Tuli vähän kaivettua netistä tietoa ja esim. 2021 CH-R ja Corollan tekniset tiedot löytyivät aika helposti ja 1.8 moottorikoodit ovat samat, sähkömoottorin teho, vääntö yms. ovat täysin samat. Silti Corollan jarruton vetomassa on 450kg ja CH-R:n 725kg. Myös Auriksen moottorikoodiksi väitetään tuota samaa 2ZR-FXE. Itsekin käsitin tuon vetomassan liittyvän tuohon ylämäkeen peruuttamiseen, mutta jotenkin silti CH-R:ssä sama tekniikka jaksaakin n. tuplat painavampaa kärryä peruuttaa.Joskus löysin ihan Toyotan sivuilta syitä pieneen vetopainoon ja tuo oli yksi. Varsinkin jos pitäisi peruuttaa ylämäkeen, voi sähkömoottorista loppua tehot.
Jotain kummaa niillä kyllä on vetokoukkuja vastaan, koska monessa mallissa on vetopaino 0 kg. Uudemmat Corollat on myös outoja: pieni vetopaino ilman jarruja ja jaruilla saa vetää vähän enemmän, kuitenkin vain 750 kg.
Auriksella vie kyllä puutarhajätteet kaatikselle, mutta paljon muuhun siitä ei ole. Kun kärryssä on about maksimi paino, sen kyllä huomaa myös eteenpäin mennessä.
lähteet:
2012 Toyota Auris II 1.8 VVT-i (136 Hp) Hybrid e-CVT | Technical specs, data, fuel consumption, Dimensions
Toyota Auris II 1.8 VVT-i (136 Hp) Hybrid e-CVT Hatchback 2012 2013 2014 2015 | Technical Specs, Fuel consumption, Dimensions, 136 Hp, 180 km/h, 111.85 mph, 0-100 km/h: 10.9 sec, 0-60 mph: 10.4 sec, 3.8-3.9 l/100 km, 61.9 - 60.31 US mpg, 74.34 - 72.43 UK mpg, 26.32 - 25.64 km/l
www.auto-data.net