Mikä auto minulle?

Listatkaapa muutama automerkki jotka meni/menee pilalle yritysostojen vuoksi:

Volvo -> Ford
Saab -> GM
Nissan -> Renault
Jaguar -> Ford
Jeep -> Fiat
Opel -> Groupe PSA

Yhtä merkeistä ei ole enää olemassakaan omistajan perseilyn takia. TÄYSIN itsenäisiä automerkkejä on enää muutama. Osien jakaminen ei toki pelkästään huono asia ole, mutta esim. Nissanin päätyminen ranskalaisten käsiin on romahduttanut perinteikkään japanilaismerkin laadun täysin.

Volvo alkaa palailla takaisin entiseen loistoonsa itsenäisenä autonvalmistajana. Yhtiö on toki osa kiinalaista yhtiötä, mutta toimii ainakin toistaiseksi lähes täysin vapaasti.
Eihän Volvolla ole enää pahemmin tekemistä Fordin kanssa, vaan kiinalaisten omistuksessahan tuo on.

Mazdalla oli josku joku (30%?) kytkös Fordiin ja Intialaiset taas ostivat Jaggen 2008 (ja Land Roverin, samaa puljua kun olivat). Jaguarin dieselit on kaikki PSA:n käsialaa (tosin niin oli jokunen vuosi sitten ainakin osassa Fordeja?).
 
Listatkaapa muutama automerkki jotka meni/menee pilalle yritysostojen vuoksi:

Volvo -> Ford Motor Company
Saab -> General Motors
Nissan -> Groupe Renault
Jaguar -> Ford Motor Company
Jeep -> Fiat Chrysler Automobiles
Opel -> Groupe PSA

Yhtä merkeistä ei ole enää olemassakaan omistajan perseilyn takia. TÄYSIN itsenäisiä automerkkejä on enää muutama. Osien jakaminen ei toki pelkästään huono asia ole, mutta esim. Nissanin päätyminen ranskalaisten käsiin on romahduttanut perinteikkään japanilaismerkin laadun täysin.

Volvo alkaa palailla takaisin entiseen loistoonsa itsenäisenä autonvalmistajana. Vuodet 2002-2010 Yhtiö on toki osa kiinalaista yhtiötä, mutta toimii ainakin toistaiseksi lähes täysin vapaasti.
Kutakuinkin kaikki Fiatin ostamat automerkit, ehkä jenkkimerkkejä lukuunottamatta. Niitä ei Fiatin ole välttämättä tarvinnut erikseen pilata.
 
Jaguarin dieselit on kaikki PSA:n käsialaa
Ei ole enää. Jaguareissa on ollut vuoden 2015 loppupuolelta asti Jaguar-Land Roverin omat Ingenium-sarjan dieselit. Ingenium engine family - Wikipedia


Tuo listaus on siinä mielessä typerä, että kyseisiä automerkkejä ei todennäköisesti olisi ilman yritysostoa olemassa enää ollenkaan. En jaksa uskoa, että joku Saab tai edes Volvo olisi täysin itsenäisenä ilman suurempaa omistajaa selvinneet näihin päiviin. Saab:han ainakin oli ihan konkurssikypsä kun GM sen osti.
 
"Uutta" autoa on kiikarissa ja olenkin ajatellut vuosimallin n. 2013 Focusta. Toisaalta esim. Fiestan saisi samalla rahalla (tai halvemmalla) muutaman vuoden nuoremman. En periaatteessa tarvitse "isoa" autoa (sinkku), mutta toisaalta olisi kiva jos autossa olisi tarvittaessa tilaa jollekin isommalle tavaralle. Eikä tuo merkki/malli ole oltava juuri tuo.
Mielipiteitä/ehdotuksia?

Ps. Ajo on pääasiassa pk. Seudulla työmatkat ja kesäisin (ja harvoin talvella) mökille viikonloppuisin...
Itse vaihdoin aikoinaan vanhemmasta Fiestasta juuri vuosimallin 2013 Focukseen. Kävin myös koeajamassa silloin uuden Fiestan. Fiesta oli kyllä ihan mukava ajaa, mutta päädyin kuitenkin Focukseen, koska siinä oli enemmän ison auton jämäkkyyttä. Fiestakin on kyllä ihan järkevä ja mukava peli, ja parkkeeraus tietysti kivempaa pienemmällä autolla. Nyt on taas harkinnassa, että josko seuraava auto olisi kuitenkin Fiesta. :rolleyes:
 
Itse vaihdoin aikoinaan vanhemmasta Fiestasta juuri vuosimallin 2013 Focukseen. Kävin myös koeajamassa silloin uuden Fiestan. Fiesta oli kyllä ihan mukava ajaa, mutta päädyin kuitenkin Focukseen, koska siinä oli enemmän ison auton jämäkkyyttä. Fiestakin on kyllä ihan järkevä ja mukava peli, ja parkkeeraus tietysti kivempaa pienemmällä autolla. Nyt on taas harkinnassa, että josko seuraava auto olisi kuitenkin Fiesta. :rolleyes:
No eihän tässä tule hullua hurskaammaksi :D. Juurikin tullainen isomman auton jämäkkyys on se, minkä takia saattaisin kallistua Focukseen. Kohta heitän kolikkoa kumman otan.
 
En oo huonolla nykyopelilla kyllä ajanu, että en ymmärrä miten Opel on "pilalla", tuotteet on erinomaisia ja myyntikin on tällä hetkellä kohtuullisen hyvällä tasolla, suomessakin esim. Astra on top5 ostetuimpien autojen joukossa ollut monena vuotena peräkkäin.
 
Muusta mitään tiedä, mutta miten mikään yritysosto voisi ooppelia pilata. Eiköhän se ooppeli ole tehnyt ihan ite.
Tekniikan maailman viimeisimmässä talviautotestissä havaittiin, että Opelin itsensä suunnittelema auto oli talvikäytössä hyvä, kun taas PSA:n suunnittelema Opeliksi brändätty malli oli pasketta. :(
 
"Uutta" autoa on kiikarissa ja olenkin ajatellut vuosimallin n. 2013 Focusta. Toisaalta esim. Fiestan saisi samalla rahalla (tai halvemmalla) muutaman vuoden nuoremman. En periaatteessa tarvitse "isoa" autoa (sinkku), mutta toisaalta olisi kiva jos autossa olisi tarvittaessa tilaa jollekin isommalle tavaralle. Eikä tuo merkki/malli ole oltava juuri tuo.
Mielipiteitä/ehdotuksia?

Ps. Ajo on pääasiassa pk. Seudulla työmatkat ja kesäisin (ja harvoin talvella) mökille viikonloppuisin...
Focukuksesta tulee aivan uusi malli myyntiin nyt ja Fiestasta tuli uusi malli jo 2017 lopussa. Tuskin hintoihin kovin paljon vaikuttaa. Ehkä Fiesta näyttää vähän tuoreemmalta.

Halvin 100hv 9900€ Ford Fiesta bensiini vaihtoautot
Halvin 125hv 11 500€ Ford Focus bensiini vaihtoautot

Fiesta vuoden uudempi ja vain 1600€ halvempi. Noin pienellä hintaerolla kannattaisi valita Focus? Jos siis auton kokoluokka on sopiva.
Tilasin Fiestan A6 titanium mallin, mutta se on vähäsen eri kuin 2013/2014 Fiesta. Fordit on yleisestikin ihan hyviä ajaa.
 
Tekniikan maailman viimeisimmässä talviautotestissä havaittiin, että Opelin itsensä suunnittelema auto oli talvikäytössä hyvä, kun taas PSA:n suunnittelema Opeliksi brändätty malli oli pasketta. :(

Onko ne muka jo kerennyt suunnitella jo uusia Opeleita? Vastahan ne viime vuonna sen osti.
 
Focukuksesta tulee aivan uusi malli myyntiin nyt ja Fiestasta tuli uusi malli jo 2017 lopussa. Tuskin hintoihin kovin paljon vaikuttaa. Ehkä Fiesta näyttää vähän tuoreemmalta.

Halvin 100hv 9900€ Ford Fiesta bensiini vaihtoautot
Halvin 125hv 11 500€ Ford Focus bensiini vaihtoautot

Fiesta vuoden uudempi ja vain 1600€ halvempi. Noin pienellä hintaerolla kannattaisi valita Focus? Jos siis auton kokoluokka on sopiva.
Tilasin Fiestan A6 titanium mallin, mutta se on vähäsen eri kuin 2013/2014 Fiesta. Fordit on yleisestikin ihan hyviä ajaa.
Joo, ei se parista tonnista kiinni ole. Kyllä taidan päätyä Focukseen (125hv versio ilmeisesti kannattava) ellei nyt jotain parempaa vaihtoehtoa tule vastaan. Saahan noita autoja vaihdeltua jos siltä tuntuu.

Kiitoksia kaikille vastanneille.
 
Kyllä tuo 100hv on hyvä myös. 125hv saattaa olla vähän pirteämpi. En ole itse päässyt vertaamaan tai ajamaan tuota 125hv mallia. Moottori on kumminkin aika sama, paitsi teho. Focuksen kokoiseen luultavasti tehokkaampi olisi fiksumpi valinta.
On 100-heppainen moottori Focukseen vähän pieni, kun Focus on sentään selvästi painavampi kuin Fiesta. Tuossa linkittämässäsi yksilössä kiihtyvyys 0-100 km/h on jo reilusti yli 12 sekunnin. Rauhalliselle kuskille tietysti ok. :)
 
Nissanin laatua ei tarvinnut ranskalaisten enää pilata sen jälkeen kun tämä oli jo tapahtunut Euroopan myyntimallien valmistuksen siirtyessä Isoon Britanniaan.
 
Kyllä tuo 100hv on hyvä myös. 125hv saattaa olla vähän pirteämpi. En ole itse päässyt vertaamaan tai ajamaan tuota 125hv mallia. Moottori on kumminkin aika sama, paitsi teho. Focuksen kokoiseen luultavasti tehokkaampi olisi fiksumpi valinta.

Edit:
Tuokin näytti ihan tyylikkäältä.
11 900€ Ford Focus 1,0 EcoBoost 100 hv Start/Stop M5 Trend 4-ovinen Porrasperä 2016 - Vaihtoauto
Tuo on kyllä halpa (2016), mutta porrasperä mitä en oikeastaan halua. Ja aina hieman epäilyttää jos joku auto on paljon halvempi, mitä yleinen hintataso.
 
On 100-heppainen moottori Focukseen vähän pieni, kun Focus on sentään selvästi painavampi kuin Fiesta. Tuossa linkittämässäsi yksilössä kiihtyvyys 0-100 km/h on jo reilusti yli 12 sekunnin. Rauhalliselle kuskille tietysti ok. :)
Totta. Jotain "teholastua" voisi harkita, jos moottori on liian laiska.
Voisi saada 147hv ja 250Nm.

1.0 Ecoboost 100 Hp + 47 Hp 170 Nm + 80 Nm
chip-tuning.fi

Tuo on kyllä halpa (2016), mutta porrasperä mitä en oikeastaan halua. Ja aina hieman epäilyttää jos joku auto on paljon halvempi, mitä yleinen hintataso.
Kamuxilla saattaa olla aika halpoja autoja. Tuo kumminkin 2015 malli, yksillä renkailla, trend varustetasolla ja 100hv moottorilla, sekä ei niin halutulla korimallilla? Plussana uusittu keula ja tuore ilme. Moottoria voi kait vähän virittää ja sitten olisi ihan hyvä peli. Toki maksaa sekin (550€).
 
Eihän Volvolla ole enää pahemmin tekemistä Fordin kanssa, vaan kiinalaisten omistuksessahan tuo on.

Mazdalla oli josku joku (30%?) kytkös Fordiin ja Intialaiset taas ostivat Jaggen 2008 (ja Land Roverin, samaa puljua kun olivat). Jaguarin dieselit on kaikki PSA:n käsialaa (tosin niin oli jokunen vuosi sitten ainakin osassa Fordeja?).

Alle 2.2 litraiset on PSA:n käsialaa, 2.7 ja isommat on ihan Fordin tekemiä.

Kaiketi siis ainakin 2016 asti.
 
Top 10 listalle silti menee. 2016 oli 5. sijalla.

2017
1. SKODA OCTAVIA 5 694 kpl
2. NISSAN QASHQAI 5 059 kpl
3. VOLKSWAGEN GOLF 3 991 kpl
4. TOYOTA AURIS 3 650 kpl
5. TOYOTA YARIS 3 545 kpl
6. TOYOTA AVENSIS 2 822 kpl
7. OPEL ASTRA 2 805 kpl
8. VOLKSWAGEN PASSAT 2 558 kpl
9. FORD FOCUS 2 534 kpl
10. VOLVO V90 2 359 kpl
11. KIA RIO 2 147 kpl
12. RENAULT CLIO 2 066 kpl
13. FORD FIESTA 2 043 kpl
14. VOLVO XC60 1 962 kpl
15. VOLKSWAGEN POLO 1 754 kpl
Vuoden 2017 myydyimmät autot - katso top 30 -lista
 
Viimeksi muokattu:
Astra päässyt top10-listoille 2016 ja 2017, sitä ennen sijoitukset sarjassa "kiitos osallistumisesta". Eli lähinnä uusin Astra K on miellyttänyt. K:n julkaisuvuoden ja trendin kun huomioi, niin 2018 Astralla voi tehdä tiukkaa mahtua 10 sakkiin. Romutuspalkkiokin saattaa jotenkin vaikuttaa, kun vain astran mopoin kone mahtuu kriteereihin.
 
Onhan tuossa top 15 listassa Volvo V90 ja XC60 jotka on vähän kalliimpia autoja. Muut sitten saattaa olla hinta-laatusuhteeltaan ihan hyviä autoja.
Äkkiä nuo vähän vanhemmat mallit menestyy huonommin ja taas aivan tuoreet mallit paremmin. 2018 on tullut ainakin uudet Ford Fiesta, VW Polo ja Seat Ibiza myyntiin. Eli nuo nousee listalla varmasti ylöspäin.

Vag autoja listalla Octavia, Golf, Passat ja Polo. Ihan hyviä ajettavia. Kolme Toyotaa taas luotettavia ja kahta niistä saa Hybridinä. Pari Fordia löytyy myös.

Bmw, Mersu ja Audi puuttuu kai ihan hinnan takia? Paitsi Volvo houkuttaa monia ja autot on myös minusta hienoja. Saksasta taas saa noita kalliita käytettynä edullisemmin.
 
Astra päässyt top10-listoille 2016 ja 2017, sitä ennen sijoitukset sarjassa "kiitos osallistumisesta". Eli lähinnä uusin Astra K on miellyttänyt. K:n julkaisuvuoden ja trendin kun huomioi, niin 2018 Astralla voi tehdä tiukkaa mahtua 10 sakkiin. Romutuspalkkiokin saattaa jotenkin vaikuttaa, kun vain astran mopoin kone mahtuu kriteereihin.
Opel on myös kampanjoinut aggressiivisesti kohottaakseen myyntiä. Omani ostin viime marraskuussa nollakorolla ja melkeinpä kaikilla varusteilla hyvin kohtuulliseen hintaan. 15tkm jälkeen ei mitään valittamista. Laatuvaikutelma vähintään kelvollinen, moottorissa riittävästi puhtia, ajettavuus hyvä. En ihmettele yhtään miksi K-Astra myy.
 
Eikös C5:ssa ollut se sama, tehokkain, dieseli? Käyttääkö Citikkakin Fordin koneita, muka?
C5:sen tehokkain dieseli oli 3 litrainen, 2.7:aakin oli hetken aikaa myös ja tosiaan Fordin suunnittelemia molemmat. Tuo 3-litranen on vain kehitysversio tuosta 2.7:sta. Ainakin wikipedian mukaan mitä eilen tarkistin nuo 2.2 ja 2.0 pohjautuu 90-luvun lopun DW10/12 koneeseen, jota on kehitetty PSA:n ja Fordin inssien toimesta Ranskassa. 1.6 on sitten täysin PSA:n ja sitä on käytetty varsin monenkin eri automerkin autoissa.
 
Ainakin tämän mielestä tuo 2.7:n korvannut 3.0 TDI joka C5/XF:ssä on, on "PSA developed":
Citroen C5 3.0 V6
2.7:n julkaisutiedotteessa lukee tälläistä:

The new 2.7 litre V6 engine, the result of an intensive collaborative engineering programme between PSA Peugeot Citroën and Ford Motor Company, takes the partnership into the premium diesel niche segment for the first time. It is an engine of outstanding power, economy and emissions performance that sets a benchmark in ‘V’ configuration diesel engine design. Jaguar engineers were involved from the very beginning of the V6 diesel programme within the main project team of Ford Motor Company and PSA Peugeot Citroën to help define the base engine specification and technologies necessary to deliver the high standards of power, refinement and driveability expected of a Jaguar.
...
The new 2.7 litre diesel engine will be built at Dagenham in the UK – in Ford Motor Company’s new, high technology Diesel Business Centre with its modern assembly hall and user-friendly workplace environment. The new facility opens from July 2003.
Fordin tehtaalla rakennetaan, eli sen takia yleisesti mainitaan, että Fordin kone. Internetissä on hyvä huudella ilman faktoja niin tulee tarkennusta omiinkin sanomisiin. :D

Tuosta 3.0:sta en löydä mitään wirallista tietoa tähän hätään, mutta näitä olen nähnyt sen verran monta, että ainakin ulkoisesti 2.7 ja 3.0 on hyvin samanlaisia ja varmasti perustuu samaan koneeseen.
 
Osaakos joku heittää ehdotuksia käytännöllisistä autoista alle 15k€ joiden arvonalenema on pysähtynyt tai kääntymässä? E39 M5 tuli ekana itelle mieleen kun viimeiset 5 vuotta on noita vähän räpellettyjä ollut tuossa 15k€ hinnassa.
 
Mikä auto minulle? Haluisin hieman erikoisemman auton, jossa voisi olla ainakin osa seuraavista ominaisuuksista
- Bensa
- Automaatti
- Yli 200 hv, 0-100 7 sek tai alle
- 2 ovea
- Taka- tai neliveto
- saksalainen
- golfbagi pitää mahtua takapaksiin penkkejä kaatamatta
- kilsoja tulee reilu 10tkm vuodessa joten bensankulutuksella ei juurikaan ole väliä.

Ykkösvaihtoehto tällä hetkellä on Bemarin 228i Coupe M-Sport, mutta auton hinta (~35ke) vähän arveluttaa ja on aivan suunnitellun maksimibudjetin ylärajoilla. Toisena vaihtoehtona sama auto pienemmällä koneella, 220i. Periaatteessa vanhempaa 3-sarjan coupea voisin harkita myös, mutta E92 korimalli ei oikein istu silmään. Myös F10 sarjan Bemarit kiinnostaa, vaikka auto on aivan tarpeettoman iso minulle.

Toisaalta olisin avoin ainakin Mersuille ja muillekkin merkeille. Hinta saisi mieluiten olla 20-25ke luokassa, mutta periaatteessa budjetti venyy tuonne 35ke tuntumaan.
 
Mikä auto minulle? Haluisin hieman erikoisemman auton, jossa voisi olla ainakin osa seuraavista ominaisuuksista
- Bensa
- Automaatti
- Yli 200 hv, 0-100 7 sek tai alle
- 2 ovea
- Taka- tai neliveto
- saksalainen
- golfbagi pitää mahtua takapaksiin penkkejä kaatamatta
- kilsoja tulee reilu 10tkm vuodessa joten bensankulutuksella ei juurikaan ole väliä.

Ykkösvaihtoehto tällä hetkellä on Bemarin 228i Coupe M-Sport, mutta auton hinta (~35ke) vähän arveluttaa ja on aivan suunnitellun maksimibudjetin ylärajoilla. Toisena vaihtoehtona sama auto pienemmällä koneella, 220i. Periaatteessa vanhempaa 3-sarjan coupea voisin harkita myös, mutta E92 korimalli ei oikein istu silmään. Myös F10 sarjan Bemarit kiinnostaa, vaikka auto on aivan tarpeettoman iso minulle.

Toisaalta olisin avoin ainakin Mersuille ja muillekkin merkeille. Hinta saisi mieluiten olla 20-25ke luokassa, mutta periaatteessa budjetti venyy tuonne 35ke tuntumaan.
Uudemman korimallin mersua löytyy, tosin diesel mutta ruksii monta kohtaa eikä pahat verot kun pienet päästöt, vastaavia ehkä bensanakin löytyy kun jaksaa kaivaa. Mercedes-Benz C 200 BlueTec A Premium Business Suomi-auto runsaat varusteet Porrasperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Mikä auto minulle? Haluisin hieman erikoisemman auton, jossa voisi olla ainakin osa seuraavista ominaisuuksista
- Bensa
- Automaatti
- Yli 200 hv, 0-100 7 sek tai alle
- 2 ovea
- Taka- tai neliveto
- saksalainen
- golfbagi pitää mahtua takapaksiin penkkejä kaatamatta
- kilsoja tulee reilu 10tkm vuodessa joten bensankulutuksella ei juurikaan ole väliä.

Ykkösvaihtoehto tällä hetkellä on Bemarin 228i Coupe M-Sport, mutta auton hinta (~35ke) vähän arveluttaa ja on aivan suunnitellun maksimibudjetin ylärajoilla. Toisena vaihtoehtona sama auto pienemmällä koneella, 220i. Periaatteessa vanhempaa 3-sarjan coupea voisin harkita myös, mutta E92 korimalli ei oikein istu silmään. Myös F10 sarjan Bemarit kiinnostaa, vaikka auto on aivan tarpeettoman iso minulle.

Toisaalta olisin avoin ainakin Mersuille ja muillekkin merkeille. Hinta saisi mieluiten olla 20-25ke luokassa, mutta periaatteessa budjetti venyy tuonne 35ke tuntumaan.
Kaksi 220 bemaria löytyi ja täyttäisi kriteerit.
BMW 220 bensiini vaihtoautot
 
Jos on pakko ottaa pikkubemari niin valitsisin mieluummin Z3 tai Z4, tuo 2-sarja on vaan niin ruma.
 
Uusi Opel Astra tuli koeajettua ja vaikutti ihan laadukkaalta autolta. Penkit oli minusta ihan huiput (säädettävä reisituki) tuolla Innovation varustetasolla, joka maksaa alk 22 100€. Takapenkeille oli myös lämmitys ja takatilaa oli paljon. Ei siis ihme että Astra on hyvin myynyt. Normaalisti ei kyllä isompaa autoa tarvitsisi. Hintaan nähden saa aika paljon autoa. Koeajettu oli 1.4 farkku manuaali.
 
Uusi Opel Astra tuli koeajettua ja vaikutti ihan laadukkaalta autolta. Penkit oli minusta ihan huiput (säädettävä reisituki) tuolla Innovation varustetasolla, joka maksaa alk 22 100€. Takapenkeille oli myös lämmitys ja takatilaa oli paljon. Ei siis ihme että Astra on hyvin myynyt. Normaalisti ei kyllä isompaa autoa tarvitsisi. Hintaan nähden saa aika paljon autoa. Koeajettu oli 1.4 farkku manuaali.
Täältä löytyy farkku Innovation Innovation paketilla, ledeillä ja mukautuvalla vakkarilla samalla voimalinjalla. Ajettu nyt noin 16tkm. Penkit on edelleen erinomaiset, eikä ainakaan vielä mikään ole kulunut tai rikki. Ledimatriisit kannattaa ruksia varustelistalta mukaan, aivan erinomaiset pimeään vuodenaikaan. Mukautuva vakkari on ihan mukava, mutta ei välttämättä tarpeellinen. Roiskeläpät kannattaa tinkiä mukaan jos kaupoille ryhdyt, osoittautuivat tarpeellisiksi viime talvena.
 
Mikä auto minulle? Haluisin hieman erikoisemman auton, jossa voisi olla ainakin osa seuraavista ominaisuuksista
- Bensa
- Automaatti
- Yli 200 hv, 0-100 7 sek tai alle
- 2 ovea
- Taka- tai neliveto
- saksalainen
- golfbagi pitää mahtua takapaksiin penkkejä kaatamatta
- kilsoja tulee reilu 10tkm vuodessa joten bensankulutuksella ei juurikaan ole väliä.

Ykkösvaihtoehto tällä hetkellä on Bemarin 228i Coupe M-Sport, mutta auton hinta (~35ke) vähän arveluttaa ja on aivan suunnitellun maksimibudjetin ylärajoilla. Toisena vaihtoehtona sama auto pienemmällä koneella, 220i. Periaatteessa vanhempaa 3-sarjan coupea voisin harkita myös, mutta E92 korimalli ei oikein istu silmään. Myös F10 sarjan Bemarit kiinnostaa, vaikka auto on aivan tarpeettoman iso minulle.

Toisaalta olisin avoin ainakin Mersuille ja muillekkin merkeille. Hinta saisi mieluiten olla 20-25ke luokassa, mutta periaatteessa budjetti venyy tuonne 35ke tuntumaan.
Vähän sporttisempi auto olisi Fiesta ST, mutta ei varmaankaan sovellu noihin mieltymyksiin aivan. Ihan hieno auto kumminkin ja saa 3 tai 5 ovisena.
Ford Fiesta ST sai Suomi-hinnat – Liikkeelle lähdetään 28 899 eurosta - Tekniikanmaailma.fi
 
Jos on pakko ottaa pikkubemari niin valitsisin mieluummin Z3 tai Z4, tuo 2-sarja on vaan niin ruma.
Rajottaa vain kuljetuskapasitettia aika paljon. Kun en golffaa niin ei tullu koskaan testattua, mutta ehkä z4 on mitotettu sen bagin mukaan. Ei kyllä näytä siltä.
 
Luulis nyt muitakin autoja olevan kaupan kuin noita rumia bemareita. Ehkä pitäs miettiä vähän laajemmin noita vaihtoehtoja.
 
Mikä auto minulle? Haluisin hieman erikoisemman auton, jossa voisi olla ainakin osa seuraavista ominaisuuksista
- Bensa
- Automaatti
- Yli 200 hv, 0-100 7 sek tai alle
- 2 ovea
- Taka- tai neliveto
- saksalainen
- golfbagi pitää mahtua takapaksiin penkkejä kaatamatta
- kilsoja tulee reilu 10tkm vuodessa joten bensankulutuksella ei juurikaan ole väliä.

Ykkösvaihtoehto tällä hetkellä on Bemarin 228i Coupe M-Sport, mutta auton hinta (~35ke) vähän arveluttaa ja on aivan suunnitellun maksimibudjetin ylärajoilla. Toisena vaihtoehtona sama auto pienemmällä koneella, 220i. Periaatteessa vanhempaa 3-sarjan coupea voisin harkita myös, mutta E92 korimalli ei oikein istu silmään. Myös F10 sarjan Bemarit kiinnostaa, vaikka auto on aivan tarpeettoman iso minulle.

Toisaalta olisin avoin ainakin Mersuille ja muillekkin merkeille. Hinta saisi mieluiten olla 20-25ke luokassa, mutta periaatteessa budjetti venyy tuonne 35ke tuntumaan.

BMW 6-sarja?
BMW 645 CiA Coupe Coupé 2003 - Vaihtoauto

Jos en olisi perheellinen niin olisi pihalla.
 
Mikäköhän auto pitäisi hommata. Kesäkuun alussa lomaa ja ruotsista tai saksasta vois hakea. Olen jo 3 viimeistä autoa hakenut saksasta. Edellinen oli s204 220cdi mutta möin pois 50tkm jälkeen koska automaatti on must.

Kriteerit:
-automaatti
-tavaratilaa sen verran että on farkku tai isohko tavaratila.
- varmaan diisseli koska asun maalla ja tulee ajettua se 45tkm vuoteen
- hiljainen ja mukava ajettava
- mielellään nahkapenkit

Budjetti veroinen joku 20keur mutta pahimmassa tapauksessa enemmänkin jos tarvii mutta vähemmänkin on jees.

Onko citroen farkku tai supeebi saksasta kova
 
Mikäköhän auto pitäisi hommata. Kesäkuun alussa lomaa ja ruotsista tai saksasta vois hakea. Olen jo 3 viimeistä autoa hakenut saksasta. Edellinen oli s204 220cdi mutta möin pois 50tkm jälkeen koska automaatti on must.

Kriteerit:
-automaatti
-tavaratilaa sen verran että on farkku tai isohko tavaratila.
- varmaan diisseli koska asun maalla ja tulee ajettua se 45tkm vuoteen
- hiljainen ja mukava ajettava
- mielellään nahkapenkit

Budjetti veroinen joku 20keur mutta pahimmassa tapauksessa enemmänkin jos tarvii mutta vähemmänkin on jees.

Onko citroen farkku tai supeebi saksasta kova

Venytät vähän budjettia ja haet F11 530d tms Saksasta.
 
joku tällanen olis kyllä ihan kiva ja varusteitakin on Ups, bist Du ein Mensch? / Are you a human?

Tosi monessa f11 bemarissa vaihdettu laatikko tai moottori. Vähän epäilyttää
Tähän kaipaisin kyllä lisätietoja. Käsittääkseni nuo Bemarin 3 litran dieselit ovat varsin luotettavia ja Automaattilaatikko on tyyliin parasta mitä tällä hetkellä on tarjolla. Nelisylinterissä koneissa on ollut ongelmia jakoketjun kanssa, mutta 6-mukinen kone on tältäkin osin parempi. Nelikoissa jakolaatikoissa on ollut hieman ongelmia, mut muuten luotettavia vehkeitä. Edeltäjässä E60/E61 oli lastentauteja, mut F10/F11 on luotettavassa maineessa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom