Mikä auto minulle?

En ymmärrä. Noista Avensiksista pyydetään melkeen 10 k€ nettiautossa? 13 vuotta vanhasta Toyotasta :D

Eikös toi kannata pistää tojota vaikka autovex-palveluun ja kun sieltä tulee jobbari hakemaan auton 7-8 tonnilla niin sitten marssit liikkeeseen ostamaan skodan ilman vaihtoautoa.

E: jaa niin jos on sitä aiempaa korimallia niin 7-7,5 k€ pyynnit… ei tuo 5500 € välttämättä ihan pielessä ole.
Tälläisestä sivustosta en ollut kuullutkaan. Kiitos. Pitääkin harkita josko ensin möisi auton pois ja sitten uutta tilalle. Tuossa vain haittapuolena on lapset, joita pitää päivittäin viedä hoitoon, joten kovin pitkiä aikoja autottomana ei pystyisi olemaan. Toki noin varmaan saisi parhaan hinnan autosta.
 
En kyllä vaihtaisi Skodaan, niin jäätävän tylsä auto kun olla ja voi, Avensiskin on vähemmän tylsä. Kaverilla oli sellainen Octavia, harmaa farkku ja on kyllä niin suomalaiseen makuun sopiva tylsyyden huipentuma, että ajaisin mielummin tuolla Avensiksella.
 
Skoda octavia 1,4 TSI 2014 ajettu reilu 100tkm hintaa alta 16t€, eli ei missään valtavan kalliista vehkeestä puhuta, mutta muutamia vuosia uudempi ja paremmat varusteet kuin nykyisessä.

Myymällä oman auton saat paremmat rahat. Kannattaa varmistaa onko tuossakin TSI koneessa ketjuvikoja.
 
Tullut nyt pyöriteltyä plugarin ostoa hyvän tovin ja ei tässä tunnu saavan selkeää suuntaa millään. Eroja merkkien välillä tuntuu olevan varsinkin esilämmitysratkaisuissa sekä tottahan toki muissakin asioissa. Tämän lisäksi omat mahdollisuudet tehokkaalle sähköpuolen käytölle varsinkin talvisissa olosuhteissa saa pohdituttaan plugarin ostoa ylipäätään.

Tilanne:
- Kerrostaloasunto Pirkanmaalla, latausmahdollisuus peruslämpötolpasta kotona, kunhan maksaa pienen modausmaksun tuolle tolpalle.
- Ajo 90% pääasiassa kaupunkiajoa ja lyhyttä muutaman kilometrin moottoritiepätkää max. ~15km suuntaansa. Ajoa taitaa tulla luokkaa 12 - 18tkm vuosi. Lyhyt ja päivästä toiseen toistuva ajaminen ja bensan kallistuminen on suurimmat syyt plugarin miettimiselle.
- Ei lapsia, mutta silti farkku kutkuttelisi autohermoja.

Toiveita seuraavalle autolle:
- Budjetti aivan max. 35t€.
- Suhteellisen uudehko, takuullinen ja kilometrejä maltillisesti ikään nähden mielessä
- Ehkäpä enemmän tahtotilana maksaa ominaisuuksista kuin merkistä.

Omaan silmään iskee plugarit Peugeot 508 SW ja Seat Leon Sportstourer.

Mielipiteitä plugareista 30 - 35t€ budjetilla vai kannattaako näillä spekseillä siirtyä ihmettelemään jotain muuta kuin näitä väliinputoaja autoja? :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Tilanne:
- Kerrostaloasunto Pirkanmaalla, latausmahdollisuus peruslämpötolpasta kotona, kunhan maksaa pienen modausmaksun tuolle tolpalle.
- Ajo 90% pääasiassa kaupunkiajoa ja lyhyttä muutaman kilometrin moottoritiepätkää max. ~15km suuntaansa. Ajoa taitaa tulla luokkaa 12 - 18tkm vuosi. Lyhyt ja päivästä toiseen toistuva ajaminen ja bensan kallistuminen on suurimmat syyt plugarin miettimiselle.
- Ei lapsia, mutta silti farkku kutkuttelisi autohermoja.

Toiveita seuraavalle autolle:
- Budjetti aivan max. 35t€.
- Suhteellisen uudehko, takuullinen ja kilometrejä maltillisesti ikään nähden mielessä
- Ehkäpä enemmän tahtotilana maksaa ominaisuuksista kuin merkistä.

Omaan silmään iskee plugarit Peugeot 508 SW ja Seat Leon Sportstourer.

Mielipiteitä plugareista 30 - 35t€ budjetilla vai kannattaako näillä spekseillä siirtyä ihmettelemään jotain muuta kuin näitä väliinputoaja autoja? :kahvi:
[/QUOTE]

Itsellä on Seat Leon Sportstourer tilattuna, joten se on tietty oma suosikki, tosin siinä on hinta nyt noussut pari tonnia kesään verrattuna. Toinen halvempi vaihtoehto voisi olla Renault Megane E-tech farmari?
 
Tilanne:
- Kerrostaloasunto Pirkanmaalla, latausmahdollisuus peruslämpötolpasta kotona, kunhan maksaa pienen modausmaksun tuolle tolpalle.
- Ajo 90% pääasiassa kaupunkiajoa ja lyhyttä muutaman kilometrin moottoritiepätkää max. ~15km suuntaansa. Ajoa taitaa tulla luokkaa 12 - 18tkm vuosi. Lyhyt ja päivästä toiseen toistuva ajaminen ja bensan kallistuminen on suurimmat syyt plugarin miettimiselle.
- Ei lapsia, mutta silti farkku kutkuttelisi autohermoja.

Toiveita seuraavalle autolle:
- Budjetti aivan max. 35t€.
- Suhteellisen uudehko, takuullinen ja kilometrejä maltillisesti ikään nähden mielessä
- Ehkäpä enemmän tahtotilana maksaa ominaisuuksista kuin merkistä.

Omaan silmään iskee plugarit Peugeot 508 SW ja Seat Leon Sportstourer.

Mielipiteitä plugareista 30 - 35t€ budjetilla vai kannattaako näillä spekseillä siirtyä ihmettelemään jotain muuta kuin näitä väliinputoaja autoja? :kahvi:

Itsellä on Seat Leon Sportstourer tilattuna, joten se on tietty oma suosikki, tosin siinä on hinta nyt noussut pari tonnia kesään verrattuna. Toinen halvempi vaihtoehto voisi olla Renault Megane E-tech farmari?

Kiitoksia ehdotuksesta! Mikä sai päätymään tuohon Seattiin? Itsellä on tällä hetkellä Renault Megane viistoperänä vm. 2018 autom. bensakoneella ja se on ollut OK-peli kaikin puolin, mutta vähän ehkä nähty, jos tiedät mitä tarkoitan. Tässä tilanteessa siis Rellun Megane / Captur -alue ei ole ensisijainen fokus.
 
Kiitoksia ehdotuksesta! Mikä sai päätymään tuohon Seattiin? Itsellä on tällä hetkellä Renault Megane viistoperänä vm. 2018 autom. bensakoneella ja se on ollut OK-peli kaikin puolin, mutta vähän ehkä nähty, jos tiedät mitä tarkoitan. Tässä tilanteessa siis Rellun Megane / Captur -alue ei ole ensisijainen fokus.
Seatissa miellyttää ulkonäkö, 5v100tkm takuu, ajettavuus, korkea varustelutaso sekä tehokas ja taloudellinen voimalinja.
 
Täällä ois pariskunta, joka haluaa pärjätä yhdellä autolla. Toinen kulkupeli on skootteri kesäisin. Ei lapsia. Toinen ajaa päivittäin 40km työmatkaa kesät talvet. Autolle on talli jossa lämmitys ja töissä tolppapaikka myös. Tähän mennessä honda civic riittänyt hyvin, mutta kaivattaisin korkeampaa autoa, paremmalla alustalla ja pienemmällä kulutuksella. PHEV autot periaatteessa ok, mitä nyt budjetin 20-25k rajoissa.... riippuen toki mitä vanhasta autosta saa vaihdossa lisäksi. Kateltu on sekunnin ajan phev outlanderia, mutta on se liian iso meille kahdelle vaikka muuten kaikki ok. Periaatteessa ollaan avoimia kaikille ideoille.
 
Täällä ois pariskunta, joka haluaa pärjätä yhdellä autolla. Toinen kulkupeli on skootteri kesäisin. Ei lapsia. Toinen ajaa päivittäin 40km työmatkaa kesät talvet. Autolle on talli jossa lämmitys ja töissä tolppapaikka myös. Tähän mennessä honda civic riittänyt hyvin, mutta kaivattaisin korkeampaa autoa, paremmalla alustalla ja pienemmällä kulutuksella. PHEV autot periaatteessa ok, mitä nyt budjetin 20-25k rajoissa.... riippuen toki mitä vanhasta autosta saa vaihdossa lisäksi. Kateltu on sekunnin ajan phev outlanderia, mutta on se liian iso meille kahdelle vaikka muuten kaikki ok. Periaatteessa ollaan avoimia kaikille ideoille.

Itselle tulee mieleen korkeammista, mutta pienemmistä PHEVeistä mieleen vain Kia Niro ja BMW 225xe, jotka ovat n. 10 cm korkeampia kuin Civic.
 
Täällä ois pariskunta, joka haluaa pärjätä yhdellä autolla. Toinen kulkupeli on skootteri kesäisin. Ei lapsia. Toinen ajaa päivittäin 40km työmatkaa kesät talvet. Autolle on talli jossa lämmitys ja töissä tolppapaikka myös. Tähän mennessä honda civic riittänyt hyvin, mutta kaivattaisin korkeampaa autoa, paremmalla alustalla ja pienemmällä kulutuksella. PHEV autot periaatteessa ok, mitä nyt budjetin 20-25k rajoissa.... riippuen toki mitä vanhasta autosta saa vaihdossa lisäksi. Kateltu on sekunnin ajan phev outlanderia, mutta on se liian iso meille kahdelle vaikka muuten kaikki ok. Periaatteessa ollaan avoimia kaikille ideoille.
Jos haluaa civikin vaihtaa pienempi kulutuksiseen niin korkeamman auton hankinta ei ainakaan vähennä kulutusta ja toiseksi jos ajaa noin vähän ei polttoaine kuluissa pysty muutenkaan säästämään suuria summia, se että saako siitä PHEV ominaisuudesta hyötyä, en tiedä. Varmaan teidän tapauksessa auton arvonlasku tulee olemaan se suurin menoerä.
 
Täällä ois pariskunta, joka haluaa pärjätä yhdellä autolla. Toinen kulkupeli on skootteri kesäisin. Ei lapsia. Toinen ajaa päivittäin 40km työmatkaa kesät talvet. Autolle on talli jossa lämmitys ja töissä tolppapaikka myös. Tähän mennessä honda civic riittänyt hyvin, mutta kaivattaisin korkeampaa autoa, paremmalla alustalla ja pienemmällä kulutuksella. PHEV autot periaatteessa ok, mitä nyt budjetin 20-25k rajoissa.... riippuen toki mitä vanhasta autosta saa vaihdossa lisäksi. Kateltu on sekunnin ajan phev outlanderia, mutta on se liian iso meille kahdelle vaikka muuten kaikki ok. Periaatteessa ollaan avoimia kaikille ideoille.
En kyllä usko että Outlander tarjoaa toivottua parempaa alustaa. Muistelen että ajettavuus ei ole saanut kehuja, ainakaan ennen kaikkein uusinta mallia joiden hinta menee yli budjetin. Koeajoa suosittelen, niin kuin tietysti oli mikä tahansa auto ajatuksissa.

Kia Niro onkin mainittu, siinä korkeampi plugari. Jos korkeudesta on valmis tinkimään, niin Toyota Prius ja Kia Optima voisivat olla harkinnan arvoisia. Ja Hyundai Ioniq.
 
Ehkä se parempi alusta kaipaisi vähän lisämäärittelyä. Tarkoittaako se teknisiä ratkaisuja, eli esim joustintuet eivät kelpaa, vaan on oltava kolmiotukivarret? Tarkoittaako se mukavampaa kyytiä tai luonikkaampaa menoa radalla? Jos se tarkoittaa noita kaikkia, ovat vaihtoehdot aika arvokkaita ja menevät ohi budjetin.

Niillä ominaisuuksilla, mitä itse arvostan auton alustassa, sanoisin, että ratkaisua ei ole olemassakaan. Jos civicin tankkiin tekee reiän, alkaa vaihtoehtoja löytyä.
 
En kyllä usko että Outlander tarjoaa toivottua parempaa alustaa. Muistelen että ajettavuus ei ole saanut kehuja, ainakaan ennen kaikkein uusinta mallia joiden hinta menee yli budjetin. Koeajoa suosittelen, niin kuin tietysti oli mikä tahansa auto ajatuksissa.

Kia Niro onkin mainittu, siinä korkeampi plugari. Jos korkeudesta on valmis tinkimään, niin Toyota Prius ja Kia Optima voisivat olla harkinnan arvoisia. Ja Hyundai Ioniq.

@feuerstrahl

Ioniqeista myös täyssähkö voisi sopia tuolle ajoprofiilille aika hyvin. Riipuen tietty mihin suuntautuu ne pidemmät matka ja riittääkö kärsivällisyys pysähtyä laturille. Huomioitavaa että niitä on tarjolla nopeammin lataava vanha pieniakkuinen, joita nuo halvimmat lienee pääasiassa, sekä hitaammin erityisesti kylmällä lataava suurempiakkuinen. Matala autohan se toki on, mutta ainakin Ioniq Hybridin kyytiin olen ollut tyytyväinen.

Sähköisessä Konassa ja Nirossa paukkuu budjetti, niissä voi katsastaa hybridi/plug-in tarjontaa.
 
Ehkä se parempi alusta kaipaisi vähän lisämäärittelyä. Tarkoittaako se teknisiä ratkaisuja, eli esim joustintuet eivät kelpaa, vaan on oltava kolmiotukivarret? Tarkoittaako se mukavampaa kyytiä tai luonikkaampaa menoa radalla? Jos se tarkoittaa noita kaikkia, ovat vaihtoehdot aika arvokkaita ja menevät ohi budjetin.

Niillä ominaisuuksilla, mitä itse arvostan auton alustassa, sanoisin, että ratkaisua ei ole olemassakaan. Jos civicin tankkiin tekee reiän, alkaa vaihtoehtoja löytyä.

Civicissä on helkkarin sporttinen alusta, eli todella jäykkä. Kaikki kuopat tuntuu ja korotetut suojatiet. Muissa autoissa voi huoletta vedellä niiden yli ku ite joutuu hidastelemaan helvetisti joka töyssyyn.
 
Itselläni on Outlander phev, enkä sanoisi mitenkään mukavaksi ajaa. Asvalttireikiin paukkuu tosi kovasti, ohjaus on tunnottoman löysä jatkuvasti nopeudesta riippumatta ja vakio 18" hakee jokasuuntaan aggressiivisesti.
Toki helppo pyörittää missävaan pikkurillil, modernin tuntuinen jne.

Esim emäntä tykkää sikana, itse taas enemmän tunnokkaan ohjauksen puolella.
Tämä toki nykysuuntaus yleisesti.
Kannattaa käydä kokeilemassa, sillä selviää onko omaan makuun.

E: Enkä siis sano että auto olisi paska, tuo vaan mielestäni asia joka kannattaa kokeilla.
 
Se olisi kaaran vaihto edessä, tarkoitus vaihtaa bensasta dieseliin. Kilometrejä tulee noin 40-50tkm vuodessa, joten bensalaitos on turhan kallis laitos.
Mikä menisi näihin:
- Farmari, iso takapaksi, jossa kaksi 20kg kokoista koiraa mahtuu matkustamaan.
- Hinta noin 5000e.
- Suhteellisen luotettava ja vie vähän polttoainetta, halpa ylläpitää.
- Ajo lähinnä 80-120km/h tiellä, joten kaupungissa ajoa on erittäin vähän = vaihteiston välitykset saisi olla kuosissa.

Mielessä olisi pari kaaraa, mutta mitä te heittäisitte vaihtoehdoksi?
 
Tähän sektoriin itse perehtyisin noilla kriteereillä: V70 Vulva, 500-Bemmi tai E-Mersu. Sopivaa yksilöä hakisin sillä perusteella, miltä auto näyttää ja tuntuu. Mittarilukemasta en paljon välittäisi. Ennen ostopäätöstä vielä googlettaisin kyseisen mallin tekniikkaan liittyvät sudenkuopat. Huoltoihin, varusteluun, renkaisiin, ym. jättäisin vähintään 1000€ budjetin.
 
Tähän sektoriin itse perehtyisin noilla kriteereillä: V70 Vulva, 500-Bemmi tai E-Mersu. Sopivaa yksilöä hakisin sillä perusteella, miltä auto näyttää ja tuntuu. Mittarilukemasta en paljon välittäisi. Ennen ostopäätöstä vielä googlettaisin kyseisen mallin tekniikkaan liittyvät sudenkuopat. Huoltoihin, varusteluun, renkaisiin, ym. jättäisin vähintään 1000€ budjetin.

Ilman vahvaa harrastuneisuutta jättäisin 5er ja E liikkeeseen, vaihtoehdot 400tkm ajettuja ja 40-50 tkm/vuosi tahdilla tonnin remontteja voi tulla parin kuukauden välein. Mondeo tai Insignia voisi osua budjettiin
 
Se olisi kaaran vaihto edessä, tarkoitus vaihtaa bensasta dieseliin. Kilometrejä tulee noin 40-50tkm vuodessa, joten bensalaitos on turhan kallis laitos.
Mikä menisi näihin:
- Farmari, iso takapaksi, jossa kaksi 20kg kokoista koiraa mahtuu matkustamaan.
- Hinta noin 5000e.
- Suhteellisen luotettava ja vie vähän polttoainetta, halpa ylläpitää.
- Ajo lähinnä 80-120km/h tiellä, joten kaupungissa ajoa on erittäin vähän = vaihteiston välitykset saisi olla kuosissa.

Mielessä olisi pari kaaraa, mutta mitä te heittäisitte vaihtoehdoksi?
Ei tuossa hintaluokassa, ~200tkm ajettuina taida saada kuin Skeidaa (Octavia 200+tmk) ja Mondeota noista isommista.

Mutta koska koirat on sen verran pieniä, niin katselisin ehkäjokamaybe V50:stä, Golfia ja jos uudempaa haluaa i30:stä. (Itsellä oli joskus aikoinaan 1998 Passatin kanssa vuosikaudet kyydissä pari ~40kg berniä pitkiäkin matkoja, niin sanoisin että pienempääkin mahtuu nuo. :D )

Jos noita suositeltuja premiumeita (ja V70:stä) haluaa katsella, niin isoille kilsoille menee. Mersun 200/220:n vielä ehkä uskaltaisi ostaa, mutta menee noissakin "kulutusosia", ym. Isoissa Kilsoissa.
 
Jos plugarin mahdollisesti unohtaakin vielä seuraavalla autohankinnalla niin onkos kellään mielipidettä tai tietoa Hyundai Tucsonista? 2017, 99tkm, nelivetoautomaatti 2.0 dieseli olis kiikarissa. 22 900€ hintapyynti ja nollakorkoinen rahoituskampanja käynnissä. Perushyvä ja luotettava auto etsinnässä, tiedossa on kyllä että esim Mersun GLC tms on varmasti laadukkaampi ym mutta sellainen maksaakin tuplat noilla kilometreillä. :D

E: kyseinen nollakorolla oleva Tucsoni ehti mennä, joten ei enään niin akuutti kysymys. Etsintä jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Simppeli kysymys: onko about vuosimallin 2017-18 Golf hyvä auto maantiellä? Jotenkin tuo nykyinen Honda Jazz on muuten kaikinpuolin kiva auto, mutta maantiellä rengasmelua riittää vähän liiaksi ja penkkiin ei oikein löydä sitä täydellistä asentoa.
 
Simppeli kysymys: onko about vuosimallin 2017-18 Golf hyvä auto maantiellä?
Eiköhän se ole ainakin yhtä hyvä kuin mun ex vm-14 golffi. Rengasmelu oli suht siedettävä, miedompi kuin vanhemmassa Octaviassa. Riippuu rengastuksesta. Siinä oli jousien madallussarja mikä teki eturenkaisiin hieman positiivista caster-kulmaa, keskitti sen ansiosta oikein hyvin. Ei tarvinnut tehdä jatkuvasti pientä korjausliikettä. Kangaspenkit sopivat oikein hyvin meikäläisen kropalle, oli mukava mennä useamman tunnin matkoja. Noin 70 tuhatta tuli päästeltyä sillä lähinnä maantietä ja motaria. Mutta ei sitä voi täysin tietää kokeilematta, jokaisella on erilaiset odotukset, ruumiinrakenne jne. Ottamatta kantaa volkkarin yleiseen laadukkuuteen, tarkempaa tietoa vioista löytyy vanhemmista viesteistä.
 
Golf on hyvä auto maantiellä, ellei siinä satu olemaan ns. mutteriohjausta. Oman työpaikan Golf on varustettu lievällä sellaisella ja maantieajo ei ole niin herkkua kuin luulisi. Mutteriohjaus ilmenee niin, että ratti tavallaan kipsautuu paikalleen suoraan ajaessa ja ajosuuntaa korjatessa se nytkähtää enemmän, kuin olisi tarve. Tästä seuraa suoraan ajaessa epämääräistä vaeltelua, jolle ei oikein voi mitään. Ilmiön kyllä tunnistaa, kun autolla ajelee vähän pitemmän matkan maantietä. Toinen Vag-konsernin autojen helmasynti on piiiitkä kytkinpolkimen liike, joka tekee ajoasennon hakemisesta vähän haastavampaa, kuin muilla merkillä yleisesti. Automaattina tätä ongelmaa ei tietty ole.
 
Ei nyt Jazzista ole kokemusta, mutta kyllä 7-koppainen golf luokasssaan hiljaisimmasta päästä on. Omalla kokemuksella sanoisin, että sillä on melutasonsa puolesta mukava matkustaa maantienopeuksilla. Motarilla olen ajanut kyseisellä autolla melko vähän, mutta ei se mielestäni niissäkään nopeuksissa aivan älytön mölytoosa ole. SheikYerboutin kannattaa itse käydä kokeilemassa, että onko parannus riittävää luokkaa.
 
Ei välttämättä ole edes parannus, riippuen mitkä renkaat golfissa on alla. Ja mihin Jazzin malliin verrataan. Äänieristys kun molemmissa on olematon erityisesti rengasmelun suuntaan, niin alla oleva rengas tekee sen eron. Ja toki tie missä ajaa. Nokialaiset vollottajat feat. karhea ura-asfaltti, niin siinä alkaa e-sarjan merssukin olla kusessa.

e: Golfissa täytyy tietty sit muistaa sekin, että saa vagin ongelmat kaupan päälle. Loppupäässä ketjua ainakin "kehuja" halkeilevista umpioista ja vedestä ihan väärässä paikassa. Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
 
Viimeksi muokattu:
Simppeli kysymys: onko about vuosimallin 2017-18 Golf hyvä auto maantiellä? Jotenkin tuo nykyinen Honda Jazz on muuten kaikinpuolin kiva auto, mutta maantiellä rengasmelua riittää vähän liiaksi ja penkkiin ei oikein löydä sitä täydellistä asentoa.
Ajelin joskus jotain 2010-luvun Jazzia ja rehellinen mielipide on että auto oli jäätävä kasa p*skaa ihan kaikilla osa-alueilla. Golfeista kokemukset ovat jääneet 1997 (mk3 1.8 farkku) ja ~2010 (1.4TSI sijaisauto) versioihin ja ottaisin ihan kumman tahansa, varsinkin maantielle, ennemmin kuin Jazzin.

Varsinkin automaatti tuossa Jazzissa jäi kyllä mieleen kategoriassa "huonoin jengalaatikko mitä olen koskaan ajanut" - CVT ei mitenkään sovi autoon jossa äänieristystä hoitaa max 1mm paksu pelti...
 
Enemmän kun ajaa ja tottuu laatikkoon, niin ei se CVT huuda kuin maksimikiihdytyksissä, jos sellaisia harrastaa. Lyhyemmällä ajokokemuksella toki varmaan vaikuttaa helposti pelkältä huutajalta. 2010 Golf on kyllä ihan samanlainen rimpula kuin samanikäinen Jazz paitsi yleisen ikävyyden lisäksi siinä hajoaa kone, laatikko, sähköt ja pellit vielä ruostuu ellei ovipellit vaihdu ensin kun taipuvat jäätymisen takia. Jalkotilaan saa vielä akvaarion, kun tiivisteet ja saumat vuotaa vedet sisään :D

Mut oikeasti, eiköhän nykyinen omistaja ole jo tutustunut Jazziinsa tarpeeksi tietääkseen mikä toimii ja mikä ei. Melustahan tässä tais olla kyse. Jollain Contin/Goodyearin kitkoilla, missä on vielä vaimennukset sisällä (contisilent / SCT) saa ihmeitä aikaan. Vastaavalla tavalla kesänakeista saa mukavuutta alle, jos nyt on vaikka alkuperäisasenteiset kovakumipalat vielä alla.
 
VAGgiosaajat, mitä varusteita ruksitaan uuteen Fabiaan? Style, 1.5, DSG.

Näitä kaavailin:
e4865845-3077-455d-b914-cf4a114d2a1d.jpg
 
@A_SA

Jos ei löydy langatonta android autoa/apple car playta niin mielestäni langaton lataus on turha varuste.

Selvittäisin myös onko siinä sport ratissa erillinen viiksi vakkarille vai integroidut napit. Mielipidekysymys, mutta itse tykkäsin enemmän Golffista, missä oli napit vs Audi A3:n sportti ratti vanhanaikaisella lisäviiksellä.
 
En ole vag-osaaja, mutta minä ainakin laittaisin avaimettoman käynnistyksen + kuolleen kulman varoittimen.
Avaimeton tulee Style-paketissa automaagisesti, on hyvä varuste kyllä. Kuolleesta kulmasta en olekaan varma. Voisiko kuulua Travel Assist -pakettiin?

1638376765485.png

1638376778452.png

1638376797499.png

1638376809243.png

1638376926648.png
 
@A_SA

Jos ei löydy langatonta android autoa/apple car playta niin mielestäni langaton lataus on turha varuste.

Selvittäisin myös onko siinä sport ratissa erillinen viiksi vakkarille vai integroidut napit. Mielipidekysymys, mutta itse tykkäsin enemmän Golffista, missä oli napit vs Audi A3:n sportti ratti vanhanaikaisella lisäviiksellä.
Phone Boxista löytyy langaton Auto/CarPlay :
Sen avulla Apple CarPlayn ja Android Auton käyttö on entistäkin vaivattomampaa. Älypuhelimen käyttö autossa tapahtuu kokonaan ilman johtoja, jos varusteeksi lisäksi valitaan puhelimen induktiolatauksen mahdollistava Phone Box -matkapuhelinlokero, josta on langaton yhteys auton ulkopuolelle asennettuun antenniin.

Vakkari näyttää olevan erillisellä viiksellä:
1638377224774.png
 
@A_SA
Jos haluaa tuon langattoman puhelinlatauksen ja ikkunatummennukset, niin eikö kannattaisi ottaa alle satasen kalliimpi comfort-paketti, jossa tulee noiden lisäksi lämmitettävä tuulilasi?
 
Phone Boxista löytyy langaton Auto/CarPlay :

Vakkari näyttää olevan erillisellä viiksellä:

Minkähän takia nykyään edes tehdään vakkareita erilliseen viikseen, opelin rattinapit ainakin on pätevät. Brand differentointia volkkarista ts. paremmat kalliimpaan?
 
@A_SA
Jos haluaa tuon langattoman puhelinlatauksen ja ikkunatummennukset, niin eikö kannattaisi ottaa alle satasen kalliimpi comfort-paketti, jossa tulee noiden lisäksi lämmitettävä tuulilasi?
Kyllä, mutta valitettavasti 9,2" Amundsen estää Comfortin. En ymmärrä miksi... Ottaisin mielelläni lämpimän lasin sekä isomman näytön.

1638377588551.png
 
Minkähän takia nykyään edes tehdään vakkareita erilliseen viikseen, opelin rattinapit ainakin on pätevät. Brand differentointia volkkarista ts. paremmat kalliimpaan?
Voi hyvin olla brändikikkailua. Adaptiivinen tosin hiukan vähentää sen viiksen hiplailua.

Itsekin ottaisin kyllä rattiin, jos saisi valita. Nykyisessä on vilkkuviiksen päässä cruisen napit.
 
Kannattaa käydä myyjän kanssa läpi. Tuo voi liittyä tuotantolinjoihin tai mihin vaan logistiikkaan. Myyjillä saattaa sen sijaan olla putkella jo tulossa sulle sopiva auto jolle ei ole vielä ostajaa.
Jep. Pariin liikkeeseen oltu jo yhteydessä ja heti vaan kun saavat autot koeajoon, niin käydään juttusilla. Uusi Fabia on siis ihan uusinta uutta.
 
tosi iso pettymys, ettei Fabiasta tulekaan enää farkkua, onko fiksumpaa korimallia edes olemassa kuin pikkuauto isolla tavaratilalla. Noista varusteista, VAG autojen vakio vakkariviiksi tuo erillinen, se tulee silloin jos adaptiivinen vakkari. Nopea bongata käytettyjä katsoessa onko ruksittu varuste kun näkee onko kaksi viikseä. Skodan sunset tummennukset on melkein sävylasit, ainakin ollut ennen, ei kovin tummat. Jos tummia mielii, säästää tuon varusteen hinnan ja kalvottaa lasit. Dynamic pack on yleensä ollut Skodaan halpa ja saa paremmat penkit. Aktiivinen kaistallapitoavustin on oman kokemuksen mukaan vähän turha 90% tilanteissa, koska se saattaa talvella jopa aiheuttaa vaaratilanteen repiessä autoa vastaantulijoiden kaistalle tai muuta äkkinäistä, en tykkää itse ja laitan aina pois päältä kun ajan autolla jossa moinen on.
 
Sävylasit käy, täysin tummaa ei olla hakemassa.
Dynamic-paketti sujahti nätisti. Jossain vaiheessa ei mennyt, niin jäi pois. Se on kyllä hintaansa hyvä paketti, Kiitos vinkistä!
Digimittari + adaptiivinen vakkari = 715 € / Travel Assist -paketti = 730 € (sis. dimittari, adaptiivinen vakkari ja kaista-avustin). Eli kannattaa ottaa pakettina, vaikka kaista-avustinta ei kovin käyttäisikään. Pitkillä legeillä ihan mukava varuste (kun toimii).
 
Plus jos on yhtään fiksumpi toteutus niin osaa kyllä paska näkyvyyden tms tilanteissa huudella että sori, nyt ei pysty.
 
Itselläni on Outlander phev, enkä sanoisi mitenkään mukavaksi ajaa. Asvalttireikiin paukkuu tosi kovasti, ohjaus on tunnottoman löysä jatkuvasti nopeudesta riippumatta ja vakio 18" hakee jokasuuntaan aggressiivisesti.
Toki helppo pyörittää missävaan pikkurillil, modernin tuntuinen jne.

Huomasin tuon saman urissa vetelyn kun kävin koeajamassa muistaakseni vuoden 2016 mallia. Ostin kuitenkin uuden karvalakin ja siinä tuli 16 tuuman vanteilla 70 profiiliset renkaat. Ei vetele mutta ohjauksen tarkkuus on ainakin orkkis Geolandereilla (hyh) hieman heikompi kuin isommilla vanteilla. Hidastetöyssyjä tai kuoppia ei tarvitse varoa. Talvirenkaina Nokian nastat ja ne ovat paljon tukevammat (jäykempi renkaan reunavalli?). Ehkä 17 tuumaiset voisi olla hyvä kompromissi.

Koeajoin tällä viikolla Eclipse PHEVin, se oli myös hieman levoton (18”) ja ohjaus epämääräinen, sen jälkeen oma Outlander tuntui hyvältä. Eclipsen sisusta oli myös pettymys, halvan oloinen. Näyttökin näytti jälkeenpäin laitetulta eikö integroidulta. Voimalinjahan on sama kuin Outlanderissa.

Joku outo juttu muuten näissä uusien Mitsujen ohjausgeometriassa on kun tuntuu että monessa ratti hieman vinossa oikealle vaikka on kulmat säädetty kuntoon. Herkkä tien kallistumalle. Vaikea selittää mutta kun sen tietää katsoa niin huomaa.

Tuliskohan näihin saksalaisen premiumin fiilistä jos ohjaus ei olisi niin tehostettu. Kia Sorento plug-in pääsee ajettavuudessa lähelle mutta siinä ärsyttää muutama pikkuasia ja se on kallis.
 
Skodassa ehkä Volkswagenissa ei. Passat B8, Tiguan AD1 ja Arteonissa vakkarin napit on ratissa, vaikka olisi adaptiivinen.
tottakai kaikki muuttuu, mutta aika kauan ollut tuo viiksi käytössä ja skodassa nyt yllättäen ja onneksi ei aina ole kaikki uutuudet käytössä. Tuo hipaisunäppäin autossa ja varsinkin ratissa mitä jossa volkkarissa on ei voi olla muuta kuin paska.
 
piti olla, mutta sitten luin uutisen, että sen kehitys jää pois ja kehitellään niillä rahoilla jotain sähköpotkulautoja
 
tottakai kaikki muuttuu, mutta aika kauan ollut tuo viiksi käytössä ja skodassa nyt yllättäen ja onneksi ei aina ole kaikki uutuudet käytössä. Tuo hipaisunäppäin autossa ja varsinkin ratissa mitä jossa volkkarissa on ei voi olla muuta kuin paska.
Kyllä ne on ihan fyysisiä näppäimiä ollut aika pitkälti. Tänä vuonna taisi tulla hipaisunäppäimet. Hipaisunäppäin on kyllä täysin paska
 
hipasunäppäimet ja kosketusnäytöt on kauheata kuraa, jokainen tietää joka käyttää puhelinta autotelineessä, eihän siitä tule mitään. Syy varmaan on kustannusten säästö, halpaa laittaa yksi iso näyttö jonka kautta hivellään kaikkia toimintoja, tulee vain yksi johtosarja sensijaan, että monta nappia joille pitää tuoda johdot. Nykyautoissa on ihan hanurista nuo jälkikäteen kojelautaan liimatut tai sen näköiset kosketusnäytöt ja feikkipakoputkenpäät joita pitää tunkea joka helkatin takapuskuriin, ei nolompaa olekaan.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
271 070
Viestejä
4 680 165
Jäsenet
76 720
Uusin jäsen
LinkQ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom