Mikä auto minulle?

Mitäs mieltä arvon raati ois näistä autoista? Ois harkinnassa perheauto ja oon puntaroinu näitä kahta:

Volvo s80 t6 -99, 321tkm, bensa, täydellinen huoltokirja, öljyt vaihettu noin 10tkm välein, jpr tehty 291tkm kohalla jossa myös vesipumppu uusittu, automaattiöljyt ja suodattimet vaihettu 312tkm, kolaroimaton ja ruosteeton peli.

Sitte ois Bmw 5d 318d touring -03, 4 diesel 427tkm, turbo vaihettu, uus alistasarja 60/40, dampperi vaihettu, degat downpipe ja egr delete kit, 320d suuttimet ja softa.
 
Täytyy yhtyä edelliseen; yli 300tkm ajettu tuplaturbo bensa tai satasen enemmän rullattu viridiesel.

Itse pysyisin kaukana.
 
Tuossa pari sivua sitten kyselin TSI koneista ja 1.0 koneista. Silloin päästiin kai lopputulemaan että paljon (yli 200k) ajettuja TSI koneita ei ole vielä myynnissä koska ne ostetaan lähtökohtaisesti kevyempään ajoon. Niin ja 1.0 ei-tsi on liian tuhnu.

Nyt olis kiikarissa yksi 118k ajettu 1.2 TSI manuaali jakohihnalla (hammashihna) vuodelta 2013. Auton hinta 11k€.

Vaikuttaisi kaikin puolin ok peliltä, mutta onko tuo 118k kuitenkin liian paljon TSI koneelle?
Varsinkin jos pätkällä pitää ostaa ja auton pitäisi tosiaan kestää sit 5v tms tai muuten tulee henkilökohtainen konkurssi :confused:

Edit: 152kpl näkyy olevan Nettiautossa yli 205k ajettuja TSI autoja... onko tuo nyt sit paljon vai ei :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs mieltä arvon raati ois näistä autoista? Ois harkinnassa perheauto ja oon puntaroinu näitä kahta:

Volvo s80 t6 -99, 321tkm, bensa, täydellinen huoltokirja, öljyt vaihettu noin 10tkm välein, jpr tehty 291tkm kohalla jossa myös vesipumppu uusittu, automaattiöljyt ja suodattimet vaihettu 312tkm, kolaroimaton ja ruosteeton peli.

Sitte ois Bmw 5d 318d touring -03, 4 diesel 427tkm, turbo vaihettu, uus alistasarja 60/40, dampperi vaihettu, degat downpipe ja egr delete kit, 320d suuttimet ja softa.
Tuosta parempi vaihtoehto, tehokkaalla 2.3t koneella ja pommin kestävällä m56 laatikolla.
Volvo S60 T5 4d Porrasperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Mitäs mieltä arvon raati ois näistä autoista? Ois harkinnassa perheauto ja oon puntaroinu näitä kahta:

Volvo s80 t6 -99, 321tkm, bensa, täydellinen huoltokirja, öljyt vaihettu noin 10tkm välein, jpr tehty 291tkm kohalla jossa myös vesipumppu uusittu, automaattiöljyt ja suodattimet vaihettu 312tkm, kolaroimaton ja ruosteeton peli.

Sitte ois Bmw 5d 318d touring -03, 4 diesel 427tkm, turbo vaihettu, uus alistasarja 60/40, dampperi vaihettu, degat downpipe ja egr delete kit, 320d suuttimet ja softa.

Bemareista ei itsellä ole kokemusta, mutta Volvot on vähän tutumpia. Jättäisin suosiolla nuo alkupään S80:t rauhaan, nimittäin aika ilkeitä tyyppivaivoja lyötyy sen verran paljon. Ensimmäisenä laatikko on antiikkinen GM:n 4 vaihteinen ja se ei tahdo tuon T6:n perässä edes kestää. Sitten vielä tuon ikäisen perustyyppivaivat kuten, kaasuläppäkotelo, abs-yksikön juotosviat, mittariston viat, cem-yksikön viat, vuotava jarrutehostin, jne.
 
Ford liikkeestä lähti matkaan Fiesta Titanium 2018 1.0 ecoboost 100hv A6. Parkkitutkat edessä ja takana, sekä peruutuskamera. Ihan mukavalta autolta vaikuttaa, eikä mitään kummempia puutteita tule mieleen. Tuulilasin ja ratin lämmitin tuossa on ja automaattiset pyyhkijät. Luultavasti pärjää osalle luokkaa isommistakin autoista. Esim penkit tuntuu ihan hyviltä. Minusta myös ihan tyylikkään näköinen tuollaiseksi pikkuautoksi. Lisäksi ajettavuus aika huippua, vaikka mikään tykkihän tuo ei ole.

IMG_20180607_132046.jpg
 
Ford liikkeestä lähti matkaan Fiesta Titanium 2018 1.0 ecoboost 100hv A6. Parkkitutkat edessä ja takana, sekä peruutuskamera. Ihan mukavalta autolta vaikuttaa, eikä mitään kummempia puutteita tule mieleen. Tuulilasin ja ratin lämmitin tuossa on ja automaattiset pyyhkijät. Luultavasti pärjää osalle luokkaa isommistakin autoista. Esim penkit tuntuu ihan hyviltä. Minusta myös ihan tyylikkään näköinen tuollaiseksi pikkuautoksi. Lisäksi ajettavuus aika huippua, vaikka mikään tykkihän tuo ei ole.

IMG_20180607_132046.jpg
Onnittelut. Kelpo peli, pääsin itse ajamaan samanlaista Fiestaa juuri samalla voimalinjalla. Moottori oli yllättävän puhdikas ja ajettavuus kerrassaan mainio. Vähän se alkoi 130/kmh mittarinopeuden tuntumassa hyytymään, mutta käytännössä taitaa olla aika vähäinen ongelma.
 
Fiesta ST-paketilla tai aitona ST:nä on mitä parhain auto luokassaan. Iheen isolta tuo auto tuntuu ajossa, sikäli ovat onnistuneet tekemään toimivan kokonaisuuden. Pikkuautolukassa mielestäni erittäin vahva ja varteenotettava peli.
 
Itsellä kutittelee nykyisen 3,5v vanhan Focus -hopan vaihto 1.5 TDCi A8 -farmariin, malli olisi kutakuinkin tässä:

2019-Ford-Focus-Mk4-estate-Titanium-4-850x436.jpg
 
Itsellä kutittelee nykyisen 3,5v vanhan Focus -hopan vaihto 1.5 TDCi A8 -farmariin, malli olisi kutakuinkin tässä:

2019-Ford-Focus-Mk4-estate-Titanium-4-850x436.jpg
Ihan fiksulta ja suht tyylikkäältä peliltä vaikuttaa tuo uusi Ford Focus. Ainakin videoiden perusteella. Vanhassa Focuksessa ja Fiestassa taitaa sisusta olla vähän vanhahtava. Uusissa sisustakin menettelee paremmin. Itse ainakin tykkään Fiestan sisustan ulkonäöstä ja ajettavuudesta. Ulkonäkö myös ok.
 
No joo, eihän tuo nyt huonolta näytä. Tuo keskinäyttö on mielenkiintoinen, mutta lähinnä tottumuskysymys ...

095_ford_focus.jpg
 
Tää on juuri tätä, kun menee hemmottelemaan itsensä piloille tehokkailla autoilla. ;) Itseäni ärsytti tehonpuute vasta 65-hevosvoimaisessa Fiat Puntossa. Sekin kulki kohtuullisesti, kunhan piti kierrokset ylhäällä.

Itse pärjäsin loistavasti pari vuotta 70hp 1600kg autolla.
 
Rumat valot ja vanteet. Nappulahelvetti on onneksi poissa mutta Fordin tuntien tuo näyttö on satavarmasti tahmea ja hankala käyttää.
 
Farkkua tarttis saada japanilaisen urheiluauton tilalle...

-Bensa
-Automaatti
-Vetokoukku tai mahdollisuus jälkiasentaa koukku (Ja vetää muutakin kuin tyhjää kärryä)
-Webasto olisi plussaa
-Mielellään tekniikaltaan luotettavaa
-Ei mielellään yli 10l/100km kulutusta kaupungissa
-Hintaa 9-20k€

Itse tullut siihen tulokseen että Opelin j astra olisi aika passeli vaihtoehto, eikä niin suuri vikainen kuin vaginistit jne. Onko muita hyviä ehdotuksia tai sitten jotain pahaa sanaa opelista?

Nämä nyt ovat näitä yhden otoksen tilastoja, mutta omassa käytössä oleva automaatti 1.4 J-astra on ainakin toiminut reilu 3 vuotta ja 35000km ilman mitään ongelmia. Ainoa viaksi laskettava ongelma tässä on ollut kieroon menevät takajarrulevyt mutta se on onneksi halpa ongelma. Aika vanhanaikainen kone ja vaihteisto joten kulutus on ollut luokkaa 7,5 sekalaisessa. Tämä J-astra myös painaa aivan järkyttävän paljon (muistaakseni yli 1500kg) verrattuna nykyautoihin niin varsinkin kaupunkiajossa saa kyllä kulutuksen nousemaan yli 9 helposti.
Selvittelin näitä joskus 2014 ja tulin tulokseen että noihin alkuvaiheen J-astroihin ei todellakaan kannata koskea, mutta sen jälkeen laatu ilmeisesti parani huomattavasti.
Tämä tapaus on MY2014
 
Nämä nyt ovat näitä yhden otoksen tilastoja, mutta omassa käytössä oleva automaatti 1.4 J-astra on ainakin toiminut reilu 3 vuotta ja 35000km ilman mitään ongelmia. Ainoa viaksi laskettava ongelma tässä on ollut kieroon menevät takajarrulevyt mutta se on onneksi halpa ongelma. Aika vanhanaikainen kone ja vaihteisto joten kulutus on ollut luokkaa 7,5 sekalaisessa. Tämä J-astra myös painaa aivan järkyttävän paljon (muistaakseni yli 1500kg) verrattuna nykyautoihin niin varsinkin kaupunkiajossa saa kyllä kulutuksen nousemaan yli 9 helposti.
Selvittelin näitä joskus 2014 ja tulin tulokseen että noihin alkuvaiheen J-astroihin ei todellakaan kannata koskea, mutta sen jälkeen laatu ilmeisesti parani huomattavasti.
Tämä tapaus on MY2014
3v ja 35tkm ei ole vielä mitään, tuohon tuplat niin aletaan olemaan luotettava.

Faijalla - 08 Toyota Land Cruiser mihin vaihdettu kerran levyt ympäri ja pari kertaa palat, muuten menty öljyn vaihdoilla, mittarissa nyt 170tkm. Ai niin, ajovalot vaihdoin kun oli alkuperäiset tehtaan valot niin tummuneet 10v aikana että valoteho oli luokkaa kynttilänvalo, mutta tuota voin pitää jo luotettavana.

Satkun jälkeen ne ongelmat yleensä alkaa...
 
Onko kenelläkään parempaa tietoa tai kokemusta 2000-2005 välisistä Jaguarin S- tai X-typeistä? Kannattaisiko tuollaista autoa edes harkita jos budjetti on vaikka sanotaan 5k? Onko brittejä edes koskaan tarkoitettu pohjois-suomen talvessa säilytettäväksi ja ajettavaksi?
 
Pitäisi harkita uuden auton ostoa. Joko aivan uutta tai vähän käytettyä.
Hinta: Maks. 18 000 €

Nykyinen Corolla v.2000 1.6 vvt-i ketjukone on tulossa tiensä päähän. Syö öljyä aika reippaasti ja ruostuu käsiin. On kyllä ollut luotettava. Ollut käytössä 12v ja nyt mittarissa 355 000 km. Jotenkin ei vaan tuo yaris houkuttele ja Auris on suhteessa tosi kallis . Jos ensikesää varten alkaisi selvittelee asiaa näin ajoissa.


Minkä näistä ottaisit ja miksi ? Ajo enimmäkseen 60-80 km/h alueella ja taajamissa.


Golf 2015-2017 1.2 TSI koneella maks. 50 000 km ajettuna.



Volkswagen Golf bensiini vaihtoautot - Nettiauto

Vuoden auto Seat ibiza style 1.0 EcoTSI 95hv.



VW Polo Comfortline 1.0 TSI

 
Pitäisi harkita uuden auton ostoa. Joko aivan uutta tai vähän käytettyä.
Hinta: Maks. 18 000 €

Nykyinen Corolla v.2000 1.6 vvt-i ketjukone on tulossa tiensä päähän. Syö öljyä aika reippaasti ja ruostuu käsiin. On kyllä ollut luotettava. Ollut käytössä 12v ja nyt mittarissa 355 000 km. Jotenkin ei vaan tuo yaris houkuttele ja Auris on suhteessa tosi kallis . Jos ensikesää varten alkaisi selvittelee asiaa näin ajoissa.


Minkä näistä ottaisit ja miksi ? Ajo enimmäkseen 60-80 km/h alueella ja taajamissa.


Golf 2015-2017 1.2 TSI koneella maks. 50 000 km ajettuna.



Volkswagen Golf bensiini vaihtoautot - Nettiauto

Vuoden auto Seat ibiza style 1.0 EcoTSI 95hv.



VW Polo Comfortline 1.0 TSI


Noilla spekseillä ottaisin itse pikkuaudin, esim: Audi A3 Compact Coupé Busin 1,4 TFSI 90 Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kävin itse juuri koeajamassa tuon A3 ja Uudemman golfin niin kyllä oli sen verran enemmän "premium" tuo audi ja hiljaisempi että sellaisen ottaisin (ja tulenkin ottamaan kunhan menee syksyllä auto vaihtoon).

E:Audi A3 Sportback 1,4 TFSI 90 Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto tässä esim. Laakkonen laatuvaihtoauto. Laakkosella ollut oman kokemuksen mukaan todella hyvät vastaantulot ihan missä tahansa murheessa kun ovat merkkiliike.
 
Noilla spekseillä ottaisin itse pikkuaudin, esim: Audi A3 Compact Coupé Busin 1,4 TFSI 90 Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kävin itse juuri koeajamassa tuon A3 ja Uudemman golfin niin kyllä oli sen verran enemmän "premium" tuo audi ja hiljaisempi että sellaisen ottaisin (ja tulenkin ottamaan kunhan menee syksyllä auto vaihtoon).

Ei varmaan dieseli kannata kun tulee kilometrejä vuodessa vaan sen noin 18-20 000. Auto ostettu siis käytettynä ja itse ajanut sillä reilun 200 000 km.


Oisiko Opel Astra Enjoy 1,0 Turbo eco FLEXhyvä ? Opel Astra 5-ov Enjoy 1,0 Turbo ecoFLEX S/S - Rahoituskorko 0,99% ja 1. erä syyskuussa! Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Taloudessa siis kaksi henkilöä eikä tavaraa tarvii yleensä hirveesti kuljetella.
 
Onko kenelläkään parempaa tietoa tai kokemusta 2000-2005 välisistä Jaguarin S- tai X-typeistä? Kannattaisiko tuollaista autoa edes harkita jos budjetti on vaikka sanotaan 5k? Onko brittejä edes koskaan tarkoitettu pohjois-suomen talvessa säilytettäväksi ja ajettavaksi?

Omakohtaista kokemusta ei ole noista kyseisistä malleista, mutta yksi talvi ja 40tkm ajettuna vuoden 2011 XF dieselillä takana eikä voi muuta kuin kehua.
Talvella ei ollut mitään ongelmia ja lämpesikin nopeasti verrattuna vanhaan A6 Audiin 3.0tdi koneella.
Sen verran mitä ainakin S-typestä tiedän niin kestävällä ZF automaatilla ne ovat ja herkin paikka on helmapellit jotka ovat muovisten listojen alla ne ilmeisesti ruostuvat puhki lähes jokaisesta ellei ole jo korjattu.
Kissakulman foorumilta kannattaa katsella lisää tietoa niistä eiköhän sieltä jotain löydy.
 
Pitäisi harkita uuden auton ostoa. Joko aivan uutta tai vähän käytettyä.
Hinta: Maks. 18 000 €

Nykyinen Corolla v.2000 1.6 vvt-i ketjukone on tulossa tiensä päähän. Syö öljyä aika reippaasti ja ruostuu käsiin. On kyllä ollut luotettava. Ollut käytössä 12v ja nyt mittarissa 355 000 km. Jotenkin ei vaan tuo yaris houkuttele ja Auris on suhteessa tosi kallis . Jos ensikesää varten alkaisi selvittelee asiaa näin ajoissa.


Minkä näistä ottaisit ja miksi ? Ajo enimmäkseen 60-80 km/h alueella ja taajamissa.


Golf 2015-2017 1.2 TSI koneella maks. 50 000 km ajettuna.



Volkswagen Golf bensiini vaihtoautot - Nettiauto

Vuoden auto Seat ibiza style 1.0 EcoTSI 95hv.



VW Polo Comfortline 1.0 TSI


Ibizan ja Polon lisäksi voisi miettiä vaikka Ford Fiestaa. Sitten ei tarvitsisi ainakaan VAG autoa ostaa.
 
Ibizan ja Polon lisäksi voisi miettiä vaikka Ford Fiestaa. Sitten ei tarvitsisi ainakaan VAG autoa ostaa.

Eikös Vag konserni ole korjannut nuo moottori ongelmat. Ihmetyttää vaan miksi Polossa on 2 vuoden takuu, kun Seat tarjoaa 5 vuoden takuun. Luulisi että olisi juuri päinvastoin.
 
Ibizan ja Polon lisäksi voisi miettiä vaikka Ford Fiestaa. Sitten ei tarvitsisi ainakaan VAG autoa ostaa.

Ei sovi unohtaa myöskään uusinta Fabiaa. Poloon verrattuna ihan eri auto ajaa ja Fabia tuntuu isommalta ja vakaammalta moottoritie nopeuksissa.
Me vaihdettiin 2012 vuotinen Fiesta 1.6 TDCi Sport Silver nykyiseen 1.2 TSI Fabia Monte Carloon. Tämähän on siis jo uudemman sukupolven moottorilla jossa on hihna jakopäässä.
Ostettiin auto maaliskuussa 2017 8000km ajettuna entisenä esittelyautona. Ei ole mitään ongelmia ollut ja mittarissa nyt 44tkm. 2 huoltoa tehty vuoden aikana(15tkm huoltoväleillä).

Fiestasta vielä että varsinkin tuo 2012 mallinen oli talvikeleillä perästä varsin kevyt ja sen huomasi kuormaamattomana erittäin helposti. Ongelmat perän kanssa tulee todella jyrkästi esille ja voi yllättää kokemattoman kuskin. Myös etupyörän laakerit ovat jostain syystä heikkoa tekoa. Muita ongelmia ei meillä ollut Fiestan kanssa.
En ole tätä uusinta Fiestaa vielä kokeillut mutta aion kyllä.

Eikös Vag konserni ole korjannut nuo moottori ongelmat. Ihmetyttää vaan miksi Polossa on 2 vuoden takuu, kun Seat tarjoaa 5 vuoden takuun. Luulisi että olisi juuri päinvastoin.

^^ Uusi moottori sukupolvi tuli 2015 ->
Ketju vaihdettiin takaisin hihnaan.
Tuosta takuusta en osaa sanoa miksi noin.. Joku jolla on tietoa voisi kertoa minullekin.

Jos rahat riittää niin toi uusi Polo on todella kivan oloinen kokonaisuus. Sisustakin tuntuu selvästi luokkaansa paremmalta. Muistaa vaan ottaa sen 1.0 TSI padan eikä mitään vaparia.

Kun vertaillaan vaimoni mummin 2016 Poloa meidän 2016 malliseen Fabiaan ni kyllä Fabiassa on laadukkaampi sisusta kuin Polossa.
Vaimoni siskolla on sitten 2015 Ibiza jossa on ehkä hieman paremman näköinen sisusta kuin Polossa.
Ajettavuudeltaan Ibiza on parempi kuin Polo mutta huonompi kuin Fabia.
 
Viimeksi muokattu:
Niin no puhun edelleen tuosta uudesta Polosta. Katsoppa vaikka carwowin revikka missä Matt kehuu ton vekottimen maasta taivaisiin. Ja se ei yleensä turhaan kehu.



Volkkariin saa ostaa lisätakuuta jos uutta on ostamassa. Jos siis kokee tarvetta.
Toisaalta on myös virhevastuu. Noilla lisätakuilla moni vain maksaa siitä että saa maksaa myyjän puolesta. Sopii kyllä silloin jos ei yhtään poikkisuuntaista sanaa saa sanottua myyjälle.
 
Ei sovi unohtaa myöskään uusinta Fabiaa. Poloon verrattuna ihan eri auto ajaa ja Fabia tuntuu isommalta ja vakaammalta moottoritie nopeuksissa.
Me vaihdettiin 2012 vuotinen Fiesta 1.6 TDCi Sport Silver nykyiseen 1.2 TSI Fabia Monte Carloon. Tämähän on siis jo uudemman sukupolven moottorilla jossa on hihna jakopäässä.
Ostettiin auto maaliskuussa 2017 8000km ajettuna entisenä esittelyautona. Ei ole mitään ongelmia ollut ja mittarissa nyt 44tkm. 2 huoltoa tehty vuoden aikana(15tkm huoltoväleillä).

Fiestasta vielä että varsinkin tuo 2012 mallinen oli talvikeleillä perästä varsin kevyt ja sen huomasi kuormaamattomana erittäin helposti. Ongelmat perän kanssa tulee todella jyrkästi esille ja voi yllättää kokemattoman kuskin. Myös etupyörän laakerit ovat jostain syystä heikkoa tekoa. Muita ongelmia ei meillä ollut Fiestan kanssa.
En ole tätä uusinta Fiestaa vielä kokeillut mutta aion kyllä.



^^ Uusi moottori sukupolvi tuli 2015 ->
Ketju vaihdettiin takaisin hihnaan.
Tuosta takuusta en osaa sanoa miksi noin.. Joku jolla on tietoa voisi kertoa minullekin.



Kun vertaillaan vaimoni mummin 2016 Poloa meidän 2016 malliseen Fabiaan ni kyllä Fabiassa on laadukkaampi sisusta kuin Polossa.
Vaimoni siskolla on sitten 2015 Ibiza jossa on ehkä hieman paremman näköinen sisusta kuin Polossa.
Ajettavuudeltaan Ibiza on parempi kuin Polo mutta huonompi kuin Fabia.
Oletko verrannut Fabian ajettavuutta tuohon uuteen Poloon ?
2018 Ibizan kävin testaamassa ja vaikutti hyvältä.
Sisätilat vaan oli melko muoviset.

Onko joku teistä verrannut testannut Fabiaa, Ibizaa ja Opelin Astraa ?
Onko muutaman vuoden vanha Astra laadukkaampi kuin Fabia ja Ibiza ?

Opel Astra 5-ov Enjoy 1,0 Turbo ecoFLEX Start/Stop 77kW MT5 -Vähän ajettu, Luotettava Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Ei sovi unohtaa myöskään uusinta Fabiaa. Poloon verrattuna ihan eri auto ajaa ja Fabia tuntuu isommalta ja vakaammalta moottoritie nopeuksissa.

ÖÖ, no ei kyllä niin millään tapaa. Ei tunnu isommalta, ei vakaammalta ja on kyllä ihan eri auto ajaa mutta lähinnä tuulipussimaisuutensa ja muovisen habituksen ansiosta vrt uusi Polo. Ymmärrän että jotkin asiat on mielpiteitä mutta tässä on kyllä jo niin radikaali näkemysero että pakko puuttua asiaan =D
 
Astra 5-ov Enjoy 1,0 Turbo ecoFLEX S/S - Rahoituskorko 0,99% ja 1. erä syyskuussa! Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
Astra on ensimmäisen 18tkm perusteella yllättänyt todella positiivisesti. Paras ominaisuus on mielestäni ajettavuus. Auto etenee loogisesti ja suoraan melkeinpä missä tahansa olosuhteissa. K-Astra on järjestään 200kg kevyempi, kuin vastaava J-malli. Näkyy kulutuksessa ja ajettavuudessa. Moottorit kaikki uutta sukupolvea.

Laadusta paha sanoa tässä vaiheessa muuta, kuin että yleisvaikutelma on hyvä. Ei mikään premium-kippo, mutta kaikki vaikuttaa olevan kohdallaan.

Päädyin itse farmarimallin kohdalla 1,4l pannuun tuon litraisen sijasta. Litraisessakin oli menohaluja riittävästi, mutta nilkka sai olla kohtalaisen suorana niiden tuomiseksi esiin. Hauskaa oli, mutta pidemmän päälle jatkuva kepin hämmentäminen saattaa käydä hermoille. Litraisen kohdalle automaattivaihtoehtoakaan ei varsinaisesti ole. Opel tarjoaa litraisen kanssa vain jonkinlaista robotisoitua vaihteistoa, josta kenelläkään ei tunnu olevan mitään hyvää sanottavaa. Isompiin koneisiin on saatavilla perinteinen 6v momentinmuunnin. Isompien koneiden manuaalit ovat myös 6-vaihteisia, siinä missä litraisessa on 5.

Kannattaa myös Astraa etsiessä katsoa varustetason perään. Ero Enjoyn ja Innoviationin välillä näkyy sisätilojen materiaaleissa yms. Yksi varuste ylitse muiden on AGR-etupenkit. Heittämällä parhaita jakkaroita joilla olen istunut. Näitä löytyy ainakin Innovationista, en ole varma onko Enjoyhin saanut edes rahalla.

Tl;dr:

-suosittelen omien kokemusten pohjalta K-Astraa
-1.0l ja "automaatti" on ns vältettävä yhdistelmä
-Innovation varustetaso on parempi vastine rahalle
-AGR-etupenkit :tup::love::love:
 
ÖÖ, no ei kyllä niin millään tapaa. Ei tunnu isommalta, ei vakaammalta ja on kyllä ihan eri auto ajaa mutta lähinnä tuulipussimaisuutensa ja muovisen habituksen ansiosta vrt uusi Polo. Ymmärrän että jotkin asiat on mielpiteitä mutta tässä on kyllä jo niin radikaali näkemysero että pakko puuttua asiaan =D

Molemmilla autoilla aika paljon ajaneena ja myös autoharrastajana alleviivaan että Fabia on parempi auto ajaa kuin samanikäinen Polo.
2016 mallisia tässä voin vertailla kun näillä olen ajanut.
Uudesta Polosta en tiedä kun en ole sellaisella ajanut.

Ja tosiaan meidän Fabia on Monte Carlo. 17" pyörät, matalempi alusta jne.. Kyllä ne niin paljon vakaammaksi ajon tekee vrt. Poloon.
 
Oletko verrannut Fabian ajettavuutta tuohon uuteen Poloon ?
2018 Ibizan kävin testaamassa ja vaikutti hyvältä.
Sisätilat vaan oli melko muoviset.

Onko joku teistä verrannut testannut Fabiaa, Ibizaa ja Opelin Astraa ?
Onko muutaman vuoden vanha Astra laadukkaampi kuin Fabia ja Ibiza ?

Opel Astra 5-ov Enjoy 1,0 Turbo ecoFLEX Start/Stop 77kW MT5 -Vähän ajettu, Luotettava Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

En ole vielä ajanut tuolla uudella Pololla. Voisi melkein kyllä käydä ihmettelemässä.
 
Veikkaan että erehtyi vertaamaan siihen edellisen korin Poloon. En ole sitä kyllä ajanut niin en mene sanomaan. Toi uusi on sitten jo melkeen muutaman vuotta vanhemman Golfin kokoinen. Ja toi sisusta on kyllä aika viimeisen päälle, jopa vähän ihmeellistä että viimeinkin joku valmistaja on saanut pikkuautoon kojelaudan joka ei tuo oksennusta suuhun.

Kyllä tosiaan 2016 mallisista Fabiasta ja Polosta kyse. Eli edellistä korimallia Polosta.
 
Onko joku teistä verrannut testannut Fabiaa, Ibizaa ja Opelin Astraa ?
Onko muutaman vuoden vanha Astra laadukkaampi kuin Fabia ja Ibiza ?

Ainakin Astra on noista ihan heittämällä isoin, yksi tilavimpia C-segmentin autoja kun taas Fabia ja Ibiza on B-segmentin pikkuautoja. Toki ovathan nuo pikkuautot kasvaneet jo sellaisiin mittoihin, että nykyinen B alkaa olemaan lähes samoissa mitoissa kuin parin sukupolven takainen C. Opelin mallistossa samaa kokoluokkaa Fabian ja Ibizan kanssa edustaa Corsa, ei Astra. Ibizan sisälle en ole edes katsonut, koska se on ollut itselle auttamatta liian pieni auto, mutta jotain siitä voi päätellä, että pykälää isompi Leon on ihan huomattavasti ahtaampi sisältä kuin Astra. Uusimman malliseen Fabiaankaan en ole tutustunut, mutta vanhemmat mallit ovat ainakin olleet ahtaita ja meluisia

Mulla on itsellä uuden mallin Astra, tosin farkku ja 1.4T automaatti, ja olen kyllä erittäin tyytyväinen siihen. Mukava auto ajella, suht hiljainen, erittäin suuntavakaa, ei paljoa sivutuulet vaivaa edes motarilla. Linkkaamassasi autossa näyttää olevan sama varustetaso ja 7" IntelliLink multimedia kuin omassa autossa, jos tuon ostat, niin pyydä niitä ensi töikseen päivittämään infotainmentti uudempaan versioon niin ei katoile nuo kanavanimet + Android Auto päivittyy paremmin toimivaan versioon. Itsellä ei tuosta 1.0T koneesta ole kokemuksia, mutta ainakin merkkifoorumilla siitä on näkynyt paljon positiivista palautetta, ja perusajot sillä hoitaa ilmeisesti ihan hienosti. Yleinen mielipide on, että tuntuu litrojaan pirteämmältä ja selättää "perusmoottorina" vapari 1.6:sen ihan mennen tullen. Mitään erityisiä murheita uuteen konemalliin liittyen en myöskään ole vielä kuullut, tosin montaa paljon ajettua 1.0 autoa ei vielä ainakaan Suomessa ole liikenteessä, niin ei tiedä vielä miten ne isossa skaalassa käyttäytyy siellä 150+ tkm kohdalla. Tosin tämä on sitten sama tilanne kaikilla valmistajilla, joilla on uutta konetta keulalla mm. VAGin uusi 1.0.

Siinä komppaan vatasta, että AGR-penkillinen kannattaa ostaa ennemmin kuin perusjakkaroilla jos vain sopiva on tarjolla. Peruspenkit on hyvät, mutta AGR:t on erinomaiset. Omassa on peruspenkit, ja se onkin ainoa asia mikä on jäänyt kaivamaan mua, mutta kun käytettynä ostaa niin ei voi varustelistaa ruksia... Muutoin Enjoyn varustelu on mielestäni hyvinkin riittävä, Innovation sitten tuo monenlaista sähkökikotinta lisää mm. sähköisen takaluukun, kuolleen kulman tunnistimen ym joita jotkut arvostaa ja jotkut ei. Tosin Innovationissa tulee vakiona Enjoyn vakiojakkaroita paremmat penkit, sekä jotain muuta enemmän tai vähemmän hyödyllistä varustetta. Suurin osa 1.0:sta on varmaat ostettu Enjoyna jos meinaat käytettyä hakea, joten Innovationia voi olla huonosti tarjolla ja hinnat korkeampia... Tosin itselle sähköinen käsijarru olisi jo tarpeeksi syytä olla ostamatta Innovationia, mutta makunsa ja ajotapansa kullakin :D
 
Oletko verrannut Fabian ajettavuutta tuohon uuteen Poloon ?
2018 Ibizan kävin testaamassa ja vaikutti hyvältä.
Sisätilat vaan oli melko muoviset.

Onko joku teistä verrannut testannut Fabiaa, Ibizaa ja Opelin Astraa ?
Onko muutaman vuoden vanha Astra laadukkaampi kuin Fabia ja Ibiza ?

Opel Astra 5-ov Enjoy 1,0 Turbo ecoFLEX Start/Stop 77kW MT5 -Vähän ajettu, Luotettava Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
Uusi Ibiza ja Polo on ihan hyviä. Samoin hyvä on myös uusi Ford Fiesta. Toyota Yaris ja Hybrid malli jäävät vähän jälkeen. Myös Kia Stonic oli hyvä ja Kia Rioa en ole ajanut, mutta lähes sama kuin Stonic.

Myös Opel Astran 1.4 turbo manuaali innovation, jossa paremmat sähkösäätöiset etupenkit. Astrassahan on ainakin takapenkillä paljon enemmän tilaa, kun auto on oikeastaan aika iso ja muita luokkaa isompi. Astrassa taisi olla 215 renkaat ja Fiestassa 195/55 16. Ei nyt omasta mielestä kovin suurta ajettavuus eroa Astran ja pienemmän uuden Fiestan välillä. Myös nuo Seat Ibiza, VW Polo ja myös Kia Rio on hyviä ajaa. Sitten taas Yaris saattaa olla äänekkäämpi ainakin nastarenkailla. Astra tosin luokkaa isompi, eli siitä plussaa. Opel Corsa taas ei omasta mielesta ollut erityisen hyvä. Muita joita myös koeajoin BMW 118A bensa, Volvo XC40 bensa automaatti. Volvo oli ainakin hyvä. Sitten vielä Hyundai ionic ladattava hybrid, josta nyt en erityisemmin tykännyt. Uusi Fiesta 1.0 ecoboost 100hv titanium A6 tuli sitten tilattua.

Fiestassa takuu 5 vuotta ja huoltoväli taisi olla max 2v/20tkm. Maksamalla lisää saisi 7v takuun. Myös Ibizassa 5v ja Kia Riossa 7v taitaa olla pitkähkö takuu.

Astra varmaan ihan hyvä ostos, kun sitä saa käytettynäkin. Muut on tulleetmyyntiin joskus 2017/2018, eli aika tuoreita ja käytettyjä ei oikein löydy vielä.
 
Pistetään väliin vinkkinä tuleville auton ostajille ja mahdollisen romaripalkkion käyttäjille. Kun pyytää tarjouksen ja saa sellaisen, ei kannata vielä mainita sanaakaan romutuspalkkiosta myyjäliikkeelle. Pyysin yhdestä paikasta tarjouksen ja varmistelin sähköpostitse vielä ihan loppuun, että kokonaishinta on tarjouksessa oleva ja mahdollinen romutuspalkkio vähennetään sitten kyseisestä kokonaishinnasta. Niinpä vain tarjous äkisti peruuntuikin, koska heidän (jälleenmyyjä) tarjouksessa mainitsemaa 1000€ alennusta ei voi käyttää yhdessä romutuspalkkion kanssa.
Tämän hieman kyseenalaistin kun missään ei tällaista mainintaa lue, mutta puhuivat nk. suoran kaupan alennuksesta..

Jos olisin käynyt hyväksymässä tarjouksen (allekirjoittanut aiesopparin tai vastaavan) ja vasta tämän jälkeen ilmoittanut romarista, olisi tarjous ollut sitova ja hinta se mikä alunperin annettiin. Tästä löytyikin pari artikkelia edellisestä romutuskamppiksesta, että romutusedusta kannattaa tosiaan mainita vasta sen jälkeen kun nimiä paperissa.

Tosin ongelmallista tässä on se, että romutuskuponkia ei saa omatoimisesti ja käytännössä romutuksesta pitää mainita jälleenmyyjälle jo siinä vaiheessa kun tilausta tehdään. Jälleenmyyjä naputtelee ropa-järjestelmään varauksen romutuksesta ja samalla tarkastellaan että määrärahaa on vielä jakaa.
Nyt kyselen juuri parista muusta paikasta tarjousta. Olisi kyllä reiluuden merkki jos asiasta voisi avoimesti tarjouksen jälkeen puhua. Nyt pitää piilotella tietoa romutuksesta kun myyjäliike haluaa hyötyä romutuspalkkiosta sen mitä pystyy.
 
Niinpä vain tarjous äkisti peruuntuikin, koska heidän (jälleenmyyjä) tarjouksessa mainitsemaa 1000€ alennusta ei voi käyttää yhdessä romutuspalkkion kanssa.
Tämän hieman kyseenalaistin kun missään ei tällaista mainintaa lue, mutta puhuivat nk. suoran kaupan alennuksesta.
No onpa taas ammattimaista kaupantekoa perua jo tehtyjä tarjouksia. Kyllä se kirjallinen tarjous on kohtuullisen ajan voimassa ja sitova, ei sitä noin vain voi liikkeen toimesta perua:
Tarjous: Tarjouksen sitovuus - Laki24.fi
 
Pistetään väliin vinkkinä tuleville auton ostajille ja mahdollisen romaripalkkion käyttäjille. Kun pyytää tarjouksen ja saa sellaisen, ei kannata vielä mainita sanaakaan romutuspalkkiosta myyjäliikkeelle. Pyysin yhdestä paikasta tarjouksen ja varmistelin sähköpostitse vielä ihan loppuun, että kokonaishinta on tarjouksessa oleva ja mahdollinen romutuspalkkio vähennetään sitten kyseisestä kokonaishinnasta. Niinpä vain tarjous äkisti peruuntuikin, koska heidän (jälleenmyyjä) tarjouksessa mainitsemaa 1000€ alennusta ei voi käyttää yhdessä romutuspalkkion kanssa.
Tämän hieman kyseenalaistin kun missään ei tällaista mainintaa lue, mutta puhuivat nk. suoran kaupan alennuksesta..
Eli teit juuri niin kuin vastapuolen edunvalvoja (Autotuojat ja -teollisuus ry) neuvoo:
Autoalan edustaja vastaa epäilyihin romutuspalkkion hyödystä: ”Ei romutustodistusta kannata heti autokaupan tuulikaapissa heilutella”

... ja firma yritää silti kusettaa?

Laita nimi julki että muutkin tietävät välttää kyseistä yritystä tulevaisuudessa. Itse laittaisin piruuttani kyselyä Autotuojat ry:lle tyyliin "niin miten tämä pitikään tehdä"... :P
 
En ihan vielä paljasta kaupan nimeä, kun parhaillaan vaihdan meilejä asiaan liittyen ja yritän varmistaa kuka tässä on ymmärtänyt asian väärin tai antaa mahdollisesti väärää tietoa. Pyysin nyt uuden tarjouksen jossa huomioitaisiin se, että olisin käyttämässä romutuspalkkion. Samalla pyysin tiedon missä nämä ehdot näkyvät eri "kampanjoiden" välillä. Liikkeen sivuilla ei mainita romarikampanjan tai liikeen oman suoran kaupan alennuksen suhteesta mitään.
Juttelin tänään Trafin kanssa romutukseen liittyvistä asioista ja samalla kysäisin, että onko tämä kuinka yleistä että tarjoushinta onkin eri kun romutuksesta mainitaan. Hieman kummastelivat kyllä asiaa.

Sain kahdelta muulta jälleenmyyjältä tänään tarjoukset ja heillä ei vastaavia jos-niin- ehtoja ole. Voipi olla että selvittelyn jälkeen luottamus kyseistä paikkaa kohtaan on hieman heikohkoa.
 
Pistetään väliin vinkkinä tuleville auton ostajille ja mahdollisen romaripalkkion käyttäjille. Kun pyytää tarjouksen ja saa sellaisen, ei kannata vielä mainita sanaakaan romutuspalkkiosta myyjäliikkeelle. Pyysin yhdestä paikasta tarjouksen ja varmistelin sähköpostitse vielä ihan loppuun, että kokonaishinta on tarjouksessa oleva ja mahdollinen romutuspalkkio vähennetään sitten kyseisestä kokonaishinnasta. Niinpä vain tarjous äkisti peruuntuikin, koska heidän (jälleenmyyjä) tarjouksessa mainitsemaa 1000€ alennusta ei voi käyttää yhdessä romutuspalkkion kanssa.

Samankaltainen homma kävi itsellä VEHOlla. Kävin koeajamassa uutta autoa ja tulin sitten maininneeksi romutuspalkkion, kun myyjän kanssa tuli juteltua ohimennen että millaisella koslalla sitä sillä hetkellä ajellaan. Pyysin sitten lopulta autosta tarjousta ja myyjä sitten omatoimisesti kysyi romutuspalkkion mahdollisuudesta, johon tietysti totesin että kyllä, olihan romutuspalkkio kuitenkin keskeinen syyni uuden auton hankintaan. No sähköpostiin tipahti sitten tarjous jossa ei ollut euroakaan alennusta listahinnasta poislukien romutuspalkkio (eli vain -1500 €).

Saamani tarjous oli muutenkin todella hämärä, enkä meinannut ensin saada loppusummaa ynnäiltyä tarjouksesta laskimeen sitten millään. Valtion osuus romutuspalkkiosta oli merkitty tarvikkeeksi ja autoliiton osuus normaaliksi alennukseksi. Tarjouksessa oli myös erillinen negatiivinen "alennus", jota en vieläkään ymmärrä. Jouduin kysymään myyjältä useampaan otteeseen että onko tässä nyt jokin virhe, mutta ei kuulemma ollut. En tiedä yritettikö myyjä kikkailla tällä itselleen provikkaa vai mitä ihmettä. Käteisalennusta ei joka tapauksessa irronnut.

Lopulta kysyin tarjousta sähköpostitse useammasta eri liikkeestä ja jokaisessa oli heti alkuun otettu verottomasta hinnasta pois käteisalennusta vähintään 4-8 %. Neuvoteltuani halvimman tarjouksen marssin liikkeeseen ja sitten sopimusta laadittaessa mainitsin romutuspalkkion, joka oikeaoppisesti laskettiin vähennettäväksi loppusummasta. Lisäksi myyjä merkkasi järjestelmään romutusauton mukaan kampanjaan. Pari viikkoa ennen uuden auton saapumista vein sitten vanhan auton Kuusakoskelle ja lopulta romutustodistuksen kera noudin uuden autoni liikkeestä.
 
Ford liikkeestä lähti matkaan Fiesta Titanium 2018 1.0 ecoboost 100hv A6. Parkkitutkat edessä ja takana, sekä peruutuskamera. Ihan mukavalta autolta vaikuttaa, eikä mitään kummempia puutteita tule mieleen. Tuulilasin ja ratin lämmitin tuossa on ja automaattiset pyyhkijät. Luultavasti pärjää osalle luokkaa isommistakin autoista. Esim penkit tuntuu ihan hyviltä. Minusta myös ihan tyylikkään näköinen tuollaiseksi pikkuautoksi. Lisäksi ajettavuus aika huippua, vaikka mikään tykkihän tuo ei ole.

IMG_20180607_132046.jpg
Onko millaiset kierrokset/kulutus 100km/h nopeudessa? Itse katsellut tuota fiestaa mutta 2015 mallia ja siinä on 5 vaihdetta, kun uudemmissa 6. Tiedä sitten vaikuttaako motarilla miten kulutukseen. Katellut että alle 50000 ajetun saisi 11k€ pintaan kun ei ihan uutta viitsisi ostaa.

Jos jollain olisi jotain muuta ehdottaa samaan hintaluokkaan niin otetaan vastaan. Ajosta 90% motaria ja maanteitä ja loput sitten kaupunkia. Mahdollisimman halpoja kilometrejä siis tarkoitus saada. Alle 20000 vuodessa niin bensakoneella vielä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 583
Viestejä
4 477 824
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
topiaassss

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom