Mikä auto minulle?

Joskus löysin ihan Toyotan sivuilta syitä pieneen vetopainoon ja tuo oli yksi. Varsinkin jos pitäisi peruuttaa ylämäkeen, voi sähkömoottorista loppua tehot.

Jotain kummaa niillä kyllä on vetokoukkuja vastaan, koska monessa mallissa on vetopaino 0 kg. Uudemmat Corollat on myös outoja: pieni vetopaino ilman jarruja ja jaruilla saa vetää vähän enemmän, kuitenkin vain 750 kg.

Auriksella vie kyllä puutarhajätteet kaatikselle, mutta paljon muuhun siitä ei ole. Kun kärryssä on about maksimi paino, sen kyllä huomaa myös eteenpäin mennessä.
Tuli vähän kaivettua netistä tietoa ja esim. 2021 CH-R ja Corollan tekniset tiedot löytyivät aika helposti ja 1.8 moottorikoodit ovat samat, sähkömoottorin teho, vääntö yms. ovat täysin samat. Silti Corollan jarruton vetomassa on 450kg ja CH-R:n 725kg. Myös Auriksen moottorikoodiksi väitetään tuota samaa 2ZR-FXE. Itsekin käsitin tuon vetomassan liittyvän tuohon ylämäkeen peruuttamiseen, mutta jotenkin silti CH-R:ssä sama tekniikka jaksaakin n. tuplat painavampaa kärryä peruuttaa.
lähteet:
 

Mielipiteitä?

Tuon moottorin parina oleva DSG on kai kuiva seitsemänpykäläinen... Olisi suotavaa, että laatikkoa olisi remontoitu suht hiljan tai muutoin remontti voi olla edessä melkein milloin hyvänsä. Tämän ikäisessä liikkeen virhevastuukin jäänee aika pieneksi, jos jotain tulee, kuitenkin toisella kymmenellä oleva auto toista sataa tuhatta mittarissa. Mutta jos automaatin haluaa ja on varautunut korjauskuluihin, niin ei kai siinä mitään.

Talvirenkaina näkyisi olevan alkuperäiset Continental IceContactit (ikivanha malli yli vuosikymmenen takaa, sen jälkeen on tullut IC2 ja IC3, ja kolmonenkin on jo monta vuotta vanha malli). Lienee siis ajettu 10 vuotta noilla kumeilla ja suosittelen vahvasti budjetoimista talvirenkaiden uusimiseen (tai uusien renkaiden tinkimistä osana autokauppaa, voi tulla halvemmaksi). Kesärenkaat taas näkyy olevan uudehkot LingLongit - kai niilläkin ajelee Suomen rajoituksilla, mutta halparenkaat on kyseessä ja tekevätkö sellaiset oikeutta saksalaiselle premium-autolle.
 
Jos oikein muistan, niin Audi A3:ssa moottorit olivat alusta lähtien hihnalla, joten ketjun venymisongelmaa ei luonnollisesti ole. Ikänsä puolesta hihna pitäisi olla vaihdettu jo kertaalleen kuuden vuoden ikäisenä, eli toinen kerta on tulossa justiinsa. Öljynkulutusongelmia noissa alkupään hihnakoneissakin on jonkin verran esiintynyt, mutta varsinaista epidemiaa ei tietääkseni ole. Kuskin penkin istuinosan lähikuvasta voisi ajatella autolla ajetun aika paljon kaupunkiajoa, kun on selkeää kulumaa havaittavissa. Siinä mielessä vaihteistoremppa voi tulla hyvinkin nopeasti vastaan, ellei ole jo tehty. talvirenkaista näyttää puuttuvan puolet nastoista, joten ovat senkin puolesta jo laittomat. Itseäni mietityttäisi myös kolmiovisuus. Takapenkille on siis hankala mennä ja ovet ovat huomattavasti normaaleja isommat, joten ahtaassa paikassa on hankala päästä autosta ulos.
 

Mielipiteitä? Myös Kamux liikkeenä itselle tuntematon, onko kokemuksia siitä?
 

Mielipiteitä? Myös Kamux liikkeenä itselle tuntematon, onko kokemuksia siitä?
 

Mielipiteitä? Myös Kamux liikkeenä itselle tuntematon, onko kokemuksia siitä?
:slipsseal:
Mä en koskisi noihin hybrideihin kuin ehkä -23 jälkeen, kuinka niihin se tekniikka päivitettiinkään alkuperäisistä T8 versioista... En muista. Facelift paransi tilannetta.

Taikasana ERAD hakukoneeseen. VRCF on pitkä keskustelu ulkomaalaisten ohella.
 
Kannattaa kokeilla, tuo 1.4i on niin nuhapumppu vaikka on turbolla, että A3:ssakin suositeltavaa olisi se isompi 1.8i motti. Tottakai se on myös jonkun tonnin kalliimpi
Lähinnä taloudellisuus edellä mentäis. Tuossakin toi kuiva dsg mikä epäilyttää, mutta tullut hyviä pointteja, joten eiköhän tää jää kauppaan.
 
Ihan hyvä pointtihan tuossa mielestäni oli, että kun käytettyjä autoja myydään noin suurella volyymillä, niin kyllä niitä huonojakin tapauksia valitettavasti tulee
Ei he noita niin paljoa enemmän kuin muut myy että se tuota suhdelukua selittäisi, vastaavia uutisia kyseisestä lafkasta on paljon jos viitsii googlata. Toimitusjohtajan kommentti omasta firmasta kannattaa ehkä pikkuisen suolan kanssa kttaa.
 
Ihan hyvä pointtihan tuossa mielestäni oli, että kun käytettyjä autoja myydään noin suurella volyymillä, niin kyllä niitä huonojakin tapauksia valitettavasti tulee

Kamuxin erottaa muista autoliikkeistä myös se, että se on Käytettyjen autojen autoliike. Moni muu autoliikehän myy myös uusia autoja ja sitä myötä niiden vaihtoautotkin lienevät keskimäärin uudempia ja parempikuntoisia. Kamuxille mennään, kun oma käytetty auto alkaa kyllästyttää (tai se alkaa oireilla) ja vaihdetaan vähän uudempaan käytettyyn.
 
Siskon puolesta autoa katsellut. Hakusessa olisi auto johon mahtuisi nelihenkinen perhe ja korkeahko koira.
On katseltu Opel Mokkaa.
Budjetti 8000 - 15000 €.
Diesel
Automaatti mieluiten, mutta ei pakollinen.
 
Mulla on tämän sisarmalli, eli Peugeot 5008 VM -16. Ajokilometrejä n. 100tkm enemmän, mutta samalla tekniikalla.

Adbluetankki/pumppu yksiköitä näistä menee. Adblue-ohjainlaite on poterossa ureatankin päällä. Täyttökaula on huono ja tankki on helppo ylitäyttää. Tämän seurauksena urea pääsee poteroon ja ajan saatossa se erittäin kapillaarisena pääsee ohjainlaitteen sisään. Tankki+ohjainlaite on ainakin pösössä yksi ja sama osa, vaihdettuna hinta näytti olevan n. 1500€ (omaani oli ennen myyntiä vaihdettu). Kannattaa muistaa että muidenkin valmistajien adblue-laitteistot vikovat ja aiheuttavat kuluja, eli siinä mielessä tämä on samalla viivalla muiden kanssa.

Aisinin automaatti on mukava ajaa, mutta öljynvaihtoja niihin on harvemmin tehty. Omassani saattoi olla alkuperäiset vaihteistoöljyt, olivat ihan hirveät. Vanhaa autoa ostaessa sen voikin lisätä heti todo-listalle, niin saa pikkukustannuksin paljon lisää kilometrejä.

Perusmoottorina DV6 on luja, minulla on toisena autona VM. 11 508, jolla on ajettu 360tkm ilman koneremontteja. Siinä kone muuten sama, mutta ilman adblueta. Moottorissa ei ole mitään ihmeellisyyksiä, toisin kuin esim. Opeleissa taisi olla niitä muuttuvatilavuuksisia öljypumppuja... Polttoaineenkulutuksen suhteen momentinmuunninvaihteisto on aina kompromissi, eli taajama-ajossa kulutus kasvaa merkittävästi enemmän kuin esim. toisessa autossani, jossa robottivaihteisto.

C4 Grand Picasso on omasta mielestäni hienompi kuin tila-auto 5008. Oma autoni maksoi muutama kuukausi sitten hieman yli 5k€ ja se olikin yksi syy valintaani. Katselin toki avoimesti tarjontaa, mutta jälleen kerran PSA tarjosi parasta hinta-laatusuhdetta.

Kaikillehan ei ranskalaiset kelpaa, mutta sehän on vaan parempi meille jäljelle jääville.
 
  • Tykkää
Reactions: miu
Aisinin automaatti on mukava ajaa, mutta öljynvaihtoja niihin on harvemmin tehty. Omassani saattoi olla alkuperäiset vaihteistoöljyt, olivat ihan hirveät. Vanhaa autoa ostaessa sen voikin lisätä heti todo-listalle, niin saa pikkukustannuksin paljon lisää kilometrejä.

Harkitsisin kaksi kertaa sitä öljynvaihtoa. Säännöllisesti tehtynä se on hyvä juttu, mutta se vaihtaminen pitäisi aloittaa riittävän aikaisin. 150 tkm toisella puolella alkaa melkeinpä olla myöhäistä, tai ainakin riski on iso, että vaihdon yhteydessä laatikossa lähtee liikkeelle kaikki paska... Ei ole yksi eikä kaksi laatikkoa, jotka on saatu juntturaan, kun vanhan auton laatikon ikiöljyjä on alettu vaihtaa.
 
Harkitsisin kaksi kertaa sitä öljynvaihtoa. Säännöllisesti tehtynä se on hyvä juttu, mutta se vaihtaminen pitäisi aloittaa riittävän aikaisin. 150 tkm toisella puolella alkaa melkeinpä olla myöhäistä, tai ainakin riski on iso, että vaihdon yhteydessä laatikossa lähtee liikkeelle kaikki paska... Ei ole yksi eikä kaksi laatikkoa, jotka on saatu juntturaan, kun vanhan auton laatikon ikiöljyjä on alettu vaihtaa.
Varmaan kymmeneen aisiniin on tullut öljyt vaihdettua huuhtelemalla, kaikissa ollut jotain 200tkm mittarissa ilman merkintöjä edellisistä vaihdoista. Ei ole ollut ongelmaa.

Sen 20litraa olen aina käyttänyt, vaikka tilavuus jotain 8litraa, että saa kaiken vanhan pois. Noi kun hajoaa varmasti jossain 300tkm kohdilla jos ei ole vaihdeltu, ja vaihtaessa se mahdollisuus hajoamiseen on ehkä 1/1000, niin vaihtaisin enemmänkin ajettuun.

Eri juttu jos laskee vaan ropusta pois, ja laittaa sen muutaman litran uutta, niin äkkiä kikkareet liikkuu. Tai tietysti pahin, jos vie yleismerkkikorjaamoon huuhtelulaitteeseen, joka laskee jotain yleisöljyä askiin, minkä laittavat joka automaattiin.
 
Harkitsisin kaksi kertaa sitä öljynvaihtoa. Säännöllisesti tehtynä se on hyvä juttu, mutta se vaihtaminen pitäisi aloittaa riittävän aikaisin. 150 tkm toisella puolella alkaa melkeinpä olla myöhäistä, tai ainakin riski on iso, että vaihdon yhteydessä laatikossa lähtee liikkeelle kaikki paska... Ei ole yksi eikä kaksi laatikkoa, jotka on saatu juntturaan, kun vanhan auton laatikon ikiöljyjä on alettu vaihtaa.
Noitavainoa, toki itsestään selvää että jos vaihtaa sen n. 3 litraa mitä sieltä saa propusta ulos mustaa paskaöljyä, niin sutta tulee tai ei ainakaan hyvä. Näissä askeissa on öljynjäähdytin pultattu vaihteiston kylkeen joten huuhtelu ei ole niin helppoa kuin niissä joissa jäähdytin letkujen nokassa.

Itse vaihdoin sen n. 3 litraa kerrallaan mitä propusta ulos saa ja käytin aina välissä vaihteiston lämpimäksi paikallaan. Toistin niin monta kertaa että ulos tuli samannäköisiä tavaraa kuin mitä purkista kaadoin hetkeä aiemmin sisään. Jotain 15-20litraa sitä öljyä kului. Vaihdan vielä uudelleen n. 10tonnin ajon jälkeen et näkee vieläkö on paskaa irronnut.

Vanha öljy oli samanväristä kuin käytetty dieselmoottoriöljy, sellaisen kuran kanssa olisi väistämättä ollut tiedossa ongelmia.
 
Noitavainoa, toki itsestään selvää että jos vaihtaa sen n. 3 litraa mitä sieltä saa propusta ulos mustaa paskaöljyä, niin sutta tulee tai ei ainakaan hyvä. Näissä askeissa on öljynjäähdytin pultattu vaihteiston kylkeen joten huuhtelu ei ole niin helppoa kuin niissä joissa jäähdytin letkujen nokassa.

Itse vaihdoin sen n. 3 litraa kerrallaan mitä propusta ulos saa ja käytin aina välissä vaihteiston lämpimäksi paikallaan. Toistin niin monta kertaa että ulos tuli samannäköisiä tavaraa kuin mitä purkista kaadoin hetkeä aiemmin sisään. Jotain 15-20litraa sitä öljyä kului. Vaihdan vielä uudelleen n. 10tonnin ajon jälkeen et näkee vieläkö on paskaa irronnut.

Vanha öljy oli samanväristä kuin käytetty dieselmoottoriöljy, sellaisen kuran kanssa olisi väistämättä ollut tiedossa ongelmia.
Aikalailla mustaa on noikin ollut mitä on tullut vaihdeltua. Vaihdon jälkeen olen testerillä kertonut vaihdon, ja ajanut sopeutusajon perään.
 
Ei ole mitenkään kaukaa haettua joo, että se automaattilootien "älä vaihda jos ei ole koskaan vaihdettu" mutu-ohje on tullut juuri siitä, kun joku on lähtenyt vaihtamaan vanhoja öljyjä ilman huuhtelua, ainoastaan valuttamalla propusta pois sen mitä tulee.

Ja jos monessa lootassa kokonaistilavuus on vähintään tuplat siitä mitä propun kautta saa pihalle niin ongelmiahan siinä kerjää jos vaihtaa vain puolittain.
 
Minkäslaista perhevankkuria lähtis katsomaan? Nykyinen on Peugeot 5008 -18 7-paikkanen.
Kilometrejä sellainen 12-22tkm vuoteen. Hinnan puolesta 1 000€-25 000€ reilusti edullisempi olisi mukava toki tällä kertaa.
Korkeampi istumakorkeus oikeastaan ainoana vaatimuksena.
Plussaa on hyvät musiikit, sähköpenkit, 360/kamera, sähköistä takaluukkua, "sporttista" ajettavuutta arvostan.
BMW X5 hydridiäkin katsonut mutta vaimo varmaan kelpuuttaisi Toyota Rav4 kaltaisen hybridin 20k€ haarukassa 5-10k€ olisi ideaali jos löytyisi sopiva.
 
Tolla budjetilla ei oikeastaan päästä ku taaksepäin ja vanhempaan kuin tuo nykyinen 5008 after covid maailmassa. Just toisaalla nauroin kun uuden tykki3:sen saa halvemmalla mitä Mersu tarjoaa C180 mopomalliaan, että elämme erikoisia aikoja.
 
Tolla budjetilla ei oikeastaan päästä ku taaksepäin ja vanhempaan kuin tuo nykyinen 5008 after covid maailmassa. Just toisaalla nauroin kun uuden tykki3:sen saa halvemmalla mitä Mersu tarjoaa C180 mopomalliaan, että elämme erikoisia aikoja.
Ei haittaisi hieman vanhempikaan. Ei inspirois taas 40k€ iskeä autoon :)
 
Minkäslaista perhevankkuria lähtis katsomaan? Nykyinen on Peugeot 5008 -18 7-paikkanen.
Kilometrejä sellainen 12-22tkm vuoteen. Hinnan puolesta 1 000€-25 000€ reilusti edullisempi olisi mukava toki tällä kertaa.
Korkeampi istumakorkeus oikeastaan ainoana vaatimuksena.
Plussaa on hyvät musiikit, sähköpenkit, 360/kamera, sähköistä takaluukkua, "sporttista" ajettavuutta arvostan.
BMW X5 hydridiäkin katsonut mutta vaimo varmaan kelpuuttaisi Toyota Rav4 kaltaisen hybridin 20k€ haarukassa 5-10k€ olisi ideaali jos löytyisi sopiva.

Mitä vikaa siinä nykyisessä 5008:ssa muuten on?

Tuollainen vähän uudempi itselataava rav4 hybridi kannattanee käydä katsomassa kyllä, ilmeisesti varsin luotettavaa tekniikkaa. Se 2.5l bensakoneeseen perustuva hybridi siis.
 
Moi,
Auto ehdotuksia hinta haarukassa 20-26k ja vm.2019->. Olen katsellut farkku Astraa 1.4 tai farkku Corolla 2.0 max. 80tkm. Myös SUV käy. Edellinen oli Astra, mutta eräs paappa päästi sen päiviltä. Plukareita on tullut katsottua, mutta sitten kun lukee ongelmista, niin pelko iskee p…..n. Tärkein kriteeri on luotettavuus ja vuodessa kilsoja n.20tkm. Päivittäin työmatkaa 40km/suunta motarilla.
 
Minkäslaista perhevankkuria lähtis katsomaan? Nykyinen on Peugeot 5008 -18 7-paikkanen.
Kilometrejä sellainen 12-22tkm vuoteen. Hinnan puolesta 1 000€-25 000€ reilusti edullisempi olisi mukava toki tällä kertaa.
Korkeampi istumakorkeus oikeastaan ainoana vaatimuksena.
Plussaa on hyvät musiikit, sähköpenkit, 360/kamera, sähköistä takaluukkua, "sporttista" ajettavuutta arvostan.
BMW X5 hydridiäkin katsonut mutta vaimo varmaan kelpuuttaisi Toyota Rav4 kaltaisen hybridin 20k€ haarukassa 5-10k€ olisi ideaali jos löytyisi sopiva.
Tismalleen sama tilanne täällä ja tuo pösön 5008 on vahvana vaihtoehtona itsellä, vaikka ennakkoluuloja on kyllä valtavasti. Millä tekniikalla tuo on ja onko ollut vikaa?
 
Mazda 6 2012 ja uudemmat Skyactiv mallit. Onko näissä ollut ruosteongelmia ? Mazdalla vähän huono maine tuon ruosteen kanssa, mutta onko vain vanhempien mallien peruja ja uudet jo parempia ?
 
Ei ne vieläkään ihan ongelmattomia ole, mutta se ensimmäisen polven kuutonen veti kunnon pohjat; toiseen ja kolmanteen sukupolveen parannettiin hieman.

Millaiset omistajat ovat olleet, vaikuttaa paljon. Jos on pesty ja pidetty huolta niin pohja ja helmat ei näytä pahoilta kun kurkkii.
 
Jostain nettikeskustelusta tietäjät osasi kertoa että juuri tuosta 2012 etiäpäin vaihtoivat jotain seoksia ja eivätkä sen jälkeen ruostu sen kummemmin kuin muutkaan japskit. Vanhemmat Mazdat taisivat olla äärimmäisen herkkiä ruosteelle.
 
Volkswagen Passat Variant GTE Plug-In Hybrid 160 kW (218 hv) DSG-automaatti mielipiteitä? Mekatroniikka vaihdettu 10k km sitten, ajettu n. 150k km.
 
Mitä ehdotat tilalle? Priusta? :rofl2:
Ainakin Prius toimis eikä vedä omistajaansa konkkaan.

Pasaati erittäin isolla 'ehkä' jos se on facelift, eli mitä... 2021 ja tuoreempi. En ylipäätään suhtaudu noihin plugareihin kovinkaan positiivisesti mitä niistä on havaintomateriaalia alkanut kertymään.
 
Ainakin Prius toimis eikä vedä omistajaansa konkkaan.

Pasaati erittäin isolla 'ehkä' jos se on facelift, eli mitä... 2021 ja tuoreempi. En ylipäätään suhtaudu noihin plugareihin kovinkaan positiivisesti mitä niistä on havaintomateriaalia alkanut kertymään.

Jos on miettinyt Passattia, niin ehkä sen tilat sekä ajettavuus on ollut se juttu. Käsittääkseni Priuksessa ei ole kumpaaakaan.
 
Pitää varmasti paikkansa, siksi en olekaan ehdottanut mitään, koska tuossa isossa farmarisarjassa + hybrid ei ole oikein mitään hyvää tarjottavaa.

Prius+ kyllä mahtuu. :whistling:
 
Pitää varmasti paikkansa, siksi en olekaan ehdottanut mitään, koska tuossa isossa farmarisarjassa + hybrid ei ole oikein mitään hyvää tarjottavaa.

Prius+ kyllä mahtuu. :whistling:

Onko Prius+:ssa jotain saksalaista ajettavuutta mukana?
 
Onko Prius+:ssa jotain saksalaista ajettavuutta mukana?
No ei joku passatkaan nyt kummoinen ajettava ole, pintakova alusta ja penkit kovat kuin kirkossa. Kaveri tuollaisen "ajettavuutta" kokeili vuoden, ja rempat oli yli 10 000€. Varmasti olisi halvemmalla päässyt ja saanut parempaa ajettavuutta vaikka vähän vanhemman 7-sarjan bmw:n Tai S-mersun kanssa vaikka laskee polttoainekulut mukaan...
 
  • Tykkää
Reactions: jrp
Ei ole nyt tarkoitus vittuilla kenellekkään, mutta minkä takia porukka ostaa noita VAG konsernin autoja, jos niissä on niin paljon ongelmia mitä saa kuulla ja lukea? Tietämättömyys?
 
Vag-konsernilla on myös ihan hyvää ja luotettavaa tekniikkaakin, mutta hybridit eivät kuulu siihen joukkoon. Ihan uusissa hybriditekniikka on tietääkseni kehitetty luotettavampaan suuntaan, eikä vaihteiston solenoidiongelmaa pitäisi niissä enää olla. litrainen tsi on yleisen tietämyksen mukaan yksi parhaista nykyajan pikkukoneista, eikä sen isommista sisaruksistakaan ole erityisen huonoa kuulunut. Ajettavuus ja yleinen toimivuus noissa on korkealla tasolla, eivätkä ole erityisen meluisiakaan muihin normikippoihin verrattuna, siinähän niitä suosion salaisuuksia on.
 
Vag-konsernilla on myös ihan hyvää ja luotettavaa tekniikkaakin, mutta hybridit eivät kuulu siihen joukkoon. Ihan uusissa hybriditekniikka on tietääkseni kehitetty luotettavampaan suuntaan, eikä vaihteiston solenoidiongelmaa pitäisi niissä enää olla. litrainen tsi on yleisen tietämyksen mukaan yksi parhaista nykyajan pikkukoneista, eikä sen isommista sisaruksistakaan ole erityisen huonoa kuulunut. Ajettavuus ja yleinen toimivuus noissa on korkealla tasolla, eivätkä ole erityisen meluisiakaan muihin normikippoihin verrattuna, siinähän niitä suosion salaisuuksia on.
No joo, on kai noissa jotain hyvääkin. Ainakin kuuleman perusteella huoltokulut voi vain helposti olla aika suuria, mutta nuo ei sitten toisaalta ole kuitenkaan oikeasti mitään premium luokan autojakaan.
 
Ei ole nyt tarkoitus vittuilla kenellekkään, mutta minkä takia porukka ostaa noita VAG konsernin autoja, jos niissä on niin paljon ongelmia mitä saa kuulla ja lukea? Tietämättömyys?

Persaukisuus, VAG:n merkeistä VW ja Skoda ovat halvimmasta päästä hankkia uusi auto ja niiden arvokin säilyy kohtuullisesti. Huoltokustannukset eivät takuuaikana päätä huimaa, kun käytössä on long life -huoltovälit. Samalla kuitenkin ajettavuus on hyvällä tasolla, ja se on tärkeää se, sillä Suomen mutkainen ja kevyesti liikennöity tiestö yhdistettynä alhaiseen poliisitiheyteen tarjoaa hyvät puitteet dynaamiseen ajoon.

Autoveron luvatussa maassa BMW, MB ja Volvo ovat nimittäin useimmille aivan liian kalliita, vaikka ne hienoja autoja ovatkin. Japanilaismerkit säilyttävät arvonsa VAG:ia paremmin, mutta ne ovat kalliimpia hankkia ja huollon tiskillä saa avata lompakkoa 15 tkm välein. Lisäksi japanilaisten ajettavuus on joitakin poikkeuksia lukuunottamatta mukavuuspainotteinen, tehty kotimarkkinan kaupunkiajoon ja Yhdysvaltain viivasuorille moottoriteille. Ranskalaismerkit pystyisivät kilpailemaan VAG:n kanssa hinnassa, mutta niissäkin on ehkä liikaa mukavuuspainotteisuutta ja ennen kaikkea ranskalaismerkeillä on Suomessa historiallisesti huono maine, joten vaihtoon tarjotessa niistä ei saa juuri mitään. Korealaiset ovat ehkä vielä halvempia kuin VAG, mutta niissä on japanilainen mukavuuspainotteisuus ja laatu/luotettavuus on VAG:n tyyliin vaihtelevaa.

VAG:n vaihtoehto on lähinnä Ford. Mutta Fordilla on ollut omat, VAG:iin verrattavat ongelmansa liukenevine jakohihnoineen ja surkeine kaksoiskytkinvaihteistoineen sekä ruostumisineen ja kaikenlaisine pikkuvikoineen. Fordit taitavat myös ottaa enemmän takkiin arvonalenemassa.

Suurempi kysymys on, miksi joku ostaa VAG:n käytettynä näillä hinnoilla. Se selittynee mielikuvilla saksalaisesta tekniikasta ja virheellisellä ajatuksella, että uutena paljon myyty auto olisi hyvä ostos myös käytettynä. Vaikka viisas ostaa VAG:n uutena, nauttii aikansa ja laittaa kertakäyttötuotteen ajoissa vaihtoon jonkun muun ongelmaksi.
 
Moi,
Auto ehdotuksia hinta haarukassa 20-26k ja vm.2019->. Olen katsellut farkku Astraa 1.4 tai farkku Corolla 2.0 max. 80tkm. Myös SUV käy. Edellinen oli Astra, mutta eräs paappa päästi sen päiviltä. Plukareita on tullut katsottua, mutta sitten kun lukee ongelmista, niin pelko iskee p…..n. Tärkein kriteeri on luotettavuus ja vuodessa kilsoja n.20tkm. Päivittäin työmatkaa 40km/suunta motarilla.
Kyllä noilla spekseillä katselisin jo vähän isompaa /laadukkaampaa /parempaa ajettavaa. Esim tuolla ylempänä mainittua V60:stä.
 
Ei ole nyt tarkoitus vittuilla kenellekkään, mutta minkä takia porukka ostaa noita VAG konsernin autoja, jos niissä on niin paljon ongelmia mitä saa kuulla ja lukea? Tietämättömyys?

Työsuhdeautot, kun ei ole niin isoa riskiä jos jotain laukeaa?

Verenperintö, kun lapsuus vietetty volkkarin takapenkillä niin täytyyhän sitä merkissä pysyä! Veikkaan että samaa fiilistä ei tule Kiasta saatikka jostan Bydistä.

C) tietämättömyys :)
 
Onhan ne hyviä käteen ja mukavia värkkejä toimiessaan. Varusteitakin löytyy ensimmäiselle ostajalle jos on valmis panostamaan enemmän kuin listahinnan.

Sen jälkeen... :whistling:
 
Ei ole nyt tarkoitus vittuilla kenellekkään, mutta minkä takia porukka ostaa noita VAG konsernin autoja, jos niissä on niin paljon ongelmia mitä saa kuulla ja lukea? Tietämättömyys?

10 vuotta ollut uutena ostettu tsi manuaali. Huollot tehnyt jakohihnaa lukuunottamatta itse. Just meni taas katsastus läpi eli kertaakaan ei ole ollut katsastuksessa mitään, eikä ole hajonnut mitään. Huolto+öljynvaihto 2v välein. Bensan kulutus aika pientä ja ihan ripeä auto. Vähän meluisa kyllä ja karu varustelu, mutta halpoja kilsoja.
 
10 vuotta ollut uutena ostettu tsi manuaali. Huollot tehnyt jakohihnaa lukuunottamatta itse. Just meni taas katsastus läpi eli kertaakaan ei ole ollut katsastuksessa mitään, eikä ole hajonnut mitään. Huolto+öljynvaihto 2v välein. Bensan kulutus aika pientä ja ihan ripeä auto. Vähän meluisa kyllä ja karu varustelu, mutta halpoja kilsoja.
Ehkä noista kaikki ei sitten ole yhtä ongelmallisia.
 
Kertokaa viisaammat kokemuksia BMW 320e plugari farkusta vm 2021?

Tehottomampi kuin 330e ja siinä samalla hinnat edullisemmat
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 924
Viestejä
4 561 078
Jäsenet
75 066
Uusin jäsen
wilhelm-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom