Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mersut ruostuu helposti. itellä ollu vito ja c180 farkku. vito lahos alahelmoista kauttaaltaa ja farkku pohjasta peräpäästä ja takaluukku läpimätä. vehkeillä oli 10vuot ikää
uudemmissa merssuissa ei enää tuota ruosteongelmaa w204 ei ainakaan enään. Tuo ongelma syntyi kun daimlerin hankinta suorcas halvinta terästä ja samalla siiryttiin vesipohjasiin pintakäsittelyaineineisin ja tää kombo on historiaa.
Mistä vuosimallista lähtien nuo muuten ei mätäne käsiin? Noin yleisesti ottaen, Vito kiinnostais, mutta kaikki mitä kattonu, siis niitä vähän vanhempia, niin lahoa löytyy.
En osaa tarkkaan sanoa mutta ainakin 1996-2006 on paljon ruosteongelmaa.
Tähän kaipaisin kyllä lisätietoja. Käsittääkseni nuo Bemarin 3 litran dieselit ovat varsin luotettavia ja Automaattilaatikko on tyyliin parasta mitä tällä hetkellä on tarjolla. Nelisylinterissä koneissa on ollut ongelmia jakoketjun kanssa, mutta 6-mukinen kone on tältäkin osin parempi. Nelikoissa jakolaatikoissa on ollut hieman ongelmia, mut muuten luotettavia vehkeitä. Edeltäjässä E60/E61 oli lastentauteja, mut F10/F11 on luotettavassa maineessa
w204 ja w212 ovat käsitykseni mukaan täysin ruostevapaita. w203 loppupään mallit parempia 2005 eteenpäin ja samanlailla w211 faceliftistä 2006 eteenpäin myös parempia ruostetta vastaan. Pakuista ei havaintoa mutta kai noihin samoihin aikoihin myös pakuja suojattu paremmin.Mistä vuosimallista lähtien nuo muuten ei mätäne käsiin? Noin yleisesti ottaen, Vito kiinnostais, mutta kaikki mitä kattonu, siis niitä vähän vanhempia, niin lahoa löytyy.
Olisiko hieman tarkentaa että millaisia ongelmia? Jos nyt joku sattuu noita katselemaan, niin tuo viesti ei juuri anna lisäarvoa, että mihin kannattaa kiinnittää huomiota ostopäätöstä tehtäessä.F10/F11 on niin tuore malli, ettei sen luotettavuudesta voi vielä vetää kovin suuria johtopäätöksiä. E39 oli erittäin hyvä ja kärsi vain muutamista suunnitteluvioista. Väittäisin tuon olevan paras koskaan tehty BMW. E60/61 vaikuttavat kärsivän suhteellisen paljon lastentaudeista vaikka jakavatkin jonkin verran E39:n perintöä.
Kiitos, tämä on periaatteessa ihan relevantti vaihtoehto jota olen itsekin pohtinut. Vanhemman 6-sarjan design tosin näyttää omaan silmään vähän vanhentuneelta eikä varsinaisesti ajattomalta.BMW 6-sarja?
BMW 645 CiA Coupe Coupé 2003 - Vaihtoauto
Jos en olisi perheellinen niin olisi pihalla.
BMW 545 saisi alkaen 13 000€. Taitaa olla sama tekniikka kuin tuossa 645:ssa. Toisaalta alkaahan nuo olla jo aika vanhoja autoja.Mikä auto minulle? Haluisin hieman erikoisemman auton, jossa voisi olla ainakin osa seuraavista ominaisuuksista
- Bensa
- Automaatti
- Yli 200 hv, 0-100 7 sek tai alle
- 2 ovea
- Taka- tai neliveto
- saksalainen
- golfbagi pitää mahtua takapaksiin penkkejä kaatamatta
- kilsoja tulee reilu 10tkm vuodessa joten bensankulutuksella ei juurikaan ole väliä.
Ykkösvaihtoehto tällä hetkellä on Bemarin 228i Coupe M-Sport, mutta auton hinta (~35ke) vähän arveluttaa ja on aivan suunnitellun maksimibudjetin ylärajoilla. Toisena vaihtoehtona sama auto pienemmällä koneella, 220i. Periaatteessa vanhempaa 3-sarjan coupea voisin harkita myös, mutta E92 korimalli ei oikein istu silmään. Myös F10 sarjan Bemarit kiinnostaa, vaikka auto on aivan tarpeettoman iso minulle.
Toisaalta olisin avoin ainakin Mersuille ja muillekkin merkeille. Hinta saisi mieluiten olla 20-25ke luokassa, mutta periaatteessa budjetti venyy tuonne 35ke tuntumaan.
Mites ihan Tojotan Celica? Alle 2ke näytti äkkiseltään olevan 17 kpl tieliikennekelpoisia yksilöitä. Kai tuosta määrästä voisi jo paremman yksilön löytää. Toki ovat jo "vanhoja" autoja mutta omiin, tojota-lasein varusteltuihin, silmiin ihan kivan erilaisen näköisiä vielä tänäkin päivänä.Ensimmäistä omaa autoa katsellut tällaisilla vaatimuksilla:
- Bensa
- Manuaali
- 2- tai 3-ovinen
- Pieniruokainen, 0-100 11 s tai alle
- Ei laho aivan heti (tietysti yksilövaihtelua mallista riippumatta)
- Hinta korkeintaan n. parin tonnin luokkaa
Toyota Paseota ja Ford Pumaa tullut katseltua, kokemuksia? Toki aina saa lainattua autoa, mutta kokeillaan.
Onko Fabia 1.0 liian hengetön moottoritienopeuksiin Suomessa?
Koeajolla toki selviäsi, mutta ehkä jollakin on Fabia itsellä?
Esim Skoda Fabia 1,0 Ambition (MY16) Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
Youtubesta löytyy toki videota
Mutta videosta on vaikea ajatella et miten käytännössä pääseekö esim rekan ohi siinä missä millä tahansa vanhalla 1.6 1.8 tms koneellakin?
Ok, pitänee tosiaan käydä koeajaan. Mutta ennakko-oletus on et olis liian laiska.Se 1.0 TSI moottori on minusta ihan riittävän pirteä.
Skoda myyjä sanoi että nuo vaparit (75hv) on vaikeita myydä, koska moottori on niin hengeton. 1.0 TSI tai vanhempi 1.2 TSI on parempia.
Taitaa olla jostain 2013 nurkilta eteenpäin hihnalla. Täältä voi tarkistaa: search for auto parts, spare parts aggregator, buy spare parts and aftermarket parts for a carOk, pitänee tosiaan käydä koeajaan. Mutta ennakko-oletus on et olis liian laiska.
1.2 TSI tosiaan olis kiva, mut sit hinta pomppaa oman 12k budjetin yli jos vaatii et auto pitää olla hyvillä varusteilla, uudehko (max 2014) ja alle ~100k ajettu.
Onkohan mitään tietoa mistä lähtien noi TSI Fabiat on jakohihnalla?
Niin ja kai tuo 2016 1.0 ei-tsi on hihnalla?
Taitaa olla jostain 2013 nurkilta eteenpäin hihnalla. Täältä voi tarkistaa: search for auto parts, spare parts aggregator, buy spare parts and aftermarket parts for a car
Näinhän se on. Tuo toothed belt on jakohihna, mutta kertoo sen tyypin eli se on hammashihna. On olemassa myös urahihnoja ja vain hihna, joissa ei siis ole uria tai hampaita.Huh huh.. nyt menee omankin englannin taidon yli..
Sanakirja.org sanoo
jakoketju = timing chain
jakohihna = timing belt
Jos sit etsii tuolta esim 2016 Fabiaa
engine Fabia (FAB) 2016 year Skoda EUROPA
niin löytyy toothed belt... jonka haettuamme googlesta päädymme tänne
Toothed belt - Wikipedia
"A toothed belt; timing belt; "
... eli ilmeisesti toothed belt = timing belt = jakohihna
Paskanmarjat sanon minä. Noin varmaan ajateltiin vaikka 90-luvun 1.3 litraisista corolloista (puhumattakaan DX:stä). Silti niitä löytyy vielä nettiautosta 153 kpl joista 27 kpl ajettu yli 295 tkm. Mielestäni kertoo ihan hyvästä kestävyydestä vaikka noita on ajettu koko ajan "nilkka suorana", kuten asiasi esitit. Muutenkin löytyi 325 kpl bensa-autoja joissa <90 hp tehoa ja yli 295 tkm mittarissa.Taitaa olla jostain 2013 nurkilta eteenpäin hihnalla. Täältä voi tarkistaa: search for auto parts, spare parts aggregator, buy spare parts and aftermarket parts for a car
Itse olen hieman skeptinen noiden pienten koneiden kestävyydestä kun niille ei tule "kevyttä" ajoa ollenkaan vaan koko ajan saa vetää nilkkasuorana. Voi olla, että on suunniteltu siihen mutta harva laite kestää täyttä suorituskykyä kauhean pitkään.
1.3 on jo kuitenkin kolmannes lisää moottorin kokoon, on siis aika iso ero koossa eikä suoraan voi verrata. Äsken kun laitoin nettiautoon maksimikooksi litran, bensakone ja yli 200tkm ajettu niin ei enää hirveän montaa sieltä löydy, saatika mitään kovin arvonsa pitänyttä. Itse en hankkisi, jos on tarkoitus kilometrejä kerryttää, mutta kukin tyylillään.Paskanmarjat sanon minä. Noin varmaan ajateltiin vaikka 90-luvun 1.3 litraisista corolloista (puhumattakaan DX:stä). Silti niitä löytyy vielä nettiautosta 153 kpl joista 27 kpl ajettu yli 295 tkm. Mielestäni kertoo ihan hyvästä kestävyydestä vaikka noita on ajettu koko ajan "nilkka suorana", kuten asiasi esitit. Muutenkin löytyi 325 kpl bensa-autoja joissa <90 hp tehoa ja yli 295 tkm mittarissa.
Tuo 1.0 moottori tuli myyntiin joskus 2013, eli kovin paljoa ei ole vielä ehditty ajaa. Ilmeisesti kumminkin tosi kestävä moottori.1.3 on jo kuitenkin kolmannes lisää moottorin kokoon, on siis aika iso ero koossa eikä suoraan voi verrata. Äsken kun laitoin nettiautoon maksimikooksi litran, bensakone ja yli 200tkm ajettu niin ei enää hirveän montaa sieltä löydy, saatika mitään kovin arvonsa pitänyttä. Itse en hankkisi, jos on tarkoitus kilometrejä kerryttää, mutta kukin tyylillään.
Toki varmaan näppärä kaupunkipyöritin tuollainen, jos tarkoitus luopua ennen kuin se 200 000 napsahtaa mittariin.
Miten niin koko ajan nilkka suorana? Tämä downsizing-trendihän on juuri sen tulosta, että normaalissa ajossa tarvitaan vain hetkittäin suurempaa tehoa. Pikkuturbothan ovat taloudellisia bensankulutuksen suhteen vain, jos niillä ei revitellä.Itse olen hieman skeptinen noiden pienten koneiden kestävyydestä kun niille ei tule "kevyttä" ajoa ollenkaan vaan koko ajan saa vetää nilkkasuorana. Voi olla, että on suunniteltu siihen mutta harva laite kestää täyttä suorituskykyä kauhean pitkään.
Jep. Ja tuo onkin tosi kallis huolto (siis pelkkä jakohihnan vaihto). Jakohihnan vaihtoväli on 240 tkm tai 10 vuotta.Muistaakseni tuossa Fordin 1.0-litraisessa moottorissa 250 tkm:n kohdalla on isompi huolto, eli silloin vaihdetaan ainakin jakohihna (jos tulee alle 10 vuodessa täyteen).
Trolololoo 2013 Golf 1.2TSI on jo uudemmalla hihnakoneella.Kiertäkää ainakin kaikki nuo VAG-konsernin TSI tekeleet. Tuoreimmista en tosin tiedä.
Omasta Golf 2013 1.2 TSI petti jakoketju 20tkm ja moottori koki täystuhon. Luokaton esitys. Eikä muuten ole ainokainen, noita on aivan helkkaristi.
Ecoboostin hihna ui öljyssä eli purkamista on normaalia enemmän. Siksi tuo maksaa.Jep. Ja tuo onkin tosi kallis huolto (siis pelkkä jakohihnan vaihto). Jakohihnan vaihtoväli on 240 tkm tai 10 vuotta.
"1.0 Ecoboostin hihnanvaihto kustantaa noin 1000€, muihin noin 350-450€"
Jakopää bensakoneissa - Ford-Club Finland
Virallisessa huolto-ohjelmassa on myös venttiilinvälysten tarkistus 240 tkm:n kohdalla.Jep. Ja tuo onkin tosi kallis huolto (siis pelkkä jakohihnan vaihto). Jakohihnan vaihtoväli on 240 tkm tai 10 vuotta.
"1.0 Ecoboostin hihnanvaihto kustantaa noin 1000€, muihin noin 350-450€"
Jakopää bensakoneissa - Ford-Club Finland
Eikö ne hihnakoneet tulleet juuri vuonna 2013?Trolololoo 2013 Golf 1.2TSI on jo uudemmalla hihnakoneella.
Itse katselin tuolta ETKAsta että kutoskoppaset 2013 vielä ketjulla ja seiskakoppaset on hihnalla. Vaihtuu mallisarja juuri siinä siis ja voi olla kumpi vaan.Eikö ne hihnakoneet tulleet juuri vuonna 2013?
Autokauppias Laakkosen tulos rysähti tappiolle - takuukorjaukset rokottivat autokauppiasta | Kauppalehti
Kun juttua lukee ajatuksella niin vähän käytetyn VAG ja BMW osto ei välttämättä ole hyvä ajatus.
Ei varmasti kokoajan, mutta rampeissa saa olla lappu lattiassa että mitään tapahtuu.Tosiaan, ei tuollaisella 1.0 125hv moottorilla tarvitse ajaa kokoajan kaasu pohjassa ja isoilla kierroksilla. Turbon ansiosta vääntökin on parempi kuin vanhassa 1.6 moottorissa ja ajaminen siis vaivattomampaa ja helpompaa. 1.0 moottorin kulutuskin pysyy aika pienenä.
Onko omakohtaista kokemusta, ja jos on, niin onko tällaiselle väitteelle vertailukohtana joku parisataaheppainen menopeli? Nuo pikkuturbothan ovat korvanneet 1.6-litraiset vaparikoneet, joissa on ollut 100-120 hevosvoimaa. Suorituskyky on ihan vastaava, paitsi että pikkuturboilla on alavääntö parempi. Minusta tuollaisella tavallisella autolla ei tarvitse rampeissa ajaa mitenkään kaasu pohjassa, jollei sitten halua leikkiä wannabe-urheilullista ajotyyliä.Ei varmasti kokoajan, mutta rampeissa saa olla lappu lattiassa että mitään tapahtuu.
Itselläni on tällähetkellä tuon tyyppinen 1.6 pikkudiisseli ja kyllähän tuolla saa olla kokoajan lappu lattiassa jos aikoo oikeasti ”kiihdyttää”. Vaikka farkku golffi onkin melko kevyt niin 105 heppaa on vain juuri ja juuri riittävästi. Ero vanhaan 200-heppaiseen ocu räsään on kuin yö ja päivä.Onko omakohtaista kokemusta, ja jos on, niin onko tällaiselle väitteelle vertailukohtana joku parisataaheppainen menopeli? Nuo pikkuturbothan ovat korvanneet 1.6-litraiset vaparikoneet, joissa on ollut 100-120 hevosvoimaa. Suorituskyky on ihan vastaava, paitsi että pikkuturboilla on alavääntö parempi. Minusta tuollaisella tavallisella autolla ei tarvitse rampeissa ajaa mitenkään kaasu pohjassa, jollei sitten halua leikkiä wannabe-urheilullista ajotyyliä.
Tää on juuri tätä, kun menee hemmottelemaan itsensä piloille tehokkailla autoilla. Itseäni ärsytti tehonpuute vasta 65-hevosvoimaisessa Fiat Puntossa. Sekin kulki kohtuullisesti, kunhan piti kierrokset ylhäällä.Itselläni on tällähetkellä tuon tyyppinen 1.6 pikkudiisseli ja kyllähän tuolla saa olla kokoajan lappu lattiassa jos aikoo oikeasti ”kiihdyttää”. Vaikka farkku golffi onkin melko kevyt niin 105 heppaa on vain juuri ja juuri riittävästi. Ero vanhaan 200-heppaiseen ocu räsään on kuin yö ja päivä.
Farkkua tarttis saada japanilaisen urheiluauton tilalle...
-Bensa
-Automaatti
-Vetokoukku tai mahdollisuus jälkiasentaa koukku (Ja vetää muutakin kuin tyhjää kärryä)
-Webasto olisi plussaa
-Mielellään tekniikaltaan luotettavaa
-Ei mielellään yli 10l/100km kulutusta kaupungissa
-Hintaa 9-20k€
Itse tullut siihen tulokseen että Opelin j astra olisi aika passeli vaihtoehto, eikä niin suuri vikainen kuin vaginistit jne. Onko muita hyviä ehdotuksia tai sitten jotain pahaa sanaa opelista?
Tais osua ja upota.Väität minua siis ihan avoimesti valehtelijaksi? Kuinka kehtaat.
Oma J-Astra oli omistuksessa 14kk ja sinä aikana pajalla 11 vai 12 kertaa. Hukkasi jäähdytysnestettä jota ei saatu kuriin (1.4T:lle aika tyypillistä merkkifoorumien mukaan). Sähkövikoja. Älyttömän siistiä kun tehot häviää rekan rinnalla. Lopulta M32 vaihdelootakin (M32 problems googleen tai ihan vaan opel M32 niin löytyy rutosti ongelmia) alkoi näyttää kyntensä ensioireiden muodossa niin pistin vaihtoon.Farkkua tarttis saada japanilaisen urheiluauton tilalle...
-Bensa
-Automaatti
-Vetokoukku tai mahdollisuus jälkiasentaa koukku (Ja vetää muutakin kuin tyhjää kärryä)
-Webasto olisi plussaa
-Mielellään tekniikaltaan luotettavaa
-Ei mielellään yli 10l/100km kulutusta kaupungissa
-Hintaa 9-20k€
Itse tullut siihen tulokseen että Opelin j astra olisi aika passeli vaihtoehto, eikä niin suuri vikainen kuin vaginistit jne. Onko muita hyviä ehdotuksia tai sitten jotain pahaa sanaa opelista?
Minkä vuotinen se sun astra oli? Lähinnä mietityttää ovatko korjanneet loppupään autoista osan viosta. Ja manuaalia noihin en ottaisi juuri tuosta syystä...Oma J-Astra oli omistuksessa 14kk ja sinä aikana pajalla 11 vai 12 kertaa. Hukkasi jäähdytysnestettä jota ei saatu kuriin (1.4T:lle aika tyypillistä merkkifoorumien mukaan). Sähkövikoja. Älyttömän siistiä kun tehot häviää rekan rinnalla. Lopulta M32 vaihdelootakin (M32 problems googleen tai ihan vaan opel M32 niin löytyy rutosti ongelmia) alkoi näyttää kyntensä ensioireiden muodossa niin pistin vaihtoon.
Olihan se ihan jees ajaa toisaalta. Sijaisautona oli yhdessä välissä vastaava automaatti ja se oli ihan karmea luistatattaja. Bensaa paloi ihan seka-ajossakin se kymppi.
5/2012 kilvitetty.Minkä vuotinen se sun astra oli? Lähinnä mietityttää ovatko korjanneet loppupään autoista osan viosta. Ja manuaalia noihin en ottaisi juuri tuosta syystä...
Tietääkseni tuon vuosimallin 1.8 koneissa ei mitään isompaa ole ollut. Ne ongelmat koskaa uudempia EA888 pohjaan tehtyjä koneita. Iän puolesta jo tosin voi tiivisteet vuotaa niin kannattaa alta vilkaista, onko enemmän öljyä ja jäähdytysnestettä koneen Sisä vai ulkopuolella.Apuuva, autoa pitäs kattella ja tää osui silmään: Volkswagen Golf 1.8 GTI Tbo 5d Ilm Viistoperä 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mitäs tossa pitäs ottaa huomioon. Ikinä en vw:tä omistanut ja tarkoitus oli käydä kattoos livenä. 50tkm sitten vaihdettu jakopää ja kuulemma 0% ruostetta. Apukuskin ovi on ottanu pienen iskun mutta maalipinta ei oo rikki. Kiitos avuista.
*vaihdoin tän tänne kun näkyy golf tietämystä löytyvän täältä. Tuo 1.8t kone on vissiin parempi mitä nuo 1.2 ja 1.4 TSI koneet. Tai näin olen ymmärtänyt.
Trolololoo 2013 Golf 1.2TSI on jo uudemmalla hihnakoneella.
-Omaksi suosikiksi nousi mk4 Mondeon viimeiset mallivuodet. Tilaa on kuin pienessä pakettiautossa, varusteita yleensä ihan kohtuullisesti. Bensoista löytyy 1.6l 160hv ecoboost, joka ainakin ajossa oli todella miellyttävä kone. Mondeo oli myös erinomainen ajettava. Kahden kympin tietämiltä voi löytyä jo jopa uuden mallin mondeoita, mikäli tyyli miellyttää silmää.