Pointti oli ihmetellä miksi ranskiksessa on noin hemmetin kalliit osat. (Ilmeisesti kompensoi hyvin puolet nopeampaa arvon alenemista.)
Koska tämä on "mikä auto minulle" -ketju niin siitä johtaen keskustelu siihen suuntaan ettei niitä halpoja ranskiksia kannata ostaa halpuuden takia koska näyttää olevan osatkin kalliita. Toki paskojahan nuo on jo uudempinakin; täällä päässä kolmatta viikkoa odotetaan että saataisiin 2015 Masteri korjattua kun vika on hyvin ranskismainen "jos auton käynnistää lopettaa sisäpuhallin toimintansa"...
Itsellä siis on tapana, jos jotani haluaa säästää, tilata ne osat siinä kohdin missä huoltokin - yleensä siis pari viikkoa ennen itse tapahtumaa. Jos on isompi vika niin sitten ensin diagnostiikka -visiitti (ainoa esittämistäsi vioista joka voi jättää tielle ja estää viikko-pari ajamista on ECU, muilla kyllä ajelee sen aikaa kun sinä tai se firma tilaa osat jos säästö on luokkaa "satasia"). Jos vielä käy niin ettei osaa ole paikallisessa, niin melkolailla sama aikakin menee (esim. Aerosta saa kamat yleensä alle viikossa, kannattaa joskus kokeilla tai käskeä huoltofirmaa tilaamaan suoraan kuten omakin tekee jos pyytää).
Tosiaan vain ihmetytti miten "perus-ranskiksella" (?) on varaosahinnat tuota luokkaa jos näihin "kalliisiin saksalaismerkkeihin" (omat kokemukset nelivetoisia V6:ia turbolla ja ilman) saa halvemmalla.