Mikä auto minulle?

Poloon on kuulemma tulossa 1.5-litrainen moottori. 115-hevosvoimainen 1.0-litrainen malli on olemassa, mutta ei jostain syystä Suomen tuontiohjelmassa.
 
Fabiassa on mielestäni erinomaista kun tulee adaptiivinen vakkari kohtuu hintaisessa paketissa. Ei ole kaikissa kalliimmiissakaan ennen kuin lyö monta tonnia lisävarusteisiin.
VAG-konsernilla tämä puoli on kyllä hyvin hanskassa. Fordilla adaptiivinen vakkari tuli kyllä uuteen Fiestaan ja uuteen Focukseen, mutta on hieman kalliimpi. Useimpien muiden valmistajien kohdalla tilanne on paljon huonompi.
 
Fabiassa on mielestäni erinomaista kun tulee adaptiivinen vakkari kohtuu hintaisessa paketissa. Ei ole kaikissa kalliimmiissakaan ennen kuin lyö monta tonnia lisävarusteisiin.
Uudessa Ford Fiestassa maksaa aktiivinen vakionopeudensäädin 555€ autoveron kanssa (sis. törmäyksenestoavustin).

Tai tuo kalliimpi paketti 895€ autoveron kanssa:

"Driver assistance pack 5: Liikennemerkkien tunnistus, kuljettajan vireystilan valvonta, automaattiset kaukovalot, aktiivinen vakionopeudensäädin, törmäyksenestoavustin (ei yhdessä Driver Assistance Pack 3a, 4 tai 7 kanssa tai ST-Line A6)"

Fiesta Vignale malliin autoveron kanssa 351€.


Ford olikin aika kallis, kun vertaa Poloon ja varmaan Seat Ibizaan saa varusteet myös suht edullisesti.
 
Viimeksi muokattu:
VAG-konsernilla tämä puoli on kyllä hyvin hanskassa. Fordilla adaptiivinen vakkari tuli kyllä uuteen Fiestaan ja uuteen Focukseen, mutta on hieman kalliimpi. Useimpien muiden valmistajien kohdalla tilanne on paljon huonompi.
Mitä äkkiä katsoin niin vajaan tonnin maksaa mutta mukana on sitten vastaavasti pika vilkaisulla muutakin hätäjarrutusjärjestelmästä ties mihin riippuen mihin malliin päätyy. Ja esim Vignaleen oli halvempi kun siinä on jo suurin osa vakiona. En itse nykyisessä Fiestassa oikein näe Titaniumin pointtia. Jotenkin liikaa hintaa vs mitä saat. ST-line on paremman näköinen ja parempi ajaa, Vignale ei ole NIIN paljoa kalliimpi ja omaa vakiona huomattavasti paremmat varusteet, sisustassa on oikeasti eroa ja auto oikeasti tuntuu kalliimmalta kuin normi Titanium. Active nyt taas on sitten asia erikseen mutta enemmän näen siinä järkeä kuin Titaniumissa.
 
Hmm? Polo 1.0 TSI Comfortlineen maksaa joku reilu 220 euroa kyseinen varuste. Fabia 1.0 TSI Ambitioniin reilu 260 euroa.

Polo tuolla varustuksella 18 470 euroa, Fabia 17 059 euroa. Ei kyllä ainakaan omalla kohdalla tarvis paljon miettiä, kun Volkkarin kohdalla saa reippaasti uudemman auton ja "parempaa" brändiä.

Vakiovarusteita en lähtenyt vertailemaan, siinä Skoda saattaa vetää enempi tai vähempi sitten taas takaisin. :comp:
Seat Ibiza on melko ylivoimainen jos haluaa noin 115hv moottorin ja automaatin.

IBIZA 1.0 EcoTSI 115 STYLE DSG, 19 527€ + 233€ = 19 760€.

"Mukautuva vakionopeudensäädin ACC PAC Style, Xcellence, FR 233€ Pysäytystoiminto DSG:n yhteydessä."

Ford Fiestassa ja VW Polossa on siis vähän vähemmän tehoa. Seatissa myös pidempi takuu kuin VW:ssä.
 
Mitä äkkiä katsoin niin vajaan tonnin maksaa mutta mukana on sitten vastaavasti pika vilkaisulla muutakin hätäjarrutusjärjestelmästä ties mihin riippuen mihin malliin päätyy. Ja esim Vignaleen oli halvempi kun siinä on jo suurin osa vakiona. En itse nykyisessä Fiestassa oikein näe Titaniumin pointtia. Jotenkin liikaa hintaa vs mitä saat. ST-line on paremman näköinen ja parempi ajaa, Vignale ei ole NIIN paljoa kalliimpi ja omaa vakiona huomattavasti paremmat varusteet, sisustassa on oikeasti eroa ja auto oikeasti tuntuu kalliimmalta kuin normi Titanium. Active nyt taas on sitten asia erikseen mutta enemmän näen siinä järkeä kuin Titaniumissa.
Ford Fiestassa se halvin Trend taso on minusta aika turha. Koska se 8" näyttö maksaa Trend tasoon tosi paljon ja Titaniumissa se on vakiona.

Tuo Trend tasoon +1430€
"Cool & Sound Pack 9: Automaatti-ilmastointi EATC, Audio 11 (B&O Play, SYNC 3, BT-handsfree, 8" kosketusvärinäyttö, navigointi, 2 USB-porttia, 10 kaiutinta, Apple Car Play / Android Auto -tuki)"

Tuota pakettia ei taas saa harmillisesti ollenkaan st-lineen:

Titaniumiin +400€ autoveron kanssa.
"Driver assistance pack 1: Aktiivinen pysäköintiavustin, parkkitutka - anturit
edessä ja takana, peruutuskamera, sähköisesti taittuvat ulkopeilit
lähestymisvaloilla"

Titanium automaattiin sai 2045€ alennuksen ja ehkä samaa alennusta ei muihin olisi saanut.

Lisäksi st-line on 10mm matalampi, niin mökkitielle ei oikein kannattaisi sitä ostaa. On onneksi niin pieni madallus, että pääsisi varmaankin sillä myös. Jollain sportti autolla kumminkin aivan turha ajella perille :)

Ford Fiesta
Titanium A6 21 100€
St-line A6 22 100€ (10mm madallettu)
Vignale A6 24 100€
Active I A6 22 700€ (19mm korotettu)

Tuo Active malli on kanssa hyvä, mutta en ole ajanut ainakaan vielä. Maavaraa siis enemmän ja vähän kalliimpi kuin Titanium malli.
Ensitesti: Ford Fiesta Active on ihan toista maata – sopii mökkiteille piipahtaville kaupunkilaisille
 
Tuo 10mm madallus ei rehellisesti tunnu missään. Ajelen mökkitien 50kmh+ mutkia lukuunottamatta ja en ole raapinut missään Mk1 ST Focusta ja Ibiza Cupraa lukuunottama. Fiesta ja Focus ST eivät päästä joustamaan niin syvälle että hinkkaisi töyssyissä ja auto ei muutenkaan ole mikään maailman matalin.

Ja olen samaa mieltä Trendistä ykkösautona, mutta sillekin on toisaalta paikkansa esim firmojen autona, perheen halpana kakkosautona jne. Kuluttajille jossa auto on ainoa kulkine sanoisin että mallisto alkaa vasta Titanium/ST-line malleista. Ei tarvitse maksaa autoon kun autoon kuuluvista perus varusteista extraa.
 
Tuo 10mm madallus ei rehellisesti tunnu missään. Ajelen mökkitien 50kmh+ mutkia lukuunottamatta ja en ole raapinut missään Mk1 ST Focusta ja Ibiza Cupraa lukuunottama. Fiesta ja Focus ST eivät päästä joustamaan niin syvälle että hinkkaisi töyssyissä ja auto ei muutenkaan ole mikään maailman matalin.

Ja olen samaa mieltä Trendistä ykkösautona, mutta sillekin on toisaalta paikkansa esim firmojen autona, perheen halpana kakkosautona jne. Kuluttajille jossa auto on ainoa kulkine sanoisin että mallisto alkaa vasta Titanium/ST-line malleista. Ei tarvitse maksaa autoon kun autoon kuuluvista perus varusteista extraa.
Fiestassa on tosiaan tukeva jousitus. Ihan varalta tuli tuo Titanium, niin ei tarvitse sitten varoa. Tosi kapea tie mökille ja keskeltä tie on vähän korkeammalla.

Jo tuossa Titaniumissa saa rahalle jonkunlaista vastinetta. St-line toki tyylikkäämpi, mutta siihen ei ehkä saa taittuvia peilejä tai tutkia ja peruutuskameraa ja auto parkkeerausta (+350€).

Kun katsoo noita Titaniumin varusteita, niin ei mitään ideaa ottaa Trendiä. Paitsi sitten aivan mini hinnalla jos on ostamassa. Myös se 1.1 vapari taitaa olla aika turha.
Screenshot_2018-06-18-23-00-17-695_com.google.android.apps.docs.png

Ei tullut verrattua hintoja tarkasti Ibizaan tai Poloon. Tuo 8" näyttö oli yksi kriteeri ja myös android auto, mutta saa nuo varmaankin noihin muihinkin, kun maksaa vähän lisää.
 
Laskepa huvikseen mitä eroa jäisi varusteineen Vignaleen? Meinaan jos ero ei ole tolkuton niin voin erittäin lämpimästi suositella mallia. Hauska ajaa kuten kaikki Fiestat mutta astetta preliumimpi.
 
Laskepa huvikseen mitä eroa jäisi varusteineen Vignaleen? Meinaan jos ero ei ole tolkuton niin voin erittäin lämpimästi suositella mallia. Hauska ajaa kuten kaikki Fiestat mutta astetta preliumimpi.
Nyt aivan lähiaikoina muuten nousee kaikkien uusien autojen hinnat.

Fiesta A6 vanhat päästöt 118g/km ja autovero 3319€
Fiesta A6 uuden laskutavan päästöt (sama auto) 127 ja 3919€
Tuossa säästi siis 600€ ja vähän pienemmät vuosittaiset maksut.


Tuohon Titaniumiin tuli aika vähän varusteita. -2045€ kampanja auto, niin valinnat oli rajalliset.
Väri Frozen White +150, vakionopeudensäädin +140, aktiivinen pysäköintiavustin, parkkitutka edessa ja takana, peruutuskamera, sähköisesti taittuvat peilit lähestymisvalolla +350, lämmitettävä ratti, lämmitettävä tuulilasi, lämmitettävät pesusuuttimet +150.

Nuo kaikki on vakiona Vignale mallissa, paitsi väri. Lisäksi olisi Vignalessa muitakin varusteita vakiona.

Titanium A6, 21 090€ + 640€ = 21 730€
Vignale A6, 24 100€

Titanium A6 vanhalla hinnalla 20 500€

Auto on tuota vastaava, esim peruutuskamera on. Taitaa olla siis tarjous auto (20 700€). Lisäksi vielä ne pienemmät 118g/km laskennalliset päästöt ja siksikin halvempi hinta.
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 100hv A6 Titanium 5-ovinen - Tähän autoon nyt 750€ varuste-etu sekä korkotarjous 1,0% + kulut! Viistoperä 2018 - Vaihtoauto
Toki tuohon hintaan saa jo helposti Ibizaa tai Poloa.

St-line A6, 21 700€
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 100hv A6 ST-Line 5-ovinen Viistoperä 2018 - Vaihtoauto

Vignale A6, 24 300€
Ford Fiesta 1,0T 100hv A Vignale 5ov Korko 1%! Viistoperä 2018 - Vaihtoauto

Onhan nuo aika kalliita vaikka pikkuautoja. Lisäksi hinta nousee, kun uusi päästömittaus tulee aivan lähiaikoina (en muista aikaa). Varastosta voi saada noita vanhoilla päästöillä olevia.

Fiesta st 200hv tai Polo GTI 200hv taisi olla sitten noin 29 000€.
 
No siis noissa tuo pikkuautokin on jo suhteellista. Edellinen Fiesta oli samaa kokoa MK1 Focuksen kanssa ja uusi Fiesta on takatiloiltaan jo nykyisen ST Fokkerin kanssa samaa tasoa ja isoin ero tulee leveydestä ja kontin koosta.

Ja on siinä näköjään eroa, jos ei itse laske arvoa mukana tuleville varusteille ja pienille ja ei niin pienille eroille Titanium vs Vignale. Itsellä vähän ehkä vääristynyt kuva kun melkein autoon kun autoon tulee aina otettua enemmän kuin kattava varustelu niin ei ole tullut edes palloiteltua noita perusmalleja. Esim oma ST tuli melkein samaan tasoon 182hp Focus ST-Linen kanssa hinnassa ihan vain varusteiden takia. Ei tarvinnut paljoa miettiä kumman otan kun hintaero oli minimaalinen.
 
No siis noissa tuo pikkuautokin on jo suhteellista. Edellinen Fiesta oli samaa kokoa MK1 Focuksen kanssa ja uusi Fiesta on takatiloiltaan jo nykyisen ST Fokkerin kanssa samaa tasoa ja isoin ero tulee leveydestä ja kontin koosta.
Jep, ja ei muutenkaan tarvitse takapenkkiä, niin auton koko on juuri sopiva. Periaatteessa on jo isoimmat pikkuautot luokkaa suurempia, kun Fiesta on tosiaan MK1 Focuksen (vm 1998-2004) kokoinen.

Ilmeisesti uudessa Ibizassa ja Polossa on takajalkatilat vielä vähän reilummat kuin uudessa Fiestassa. Nuokin kannattaa koeistua jos on laittaa lapsia takapenkille. Ihan hyvin tuonne Fiestaankin mahtuu istumaan taakse.

Onhan tuo uusi Fiesta melko lyhyt, mutta jostain kulmasta katsottuna voisi näyttää pieneltä tila-autolta (korkea koppi :) )? Vähän kuin Honda Jazz?
IMG_20180607_132135.jpg
 
Onkohan vähän laiska? Tosin ei varmaan turhia hajoavia osia.
Ilmeisesti vapaasti hengittävä niin ei tosin ole turbo huolia.

Itse kävisin kyllä ajamassa turbollista ja turbotonta niin näkis käytännön eron. Pyydät vaikka yön yli koeajoon.

Ja sit tarjouspyynnöt kaikkiin järkeviin paikkoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Oisko tässä hyvä tarjous. Ajankohtaista | PP-auto Oy

Tuohon vielä romutuspalkkio 1500 €
yht. 15 359 €
Itse ja varmasti moni muu jättäisi nuo vaparit pois laskuista. 1.0 ecoboost 100hv olisi siis oikein hyvä jo, koska on turbo ja vääntöä.

Vanhassa hinnastossa Ford Fiesta 100hv Trend olisi 17 000€. -1000, -1500 = 14 500€ + toimituskulut.

Lisäksi sitten valkoinen väri +150, vakionopeudensäädin +140, lämmitettävä ratti, lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävät pesusuuttimet +150.

Ford Fiestahan on muuten ihan hyvä. Pahimmat kilpailijat varmaan Seat Ibiza, VW Polo, Kia Rio. Kaikki nuo on varmasti hyviä autoja, joten esim hinta ratkaisee. Fiestassa ja Ibizassa 5v takuu ja Riossa kait 7v.

Itse en ole vapareita edes kokeillut, vaan 100hv tai 95hv turboja. Myyjän mukaan kukaan ei halua vaparia ostaa käytettynä :) Myös esim Ibizan tai Polon dsg vaihteet on hyvät. Samoin Yaris Hybridin portaaton vaihteisto oli ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä on nyt toista viikkoa tullut istuttua hyvin monessa autossa ja todella pitkäjalkaselle kaksimetriselle vaihtoehtoja on aika niukasti. Käytettyä siis etsimässä noin 20ke budjetilla ja 2010-luvun auto. Tein sen virheen, että ensimmäinen koeajo tuli tehtyä 525-bemarilla, jonka jälkeen muut moottorit on tuntuneet aika nuhasilta. Tuolla budjetilla saakin melko karvalakkimallin isokoneisen bemarin ja kilometrejäkin on jo reippaanlaisesti. Plussana erittäin kelvolliset jalkatilat takana olevalle, tosin harvoin siellä oikeasti kukaan on pidempää matkaa.
Opel Insignia -14 oli mukavan kokoinen sisältä ja agr-penkit olivat vallan mainiot. Nettikansan mukaan suhteellisen luotettava peli, mutta automyyjä oli vähän eri mieltä kun oli itse omistanut ja myynyt kyseisiä autoja.
Opel Astra -16 on tähän asti tuntunut kaikista parhaalta ja tuohon budjettiin saakin sitten jo kaikenlaista varustetta ja mukavuusvitkutinta mukaan. Ilmastoidut agr-nahkapenkit olivat todella mainiot, tykkäsin ulkonäöstä ja mahduin itsekin jopa hyvin takapenkille vaikka miehen mitoissa oleva autokauppias istui edessä. Alle 10 sekunnin sataan kiihdytys on ihan kiva juttu. Ei mun auton tarvitse mikään raketti olla mutta Peugeotin 12+ sekunnin jälkeen en edes harkitse noin laiskoja koneita enää.
Focus ollut myös mietinnässä, mutta ei ole oikein kiinnostavaa yksilöä Turun seudulta tullut vastaan. Farmarit on korityypiltä siellä kiinnostuksen pohjalla ja todella moni auto näy olevan farkkumallina, erityisesti Focus.
Tällä hetkellä Astra ykkösenä, Insignia ja 5-bemari sen perässä. Muut ei ole oikein aiheuttaneet innostusta. Aasialaisiin en vain kerta kaikkiaan mahdu, VAGilta voisin Superbia harkita, Volvot ja Mersut menee joko budjetin yli tai kilometrejä on todella paljon. Ranskalaisista uusin Megane vaikutti ainoastaan sellaiselta mikä osuu raameihin ja voisin harkita, mutta ei tunnu löytyvän yhtäkään täältä päin.
Mikäs täällä on raadin tuomio mun pohdinnalle? Astran voisi jättää sitten joskus kakkosautoksi jos sellaisen menisin nyt ostamaan. F10 BMW varmaan säilyttäisi arvonsa paremmin kuin Insignia ja oli hitokseen hauskempi ja mukavampi ajaa kuin oikeastaan mikään muu. Mietityttää vaan tollasen lähes 200tkm rullatun bemarin huoltokustannukset/tiheys kuin 30tkm ajetun Astran.
 
No niin, tuli se Fiesta sitten pistettyä tilaukseen, ei ole 125hv malleja kun tehtaalta eli jonkinaikaa kestää saada.
Lisävarusteet teki melkein 3 tonttua lisää hintaa, metalliväri, autom. ilmastointi, navigointi, autom. pysäköinti, peruutuskamera, 10 b&o kajaria, lämmitettävä tuulilasi, led ajovalot yms.
Voi mennä 3kk ennenkun saa ajoon, odottavan aika on pitkä... :hungry:
 
No niin, tuli se Fiesta sitten pistettyä tilaukseen, ei ole 125hv malleja kun tehtaalta eli jonkinaikaa kestää saada.
Lisävarusteet teki melkein 3 tonttua lisää hintaa, metalliväri, autom. ilmastointi, navigointi, autom. pysäköinti, peruutuskamera, lämmitettävä tuulilasi, led ajovalot yms.
Voi mennä 3kk ennenkun saa ajoon, odottavan aika on pitkä... :hungry:
3kk... Herran isä. Tällä menolla saan oman ST Fiestan joka on uutuusmalli nopeammin.
 
Kyllä kai 3kk on ihan normaali tehdastilauksen toimitusaika.

Itse tässä oottelen uutta Focusta koeajoon. Jos sitä sellaisen sitten, kun ei nuo kaksoisnyökytinvaihteistot innosta ja tuohon Fordiin on tulossa 8-vaihteinen mehumaija.
 
Kyllä kai 3kk on ihan normaali tehdastilauksen toimitusaika.

Itse tässä oottelen uutta Focusta koeajoon. Jos sitä sellaisen sitten, kun ei nuo kaksoisnyökytinvaihteistot innosta ja tuohon Fordiin on tulossa 8-vaihteinen mehumaija.
Riippuu onko uusi malli vai ei. En ole koskaan ns jo hetken myynnissä ollutta odottanut noin kauaa.
 
Itse ja varmasti moni muu jättäisi nuo vaparit pois laskuista. 1.0 ecoboost 100hv olisi siis oikein hyvä jo, koska on turbo ja vääntöä.

Vanhassa hinnastossa Ford Fiesta 100hv Trend olisi 17 000€. -1000, -1500 = 14 500€ + toimituskulut.

Lisäksi sitten valkoinen väri +150, vakionopeudensäädin +140, lämmitettävä ratti, lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävät pesusuuttimet +150.

Koskeekohan tuo -1000 € vain tuota Titanium mallia ?

Oisko tässä hyvä tarjous. Ajankohtaista | PP-auto Oy
 
Nuo alennus setelit yms ovat ihan turhia. Ne. Millä tekee jotain ovat matala korko ja lisätakuut. Paremman alen saa neuvoteltua yleensä ilman.
 
Tiputtaako autokaupat käteiskaupalla paremmin hintaa ?
Jos ei ole vaihdokkia tulossa niin pudottavat mutta käteiskaupasta en tiedä. Plus jos on matala korko niin voi olla järkevämpää maksaa erissä ja istuttaa rahat jonnekin korkeamman koron tilille keräämään lisärahaa.
 
Koskeekohan tuo -1000 € vain tuota Titanium mallia ?

Oisko tässä hyvä tarjous. Ajankohtaista | PP-auto Oy
Titanium on vain esimerkkinä. Mutta nuo kaikki tarjouksen kohdat on voimassa ilmeisesti vain varastossa oleville autoille, ei uusille tehdastilauksille.

Yksi tarjouksen ehto, rekisteröinti viimeistään 31.8.18.

Muistaakseni Ford myyjältä kysyin että normaali alennus Fiestasta olisi noin 1000€ tai vähän yli tonni. Toki sitten romutettavasta autosta saa lisäksi -1500€.

Tuossahan varastossa oleviin alennus on
Fiesta -1000€
Mondeo -2000€
Kuga hintaetu -4000€

Uuteen Focukseen ei luvata suoraan alennusta, koska niitä ei varastossakaan ole. Ja Kuga ehkä uudistuu joskus?

Uskoisin että tehdastilattuun 1.0 ecoboost 100hv Trend malliinkin saisi suht hyvän tarjouksen. Myyjät kyllä vähän tinkii, jos vain kauppoihin päästään.

Edit:
Tutussa autoliikkeessä onkin 1.1 85hv Trend, punainen.
Ford Fiesta 1,1 85hv M5 Trend 5D TÄMÄ AUTO 14 990€ !

Siinä 1.0 ecoboost 100hv koneessa on 6 vaihdetta.

Tuossa joku muu kuin punainen ja vakkarilla.
Ford Fiesta 1,1 85hv M5 Trend 5-ovinen - 1% Korko + kulut Viistoperä 2018 - Vaihtoauto
 
Viimeksi muokattu:
Riippuu onko uusi malli vai ei. En ole koskaan ns jo hetken myynnissä ollutta odottanut noin kauaa.
Veli odotteli Seat Aronaansa kolme kuukautta tänä keväänä. Jos olisi ottanut siihen 1.5-litraisen moottorin, niin odotus olisi ollut vielä paljon pitempi.
 
Vanha Skoda Octavia 1.9tdi -04 Alkaa olemaan elinkaarensa loppupäässä, niin pitäisi uus auto katella lähiaikoina. Olen ollut Octaviaan tyytyväinen ja jotain vastaavanalaista ajokkia olen ajatellut, tosin farmarina ja ehkäpä bensa koneisena.
Budjettia en sen tarkemmin ole miettinyt, mutta 15-20t vois olla ihan passeli hintaluokka.
Vaatimuksia:
-Teho vähintään sama kuin 89kw TDI ocussa.
-Farmari
-Kohtuu luotettava
-Ei ranskalainen

Plussaa varusteista:
-Adaptiivinen vakkari
-bluetooth audio
-Parkkitutka

Ehdotuksia taikka vinkkejä?
 
Vanha Skoda Octavia 1.9tdi -04 Alkaa olemaan elinkaarensa loppupäässä, niin pitäisi uus auto katella lähiaikoina. Olen ollut Octaviaan tyytyväinen ja jotain vastaavanalaista ajokkia olen ajatellut, tosin farmarina ja ehkäpä bensa koneisena.
Budjettia en sen tarkemmin ole miettinyt, mutta 15-20t vois olla ihan passeli hintaluokka.
Vaatimuksia:
-Teho vähintään sama kuin 89kw TDI ocussa.
-Farmari
-Kohtuu luotettava
-Ei ranskalainen

Plussaa varusteista:
-Adaptiivinen vakkari
-bluetooth audio
-Parkkitutka

Ehdotuksia taikka vinkkejä?
Osta late model (14-15) mk4 Mondeo farkku. Hyvin varusteltuja, hyviä ajaa, kohtuu luotettavia ja tilavia kuin mitkä. Varusteitakin löytyy kun oikea yksilö osuu kohdalle.
 
Vanha Skoda Octavia 1.9tdi -04 Alkaa olemaan elinkaarensa loppupäässä, niin pitäisi uus auto katella lähiaikoina. Olen ollut Octaviaan tyytyväinen ja jotain vastaavanalaista ajokkia olen ajatellut, tosin farmarina ja ehkäpä bensa koneisena.
Budjettia en sen tarkemmin ole miettinyt, mutta 15-20t vois olla ihan passeli hintaluokka.
Vaatimuksia:
-Teho vähintään sama kuin 89kw TDI ocussa.
-Farmari
-Kohtuu luotettava
-Ei ranskalainen

Plussaa varusteista:
-Adaptiivinen vakkari
-bluetooth audio
-Parkkitutka

Ehdotuksia taikka vinkkejä?
Focus voisi olla toinen vaihtoehto ja valinnanvaraakin on tuossa 15-20t€ hintaluokassa. Jotain 2015 vuosimallia.
Ford Focus bensiini vaihtoautot

Edit:
Focus tai "tuoreempi" Opel Astra 2016.
Opel Astra bensiini vaihtoautot
 
Tässä on nyt toista viikkoa tullut istuttua hyvin monessa autossa ja todella pitkäjalkaselle kaksimetriselle vaihtoehtoja on aika niukasti. Käytettyä siis etsimässä noin 20ke budjetilla ja 2010-luvun auto. Tein sen virheen, että ensimmäinen koeajo tuli tehtyä 525-bemarilla, jonka jälkeen muut moottorit on tuntuneet aika nuhasilta. Tuolla budjetilla saakin melko karvalakkimallin isokoneisen bemarin ja kilometrejäkin on jo reippaanlaisesti. Plussana erittäin kelvolliset jalkatilat takana olevalle, tosin harvoin siellä oikeasti kukaan on pidempää matkaa.
Opel Insignia -14 oli mukavan kokoinen sisältä ja agr-penkit olivat vallan mainiot. Nettikansan mukaan suhteellisen luotettava peli, mutta automyyjä oli vähän eri mieltä kun oli itse omistanut ja myynyt kyseisiä autoja.
Opel Astra -16 on tähän asti tuntunut kaikista parhaalta ja tuohon budjettiin saakin sitten jo kaikenlaista varustetta ja mukavuusvitkutinta mukaan. Ilmastoidut agr-nahkapenkit olivat todella mainiot, tykkäsin ulkonäöstä ja mahduin itsekin jopa hyvin takapenkille vaikka miehen mitoissa oleva autokauppias istui edessä. Alle 10 sekunnin sataan kiihdytys on ihan kiva juttu. Ei mun auton tarvitse mikään raketti olla mutta Peugeotin 12+ sekunnin jälkeen en edes harkitse noin laiskoja koneita enää.
Focus ollut myös mietinnässä, mutta ei ole oikein kiinnostavaa yksilöä Turun seudulta tullut vastaan. Farmarit on korityypiltä siellä kiinnostuksen pohjalla ja todella moni auto näy olevan farkkumallina, erityisesti Focus.
Tällä hetkellä Astra ykkösenä, Insignia ja 5-bemari sen perässä. Muut ei ole oikein aiheuttaneet innostusta. Aasialaisiin en vain kerta kaikkiaan mahdu, VAGilta voisin Superbia harkita, Volvot ja Mersut menee joko budjetin yli tai kilometrejä on todella paljon. Ranskalaisista uusin Megane vaikutti ainoastaan sellaiselta mikä osuu raameihin ja voisin harkita, mutta ei tunnu löytyvän yhtäkään täältä päin.
Mikäs täällä on raadin tuomio mun pohdinnalle? Astran voisi jättää sitten joskus kakkosautoksi jos sellaisen menisin nyt ostamaan. F10 BMW varmaan säilyttäisi arvonsa paremmin kuin Insignia ja oli hitokseen hauskempi ja mukavampi ajaa kuin oikeastaan mikään muu. Mietityttää vaan tollasen lähes 200tkm rullatun bemarin huoltokustannukset/tiheys kuin 30tkm ajetun Astran.
Itselle varmaan Opel Astra 2016 hyvillä penkeillä olisi noista ykkönen.
Eli ne agr-nahkapenkit oli tosi hyvät.
 
Vanha Skoda Octavia 1.9tdi -04 Alkaa olemaan elinkaarensa loppupäässä, niin pitäisi uus auto katella lähiaikoina. Olen ollut Octaviaan tyytyväinen ja jotain vastaavanalaista ajokkia olen ajatellut, tosin farmarina ja ehkäpä bensa koneisena.
Budjettia en sen tarkemmin ole miettinyt, mutta 15-20t vois olla ihan passeli hintaluokka.
Vaatimuksia:
-Teho vähintään sama kuin 89kw TDI ocussa.
-Farmari
-Kohtuu luotettava
-Ei ranskalainen

Plussaa varusteista:
-Adaptiivinen vakkari
-bluetooth audio
-Parkkitutka

Ehdotuksia taikka vinkkejä?

Uutta Astraa suosittelen itsekin noilla spekseillä. Mukava peli ajella näin 10 tkm kokemuksella, keväällä päivitin itselle 2016 vuotisen ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Adaptiivinen vakkari taitaa löytyä vasta korkeammasta varustetasosta (innovation), peruspenkit on ihan ok, mutta AGR-penkit on sitten paljon paremmat. Niitä on kaikkiin saanut ruksittua lisävarusteena, mutta innovationeista niitä löytyy enemmän.
 
Uutta Astraa suosittelen itsekin noilla spekseillä. Mukava peli ajella näin 10 tkm kokemuksella, keväällä päivitin itselle 2016 vuotisen ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Adaptiivinen vakkari taitaa löytyä vasta korkeammasta varustetasosta (innovation), peruspenkit on ihan ok, mutta AGR-penkit on sitten paljon paremmat. Niitä on kaikkiin saanut ruksittua lisävarusteena, mutta innovationeista niitä löytyy enemmän.
AGR on kuulunut innovationiin myytyyn Innovation - pakettiin, jonka mukana tulee muistaakseni isompaa näyttöä ja peruutuskameraa yms. Paketti on hinnoiteltu siten että se yleensä on kannattanut ottaa. Kun ostin omani viime syksynä, sen sai "ilmaiseksi" kaupan päälle.

Adaptiivinen vakkari on Innovationissakin lisävaruste ja myyjän jutuista päätellen vähän harvemmin tilattu. Omasta sellainen löytyy, mukava varuste, mutta en pitäisi itse kynnyskysymyksenä.

Astraan on saanut led matrix -ajovaloja ja ainakin näkyvyyden puolesta ovat hyvät. Automatiikkakin toimii näin yhden talven kokemuksella enimmäkseen hyvin, eikä ole vastaantulijat vilkutelleet vaikka puolet pitkistä onkin päällä.
 
Onko Opel ja Ford parantaneet luotettavavuutta ja laatua? Kun muistelee n. 10v sitten niin Fordit ja opelit piti kiertää kaukaa, jos halusi kestävä auton.
 
On.

Fordihan antaa uusille autoille nykyään monesti suorilta 5 vuoden takuunkin.
 
Fordilla muovit voivat alkaa rämistä vanhemmissa, ja osassa on jokunen tyyppivika mutta omien ja tuttujen kokemusten mukaan erittäin erittäin luotettavia kippoja nykyään vaikka maine on mitä on. Ja tosiaan 5v takuu on aika normi nykyään Fordeissa joten uskaltaa ostaa myös näitä hiukan "erikoisempia" malleja joissa korkeat litratehot jne kuten 1.0 ecoboost 140hp versiona tai nyt tämä uusi ST 1.5L 3pyttyinen 200hp kone.
 
Onko Opel ja Ford parantaneet luotettavavuutta ja laatua? Kun muistelee n. 10v sitten niin Fordit ja opelit piti kiertää kaukaa, jos halusi kestävä auton.
Ihan hyviä pitäisi olla Astra ja Fiesta/Focus/Mondeo (uusi Focus tulossa). Jossain vaiheessahan Ford ruostui tosi pahasti, mutta ei enää ole sellaista. Astran tai vaikka Fiestan ajettavuus on ihan hyvä, ei mitään moittimista. Esim uusi Fiesta on hyvä pikkuauto.

Opel Astralle pari muuta vaihtoehtoa.
2016 Renault Megane vaihtoautot
2015 Peugeot 308 bensiini vaihtoautot

Fordissa tosiaan 5v takuu ja lisää maksamalla saa jatkettua 7 vuoteen.
 
Koskahan Volkkari alkaa uskaltaa markkinoida pidempiä takuita muillekin kuin Seatille...
 
Tai kauppa käy ilmankin. Toki jos kaikki kilpailijat parantaa takuitaan niin kyllä niilläkin varmaan alkaa oleen painetta...
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 549
Viestejä
4 476 629
Jäsenet
73 955
Uusin jäsen
Laiska007

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom