Mikä auto minulle?

mersut ruostuu helposti. itellä ollu vito ja c180 farkku. vito lahos alahelmoista kauttaaltaa ja farkku pohjasta peräpäästä ja takaluukku läpimätä. vehkeillä oli 10vuot ikää
 
mersut ruostuu helposti. itellä ollu vito ja c180 farkku. vito lahos alahelmoista kauttaaltaa ja farkku pohjasta peräpäästä ja takaluukku läpimätä. vehkeillä oli 10vuot ikää

uudemmissa merssuissa ei enää tuota ruosteongelmaa w204 ei ainakaan enään. Tuo ongelma syntyi kun daimlerin hankinta suorcas halvinta terästä ja samalla siiryttiin vesipohjasiin pintakäsittelyaineineisin ja tää kombo on historiaa.
 
uudemmissa merssuissa ei enää tuota ruosteongelmaa w204 ei ainakaan enään. Tuo ongelma syntyi kun daimlerin hankinta suorcas halvinta terästä ja samalla siiryttiin vesipohjasiin pintakäsittelyaineineisin ja tää kombo on historiaa.

Mistä vuosimallista lähtien nuo muuten ei mätäne käsiin? Noin yleisesti ottaen, Vito kiinnostais, mutta kaikki mitä kattonu, siis niitä vähän vanhempia, niin lahoa löytyy.
 
Mistä vuosimallista lähtien nuo muuten ei mätäne käsiin? Noin yleisesti ottaen, Vito kiinnostais, mutta kaikki mitä kattonu, siis niitä vähän vanhempia, niin lahoa löytyy.

En osaa tarkkaan sanoa mutta ainakin 1996-2006 on paljon ruosteongelmaa.
 
Tähän kaipaisin kyllä lisätietoja. Käsittääkseni nuo Bemarin 3 litran dieselit ovat varsin luotettavia ja Automaattilaatikko on tyyliin parasta mitä tällä hetkellä on tarjolla. Nelisylinterissä koneissa on ollut ongelmia jakoketjun kanssa, mutta 6-mukinen kone on tältäkin osin parempi. Nelikoissa jakolaatikoissa on ollut hieman ongelmia, mut muuten luotettavia vehkeitä. Edeltäjässä E60/E61 oli lastentauteja, mut F10/F11 on luotettavassa maineessa

xDrive ei tykkää hauskasta ajotavasta. Rasitus kohdistuu jakolaatikkoon, kun taas takavetoisessa vaihdelaatikkoon. Nelisylinterisiä ollut jo vuodesta 2006, eikä yhdessäkään taksissa ollut mitään ongelmaa jakoketjun kanssa.

F10 ja F11 ovat vaan huonoimpia 5-sarjalaisia ajaa. Kaikki muut korimallit ovat parempia ajaa. F10/F11 keskittyvät liikaa mukavuuteen. Tämä on tietenkin minun mielipide.
 
Mistä vuosimallista lähtien nuo muuten ei mätäne käsiin? Noin yleisesti ottaen, Vito kiinnostais, mutta kaikki mitä kattonu, siis niitä vähän vanhempia, niin lahoa löytyy.
w204 ja w212 ovat käsitykseni mukaan täysin ruostevapaita. w203 loppupään mallit parempia 2005 eteenpäin ja samanlailla w211 faceliftistä 2006 eteenpäin myös parempia ruostetta vastaan. Pakuista ei havaintoa mutta kai noihin samoihin aikoihin myös pakuja suojattu paremmin.
 
F10/F11 on niin tuore malli, ettei sen luotettavuudesta voi vielä vetää kovin suuria johtopäätöksiä. E39 oli erittäin hyvä ja kärsi vain muutamista suunnitteluvioista. Väittäisin tuon olevan paras koskaan tehty BMW. E60/61 vaikuttavat kärsivän suhteellisen paljon lastentaudeista vaikka jakavatkin jonkin verran E39:n perintöä.
Olisiko hieman tarkentaa että millaisia ongelmia? Jos nyt joku sattuu noita katselemaan, niin tuo viesti ei juuri anna lisäarvoa, että mihin kannattaa kiinnittää huomiota ostopäätöstä tehtäessä.
 
Harmi ettei vähä”vikainen” tarkoita lähellekään huoltovapaata kun saa olla tekemässä milloin mitäkin vanoshuoltoa, tiivisteet alkavat olla aika huonona tuon ikäisessä mallissa, alkaa suhisemaan ja viheltämään ja kenellä riittää kiinnostus huollattaa tuota kaikkea pajan tuntihinnoilla?
Tuolla huollon määrällä voisi jo melkein uudelleenrakentaa konehuoneen ja pultata kaupanpäällisiksi remmiahtimen :D
 
Mikä auto minulle? Haluisin hieman erikoisemman auton, jossa voisi olla ainakin osa seuraavista ominaisuuksista
- Bensa
- Automaatti
- Yli 200 hv, 0-100 7 sek tai alle
- 2 ovea
- Taka- tai neliveto
- saksalainen
- golfbagi pitää mahtua takapaksiin penkkejä kaatamatta
- kilsoja tulee reilu 10tkm vuodessa joten bensankulutuksella ei juurikaan ole väliä.

Ykkösvaihtoehto tällä hetkellä on Bemarin 228i Coupe M-Sport, mutta auton hinta (~35ke) vähän arveluttaa ja on aivan suunnitellun maksimibudjetin ylärajoilla. Toisena vaihtoehtona sama auto pienemmällä koneella, 220i. Periaatteessa vanhempaa 3-sarjan coupea voisin harkita myös, mutta E92 korimalli ei oikein istu silmään. Myös F10 sarjan Bemarit kiinnostaa, vaikka auto on aivan tarpeettoman iso minulle.

Toisaalta olisin avoin ainakin Mersuille ja muillekkin merkeille. Hinta saisi mieluiten olla 20-25ke luokassa, mutta periaatteessa budjetti venyy tuonne 35ke tuntumaan.
BMW 545 saisi alkaen 13 000€. Taitaa olla sama tekniikka kuin tuossa 645:ssa. Toisaalta alkaahan nuo olla jo aika vanhoja autoja.

BMW vaihtoautot - Käytetyt Bemarit edullisesti
 
Ensimmäistä omaa autoa katsellut tällaisilla vaatimuksilla:
- Bensa
- Manuaali
- 2- tai 3-ovinen
- Pieniruokainen, 0-100 11 s tai alle
- Ei laho aivan heti (tietysti yksilövaihtelua mallista riippumatta)
- Hinta korkeintaan n. parin tonnin luokkaa

Toyota Paseota ja Ford Pumaa tullut katseltua, kokemuksia? Toki aina saa lainattua autoa, mutta kokeillaan. :comp:
 
Ensimmäistä omaa autoa katsellut tällaisilla vaatimuksilla:
- Bensa
- Manuaali
- 2- tai 3-ovinen
- Pieniruokainen, 0-100 11 s tai alle
- Ei laho aivan heti (tietysti yksilövaihtelua mallista riippumatta)
- Hinta korkeintaan n. parin tonnin luokkaa

Toyota Paseota ja Ford Pumaa tullut katseltua, kokemuksia? Toki aina saa lainattua autoa, mutta kokeillaan. :comp:
Mites ihan Tojotan Celica? Alle 2ke näytti äkkiseltään olevan 17 kpl tieliikennekelpoisia yksilöitä. Kai tuosta määrästä voisi jo paremman yksilön löytää. Toki ovat jo "vanhoja" autoja mutta omiin, tojota-lasein varusteltuihin, silmiin ihan kivan erilaisen näköisiä vielä tänäkin päivänä.
 
Onko Fabia 1.0 liian hengetön moottoritienopeuksiin Suomessa?
Koeajolla toki selviäsi, mutta ehkä jollakin on Fabia itsellä?

Esim Skoda Fabia 1,0 Ambition (MY16) Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Youtubesta löytyy toki videota


Mutta videosta on vaikea ajatella et miten käytännössä pääseekö esim rekan ohi siinä missä millä tahansa vanhalla 1.6 1.8 tms koneellakin?

Se 1.0 TSI moottori on minusta ihan riittävän pirteä.

Skoda myyjä sanoi että nuo vaparit (75hv) on vaikeita myydä, koska moottori on niin hengeton. 1.0 TSI tai vanhempi 1.2 TSI on parempia.

Edit:
11 500€ taitaa olla halvin TSI.
Skoda Fabia bensiini vaihtoautot
 
Se 1.0 TSI moottori on minusta ihan riittävän pirteä.

Skoda myyjä sanoi että nuo vaparit (75hv) on vaikeita myydä, koska moottori on niin hengeton. 1.0 TSI tai vanhempi 1.2 TSI on parempia.
Ok, pitänee tosiaan käydä koeajaan. Mutta ennakko-oletus on et olis liian laiska.

1.2 TSI tosiaan olis kiva, mut sit hinta pomppaa oman 12k budjetin yli jos vaatii et auto pitää olla hyvillä varusteilla, uudehko (max 2014) ja alle ~100k ajettu.


Onkohan mitään tietoa mistä lähtien noi TSI Fabiat on jakohihnalla?

Niin ja kai tuo 2016 1.0 ei-tsi on hihnalla?
 
Ok, pitänee tosiaan käydä koeajaan. Mutta ennakko-oletus on et olis liian laiska.

1.2 TSI tosiaan olis kiva, mut sit hinta pomppaa oman 12k budjetin yli jos vaatii et auto pitää olla hyvillä varusteilla, uudehko (max 2014) ja alle ~100k ajettu.


Onkohan mitään tietoa mistä lähtien noi TSI Fabiat on jakohihnalla?

Niin ja kai tuo 2016 1.0 ei-tsi on hihnalla?
Taitaa olla jostain 2013 nurkilta eteenpäin hihnalla. Täältä voi tarkistaa: search for auto parts, spare parts aggregator, buy spare parts and aftermarket parts for a car

Itse olen hieman skeptinen noiden pienten koneiden kestävyydestä kun niille ei tule "kevyttä" ajoa ollenkaan vaan koko ajan saa vetää nilkkasuorana. Voi olla, että on suunniteltu siihen mutta harva laite kestää täyttä suorituskykyä kauhean pitkään.
 
Taitaa olla jostain 2013 nurkilta eteenpäin hihnalla. Täältä voi tarkistaa: search for auto parts, spare parts aggregator, buy spare parts and aftermarket parts for a car

Huh huh.. nyt menee omankin englannin taidon yli..

Sanakirja.org sanoo
jakoketju = timing chain
jakohihna = timing belt

Jos sit etsii tuolta esim 2016 Fabiaa
engine Fabia (FAB) 2016 year Skoda EUROPA

niin löytyy toothed belt... jonka haettuamme googlesta päädymme tänne
Toothed belt - Wikipedia

"A toothed belt; timing belt; "

... eli ilmeisesti toothed belt = timing belt = jakohihna :confused:


Tuon saitin mukaan kaikissa bensa Yeteissä, jopa 2016 olisi jakoketju eikä hihnaa :confused:
 
Huh huh.. nyt menee omankin englannin taidon yli..

Sanakirja.org sanoo
jakoketju = timing chain
jakohihna = timing belt

Jos sit etsii tuolta esim 2016 Fabiaa
engine Fabia (FAB) 2016 year Skoda EUROPA

niin löytyy toothed belt... jonka haettuamme googlesta päädymme tänne
Toothed belt - Wikipedia

"A toothed belt; timing belt; "

... eli ilmeisesti toothed belt = timing belt = jakohihna :confused:
Näinhän se on. Tuo toothed belt on jakohihna, mutta kertoo sen tyypin eli se on hammashihna. On olemassa myös urahihnoja ja vain hihna, joissa ei siis ole uria tai hampaita.
 
ja ne muun tyyppiset hihnat ei ole koskaan jakopään hihnoina, vaan apulaitehihnana, eli jakopää on aina hammashihnalla.

Aika loogista, kun miettii mikä hyöty niistä hampaista on, ja mitä tarvitaan että ajoitus pysyy oikeana.
 
Taitaa olla jostain 2013 nurkilta eteenpäin hihnalla. Täältä voi tarkistaa: search for auto parts, spare parts aggregator, buy spare parts and aftermarket parts for a car

Itse olen hieman skeptinen noiden pienten koneiden kestävyydestä kun niille ei tule "kevyttä" ajoa ollenkaan vaan koko ajan saa vetää nilkkasuorana. Voi olla, että on suunniteltu siihen mutta harva laite kestää täyttä suorituskykyä kauhean pitkään.
Paskanmarjat sanon minä. Noin varmaan ajateltiin vaikka 90-luvun 1.3 litraisista corolloista (puhumattakaan DX:stä). Silti niitä löytyy vielä nettiautosta 153 kpl joista 27 kpl ajettu yli 295 tkm. Mielestäni kertoo ihan hyvästä kestävyydestä vaikka noita on ajettu koko ajan "nilkka suorana", kuten asiasi esitit. Muutenkin löytyi 325 kpl bensa-autoja joissa <90 hp tehoa ja yli 295 tkm mittarissa.
 
Paskanmarjat sanon minä. Noin varmaan ajateltiin vaikka 90-luvun 1.3 litraisista corolloista (puhumattakaan DX:stä). Silti niitä löytyy vielä nettiautosta 153 kpl joista 27 kpl ajettu yli 295 tkm. Mielestäni kertoo ihan hyvästä kestävyydestä vaikka noita on ajettu koko ajan "nilkka suorana", kuten asiasi esitit. Muutenkin löytyi 325 kpl bensa-autoja joissa <90 hp tehoa ja yli 295 tkm mittarissa.
1.3 on jo kuitenkin kolmannes lisää moottorin kokoon, on siis aika iso ero koossa eikä suoraan voi verrata. Äsken kun laitoin nettiautoon maksimikooksi litran, bensakone ja yli 200tkm ajettu niin ei enää hirveän montaa sieltä löydy, saatika mitään kovin arvonsa pitänyttä. Itse en hankkisi, jos on tarkoitus kilometrejä kerryttää, mutta kukin tyylillään.
Toki varmaan näppärä kaupunkipyöritin tuollainen, jos tarkoitus luopua ennen kuin se 200 000 napsahtaa mittariin.
 
1.3 on jo kuitenkin kolmannes lisää moottorin kokoon, on siis aika iso ero koossa eikä suoraan voi verrata. Äsken kun laitoin nettiautoon maksimikooksi litran, bensakone ja yli 200tkm ajettu niin ei enää hirveän montaa sieltä löydy, saatika mitään kovin arvonsa pitänyttä. Itse en hankkisi, jos on tarkoitus kilometrejä kerryttää, mutta kukin tyylillään.
Toki varmaan näppärä kaupunkipyöritin tuollainen, jos tarkoitus luopua ennen kuin se 200 000 napsahtaa mittariin.
Tuo 1.0 moottori tuli myyntiin joskus 2013, eli kovin paljoa ei ole vielä ehditty ajaa. Ilmeisesti kumminkin tosi kestävä moottori.

Tuossa 2014 ja 216tkm ajettu Ford Focus, 8500€. On ajettu siis 54tkm vuodessa litran moottorilla :)
Vaihtoautot

Nyt tuolle ihan uudelle Ford Focukselle on hinta ja vanha oli kai vähän halvempi. Uusi Focus 1.0 125hv 22 900€. Tuo 8500€ siis varmaan ihan ok hinta noin paljon ajetusta.
 
Itse olen hieman skeptinen noiden pienten koneiden kestävyydestä kun niille ei tule "kevyttä" ajoa ollenkaan vaan koko ajan saa vetää nilkkasuorana. Voi olla, että on suunniteltu siihen mutta harva laite kestää täyttä suorituskykyä kauhean pitkään.
Miten niin koko ajan nilkka suorana? Tämä downsizing-trendihän on juuri sen tulosta, että normaalissa ajossa tarvitaan vain hetkittäin suurempaa tehoa. Pikkuturbothan ovat taloudellisia bensankulutuksen suhteen vain, jos niillä ei revitellä.
 
Tosiaan, ei tuollaisella 1.0 125hv moottorilla tarvitse ajaa kokoajan kaasu pohjassa ja isoilla kierroksilla. Turbon ansiosta vääntökin on parempi kuin vanhassa 1.6 moottorissa ja ajaminen siis vaivattomampaa ja helpompaa. 1.0 moottorin kulutuskin pysyy aika pienenä.
 
Muistaakseni tuossa Fordin 1.0-litraisessa moottorissa 250 tkm:n kohdalla on isompi huolto, eli silloin vaihdetaan ainakin jakohihna (jos tulee alle 10 vuodessa täyteen).
 
Muistaakseni tuossa Fordin 1.0-litraisessa moottorissa 250 tkm:n kohdalla on isompi huolto, eli silloin vaihdetaan ainakin jakohihna (jos tulee alle 10 vuodessa täyteen).
Jep. Ja tuo onkin tosi kallis huolto (siis pelkkä jakohihnan vaihto). Jakohihnan vaihtoväli on 240 tkm tai 10 vuotta.

"1.0 Ecoboostin hihnanvaihto kustantaa noin 1000€, muihin noin 350-450€"

Jakopää bensakoneissa - Ford-Club Finland
 
Kiertäkää ainakin kaikki nuo VAG-konsernin TSI tekeleet. Tuoreimmista en tosin tiedä.

Omasta Golf 2013 1.2 TSI petti jakoketju 20tkm ja moottori koki täystuhon. Luokaton esitys. Eikä muuten ole ainokainen, noita on aivan helkkaristi.
Trolololoo 2013 Golf 1.2TSI on jo uudemmalla hihnakoneella.

Jep. Ja tuo onkin tosi kallis huolto (siis pelkkä jakohihnan vaihto). Jakohihnan vaihtoväli on 240 tkm tai 10 vuotta.

"1.0 Ecoboostin hihnanvaihto kustantaa noin 1000€, muihin noin 350-450€"

Jakopää bensakoneissa - Ford-Club Finland
Ecoboostin hihna ui öljyssä eli purkamista on normaalia enemmän. Siksi tuo maksaa.
 
Autokauppias Laakkosen tulos rysähti tappiolle - takuukorjaukset rokottivat autokauppiasta | Kauppalehti

Kun juttua lukee ajatuksella niin vähän käytetyn VAG ja BMW osto ei välttämättä ole hyvä ajatus.

Fordillani aiheutin lisää Laakkoselle tappiota. 1.6 Ecoboosteissa oli takaisinkutsu. Asennettiin jäähdytysnesteen tasoanturi, kun jossain amerikassa autot syttyivät palamaan, koska jäähdytinnesteen määrän vähentyessä moottori kuumeni (kas kummaa!!)
 
Tosiaan, ei tuollaisella 1.0 125hv moottorilla tarvitse ajaa kokoajan kaasu pohjassa ja isoilla kierroksilla. Turbon ansiosta vääntökin on parempi kuin vanhassa 1.6 moottorissa ja ajaminen siis vaivattomampaa ja helpompaa. 1.0 moottorin kulutuskin pysyy aika pienenä.
Ei varmasti kokoajan, mutta rampeissa saa olla lappu lattiassa että mitään tapahtuu.
 
Ei varmasti kokoajan, mutta rampeissa saa olla lappu lattiassa että mitään tapahtuu.
Onko omakohtaista kokemusta, ja jos on, niin onko tällaiselle väitteelle vertailukohtana joku parisataaheppainen menopeli? Nuo pikkuturbothan ovat korvanneet 1.6-litraiset vaparikoneet, joissa on ollut 100-120 hevosvoimaa. Suorituskyky on ihan vastaava, paitsi että pikkuturboilla on alavääntö parempi. Minusta tuollaisella tavallisella autolla ei tarvitse rampeissa ajaa mitenkään kaasu pohjassa, jollei sitten halua leikkiä wannabe-urheilullista ajotyyliä.
 
Farkkua tarttis saada japanilaisen urheiluauton tilalle...

-Bensa
-Automaatti
-Vetokoukku tai mahdollisuus jälkiasentaa koukku (Ja vetää muutakin kuin tyhjää kärryä)
-Webasto olisi plussaa
-Mielellään tekniikaltaan luotettavaa
-Ei mielellään yli 10l/100km kulutusta kaupungissa
-Hintaa 9-20k€

Itse tullut siihen tulokseen että Opelin j astra olisi aika passeli vaihtoehto, eikä niin suuri vikainen kuin vaginistit jne. Onko muita hyviä ehdotuksia tai sitten jotain pahaa sanaa opelista?
 
Onko omakohtaista kokemusta, ja jos on, niin onko tällaiselle väitteelle vertailukohtana joku parisataaheppainen menopeli? Nuo pikkuturbothan ovat korvanneet 1.6-litraiset vaparikoneet, joissa on ollut 100-120 hevosvoimaa. Suorituskyky on ihan vastaava, paitsi että pikkuturboilla on alavääntö parempi. Minusta tuollaisella tavallisella autolla ei tarvitse rampeissa ajaa mitenkään kaasu pohjassa, jollei sitten halua leikkiä wannabe-urheilullista ajotyyliä.
Itselläni on tällähetkellä tuon tyyppinen 1.6 pikkudiisseli ja kyllähän tuolla saa olla kokoajan lappu lattiassa jos aikoo oikeasti ”kiihdyttää”. Vaikka farkku golffi onkin melko kevyt niin 105 heppaa on vain juuri ja juuri riittävästi. Ero vanhaan 200-heppaiseen ocu räsään on kuin yö ja päivä.
 
Itselläni on tällähetkellä tuon tyyppinen 1.6 pikkudiisseli ja kyllähän tuolla saa olla kokoajan lappu lattiassa jos aikoo oikeasti ”kiihdyttää”. Vaikka farkku golffi onkin melko kevyt niin 105 heppaa on vain juuri ja juuri riittävästi. Ero vanhaan 200-heppaiseen ocu räsään on kuin yö ja päivä.
Tää on juuri tätä, kun menee hemmottelemaan itsensä piloille tehokkailla autoilla. ;) Itseäni ärsytti tehonpuute vasta 65-hevosvoimaisessa Fiat Puntossa. Sekin kulki kohtuullisesti, kunhan piti kierrokset ylhäällä.
 
Farkkua tarttis saada japanilaisen urheiluauton tilalle...

-Bensa
-Automaatti
-Vetokoukku tai mahdollisuus jälkiasentaa koukku (Ja vetää muutakin kuin tyhjää kärryä)
-Webasto olisi plussaa
-Mielellään tekniikaltaan luotettavaa
-Ei mielellään yli 10l/100km kulutusta kaupungissa
-Hintaa 9-20k€

Itse tullut siihen tulokseen että Opelin j astra olisi aika passeli vaihtoehto, eikä niin suuri vikainen kuin vaginistit jne. Onko muita hyviä ehdotuksia tai sitten jotain pahaa sanaa opelista?

Omia kokemuksia samassa hintaluokassa farkkua tositarkoituksella viime syksynä katselleena:

- Hintaluokan yläpäästä löytyy jo kohtuullisesti ajettuja 2012---> C-mersuja, bensatarjonta heikko, mutta on niitä joitakin. Aavistuksen kalliita ylläpitää, mutta jälleenmyyntiarvo omissa laskelmissa kompensoi. vm 2012 ja ylöspäin lähinnä mallivuodelle tehdyn faceliftin takia.

-Volvo V60, tarjontaa löytyy 15kE ylöspäin. Jälleen dieselit yliedustettuina. Vanhemmat bensakoneet janoisia. Tavaratila vähäinen, muuten pidin.

-Omaksi suosikiksi nousi mk4 Mondeon viimeiset mallivuodet. Tilaa on kuin pienessä pakettiautossa, varusteita yleensä ihan kohtuullisesti. Bensoista löytyy 1.6l 160hv ecoboost, joka ainakin ajossa oli todella miellyttävä kone. Mondeo oli myös erinomainen ajettava. Kahden kympin tietämiltä voi löytyä jo jopa uuden mallin mondeoita, mikäli tyyli miellyttää silmää.

J-Astraa en itse harkinnut, mutta työkaverin kokemusten mukaan varsin pätevä peli arkiajoon. Valitti kuitenkin tilan puutetta kahden lapsen kanssa ja vaihtoi sen mk4 Mondeon. Itse päädyin muutaman mutkan kautta lopulta ostamaan uuden.
 
Farkkua tarttis saada japanilaisen urheiluauton tilalle...

-Bensa
-Automaatti
-Vetokoukku tai mahdollisuus jälkiasentaa koukku (Ja vetää muutakin kuin tyhjää kärryä)
-Webasto olisi plussaa
-Mielellään tekniikaltaan luotettavaa
-Ei mielellään yli 10l/100km kulutusta kaupungissa
-Hintaa 9-20k€

Itse tullut siihen tulokseen että Opelin j astra olisi aika passeli vaihtoehto, eikä niin suuri vikainen kuin vaginistit jne. Onko muita hyviä ehdotuksia tai sitten jotain pahaa sanaa opelista?
Oma J-Astra oli omistuksessa 14kk ja sinä aikana pajalla 11 vai 12 kertaa. Hukkasi jäähdytysnestettä jota ei saatu kuriin (1.4T:lle aika tyypillistä merkkifoorumien mukaan). Sähkövikoja. Älyttömän siistiä kun tehot häviää rekan rinnalla. Lopulta M32 vaihdelootakin (M32 problems googleen tai ihan vaan opel M32 niin löytyy rutosti ongelmia) alkoi näyttää kyntensä ensioireiden muodossa niin pistin vaihtoon.

Olihan se ihan jees ajaa toisaalta. Sijaisautona oli yhdessä välissä vastaava automaatti ja se oli ihan karmea luistatattaja. Bensaa paloi ihan seka-ajossakin se kymppi.
 
Oma J-Astra oli omistuksessa 14kk ja sinä aikana pajalla 11 vai 12 kertaa. Hukkasi jäähdytysnestettä jota ei saatu kuriin (1.4T:lle aika tyypillistä merkkifoorumien mukaan). Sähkövikoja. Älyttömän siistiä kun tehot häviää rekan rinnalla. Lopulta M32 vaihdelootakin (M32 problems googleen tai ihan vaan opel M32 niin löytyy rutosti ongelmia) alkoi näyttää kyntensä ensioireiden muodossa niin pistin vaihtoon.

Olihan se ihan jees ajaa toisaalta. Sijaisautona oli yhdessä välissä vastaava automaatti ja se oli ihan karmea luistatattaja. Bensaa paloi ihan seka-ajossakin se kymppi.
Minkä vuotinen se sun astra oli? Lähinnä mietityttää ovatko korjanneet loppupään autoista osan viosta. Ja manuaalia noihin en ottaisi juuri tuosta syystä...
 
Minkä vuotinen se sun astra oli? Lähinnä mietityttää ovatko korjanneet loppupään autoista osan viosta. Ja manuaalia noihin en ottaisi juuri tuosta syystä...
5/2012 kilvitetty.

Tuon jäähdytysnestevuodon takia vaihdettiin termari, ahtimen jäähdytysputket ja vesipumppu eikä se siltikään loppunut.
 
Apuuva, autoa pitäs kattella ja tää osui silmään: Volkswagen Golf 1.8 GTI Tbo 5d Ilm Viistoperä 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mitäs tossa pitäs ottaa huomioon. Ikinä en vw:tä omistanut ja tarkoitus oli käydä kattoos livenä. 50tkm sitten vaihdettu jakopää ja kuulemma 0% ruostetta. Apukuskin ovi on ottanu pienen iskun mutta maalipinta ei oo rikki. Kiitos avuista.

*vaihdoin tän tänne kun näkyy golf tietämystä löytyvän täältä. Tuo 1.8t kone on vissiin parempi mitä nuo 1.2 ja 1.4 TSI koneet. Tai näin olen ymmärtänyt.
 
Apuuva, autoa pitäs kattella ja tää osui silmään: Volkswagen Golf 1.8 GTI Tbo 5d Ilm Viistoperä 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mitäs tossa pitäs ottaa huomioon. Ikinä en vw:tä omistanut ja tarkoitus oli käydä kattoos livenä. 50tkm sitten vaihdettu jakopää ja kuulemma 0% ruostetta. Apukuskin ovi on ottanu pienen iskun mutta maalipinta ei oo rikki. Kiitos avuista.

*vaihdoin tän tänne kun näkyy golf tietämystä löytyvän täältä. Tuo 1.8t kone on vissiin parempi mitä nuo 1.2 ja 1.4 TSI koneet. Tai näin olen ymmärtänyt.
Tietääkseni tuon vuosimallin 1.8 koneissa ei mitään isompaa ole ollut. Ne ongelmat koskaa uudempia EA888 pohjaan tehtyjä koneita. Iän puolesta jo tosin voi tiivisteet vuotaa niin kannattaa alta vilkaista, onko enemmän öljyä ja jäähdytysnestettä koneen Sisä vai ulkopuolella.

Manuaali niin ei luulisi laatikostakaan olevan vaivaa jos kytkin on kunnossa.

Tuossa vuosimallissa talvella voi aiheuttaa pään vaivaa, että oven saa auki muttei pysy enää kiinni ennen kuin sulaa eli lukko jää jumiin auki asentoon jään takia herkästi. Tosin aika nopeasti se sen verran sulaa. Oman kokemuksen mukaan ihan jäitä raapiessa jo lämpeää sen verran.
 
Ihan pätevä auto tuon pitäisi olla. Koneella on hyvä maine ja täysin aiheesta. Ikäähän tuolla toki on. Ei noissa mitään kovin spesiaaleja vikoja pitäisi olla. Tarkastat mahdolliset nestevuodot, alustan toiminnan ajossa jne. Turboa voisi koittaa kuunnella ajossa sekä kokeilla et kytkin ei ole loppu. Jonkin verran noissa on ruosteongelmia ollut, joten myyjän puheista huolimatta tarkastaisin ainakin pyöränkaaret, helmat, ovien ja kontin reunat jne. Ovien johtosarjat näissä tahtoo jossain vaiheessa rikkoutua. Eli sähkölasit kannattaa testata.
 
Kiitos. Pitää tarkastaa nuo nestevuodot. Mitä ääniä turbossa kannattaa huomioida? talvella auto on kuivassa parkkihallissa aina sen 7-10h päivässä.

Mitä olette muuten mieltä kun en useasti autokauppaa tehnyt, niin jos kaikki vaikuttavat toimivan hyvin ja mitään vikaa en havaitse. Jos autosta tarjoaisi 4200€? tuo ei vielä minusta ole epäkohtelias tarjous vai?
 
Sen verran pystyt korvalla tarkistamaan ettei turbo "vihellä" kiihdyttäessä. Renkaat näyttävät olevan sen verran matalalla profiililla et alustasta riippuen huonokuntoisella tiellä ajaminen ei välttämättä ole mikään nautinto. Toki tuokin on hieman henkilöstä ja sen mieltymyksistä kiinni.
 
-Omaksi suosikiksi nousi mk4 Mondeon viimeiset mallivuodet. Tilaa on kuin pienessä pakettiautossa, varusteita yleensä ihan kohtuullisesti. Bensoista löytyy 1.6l 160hv ecoboost, joka ainakin ajossa oli todella miellyttävä kone. Mondeo oli myös erinomainen ajettava. Kahden kympin tietämiltä voi löytyä jo jopa uuden mallin mondeoita, mikäli tyyli miellyttää silmää.

Tätä varmaan katselisin itsekin kyseisessä tilanteessa, mutta ikävä kyllä tuota 1.6l ecoboostia ei taida automaattina saada ollenkaan. Kuten ei myöskään flexfuel-versiota.
 
Kiitos kaikille jotka antoi vinkkejä golfin ostoon. Kävin tänään katsomassa ja ajamassa tuota golfia. Harmikseni siinä oli ruostetta vaikka myyjä viesteilla sanoi ettei ruostetta ole... Ja juuri siinä ovien kohdassa jossa pohja ovenkulma ja etulokakaari kohtaavat. Hieman enemmän kulumaa mitä kuvat antoi ymmärtää. Muuten kyllä vaikutti kivalle autolle. Oma auto on menossa romuttamolle juuri tuon ruosteen takia, niin uutta ruostekasaa en jaksa ottaa hoidettavaksi. Olen todennut että jos sitä ruostetta on, niin ei siitä eroonkaan pääse. Hyvän auton metsästys jatkuu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 586
Viestejä
4 477 884
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
topiaassss

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom