Mikä auto minulle?

Tässä on nyt toista viikkoa tullut istuttua hyvin monessa autossa ja todella pitkäjalkaselle kaksimetriselle vaihtoehtoja on aika niukasti. Käytettyä siis etsimässä noin 20ke budjetilla ja 2010-luvun auto. Tein sen virheen, että ensimmäinen koeajo tuli tehtyä 525-bemarilla, jonka jälkeen muut moottorit on tuntuneet aika nuhasilta. Tuolla budjetilla saakin melko karvalakkimallin isokoneisen bemarin ja kilometrejäkin on jo reippaanlaisesti. Plussana erittäin kelvolliset jalkatilat takana olevalle, tosin harvoin siellä oikeasti kukaan on pidempää matkaa.
Opel Insignia -14 oli mukavan kokoinen sisältä ja agr-penkit olivat vallan mainiot. Nettikansan mukaan suhteellisen luotettava peli, mutta automyyjä oli vähän eri mieltä kun oli itse omistanut ja myynyt kyseisiä autoja.
Opel Astra -16 on tähän asti tuntunut kaikista parhaalta ja tuohon budjettiin saakin sitten jo kaikenlaista varustetta ja mukavuusvitkutinta mukaan. Ilmastoidut agr-nahkapenkit olivat todella mainiot, tykkäsin ulkonäöstä ja mahduin itsekin jopa hyvin takapenkille vaikka miehen mitoissa oleva autokauppias istui edessä. Alle 10 sekunnin sataan kiihdytys on ihan kiva juttu. Ei mun auton tarvitse mikään raketti olla mutta Peugeotin 12+ sekunnin jälkeen en edes harkitse noin laiskoja koneita enää.
Focus ollut myös mietinnässä, mutta ei ole oikein kiinnostavaa yksilöä Turun seudulta tullut vastaan. Farmarit on korityypiltä siellä kiinnostuksen pohjalla ja todella moni auto näy olevan farkkumallina, erityisesti Focus.
Tällä hetkellä Astra ykkösenä, Insignia ja 5-bemari sen perässä. Muut ei ole oikein aiheuttaneet innostusta. Aasialaisiin en vain kerta kaikkiaan mahdu, VAGilta voisin Superbia harkita, Volvot ja Mersut menee joko budjetin yli tai kilometrejä on todella paljon. Ranskalaisista uusin Megane vaikutti ainoastaan sellaiselta mikä osuu raameihin ja voisin harkita, mutta ei tunnu löytyvän yhtäkään täältä päin.
Mikäs täällä on raadin tuomio mun pohdinnalle? Astran voisi jättää sitten joskus kakkosautoksi jos sellaisen menisin nyt ostamaan. F10 BMW varmaan säilyttäisi arvonsa paremmin kuin Insignia ja oli hitokseen hauskempi ja mukavampi ajaa kuin oikeastaan mikään muu. Mietityttää vaan tollasen lähes 200tkm rullatun bemarin huoltokustannukset/tiheys kuin 30tkm ajetun Astran.

Astraan saisi tosiaan parhaat varusteet ja uudemman auton. Esim tuossa on ne hyvät penkit:
Opel Astra 5-ov Innovation 1,4 Turbo ecoFLEX Start/Stop 110kW MT6 - Maksuton toimitus sinua lähimpään liikkeeseemme! - Hyvitämme vä Viistoperä 2016 - Vaihtoauto

Opel Astra bensiini vaihtoautot

5-sarjan Bemaria löytyi yksi sopivaan hintaan.
BMW 523 F10 Sedan *Nahkasisusta, Siisti* Porrasperä 2011 - Vaihtoauto

Onhan bemari toki paljon tyylikkäämpi ja kalliimman näköinen. 21t€:
BMW 523 i Sport A F10 Sedan Porrasperä 2010 - Vaihtoauto
Astra silti fiksumpi, koska uudempi ja vähemmän ajettu.

Onko Volvo V40 liian pieni kooltaan?
Volvo V40 bensiini vaihtoautot

Tai A Mersu, joka on melko tyylikkään näköinen.
Mercedes-Benz A bensiini vaihtoautot

Mini bemari
BMW 1-sarja bensiini vaihtoautot
 
Mitenkäs oliko tuo manuaali kutonen se surullisen kuuluisa M32 aski noissa Opeleissa? Ja onko vikoja vieläkään saatu korjattua?
 
Mitenkäs oliko tuo manuaali kutonen se surullisen kuuluisa M32 aski noissa Opeleissa? Ja onko vikoja vieläkään saatu korjattua?
Itse en yhtään tiedä. Jos on, niin kannattaakin valita joku toinen auto tai automaatti. Automaattikin se perinteinen mehumaija, kun on jotain huonompiakin myynnissä.
 
Mitenkäs oliko tuo manuaali kutonen se surullisen kuuluisa M32 aski noissa Opeleissa? Ja onko vikoja vieläkään saatu korjattua?
En saanut täyttä varmuutta tähän oikein mistään, joten suosiolla menin automaatin puolelle. Varsin leppoisan sulavasti toimi tunnin koeajon aikana, hieman ehkä hidas vaihtamaan.
Opel Astra 5-ov Innovation 1,6 CDTI Ecot 100 A * Ilmastoidut nahkaistuimet edessä * Viistoperä 2016 - Vaihtoauto

BMW 525 5-sarja 525 A F10 Sedan Porrasperä 2010 - Vaihtoauto

Tuossa oikeastaan ainoat kaksi mitä tällä hetkellä kelpuuttaisin. Opel oli kuulemma aikoinaan esittelyautona ja siinä on oikeastaan kaikki varusteet mitä noihin edes saa. Todella mukava ajaa ja moottorikin oli riittävän voimakas. Ilmastoidut nahkaiset agr-penkit on niin hyvät, että voisin ostaa jo pelkästään niiden takia. Ainut mistä en tykännyt oli levoton ohjaus. Ripeällä motarille kiihdyttämisellä puski todella paljon jo näinkin hyvällä kelillä. Muutenkin oltiin vähän eri mieltä mihin suuntaan me mennään ihan jo kaupunkiajossa. Todella herkkä ohjaus, kaikki töyssyt ja urat laittaa vatkaamaan ja ratista kannattaa pitää tukevasti kiinni.
Bemarissa sitten varusteita ei kummemmin olekaan, mutta en suoraan sanottuna tarvitse muita kuin ohjaustehostimen, ilmastoinnin ja vakionopeuden säätimen. Parkkitutkat taakse on ihan kivat. BMW kulki kuin juna tiellä. Ohjaus on mun makuun täydellinen, vähän joutuu kääntämään itse mutta pysyy vakaana. Moottoreita on vähän epäreilua verrata keskenään, mutta onhan toi kolmelitranen varsin maukas mylly. Bemarissa oli tavispenkit, mutta varsin mukavasti niissäkin kyllä istui.
Eli BMW vie ajamisessa ja Opel olemisessa. Opelissa päätyisin juurikin tuohon linkattuun yksilöön, bemareissa on tossa reilussa 20ke aika paljon vaihtoehtoja ja voisin hakeakin jopa kauempaa.

Edit. Volvo V40 ei löytynyt mukavaa ajoasentoa, A-mersun itseasiassa unohdin kokonaan. Pitääkin katastella noita.
 
Selasin nuo automaatit läpi. Perinteisen automaatin saa 1.4 moottorin kanssa.

Tuossa halvin 1.4T A6 19 900€ Opel Astra Sports Tourer Enjoy 1,4 Turbo Start/Stop 110kW AT6 Farmari 2016 - Vaihtoauto

Halvin 1.4T A6 AGR-istuimin 23 400€
Opel Astra 5-ov Innovation 1,4 Turbo Start/Stop 110kW AT6 Viistoperä 2016 - Vaihtoauto

Koskeekohan tuo -1000 € vain tuota Titanium mallia ?

Oisko tässä hyvä tarjous. Ajankohtaista | PP-auto Oy
Opel Astrasta näköjään -2000€ tarjous. Toki auto on kokoluokkaa isompi kuin Fiesta. Takapenkit tilat siis ainakin paremmat, mutta Astra ei aivan niin uusi malli enää ole.
let me optimize for your device

"*Astra-malliston 2 000 € alennus on voimassa uusiin Astra-kauppoihin 21.4.–30.6.2018, ei koske Astran biokaasumallistoa eikä ole yhdistettävissä muihin alennuksiin. Auto tulee rekisteröidä viimeistään 31.8.2018."
 
En saanut täyttä varmuutta tähän oikein mistään, joten suosiolla menin automaatin puolelle. Varsin leppoisan sulavasti toimi tunnin koeajon aikana, hieman ehkä hidas vaihtamaan.
Opel Astra 5-ov Innovation 1,6 CDTI Ecot 100 A * Ilmastoidut nahkaistuimet edessä * Viistoperä 2016 - Vaihtoauto

BMW 525 5-sarja 525 A F10 Sedan Porrasperä 2010 - Vaihtoauto

Tuossa oikeastaan ainoat kaksi mitä tällä hetkellä kelpuuttaisin. Opel oli kuulemma aikoinaan esittelyautona ja siinä on oikeastaan kaikki varusteet mitä noihin edes saa. Todella mukava ajaa ja moottorikin oli riittävän voimakas. Ilmastoidut nahkaiset agr-penkit on niin hyvät, että voisin ostaa jo pelkästään niiden takia. Ainut mistä en tykännyt oli levoton ohjaus. Ripeällä motarille kiihdyttämisellä puski todella paljon jo näinkin hyvällä kelillä. Muutenkin oltiin vähän eri mieltä mihin suuntaan me mennään ihan jo kaupunkiajossa. Todella herkkä ohjaus, kaikki töyssyt ja urat laittaa vatkaamaan ja ratista kannattaa pitää tukevasti kiinni.
Bemarissa sitten varusteita ei kummemmin olekaan, mutta en suoraan sanottuna tarvitse muita kuin ohjaustehostimen, ilmastoinnin ja vakionopeuden säätimen. Parkkitutkat taakse on ihan kivat. BMW kulki kuin juna tiellä. Ohjaus on mun makuun täydellinen, vähän joutuu kääntämään itse mutta pysyy vakaana. Moottoreita on vähän epäreilua verrata keskenään, mutta onhan toi kolmelitranen varsin maukas mylly. Bemarissa oli tavispenkit, mutta varsin mukavasti niissäkin kyllä istui.
Eli BMW vie ajamisessa ja Opel olemisessa. Opelissa päätyisin juurikin tuohon linkattuun yksilöön, bemareissa on tossa reilussa 20ke aika paljon vaihtoehtoja ja voisin hakeakin jopa kauempaa.

Edit. Volvo V40 ei löytynyt mukavaa ajoasentoa, A-mersun itseasiassa unohdin kokonaan. Pitääkin katastella noita.
Ainakin yhden Astran löysin halvempaan hintaan. Automaatti ja super hyvät penkit.
19 000€ Opel Astra 5-ov Innovation 1,6 CDTI 100 Automaatti *NAVI,LED MATRIX* Viistoperä 2016 - Vaihtoauto

Onkohan siinä koeajetussa Astrassa ollut jotain vikaa? Kannattaisi ehkä viedä pyöränsuuntaukseen, jos ajettavuus vähän korjaantuisi sitten. Itse tuon Astra farkun hyvillä penkeillä koeajoin ja toimi ihan ok. Renkaat oli 17" ja ehkä 225 leveät. 1.4T manuaali. Myös rengaspaineilla voi olla väliä?

Toinen vaihtoehto on, että Bemari on vain paljon parempi kuin tuo Astra :)
 
Joo, tohon ei oikeen vissiin saa erikoisempia penkkejä ollenkaan tai ainakaan käytettynä. Noi vakiopenkit on semmoset että jos ne istuu niin ne on hyvät, jos ei niin voivoi. Itselle sopi tosi hyvin ja sit taas esim. Volkkarin sporttipenkeissä menee selkä aivan jumiinpaskaksi vaikka miten koittaa säätää.

Hyvä että jaksat istua noita läpi, itellä menee vähän turhan lotolla...
Mulla on tässä vielä uutuuden viehätystä mukana kun ensimmäistä autoa ostamassa. Nykynen -89 penari tuli isoisältä saatua kun ei enää ajokunto riittänyt. Noihin vanhoihin kippoihin mahtuu jotenkin todella helposti kun peltiä on 500 kiloa vähemmän ympärillä.
Toi wanhus on jotenkin todella kiva ajaa, mutta kun ei vaan jaksais kokoajan olla viemäsaä sitä pajalle toi olla itse korjaamassa. Tollasessa 30 tkm Astrassa ei tod näk joudu ihan yhtä tiheeseen olla huoltamassa kuin vaikka tuossa linkatussa bemarissa. Pidin siitä ehkä Astraa enemmän mutta ne kilometrit.
 
Ainut mistä en tykännyt oli levoton ohjaus. Ripeällä motarille kiihdyttämisellä puski todella paljon jo näinkin hyvällä kelillä. Muutenkin oltiin vähän eri mieltä mihin suuntaan me mennään ihan jo kaupunkiajossa. Todella herkkä ohjaus, kaikki töyssyt ja urat laittaa vatkaamaan ja ratista kannattaa pitää tukevasti kiinni

Tossa on jotain vikaa. Ei pitäisi tuntua tuolta. Rengaspaineet, aurauskulmat ja jotain ja jotain?
 
Jos ei Volvossa löydy hyvää ajoasentoa, niin sitten ei missään. Valmistaja on tunnettu erinomaisesta ergonomiasta ja hyvistä istuimista. Mikä oli V40 ajoasennossa pielessä?

Pienihän tuo ainakin on. Itse en pidä edes tuota 40 sarjaa edes kunnon Volvona.
Muistaakseni penkki piti laittaa niin kauas ja alas, etten saanut vasempaa kättä käsinojan päälle mukavaan asentoon. Tämän johdosta autosta ulos pääseminen on melkoista kampeamista, kun keskipilari on tiellä. Arkikulkineeksi tällaiset urheiluautomaiset ominaisuudet on mun ei-listalla.
 
Aika onneton reisituki, kun penkki on loppujen lopuksi kovin lyhyt ja parempaakaan ei oikeen saa.
Juu tää oli perus-Momentumin/busineksen penkin ongelma. R-Designissa on sitten kunnollisen oloinen jakkara, mutta hinta on kova. Inscriptionista en sitten tiedä.
 
Voi hyvinkin olla kolaroitu. Joku sitten "unohtanut" tai muuten vaan jättänyt kertomatta asiasta.
 
Huvittavaa sinäänsä, että jälleenmyyjiä kiinnostaa vaihdokkia arvioidessaan enemmän se onko ajoneuvossa kuljetettu eläimiä tai onko tuulilasi ehjä, kuin se onko yksilö mahdollisesti kolaroitu.
On nuo kyllä useinmiten kyselleet uudemmissa onko kolaroitu. Vanhemmissa ei oikeastaan koska sillä ei enää siinä ole niin väliä kun asioita on niin helppo peitellä. Viimeksi kun tein diiliä uudesta Fiesta ST:stä vaihtoautopäällikkö kyseli kolhuista ja ties mistä loputtomiin eikä suostunut uskomaan millään että auto on kuin tehtaalta ulos ajettu paria kiveniskua ja tuulilasin paria porattua nastan reikää lukuunottamatta ja että lisänä vaha pinnassa. Auto on kuitenkin 2017 vm ja ajettu 20k siinä vaiheessa. Huvitti kyllä kovasti kun tuntui epäilevän että syynä vaihtoon olisi jokin kolarin tms jälki kuin itse auton muut ominaisuudet. Ottaen huomioon autohistoriani ja autojen nopea vaihtuvuus jos jotain kivaa tulee eteen ja tieto siitä että myös kyseinen henkilö tietää sen tilanne huvitti vielä enemmän.
 
Viimeksi kun tein diiliä uudesta Fiesta ST:stä vaihtoautopäällikkö kyseli kolhuista ja ties mistä loputtomiin eikä suostunut uskomaan millään että auto on kuin tehtaalta ulos ajettu paria kiveniskua ja tuulilasin paria porattua nastan reikää lukuunottamatta ja että lisänä vaha pinnassa. Auto on kuitenkin 2017 vm ja ajettu 20k siinä vaiheessa.
Niin siis Fordin äijä kyseli ja sulla toinen Fordi vaihdossa - vai ymmärsinkö väärin? Näkyyhän se huollon tiedoissa jos on korjailtu autoa - vai oliko niin idiootti että meinasi että joku veisi 2017 mallisen muualle kuin merkkiliikkeeseen kolarikorjaukseen? :D
 
Niin siis Fordin äijä kyseli ja sulla toinen Fordi vaihdossa - vai ymmärsinkö väärin? Näkyyhän se huollon tiedoissa jos on korjailtu autoa - vai oliko niin idiootti että meinasi että joku veisi 2017 mallisen muualle kuin merkkiliikkeeseen kolarikorjaukseen? :D
Kyllä, mm Fordia edustavan Laakkosen vaihtoautopälli anteeksi päällikkö kyseli että onko kolhuja jne. Meni vielä ja hinkkasi hiekkapölyisen auton kylkeä oikein kunnolla ja otti nokkiinsa kun huusin lopettamaan auton tuhoamisen. Noh, tällä hetkellä ei väliä, auto on menossa vaihtoon ja en ole edes jaksanut katsoa kyseistä ovea kunnolla läpi kun sain vaihtohyvityksen läpi. Sanoinkin myyjälle että jos kyseisessä ovessa on jäljet niin tiedät mistä ne ovat tulleet ja niiden korjaus on teidän piikkiin sovittu jo ison päällikön kanssa.
 
Miksei veis? Ja missä vuodessa se raja menee?

Kelpaako vain merkkiliikkeet vai myös normaalit vakuutusyhtiön hyväksymät korjaamot?
No ei kyllä tulisi ihan herkästi vietyä no name korjaamolle. Juu eivät tee täydellistä merkin omissakaan mutta tietävät miten osien PITÄISI mennä yhteen ja toimia. Plus osat ovat takuulla orkkista jne. Eri asia sitten spesiaalimmat korjaamot jotka oikeasti tekevät kunnon työtä joihin tuskin vakuutusyhtiö suostuisi normi auton kohdalla.
 
Öö. Valmistajalta ne "noname" pajatkin osansa tilaa. Ainoa ero on siinä että noname pajan 50 vuotta maalia haistellut mestari tekee todennäköisesti parempaa jälkeä kun merkkikorjaamon koripuolen vastavalmistunut jonne :D
Riippuu vähän merkistä ja ketjusta. Ne paikat missä on omat käyneet ja missä on itse ollut töissä ovat hoitaneet korijutut pääasiassa nätisti. Ja noname korjaamo voi oikein helposti säästää pikkuosissa jotka voivat olla aika olennaisiakin paremmna katteen saamiseksi. Juuri nuo 50v maaleja haistelleet ovat parhaita, mutta hyvästä joutuu yleensä maksamaan tai arvailemaan onko tämä maalari nyt tarpeeksi kännissä vai ei maalatakseen hyvin. Kuplan esim maalautin aikanaan 1100e viisväri helmiäisellä ja jälki oli yhtä kohtaa lukuunottamatta mainiota/erinomaista. Pohjat tein pääosin itse eli voinut itse olla myös tuohon syyllinen. Tuttava puolestaan vei Viroon hyvämaineiseen paikkaan oman Amazonin ja sai valuvan appelsiinin takaisin ja maksoi puolet enemmän.
 
No kun ne ei tilaa mitään halpis osia. En tiedä mikä skenaario toi nyt taas on.

Itse olen käyttänyt vuoden vanhan auton joskus pari vuotta sitten Autotriossa (häpeilemätön mainos) ja siellä tehtiin arvio paikanpäällä, klikkailtiin tarvittavat osat ja arvio suoraan vakuutusyhtiön järjestelmään jossa botti hyväksyi korjauksen. Sitten samalta istumalta tilattiin osat.

Ei noissa ole mitään helvetin järkeä alkaa mistään osien hinnoista pihtaamaan, enemmän aikaa siihen halpis osien etsimiseen menee kun mitä sillä "tienaisi".

Kyllä ihmiset on hemmetin vainoharhaisia välillä.
Oletko työksennellyt autoalalla? Oletko nähnyt mitä kusipäätä koko ala on täysi? Siihen on syy etten halua olla tekemisissä alan kanssa kun tuntuu että prkl rehellisin autoalan ihminen on nykyään automyyjä.
 
Miksei veis? Ja missä vuodessa se raja menee?

Kelpaako vain merkkiliikkeet vai myös normaalit vakuutusyhtiön hyväksymät korjaamot?
Jos mulla olisi takuunalainen auto niin ei kävisi mielessäkään viedä muualle - eikä ole koskaan tarvinnut edes vanhempien kanssa.

Sitten jos esim. takuun ulkopuolella tulee jotain "goodwill" -juttua, niin on ihan eri asia onko mittauksissa paljastuva paksumpi maalipinta tehty merkkiliikkeessä takuun aikana, jne.

Muutenkin kun on katsonut välillä millaisia autoja ne parsii kasaan esim. peräänajojen jälkeen kun pitää alkaa vaihtamaan muutakin kuin pari suurlujuusterästä olevaa palkkia ja pellit siihen päälle, luotan enemmän siihen että sen tekee kaverit joilla on ihan tarkkaan tehtaan ohjeet siihen, vaikka samat osat saisi tilaamalla muuallekin.

Joku maskin ja umpion vaihto sitten erikseen Pärnäsen korjaamolla jos ihan pakko, mutta vein mä aikoinaan ~10v vanhan Volvonkin Keskusautohalliin rukattavaksi kun etukulman kolhu ei ollut oma vika. Ja sama homma Passatin kanssa kun naapurin vaimo vei vilkun ja etulokaria aamullä töihinlähtiessään mukanaan (ei ollut muuten merkkiliikkeelle ongelma tilata "tuning" valoja vakuutusyhtiön laskuun :D ).

Lisäksi veikkaan että Pärnäsen korjaamossa ei ihan niin herkästi ehdotella korjattavia paikkoja kuin merkkiliikkeessä; Audiin uusivat koko esiin taittuvan koukun kun oli nirhauma johtosarjassa kun meni takapuskuri uusiksi parkkipaikkakolarin jälkeen (1800€ pelkkä koukku - johtosarjaa ei saa varaosana :D ). Veikkaan että ei-merkkiliike ei olisi edes maininnut johtosarjasta...
 
Ei vaan olisi nimenomaan maininnut ja maininnut monesta muustakin ei olemassa olevasta viasta.
 
Mutua.... OLIN TÖISSÄ useissa eri korjaamoissa, niin isoissa kuin pienissäkin. Pienissä on monesti taitoa mutta sitä joko käytetään väärin voiton maksimointiin tai vastaavasti saat sen juuri eikä melkein hommat tekevän korjaamon. Mistä vain satut tietämään mikä menikään miten. Hyvä pointti on myös tuo takuujuttu myöhemmin, vaikka näin ei saisi mennä niin asia on kuitenkin niin että jos et käytä autoasi merkkihuollossa korjauksissa niin onnea takuuajan jälkeisille goodwill korjauksille ja osalle takuuajan korjauksista. Merkkikorjaamolla on ne pari osaavaa mekaanikkoa, ja suurin osa sellaista perus huoltoja painavaa duunaria. Simppelit duunarreille, vaikeammat osaavammille. Ei aina toimi, mutta todennäköisyys että homma saadaan ratkeamaan on kuitekin tarpeeksi iso että se kannattaa koska eipä tule mussutusta että sun 1.4tsi levis koska pärnäsen korjaamo käytti valmistajan mukaan väärää öljyä ja aiheutti sillä vian, tai katsos tämä vikahan on ollut täällä jo ennen ja selkeästi aiemmasta pususta mitä ei ole korjattu kunnolla joten sorry emme korjaa mitään takuuseen... Mistäkö tiedän, olen todistanut näitä monen monta tuon tyyppistä tapausta ja saatana saanut tarpeekseni siitä kusetuksesta mitä autoala valitettavasti on liian isolta osin.
 
niin monimutkainen operaatio että kannattaa jonottaa jotain merkkikorjaamon ammattitaitoa kuukauden-kaksi, kun muualle saat sen heti työn alle.
Kukas tässä nyt mutuilee?

Ei ole vielä tähän mennessä kahta viikkoa pidempään tarvinnut odottaa aikaa kertaakaan.

Itseasiassa merkkikorjaamoilla, ainakin täällä päin, on hyväksyttynä vahinkotarkastajana joku firmassa työskentelevä. Pelkästään siinä säästää päivän tai pari kun ei tarvitse odottaa vakuutusyhtiön kaveria paikalle...

Lisäksi harvemmalla pikkukorjaamolla on edes omaa maalaamoaan, joten siinä vaiheessa kun se auto sieltä tulee ekan kerran kuitenkin väärin sävytettynä tai appelsiinipinnalla, pääsee yleensä pienemmällä uudelleenodotuksella jos puljulla on oma maalaamo. Pahimmillaanhan maalaamo ei edes näe autoa mihin uudet osat pitäisi sävyttää (omat kokemukset tähän mennessä about 50/50 tarvitseeko maalauttaa uudelleen).

Ja edelleen, samasta paikasta ne osat sinne Pärnäsellekin tulee ja samalla tavalla ne uusitaan suoraan eikä aleta tekemään purkkavirityksiä, koska vakuutusyhtiö maksaa.

Ihan uskomaton määrä mutua taas vaihteeksi liikenteessä.
Hiemankaan vanhempien ollessa kyseessä se ei-merkkikorjaamo alkaa käyttämään kierrätysosia, tässä vaiheessa siinä alkaa olla merkitystä juuri esim. goodwillin saamisen kanssa. Vakuutusyhtiö toki saa päättää tiettyyn pisteeseen saakka, mutta pienemmällä todennäköisyydellä saat b-osaa jos saat suostuteltua auton merkikorjaamolle.

Kerran olen maalauttanut ovet ja vaihdattanut uuden malliset listat tehtaan laskuun esim. 8 vuotiaaseen autoon joka käytiin tarkkaan läpi maalin paksuuksien, jne puolesta. Melkolilla suoraan todettiin ettei mitään toivoa mikäli autoa olisi edes huollatettu muualla kuin merkkiliikkeessä (siitä propsit ex-omistajalle :D). Jos siinä olisi ollut vaikka päällemaalatut lokasuojat tai ovet, niin terve menoa...
 
Eipä noilta voi välttyä kun lippispäät kolaroi noi maalauskuntoon usein jo Hangossa.
Ja autorekoissa tuli ainakin ennen kivoja jälkiä. Onneksi suojaus on parantunut tehtaalta noiden takia. Esim aikanaan iso osa uusista ladoista meni maalaukseen heti maahan tultuaan.
 
Onhan se kolatoitu auto aina rasite, esim kun myy taas autoa joskus pois. Jos siis on kolaroitu lunastukseen asti ja näkyy auton tiedoissa. Kuten tuossa Toyotan tapauksessa näkyi. Myyjä toki "unohtanut" kertoa asiasta :)
 
Ja autorekoissa tuli ainakin ennen kivoja jälkiä. Onneksi suojaus on parantunut tehtaalta noiden takia. Esim aikanaan iso osa uusista ladoista meni maalaukseen heti maahan tultuaan.

Ja nyt taas tehtaat on ruvenneet systemaattisesti vähentämään suojauksia muovin käytön vähentämisen hengessä ja säästösyistä. Tosin esim. Volvot tulee edelleen melkolailla ympäriinsä muoviin käärittynä tehtaalta Hankoon.
 
Lyönkö käteni paskaan, jos ostan tommosen, vai onko täällä joku jolla on omaa tai kaverin mieluisaa kokemusta opel astrasta?

Opel Astra 5-ov Enjoy 1,4 Turbo ecoFLEX 88kW MT6 *Vetokoukku, Vakkari, Käsiraha alk 0e* | Kamux
Sen verran tässä on pari viime kuukautta tullut autoja kateltua ja googleteltua, että uskaltaisin jopa kehoittaa jättämään muiden murheeksi tuon kulkineen. Vaihdelaatikkona toimii M32, josta on kauhutarinoita netti pullollaan. Pari sivua taaksepäin löytyy muutama viesti pohdintaa tässäkin ketjussa, kun itse kävin Astraa kattomassa.
Muuten automaatti-Astra tuntui oikein hyvältä, mutta itse en pitänyt sen ohjauksesta.
 
Sen verran tässä on pari viime kuukautta tullut autoja kateltua ja googleteltua, että uskaltaisin jopa kehoittaa jättämään muiden murheeksi tuon kulkineen. Vaihdelaatikkona toimii M32, josta on kauhutarinoita netti pullollaan. Pari sivua taaksepäin löytyy muutama viesti pohdintaa tässäkin ketjussa, kun itse kävin Astraa kattomassa.
Muuten automaatti-Astra tuntui oikein hyvältä, mutta itse en pitänyt sen ohjauksesta.

Ok ja kiitoksia. Ehkäpä se on juu parempi luottaa omaankin intuitioon ja katella jotain muuta ku ooppelia.
 
Mitenkäs ford focus 1,6l powershift vm.2012 ja 100tkm ajettuna? Onko tuommoinen vaihdelaatikko ongelmallinen, vaiko luotettava jos on ölpät vaihdeltu tunnollisesti?

Parilla duunikaverilla on manuaali fiestat vuosikymmenen alusta ja ainakin ne on olleet huolettomia heillä. Mitenköhän olis focuksen kanssa?
 
W212 Mersu bensakoneella kutkuttaa, mutta myös arveluttaa, jotta uskaltaako ostaa. Takuu ois kiva. Sairaan puolelle menee, mutta myös Mondeo kiehtoo jollain tavalla mitä en itse ymmärrä. Ehkäpä pysyttelen 208:ssa mitä en saa millään myytyä, vaikka hyvä peli, ja hintakin kohdallaan.
 
Audiltakin näköjään tulossa uusi A1, joka on tehty samalle pohjalle kuin uusi Seat Ibiza ja VW Polo. Mielenkiintoista nähdä hinnoittelu. Luvassa on ainakin täysdigitaalinen mittaristo.
 
W212 Mersu bensakoneella kutkuttaa, mutta myös arveluttaa, jotta uskaltaako ostaa.
Ovathan nuo mukavia - varsinkin hyvin varustettuina.

Osta alle 200tkm ajettu liikkeestä niin saat ainakin virhevastuun tai sitten isommasta ketjusta vaihtoautotakuulla.

Näkyy tietenkin hinnassa; yksityiseltä jos ostat niin jää pari tonnia helposti korjausrahaa.

Jos ihan pomminvarman haluaa niin 200D alle. :D
 
W212 Mersu bensakoneella kutkuttaa, mutta myös arveluttaa, jotta uskaltaako ostaa. Takuu ois kiva. Sairaan puolelle menee, mutta myös Mondeo kiehtoo jollain tavalla mitä en itse ymmärrä. Ehkäpä pysyttelen 208:ssa mitä en saa millään myytyä, vaikka hyvä peli, ja hintakin kohdallaan.
Ranskalainen on tunnetusti vähän hankalampi myytävä. Ei taida olla niin haluttu merkki. Yaris taas menee varmaan suht helposti kaupaksi. Tulikin tilattua Fiesta A6, ja se on vähän halutumpi kuin pösö, citikka tai rellu.

9950€ oli halvin 208. Toki ehkä fiksua pitää 208, jos vain kiinnostaa sillä ajella :)
Peugeot 208 vaihtoautot

Edit:
2014 ja vain 19tkm ajettu 9990€
Peugeot 208 vaihtoautot
 
Viimeksi muokattu:
Audiltakin näköjään tulossa uusi A1, joka on tehty samalle pohjalle kuin uusi Seat Ibiza ja VW Polo. Mielenkiintoista nähdä hinnoittelu. Luvassa on ainakin täysdigitaalinen mittaristo.
VW Polo varmaan hyvä kilpailija uutta A1:stä vastaan. Ford Fiesta Vignale ehkä toinen, mutta digi mittaristoa siihen ei saa. Seat Ibizan plussana 5v takuu (Fordin kanssa) ja tehokkaampi tsi moottori.

VW Polo 1.0 tsi dsg. Digi mittaristo 462€, aktiivinen vakionopeudensäädin 231€. Yhteensä 20 600€, eli melko halpa hinta ja auto on oikeasti hyvä.
configurator

Screenshot_2018-06-23-11-32-32-832_com.hsv.freeadblockerbrowser.png
 
Ranskalainen on tunnetusti vähän hankalampi myytävä. Ei taida olla niin haluttu merkki. Yaris taas menee varmaan suht helposti kaupaksi. Tulikin tilattua Fiesta A6, ja se on vähän halutumpi kuin pösö, citikka tai rellu.

9950€ oli halvin 208. Toki ehkä fiksua pitää 208, jos vain kiinnostaa sillä ajella :)
Peugeot 208 vaihtoautot

Edit:
2014 ja vain 19tkm ajettu 9990€
Peugeot 208 vaihtoautot

Tuo 19 tkm ajettu varsin siisti, mutta litrainen, mulla sentäs 1.2:n :) ja löytyy tuolta halvimpien joukosta. Kävijöitä nettiauton laskurin mukaan kyllä viime aikoina riittänyt, mutta pelkästään autoliikkeistä soiteltu.

Kelpaa se varmaan hyvin vaihdossa, jos sitä w212:sta lähden ostelemaan. Harmillisesti mun nurkilla bensamalleja vaan huonosti tarjolla.
 
Ranskalainen on tunnetusti vähän hankalampi myytävä. Ei taida olla niin haluttu merkki. Yaris taas menee varmaan suht helposti kaupaksi. Tulikin tilattua Fiesta A6, ja se on vähän halutumpi kuin pösö, citikka tai rellu.

9950€ oli halvin 208. Toki ehkä fiksua pitää 208, jos vain kiinnostaa sillä ajella :)
Peugeot 208 vaihtoautot

Edit:
2014 ja vain 19tkm ajettu 9990€
Peugeot 208 vaihtoautot
Oliko sulla joku pointtikin näissä hinnoissa? 13 k€ auto maksaa 4 vuoden jälkeen 10 k€, ei mielestäni mitenkään ihmeellistä vaikka vain 19 tkm mittarissa.
 
Oliko sulla joku pointtikin näissä hinnoissa? 13 k€ auto maksaa 4 vuoden jälkeen 10 k€, ei mielestäni mitenkään ihmeellistä vaikka vain 19 tkm mittarissa.
Sepä. Ehkä vähän liikaa hintaa niin ei siksi mene kaupaksi?
 
Tuo 19 tkm ajettu varsin siisti, mutta litrainen, mulla sentäs 1.2:n :) ja löytyy tuolta halvimpien joukosta. Kävijöitä nettiauton laskurin mukaan kyllä viime aikoina riittänyt, mutta pelkästään autoliikkeistä soiteltu.

Kelpaa se varmaan hyvin vaihdossa, jos sitä w212:sta lähden ostelemaan. Harmillisesti mun nurkilla bensamalleja vaan huonosti tarjolla.
Itse myin vanhaa ja halpaa Renault Clioa. Kaksi puhelua ekana iltana, mutta puhuivat enimmäkseen ruotsia. Kolmas soittaja soitti seuraavana päivänä ja osti auton.

On se hinta sitten suht sopiva, mutta ei vielä herätä oikeiden ostajien kiinnostusta.

Tuossa 2013 ja vain 11tkm ajettu. 10 400€. Halpa hinta, mutta onhan auto jo 5 vuotta vanhakin. Jos auto olisi se Yaris, niin kaupat syntyisi luultavasti erittäin nopeasti.
Peugeot 208 vaihtoautot

Uutena 1.2 näyttäisi maksavan 15 000€.
Peugeot 208 vaihtoautot

Uuteen saa talvipaketin kaupanpäälle.
PEUGEOT 308 JA 208
KAUPAN PÄÄLLE TALVIRENKAAT SEKÄ
MOOTTORILÄMMITIN ASENNETTUNA
Kesän ajan saat 208-mallin sekä 308- ja 308 SW -mallien Active- ja Allure-varustetason versioihin talvipaketin kaupan päälle. Paketti sisältää talvirenkaat ja moottorinlämmittimen asennettuna.

Edit:
Se täytyy myös huomioida että uudesta autosta saa 1500€ romutuspalkkion. Eli uuden hinnaksi jäisi 13 500€.


Halvin 1.2 automaatti 12 000€. Moni varmaan haluaa automaatin ja manuaalit menee huonommin kaupaksi?
Peugeot 208 vaihtoautot
 
Viimeksi muokattu:
Uutta 1.2 moottorista kävin joku aika sitten kyselemässä huvikseni itsekin. Toimituskuluineen talvipaketilla ja vetokoukulla olisi maksanut yli 16k. Muutaman vuoden ikäiseen verrattuna hintaa tulee siis yli 5k, tai n 50% enemmän.
 
Jossain sanottiin että ois sama pohja kun A3. En vaan muista missä. Voi olla paskapuhettakin.

Polossahan on kans täysdigi mittaristo, saa 2.0 TSI koneella ja auto on ihan hemmetisti käytännöllisempi tiloiltaan.
Kyllä tuo ainakin kuvissa näyttää Ibizan ja Polon kokoiselta ja yhtä käytännölliseltä.

Hienoa kun tulee "premium" pikkuautokin :) Ford Fiesta Vignalesta on myös puhuttu, että on haettu laadukkuuden tuntua autoon.
 
Uutta 1.2 moottorista kävin joku aika sitten kyselemässä huvikseni itsekin. Toimituskuluineen talvipaketilla ja vetokoukulla olisi maksanut yli 16k. Muutaman vuoden ikäiseen verrattuna hintaa tulee siis yli 5k, tai n 50% enemmän.
On siinä kyllä tosi iso hintaero. Ei kannata ainakaan juuri siihen vaihtaa.

Vertailuna 208 vs Yaris. 2015 ja alle 40tkm.
10 500€ Peugeot 208 vaihtoautot
13 000€ Toyota Yaris vaihtoautot
 
Mä voin myydä 2017 vuosimallin farmari Clion 13,5k€. Juuri huollettu ja yli 3 vuotta vielä takuuta jäljellä. Ajettu 16tkm ja lähes uudenveroiset kesä- ja talvirenkaat. Löytyy navit, vakkari, ilmastointi jne. Kolmipyttynen bensakone manuaalilla.

Ai miksikö myyn? Tuli pyydettyä uusi Fiesta ST koeajolle ja pahoin pelkään, että pidän siitä kovasti. ST:n ovh lisävarusteineen on 33150€. Voisko saada alle 30k€ suoralla ostolla?
 
Mitenkäs ford focus 1,6l powershift vm.2012 ja 100tkm ajettuna? Onko tuommoinen vaihdelaatikko ongelmallinen, vaiko luotettava jos on ölpät vaihdeltu tunnollisesti?

Parilla duunikaverilla on manuaali fiestat vuosikymmenen alusta ja ainakin ne on olleet huolettomia heillä. Mitenköhän olis focuksen kanssa?

Muistaisin että tällä palstalla, jossain topicissa joku ilmeisesti Fordilla työskentelevä sanoi että tuo powershit kestää sen 160tkm ja sitten leviää huolella. Näin siis firman sisäisessä tiedotuksessa. Omia kokemuksia ja muita juttuja en ole kuullut aiheesta. Kannattaa varmaan joltain Ford forumilta katsella tarkemmin, ellei täältä löydy parempaa tietoa.
 
Ei Clion kytkimessä mitään vikaa minusta ole. Moottori on vain puhditon alakierroksilla.
 
Muistaisin että tällä palstalla, jossain topicissa joku ilmeisesti Fordilla työskentelevä sanoi että tuo powershit kestää sen 160tkm ja sitten leviää huolella. Näin siis firman sisäisessä tiedotuksessa. Omia kokemuksia ja muita juttuja en ole kuullut aiheesta. Kannattaa varmaan joltain Ford forumilta katsella tarkemmin, ellei täältä löydy parempaa tietoa.

Kiitoksia. Sain toisestakin suunnasta vinkkiä, että paskaa on ja fordi pesee kätensä korjauksista joten unohdan ainakin automaatti fordin vaihtoehdoista.
 
Muistaisin että tällä palstalla, jossain topicissa joku ilmeisesti Fordilla työskentelevä sanoi että tuo powershit kestää sen 160tkm ja sitten leviää huolella. Näin siis firman sisäisessä tiedotuksessa. Omia kokemuksia ja muita juttuja en ole kuullut aiheesta. Kannattaa varmaan joltain Ford forumilta katsella tarkemmin, ellei täältä löydy parempaa tietoa.
Onko tätä korjattu uudempiin malleihin ?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 551
Viestejä
4 476 676
Jäsenet
73 955
Uusin jäsen
Laiska007

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom