Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oli kyseessä C4 ja nyt kun mailista katsoin niin myyjä mainosti olevan "uudistunut" EAT6. Itse pidin sitä hitaana kilpailijoihin verrattuna, mutta kukin voi mennä koeajolle ja muodostaa oman mielipiteensä.Niin minkäköhän mallin ajoit? Jotenkaan en usko, että kyse oli Aisinin versiosta. Hidas hinnat alkaen robo on paska kuten sanoin.
Seatissa on 5v takuu. Maahantuoja Vagilla? Kesko vai Helkama?Eipä se vagin lyhyt takuu paljon auta, jos porsii heti perään. Maahantuoja kun on vagilla ollut sitä luokkaa "vastaantuloissa", että ainakin itsellä luotto tasan 0, että saa asiallista palvelua.
Ford Fiesta 100hv Titanium automaatti olisi ainakin yksi tosi kiinnostava. Tuon auton koeajoinkin nastarenkailla ja manuaalina. Fiestan hinnastossa lukee että joku 6 vaihteinen automaatti? Varmaan ainakin kestävämpi kuin VAG:in tekeleet?Toisaalta kyllä jos olet uutta hankkimassa niin onhan VAG konsernin autoissakin takuu. Itse ainakin tykännyt kun tuo DSG vaihteisto vaihtaa todella pehmeästi kilpailijoihin verrattuna, mitä koeajoin samalla kertaa. Fabiaa taitaa olla enemmänkin tarjouksissa mutta Polosta en ole nähnyt.
Lol, yhdellä merkillä pidempi takuu ja toinen maahantuoja ehkä aavistuksen vähemmän paskasti hoitanut asiat. Tämähän se eliminoi kaikki vaginoihin liittyvät ongelmat. Toki hc-fani nämä painaa yksittäistapauksina villaisella. Sopulilauma on ollut toistaiseksi hämmentävän uskollista, mutta niin oli vahvaa Opelinkin kannatus...Seatissa on 5v takuu. Maahantuoja Vagilla? Kesko vai Helkama?
Eikö volkkarit maahantuo se-mäkinen?Seatissa on 5v takuu. Maahantuoja Vagilla? Kesko vai Helkama?
No mitä vittua. Kuka tuossa noin väitti? Kunhan mainitsin, että Seatilla on pidempi takuu kuin muilla jos konsernituotteet kiinnosta. Sulla on kyllä pahoja vaikeuksia keskustella asiallisesti.Tämähän se eliminoi kaikki vaginoihin liittyvät ongelmat.
Ei vaan VV-Auto, jonka omistaa Kesko.Eikö volkkarit maahantuo se-mäkinen?
Kutsutko sä noita sun paria lausetta keskusteluksi? Miksiköhän tuli väärinymmärryksiä? Ja miten tuo sun täysin irrallinen kysely maahantuojasta olisi pitänyt tulkita, kun yleisellä tasolla vagista puhuttiin.No mitä vittua. Kuka tuossa noin väitti? Kunhan mainitsin, että Seatilla on pidempi takuu kuin muilla jos konsernituotteet kiinnosta. Sulla on kyllä pahoja vaikeuksia keskustella asiallisesti.
Miksi sä kutsut tuota sun ripulia, jolla aloit heti hyökkäämään toista keskustelijaa kohtaan esittäen, että toinen on väittänyt jotain mikä ei pidä paikkaansa.Kutsutko sä noita sun paria lausetta keskusteluksi? Miksiköhän tuli väärinymmärryksiä? Ja miten tuo sun täysin irrallinen kysely maahantuojasta olisi pitänyt tulkita, kun yleisellä tasolla vagista puhuttiin.
Onko sillä yleisen keskustelun kannalta jotain suurempaa merkitystä, jos Keskon touhut ovat vähän enemmän paskoja kuin muut? Ja kuitenkin kyse on konsernitason ongelmasta, kun tuppaavat kyseenalaista paskaa markkinoille. Ts. ihan sama kuka tuo maahan, kun perusongelma on olemassa muualla.Miksi sä kutsut tuota sun ripulia, jolla aloit heti hyökkäämään toista keskustelijaa kohtaan esittäen, että toinen on väittänyt jotain mikä ei pidä paikkaansa.
Maahantuoja asialla yritin vaan kysyä kummasta maahantuojasta nuo sinun kokemuksesi on, jotka ovat luoton nollaan vieneet.
Uus Polo on aika näppärän oloinen ja varusteitakin saa kivasti jos tahtoo. Uus Fiesta oli hyvä ajaa mutta sisusta on edelleen jotenkin typerä. Yaris Hybrid varmaan tarttuisi kauppakassiksi itselle pelkästään lähipiirin käyttökokemusten perusteella.
Tutulle olisi auto tulossa ja ei isommin ole mitään nurkka-ajoa. Mökille ajoa ja lähiseudulle. Siinä varmaan Fordin ajettavuus menisi Toyotan edelle?Yariksen minäkin nurkka-ajoon ottaisin, mutta kaikki ei pidä siitä vieteristä.
Varmaankin. En ole kyllä Fiestaa ajanut parin viimeisen sukupolven osalta ollenkaan. Ibiza oli kyllä hyvä ja kokoistaan isomman oloinen auto ajaa. Tuskinpa samalle plattikselle tehty Polo on yhtään huonompi.Siinä varmaan Fordin ajettavuus menisi Toyotan edelle?
Aika samoissa menee minusta ajettavuus Fiestassa, Polossa ja Ibizassa. En koeajanut Rioa, mutta Stonicin koeajoin ja sekin oli minusta oikein hyvä. Kaikki manuaaleja. Riossa vaan taisi olla 4 vaihteinen automaatti ja taitaa olla pois laskuista.Varmaankin. En ole kyllä Fiestaa ajanut parin viimeisen sukupolven osalta ollenkaan. Ibiza oli kyllä hyvä ja kokoistaan isomman oloinen auto ajaa. Tuskinpa samalle plattikselle tehty Polo on yhtään huonompi.
Kannattaa muuten katsoa paremmat valot kuin halogeenit nykyään, niitäkin kun usein projektoreihin laitetaan. Ei maksa hirveästi yleensä ja itse kiittää talven räntäsateessa kun näkee eteensä.Fiestasta löysin jonkunlaisen alennuksen ja nuo varusteet varmaan jo riittää. Sen jo katsoinkin että Ibiza oli vähän halvempi kuin Polo ja Ibizassa oli vähän tehokkaampi moottori.
Toisaalta kyllä jos olet uutta hankkimassa niin onhan VAG konsernin autoissakin takuu. Itse ainakin tykännyt kun tuo DSG vaihteisto vaihtaa todella pehmeästi kilpailijoihin verrattuna, mitä koeajoin samalla kertaa. Fabiaa taitaa olla enemmänkin tarjouksissa mutta Polosta en ole nähnyt.
Uusi Fiesta 2017/2018 - Ford-Club FinlandJep, 6-vaihteinen aut.vaihteisto malliltaan 6F15, perinteinen. Ja lähteenä Ford Etis.
Kävin myös viime vklp tutustumassa kun oli ensiesittely, en koeajanut kun oli siinä jonoakin kertyny, tosi ostajat ajelkoon ensin. Ainakin titanium-varustellun kuskin penkki sopi tälläselle "sopusuhtaselle" 100kg alle mukavasti, yllättävän mukavan tuntuinen. Viime ajokokemus Fiestoista rajottuu tonne mk6 korimalliin vm2004 kun vanhemmilla oli sellainen aikoinaan, on nuo pikkuautot kyllä kehittyny todella paljon niistä ajoista vaikken uutta ajanutkaan vielä
Ford luopuu pikkuhiljaa PowerShifteista (bensoissa ainakin) ja vähin äänin, veikkaisin että juuri luotettavuus ongelmien takia.
Jos neliveto budjettiin menee niin aina itse valitsisinHeitetään hatusta mustana hevosena nelivetohybridi Suzuki swift
Swift 4x4 Hybrid - Suzuki
Tm-arviossa tuota tuumailtiin varsin muoviseksi, mutta kaupunkiajossa ilmeisen ok varsinki jos arvostaa nelivetoa..
Heitetään hatusta mustana hevosena nelivetohybridi Suzuki swift
Swift 4x4 Hybrid - Suzuki
Tm-arviossa tuota tuumailtiin varsin muoviseksi, mutta kaupunkiajossa ilmeisen ok varsinki jos arvostaa nelivetoa..
Kyllä neliveto menee budjettiin, mutta valitettavasti tuota saa vain manuaalina ja on siis pois laskuista.Jos neliveto budjettiin menee niin aina itse valitsisin
Hinnaston mukaan Driver Assiance Pack 7 kuuluu ainoastaan vakkari säädettävällä nopeudenrajoittimella. Vakiona vain säädettävä nopeudenrajoitin Miten noinkin yksinkertaisesta, liikennettä sujuvoittavasta ominaisuudesta pitää rahastaa? Yksi nappi lisää ja ajotietokoneen koodaus maksaakin 140 euroa.
Joo. Ei tullut käytettyä Fiestan vakkaria kun ajoin kaupungissa. Ehkä se nopeudenrajoitin olisi kaupunkiin käytännöllisempi, niin ei pääsisi ajamaan ylinopeutta.Fiestaa ostetaan varmaan lähinnä kaupunkipöristelyyn, jossa vakkari on yleensä aika turha.
Argh, pientä autokuumetta pukkaa taas kesän alla tässä. Pitäisi joku käytännöllinen keskikokoinen hatchback hankkia, jossa olisi hyvä ajo-ergonomia tämän lisäksi.
Oli kyseessä C4 ja nyt kun mailista katsoin niin myyjä mainosti olevan "uudistunut" EAT6. Itse pidin sitä hitaana kilpailijoihin verrattuna, mutta kukin voi mennä koeajolle ja muodostaa oman mielipiteensä.
E: En nyt osaa sanoa kummasta puhut mutta otin nyt citikan esimerkiksi.
DSG pehmeä? Mihin verrattuna? Muihin kaksoiskytkinlootiin ehkä. Mihinkään muuhun verrattuna se ei ole todellakaan pehmeä. Toki nuo DCT:tkin vaihtaa "pehmeästi" kun ajaa kevyellä kaasulla koko ajan kiihdyttäen, mutta auta armias kun teet jotain "yllättävää" ja onkin väärä pykälä esivalittuna...
Itse ottaisin noista Yariksen, mutta kannattaa koeajaa sopiiko penkin ja ratin säädöt omalle kropalle. Pehmeämpää vaihteistoahan ei ole kuin tuo Toyotan hybridien portaaton. Joillekin se pehmeys on liikaa, kun kiihtyvyys tuntuu hitaammalta mitä todellisuudessa on. Soppaa tuo vie kaupunkipyörittelyssä helposti 2 litraa vähemmän kuin nuo muut vaihtoehdot ja tekniikka on pomminvarmaa. Arvokin pysyy paremmin kuin missään muussa B-segmentin autossa.
Jos siis järkiperustein valkkaat niin valinta on Toyota, mutta harvemminhan näitä autoja järjellä ostellaan
Yariksen minäkin nurkka-ajoon ottaisin, mutta kaikki ei pidä siitä vieteristä.
Olihan tuo uusi Toyota Yaris hybrid jotain aivan huippua. Lyhyen matkan voi ajaa hiljaa äänettömästi sähköllä, joka on latautunut akkuun jarrutuksista. Lisäksi ohjaus on kevyt, eli autolla on todella helppo ajaa. Myös se kulutusmittari oli ihan hyvä. B modea en muistanut kokeilla, eli tehokkaampaa sähköistä moottorijarrua. Autonahan Yaris voi olla vähän Fiestaa huonompi, mutta tuo toimiva hybridi on tosi iso plussa. Niin ja pieni kulutus ja maksut myös. Toivottavasti autoveron saisi palautuksena, niin Fiesta tulisi silti melko paljon halvemmaksi, koska automaatti Fiestan autovero on paljon isompi.Uus Polo on aika näppärän oloinen ja varusteitakin saa kivasti jos tahtoo. Uus Fiesta oli hyvä ajaa mutta sisusta on edelleen jotenkin typerä. Yaris Hybrid varmaan tarttuisi kauppakassiksi itselle pelkästään lähipiirin käyttökokemusten perusteella.
Ibiza ja Polo on tosiaan hyviä. Ehkä myös Kia Rio?Itse etsiskelen kauppakassia/kakkosautoa. Kilometrejä tulee aika vähän, ehkä maks 10000/vuosi, lähinnä uutena, koska todennäköisesti otan autoetuna oman firman kautta. Lisäksi jotenkin tuntuu, että näin halpaa autoa ei ole järkeä käytettynä ostaa - hinta näyttää euroissa putoavan muutamassa vuodessa niin vähän, että ne muutamat tonnit maksaa uuden auton takuusta, pikkuisen paremmasta luotettavuudesta ja uuden auton ajamisen tunteesta.
Poloa ja Ibizaa olen katsellut, ruokahalu on hiukan kasvanut ja nyt myös Aronia on alkanut kiinnostaa. Hämmästyttävästi Polo/Ibiza autoihin mahtui tämmöinen 184cm/105 kg sisään, vaikka hiukan pikkuisia ne ovat. Skoda Fabia oli juuri vuokralla. Hyvä ajaa, mutta jotenkin kojetaulu oli todella vanhahtavan halpamuovisen näköinen Poloon ja Ibizaan verrattuna. Japseihin ja muihin itäautoihin on hiukan ennakkoluuloja, niitäkin on ollut joskus vuokralla ja joku Avensis oli ihan kaamea ajettava kun omat autot ovat olleet eurooppalaisia viimeiset 25 vuotta. Pikkuinen Renaultkin oli paljon vakaampi. Citikan C3 aikalailla tyrmättiin TM:n testissä. Onko ehdotuksia, budjetti on n 18-25000 tuhatta, ei vaihtoautoa, joten todennäköisesti alennuksissa pääsee aika hyvin keskustelemaan, varustetaso saa olla aika hyvä, mielellään uudehko mallityyppi.
Johtuu varmaan noista päästöistä?Täytyy ehkä tuohon Fiestaan vielä perehtyä. Hylkäsin sen ensin ihan alustavan katselun jälkeen, kun hinnastossa lukee "Ei uusia tehdastilauksia", ajattelin, että oman maun mukaista ei helposti kumminkaan löydy ja kai siihen joku syy on miksi eivät tehtaalta toimita. Ehkä se kulutus/verotussäätö vaikutaa asiaan.
Johtuu varmaan noista päästöistä?
VW Poloakaan ei kai saa tehdastilauksena nyt. Koska kaikki varastossa olevat myymättömät autot täytyy laittaa kilpiin. Eli myyvät ensin nuo varastot pois, jos saavat. Myyjäkin melkein kirosi, että hankaloittaa heidän myymistä nyt tuo päästö pelleily
Mielestäni nuo päästöt vaikuttaa niin että vanhat autot täytyy rekisteröidä.Ei ole mitään tekemistä päästöjen kanssa. Johtuu siitä, että uuteen Fiestaan ja Poloon ei oteta vielä tehdastilauksia vastaan Suomesta.
Edit: Poloa saa jo tehdastilattuna Suomesta hinnaston mukaan.
Mielestäni nuo päästöt vaikuttaa niin että vanhat autot täytyy rekisteröidä.
Sama VW:n myyjä puhui josatain valmistuskatkoksesta. Eli tilaukset venyy tuon katkoksen takia.
Kyllä Fiestaakin on saanut tehdastilauksena. En tiedä sitten että miksi enää ei saa? Vai onkohan vain väärään tietoa?
Sulla täytyi olla sitten Ford Fiestan 2017 hinnasto?Täytyy ehkä tuohon Fiestaan vielä perehtyä. Hylkäsin sen ensin ihan alustavan katselun jälkeen, kun hinnastossa lukee "Ei uusia tehdastilauksia", ajattelin, että oman maun mukaista ei helposti kumminkaan löydy ja kai siihen joku syy on miksi eivät tehtaalta toimita. Ehkä se kulutus/verotussäätö vaikutaa asiaan.
Itse valitsin varman päälle Fordin pikkuauton Fiestan. Tuossa on ainakin perinteinen 6 vaihteinen automaatti, mutta en tiedä kenen valmistama vaihteisto mahtaa olla. Fordissa 5v tai 100 tkm takuu. Tai sitten Fiestan laajennettu takuu 7v/140tkm ja hinta on 750€.En oikeastaan jaksa ymmärtää miten joku tänä päivänä ostaa Volkswagen-konsernista (Audi, Seat, Skoda, VW) ylipäätään yhtään mitään.
Yhtiöhän halveksuu ympäristöä ja asiakkaitaan siihen malliin, että vastaavaa toimintaa on vaikea muualta löytää.
Opelin arvostus aikanaan romahti paskan laadun takia, Volkswagenilla näyttäisi olevan niin vankka kannatus ettei haittaa vaikka asiakkaille möisi uutena viallisen ajoneuvon ja veloittaisi korjauksen perään.
Jos siis on valmistussarjan viimeinen. Jos ei ole viimeinen, niin häntälupaa ei myönnetä. Tai sitten piensarjat ja kaksivaiheinen valmistus, niin voi saada lisäaikaa.Ei ne päästöt vaikuta, koska häntälupia myönnetään tarpeenvaatiessa jos myyntivarastoihin jää näitä Euro 6b-autoja.
Valmistussarjojen viimeiset ajoneuvot voivat saada poikkeuslupia (ns. häntälupia) ensirekisteröinneissä syyskuuhun 2019 asti.
WLTP-autojen on arvioitu yleistyvän ensirekisteröinneissä maalis-huhtikuun 2018 aikana, jolloin useilta autonvalmistajilta tulee markkinoille uusia malleja, jotka ovat WLTP:n mukaisesti tyyppihyväksyttyjä.
Jos siis on valmistussarjan viimeinen. Jos ei ole viimeinen, niin häntälupaa ei myönnetä. Tai sitten piensarjat ja kaksivaiheinen valmistus, niin voi saada lisäaikaa.
Siksi siis varastossa olevat autot joutuu laittaa kilpiin syksyllä, jos ovat vanhaa tuotantoa?
Voihan se tosiaan olla että VW:n käytäntö ehtii muuttua vielä ennen syksyä.No ainakin mitä itse tiedän muutamankin eri maahantuojan toimintatavoista, niin nämä kaikki toimivat eritavoin miten VW:n maahantuonti toimii sinun kertomasi mukaan. Pienempi vaiva se on maahantuontiorganisaatiolle hakea sitä häntälupaa, kuin kilvettää turhantakia autoja ensin omiin nimiinsä sekä sitten vielä poistaa ne liikennekäytöstä. Lisäksi vielä ne täytyy uudelleen rekisteröidä, kun ne on myyty. Lisäksi tällöihän auto ei ole 1. omistajallaan, kun auto on ensin ollut maahantuojan nimissä.
Häntäluvan hakija on velvollinen huolehtimaan, että edustamansa valmistajan häntälupa-ajoneuvoja ei rekisteröidä Suomeen enempää kuin säädökset sallivat. Häntälupaa voi hakea poikkeuksellisesti myös hakijan kiintiötä suuremmalle ajoneuvomäärälle, jos ajoneuvot ovat usean maan yhteisvarastossa, eikä ole vielä tiedossa, mitkä ajoneuvot rekisteröidään Suomeen.