Vähän nyt offtopiccina menee, ei pitäs ja ei pitäs ja silti lähti. Itsellä siis taustalla nuoruudessa mm. E21, E30, E34, E36 bemaria ja vanhoja mersuja. Kyllä mä niillä tiellä pysyin kesät talvet, vauhtia oli ja yleensä kaikki vähänkään järkevät mutkat kylki edellä. Ja nyt vanhempana pieruna MX-5:n ostaisin heti, kun olisi vaan extra tallitilaa, onneksi ässä Audi löytyy harrasteena, vaikka eivät ole verrattavissa.
Kävin sitä kuskia jututtamassa tuon kolarin seurauksena aikoinaan, kun ekana siinä paikalla olin ja ei siinä autossa taikka renkaissa silloin mitään ihmeellisempää vikaa ollut, mm. kesän ajetut kumit. En tosin alkanut takakelkkaa sen enempiä siinä syynämään vaan soitin häkeen, että sikäli pieni disclaimeri on paikallaan.
Tuossa yhdellä puolitutulla merkkiharrastajalla lähti suoralla tiellä pari kesää takaperin vanhempi takatuuppari myös suoralta tieltä katon kautta lepikkoon. Urat + pieni raekuuro. Hienoja vehkeitä, kasin ja suoran kuutosen (no miksei boxerinkin) murinaa harva voittaa, mutta itse olen tavannut ulkoiluttaa tuota vanhempaa kaartia vain kauniina kesäpäivinä.
Tuossakin vaan helposti käy niin, että jos ostaa jonkun oikean harrasteen, niin ne on tallissa talvisin lähes poikkeuksetta, että sitten tarvitsee sen kolmannen auton. Ja huolettoman jos haluaa, niin vaihtoehtoina luokkaa Corolla, Yaris ja Avensis, about kaikki muu on "luotettavana ja vähän korjausta vaativana" huurupäistä haaveilua. Ja jos oikein kunnolla mietin, niin Jeremy Clarksonin sanoin, kulkisin suurin piirtein Pluton kuistakin ohi, jotta ei tarvisi ajaa Toyotalla. Taikka Vectralla.
Ja jos oikein pinnistelemällä yrittäisin pysyä topicissa eli mitä nyt noilla spekseille itse metsästelisin, niin varmaan juuri vanhemmat Hondat, Golffit ja miksei ja vanhemmat VW Passatit. E190 mese.
Tai jos on harhautettu hankkimaan F-sarjan bemari, niin miksei sitten samaan konkurssiin E39:n pikkulohko 5-sarjalainen. Tai jos oikein repäisee, niin E34 loppupään facelifti M50-padalla ilman vanosta.