiossa olevan täysi vääntö tarjolla.
 
Ei se ollut stefa vaan paskasti suunnitellut männänrenkaat ja se on jo noihin kysyttyihin vuosimalleihin korjattu. Kannattaako vastata jos vastaus alkaa sanoilla "en tiedä"?

Noin muuten jättäisin itse ainakin etuvetoisen DSG-vaihteisen 1.8-koneen kauppaan. Ihan sen takia, että niihin on väkisin tungettu kaveriksi se DSG:n heikoin versio joka ei kestä kuin 250 Nm vääntöä ja kone on siis jouduttu kuohimaan tuohon 250 Nm maksimivääntöön. Nelivetomalleissa on tukevampi loota ja enemmän vääntöä koneessa, olettaisin myös manuaaliversiossa olevan täysi vääntö tarjolla.

Et näytä tietävän itsekään yhtään sen enempää! MYÖS stefat vaihdettiin noihin moottoreihin koska ne laski öljyä läpi.
 
Et näytä tietävän itsekään yhtään sen enempää! MYÖS stefat vaihdettiin noihin moottoreihin koska ne laski öljyä läpi.
Enpä ole koskaan kuullutkaan että vuotaisi. Kaikki tiivisteet toki joudutaan vaihtamaan kun kone vedetään osiin, että mäntiin päästään käsiksi. Virallisestihan noihin vaihdetaan männät, männän renkaat ja kiertokanget, kaikki muu vaan johtuu edellä mainituista. Jos sylinterin seinissä on naarmuja niin koko moottori joudutaan uusimaan, sillä pinnoituksen takia noita ei voi porauttaa.

Suosittelen tutustumaan tapaukseen ennen trollausta. Ei ole kenenkään etu, että väärää tietoa on liikkeellä.
 
Enpä ole koskaan kuullutkaan että vuotaisi. Kaikki tiivisteet toki joudutaan vaihtamaan kun kone vedetään osiin, että mäntiin päästään käsiksi. Virallisestihan noihin vaihdetaan männät, männän renkaat ja kiertokanget, kaikki muu vaan johtuu edellä mainituista. Jos sylinterin seinissä on naarmuja niin koko moottori joudutaan uusimaan, sillä pinnoituksen takia noita ei voi porauttaa.

Suosittelen tutustumaan tapaukseen ennen trollausta. Ei ole kenenkään etu, että väärää tietoa on liikkeellä.

Vai trolli :facepalm:

Suosittelen sitten tutustumaan aiheeseen vaikkapa VAGarenassa niin olisitte ITSEKIN perillä eikä tarttisi trolliksi haukkua.
TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus

Kampiakselin stefan sekä huohotusventtiilin vaihto kuuluu asiaan kun öljynkulutus todetaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kampuran stefa vaihtuu tietenkin siinä samalla kun kone joudutaan purkamaan. Myös huohottimia yritettiin vaihtaa epätoivon vimmassa, siinä toivossa että ongelma olisi korjaantunut sillä. Ei korjaantunut.

Ihan tarpeeksi on VAGarenaa tullut luettua, kiitos kehotuksesta, melkein tuhannen viestiä kirjoitettuakin. Fakta on se, että ongelmat olivat männänrenkaissa ja ehkä vielä merkittävämpi tieto auton ostoa harkitsevalle on se, ettei vika ylipäänsä koske hänen harkitsemaansa vuosimallia.
 
Ei se ollut stefa vaan paskasti suunnitellut männänrenkaat ja se on jo noihin kysyttyihin vuosimalleihin korjattu. Kannattaako vastata jos vastaus alkaa sanoilla "en tiedä"?

Noin muuten jättäisin itse ainakin etuvetoisen DSG-vaihteisen 1.8-koneen kauppaan. Ihan sen takia, että niihin on väkisin tungettu kaveriksi se DSG:n heikoin versio joka ei kestä kuin 250 Nm vääntöä ja kone on siis jouduttu kuohimaan tuohon 250 Nm maksimivääntöön. Nelivetomalleissa on tukevampi loota ja enemmän vääntöä koneessa, olettaisin myös manuaaliversiossa olevan täysi vääntö tarjolla.
Kiitos tiedosta. Tälläistä infoa kaipasinkin. Eli kateltava 1.8tsi manuaalina taikka neliveto dsg:nä.
 
BMW 520 i 4d A Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto
BMW 320 320i 4D 320I SEDAN-EV11/273 Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mitä arvioisitte noista kahdesta bemarista? About samanhintaisia, tehoisia, ajettuja. Toisessa olisi automaattilaatikko. Mitä eroa noilla 520 ja 320 sarjoilla yleensäkkään on?
Mitä tyyppivikoja noista kannattaisi katsella? Ilmeisesti ABS-sensori ainakin rupeaa sytyttelemään vikavaloja aika herkästi?

En nyt mikään bemaritietäjä ole, mutta nuo eroaa kooltaan aika paljon. Sama moottori, mutta eri kokoluokka. 520 huomattavasti isompi sisä- ja ulkomitoilta. Ottaisin ton 520:n, koska täysnahkajakkarat. Käsittääkseni noi automaatit on aika hyviä, jos niitä huoltaa. Manuaalin kykimen kestosta onko kellään tietoa? Audilla vaihto on käytännössä 300k paikkeilla.
 
BMW 520 i 4d A Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto
BMW 320 320i 4D 320I SEDAN-EV11/273 Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mitä arvioisitte noista kahdesta bemarista? About samanhintaisia, tehoisia, ajettuja. Toisessa olisi automaattilaatikko. Mitä eroa noilla 520 ja 320 sarjoilla yleensäkkään on?
Mitä tyyppivikoja noista kannattaisi katsella? Ilmeisesti ABS-sensori ainakin rupeaa sytyttelemään vikavaloja aika herkästi?
Eiköhän noissa ole erot samaa luokkaa, kuin Golf vs. Passat?
 
BMW 520 i 4d A Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto
BMW 320 320i 4D 320I SEDAN-EV11/273 Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mitä arvioisitte noista kahdesta bemarista? About samanhintaisia, tehoisia, ajettuja. Toisessa olisi automaattilaatikko. Mitä eroa noilla 520 ja 320 sarjoilla yleensäkkään on?
Mitä tyyppivikoja noista kannattaisi katsella? Ilmeisesti ABS-sensori ainakin rupeaa sytyttelemään vikavaloja aika herkästi?
E39 on kaikinpuolin ihan fiksu auto, vaikka toki mallina pari vuotta vanhempi kuin tuo pikkuveljensä (1996 tuli muistaakseni?).

Hinnathan noissa ovat uutena olleet ihan eri luokkaa, yleensä juuri varusteiden jne takia.

Kunnossa oleva e39 on edelleen todella hiljainen ja mikäli alusta on kondiksessa eikä tuningilla tai halpaosilla pilattu, myös mukava ajaa.

Tuossa uudemmassa facelift 520:ssä samat tehotkin kuin vanhemmassa 523:ssa (tai siis joskus ollut :D )...
 
Tuli tänään ajettua uusi Fiesta ST. Lyhyesti plussia ja miinuksia alla:

+Hauska ja erittäin napakka taskurakettipakkaus
+Moottori on todella hyvä ja jaksaa vääntää alhaalta nöyrästi, tuntuu kokoaan isommalta
+Erinomainen vaihteisto kaikinpuolin
+Erinomaiset jarrut
+Jämäkkä, tarkka ja nopea ohjaus
+Moottorin ja putkiston tuottama äänimaailma, kuulosti paremmalta kuin moni kutoskone (toivottavasti ei liikaa kaiuttimilla boostattu)
+Sopivan jäykkä alusta ja tuntuu kuinka kaikki on yhtä puuta, ei ylimääräisiä hälyääniä
+Koeajon kulutus ajotietokoneen perusteella
+Hyväsointiset B&O-kaiuttimet

+/-Penkit, erittäin hyvin tukevat, mutta saattaa olla monelle ahtaat, itsellä väsyi alaselkä säädöistä huolimatta
+/-Ulkonäkö, ei näytä huonolta, mutta ei myöskään mikään kaunein auto, voisi minusta poikeata enemmänkin perusmallista, tämmöisenään ehkä jopa hiukan vaisu, vakiovanteet hiukan oudot

-Vaihdekeppi kaukana kuljettajasta, keppiä pitäisi tuoda muutama sentti ylemmäksi ja lähemmäksi kuljettajaa
-Alusta pompottaa tasaisella moottoritiellä hiukan ja äänieristys voisi olla vielä karvan verran parempi
-Halvannäköiset ja kovamuoviset ovet
-Takatilat hiukan ahtaat ja takaata poistullessa vaatii hiukan akrobatiaa

Hieno kokonaisuus, mutta ei tullut pakottavaa tarvetta vetää ostohousuja heti jalkaan. Tuo tosin johtui luultavasti ikävästä ajosäästä ja muutenkin hiukan huonosta päivästä (yö nukuttu huonosti ja aamulla muu sähellys vaikutti mielialaan). Jos kävisi ajamassa uudestaan parempana päivänä, niin fiilis saattaisi olla täysin toinen. Autosta saatu tarjous oli korkeintaan keskinkertainen eikä sekään ainakaan auttanut ostohalua.
 
Mitä pieniä crossovereita tai mini-suv:eita voisi suositella kangistuvalle vanhukselle? Mitä pienempi, sen parempi, koska on silloin helpompi ajaa ahtaaseen talliin. Toisaalta korkeampi istuinasento on must.

Mielummin sellaisia joita saa ainakin jokusen vuoden käytettyinä. Uusista Seat Arona osui silmään oikean mallisena, mutta rahaa ei varmaan uuteen ole, joten etsin vaihtoehtoja...

Nissan Juke?
 
Onko kukaan miettinyt Toyota Auriksen uutta korimallia hommata kunhan tulee? Vastaa siis jenkkien uutta Corolla hatchback 2019. Ihan komea auto, sisätilat uusittu huolella. Pitää käydä ainakin koeajamassa kunhan ilmestyy. Sopisi omaan hintaluokkaani ja hybridi olisi ihan hauska testata.
 
@zepi Nissan Qashqai tuntuu olevan vanhempien ihmisten suosiossa ja yhdet sukulais-eläkeläiset ovat kyllä tykänneet, kun istuimet ovat korkealla. Noitahan alkaa saamaan todellakin edullisesti. Toiseksi voisin tuota jo Diazin mainitsemaa Peugeot 2008 varovaisesti suositella. Peugeotilla on mainettaan parempia autoja.
 
Onko kukaan miettinyt Toyota Auriksen uutta korimallia hommata kunhan tulee? Vastaa siis jenkkien uutta Corolla hatchback 2019. Ihan komea auto, sisätilat uusittu huolella. Pitää käydä ainakin koeajamassa kunhan ilmestyy. Sopisi omaan hintaluokkaani ja hybridi olisi ihan hauska testata.
Juu. Tosin wagonina ja jos Suomen maahantuoja ottaa 2.0 hybridivoimalinjan valikoimiinsa. Voi olla, että ne toteaa tuulipuvuille riittävän sen 1.8:n. Toki sen hinnankin pitää jäädä järkeväksi.
 
Mitä pieniä crossovereita tai mini-suv:eita voisi suositella kangistuvalle vanhukselle? Mitä pienempi, sen parempi, koska on silloin helpompi ajaa ahtaaseen talliin. Toisaalta korkeampi istuinasento on must.

Mielummin sellaisia joita saa ainakin jokusen vuoden käytettyinä. Uusista Seat Arona osui silmään oikean mallisena, mutta rahaa ei varmaan uuteen ole, joten etsin vaihtoehtoja...

Nissan Juke?

Dacia dusterilla tuntuuvat ainankin vanhukset ajavan, tiie sitte millanen se on..
 
Tässähän näitä vaihtoehtona tulikin jo hyvin. Opel mokkaa voisi vaikka vilkuilla kun jotain 2014 vuosimallia voisi ehkä saada mahtumaan budjettiin.

Noita 2017 ja 2018 julkaistuja mallejahan on tuohon kokoluokkaan näköjään vaikka kuinka, mutta ne ovat varmaan liian kalliita toistaiseksi.

Pitää myös oikeasti mitata se autotalli, sillä qashqai tuntuu aivan liian isolta mitä nyt toisella puolella sukua sellaisia on ollut jo useampia.

Ehkä hyvät peruutuskamerat auttaisivat kapeaan talliin änkemistä. Nimenomaan leveys on se ongelma.

i20 active ja fiesta active olisivat hyviä vaihtoehtoja jos nyt olisi vuosi 2022 ja niitä saisi sopivasti käytettyinä.
 
Tässähän näitä vaihtoehtona tulikin jo hyvin. Opel mokkaa voisi vaikka vilkuilla kun jotain 2014 vuosimallia voisi ehkä saada mahtumaan budjettiin.

Noita 2017 ja 2018 julkaistuja mallejahan on tuohon kokoluokkaan näköjään vaikka kuinka, mutta ne ovat varmaan liian kalliita toistaiseksi.

Pitää myös oikeasti mitata se autotalli, sillä qashqai tuntuu aivan liian isolta mitä nyt toisella puolella sukua sellaisia on ollut jo useampia.

Ehkä hyvät peruutuskamerat auttaisivat kapeaan talliin änkemistä. Nimenomaan leveys on se ongelma.

i20 active ja fiesta active olisivat hyviä vaihtoehtoja jos nyt olisi vuosi 2022 ja niitä saisi sopivasti käytettyinä.
Älä ainakaan manuaalina katso, kun noissa on monessa tuo surullisen kuuluisa M32 vaihteisto josta menee laakerit... https://www.opel-infos.de/modelle/mokka_a1.html
 
Mitä pieniä crossovereita tai mini-suv:eita voisi suositella kangistuvalle vanhukselle? Mitä pienempi, sen parempi, koska on silloin helpompi ajaa ahtaaseen talliin. Toisaalta korkeampi istuinasento on must.

Mielummin sellaisia joita saa ainakin jokusen vuoden käytettyinä. Uusista Seat Arona osui silmään oikean mallisena, mutta rahaa ei varmaan uuteen ole, joten etsin vaihtoehtoja...

Nissan Juke?
Juuri omat vanhukset hommasivat automaattivaihteisen Opel Mokan. Ovat kyllä tykänneet siitä ja on toiminut moitteeta.
 
Eikös noissakin ole perinteinen automaatti? Saa mamma ja pappa peruutella ja ryömitellä just niin hitaasti jarrua vasten kun tarttee, toisinkun kaksoiskytkinvaihteistolla.

Kyllä joo, ei ole kaksoiskytkinmalleja Opelilla vissiin ollenkaan vaan kaikki perinteisiä.
 
e: Tila-auto on kyllä parempi korkeutensa puolesta takapenkin "lastaukseen" jos farmariin vertaa. Melkein kannattaa myös katsoa kuljetusvälineet valmiiksi, että voi kokeilla potentiaaliseen autoon niiden asennusta. Esim. takaturvavyön pituus voi yllättää negatiivisesti isomman lapsen istuimen kanssa.
Totta! Työn puolesta tuli joskus Tourania ajeltua ja onhan se perustoimiva auto, joskin ruma kuin rullatuoli. Toisaalta ei noiden nykyjapsien sisusta iske ittelle ei ollenkaan, joten riisivaihtoehdot Mazda 5 ja Nissan Note taitaa jäädä kauppaan. Ford C-max villinä korttina?

Tuota Tourania kumminkin muijan kanssa nyt katseltu uusin silmin ja kysyisinkin kokemuksia noista 2008-2010 ajan manuaalivehkeistä, joko 1.9 TDI tai 1.6 bensa, luultavammin tuo dieselimalli. Käsittääkseni kaksilitraiset dieselit ovat noissa olleet vikaherkempiä, mutta onko tuo desiä pienempikään luotettava? 200-250tkm ajettu ja säntillisesti huollettu osuisi vielä budjettiin.
 
Tuota Tourania kumminkin muijan kanssa nyt katseltu uusin silmin ja kysyisinkin kokemuksia noista 2008-2010 ajan manuaalivehkeistä, joko 1.9 TDI tai 1.6 bensa, luultavammin tuo dieselimalli. Käsittääkseni kaksilitraiset dieselit ovat noissa olleet vikaherkempiä, mutta onko tuo desiä pienempikään luotettava? 200-250tkm ajettu ja säntillisesti huollettu osuisi vielä budjettiin.
FSI moottoreissakin ketju venyy. Ei ehkä niin helposti kuin turbollisissa, mutta aika usein 200-300tkm välissä viimeistään alkaa olemaan vaihtokunnossa. Joskus jo alle 100tkm.

Merkkiliikkeessä ketjun, öljypumppun, ym hinta oli 2500€ jokin vuosi takaperin, eli Pärnäsen korjaamolla varmaan puolitoista tonnia nykypäivänä.

Itselle kävi selväksi kun Golfia kakkosautoksi viimeksi katselin ettei oikeastaan mihinkään alle 3 litraiseen VAGiin kannata koskea vm. 2005-2011 välillä. Ja muutama yli 3-litrainenkin kannattaa jättää väliin (bensa 3.2:t)... :D
 
Tuli tänään ajettua uusi Fiesta ST. Lyhyesti plussia ja miinuksia alla:

+Hauska ja erittäin napakka taskurakettipakkaus
+Moottori on todella hyvä ja jaksaa vääntää alhaalta nöyrästi, tuntuu kokoaan isommalta
+Erinomainen vaihteisto kaikinpuolin
+Erinomaiset jarrut
+Jämäkkä, tarkka ja nopea ohjaus
+Moottorin ja putkiston tuottama äänimaailma, kuulosti paremmalta kuin moni kutoskone (toivottavasti ei liikaa kaiuttimilla boostattu)
+Sopivan jäykkä alusta ja tuntuu kuinka kaikki on yhtä puuta, ei ylimääräisiä hälyääniä
+Koeajon kulutus ajotietokoneen perusteella
+Hyväsointiset B&O-kaiuttimet

+/-Penkit, erittäin hyvin tukevat, mutta saattaa olla monelle ahtaat, itsellä väsyi alaselkä säädöistä huolimatta
+/-Ulkonäkö, ei näytä huonolta, mutta ei myöskään mikään kaunein auto, voisi minusta poikeata enemmänkin perusmallista, tämmöisenään ehkä jopa hiukan vaisu, vakiovanteet hiukan oudot

-Vaihdekeppi kaukana kuljettajasta, keppiä pitäisi tuoda muutama sentti ylemmäksi ja lähemmäksi kuljettajaa
-Alusta pompottaa tasaisella moottoritiellä hiukan ja äänieristys voisi olla vielä karvan verran parempi
-Halvannäköiset ja kovamuoviset ovet
-Takatilat hiukan ahtaat ja takaata poistullessa vaatii hiukan akrobatiaa

Hieno kokonaisuus, mutta ei tullut pakottavaa tarvetta vetää ostohousuja heti jalkaan. Tuo tosin johtui luultavasti ikävästä ajosäästä ja muutenkin hiukan huonosta päivästä (yö nukuttu huonosti ja aamulla muu sähellys vaikutti mielialaan). Jos kävisi ajamassa uudestaan parempana päivänä, niin fiilis saattaisi olla täysin toinen. Autosta saatu tarjous oli korkeintaan keskinkertainen eikä sekään ainakaan auttanut ostohalua.
Jos tarjous ei miellytä niin sano että paska tarjous ei jatkoon. Nimimerkillä 5viikkoa hioin tarjouksia eri puljujen kanssa.
 
Eikös noissakin ole perinteinen automaatti? Saa mamma ja pappa peruutella ja ryömitellä just niin hitaasti jarrua vasten kun tarttee, toisinkun kaksoiskytkinvaihteistolla.
Kyllä on perinteinen automaatti. Ei tulisi mieleenkään hommata kaksoiskytkinautomaatti vanhuksille.
 
Mitä pieniä crossovereita tai mini-suv:eita voisi suositella kangistuvalle vanhukselle? Mitä pienempi, sen parempi, koska on silloin helpompi ajaa ahtaaseen talliin. Toisaalta korkeampi istuinasento on must.

Mielummin sellaisia joita saa ainakin jokusen vuoden käytettyinä. Uusista Seat Arona osui silmään oikean mallisena, mutta rahaa ei varmaan uuteen ole, joten etsin vaihtoehtoja...

Nissan Juke?
Mokka:a kannattaa käydä koeajamassa automaattina. Automaatti on fiksumpi muutenkin vanhuksille myös. Lisäksi tuo Mokka on suht kompaktin kokoinen.
14 900€ Opel Mokka vaihtoautot

Juken saisi paljon halvemmalla ja suht pieni sekin taitaa olla.
Alk 8400€ Nissan Juke vaihtoautot
 
Juu. Tosin wagonina ja jos Suomen maahantuoja ottaa 2.0 hybridivoimalinjan valikoimiinsa. Voi olla, että ne toteaa tuulipuvuille riittävän sen 1.8:n. Toki sen hinnankin pitää jäädä järkeväksi.
Tätä en olekkaan edes miettinyt, toivottavasti ottavat tuon 2.0 moottorin. Ei se nyt niin tehokas ole, varmasti menisi kaupaksi jos kulutus on vaan kohtuullinen. Ja miksei olisi, jenkkien markkinoille tullut 2 litranen pelkkä bensa kuluttaa ilmeisesti alle 6L satasella.
 
Joko se hirveä fiesta-hehkutus alkaa taas :vihellys:
Ei, vaan se että onko mikä haussa. Vaihtoehtoja kun on varsin paljon. Polo GTI on mielestäni varsin ylihintainen siihen nähden mitä tarjoaa. Mielestäni jopa VAG leiristä löytyy parempia.

EDIT: Ja jos nyt on hakusessa kriteereihin sopiva niin vähin mitä voin tehdä on suositella koeajoa. Ei Fiesta ST:tä suotta hehkuteta. Tarjoaa pirusti vastinetta rahoille.
 
Autokuume puskee pirusti ja uusi VW Polo GTI houkuttelee ihan hirveästi :(
Tuli konfattua "täysvarusteltu" Polo GTI ja yllätykseksi se oli käytännössä ihan samanhintainen kuin täysvarusteltu Fiesta ST. Olisin kuvitellut Polon olevan huomattavasti kalliimpi. Noiden kahden väliltä kun valitsee niin toinen on selkeästi kireämpi hot-hatch ja toinen sitten taas perusmallia ripeämpi mukavuuspainotteinen auto. Täytyisi varmaan käydä koeajamassa myös tuo Polo...
 
Polo GTI on mielestäni varsin ylihintainen siihen nähden mitä tarjoaa. Mielestäni jopa VAG leiristä löytyy parempia.
Missä mielessä ylihintainen ja mikä olisi parempi valinta VAG-leiristä? Minusta tuo Polo oli odotettua halvempi. Fiestaan verrattuna kuitenkin tarjoaa monia mukavuuspainotteisia varusteita lisää, joita Fiestaan ei saa edes rahalla. Kaksi hiukan eri tyylistä autoa kuitenkin loppupeleissä.
 
Tätä en olekkaan edes miettinyt, toivottavasti ottavat tuon 2.0 moottorin. Ei se nyt niin tehokas ole, varmasti menisi kaupaksi jos kulutus on vaan kohtuullinen. Ja miksei olisi, jenkkien markkinoille tullut 2 litranen pelkkä bensa kuluttaa ilmeisesti alle 6L satasella.

Joku autolehti (en muista mikä, TM tai Auto Bild) tiesi kertoa, että 2.0 hybridi tulee myös Suomessa tarjolle.
 
Missä mielessä ylihintainen ja mikä olisi parempi valinta VAG-leiristä? Minusta tuo Polo oli odotettua halvempi. Fiestaan verrattuna kuitenkin tarjoaa monia mukavuuspainotteisia varusteita lisää, joita Fiestaan ei saa edes rahalla. Kaksi hiukan eri tyylistä autoa kuitenkin loppupeleissä.
Sen takia kysyinkin että mikä Polossa polttelee. Jos mukavuus niin se toki on ihan perusteltua. Ja näköjään Ibiza Cupra on pudotettu tuontiohjelmasta joten sitä ei enää saa. Oli kuitenkin hyvin varusteltu käytännössä sama auto pienemmällä hinnalla. Jotenkin vaan itselle tuo Polo GTI jää Golfin ja muiden jalkoihin kun ei ole oikein missään paras vaan aka tasapaksu pikkuauto. Samaan rahaan saisi jo ties mitä kivaa riippuen mitä tarvitsee. Se tosin on annettava Pololle että tietyt itselle tärkeät varusteet kuten aktiivikruise ja muut ovat todella halpoja verrattuna moniin muihin.
 
Ford Fiestasta täytyy tosiaan valita Titanium tai Vignale, niin saa eniten varusteita. Jolloin moottori on 125hv tai 100hv.

VW Polo gti 200hv on varmaan ihan hyvä, koska on dsg automaatti. Seat Ibizan taas saisi 150hv manuaalina. IBIZA 1.5 TSI EVO FR, 22 200€.

On myös jotain muita merkkejä, mutta ei ehkä pieleen mene jos valitsee Fiesta st:n tai Polo gti:n. Ibiza jää vähän moottorin tehossa, mutta hinta on halvempi.
 
Sen takia kysyinkin että mikä Polossa polttelee. Jos mukavuus niin se toki on ihan perusteltua. Ja näköjään Ibiza Cupra on pudotettu tuontiohjelmasta joten sitä ei enää saa. Oli kuitenkin hyvin varusteltu käytännössä sama auto pienemmällä hinnalla. Jotenkin vaan itselle tuo Polo GTI jää Golfin ja muiden jalkoihin kun ei ole oikein missään paras vaan aka tasapaksu pikkuauto. Samaan rahaan saisi jo ties mitä kivaa riippuen mitä tarvitsee. Se tosin on annettava Pololle että tietyt itselle tärkeät varusteet kuten aktiivikruise ja muut ovat todella halpoja verrattuna moniin muihin.

No joku vanha korimalli luonnollisesti on jo tiputettu myynnistä pois, mutta nykyiseen Poloon pohjautuvia tehomalleja ei VW:n lisäksi vielä edes ole konsernin muilla merkeillä. Cupra Ibiza on kyllä tulossa ensi vuonna. Uudistuvaan Fabiaankin voi ehkä RS mallia odotella ja Audiltakin uusi S1 on tulossa, mutta se tietty on ihan eri hintaluokassa mitä muut.
 
Ford Fiestasta täytyy tosiaan valita Titanium tai Vignale, niin saa eniten varusteita. Jolloin moottori on 125hv tai 100hv.

VW Polo gti 200hv on varmaan ihan hyvä, koska on dsg automaatti. Seat Ibizan taas saisi 150hv manuaalina. IBIZA 1.5 TSI EVO FR, 22 200€.

On myös jotain muita merkkejä, mutta ei ehkä pieleen mene jos valitsee Fiesta st:n tai Polo gti:n. Ibiza jää vähän moottorin tehossa, mutta hinta on halvempi.
VW tainnut itse tajuta että Ibiza Cupra söi Polo GTI:n myyntiä kun sai ensimmäisenä nykyisen tekniikan ja alustan jne joten lopettanut suomeen tuonnin vaikka kuvat vielä sivuilta löytyvätkin. Pitäisi vaan tosiaan tietää kysyjän kriteerit että mitä hakee niin saisi täsmennettyä suosituksia.

EDIT: Ja Ibizaa sai siis tosiaan 2.0+DSG yhdistelmällä ja uudella alustalevyllä ensimmäisenä. Mutta voi tosiaan olla että joku VAG facelift menossa ettei nyt saa. Nauratti vähän kun omaa Ibiza Cupraa ei erottanut uudemmasta ulkoisesti about mitenkään :D
 
Seatin sivuilla konfiguraattorissa ei ainakaan ole tuota 1.5 TSI EVO moottoria valittavissa. 1.0 TSI:llä hinta kipuaa 26k€ kun valitsee noin suurinpiirtein samat varusteen kuin Polo GTI:ssä, Polossa on vielä paljon varusteita mitä Ibizassa ei ole.
 
Seatin sivuilla konfiguraattorissa ei ainakaan ole tuota 1.5 TSI EVO moottoria valittavissa. 1.0 TSI:llä hinta kipuaa 26k€ kun valitsee noin suurinpiirtein samat varusteen kuin Polo GTI:ssä, Polossa on vielä paljon varusteita mitä Ibizassa ei ole.
Juu näköjään Cupraa ei tällä hetkellä ole eikä ns oikeaa FR:ää joten Polo olisi sitten VAG leiristä tuossa kokoluokassa varmaan se paras. Aika erikoista ettei edes sitä 150hp paikkeilla pyörivää FR:ää ole valittavissa kun pikkukoneiset FR:t löytyvät jo.
 
Erillisestä hinnastosta näköjään löytyy Ibiza FR 1.5 TSI EVO, mutta ei vielä konfiguraattorista. Tuo on näköjään ainakin aluksi pelkästään manuaalina saatavilla ja hinnaksi tuli ~27,5k€ hinnaston perusteella kun yritti saada suurinpiirtein samat varusteet kuin "täysvarustellussa" Polo GTI:ssä, jonka hinta oli noin 33,5k€. Hintaeroa siis noin 5,5k€ Ibizan hyväksi.

Edit: karkeasti voisi siis sanoa, että täysvarusteltu Ibiza FR 1.5 TSI EVO tai perusvarusteinen Polo GTI ovat suunnilleen samanhintaisia. Itse ottaisin jälkimmäisen jo jälleenmyyntiarvon perusteella.
 
Erillisestä hinnastosta näköjään löytyy Ibiza FR 1.5 TSI EVO, mutta ei vielä konfiguraattorista. Tuo on näköjään ainakin aluksi pelkästään manuaalina saatavilla ja hinnaksi tuli ~27,5k€ hinnaston perusteella kun yritti saada suurinpiirtein samat varusteet kuin "täysvarustellussa" Polo GTI:ssä, jonka hinta oli noin 33,5k€. Hintaeroa siis noin 5,5k€ Ibizan hyväksi.
Ja yleensä Cupra on vielä tarjonnut parempaa vastinetta koska suurin osa varusteista vakiona. Näin ainakin itse joskus aikanaan laskeskelin kun vertailin FR ja Cupran eroja jos aikomus ottaa kunnolla varusteltu.

EDIT: Pakko muuten sanoa, vituttaa etteivät valmistajat pidä noita configuraattoreita ajantasalla. Tai eivät omaa ollenkaan. Tullut monta autoa skipattua ihan vaan jo ajatuksen tasolla kun ei pääse tutustumaan varusteluun yms järkevästi ja hahmottamaan mahtuisiko edes teoriassa budjettiin tai saako sillä tekniikalla ja varustelulla mitä haluaa.
 
VW tainnut itse tajuta että Ibiza Cupra söi Polo GTI:n myyntiä kun sai ensimmäisenä nykyisen tekniikan ja alustan jne joten lopettanut suomeen tuonnin vaikka kuvat vielä sivuilta löytyvätkin. Pitäisi vaan tosiaan tietää kysyjän kriteerit että mitä hakee niin saisi täsmennettyä suosituksia.

EDIT: Ja Ibizaa sai siis tosiaan 2.0+DSG yhdistelmällä ja uudella alustalevyllä ensimmäisenä. Mutta voi tosiaan olla että joku VAG facelift menossa ettei nyt saa. Nauratti vähän kun omaa Ibiza Cupraa ei erottanut uudemmasta ulkoisesti about mitenkään :D
Tuossa olikin yllä että Seat Ibiza Cupra tulee 2019. Jos on VW Polo gti:tä ostamassa, niin ehkä olisi fiksua odottaa Cupraa ja ostaa vasta ensi vuonna. Jos autokuume ei ole liian paha :)

Polon eri vuosimallit tosiaan hankala erottaa toisistaan ja samoin Seat Ibizan eri vuosimallit. Sitten vielä itse sekoitain Ibizan ja isomman Leon:in, kun ovat aivan saman näköisiä :) Pieni kokoero vain. Ford Fiesta taas uudistui vähän enemmän ja takavalot on aivan erilaiset kuin vanhassa.

Seat Ibiza FR mallista ei saanut rakennettua sitä 150hv versiota. 2450€ oli "vain" lisävarusteet, kun ei aivan kaikkia valinnut.
http://configurator.seat.fi/seat-cc...;GPH2PH2;F56+++++FL;GPQSPQS;GPNBPNB&lo=mobile

Ibizaankin näyttää saavan tuon tyylikkään digi mittariston lisävarusteena, eikä ole kallis?

445€, SEAT Digital Cockpit digitaalinen mittaristo
 
Ilmeisesti tuo Seat Ibiza FR 1.5 150hv on myyty tältä vuodelta loppuun. Ei saa tehdastilauksia enää.

"1) Vain varastossa ja tilauskannassa olevat autot. Ei uusia tehdastilauksia."

Edit:
1.0 115hv ja 1.5 150hv hintaero on vain 1280€.
 
Tuo 1.5 TSI EVO on käytännön suorituskyvyssä kuitenkin ihan riittävä joka päiväiseen ajoon ja oikeastaan aika lähellä tuota 2.0 TSI:tä. Lisäksi uskon, että 2.0 TSI on aika paljon janoisempi todellisuudessa, vaikka paperilla niin hirveän suurta eroa ei ole. Tuo Ibiza kiinnostaisi, jos hintaeroa syntyy tarpeeksi noiden kahden välille. Nopeasti katsottuna vaikutti vain siltä, että Ibiza karvalakkina ei tarjoa ihan tarpeeksi varusteita ja siihen pitäisi ruksia suht isolla kädellä lisää varusteita, jolloinka sen hintaetu kapenee aika paljon.
 
Ajatuksena vaan Ibizan 1.5 150hv moottorin virittäminen. Taitaa vaan olla aika uusi moottori.
Sitten taas voisi verrata, että 2.0 TSI:tä voi kanssa virittää ja sillä taitaa aika helposti päästä sinne 300hp lukemiin, niin sitten taas on eroa aika reippaasti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 541
Viestejä
4 476 078
Jäsenet
73 949
Uusin jäsen
Lue otsikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom