Mikä auto minulle?

Rellulla on 4 vuoden tai 100tkm takuu ja oli jo tuolloinkin. Käytetty tai ei käytetty, sillä ei ole mitään merkitystä.

Joko kaverisi on laiminlyönyt huollot ja rikkonut itse autonsa tai sitten jutussa haiskahtaa jokin oikein kunnolla.

Mulla on 2016 Espace, jossa oli 5 vuoden takuu. Ostin käytettynä mutta käytin takuussa korjaamassa ilmastointia, sisätilan pieniä kauneusvirheitä ja muuta pientä. Takuu päättyi syyskuussa 2021. Muuta erikoista ei autoon ole tullut.

Summa summarum. Jos Rellua harkitsee, osta takuunalainen auto. Takuu toimii erittäin hyvin ja korjaavat mukisematta kaiken takuunalaisen.
 
Viimeksi muokattu:
Yksittäistapaus josta ei tarjolla tarkempia tietoja - ei varmaankaan kannattane tuosta näiltä pohjilta enempää vääntää. Rakentavan keskustelun perusteita voisi myös tähän liittyen palautella mieleen, kiitos.
 
Yksittäistapaus josta ei tarjolla tarkempia tietoja - ei varmaankaan kannattane tuosta näiltä pohjilta enempää vääntää. Rakentavan keskustelun perusteita voisi myös tähän liittyen palautella mieleen, kiitos.

Täytyy kyllä myöntää, että jos olisin tiennyt minkälaiseen Rellu-fanien ristikuulusteluun heittämäni anekdootti johtaa, niin olisin kyllä varmasti jättänyt kertomatta....
 
Niin siinä monesti saattaa käydä, jos heittää keskusteluun anekdootteja joita ei pysty tarkemmin taustoittamaan.

Niinno, sanoisin että suunnilleen 95% kaikesta internetkeskustelusta eri autojen luotettavuuteen liittyen on enemmän tai vähemmän anekdotaalista. Kieltämättä nyt kaiken tämän typerän jankkaamisen jälkeen tekisi mieli kysäistä kaverilta mikä siinä autossa oikein hajosi.

ps. anekdootin määritelmä on enemmän tai vähemmän se, että se ei ole erityisen taustoitettu saati edustava argumentti, siksipä sillä nimenomaan alkuperäisen viestini alustin.
 
Niinno, sanoisin että suunnilleen 95% kaikesta internetkeskustelusta eri autojen luotettavuuteen liittyen on enemmän tai vähemmän anekdotaalista. Kieltämättä nyt kaiken tämän typerän jankkaamisen jälkeen tekisi mieli kysäistä kaverilta mikä siinä autossa oikein hajosi.

ps. anekdootin määritelmä on enemmän tai vähemmän se, että se ei ole erityisen taustoitettu saati edustava argumentti, siksipä sillä nimenomaan alkuperäisen viestini alustin.
Kysäseppä ihan piruuttaan, alkoi jo meikäläistäkin vähän kiinnostamaan että mistä oli lopulta kyse! :geek:

Juu ja alkuperäinen viesti oli kyllä anekdootiksi pohjustettu, mutta sitä ei kaikki selvästikään hoksannut ja toisaalta sellaisenaan menee lopulta aika nollasisällöksi.
 
Rellun ystävät! Voitte levätä rauhassa, sillä merkin kunnia on palautettu!

En viitsinyt soittaa kaverille kun on Keski-Suomessa pilkkimässä tällä hetkellä, mutta vanha WhatsApp keskustelu paljasti, että konerikon aikaan kilsoja olikin jo 120 tkm ja remppa oli vaan kolme tonnia. Kyse oli sittenkin venyneestä jakoketjusta, minkä seurauksena kansiremppa ja imuventtiilien vaihto ym. Huolto-ohjelman mukaan oli kuitenkin menty. Olen todennäköisesti muistanut muitakin määreitä väärin. Mitä me tästä opimme? Ei ole ihmisen muistiin luottamista anekdoottienkaan kanssa!

Anyway, jokohan riittäis? :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Ootko sä Rellulla töissä vai miksi tää on sulle niin sydämen asia, että tällaista täysin irrelevanttia anekdoottia pitää puida viestikaupalla? :D

En tiedä vittuakaan mistään Rellun takuista mutta kerrataan nyt:

Auto oli tyyliin vuosimalli -17
Kaveri osti sen käytettynä vuonna 2019, silloin kilsoja joku 60 tkm tms.
Vuonna 2020 auton konetilan yleisessä suunnassa kosahti jotain käynnistyksen yhteydessä, mutta ei kuitenkaan jakoketju
Kaveri maksoi korjauksen omasta pussistaan ja se oli useamman tuhatta euroa. Hinta jäi lähinnä sen takia, että se oli merkittävä summa suhteessa koko autosta maksettuun hintaan.

Ei maininnut mitään käyttäjävirheestä, eikä mulla nyt ole varsinaisesti mitään erityistä syytä sellaista olettakaan. Miksi tämä Rellun maaginen takuu ei korvannut? En tiedä. Oliko Rellullla tuollainen diili jo silloin? Siirtyykö se myös käytettyyn? Mitä kaikkea se oikeasti kattaa? En tiedä, eikä nyt oikeastaan ihan hirveästi kiinnostakaan.

Jos ahdistaa, että joku loukkaa sun lemppari-automerkkisi kunniaa internetissä, niin voit kuitata tämän vain paskapuheeksi, niin päästään molemmat jatkamaan elämäämme. Ei saatana. :D

En ole rellulla töissä, en ole merkkiuskovainen, puutun vain sun väitteisiin että takuun alaiseen autoon joutuu itse maksamaan monien tuhansien remontteja.

Kuten tuossa itse kirjoitit, niin muistit itse kaikki päin helvettiä joten se selittää asian, hyvä vain että ihmiset on tarkkana niin ei kaikki esson baarin keskustelut leviä miten sattuu...
 
Minkälaisia vehkeitä nuo uudemmat esim 2019vm 1.0 tsi koneella olevat golfit ovat? Mitkä on relevanteimmat erot varusteissa trendlinessä ja luxlinessä? Oli todella vaikea löytää jotain tietoa noista varustepaketeista
 
Minkälaisia vehkeitä nuo uudemmat esim 2019vm 1.0 tsi koneella olevat golfit ovat? Mitkä on relevanteimmat erot varusteissa trendlinessä ja luxlinessä? Oli todella vaikea löytää jotain tietoa noista varustepaketeista
Tuoreita vehkeitä suht, ei kai niissä isompia.. Takaovet voi kai vuotaa uusissakin - tyyppivika. Perusmalleissa ei kovin hyvät valot? Löytyiskö googlella vanhoja hinnastoja, niissä on aika pitkään lueteltu varusteet eri versioissa? Muistelen että luxline ois ollut melko sama kuin comfortline. Trendline kuitenkin ihan perusmalli, mutta siihenkin on saanut jotain varusteita tyyliin automaatti-ilmastointi, cruise, tutkat ja webasto. Luxlinessa nuo varmaan on plus metalliväri, erilainen verhoilukangas? No webastosta en ole varma. ”Pianolakatut” eli kiiltomuoviset koristepaneelit ohjaamossa on aivan syvältä (pöly, naarmut), se mattamaisempi hopea parempi, jos voi valkata. Vanhemmissa oli molempia tarjolla. Joka tapauksessa automaatti-ilmastointi kannattaa olla, nykyaikaa. Eli varusteltu trendline vähintään mielellään. 60k eka kalliimpi huolto kai, onko lähellä/tehty?
 
Kysytääs mielipiteitä vielä.
Eli budjetti on paisunut karkeasti 40 tuhanteen.
Ajoa tulee noin 30tkm vuodessa, joten arvostan autossa luotettavuutta ja pientä kulutusta sekä mukavuutta ajomääristä johtuen.
Sähköauto ei sovellu pitkien ajomatkojen ja alueeni heikon latausinfran puolesta vielä tarpeisiini.
 
Kysytääs mielipiteitä vielä.
Eli budjetti on paisunut karkeasti 40 tuhanteen.
Ajoa tulee noin 30tkm vuodessa, joten arvostan autossa luotettavuutta ja pientä kulutusta sekä mukavuutta ajomääristä johtuen.
Sähköauto ei sovellu pitkien ajomatkojen ja alueeni heikon latausinfran puolesta vielä tarpeisiini.
Minkä tyyppisistä ajoa? Tilantarve? Jotain tiettyjä must have juttuja tai vastaavasti mitä ei missään nimessä.
 
Minkä tyyppisistä ajoa? Tilantarve? Jotain tiettyjä must have juttuja tai vastaavasti mitä ei missään nimessä.
Enimmäkseen maantieajoa. Sedanillakin pärjää, nykyään on farkku mutta aika harvoin sille tilalle on todella ollut tarvetta. Tehoa olis kiva olla, että pääsee tarvittaessa turvallisesti ja nopeasti ohi, eli sanotaan vaikka vähintään 200hp.
 
Enimmäkseen maantieajoa. Sedanillakin pärjää, nykyään on farkku mutta aika harvoin sille tilalle on todella ollut tarvetta. Tehoa olis kiva olla, että pääsee tarvittaessa turvallisesti ja nopeasti ohi, eli sanotaan vaikka vähintään 200hp.
Lähtisin katsomaan vuosimallin 2018 ja uudempia MB e-sarjaa tai BMW 530.
 
Enimmäkseen maantieajoa. Sedanillakin pärjää, nykyään on farkku mutta aika harvoin sille tilalle on todella ollut tarvetta. Tehoa olis kiva olla, että pääsee tarvittaessa turvallisesti ja nopeasti ohi, eli sanotaan vaikka vähintään 200hp.

Mitenkäs joku kansanauto?

Esimerkiksi SuperB tai toinen ehdokas.

Taikka sitten aivan toisesta päästä F01:nen, siinä olisi ainakin mukavuutta ja voimaa, luotettavuus ja pieni kulus eivät välttämättä täyty.
 

Sieltä vaan haku auki ja mieleisillä varusteilla etsimään.
Lähtisin katsomaan vuosimallin 2018 ja uudempia MB e-sarjaa tai BMW 530.
Mitenkäs joku kansanauto?

Esimerkiksi SuperB tai toinen ehdokas.

Taikka sitten aivan toisesta päästä F01:nen, siinä olisi ainakin mukavuutta ja voimaa, luotettavuus ja pieni kulus eivät välttämättä täyty.

Kiitos ehdotuksista, mutta jotenkin ei sytytä vielä..
 
Eniten näistä Lexus tai E-Mersu kiehtoo. En tosin tiedä kannattaako enää dieselautoa ostaa.
 
Täällä on muistaakseni joskus kehuttu tuota Suzuki Swiftiä 1.6 litran moottorilla, vm 2007-2010.
Oliko niissä jotain erikoista mitä pitäisi katsoa?
Jos renkaan koko on tosissaan 195 45 r 17 niin vaikuttaisi olevan harvinaisempi koko.
Nyt on yksi myynnissä, sitä ei toki voi harkita koska japsimalli https://m.nettiauto.com/suzuki/swift/12742624
 
Täällä on muistaakseni joskus kehuttu tuota Suzuki Swiftiä 1.6 litran moottorilla, vm 2007-2010.
Oliko niissä jotain erikoista mitä pitäisi katsoa?
Jos renkaan koko on tosissaan 195 45 r 17 niin vaikuttaisi olevan harvinaisempi koko.
Nyt on yksi myynnissä, sitä ei toki voi harkita koska japsimalli https://m.nettiauto.com/suzuki/swift/12742624

Kahdella tutulla on Swiftit, tosin perus 1,3 mallit. Mainittakoot että kumpikin on autoasentajia, toinen suzukilla ja toinen nykyään toisaalla, mutta auto on pysynyt. Jos se on mekaanikon valinta niin siltä pohjalta voi päätellä että huolettomia vehkeitä.
 
Kahdella tutulla on Swiftit, tosin perus 1,3 mallit. Mainittakoot että kumpikin on autoasentajia, toinen suzukilla ja toinen nykyään toisaalla, mutta auto on pysynyt. Jos se on mekaanikon valinta niin siltä pohjalta voi päätellä että huolettomia vehkeitä.

Nimenomaan oikein mekaanikoilla kun ei ole jaksoa ja kiinnostusta koljata omia kulkineita enään työajan jälkeen
 
Kahdella tutulla on Swiftit, tosin perus 1,3 mallit. Mainittakoot että kumpikin on autoasentajia, toinen suzukilla ja toinen nykyään toisaalla, mutta auto on pysynyt. Jos se on mekaanikon valinta niin siltä pohjalta voi päätellä että huolettomia vehkeitä.
Juu kuulema luotettavia ovat kun aikanaan Swift Sportista kyselin kaverilta joka huoltaa myös Suzukeja. Ainoa mitä sanoi silloin että osien saatavuus oli ongelmana. Vika saattoi olla helppo korjattava yms mutta koska osaa ei saanut autokin seisoi.
 
Sisko tarvisi perheineen isompaa autoa: farkku, automaatilla, 2 turvaistuinta ois hyvä mahtuu, sekä paksiin tuplarattaat kamoineen sekä hinnan jääden mielellään alle 13k. Eli isompaa perheautoa, corolla/focus/v60 kokoiset omaavat kuulemma turhan ahtaat takatilat. Ovat nyt pärjänny s80 ja avensis sedaneilla, mut meinaavat siirtyä yhteen autoon.

Näitä itse katsellut, mut sanokaas heikkoudet ja miinukset, varsinkin noista vageista et kuuluuko niihin dsg/tsfi ongelmaperheisiin.
 
Sisko tarvisi perheineen isompaa autoa: farkku, automaatilla, 2 turvaistuinta ois hyvä mahtuu, sekä paksiin tuplarattaat kamoineen sekä hinnan jääden mielellään alle 13k. Eli isompaa perheautoa, corolla/focus/v60 kokoiset omaavat kuulemma turhan ahtaat takatilat. Ovat nyt pärjänny s80 ja avensis sedaneilla, mut meinaavat siirtyä yhteen autoon.

Näitä itse katsellut, mut sanokaas heikkoudet ja miinukset, varsinkin noista vageista et kuuluuko niihin dsg/tsfi ongelmaperheisiin.
Skodaan ei taida olla vielä tehty moottoriremonttia->hylkyyn.

Audiin se näkyy hiljattain olevan tehty, hinta vain tuntuu melko korkealta.

Avensin noista luotettavin.

Kian dct vaihteistossa on ollut muistini mukaan melko isojakin ongelmia ainakin kytkinpuolella ja hammaskehässä.
 
Sisko tarvisi perheineen isompaa autoa: farkku, automaatilla, 2 turvaistuinta ois hyvä mahtuu, sekä paksiin tuplarattaat kamoineen sekä hinnan jääden mielellään alle 13k. Eli isompaa perheautoa, corolla/focus/v60 kokoiset omaavat kuulemma turhan ahtaat takatilat. Ovat nyt pärjänny s80 ja avensis sedaneilla, mut meinaavat siirtyä yhteen autoon.

Näitä itse katsellut, mut sanokaas heikkoudet ja miinukset, varsinkin noista vageista et kuuluuko niihin dsg/tsfi ongelmaperheisiin.

Ceedhän on juurikin tuota Focus/Corolla/V60-kokoluokkaa? Korealaisten osalta i40 tai Optima olisi haluttua segmenttiä.
 
Totta kyl ceedistä, mut avensiksia ne nyt sano viikol käyvän katsomas, ehkä myös qashqaita vaik epäilen sen paksia.

Kasvaimessa kannattanee epäillä paljon muutakin, eihän se kovin laadukkaan auton maineessa ole, vaikka suosittu onkin.
 
Juu kuulema luotettavia ovat kun aikanaan Swift Sportista kyselin kaverilta joka huoltaa myös Suzukeja. Ainoa mitä sanoi silloin että osien saatavuus oli ongelmana. Vika saattoi olla helppo korjattava yms mutta koska osaa ei saanut autokin seisoi.
Toi Swift Sport onkin hyvin harvinainen täällä. Itellä kakkosautona 1.3 Swift, jolla tietysti itse joudun ajamaan kaikki arkiajot. Luotettava joo, tukivarren puslat ja pallonivelet sekä takajouset on noita heikkoja kohtia. Ovien lukot on kanssa heikot, eikä niitä oikein löydy purkaamoilta. Ruoste tietty vaivaa myös, varsinkin takapäätä.
Mikään ajonautinto se ei ole. Rämisee, kolisee ja ulisee. Aavikkovälitykset vie lopunkin ilon ajosta tolla pikkukoneella ja niillä saa myös vaihdelaatikon rikki helposti, kun jurnuttaa isolla vaihteella pienillä kierroksilla. Kulutuskaan ei mikään kovin pieni ole omilla ajoilla.
 
Toi Swift Sport onkin hyvin harvinainen täällä. Itellä kakkosautona 1.3 Swift, jolla tietysti itse joudun ajamaan kaikki arkiajot. Luotettava joo, tukivarren puslat ja pallonivelet sekä takajouset on noita heikkoja kohtia. Ovien lukot on kanssa heikot, eikä niitä oikein löydy purkaamoilta. Ruoste tietty vaivaa myös, varsinkin takapäätä.
Mikään ajonautinto se ei ole. Rämisee, kolisee ja ulisee. Aavikkovälitykset vie lopunkin ilon ajosta tolla pikkukoneella ja niillä saa myös vaihdelaatikon rikki helposti, kun jurnuttaa isolla vaihteella pienillä kierroksilla. Kulutuskaan ei mikään kovin pieni ole omilla ajoilla.
Juu ja koeajolla tuli hyvin selväksi että turbokoneisiin tottuneena ei tuo Suzukin vapari enää riittänyt vaikka olikin se tehomalli. Paperilla kaikki ok, takateillä yms kun kierroksia pääsi käyttämään oli jees mutta normi kaupunkiajossa oli todella rasittava totaalisen alaväännön puutteen takia. Kaupunkiajo vaihtelevine nopeuksineen oli todella ärsyttävää koska jouduit ei nyt keskittymään mutta huomioimaan tuon ja piti käyttää jatkuvasti kierroksia ja hämmentää vaihteita koska koneessa ei riittänyt puhti yhtään isommalla vaihteella liikenteen mukana vauhdin vaihteluun. Harrasteessa tms tuo ei ole ongelma mutta arkiajossa liikaa. Muovisuuden ja muun olisi sietänyt mutta tuo kone ajoi Ibiza Cupran ostoon vaikka hinta pomppasikin. Varmaan ihan ok jos ei ole tottunut turbokoneiden tai isompien vapareiden alavääntöön.
 
Totta kyl ceedistä, mut avensiksia ne nyt sano viikol käyvän katsomas, ehkä myös qashqaita vaik epäilen sen paksia.

Mites Volvon V70? Ruotsalaista laatua.
Itsellä Superb ja kaverilla V70 (2010), niin vaikka superbissa isompi kontti mittojen mukaan niin volvon suora perä tuo aivan eri tavalla litroja pakkaukseen kuin superbin viisto.

Qashqaita suosittelen kiertelemään aika varauksilla. Sukulaisilla ollut noita pari kappaletta ja kyllästyivät jatkuvaan pajalla käyttämiseen kaikenlaisien pikku vikojen takia. Tosin ne oli 1.sukupolven vekottimia, että en tiedä mitenkä uudet.
 
Lisäksi Qashqai ei sieltä isoimmasta päästä ole. Mahtuuko tuplarattaat edes konttiin? Kaverilla oli +2 malli ja valitteli koko ajan tilanpuuttetta edessä kun takana oli turvaistuimet.
 
Lisäksi Qashqai ei sieltä isoimmasta päästä ole. Mahtuuko tuplarattaat edes konttiin? Kaverilla oli +2 malli ja valitteli koko ajan tilanpuuttetta edessä kun takana oli turvaistuimet.
Myös T25 Avensiksessa oli sama ongelma tietyillä turvaistuimilla. En tiedä onko T27 (2008 - ) yhtään sen parempi.
Qashqain kontti on tosiaan kohtalaisen pieni. Isällä on ollut muutaman vuoden 1.sukupolven Qashqai 2.0 bensakoneella, eikä siinä kyllä mitään vikoja ole ollut. Kuluvia osia on vaihdeltu vain, eli niveliä ja jarruosia.
Volvon V70 on tunnetusti ollut sisätiloiltaan hyvä, että jos tilavuutta tarvii, niin semmonen sitten.
 
Ja V70:stä nimenomaan viimeisin korimalli eli mk3 (2008-2015(?)) on väljin takaistuimien osalta. Mk2 ei ihan samaan yllä, ja lisäksi mk2:ssa ei ole ollut isofix-kiinnikkeitä suoraan tehtaalta - ne kyllä saa asennettua jälkikäteen takapenkkiin.

Tavaratilaahan molemmissa on kiitettävästi.
 
Qashqain ne sentää hylkäs pois, kun tänään kävivät muutamassa liikkeessä kattelemassa. V70 on haastava löytää kohtuu kilsoilla kun vertaa avensiksiin, et hintakin ois viel tuos tavoittees. Diesel avensista -14 kävivät koesovittaas nii kuulemma vaikutti hyvältä sisätiloiltaan, et ehkä vastaavan päätyvät.
 
Sisko tarvisi perheineen isompaa autoa: farkku, automaatilla, 2 turvaistuinta ois hyvä mahtuu, sekä paksiin tuplarattaat kamoineen sekä hinnan jääden mielellään alle 13k. Eli isompaa perheautoa, corolla/focus/v60 kokoiset omaavat kuulemma turhan ahtaat takatilat. Ovat nyt pärjänny s80 ja avensis sedaneilla, mut meinaavat siirtyä yhteen autoon.

Näitä itse katsellut, mut sanokaas heikkoudet ja miinukset, varsinkin noista vageista et kuuluuko niihin dsg/tsfi ongelmaperheisiin.
Mites olis Hyundai i40 tai Kia Optima farkkuna. Molemmat käsittääkseni suhteellisen edullisia pitää. Itselläni ollut n. 5v i40 1.7d ja eipä tuohon paljon huoltoja enempää ole tehty. Välillä jarruja herkistelty. Noita pitäs saada suhteellisen uusia ja kohtuu kilsoilla budjettiin.
 
Kaveri katsellut työmatkakulkineeksi käytettyä plug-in hybridiä. Päivittäinen työmatka 22,5km per suunta ja työpaikalla ei latausmahdollisuutta. Iso osa matkasta 80-100km/h rajoitusaluetta. Kotona kylmä autokatos ja tavallinen pistorasia. Mitä vaihtoehtoja noin 25ke hintaluokasta löytyy, joissa olisi mahdollisimman pitkä toimintamatka pelkällä sähköllä?

Golf GTE:n kokoluokka olisi riittävä, mutta Golffissa oli ollut kuulemma aika kova rengasmelu nykyiseen diesel C Mersuun verrattuna.
 
Kaveri katsellut työmatkakulkineeksi käytettyä plug-in hybridiä. Päivittäinen työmatka 22,5km per suunta ja työpaikalla ei latausmahdollisuutta. Iso osa matkasta 80-100km/h rajoitusaluetta. Kotona kylmä autokatos ja tavallinen pistorasia. Mitä vaihtoehtoja noin 25ke hintaluokasta löytyy, joissa olisi mahdollisimman pitkä toimintamatka pelkällä sähköllä?

Golf GTE:n kokoluokka olisi riittävä, mutta Golffissa oli ollut kuulemma aika kova rengasmelu nykyiseen diesel C Mersuun verrattuna.
Taitaapi olla Prius Phev pisin sähkökantama tuohon hintaluokkaan, n.50km. Ja taitaa priussilla olla sähkön loppumisen jälkeenkin pienin kulutus kilpailijoista.
Alla hyvä raportti siitä mitä voi tuolta odottaa. En siis itse omista priusia mutta mietin vakavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaapi olla Prius Phev pisin sähkökantama tuohon hintaluokkaan, n.50km. Ja taitaa priussilla olla sähkön loppumisen jälkeenkin pienin kulutus kilpailijoista.
Alla hyvä raportti siitä mitä voi tuolta odottaa. En siis itse omista priusia mutta mietin vakavasti.
Saattaa siinä Priusissa sitten vaan olla se rengasmelu vielä astetta Golf GTE:tä pahempi, ainakin jos on nettipalstoja uskominen.
 
Saattaa siinä Priusissa sitten vaan olla se rengasmelu vielä astetta Golf GTE:tä pahempi, ainakin jos on nettipalstoja uskominen.
Se voi olla, mut sit pitää tehdä vaan valinta kulutuksen ja metelin väliltä. Toyotalla taitaa olla myös plug in priusissa 10v/350tkm akkutakuu mitä vw ei varmaan tarjoa. Tämmöisten asioiden välillä just itse puntaroin koko ajan :D
 
Se voi olla, mut sit pitää tehdä vaan valinta kulutuksen ja metelin väliltä. Toyotalla taitaa olla myös plug in priusissa 10v/350tkm akkutakuu mitä vw ei varmaan tarjoa. Tämmöisten asioiden välillä just itse puntaroin koko ajan :D
Kuten myös. Lähinnä tartuin tuohon rengasmeluun siksi, että Golf GTE oli juuri sen vuoksi rankattu pois vaihtoehdoista.
 
Haussa nykyistä -06 Honda Civiä tilavampi ja vähäruokaisempi auto, hintaa max. 10 000€.

Olen katsellut nettiautosta tarjontaa ja nyt pähkäilen eri merkkien ja mallien kanssa, että mikä mahtaisi sopia omiin mieltymyksiini parhaiten.

Nettiauton perusteella olen rajannut vaihtoehdoiksi:
Mark 3 Ford Focus 1.0 tai 1.6 EcoBoost koneella
Hyundai i40
Peugeot 1st gen 2008 ja 2nd gen 308 SW farmari
Citroen DS5 2012
Kia Cee'd 2012->
Nykyistä Civiciä seuranneen Hondan Civicin

VAG-konsernin tuotoksia en ole katsellut, kun en yhtään muista mitkä mallivuodet, vaihteistot ja koneet olivat niitä ongelma tapauksia.

Autossa olisi hyvä olla ainakin ilmastointi, monitoiminen nahkainen ohjauspyörä ja vakkari.
 
Haussa nykyistä -06 Honda Civiä tilavampi ja vähäruokaisempi auto, hintaa max. 10 000€.

Olen katsellut nettiautosta tarjontaa ja nyt pähkäilen eri merkkien ja mallien kanssa, että mikä mahtaisi sopia omiin mieltymyksiini parhaiten.

Nettiauton perusteella olen rajannut vaihtoehdoiksi:
Mark 3 Ford Focus 1.0 tai 1.6 EcoBoost koneella
Hyundai i40
Peugeot 1st gen 2008 ja 2nd gen 308 SW farmari
Citroen DS5 2012
Kia Cee'd 2012->
Nykyistä Civiciä seuranneen Hondan Civicin

VAG-konsernin tuotoksia en ole katsellut, kun en yhtään muista mitkä mallivuodet, vaihteistot ja koneet olivat niitä ongelma tapauksia.

Autossa olisi hyvä olla ainakin ilmastointi, monitoiminen nahkainen ohjauspyörä ja vakkari.

Sanon näin huonolla omalla kokemuksella, et tuota 1.6ecoboostia kannattaa seurailla kun kilsat menee yli 160tkm. Pirun mukava kone ajaa ja syö vähän, mut kalliiksi tuli itselle kun 3 sylinteri ja laakerointi petti. Puhuivat korjaamolla et mahdollisesti pitkän ajan LSPI:n aiheuttama väsymys.
Kolleegalla oli DS5 (thp156-moottori) jakoketju oli venynyt 90tkm kohdalla, et tais vaatia hieman isomman rempan koneeseen.
 
Unohtui laittaa, että haussa tosiaan bensa tai hybridi.
Diesel ei näillä kilometreillä ja hinnoilla ole kovinkaan järkevä vaihtoehto.

Mitenkäs sit jos on jo tehty koneremppa, niin kestääkö miten ja onko muita isompia vikoja tiedossa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 816
Viestejä
4 679 587
Jäsenet
76 662
Uusin jäsen
benq

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom