Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
VAG-konsernilla tämä puoli on kyllä hyvin hanskassa. Fordilla adaptiivinen vakkari tuli kyllä uuteen Fiestaan ja uuteen Focukseen, mutta on hieman kalliimpi. Useimpien muiden valmistajien kohdalla tilanne on paljon huonompi.Fabiassa on mielestäni erinomaista kun tulee adaptiivinen vakkari kohtuu hintaisessa paketissa. Ei ole kaikissa kalliimmiissakaan ennen kuin lyö monta tonnia lisävarusteisiin.
Uudessa Ford Fiestassa maksaa aktiivinen vakionopeudensäädin 555€ autoveron kanssa (sis. törmäyksenestoavustin).Fabiassa on mielestäni erinomaista kun tulee adaptiivinen vakkari kohtuu hintaisessa paketissa. Ei ole kaikissa kalliimmiissakaan ennen kuin lyö monta tonnia lisävarusteisiin.
Mitä äkkiä katsoin niin vajaan tonnin maksaa mutta mukana on sitten vastaavasti pika vilkaisulla muutakin hätäjarrutusjärjestelmästä ties mihin riippuen mihin malliin päätyy. Ja esim Vignaleen oli halvempi kun siinä on jo suurin osa vakiona. En itse nykyisessä Fiestassa oikein näe Titaniumin pointtia. Jotenkin liikaa hintaa vs mitä saat. ST-line on paremman näköinen ja parempi ajaa, Vignale ei ole NIIN paljoa kalliimpi ja omaa vakiona huomattavasti paremmat varusteet, sisustassa on oikeasti eroa ja auto oikeasti tuntuu kalliimmalta kuin normi Titanium. Active nyt taas on sitten asia erikseen mutta enemmän näen siinä järkeä kuin Titaniumissa.VAG-konsernilla tämä puoli on kyllä hyvin hanskassa. Fordilla adaptiivinen vakkari tuli kyllä uuteen Fiestaan ja uuteen Focukseen, mutta on hieman kalliimpi. Useimpien muiden valmistajien kohdalla tilanne on paljon huonompi.
Seat Ibiza on melko ylivoimainen jos haluaa noin 115hv moottorin ja automaatin.Hmm? Polo 1.0 TSI Comfortlineen maksaa joku reilu 220 euroa kyseinen varuste. Fabia 1.0 TSI Ambitioniin reilu 260 euroa.
Polo tuolla varustuksella 18 470 euroa, Fabia 17 059 euroa. Ei kyllä ainakaan omalla kohdalla tarvis paljon miettiä, kun Volkkarin kohdalla saa reippaasti uudemman auton ja "parempaa" brändiä.
Vakiovarusteita en lähtenyt vertailemaan, siinä Skoda saattaa vetää enempi tai vähempi sitten taas takaisin.
Ford Fiestassa se halvin Trend taso on minusta aika turha. Koska se 8" näyttö maksaa Trend tasoon tosi paljon ja Titaniumissa se on vakiona.Mitä äkkiä katsoin niin vajaan tonnin maksaa mutta mukana on sitten vastaavasti pika vilkaisulla muutakin hätäjarrutusjärjestelmästä ties mihin riippuen mihin malliin päätyy. Ja esim Vignaleen oli halvempi kun siinä on jo suurin osa vakiona. En itse nykyisessä Fiestassa oikein näe Titaniumin pointtia. Jotenkin liikaa hintaa vs mitä saat. ST-line on paremman näköinen ja parempi ajaa, Vignale ei ole NIIN paljoa kalliimpi ja omaa vakiona huomattavasti paremmat varusteet, sisustassa on oikeasti eroa ja auto oikeasti tuntuu kalliimmalta kuin normi Titanium. Active nyt taas on sitten asia erikseen mutta enemmän näen siinä järkeä kuin Titaniumissa.
Fiestassa on tosiaan tukeva jousitus. Ihan varalta tuli tuo Titanium, niin ei tarvitse sitten varoa. Tosi kapea tie mökille ja keskeltä tie on vähän korkeammalla.Tuo 10mm madallus ei rehellisesti tunnu missään. Ajelen mökkitien 50kmh+ mutkia lukuunottamatta ja en ole raapinut missään Mk1 ST Focusta ja Ibiza Cupraa lukuunottama. Fiesta ja Focus ST eivät päästä joustamaan niin syvälle että hinkkaisi töyssyissä ja auto ei muutenkaan ole mikään maailman matalin.
Ja olen samaa mieltä Trendistä ykkösautona, mutta sillekin on toisaalta paikkansa esim firmojen autona, perheen halpana kakkosautona jne. Kuluttajille jossa auto on ainoa kulkine sanoisin että mallisto alkaa vasta Titanium/ST-line malleista. Ei tarvitse maksaa autoon kun autoon kuuluvista perus varusteista extraa.
Nyt aivan lähiaikoina muuten nousee kaikkien uusien autojen hinnat.Laskepa huvikseen mitä eroa jäisi varusteineen Vignaleen? Meinaan jos ero ei ole tolkuton niin voin erittäin lämpimästi suositella mallia. Hauska ajaa kuten kaikki Fiestat mutta astetta preliumimpi.
Jep, ja ei muutenkaan tarvitse takapenkkiä, niin auton koko on juuri sopiva. Periaatteessa on jo isoimmat pikkuautot luokkaa suurempia, kun Fiesta on tosiaan MK1 Focuksen (vm 1998-2004) kokoinen.No siis noissa tuo pikkuautokin on jo suhteellista. Edellinen Fiesta oli samaa kokoa MK1 Focuksen kanssa ja uusi Fiesta on takatiloiltaan jo nykyisen ST Fokkerin kanssa samaa tasoa ja isoin ero tulee leveydestä ja kontin koosta.
AUTO VUODEKSI tässä on hyvä tarjous, jos 15tkm per vuosi piisaa. Turha sitoa pääomaa autoon.Oisko tässä hyvä tarjous. Ajankohtaista | PP-auto Oy
Tuohon vielä romutuspalkkio 1500 €
yht. 15 359 €
Onkohan vähän laiska? Tosin ei varmaan turhia hajoavia osia.
Ilmeisesti vapaasti hengittävä niin ei tosin ole turbo huolia.
Ford Fiesta 1,1 85hv Titanium 5ov Viistoperä 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto
0-100 14 s joten on laiska.
Itse ja varmasti moni muu jättäisi nuo vaparit pois laskuista. 1.0 ecoboost 100hv olisi siis oikein hyvä jo, koska on turbo ja vääntöä.Oisko tässä hyvä tarjous. Ajankohtaista | PP-auto Oy
Tuohon vielä romutuspalkkio 1500 €
yht. 15 359 €
3kk... Herran isä. Tällä menolla saan oman ST Fiestan joka on uutuusmalli nopeammin.No niin, tuli se Fiesta sitten pistettyä tilaukseen, ei ole 125hv malleja kun tehtaalta eli jonkinaikaa kestää saada.
Lisävarusteet teki melkein 3 tonttua lisää hintaa, metalliväri, autom. ilmastointi, navigointi, autom. pysäköinti, peruutuskamera, lämmitettävä tuulilasi, led ajovalot yms.
Voi mennä 3kk ennenkun saa ajoon, odottavan aika on pitkä...
Riippuu onko uusi malli vai ei. En ole koskaan ns jo hetken myynnissä ollutta odottanut noin kauaa.Kyllä kai 3kk on ihan normaali tehdastilauksen toimitusaika.
Itse tässä oottelen uutta Focusta koeajoon. Jos sitä sellaisen sitten, kun ei nuo kaksoisnyökytinvaihteistot innosta ja tuohon Fordiin on tulossa 8-vaihteinen mehumaija.
100hv A6 sai noin kuukaudessa. Se oli niitä jotain tarjous autoja 2045€ alennuksella. Eli aika nopeasti tuli, mutta ei ollutkaan tehdastilaus.Kuinkas nopeasti 100hp olis saanut?
Heti, lisävarusteineen en oikein tiedä.Kuinkas nopeasti 100hp olis saanut?
Riippuu paljon siitäkin kuinka suosittu malli on. Jotain Octaviaa tai Golfia saa tosiaan oottaa ton 3kk. Toyotaakin sai 2,5kk.Riippuu onko uusi malli vai ei. En ole koskaan ns jo hetken myynnissä ollutta odottanut noin kauaa.
Tottakai.Riippuu paljon siitäkin kuinka suosittu malli on. Jotain Octaviaa tai Golfia saa tosiaan oottaa ton 3kk. Toyotaakin sai 2,5kk.
Itse ja varmasti moni muu jättäisi nuo vaparit pois laskuista. 1.0 ecoboost 100hv olisi siis oikein hyvä jo, koska on turbo ja vääntöä.
Vanhassa hinnastossa Ford Fiesta 100hv Trend olisi 17 000€. -1000, -1500 = 14 500€ + toimituskulut.
Lisäksi sitten valkoinen väri +150, vakionopeudensäädin +140, lämmitettävä ratti, lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävät pesusuuttimet +150.
Tiputtaako autokaupat käteiskaupalla paremmin hintaa ?Nuo alennus setelit yms ovat ihan turhia. Ne. Millä tekee jotain ovat matala korko ja lisätakuut. Paremman alen saa neuvoteltua yleensä ilman.
Jos ei ole vaihdokkia tulossa niin pudottavat mutta käteiskaupasta en tiedä. Plus jos on matala korko niin voi olla järkevämpää maksaa erissä ja istuttaa rahat jonnekin korkeamman koron tilille keräämään lisärahaa.Tiputtaako autokaupat käteiskaupalla paremmin hintaa ?
Plus jos on matala korko niin voi olla järkevämpää maksaa erissä ja istuttaa rahat jonnekin korkeamman koron tilille keräämään lisärahaa.
No joo mutta pääpointtina että tuolla rahalla mitä on voi tehdä vaikka mitä kivaa jolla voisi sitä rahaa tulla vs joku 0.9% tai jopa 0% korkotarjous.Sellasiahan ei taida pankista enää löytyä
Titanium on vain esimerkkinä. Mutta nuo kaikki tarjouksen kohdat on voimassa ilmeisesti vain varastossa oleville autoille, ei uusille tehdastilauksille.Koskeekohan tuo -1000 € vain tuota Titanium mallia ?
Oisko tässä hyvä tarjous. Ajankohtaista | PP-auto Oy
Veli odotteli Seat Aronaansa kolme kuukautta tänä keväänä. Jos olisi ottanut siihen 1.5-litraisen moottorin, niin odotus olisi ollut vielä paljon pitempi.Riippuu onko uusi malli vai ei. En ole koskaan ns jo hetken myynnissä ollutta odottanut noin kauaa.
Osta late model (14-15) mk4 Mondeo farkku. Hyvin varusteltuja, hyviä ajaa, kohtuu luotettavia ja tilavia kuin mitkä. Varusteitakin löytyy kun oikea yksilö osuu kohdalle.Vanha Skoda Octavia 1.9tdi -04 Alkaa olemaan elinkaarensa loppupäässä, niin pitäisi uus auto katella lähiaikoina. Olen ollut Octaviaan tyytyväinen ja jotain vastaavanalaista ajokkia olen ajatellut, tosin farmarina ja ehkäpä bensa koneisena.
Budjettia en sen tarkemmin ole miettinyt, mutta 15-20t vois olla ihan passeli hintaluokka.
Vaatimuksia:
-Teho vähintään sama kuin 89kw TDI ocussa.
-Farmari
-Kohtuu luotettava
-Ei ranskalainen
Plussaa varusteista:
-Adaptiivinen vakkari
-bluetooth audio
-Parkkitutka
Ehdotuksia taikka vinkkejä?
Focus voisi olla toinen vaihtoehto ja valinnanvaraakin on tuossa 15-20t€ hintaluokassa. Jotain 2015 vuosimallia.Vanha Skoda Octavia 1.9tdi -04 Alkaa olemaan elinkaarensa loppupäässä, niin pitäisi uus auto katella lähiaikoina. Olen ollut Octaviaan tyytyväinen ja jotain vastaavanalaista ajokkia olen ajatellut, tosin farmarina ja ehkäpä bensa koneisena.
Budjettia en sen tarkemmin ole miettinyt, mutta 15-20t vois olla ihan passeli hintaluokka.
Vaatimuksia:
-Teho vähintään sama kuin 89kw TDI ocussa.
-Farmari
-Kohtuu luotettava
-Ei ranskalainen
Plussaa varusteista:
-Adaptiivinen vakkari
-bluetooth audio
-Parkkitutka
Ehdotuksia taikka vinkkejä?
Itselle varmaan Opel Astra 2016 hyvillä penkeillä olisi noista ykkönen.Tässä on nyt toista viikkoa tullut istuttua hyvin monessa autossa ja todella pitkäjalkaselle kaksimetriselle vaihtoehtoja on aika niukasti. Käytettyä siis etsimässä noin 20ke budjetilla ja 2010-luvun auto. Tein sen virheen, että ensimmäinen koeajo tuli tehtyä 525-bemarilla, jonka jälkeen muut moottorit on tuntuneet aika nuhasilta. Tuolla budjetilla saakin melko karvalakkimallin isokoneisen bemarin ja kilometrejäkin on jo reippaanlaisesti. Plussana erittäin kelvolliset jalkatilat takana olevalle, tosin harvoin siellä oikeasti kukaan on pidempää matkaa.
Opel Insignia -14 oli mukavan kokoinen sisältä ja agr-penkit olivat vallan mainiot. Nettikansan mukaan suhteellisen luotettava peli, mutta automyyjä oli vähän eri mieltä kun oli itse omistanut ja myynyt kyseisiä autoja.
Opel Astra -16 on tähän asti tuntunut kaikista parhaalta ja tuohon budjettiin saakin sitten jo kaikenlaista varustetta ja mukavuusvitkutinta mukaan. Ilmastoidut agr-nahkapenkit olivat todella mainiot, tykkäsin ulkonäöstä ja mahduin itsekin jopa hyvin takapenkille vaikka miehen mitoissa oleva autokauppias istui edessä. Alle 10 sekunnin sataan kiihdytys on ihan kiva juttu. Ei mun auton tarvitse mikään raketti olla mutta Peugeotin 12+ sekunnin jälkeen en edes harkitse noin laiskoja koneita enää.
Focus ollut myös mietinnässä, mutta ei ole oikein kiinnostavaa yksilöä Turun seudulta tullut vastaan. Farmarit on korityypiltä siellä kiinnostuksen pohjalla ja todella moni auto näy olevan farkkumallina, erityisesti Focus.
Tällä hetkellä Astra ykkösenä, Insignia ja 5-bemari sen perässä. Muut ei ole oikein aiheuttaneet innostusta. Aasialaisiin en vain kerta kaikkiaan mahdu, VAGilta voisin Superbia harkita, Volvot ja Mersut menee joko budjetin yli tai kilometrejä on todella paljon. Ranskalaisista uusin Megane vaikutti ainoastaan sellaiselta mikä osuu raameihin ja voisin harkita, mutta ei tunnu löytyvän yhtäkään täältä päin.
Mikäs täällä on raadin tuomio mun pohdinnalle? Astran voisi jättää sitten joskus kakkosautoksi jos sellaisen menisin nyt ostamaan. F10 BMW varmaan säilyttäisi arvonsa paremmin kuin Insignia ja oli hitokseen hauskempi ja mukavampi ajaa kuin oikeastaan mikään muu. Mietityttää vaan tollasen lähes 200tkm rullatun bemarin huoltokustannukset/tiheys kuin 30tkm ajetun Astran.
Vanha Skoda Octavia 1.9tdi -04 Alkaa olemaan elinkaarensa loppupäässä, niin pitäisi uus auto katella lähiaikoina. Olen ollut Octaviaan tyytyväinen ja jotain vastaavanalaista ajokkia olen ajatellut, tosin farmarina ja ehkäpä bensa koneisena.
Budjettia en sen tarkemmin ole miettinyt, mutta 15-20t vois olla ihan passeli hintaluokka.
Vaatimuksia:
-Teho vähintään sama kuin 89kw TDI ocussa.
-Farmari
-Kohtuu luotettava
-Ei ranskalainen
Plussaa varusteista:
-Adaptiivinen vakkari
-bluetooth audio
-Parkkitutka
Ehdotuksia taikka vinkkejä?
AGR on kuulunut innovationiin myytyyn Innovation - pakettiin, jonka mukana tulee muistaakseni isompaa näyttöä ja peruutuskameraa yms. Paketti on hinnoiteltu siten että se yleensä on kannattanut ottaa. Kun ostin omani viime syksynä, sen sai "ilmaiseksi" kaupan päälle.Uutta Astraa suosittelen itsekin noilla spekseillä. Mukava peli ajella näin 10 tkm kokemuksella, keväällä päivitin itselle 2016 vuotisen ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Adaptiivinen vakkari taitaa löytyä vasta korkeammasta varustetasosta (innovation), peruspenkit on ihan ok, mutta AGR-penkit on sitten paljon paremmat. Niitä on kaikkiin saanut ruksittua lisävarusteena, mutta innovationeista niitä löytyy enemmän.
Ihan hyviä pitäisi olla Astra ja Fiesta/Focus/Mondeo (uusi Focus tulossa). Jossain vaiheessahan Ford ruostui tosi pahasti, mutta ei enää ole sellaista. Astran tai vaikka Fiestan ajettavuus on ihan hyvä, ei mitään moittimista. Esim uusi Fiesta on hyvä pikkuauto.Onko Opel ja Ford parantaneet luotettavavuutta ja laatua? Kun muistelee n. 10v sitten niin Fordit ja opelit piti kiertää kaukaa, jos halusi kestävä auton.
Käy liian kalliiksi . Ei pysty.Koskahan Volkkari alkaa uskaltaa markkinoida pidempiä takuita muillekin kuin Seatille...