Mikä auto minulle?

Vanhemmissa sitikoissa ei tarvitse kuin jättää viimasuoja laittamatta, niin johan alkaa tapahtua. User error? Tuo meidän 2. auto (bensa 2002) lähtee vuosi sitten uusitun 74 Ah avulla kuin palmun alta, oli keli sitten 0 tai -20*C. Ja ajo just lyhyttä, että ehtii vain vähäsen lämpeämään perille päästessä.
Ymmärrä dieseleissä, mutta jotta bensakoneissakin. Siis noissa perus ei-downsizing aikaikaisissa. ;)
 
Ymmärrä dieseleissä, mutta jotta bensakoneissakin. Siis noissa perus ei-downsizing aikaikaisissa. ;)
Vanhoissa vehkeissähän tuo oli ihan vakiojuttua. Valintakysymyksiä... Yhdellä merkillä vaivana suojan laitto/poisto pari kertaa vuodessa "vanhaan" tekniikkaan, toisessa vaihdetaan konetta/turboa kerran vuoteen sekä tarkastetaan bensa ja lisätään öljyä. Valintoja valintoja...
 
Ymmärrä dieseleissä, mutta jotta bensakoneissakin. Siis noissa perus ei-downsizing aikaikaisissa. ;)

Eikös näissä citikoissa ole flekti syylärin etupuolella, jolloin lumi ja loskapaska saa aikaan mielenkiintoisia juttuja ilman suojamaskia?
 
Ainakin vanhoissa C5:ssa on flekti-ilmastoinnin kenno-syyläri järjestys edestäpäin katsoen. Luonnollisesti keulassa on myös laatikko flektin sähköille ja etuvastukset. Flektin viat (etuvastus, releet) ja ilmastoinnin kennon vuoto tyyppivikoja. Toisaalta helppo ja halvahko korjata, kun tietää mitä tekee.
 
Olen tuollaista Audin A5:sta haaveillut sen lanseerauksesta lähtien ja kohta alkaisi olemaan tähtien asennot kohdallaan tuollaisen ostamiseen. Mietin vain että mitähän varteenotettavia vaihtoehtoja tuolle olisi n. 20 k€ budjetilla? Audi tulisi 3 litran dieselillä ja quattrolla, mutta kumpikaan noista ei sinänsä vaatimus ole jos siis muista merkeistä puhutaan. Etuvetoa ehkä vähän vierastan urheilullista autoa etsiessäni, mutta avoimin mielin vielä toistaiseksi.

Kriteereinä siis suorituskyky ja sporttisuus. Oikeasti en tällaista autoa mihinkään tarvitse, mutta ajattelin että nyt se on ostettava ennen kuin muut elämän rajoitteet lyövät päälle tai sitten seuraava mahdollisuus on joskus lähellä eläkepäiviä.
 
Audi ja sporttisuus nyt ei oikein mitenkään muuten passaa yhteen kuin vaihteiston toiminnan ja moottorin osalta, olen ajanut ja ei ollut oikein mistään kotoisin. Osta 3-litranen BMW xDrivellä niin saat sitä sporttisuutta, mutta jos välttämättä A5:sen haluat ulkonäön puolesta, niin ehkä ihan 2-litranen TDI voisi olla hyvä vaihtoehto? Kaveri omisti moisen 161000 ajettuna eikä hänellä siinä ollut mitään vikaa.
 
3-litraisen koneen kanssa A5:ssä tulis kai momentinmuunninlaatikko? Vai onko ne kaikki dieselit sitä vielä tuossa korissa?
Riippuu vuosimallista, 3-litraista quattroa on käsittääkseni tehty aluksi momentinmuuntimella, mutta jossain vaiheessa se vaihtui S-troniciin.

Pienemmissä dieseleissä taas ei momentinmuunninta taidettu käyttää ollenkaan. Automaatti oli etuvedoissa variaattori ja nelivedoissa kaksoiskytkin.
 
Riippuu vuosimallista, 3-litraista quattroa on käsittääkseni tehty aluksi momentinmuuntimella, mutta jossain vaihteessa se vaihtui S-troniciin.

Pienemmissä dieseleissä taas ei momentinmuunninta taidettu käyttää ollenkaan. Automaatti oli etuvedoissa variaattori ja nelivedoissa kaksoiskytkin.

Kummaa kun mielestäni se menee juuri toisin päin. Jos haluaa yhtään uudempaa audin nimenomaan momentinmuuntimella (tiptronic) 3-litrainen pannu on ainoa vaihtoehto koska pienempiin on tarjolla vain kaksoiskytkin s-tronic. Näin ainakin kun viimeksi speksasin mielenkiinnosta uudenmallista A6:a :D
 
Kummaa kun mielestäni se menee juuri toisin päin. Jos haluaa yhtään uudempaa audin nimenomaan momentinmuuntimella (tiptronic) 3-litrainen pannu on ainoa vaihtoehto koska pienempiin on tarjolla vain kaksoiskytkin s-tronic. Näin ainakin kun viimeksi speksasin mielenkiinnosta uudenmallista A6:a :D
Tuplaturboissa on tippi ja siinä "nuhasemmassa" 3.0 padassa taas s-tronic. Ja näin siis sekä A5 ja A6. Vanhemmissa 3.0TDI:ssä (joita tässä nyt ilmeisesti oltiin hakemassa) aina tippi.
 
A5 on oikeen käytännöllinen auto, bemarilta vastaava on 3-sarjan GT ja en tiedä ketään joka väittäisi sitä kauniiksi.
Eikö Bemarilta tuossa sarjassa kilpaile ennemminkin 4-sarja? 3xx GT näyttää ihan traktorilta A5:een tai 4-sarjaan verrattuna.
 
BMW 4-sarjan hinnat alkaa nettiautossa 30 k€:sta, joten se on jo sen takia pois laskuista. Ja tuo 3xx GT on juuri niin kaunis kun edellä kuvattiin, että en oikein sillekään lämpiä.

Mersullakin taitaa tuohon hintaluokkaan olla vain CLS, eikä sekään oikein silmää miellytä. En ole muutenkaan oikein ikinä ajatellut että se olisi samaa kastia A5 kanssa. Tai siis että kilpailisi samoilla markkinoilla, vaikka voihan toki niin ollakin.

Mutta on kai niitä muitakin kuin saksalaisia autoja?
 
Olen tuollaista Audin A5:sta haaveillut sen lanseerauksesta lähtien ja kohta alkaisi olemaan tähtien asennot kohdallaan tuollaisen ostamiseen. Mietin vain että mitähän varteenotettavia vaihtoehtoja tuolle olisi n. 20 k€ budjetilla? Audi tulisi 3 litran dieselillä ja quattrolla, mutta kumpikaan noista ei sinänsä vaatimus ole jos siis muista merkeistä puhutaan. Etuvetoa ehkä vähän vierastan urheilullista autoa etsiessäni, mutta avoimin mielin vielä toistaiseksi.

Kriteereinä siis suorituskyky ja sporttisuus. Oikeasti en tällaista autoa mihinkään tarvitse, mutta ajattelin että nyt se on ostettava ennen kuin muut elämän rajoitteet lyövät päälle tai sitten seuraava mahdollisuus on joskus lähellä eläkepäiviä.
Oletko Skoda suberpia miettinyt? Voisi mahtua hyvin budjettiin
 
Toisaalta itse suosittelisin "sporttista" henkilöautoa katselevaa tutustumaan ihan F30:seen 3-sarjalaiseen (2012 tai uudempi), oli kaksi moista taksina ja toiseen vaihdettiin vain takarenkaan laakeri 140 000 ajon jälkeen. Muita vikoja ei kummassakaan ollut ja käyttö oli rankkaa taksikäyttöä, siis todella rankkaa. Erittäin lujia autoja olivat ja ajoltaan huomattavasti perus A5:sta urheilullisempia ajaa, etenkin jos löytyy edes sport line pakettia tai M-sporttina. Lisäksi bemarin suora kuutonen dieselinä on tietenkin aivan mahtava kone.
 
Olen tuollaista Audin A5:sta haaveillut sen lanseerauksesta lähtien ja kohta alkaisi olemaan tähtien asennot kohdallaan tuollaisen ostamiseen. Mietin vain että mitähän varteenotettavia vaihtoehtoja tuolle olisi n. 20 k€ budjetilla? Audi tulisi 3 litran dieselillä ja quattrolla, mutta kumpikaan noista ei sinänsä vaatimus ole jos siis muista merkeistä puhutaan. Etuvetoa ehkä vähän vierastan urheilullista autoa etsiessäni, mutta avoimin mielin vielä toistaiseksi.

Kriteereinä siis suorituskyky ja sporttisuus. Oikeasti en tällaista autoa mihinkään tarvitse, mutta ajattelin että nyt se on ostettava ennen kuin muut elämän rajoitteet lyövät päälle tai sitten seuraava mahdollisuus on joskus lähellä eläkepäiviä.
Aika paljon löytyy tuossa alle 20 k€ hintaluokassa nelivetoja vähän isommalla moottorilla ja autot jotain 2008 tai uudempia.

Ilmeisesti A5 coupe olisi hakusessa? Se taitaa olla ainakin hienompi kuin 5 ovinen malli. Vaikea noista eri merkeistä on valita, kun vaihtoehtoja on niin paljon ja jos taas A5 on suosikki, niin helpottaa etsintää.

Audi vaihtoautot - Laaja valikoima laatuautoja - Nettiauto
BMW vaihtoautot - Käytetyt Bemarit edullisesti - Nettiauto
Mercedes-Benz vaihtoautot - Löydä oma Mersusi - Nettiauto

Huonompi valikoima löytyy tuota A5 5-ovista mallia.
Audi A5 vaihtoautot - Nettiauto
 
Mitä ehdottaisitte nykyisen V50 1.6d:n tilalle? Ajoa noin 20 000 km vuodessa, puolet työmatkaliikennettä kehiä pitkin, puolet pidempää matkaa motaria ja maantietä. Automaattivaihteinen auto 12-15k€ tietämiltä. Mielellään saisi olla hiukan nykyistä sporttisempi, kuitenkin maltillisilla käyttökuluilla. Tilantarve ei ole kummoinen, ajotuntuma isoa takaluukkua tärkeämpi.
 
3-sarjan bmw jos kerta ajotuntumaa haetaan (parempaa on hankala löytää V50:sen tilalle). Tuohon hintaan vaan taitaneepi saada N47-koneisia ja niiden kanssa on sitten omat juttunsa, eli kannattaa katsoa yksilö, jossa öljyt on vaihdettu säännöllisen useasti. 1-sarjalainen on myös hyvä vaihtoehto muuten, mutta ainakin ne vapaasti hengittävät 4-sylinteriset bensat kannattaa kiertää kaukaa. Eli jos mahdollista, niin 6-sylinterinen 3-sarjan tai 1-sarjan bmw passaa kriteereihisi mainiosti muuten, paitsi maltilliset käyttökulut.

Sitten taas 20d-moottorinen sopii myös käyttökuluihin, kunhan ei satu huono yksilö, jossa ketju menee, näitä on paljon 2007-2009 vuosimalleissa, 2010 ja eteenpäin pitäisi olla parempi kunhan ne öljyt on säännöllisen useasti vaihdettu.
 
Olisi todennäköisesti uuden auton hankinta edessä kesällä. Minkälaista pirssiä tekkiläiset suositelisi n. 10000e hintaluokassa? Käyttö on pääosin kaupunkiajoa 40 - 80 km/h. Tärkeintä autossa olisi hyvä ajettavuus, varmuus/vähävikaisuus (:D no joo eiköhän tätä halua kaikki) ja että olisi sen verran potkua moottorissa, että ohitukset onnistuu ja esim. motarille on helppo liittyä vähän lyhyemmältäkin rampilta (Ei siis tarvitse olla mikään ihmeellinen, kunhan olisi vähän tätä nykyistä tykimpi (0-100 n 15 sek). Farmarille ei ole tarvetta, mutta peräkonttitilaa saisi olla ainakin jonkin verran.
 
Olisi todennäköisesti uuden auton hankinta edessä kesällä. Minkälaista pirssiä tekkiläiset suositelisi n. 10000e hintaluokassa? Käyttö on pääosin kaupunkiajoa 40 - 80 km/h. Tärkeintä autossa olisi hyvä ajettavuus, varmuus/vähävikaisuus :)D no joo eiköhän tätä halua kaikki) ja että olisi sen verran potkua moottorissa, että ohitukset onnistuu ja esim. motarille on helppo liittyä vähän lyhyemmältäkin rampilta (Ei siis tarvitse olla mikään ihmeellinen, kunhan olisi vähän tätä nykyistä tykimpi (0-100 n 15 sek). Farmarille ei ole tarvetta, mutta peräkonttitilaa saisi olla ainakin jonkin verran.

Toyota
 
Olisi todennäköisesti uuden auton hankinta edessä kesällä. Minkälaista pirssiä tekkiläiset suositelisi n. 10000e hintaluokassa? Käyttö on pääosin kaupunkiajoa 40 - 80 km/h. Tärkeintä autossa olisi hyvä ajettavuus, varmuus/vähävikaisuus :)D no joo eiköhän tätä halua kaikki) ja että olisi sen verran potkua moottorissa, että ohitukset onnistuu ja esim. motarille on helppo liittyä vähän lyhyemmältäkin rampilta (Ei siis tarvitse olla mikään ihmeellinen, kunhan olisi vähän tätä nykyistä tykimpi (0-100 n 15 sek). Farmarille ei ole tarvetta, mutta peräkonttitilaa saisi olla ainakin jonkin verran.

Uutta uutta autoa vai uutta sinulle?
 
Olisi todennäköisesti uuden auton hankinta edessä kesällä. Minkälaista pirssiä tekkiläiset suositelisi n. 10000e hintaluokassa? Käyttö on pääosin kaupunkiajoa 40 - 80 km/h. Tärkeintä autossa olisi hyvä ajettavuus, varmuus/vähävikaisuus :)D no joo eiköhän tätä halua kaikki) ja että olisi sen verran potkua moottorissa, että ohitukset onnistuu ja esim. motarille on helppo liittyä vähän lyhyemmältäkin rampilta (Ei siis tarvitse olla mikään ihmeellinen, kunhan olisi vähän tätä nykyistä tykimpi (0-100 n 15 sek). Farmarille ei ole tarvetta, mutta peräkonttitilaa saisi olla ainakin jonkin verran.
10 tonnilla saisi ainakin 2008 Toyota Corollaa/Aurista. Varmuus/vähävikaisuus olisi plussaa, kun autossa ei mitään hienouksia ole.
Toyota vaihtoautot - Suosikkimallit edullisesti - Nettiauto

Tai sitten vaikka joku Ford.
Ford Focus bensiini vaihtoautot - Nettiauto
 
Lexus IS 2.5l v6 aut olis juuri ja juuri budjettiin mahtuva. Olettaen että ajetaan vähän, niin ei bensakulut haittaa.
 
10ke saisi jo vaikka mitä, eli dacia dusteri, on jo vähän tilaa ja jos hermot kestää, niin ajelee jo komeesti moottoritielle :) uudempaa hyundaita/kiaa farkkuna... jopa tojota jollei muuten hajota jne...
ai niin dacia on kai jonkun tilaston mukaan luotettavimpia autoja katsastustilastoissa...
 
Paljonko tulee kilsoja? Laakkosen fiksudiili tai Autoverkkokaupan #uusivuodeksi ym. kamppikset tulee aika edullisiksi ja riskittömiksi. Näissä max. ajomäärät 10-15 tkm/vuosi. Laakkoselta sai kai isommillakin kilsoilla mutta hinta alkaa olla huono niissä.

Menee kyllä jonkinverran yli tuon 15tkm/vuosi. Työmatkoihin menee noin 13tkm vuosi pelkästään, siihen sitten päälle muu ajaminen, jonka määrää on vaikea arvioida.
 
Kaupunkiajoon Toyotan hybridiä. Prius/Auris.

Varmempaa peliä saa hakea, ehtii kyllä motarillekin kun painaa vaan kaasua ja kulutus pysyy kaupunkiruuvailussa(kin) mukavan alhaisella tasolla.

Ajettavuus on leppoinen. Penkki on näiden heikoin esitys, kun ei saa edes lisärahalla monipuolisempia sähkösäätöjä. Kannattaa koeajaa että sopiiko säädöt omalle kropalle. Itse en löydä näistä hyvää ajoasentoa millään.
 
Tuo on aika iso puute autossa, jos ei ole hyvä ajoergonomia. Pidemmän päälle se alkaa kyllä ärsyttämään aika lailla.
 
Voin kehua itte ainaki opelin AGR-penkkejä todella hyviksi. Varmasti löytyy ajoasento runsaiden säätöjen ansiosta.
 
Tuo on aika iso puute autossa, jos ei ole hyvä ajoergonomia. Pidemmän päälle se alkaa kyllä ärsyttämään aika lailla.

Toyotalla se riippuu kuskista. Jos sattuu olemaan sopivat mitat niin kyllähän noissa penkeissä istuskelee. Ristiseläntuki on hyvä, sivutuki tarpeeksi hyvä ottaen huomioon, että autolla ei kukaan varmasti jaksa kovin urheilullisesti yrittää ajella.

Suurimmat puutteet ovat lyhyt reisituki ja ratin pituussäätö. Tämä aiheuttaa ongelmaa pitkäjalkaisilla.
 
Käytettyähän tässä haettiin? Toyotasta puheenollen ainakin MK1 Priuksen penkit oli jotain tuskaa, ja muutenkin auto oli jotenkin tuotantolinjalta karannut prototyyppi. Varsinkin se penkki ja sen huonous kiinnitti heti ensimmäisenä huomiota.

Myöhemmät Priukset millä tullut ajeltua - lyhyitä matkoja kaupungissa ja taajamassa, ei tuottanut samanlaisia fiiliksiä, eli parannusta on tapahtunut ihan hyvin. Matka-ajossahan tuo selviäisi, miten penkki sopii omalle kropalle.
 
Japsien design sisustassa- sitä ei ole. Katsokaa vaikka 2018 mitsubishi outlanderia sisältä. ihan kuin joku -97 corolla.
 
Argh, pientä autokuumetta pukkaa taas kesän alla tässä. Pitäisi joku käytännöllinen keskikokoinen hatchback hankkia, jossa olisi hyvä ajo-ergonomia tämän lisäksi.

Kokonaisuudessaan Opel Insignia ja uuden mallinen Honda Civic vaikuttaisivat asiallisilta vaihtoehdoilta. Insignia olisi lopulta varmaan sopivin ratkaisu koska noita saa muutaman vuoden vanhoina (luokkaa 2013-2015) varsin hyvin varusteltuina ihan kohtuuhintaan, mutta hieman arveluttaa tuo luotettavuus.

Osaakos joku sanoa onko noissa Opelin 1.6T moottoreissa automaattivaihteistolla jotain yleisiä ongelmia? Googlettelun perusteella tuo manuaaliaski on murheellinen, mutta automaatista en äkkiseltään löytänyt mitään.
 
Argh, pientä autokuumetta pukkaa taas kesän alla tässä. Pitäisi joku käytännöllinen keskikokoinen hatchback hankkia, jossa olisi hyvä ajo-ergonomia tämän lisäksi.

Kokonaisuudessaan Opel Insignia ja uuden mallinen Honda Civic vaikuttaisivat asiallisilta vaihtoehdoilta. Insignia olisi lopulta varmaan sopivin ratkaisu koska noita saa muutaman vuoden vanhoina (luokkaa 2013-2015) varsin hyvin varusteltuina ihan kohtuuhintaan, mutta hieman arveluttaa tuo luotettavuus.

Osaakos joku sanoa onko noissa Opelin 1.6T moottoreissa automaattivaihteistolla jotain yleisiä ongelmia? Googlettelun perusteella tuo manuaaliaski on murheellinen, mutta automaatista en äkkiseltään löytänyt mitään.
En osaa auttaa, mutta tarkoitatko tosiaan Insigniaa? Eikö Opelilta Astra osuisi paremmin tuohon keskikokoiseen hatchbackiin ja Civicin vaihtoehdoksi? Parin vuoden takaisen lyhyen koeajon perusteella Insignia oli melkoinen tankki. Esim. Mazda 6 tuntui alla jotenkin jopa sirolta Inkun jälkeen. Koeajolla oli tosin farkkumalleja, mutta tuskin se fiilis siitä pahemmin muuttuu.

Ainakin itse kääntäisin katseeni Astraan tuolta merkiltä.
 
En osaa auttaa, mutta tarkoitatko tosiaan Insigniaa? Eikö Opelilta Astra osuisi paremmin tuohon keskikokoiseen hatchbackiin ja Civicin vaihtoehdoksi? Parin vuoden takaisen lyhyen koeajon perusteella Insignia oli melkoinen tankki. Esim. Mazda 6 tuntui alla jotenkin jopa sirolta Inkun jälkeen. Koeajolla oli tosin farkkumalleja, mutta tuskin se fiilis siitä pahemmin muuttuu.

Ihan validi pointti, tuohan lienee tosiaan yhtä kokoluokkaa suurempi kärry kuin uudet Civicit. Astra ei sekään vaikuta kyllä hassummalta pirssiltä, pitääpäs tutustua.
 
Argh, pientä autokuumetta pukkaa taas kesän alla tässä. Pitäisi joku käytännöllinen keskikokoinen hatchback hankkia, jossa olisi hyvä ajo-ergonomia tämän lisäksi.

Kokonaisuudessaan Opel Insignia ja uuden mallinen Honda Civic vaikuttaisivat asiallisilta vaihtoehdoilta. Insignia olisi lopulta varmaan sopivin ratkaisu koska noita saa muutaman vuoden vanhoina (luokkaa 2013-2015) varsin hyvin varusteltuina ihan kohtuuhintaan, mutta hieman arveluttaa tuo luotettavuus.

Osaakos joku sanoa onko noissa Opelin 1.6T moottoreissa automaattivaihteistolla jotain yleisiä ongelmia? Googlettelun perusteella tuo manuaaliaski on murheellinen, mutta automaatista en äkkiseltään löytänyt mitään.
Tuo uusi Civic on ihan hyvä valinta ja näyttää myös ihan tyylikkäältä.
Honda Civic vaihtoautot - Nettiauto

Opelilta sitten Astra on kanssa ihan hieno (ainakin auton perä?) ja tuota viimeisintä korimallia löytyy myös vanhempana, koska malli ei ole mikään aivan tuore.
Opel Astra vaihtoautot - Nettiauto

Isompaa Insigniaa voi saada suht halvalla, koska uusi malli on myynnissä.
Opel Insignia vaihtoautot
 
Astraa voin suositella lämpimästi. Viides menossa (kuudes jos lasketaan vanha 1993 F-mallin 1.6Si porrasperäinen :D), toinen uutta korimallia. Ainut ärsytyksen aihe on parkkitutka, joka jaksaa huutaa ja pitää kytkeä jatkuvasti pois päältä, jos se havaitsee jotain, oli se sitten seinä, henkilö, auto tms. Muuten mainio auto. Dieseliin suosittelen polttoainekäyttöistä lisälämmitintä, bensaan ei tarvi ainakaan 1.4 turboon.

Bensamoottoreista kannattaa valita 1.6 turbo, 1.4 turbo ei tykkää matalilla kierroksilla ajosta, karstoittuu herkästi.

Meillä 1.6CDTI 136hp/320nm manuaali söi dieseliä 4,3-5,1 litraa sataselle riippuen ajosta, bensa (1.4t 150hp/230nm) on kuluttanut maantiellä 5,8 ja sekalaisessa ajossa vajaa 7, tosin bensavehje on farkku, dieseli oli viisiovinen.

Kannattaa myös katsoa auto, missä on AGR-penkit, innovation varustelutaso ja intellilux matrix valot.

Kumpaakin autoon piti rattiakselia jälkikäteen rasvata, muuta ei ole tarvinnut tehdä.

Renkaanvaihdon yhteydessä pitää käydä liikkeessä kalibroituttamassa rengaspainetunnistin valitettavasti, en tiedä paljonko maksaa.

Saatavilla on myös kalibrointilaite tähän tarkoitukseen, hinnoista ei tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi todennäköisesti uuden auton hankinta edessä kesällä. Minkälaista pirssiä tekkiläiset suositelisi n. 10000e hintaluokassa? Käyttö on pääosin kaupunkiajoa 40 - 80 km/h. Tärkeintä autossa olisi hyvä ajettavuus, varmuus/vähävikaisuus :)D no joo eiköhän tätä halua kaikki) ja että olisi sen verran potkua moottorissa, että ohitukset onnistuu ja esim. motarille on helppo liittyä vähän lyhyemmältäkin rampilta (Ei siis tarvitse olla mikään ihmeellinen, kunhan olisi vähän tätä nykyistä tykimpi (0-100 n 15 sek). Farmarille ei ole tarvetta, mutta peräkonttitilaa saisi olla ainakin jonkin verran.

A6 audi 3.2 litrasena ja quattrona :) Peräkonttitilaa on reilusti ja hyvät tilat kaikinpuolin :) ja se 0-100km/h tapahtuu siinä 7 sekunnin alle :D
 
Mitäs mieltä porukka on täällä Audi A3:sta vw golfin korvaajaksi? Lähinnä itseäni kiinnostaisi hiljeneekö kohina motarilla kun tuntuu ex premium auto kuskina tuo golfin ohjaamo kovin äänekkäältä.
 
Tuskin kovin paljoa hiljenee. Tuossa kokoluokassa kaikki on lähes yhtä äänekkäitä. Isomman tarvit jos hiljaisemman haluat...
 
Osaakos joku sanoa onko noissa Opelin 1.6T moottoreissa automaattivaihteistolla jotain yleisiä ongelmia? Googlettelun perusteella tuo manuaaliaski on murheellinen, mutta automaatista en äkkiseltään löytänyt mitään.
GM:n hydramatic on kyllä toimiva kampe. Ei niissä pitäisi olla suurempia ongelmia. Perkeleestihän tuo luistaa moderneihin laatikoihin verrattuna ja soppaa palaa.

Oma Astra J oli kyllä sellainen susi ja sontaläjä, että koskaan en enää Opeleihin koske.
 
Viimeksi muokattu:
Joku uusi automaattivaihteinen auto olisi nyt ostettava :) Vaihdossa menisi romutettava auto, eli siitä saa 1500€ alennuksen.

Marraskuussa jo koeajoinkin aika montaa autoa, mutta kaikki taisi olla manuaaleja. Nyt sitten 100% varmasti tulee hankittua automaatti.

Nyt aivan ekana tulee vaan mieleen nuo?
Kia Rio
Ford Fiesta
Toyota Yaris hybrid
Seat Ibiza
VW Polo
Skoda Fabia

Toki saisi olla sellainen suht mukava automaatti. Itse ajoin vain bmw:n ja volvon bensa automaatit, mutta nuo autot on kalliimpia, eli ei varmaan niitä.

Muistaakseni joku on tuota Yaris hybridiä kehunut?
Mistähän saa parhaimmat tarjoukset, eli alennukset, sekin tieto kiinnostaisi? Toki autoliikkeeseen lähden jossain vaiheessa kyselemään myös. Joutuu vaan mennä pyörällä, koska juuri nyt ei ole autoa käytettävissä.
 
Joku uusi automaattivaihteinen auto olisi nyt ostettava :) Vaihdossa menisi romutettava auto, eli siitä saa 1500€ alennuksen.

Marraskuussa jo koeajoinkin aika montaa autoa, mutta kaikki taisi olla manuaaleja. Nyt sitten 100% varmasti tulee hankittua automaatti.

Nyt aivan ekana tulee vaan mieleen nuo?
Kia Rio
Ford Fiesta
Toyota Yaris hybrid
Seat Ibiza
VW Polo
Skoda Fabia

Toki saisi olla sellainen suht mukava automaatti. Itse ajoin vain bmw:n ja volvon bensa automaatit, mutta nuo autot on kalliimpia, eli ei varmaan niitä.

Muistaakseni joku on tuota Yaris hybridiä kehunut?
Mistähän saa parhaimmat tarjoukset, eli alennukset, sekin tieto kiinnostaisi? Toki autoliikkeeseen lähden jossain vaiheessa kyselemään myös. Joutuu vaan mennä pyörällä, koska juuri nyt ei ole autoa käytettävissä.
Noista vaihtoehdoista itse menisin Toyotalla. Kiasta ja Fordista kun omalla kokemuksella on vain huonoa sanottavaa ja VAG konsernin automaatit ei ole hyvässä huudossa, vaikka sellaisella itse ajankin.

E: Tuosta kannattaa pyytää alkuun vaikka sähköpostilla tarjouksia ja sitten tietää ne ihan overimmät paikat jo kiertää kaukaa. Ne sitten jotka antaa sähköpostilla kohtuullisia niin kannattaa käydä neuvottelemassa. Säästää itse vaivaa kun spämmää vaan sähköpostia.
 
Noista vaihtoehdoista itse menisin Toyotalla. Kiasta ja Fordista kun omalla kokemuksella on vain huonoa sanottavaa ja VAG konsernin automaatit ei ole hyvässä huudossa, vaikka sellaisella itse ajankin.
Muut vaihtoehdot käy myös, jos kokoluokka on sama. Yaris varmaan on aika ykkönen koska on ainut hybrid. Itse koeajoin vain uuden Yariksen 1.5 manuaalilla, koska hybridi oli kai myyty pois ennen vuodenvaihdetta. Täytyy siis kysellä ainakin Toyotalta tarjouksia.

Edit: Tarkistin vielä tuon rajan.
"Uuden bensa- tai dieselauton CO2-päästöt saavat olla enintään 110 g/km. Muita käyttövoimia käyttäville autoille ei aseteta päästörajaa."
 
Viimeksi muokattu:
Muut vaihtoehdot käy myös, jos kokoluokka on sama. Yaris varmaan on aika ykkönen koska on ainut hybrid. Itse koeajoin vain uuden Yariksen 1.5 manuaalilla, koska hybridi oli kai myyty pois ennen vuodenvaihdetta. Täytyy siis kysellä ainakin Toyotalta tarjouksia.

Edit: Tarkistin vielä tuon rajan.
"Uuden bensa- tai dieselauton CO2-päästöt saavat olla enintään 110 g/km. Muita käyttövoimia käyttäville autoille ei aseteta päästörajaa."
Toisaalta kyllä jos olet uutta hankkimassa niin onhan VAG konsernin autoissakin takuu. Itse ainakin tykännyt kun tuo DSG vaihteisto vaihtaa todella pehmeästi kilpailijoihin verrattuna, mitä koeajoin samalla kertaa. Fabiaa taitaa olla enemmänkin tarjouksissa mutta Polosta en ole nähnyt.
 
Eipä se vagin lyhyt takuu paljon auta, jos porsii heti perään. Maahantuoja kun on vagilla ollut sitä luokkaa "vastaantuloissa", että ainakin itsellä luotto tasan 0, että saa asiallista palvelua. Listalta puuttuu ainakin Honsa Jazz, Peugeot 208, Citroen C3, jne. Pösön halvemmissa koneissa oleva robolaatikko on sitten karmea, puretech koneissa on parempi.
 
Tuotakin tuli mietittyä muttei kyllä jaksa alkaa väkertää :btooth: Helpompaa vaihtaa, kun sillä paranee :rolleyes:

Eipä se vagin lyhyt takuu paljon auta, jos porsii heti perään. Maahantuoja kun on vagilla ollutsitä luokkaa "vastaantuloissa", että ainakin itsellä luotto tasan 0, että saa asiallista palvelua. Listalta puuttuu ainakin Honsa Jazz, Peugeot 208, Citroen C3, jne. Pösön halvemmissa koneissa oleva robolaatikko on sitten karmea, puretech koneissa on parempi.
Pösössä ja Citikassa oikein tuntee sen kun kytkin avaa ja sulkee :lol: Tuli koeajon jälkeen heti fiilis ettei lähde mukaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 630
Viestejä
4 479 202
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom