Mikä auto minulle?

Tuo vakuutus nyt on johonkin Jazziin aivan sikamaisen hintainen, jos se on tuon 110 € / kk, kyllä tuollainen Jazz pitäisi saada vakuutettua 600-800 € / vuosi hintaan.
Minulle LähiTapiolan laskuri antoi tuollaisen Jazzin vuosihinnaksi 650 € kaikilla herkuilla.
Täähän nyt riippuu enemmän vakuutuksenottajan kuin auton spekseistä. Terveisin esim. 2021 Honda Jazz 1340€/v lähitapiolassa "kaikilla herkuilla" tai vastaavasti 1200€/v OP:lla. Käsittääkseni @SheikYerbouti ei juurikaan omaa autohistoriaa, kuten en minäkään.
 
Täähän nyt riippuu enemmän vakuutuksenottajan kuin auton spekseistä. Terveisin esim. 2021 Honda Jazz 1340€/v lähitapiolassa "kaikilla herkuilla" tai vastaavasti 1200€/v OP:lla. Käsittääkseni @SheikYerbouti ei juurikaan omaa autohistoriaa, kuten en minäkään.

Totta tämäkin, mutta kyllä autokin vaikuttaa vakuutuksen hintaan, vakuutusyhtiöt kuitenkin keräävät jatkuvasti dataa maksetuista korvauksista ja säätävät sen mukaan eri automallien vakuutusten perushintoja, joista kukin saa sitten henkilökohtaiset alennukset historiansa ja asiakkuutensa perusteella.

Uuden Jazzin ei pitäisi olla sieltä kalliimmasta päästä vakuuttaa, kun kuitenkin hankintahinta on kohtuullisen matala ja ko. malli ei ole kolarointitilastojen kärjessä.

Juurikin tuo datan hallinta ja siitä riskiarvon laskeminen on itseasiassa vakuutusyhtiöiden perusbisnestä, jolla ratkaistaan se millaisia asiakkaita saadaan ja paljonko niistä jää viivan alle.
 
Totta tämäkin, mutta kyllä autokin vaikuttaa vakuutuksen hintaan, vakuutusyhtiöt kuitenkin keräävät jatkuvasti dataa maksetuista korvauksista ja säätävät sen mukaan eri automallien vakuutusten perushintoja, joista kukin saa sitten henkilökohtaiset alennukset historiansa ja asiakkuutensa perusteella.

Uuden Jazzin ei pitäisi olla sieltä kalliimmasta päästä vakuuttaa, kun kuitenkin hankintahinta on kohtuullisen matala ja ko. malli ei ole kolarointitilastojen kärjessä.

Juurikin tuo datan hallinta ja siitä riskiarvon laskeminen on itseasiassa vakuutusyhtiöiden perusbisnestä, jolla ratkaistaan se millaisia asiakkaita saadaan ja paljonko niistä jää viivan alle.
Ei se varmaan kalleimmasta päästä ole, mutta missä se kallein pää on riippuu kovasti vakuutuksenottajasta, sillä tuosta sinun (tai minun) vakuutuksen hinnasta ei kolmas osapuoli voi oikein sanoa, onko oma kallis vai ei. Luulisin kuitenkin, että Jazzin vakuutus olisi jo kilpailutettu?

Noin muuten auton vaihdosta äkkiseltään samaa mieltä, ei kannata vaihto huonompaan tuossa hintaluokassa. Nykyisestä saa toki nyt hyvän hinnan, mutta niin on myös vaihdokin hinta koholla. Toisaalta halvempi on taas omanlaisensa riski, etenkin jos ostajalla ei ole paljoa kokemusta autoista.
 
Uuden Jazzin ei pitäisi olla sieltä kalliimmasta päästä vakuuttaa, kun kuitenkin hankintahinta on kohtuullisen matala ja ko. malli ei ole kolarointitilastojen kärjessä.
Tämä oli halvin vakuutus jonka sain, kilpailutin kyllä.

Kiitos kovasti neuvoista. Pidän siis Jazzista kiinni. Ajan sillä kesällä Porin Jazzeihin ja hörähtelen koko matkan itselleni.
 
Anekdootit on anekdootteja, mutta kaveri osti pari vuotta sitten silloin alle kaksi vuotta vanhan ja 60 tkm ajetun Rellun tuolla koneell. Alle vuoden sisään ostosta siinä piti koneelle tehdä joku monen tonnin remppa. Tarkempia detaljeja en nyt muista.
Mä ajoin 5v 2014 Meganella 1.2tce 8tkm - > 70tkm ja ainoa ylimääräinen vika oli termarikotelo (muovia) halkesi. Muuten ei tehty muuta kuin öljynvaihtoja ym. normaalia huoltoa kerran vuodessa.
 
Anekdootit on anekdootteja, mutta kaveri osti pari vuotta sitten silloin alle kaksi vuotta vanhan ja 60 tkm ajetun Rellun tuolla koneell. Alle vuoden sisään ostosta siinä piti koneelle tehdä joku monen tonnin remppa. Tarkempia detaljeja en nyt muista.
Kaverisi varmaan antoi takuun hoitaa korjaukset? Rellulla kun on takuu 4 vuotta tai 100tkm, kumpi nyt ensiksi täyttyykin.
 
Kaverisi varmaan antoi takuun hoitaa korjaukset? Rellulla kun on takuu 4 vuotta tai 100tkm, kumpi nyt ensiksi täyttyykin.

Ei, muistaakseni maksoi omasta taskustaan 5-6 tuhatta euroa. En tosin muista yksityiskohtia sen tarkemmin, että miksei mennyt takuuseen kun auto oli niinkin uusi.
 
Vastakommenttina Renaultin takuuseen ja tapoihin totean, että yrityksen omistuksessa olleeseen Talismaniin tehtiin 11kk takuun päättymisen jälkeen EGR venttiiliin vaihto valmistajan piikkiin 1,6dci koneeseen, verrattuna VAG joissa takuu on päättynyt siihen päivään kun se on päättynyt olin todella tyytyväinen.

Ja painotan vielä seikkaa, yrityksen auto. Ei kuluttajansuojaa.
 
Alle 2vuodessa 60tkm ajettu auto eikä jakoketju mennyt takuuseen, tarinasta puuttuu jotain...

Ellet sitten keksinyt sitä...

Kyse ei ollut jakoketjusta, vaan jostain muusta. En nyt tosiaan sen tarkemmin muista, kuin että kaveri oli lyönyt auton käyntiin, oli kuulunut riks&raks&poks, auto pitänyt hinata pois ja lasku oli monta tonnia. Lähinnä tämä on jäänyt mieleen sen takia, että aika monet kerrat itsekin kyseisen kotteron kyydissä olen kulkenut kalareissuilla.

Ja tämä ei ole mitään yleistä ranskalaisten dissausta, itsellä viimeiset kaksi autoa olleet citikoita.
 
Kyse ei ollut jakoketjusta, vaan jostain muusta. En nyt tosiaan sen tarkemmin muista, kuin että kaveri oli lyönyt auton käyntiin, oli kuulunut riks&raks&poks, auto pitänyt hinata pois ja lasku oli monta tonnia. Lähinnä tämä on jäänyt mieleen sen takia, että aika monet kerrat itsekin kyseisen kotteron kyydissä olen kulkenut kalareissuilla.

Ja tämä ei ole mitään yleistä ranskalaisten dissausta, itsellä viimeiset kaksi autoa olleet citikoita.
Ei takuunalaisesta autosta pidä mitään itse maksaa :facepalm:
 
Ei takuunalaisesta autosta pidä mitään itse maksaa :facepalm:
Jonkinlainen käyttövirhe tms. Logeissa näkynyt että kone kosahtanut koska tullut tehtyä vaikka aiemmin moneyshift tms ja tadaa. Noita ei osaa nollattua millään muulla kuin tehtaan laitteilla ja tuloksena voit sanoa hei hei takuulle moottorin, askin ja ties minkä osalta.
 
Jonkinlainen käyttövirhe tms. Logeissa näkynyt että kone kosahtanut koska tullut tehtyä vaikka aiemmin moneyshift tms ja tadaa. Noita ei osaa nollattua millään muulla kuin tehtaan laitteilla ja tuloksena voit sanoa hei hei takuulle moottorin, askin ja ties minkä osalta.
Tarinassa on vain pari muuttujaa mitä aloittaja ei kerro
 
Ei takuunalaisesta autosta pidä mitään itse maksaa :facepalm:

Ootko sä Rellulla töissä vai miksi tää on sulle niin sydämen asia, että tällaista täysin irrelevanttia anekdoottia pitää puida viestikaupalla? :D

En tiedä vittuakaan mistään Rellun takuista mutta kerrataan nyt:

Auto oli tyyliin vuosimalli -17
Kaveri osti sen käytettynä vuonna 2019, silloin kilsoja joku 60 tkm tms.
Vuonna 2020 auton konetilan yleisessä suunnassa kosahti jotain käynnistyksen yhteydessä, mutta ei kuitenkaan jakoketju
Kaveri maksoi korjauksen omasta pussistaan ja se oli useamman tuhatta euroa. Hinta jäi lähinnä sen takia, että se oli merkittävä summa suhteessa koko autosta maksettuun hintaan.

Ei maininnut mitään käyttäjävirheestä, eikä mulla nyt ole varsinaisesti mitään erityistä syytä sellaista olettakaan. Miksi tämä Rellun maaginen takuu ei korvannut? En tiedä. Oliko Rellullla tuollainen diili jo silloin? Siirtyykö se myös käytettyyn? Mitä kaikkea se oikeasti kattaa? En tiedä, eikä nyt oikeastaan ihan hirveästi kiinnostakaan.

Jos ahdistaa, että joku loukkaa sun lemppari-automerkkisi kunniaa internetissä, niin voit kuitata tämän vain paskapuheeksi, niin päästään molemmat jatkamaan elämäämme. Ei saatana. :D
 
Viimeksi muokattu:
Rellulla on 4 vuoden tai 100tkm takuu ja oli jo tuolloinkin. Käytetty tai ei käytetty, sillä ei ole mitään merkitystä.

Joko kaverisi on laiminlyönyt huollot ja rikkonut itse autonsa tai sitten jutussa haiskahtaa jokin oikein kunnolla.

Mulla on 2016 Espace, jossa oli 5 vuoden takuu. Ostin käytettynä mutta käytin takuussa korjaamassa ilmastointia, sisätilan pieniä kauneusvirheitä ja muuta pientä. Takuu päättyi syyskuussa 2021. Muuta erikoista ei autoon ole tullut.

Summa summarum. Jos Rellua harkitsee, osta takuunalainen auto. Takuu toimii erittäin hyvin ja korjaavat mukisematta kaiken takuunalaisen.
 
Viimeksi muokattu:
Yksittäistapaus josta ei tarjolla tarkempia tietoja - ei varmaankaan kannattane tuosta näiltä pohjilta enempää vääntää. Rakentavan keskustelun perusteita voisi myös tähän liittyen palautella mieleen, kiitos.
 
Yksittäistapaus josta ei tarjolla tarkempia tietoja - ei varmaankaan kannattane tuosta näiltä pohjilta enempää vääntää. Rakentavan keskustelun perusteita voisi myös tähän liittyen palautella mieleen, kiitos.

Täytyy kyllä myöntää, että jos olisin tiennyt minkälaiseen Rellu-fanien ristikuulusteluun heittämäni anekdootti johtaa, niin olisin kyllä varmasti jättänyt kertomatta....
 
Niin siinä monesti saattaa käydä, jos heittää keskusteluun anekdootteja joita ei pysty tarkemmin taustoittamaan.

Niinno, sanoisin että suunnilleen 95% kaikesta internetkeskustelusta eri autojen luotettavuuteen liittyen on enemmän tai vähemmän anekdotaalista. Kieltämättä nyt kaiken tämän typerän jankkaamisen jälkeen tekisi mieli kysäistä kaverilta mikä siinä autossa oikein hajosi.

ps. anekdootin määritelmä on enemmän tai vähemmän se, että se ei ole erityisen taustoitettu saati edustava argumentti, siksipä sillä nimenomaan alkuperäisen viestini alustin.
 
Niinno, sanoisin että suunnilleen 95% kaikesta internetkeskustelusta eri autojen luotettavuuteen liittyen on enemmän tai vähemmän anekdotaalista. Kieltämättä nyt kaiken tämän typerän jankkaamisen jälkeen tekisi mieli kysäistä kaverilta mikä siinä autossa oikein hajosi.

ps. anekdootin määritelmä on enemmän tai vähemmän se, että se ei ole erityisen taustoitettu saati edustava argumentti, siksipä sillä nimenomaan alkuperäisen viestini alustin.
Kysäseppä ihan piruuttaan, alkoi jo meikäläistäkin vähän kiinnostamaan että mistä oli lopulta kyse! :geek:

Juu ja alkuperäinen viesti oli kyllä anekdootiksi pohjustettu, mutta sitä ei kaikki selvästikään hoksannut ja toisaalta sellaisenaan menee lopulta aika nollasisällöksi.
 
Rellun ystävät! Voitte levätä rauhassa, sillä merkin kunnia on palautettu!

En viitsinyt soittaa kaverille kun on Keski-Suomessa pilkkimässä tällä hetkellä, mutta vanha WhatsApp keskustelu paljasti, että konerikon aikaan kilsoja olikin jo 120 tkm ja remppa oli vaan kolme tonnia. Kyse oli sittenkin venyneestä jakoketjusta, minkä seurauksena kansiremppa ja imuventtiilien vaihto ym. Huolto-ohjelman mukaan oli kuitenkin menty. Olen todennäköisesti muistanut muitakin määreitä väärin. Mitä me tästä opimme? Ei ole ihmisen muistiin luottamista anekdoottienkaan kanssa!

Anyway, jokohan riittäis? :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Ootko sä Rellulla töissä vai miksi tää on sulle niin sydämen asia, että tällaista täysin irrelevanttia anekdoottia pitää puida viestikaupalla? :D

En tiedä vittuakaan mistään Rellun takuista mutta kerrataan nyt:

Auto oli tyyliin vuosimalli -17
Kaveri osti sen käytettynä vuonna 2019, silloin kilsoja joku 60 tkm tms.
Vuonna 2020 auton konetilan yleisessä suunnassa kosahti jotain käynnistyksen yhteydessä, mutta ei kuitenkaan jakoketju
Kaveri maksoi korjauksen omasta pussistaan ja se oli useamman tuhatta euroa. Hinta jäi lähinnä sen takia, että se oli merkittävä summa suhteessa koko autosta maksettuun hintaan.

Ei maininnut mitään käyttäjävirheestä, eikä mulla nyt ole varsinaisesti mitään erityistä syytä sellaista olettakaan. Miksi tämä Rellun maaginen takuu ei korvannut? En tiedä. Oliko Rellullla tuollainen diili jo silloin? Siirtyykö se myös käytettyyn? Mitä kaikkea se oikeasti kattaa? En tiedä, eikä nyt oikeastaan ihan hirveästi kiinnostakaan.

Jos ahdistaa, että joku loukkaa sun lemppari-automerkkisi kunniaa internetissä, niin voit kuitata tämän vain paskapuheeksi, niin päästään molemmat jatkamaan elämäämme. Ei saatana. :D

En ole rellulla töissä, en ole merkkiuskovainen, puutun vain sun väitteisiin että takuun alaiseen autoon joutuu itse maksamaan monien tuhansien remontteja.

Kuten tuossa itse kirjoitit, niin muistit itse kaikki päin helvettiä joten se selittää asian, hyvä vain että ihmiset on tarkkana niin ei kaikki esson baarin keskustelut leviä miten sattuu...
 
Minkälaisia vehkeitä nuo uudemmat esim 2019vm 1.0 tsi koneella olevat golfit ovat? Mitkä on relevanteimmat erot varusteissa trendlinessä ja luxlinessä? Oli todella vaikea löytää jotain tietoa noista varustepaketeista
 
Minkälaisia vehkeitä nuo uudemmat esim 2019vm 1.0 tsi koneella olevat golfit ovat? Mitkä on relevanteimmat erot varusteissa trendlinessä ja luxlinessä? Oli todella vaikea löytää jotain tietoa noista varustepaketeista
Tuoreita vehkeitä suht, ei kai niissä isompia.. Takaovet voi kai vuotaa uusissakin - tyyppivika. Perusmalleissa ei kovin hyvät valot? Löytyiskö googlella vanhoja hinnastoja, niissä on aika pitkään lueteltu varusteet eri versioissa? Muistelen että luxline ois ollut melko sama kuin comfortline. Trendline kuitenkin ihan perusmalli, mutta siihenkin on saanut jotain varusteita tyyliin automaatti-ilmastointi, cruise, tutkat ja webasto. Luxlinessa nuo varmaan on plus metalliväri, erilainen verhoilukangas? No webastosta en ole varma. ”Pianolakatut” eli kiiltomuoviset koristepaneelit ohjaamossa on aivan syvältä (pöly, naarmut), se mattamaisempi hopea parempi, jos voi valkata. Vanhemmissa oli molempia tarjolla. Joka tapauksessa automaatti-ilmastointi kannattaa olla, nykyaikaa. Eli varusteltu trendline vähintään mielellään. 60k eka kalliimpi huolto kai, onko lähellä/tehty?
 
Kysytääs mielipiteitä vielä.
Eli budjetti on paisunut karkeasti 40 tuhanteen.
Ajoa tulee noin 30tkm vuodessa, joten arvostan autossa luotettavuutta ja pientä kulutusta sekä mukavuutta ajomääristä johtuen.
Sähköauto ei sovellu pitkien ajomatkojen ja alueeni heikon latausinfran puolesta vielä tarpeisiini.
 
Kysytääs mielipiteitä vielä.
Eli budjetti on paisunut karkeasti 40 tuhanteen.
Ajoa tulee noin 30tkm vuodessa, joten arvostan autossa luotettavuutta ja pientä kulutusta sekä mukavuutta ajomääristä johtuen.
Sähköauto ei sovellu pitkien ajomatkojen ja alueeni heikon latausinfran puolesta vielä tarpeisiini.
Minkä tyyppisistä ajoa? Tilantarve? Jotain tiettyjä must have juttuja tai vastaavasti mitä ei missään nimessä.
 
Minkä tyyppisistä ajoa? Tilantarve? Jotain tiettyjä must have juttuja tai vastaavasti mitä ei missään nimessä.
Enimmäkseen maantieajoa. Sedanillakin pärjää, nykyään on farkku mutta aika harvoin sille tilalle on todella ollut tarvetta. Tehoa olis kiva olla, että pääsee tarvittaessa turvallisesti ja nopeasti ohi, eli sanotaan vaikka vähintään 200hp.
 
Enimmäkseen maantieajoa. Sedanillakin pärjää, nykyään on farkku mutta aika harvoin sille tilalle on todella ollut tarvetta. Tehoa olis kiva olla, että pääsee tarvittaessa turvallisesti ja nopeasti ohi, eli sanotaan vaikka vähintään 200hp.
Lähtisin katsomaan vuosimallin 2018 ja uudempia MB e-sarjaa tai BMW 530.
 
Enimmäkseen maantieajoa. Sedanillakin pärjää, nykyään on farkku mutta aika harvoin sille tilalle on todella ollut tarvetta. Tehoa olis kiva olla, että pääsee tarvittaessa turvallisesti ja nopeasti ohi, eli sanotaan vaikka vähintään 200hp.

Mitenkäs joku kansanauto?

Esimerkiksi SuperB tai toinen ehdokas.

Taikka sitten aivan toisesta päästä F01:nen, siinä olisi ainakin mukavuutta ja voimaa, luotettavuus ja pieni kulus eivät välttämättä täyty.
 

Sieltä vaan haku auki ja mieleisillä varusteilla etsimään.
Lähtisin katsomaan vuosimallin 2018 ja uudempia MB e-sarjaa tai BMW 530.
Mitenkäs joku kansanauto?

Esimerkiksi SuperB tai toinen ehdokas.

Taikka sitten aivan toisesta päästä F01:nen, siinä olisi ainakin mukavuutta ja voimaa, luotettavuus ja pieni kulus eivät välttämättä täyty.

Kiitos ehdotuksista, mutta jotenkin ei sytytä vielä..
 
Eniten näistä Lexus tai E-Mersu kiehtoo. En tosin tiedä kannattaako enää dieselautoa ostaa.
 
Täällä on muistaakseni joskus kehuttu tuota Suzuki Swiftiä 1.6 litran moottorilla, vm 2007-2010.
Oliko niissä jotain erikoista mitä pitäisi katsoa?
Jos renkaan koko on tosissaan 195 45 r 17 niin vaikuttaisi olevan harvinaisempi koko.
Nyt on yksi myynnissä, sitä ei toki voi harkita koska japsimalli https://m.nettiauto.com/suzuki/swift/12742624
 
Täällä on muistaakseni joskus kehuttu tuota Suzuki Swiftiä 1.6 litran moottorilla, vm 2007-2010.
Oliko niissä jotain erikoista mitä pitäisi katsoa?
Jos renkaan koko on tosissaan 195 45 r 17 niin vaikuttaisi olevan harvinaisempi koko.
Nyt on yksi myynnissä, sitä ei toki voi harkita koska japsimalli https://m.nettiauto.com/suzuki/swift/12742624

Kahdella tutulla on Swiftit, tosin perus 1,3 mallit. Mainittakoot että kumpikin on autoasentajia, toinen suzukilla ja toinen nykyään toisaalla, mutta auto on pysynyt. Jos se on mekaanikon valinta niin siltä pohjalta voi päätellä että huolettomia vehkeitä.
 
Kahdella tutulla on Swiftit, tosin perus 1,3 mallit. Mainittakoot että kumpikin on autoasentajia, toinen suzukilla ja toinen nykyään toisaalla, mutta auto on pysynyt. Jos se on mekaanikon valinta niin siltä pohjalta voi päätellä että huolettomia vehkeitä.

Nimenomaan oikein mekaanikoilla kun ei ole jaksoa ja kiinnostusta koljata omia kulkineita enään työajan jälkeen
 
Kahdella tutulla on Swiftit, tosin perus 1,3 mallit. Mainittakoot että kumpikin on autoasentajia, toinen suzukilla ja toinen nykyään toisaalla, mutta auto on pysynyt. Jos se on mekaanikon valinta niin siltä pohjalta voi päätellä että huolettomia vehkeitä.
Juu kuulema luotettavia ovat kun aikanaan Swift Sportista kyselin kaverilta joka huoltaa myös Suzukeja. Ainoa mitä sanoi silloin että osien saatavuus oli ongelmana. Vika saattoi olla helppo korjattava yms mutta koska osaa ei saanut autokin seisoi.
 
Sisko tarvisi perheineen isompaa autoa: farkku, automaatilla, 2 turvaistuinta ois hyvä mahtuu, sekä paksiin tuplarattaat kamoineen sekä hinnan jääden mielellään alle 13k. Eli isompaa perheautoa, corolla/focus/v60 kokoiset omaavat kuulemma turhan ahtaat takatilat. Ovat nyt pärjänny s80 ja avensis sedaneilla, mut meinaavat siirtyä yhteen autoon.

Näitä itse katsellut, mut sanokaas heikkoudet ja miinukset, varsinkin noista vageista et kuuluuko niihin dsg/tsfi ongelmaperheisiin.
 
Sisko tarvisi perheineen isompaa autoa: farkku, automaatilla, 2 turvaistuinta ois hyvä mahtuu, sekä paksiin tuplarattaat kamoineen sekä hinnan jääden mielellään alle 13k. Eli isompaa perheautoa, corolla/focus/v60 kokoiset omaavat kuulemma turhan ahtaat takatilat. Ovat nyt pärjänny s80 ja avensis sedaneilla, mut meinaavat siirtyä yhteen autoon.

Näitä itse katsellut, mut sanokaas heikkoudet ja miinukset, varsinkin noista vageista et kuuluuko niihin dsg/tsfi ongelmaperheisiin.
Skodaan ei taida olla vielä tehty moottoriremonttia->hylkyyn.

Audiin se näkyy hiljattain olevan tehty, hinta vain tuntuu melko korkealta.

Avensin noista luotettavin.

Kian dct vaihteistossa on ollut muistini mukaan melko isojakin ongelmia ainakin kytkinpuolella ja hammaskehässä.
 
Sisko tarvisi perheineen isompaa autoa: farkku, automaatilla, 2 turvaistuinta ois hyvä mahtuu, sekä paksiin tuplarattaat kamoineen sekä hinnan jääden mielellään alle 13k. Eli isompaa perheautoa, corolla/focus/v60 kokoiset omaavat kuulemma turhan ahtaat takatilat. Ovat nyt pärjänny s80 ja avensis sedaneilla, mut meinaavat siirtyä yhteen autoon.

Näitä itse katsellut, mut sanokaas heikkoudet ja miinukset, varsinkin noista vageista et kuuluuko niihin dsg/tsfi ongelmaperheisiin.

Ceedhän on juurikin tuota Focus/Corolla/V60-kokoluokkaa? Korealaisten osalta i40 tai Optima olisi haluttua segmenttiä.
 
Totta kyl ceedistä, mut avensiksia ne nyt sano viikol käyvän katsomas, ehkä myös qashqaita vaik epäilen sen paksia.

Kasvaimessa kannattanee epäillä paljon muutakin, eihän se kovin laadukkaan auton maineessa ole, vaikka suosittu onkin.
 
Juu kuulema luotettavia ovat kun aikanaan Swift Sportista kyselin kaverilta joka huoltaa myös Suzukeja. Ainoa mitä sanoi silloin että osien saatavuus oli ongelmana. Vika saattoi olla helppo korjattava yms mutta koska osaa ei saanut autokin seisoi.
Toi Swift Sport onkin hyvin harvinainen täällä. Itellä kakkosautona 1.3 Swift, jolla tietysti itse joudun ajamaan kaikki arkiajot. Luotettava joo, tukivarren puslat ja pallonivelet sekä takajouset on noita heikkoja kohtia. Ovien lukot on kanssa heikot, eikä niitä oikein löydy purkaamoilta. Ruoste tietty vaivaa myös, varsinkin takapäätä.
Mikään ajonautinto se ei ole. Rämisee, kolisee ja ulisee. Aavikkovälitykset vie lopunkin ilon ajosta tolla pikkukoneella ja niillä saa myös vaihdelaatikon rikki helposti, kun jurnuttaa isolla vaihteella pienillä kierroksilla. Kulutuskaan ei mikään kovin pieni ole omilla ajoilla.
 
Toi Swift Sport onkin hyvin harvinainen täällä. Itellä kakkosautona 1.3 Swift, jolla tietysti itse joudun ajamaan kaikki arkiajot. Luotettava joo, tukivarren puslat ja pallonivelet sekä takajouset on noita heikkoja kohtia. Ovien lukot on kanssa heikot, eikä niitä oikein löydy purkaamoilta. Ruoste tietty vaivaa myös, varsinkin takapäätä.
Mikään ajonautinto se ei ole. Rämisee, kolisee ja ulisee. Aavikkovälitykset vie lopunkin ilon ajosta tolla pikkukoneella ja niillä saa myös vaihdelaatikon rikki helposti, kun jurnuttaa isolla vaihteella pienillä kierroksilla. Kulutuskaan ei mikään kovin pieni ole omilla ajoilla.
Juu ja koeajolla tuli hyvin selväksi että turbokoneisiin tottuneena ei tuo Suzukin vapari enää riittänyt vaikka olikin se tehomalli. Paperilla kaikki ok, takateillä yms kun kierroksia pääsi käyttämään oli jees mutta normi kaupunkiajossa oli todella rasittava totaalisen alaväännön puutteen takia. Kaupunkiajo vaihtelevine nopeuksineen oli todella ärsyttävää koska jouduit ei nyt keskittymään mutta huomioimaan tuon ja piti käyttää jatkuvasti kierroksia ja hämmentää vaihteita koska koneessa ei riittänyt puhti yhtään isommalla vaihteella liikenteen mukana vauhdin vaihteluun. Harrasteessa tms tuo ei ole ongelma mutta arkiajossa liikaa. Muovisuuden ja muun olisi sietänyt mutta tuo kone ajoi Ibiza Cupran ostoon vaikka hinta pomppasikin. Varmaan ihan ok jos ei ole tottunut turbokoneiden tai isompien vapareiden alavääntöön.
 
Totta kyl ceedistä, mut avensiksia ne nyt sano viikol käyvän katsomas, ehkä myös qashqaita vaik epäilen sen paksia.

Mites Volvon V70? Ruotsalaista laatua.
Itsellä Superb ja kaverilla V70 (2010), niin vaikka superbissa isompi kontti mittojen mukaan niin volvon suora perä tuo aivan eri tavalla litroja pakkaukseen kuin superbin viisto.

Qashqaita suosittelen kiertelemään aika varauksilla. Sukulaisilla ollut noita pari kappaletta ja kyllästyivät jatkuvaan pajalla käyttämiseen kaikenlaisien pikku vikojen takia. Tosin ne oli 1.sukupolven vekottimia, että en tiedä mitenkä uudet.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 420
Viestejä
4 507 219
Jäsenet
74 396
Uusin jäsen
A77A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom