Mikä auto minulle?

Ei se kyllä käytännössä taida juurikaan merkittävästi olla taloudellisempi sellaisessakaan ajossa. Painoa on aika paljon enemmän hybridissä joka tasaa sähköavustuksen hyödyn. Mielestäni ihan pelkkää viherpesua ja aateajattelua, mutta saahan noita toki ostaa.
 
Ei se kyllä käytännössä taida juurikaan merkittävästi olla taloudellisempi sellaisessakaan ajossa. Painoa on aika paljon enemmän hybridissä joka tasaa sähköavustuksen hyödyn. Mielestäni ihan pelkkää viherpesua ja aateajattelua, mutta saahan noita toki ostaa.
Ihan samalla asialla on kuin bensa hybriditki. Rav4 bensahybridillä pitkien matkojen taittaminen menee aika erilaisilla kulutuslukemilla, mitä auton hiilidioksidipäästöt antavat olettaa(normaali ajotyyli suurinta sallittua): todellinen kulutus 8-9litraa/100km -17vm. :facepalm: Veroporkkanoiden mukaanhan "järkevyys" muodostuu :rolleyes:
 
Jep, bensahybridissä tosin on se käytännön ero että sellaisen voi ilman dieselveroa ostaa lyhyen työmatkan taittamiseen sähköllä. Dieselhybridissä ei oikein se logiikka toimi kun vuosittainen vero on suurehko. En tosin itse silti ostaisi kumpaakaan toistaiseksi.
 
Kuitenkin sisältä ja ulkoa sitten taas sellaiset kilpailukumppanit että jos mahdollisuus on siirtyä volvoon, niin en kahta kertaa miettisi korealaisia. Mitä väliä sillä jokusen desin erolla kulutuksessa oikeasti on? Ei yhtään mitään.
Kaikesta kivasta pitää jotain maksaa.
No onpa yllättävää kun verrataan bensaa dieseliin... :facepalm:

Vähän meni pointit ohi ja Esterhaus tähän jo vastasikin. Onhan nuo eri koko ja hintaluokan autoja, ostajan päätettävissä mitä lopulta arvostaa. Pari vuotta vanhassa v70 vuokra volvossa oli kyllä mukavimmat kokemani etujakkarit, eli pisteet siitä. Selkä tuntui ryhdikkäämmältä ajon jälkeen, kuin ennen autoon istumista. Mutta nämä siis dieselissä.

Kunhan toin esille että tuo T8 (videossa xc60 kun ei 1001Cars ollut V90 ajanut) on tehty enemmänkin suorituskyky suhteessa pieniin laskennallisiin päästöihin edellä. Ei niinkään taloudellisuus matka-ajossa, jota kysyjälle tulee 1000-1500 km siivuja kuukausittain, ettei tämä tule yllätyksenä. XC90 ja v90 T8 mallit tuli markkinoille jo viitisen vuotta sitten ja oli niitä ensimmäisiä autoveronkierto hybrideitä.

Kysyjä etsi bensaa ja vaihtamassa hybridi Auriksesta. Mielestäni Optimassa saa aika paljon autoa pari vuotta käytettynä ja PHEV ei tässä tapauksessa ole rasite matka-ajossakaan. Ford Kuga HEV tai PHEV sekä Huydai Tucson Hybrid/PHEV on itseä kiinnostavia uutukaisia ja parin vuoden päästä käytettynä menevät ehkä "moderni järkiauto" raameihin.

Ford mallistossa säväytti eniten hyvät adaptiiviset ajovalot, kautta malliston hyvä ajettavuus + lämmitetty tuulilasi. Korealaisissa sitten taas 1.6t hybridivoimalinja, mitä en ole vielä päässyt ajamaan + ulkoa ja sisältä uutuudet menneet taas harppauksin eteenpäin.
 
Toyota Joustolla sen uuden ravinkin saa melko pieneen kuukausierään, jos tuommoinen pätkämaksu ei ole periaatteen tasolla mahdoton ratkaisu. Pääomaahan uuteen autoon ei kuitenkaan kannata sitoa hirveitä määriä. Hybridi näyttäisi olevan siinä hinnat alkaen 500 €/kk, eli neljään vuoteen ~25k€, olettaen, että väliin ei muuta laita kuin loppuunajetun anjoviksen.
Tämä voisi tosiaan olla hyvä ratkaisu. Tuo Rav on oma suosikki tällä hetkellä.
 
Awd-i Hybrid Style niin alkaahan siinä sellasella karvalakkinakin olla 650€/kk erä vaikka kuin vähä ajais...
 
Awd-i Hybrid Style niin alkaahan siinä sellasella karvalakkinakin olla 650€/kk erä vaikka kuin vähä ajais...

Jos pärjää ilman avaimetonta lukitusta, niin lopuista stylen style-varusteista on lähinnä vain haittaa (kiiltomustat osat, isommat vanteet, keinonahkapenkit) ja active plus on paljon järkevämpi valinta. Ja styleenkin pitää sen plus-paketti vielä ottaa kuitenkin, että saa lämmitettävän ratin ja tuulilasin. Nelivedostahan ei ollut mitään vaatimusta.

Kuukausieräksi toki saa sitten mitä vaan mille vaan, jos ei ihan minimeillä mennä. 680 €/kk tuli RAV4 PHEV premiumin kuukausieräksi 30 kkm/v, kun väliin meni edes vähän arvokkaampi vaihtoauto.
 
RAV4 plugarina on törkeän kallis, tavallinen hybridiversio ehkä järkevämpi valinta.
 
En meinaa plugaria ja nelivedolle ei ole tarvetta. Ihan karvalakkina en viitsii ostaa, mutta automaatti on ehdoton ja lämmitettävä tuulilasi sekä ratin lämmitys. Mitään ihmeellisiä varausteita en halua.
 
En meinaa plugaria ja nelivedolle ei ole tarvetta. Ihan karvalakkina en viitsii ostaa, mutta automaatti on ehdoton ja lämmitettävä tuulilasi sekä ratin lämmitys. Mitään ihmeellisiä varausteita en halua.

Kia Proceed GT. Tai GT-line jos tuulilasin lämppää ilman selviää.
 
Mitäs suositteluja 25k~ budjetilla (voi venyä tonnilla jos löytyy syitä), noin 6kk päästä heivaamassa vanhan auton ja vaihtamassa uudempaan.
-Sedan
-Ajot suurinpiirtein 2/3 kaupunki ja 1/3 maantieajoa, about kerran kuukaudessa pidempiä matkoja mökille tms. Vuodessa yleensä 13-14km ajoa.
-Kaupunkikulutus max 7L/100.
-Bensa/"Itselataava hybrid", Diesel voin harkita jos on kohtalaiset käyttökulut (verot/kulutus jne) kyseisessä autossa.
-Automaatti
-Alle 150km ajettu

Onko Lexuksista porukalla kokemuksia (IS 300h - uusin gen 2017?)
Esim: Lexus Is 300h Hybrid A Business Line // Bi-Xenonit / Navigointi / Peruutuskamera // | Kamux
Katsonut myös 2015- Mersun C / BMW 318/320-malleja, tosin näissä varmaan premiumauton hinnat huolloissa (?).
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Viralliset kulutuslukemat on ihan toiveajattelua, kutosella se tosielämässä vähintään alkaa. ACC tipahtaa pois pelistä 40 km/h kohdalla, eli kaupungissa enemmän vaarallinen kuin hyödyllinen ominaisuus. Muutenhan se on ihan Lexus.

Mainitsemasi ongelmakohdat olisivat kunnossa Corolla Hybridissä, mutta aistin eba:n hakevan hieman enemmän premiumia. Mondeo Hybrid olisi myös budjetin rajoissa ja Camrynkin saattaisi melkein saada ainakin yksityiseltä, kun halvin liikkeen pyynti on juuri alle 30ke Nettiautossa.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Mersun C / BMW 318/320-malleja, tosin näissä varmaan premiumauton hinnat huolloissa (?).

Huoltohinnat saa aika hyvin katsottua liikkeiden huoltovaraimista. Ei normaali huollot erityisen kalliita ole, korjaukset sitten eri asia. Kiinteät verot, vakuutukset ja perushuollot on helppo arvioida kuinka paljon kalliimpa ”premiumin” pito on.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Huoltojen hinnat ja huoltojen laadun ollessa tärkeä kriteeri, niin hankala kuvitella parempaa, kuin Toyota. Lapissa en ole yhtään kertaa kuullut negatiivista sanottavaa merkkihuolloista ja niiden hinnoista. Ja täällä noita Toyotaa on paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Mitäs suositteluja 25k~ budjetilla (voi venyä tonnilla jos löytyy syitä), noin 6kk päästä heivaamassa vanhan auton ja vaihtamassa uudempaan.
-Sedan
-Ajot suurinpiirtein 2/3 kaupunki ja 1/3 maantieajoa, about kerran kuukaudessa pidempiä matkoja mökille tms. Vuodessa yleensä 13-14km ajoa.
-Kaupunkikulutus max 7L/100.
-Bensa/"Itselataava hybrid", Diesel voin harkita jos on kohtalaiset käyttökulut (verot/kulutus jne) kyseisessä autossa.
-Automaatti
-Alle 150km ajettu

Onko Lexuksista porukalla kokemuksia (IS 300h - uusin gen 2017?)
Esim: Lexus Is 300h Hybrid A Business Line // Bi-Xenonit / Navigointi / Peruutuskamera // | Kamux
Katsonut myös 2015- Mersun C / BMW 318/320-malleja, tosin näissä varmaan premiumauton hinnat huolloissa (?).
Mainitsemasi ongelmakohdat olisivat kunnossa Corolla Hybridissä, mutta aistin eba:n hakevan hieman enemmän premiumia. Mondeo Hybrid olisi myös budjetin rajoissa ja Camrynkin saattaisi melkein saada ainakin yksityiseltä, kun halvin liikkeen pyynti on juuri alle 30ke Nettiautossa.
Corolla tosiaan menisi 25k€ hintaluokkaan. Corollassa on taidettu moittia vähän rengasääniä, mutta muuten olisi ihan hyvä auto.
 
@eba

Ioniq Hybrid style paketilla ja sähköpenkillä. Tuossa olisi vielä ilmastoidut nahkapenkit, joita ei ole tässä karvalakki comforttien maassa usein saatavilla.





En tätä varsinaisesti suosittele, mutta referenssiksi i30 fastback automaatilla. Kulutus nousee turbokoneen kanssa useamman litran kuvailemallasi profiililla ja paketti katto- ja suksiluukkua lukuunottamatta aikalailla sama. Luulen, että Ioniq pitää jälleenmyyntiarvoa myös paremmin.

 
Olen äidille katsellut uutta (käytettyä) autoa vanhan loppuunajetun vw polon tilalle. Budjetti n. 7000-9000 euroa. Aiemmat autot olleet volkkareita, mutta nuo uudemmat TSI-moottoriset eivät houkuttele, joten merkin vaihto olisi varmaan edessä.

Kriteerejä:
- bensa & farmari (kaikenlaista tavaraa tulee kuljetettua)
- luotettava perusmoottori kohtuullisella kulutuksella
- ilmastointi
- vetokoukusta plussaa
- kilometrejä mieluusti alle 200 tkm
- kohtuulliset ylläpitokustannukset
- (sijaitsee kohtuullisella säteellä Kanta-Hämeestä)

Olen katsellut erästä 2011-vuosimallin Ford Focusta 1.6 bensakoneella. Litraisella Ecoboost-moottorilla olevia saisi halvemmalla, mutta epäilyttää noin pienen koneen kestävyys. Tarkoitus kuitenkin pitää autoa pitkään.

Mielipiteitä Focuksesta tai ehdotuksia sopivista vaihtoehdoista? Kiitokset jo etukäteen.
 
@eba

Ioniq Hybrid style paketilla ja sähköpenkillä. Tuossa olisi vielä ilmastoidut nahkapenkit, joita ei ole tässä karvalakki comforttien maassa usein saatavilla.

Onko nää Ioniqit millaisia sisämelultaan? Aurikseen verrattuna Ioniqissa saisi adaptiivisen vakkarin, mutta ainakin i30 oli ihan järkyttävän meluisa auto.
 
Onko nää Ioniqit millaisia sisämelultaan? Aurikseen verrattuna Ioniqissa saisi adaptiivisen vakkarin, mutta ainakin i30 oli ihan järkyttävän meluisa auto.

Itseä ei ole kyllä melu häirinnyt ja kilsoja tullut nyt jo reilu 20k edellisen omistajan 90k päälle. Kokemusta perusrengastusta suuremmasta 205/55 r16 rengastuksesta kitkoilla ja kesärenkailla. Mielestäni "sisarmalli" Nirossa rengasmelu kantautui selkeästi voimakkaammin kuskin paikalle auton takaosista, olisiko tässä matalampana autona akut sopivasti välissä ääntä vaimentamassa. Valoista hiihdyttäessä moottori välillä jurnuttaa, kun energiaa ladataan tehostetusti akkuun päin kiihdytyksen aikana. Alkuun ihmettelin onko se rikki, mutta tosiaan harkittu ominaisuus.

Adaptiivinen vakkari ajaa asiansa, mutta omaan makuun kauimmainen etäisyys ehkä vähän liian lähellä edellä ajajaa. Mäkisessä maastossa/kun jonon nopeus seilaa käytän enemmän limitteriä. Limiterin/vakkarin välillä on kyllä nopea vaihtaa napista ratissa. Samoin kaistavahti on ok, mutta huonosti merkityillä/lumisilla teillä sen ottaa herkästi pois. Jos haluaa piento kulutusta ja "autonomista" ajoa melkein samaan rahaan/rahoituksella ostaisin uuden Yaris hybridin. Toki se on selkeästi pienempi auto.

Kun hyppään vuokra-auton jälkeen Ioniqin rattiin niin ensimmäinen huomio on matala istuma-asento ja toisena kevyenpuoleinen ohjaustuntuma kaupunkinopeuksissa. Tuohon ohjaukseen kyllä tottuu 5 minuutin ajon jälkeen ja sporttimoodi myös jämäköittää ohjausta ja lisää kierroksien käyttöä. Se on helppo kääntää päälle vaikka motarin ramppiin ja takaisin ecolle kiihdytyksen jälkeen.

Voimalinja ei ole samanlainen kuminauha kuin samanikäiset ~2016-2018 Toyotan hybridit, kierrokset nousee kuten missä tahansa muussa automaatissa ja sportilla sähkömoottori luo vääntävän vaikutelman. Keskimäärin mennyt nyt 4.5l/100km, kesällä voi päästä tankillisen matkaa jopa 3.8 l/100 km 80-100 teillä.

 
Viimeksi muokattu:
Millaisia Volvot mahtaa olla nykyään? Näyttää olevan varustelutaso kohdillaan (riittävä), tilavia ja ihan näpsäkän näköisiä. Käytettyinä ei ihan ryöstöhintaisiakaan Onko noissa ollut isoja murheita? V90 lähinnä (esim. joku tällainen https://www.nettiauto.com/volvo/v90/11840532 ). XC60 olisi vielä pykälän mielenkiintoisempi, mutta uusikoppaset on aika hintavia.
 
Itseäkin kiinnostaisi tietää onko nuo "kiina" volvot yhtä laadukkaita teknisesti kuin vanhemmat? Laatuvaikutelma mielestäni selvästi huonompi näissä kosketusnäyttödigihässäkkä aikakauden volvoissa vrt, vaikka joku 2014 S80.
 
Minusta taas nitinät ja natinat vähentyneet huomattavasti ford-kauden räpellyksiin verrattuna.

Taksissa on ollut paljon S/V90 ja ovat kyllä kehuneet mitä olen ehtinyt kysellä. Itsellä toinen kiina-V60 menossa nyt.

Ihan hyviä nää sinänsä on, tosin ovien lukot prakaa edelleen talvisin jos sinne pääsee sopivasti vettä ennen pakkasia. En tiedä miksei tule parempaa lukkomallia.

Ei nämä mitään mersuja ole mutta eipä ole sen hintaisiakaan. Halvalla saa paljon kätevää varustetta, ajomukavuus hyvä, melutaso siedettävä, laaduntuntu riittävä. Mulla oli viime vaihdossa kaikki uudet saksalaiset pöydällä ja pysyin kuitenkin Volvossa, kun ei perse kestänyt niitä varusteluetteloita.

Jos nyt kuitenkin käytettyä V90 on ostamassa niin osta suosiolla Biliasta tai muualta Selekt-auto, niin saa kaupan päälle ihan oikeasti toimivan takuun. Voin sanoa että ihan sama mitä sulla leviää niin Kamuxin kanssa saat tehdä myyjälle pari laitonta uhkausta ennenkuin alkaa tapahtua.

Olikohan vielä peräti voimassa se 30 kk takuu Biliassa.
Tuo linkki oli vaan esimerkki, mutta kiitos tiedosta (Kamux). Muutaman vuoden ikäisenä noissa ei ihan hirveätä hintaeroa ole saman verran ajettuihin/ikäisiin sakemanneihin, joten sen puolesta kai se voisi olla sellainenkin. Joku on ajanut kalliit kilometrit pois ja maksanut lisävarusteet. Volvo vaikuttaa kuitenkin mielenkiintoiselta vaihtoehdolta. Ei tässä vielä ihan ostohousut jalassa kuitenkaan olla, mutta tehdään pientä tilannekartoitusta.
 
Pitäs alkaa miettiä seuraajaa mk2 1.6 Focukselle. Erinomainen auto ajaa, mitä nyt vähän äänekäs mutta tilaa tarvitaan lisää + ESP ois kiva. Mietinnässä oli että vaihdan vaan vastaavaan farmariin, mutta kannattaa varmaan nyt tarkastaa muutkin vaihtoehdot. Tilaa sais tosiaan olla niin että fillaria ja varustetta mahtuu kyytiin kohtuullisesti. Ulkomitoiltaan ei saisi hirveästi poiketa Focuksesta kun parkkihalli on niin ahdas. Kilsoja tulee vuodessa joku 10tkm, enemmistö varmaan maantiesiirtymää mutta kaupungissa myös, ei mitään minikippoa siis. Budjetti 4-5k€.

Skoda Roomster ja Citroen C3 Picasso vaikuttaisivat konseptiltaan täydellisiltä. Skodassa taitaa ainoa kohtuullisen luotettava bensamoottori olla 1.6. Mites tuo Citroenin tekniikka? Skodasteriin verrattuna tuo näyttää jopa tyylikkäältä, mutta kaverin C4 kokemusten jälkeen vähän pelottaa. Riskejähän käytettyjen autojen ostamisessa toki aina on.
 
Skoda Roomster ja Citroen C3 Picasso vaikuttaisivat konseptiltaan täydellisiltä. Skodassa taitaa ainoa kohtuullisen luotettava bensamoottori olla 1.6. Mites tuo Citroenin tekniikka? Skodasteriin verrattuna tuo näyttää jopa tyylikkäältä, mutta kaverin C4 kokemusten jälkeen vähän pelottaa. Riskejähän käytettyjen autojen ostamisessa toki aina on.

Periaatteessa ihan OK, jotain pientä kilinää ja kolinaa sieltä alustasta aina kuuluu vaikke mitään klappia löytyisikään. Pätee siis C3/C4 malleihin. Sitikilla ainoa varteenotettava malli olisi se 1.6 tai 2.0HDI. Noiden VTi bensakoneiden kanssa on ongelmia. Mukavia autoja kaupungissa pyörittelyyn ja kyllä niillä maantielläkin ajelee. BMP vaihteisto kannattaa unohtaa ja ottaa manuaali. Vakkari ei taas manuaalissa kytkeydy kuin vasta nelosvaihteella mikä on aika ikävä, koska C3 Picassossa toi laatikon välitys on sellainen, että kolmosella joutuu huudattamaan alle 50km/h vauhdissa, mutta nelonen on jo liian pitkä ja jurisee.

Picasson paras ominaisuus on kiskoilla liikkuva takapenkki jolla saa säädettyä tavaratilan pituutta ja selkänojat taittamalla tavaratilan lattiasta saa tasaisen. Lisävarusteena saa täysin eteen taittuvan apukuskin penkin jolloin myös pitkä tavara kulkee mukana.
 
No nyt kun lueskelee niin löytyyhän tuosta VTi:stä öljynsyönti- ja jakopääongelmaa. Harmittavaa kun tuo muunneltavuus olisi ollut juuri tuon mallin hieno puoli.
 
No nyt kun lueskelee niin löytyyhän tuosta VTi:stä öljynsyönti- ja jakopääongelmaa. Harmittavaa kun tuo muunneltavuus olisi ollut juuri tuon mallin hieno puoli.

VTi ei oman korjaamokokemuksen perusteella ole läheskään niin vika-altis kuin THP-moottorit. Siinä missä jokaiseen 150-sarjaiseen THP:hen on vaihdettu vähintäänkin jakopää, on sellaisia VTitä liikenteessä joihin ei ole tarvinnut ylimääräistä remonttia tehdä. Yksilöitä ovat toki jokainen, mutta kyllä mielummin VTi-moottorisen auton ottaisin kuin TSI, N13 tai THP150-moottorilla varustetun.
 
No nyt kun lueskelee niin löytyyhän tuosta VTi:stä öljynsyönti- ja jakopääongelmaa. Harmittavaa kun tuo muunneltavuus olisi ollut juuri tuon mallin hieno puoli.
Itellä oli 1.4 VTi ja ajoin sillä reilussa kolmessa vuodessa välin 50k-80k. Alusta asti öljyä meni 3-4 dl/1000km ja kylmällä kelillä startatessa ketju jaksoi muistuttaa olemassaolostaan. Enää en moista hankkisi.
 
VTi ei oman korjaamokokemuksen perusteella ole läheskään niin vika-altis kuin THP-moottorit. Siinä missä jokaiseen 150-sarjaiseen THP:hen on vaihdettu vähintäänkin jakopää, on sellaisia VTitä liikenteessä joihin ei ole tarvinnut ylimääräistä remonttia tehdä. Yksilöitä ovat toki jokainen, mutta kyllä mielummin VTi-moottorisen auton ottaisin kuin TSI, N13 tai THP150-moottorilla varustetun.
Nykyään on sitten TSI :lol: ja ongelmia ei toistaiseksi ole ollut
 
Onko kenelläkään kokemuksia näistä uusista muutaman vuoden vanhoista Puretech koneista? Vanhemmissa puretecheissa ainakin ollut jakopäänhihna + karstoittumisongelmaa suorasuihkutuksesta johtuen.
 
Onko kenelläkään kokemuksia näistä uusista muutaman vuoden vanhoista Puretech koneista? Vanhemmissa puretecheissa ainakin ollut jakopäänhihna + karstoittumisongelmaa suorasuihkutuksesta johtuen.

Meillä on taloudessa toisena autona 308 SW -17 jossa 130 Puretech keulilla. Moottorin kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, ainut takuukorjaus mikä tuohon on pitänyt tehdä oli vetokoukun johtosarjan virheellinen kytkentä joka purkasi akkua. Kilometrejä tuolla nyt takana sen vajaa 90 tkm.
 
  • Tykkää
Reactions: jnf
Onko kenelläkään kokemuksia näistä uusista muutaman vuoden vanhoista Puretech koneista? Vanhemmissa puretecheissa ainakin ollut jakopäänhihna + karstoittumisongelmaa suorasuihkutuksesta johtuen.
-18 5008 1.3 meni sytytystulppa, eipä muuta näin 46tkm jälkeen
 
  • Tykkää
Reactions: jnf
-18 5008 1.3 meni sytytystulppa, eipä muuta näin 46tkm jälkeen

Näissä oli muutama NGK:n viallinen sytystulppaerä (ilmeisesti väärä lämpöarvo), muutama vuosi takaperin. Samaan aikaan oli Nesteen bensiinin aiheuttamat ongelmat, aluksi itsekkin oletin että nämä ongelmat johtuvat tästä Nesteen bensiinistä. Mutta sitten kun asiaan tuli selvyys tehtaan suunnasta alkoi tilanne valjeta.
 
Autokuumetta olisi taas ja rahaakin. Tällä hetkellä on MB Clk avo, haluaisin tilalle jotain muuta. Bensakone, taka tai neliveto, riittävästi voimaa eli varmaan ainakin 250hv, budjetti 10-15k tai ehkä vähän lisääkin. Mersu pitää tietty myydä pois. Talviajoa kaipaisin myös, nyt mese on kesäautona. Ei kiinnosta mitkään järkiautot, ajan maksimissaankin 10k vuodessa. Hyvä huollettavuus ja kohtalaisen toimiva tekniikka olis iso plussa, että ei mene tonnitolkulla rahaa koko ajan huoltoihin. Ulkomailta voin tilata osia. Paras auto mitä on minulla ollut oli Lexus LS400 ja joko samantyyppinen sedan tai ehkä kovakattoinen avo vois olla hakusessa.

Kiinnostaa kauniit äänet kun auton pistää käyntiin, voimaa ja vääntöä, kaunis ulkomuoto (tämähän on makuasia), takaveto tai neliveto. Iso plussa jos on hyvät penkit, se on mulle ollut ongelma. CLK, S-type Jaguar, Opel Ampera, Pösö 307 cc yms kaikissa painaa penkki. SLK Mersussa taas ei painanut, kun kaverin autoa ajoin. Lexuksessa oli myös hyvä penkki, sellainen lihavalle amerikkaiselle tehty. Monessa nykyautossa on sellainen selkänojaa kohti kapeneva penkki, joka ei toimi mulle ollenkaan vaan se painaa koko ajan ajossa.

Puoliharraste siis, jolla voisin ajella talvella olisi hakusessa. Saa ehdoittaa vapaasti muitakin. Jos avon kuitekin ostaisin, niin sitten varmaan uusikoppainen MB SLK vm 2005 noin ja 3.5 v6 kone, mutta en tiedä onko siinäkään hyvät penkit. Ford Mustang 2005 eteenpäin on myös (yksi) unelma-auto, mutta lussu v6 ei innosta.

Myöskään neloskone ei oikein innosta, vitonen turbolla vois toimia tai sitten kutonen tai kasi.

Esimerkkejä mitä olen katsonnut, keväällä kun lumet sulaa olisi tarkoitus myydä mese ja ostaa jotain muuta. ESP ja vakkari pitää olla.

https://www.nettiauto.com/chrysler/300c/11782367
+ Voima
+ Ulkonäkö varauksin
- Amerikan pirkkamersu varsinkin sisältä
- Ei lukkoa taka-akselilla

https://www.nettiauto.com/jaguar/xj8/11443851
+ Voima
+ 4.2 kone, ei pitäs olla ketjuongelmia
+ Ulkonäkö
+ Ruostesuojaus, alumiinikori
- Hinta, onko jo liian herrasmiesajokki vai haittaako se edes

https://www.nettiauto.com/lexus/ls/11882760
+ Voima
+ Tuttu ja turvallinen Lexus
- Ei taida olla lukkoa tässäkään, LS400 oli talvella aivan onneton
- Ehkä liikaa jo ajettu
- Näyttää liikaa Mersulta ja ilmajousitus arveluttaa myös

https://www.nettiauto.com/cadillac/sts/11684570
https://www.nettiauto.com/cadillac/sts/10523171
+ Ihan komea auto, työkaverin suosikki tästä listasta. 300c oli viimeisin.
+ Hyvä äänentoisto (olettaisin) ja lukko taka-akselilla
- Voiman puute
Tästä olis tuo neliveto 4.6 Northstarilla, onkohan jo ongelmat korjattu koneen osalta? Budjetti on kyllä myös maksimissa tämän auton suhteen.

+ kaunis auto, neliveto, kohtuullinen hinta
- Voima varauksin, manuaali varmaan auttaa
- Ketjuvikoja koneessa ja on kallis rempata, varmaan 2k?

https://www.nettiauto.com/ford/mustang/11803471
+ kaunis katsella, kunnon moottori ja suorituskyky
- jenkkituonti, joten voi olla ihan mitä vaan, vaikka lunastettu.

https://www.nettiauto.com/cadillac/cts/11403513
+ erittäin kaunis ja upea väri ja olemus
- hinta

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/11264545
+ kaunis, kovakattoinen avo
- hinta, ylläpitokulut?

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/11680462
+ voima, kaunis katsella
- hinta, mahdollisesti penkit ongelmana tässäkin

Sitten olis isolla kysymysmerkillä varustettuna:
https://www.nettiauto.com/audi/tt/11853895
https://www.nettiauto.com/subaru/impreza/11620342
https://www.nettiauto.com/subaru/legacy/11789672

Kaikki nämä on esimerkkejä vaan nettiautosta. Vähän ajettu olisi plussaa myös.
 
Viimeksi muokattu:
Autokuumetta olisi taas ja rahaakin. Tällä hetkellä on MB Clk avo, haluaisin tilalle jotain muuta. Bensakone, taka tai neliveto, riittävästi voimaa eli varmaan ainakin 250hv, budjetti 10-15k tai ehkä vähän lisääkin. Mersu pitää tietty myydä pois. Talviajoa kaipaisin myös, nyt mese on kesäautona. Ei kiinnosta mitkään järkiautot, ajan maksimissaankin 10k vuodessa. Hyvä huollettavuus ja kohtalaisen toimiva tekniikka olis iso plussa, että ei mene tonnitolkulla rahaa koko ajan huoltoihin. Ulkomailta voin tilata osia. Paras auto mitä on minulla ollut oli Lexus LS400 ja joko samantyyppinen sedan tai ehkä kovakattoinen avo vois olla hakusessa.

Kiinnostaa kauniit äänet kun auton pistää käyntiin, voimaa ja vääntöä, kaunis ulkomuoto (tämähän on makuasia), takaveto tai neliveto. Iso plussa jos on hyvät penkit, se on mulle ollut ongelma. CLK, S-type Jaguar, Opel Ampera, Pösö 307 cc yms kaikissa painaa penkki. SLK Mersussa taas ei painanut, kun kaverin autoa ajoin. Lexuksessa oli myös hyvä penkki, sellainen lihavalle amerikkaiselle tehty. Monessa nykyautossa on sellainen selkänojaa kohti kapeneva penkki, joka ei toimi mulle ollenkaan vaan se painaa koko ajan ajossa.

Puoliharraste siis, jolla voisin ajella talvella olisi hakusessa. Saa ehdoittaa vapaasti muitakin. Jos avon kuitekin ostaisin, niin sitten varmaan uusikoppainen MB SLK vm 2005 noin ja 3.5 v6 kone, mutta en tiedä onko siinäkään hyvät penkit. Ford Mustang 2005 eteenpäin on myös (yksi) unelma-auto, mutta lussu v6 ei innosta.

Myöskään neloskone ei oikein innosta, vitonen turbolla vois toimia tai sitten kutonen tai kasi.

Esimerkkejä mitä olen katsonnut, keväällä kun lumet sulaa olisi tarkoitus myydä mese ja ostaa jotain muuta. ESP ja vakkari pitää olla.

https://www.nettiauto.com/chrysler/300c/11782367
+ Voima
+ Ulkonäkö varauksin
- Amerikan pirkkamersu varsinkin sisältä
- Ei lukkoa taka-akselilla

https://www.nettiauto.com/jaguar/xj8/11443851
+ Voima
+ 4.2 kone, ei pitäs olla ketjuongelmia
+ Ulkonäkö
+ Ruostesuojaus, alumiinikori
- Hinta, onko jo liian herrasmiesajokki vai haittaako se edes

https://www.nettiauto.com/lexus/ls/11882760
+ Voima
+ Tuttu ja turvallinen Lexus
- Ei taida olla lukkoa tässäkään, LS400 oli talvella aivan onneton
- Ehkä liikaa jo ajettu
- Näyttää liikaa Mersulta ja ilmajousitus arveluttaa myös

https://www.nettiauto.com/cadillac/sts/11684570
+ Ihan komea auto, työkaverin suosikki tästä listasta. 300c oli viimeisin.
+ Hyvä äänentoisto (olettaisin) ja lukko taka-akselilla
- Voiman puute

+ kaunis auto, neliveto, kohtuullinen hinta
- Voima varauksin, manuaali varmaan auttaa
- Ketjuvikoja koneessa ja on kallis rempata, varmaan 2k?

Noista listan autoista ehdottomasti Jagge, fiiliksen ja herraskaisuuden takia.
Lisäksi tuon myyjä ilmoittaa harkitsevansa avon ottamista vaihdossa, jolloin voisitte päästä vaihtokaupoille.

Jos Jagge tuntuu liian kalliilta ja tekniikka arveluttaa, niin sitten ikiluotettava Lexus, tuo kilometrilukema ei ole vielä paha tuollaiselle vanhan liiton bensa toyotalle.

Ameriikan höksötykset ja Alfa kannattaa unohtaa suosiolla.

Tuon korimallin STS taisi saada ihan kohtuulliset arvostelut ensi esittelynsä aikaan ja on ilmeinen parannus edeltävään etuveto STS:ään, mutta muuten kait tuon on lähinnä takavetoinen Opel Vectra.
Tosin ei yhtä paha GM badge engineering, kuin Cadillac BLS tai Saab 9-7X.

300C on ajettavuudeltaan lähinnä pulleampi ja painavampi väyrys mersu ( jonka alusta sekä muita osia tuosta löytyy ), joka on kruunattu amerikkalaiseen makuun vinyylinahka sisustalla ja jalomuovilla.

Alfa 159 on hieno auto toimiessaan, mutta valitettavan monta yksilöä on tullut vastaan, joissa on esiintynyt vikaa vian perään ja osa viosta on ollut vielä todella kettumaisia selvittää.
 
Vielä olis maastureista Porsche Cayenne, 4.5l kasi. Sekin on aika halpa nykyään, jotain 10-11k. Toki kulut on varmaan aika mukavat. Aika paljon on valikoimaa, Alfan taidan unohtaa samantien. On tässä aikaa miettiä kun kesä tulee, Jaguarista voisi kysellä alustavaa vaihtoa.
 
Itsekin kyllä sitä mieltä että XJ painii ihan omassa sarjassaan. Jenkit ylihintaista paskaa suomessa, 300ct ja sts voisin ehkä ostaa vitosella talvilautoksi, mitään fiilistä niissä ei mielestäni "oikeaan jenkkiin" verrattuna ole.
 
Juu, onhan se totta että klassinen auto tuo XJ on. 4.2 litraisessa ei pitäs olla ketjuongelmiakaan. Cadillacissa kiinnostaisi vähän ajettujen autojen tarjonta, Northstar on korjattu vuodesta 2005 eteenpäin myöskin kannenpulttien osalta ja olettaisin että äänentoisto on kunnossa, joka on mukavaa cruisailessa. Mitään järkeä ei näissä autoissa ole, se on selvää, mutta eipä sellaista olla etsimässäkään.
 
En oikein välitä tosta SLK350:stäkään. Kone on aika sieluton ja sitten vielä niihin päälle ne tasapainoakseliongelmat ja suuri kulutus vrt. menohalut, ei oikein lämmitä. Moni ahdettu neloskone menee kyllä tuon ohi niin suorituskyvyssä kuin fiiliksessäkin

LS olisi hieno auto, mutta sellaisen täytyy olla "mint" kuntoinen - ihan niinkuin jaggenkin. Joku puolikuntoinen vähän kuluneen näköinen ei oikein lämmitä.
 
Vielä löytyisi listalle MB CLS 5.0l kasikoneella. Ihan tämäkin on kohtuuhintainen, jotain 12k. Onko tästä kommentteja? Pitää varmaan alkaa karsimaan listaa vähitellen :) Ehkä toi Cayenne on vähän arveluttava, kallis varmaan korjata ja ei ole oikein suorituskykyä koska maasturit painaa niin paljon.
 
Autokuumetta olisi taas ja rahaakin. Tällä hetkellä on MB Clk avo, haluaisin tilalle jotain muuta. Bensakone, taka tai neliveto, riittävästi voimaa eli varmaan ainakin 250hv, budjetti 10-15k tai ehkä vähän lisääkin. Mersu pitää tietty myydä pois. Talviajoa kaipaisin myös, nyt mese on kesäautona. Ei kiinnosta mitkään järkiautot, ajan maksimissaankin 10k vuodessa. Hyvä huollettavuus ja kohtalaisen toimiva tekniikka olis iso plussa, että ei mene tonnitolkulla rahaa koko ajan huoltoihin. Ulkomailta voin tilata osia. Paras auto mitä on minulla ollut oli Lexus LS400 ja joko samantyyppinen sedan tai ehkä kovakattoinen avo vois olla hakusessa.

Kiinnostaa kauniit äänet kun auton pistää käyntiin, voimaa ja vääntöä, kaunis ulkomuoto (tämähän on makuasia), takaveto tai neliveto. Iso plussa jos on hyvät penkit, se on mulle ollut ongelma. CLK, S-type Jaguar, Opel Ampera, Pösö 307 cc yms kaikissa painaa penkki. SLK Mersussa taas ei painanut, kun kaverin autoa ajoin. Lexuksessa oli myös hyvä penkki, sellainen lihavalle amerikkaiselle tehty. Monessa nykyautossa on sellainen selkänojaa kohti kapeneva penkki, joka ei toimi mulle ollenkaan vaan se painaa koko ajan ajossa.

Puoliharraste siis, jolla voisin ajella talvella olisi hakusessa. Saa ehdoittaa vapaasti muitakin. Jos avon kuitekin ostaisin, niin sitten varmaan uusikoppainen MB SLK vm 2005 noin ja 3.5 v6 kone, mutta en tiedä onko siinäkään hyvät penkit. Ford Mustang 2005 eteenpäin on myös (yksi) unelma-auto, mutta lussu v6 ei innosta.

Myöskään neloskone ei oikein innosta, vitonen turbolla vois toimia tai sitten kutonen tai kasi.

Esimerkkejä mitä olen katsonnut, keväällä kun lumet sulaa olisi tarkoitus myydä mese ja ostaa jotain muuta. ESP ja vakkari pitää olla.

https://www.nettiauto.com/chrysler/300c/11782367
+ Voima
+ Ulkonäkö varauksin
- Amerikan pirkkamersu varsinkin sisältä
- Ei lukkoa taka-akselilla

https://www.nettiauto.com/jaguar/xj8/11443851
+ Voima
+ 4.2 kone, ei pitäs olla ketjuongelmia
+ Ulkonäkö
+ Ruostesuojaus, alumiinikori
- Hinta, onko jo liian herrasmiesajokki vai haittaako se edes

https://www.nettiauto.com/lexus/ls/11882760
+ Voima
+ Tuttu ja turvallinen Lexus
- Ei taida olla lukkoa tässäkään, LS400 oli talvella aivan onneton
- Ehkä liikaa jo ajettu
- Näyttää liikaa Mersulta ja ilmajousitus arveluttaa myös

https://www.nettiauto.com/cadillac/sts/11684570
https://www.nettiauto.com/cadillac/sts/10523171
+ Ihan komea auto, työkaverin suosikki tästä listasta. 300c oli viimeisin.
+ Hyvä äänentoisto (olettaisin) ja lukko taka-akselilla
- Voiman puute
Tästä olis tuo neliveto 4.6 Northstarilla, onkohan jo ongelmat korjattu koneen osalta? Budjetti on kyllä myös maksimissa tämän auton suhteen.

+ kaunis auto, neliveto, kohtuullinen hinta
- Voima varauksin, manuaali varmaan auttaa
- Ketjuvikoja koneessa ja on kallis rempata, varmaan 2k?

https://www.nettiauto.com/ford/mustang/11803471
+ kaunis katsella, kunnon moottori ja suorituskyky
- jenkkituonti, joten voi olla ihan mitä vaan, vaikka lunastettu.

https://www.nettiauto.com/cadillac/cts/11403513
+ erittäin kaunis ja upea väri ja olemus
- hinta

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/11264545
+ kaunis, kovakattoinen avo
- hinta, ylläpitokulut?

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/11680462
+ voima, kaunis katsella
- hinta, mahdollisesti penkit ongelmana tässäkin

Sitten olis isolla kysymysmerkillä varustettuna:
https://www.nettiauto.com/audi/tt/11853895
https://www.nettiauto.com/subaru/impreza/11620342
https://www.nettiauto.com/subaru/legacy/11789672

Kaikki nämä on esimerkkejä vaan nettiautosta. Vähän ajettu olisi plussaa myös.

En ole mallia saati merkkiä koskaan ajanut, mutta Nissan 350Z menisi hintaluokkaan.
 
Niissäkin on hinnat tulleet alas ja saisi automaatinkin, vois olla mukava kruisailla menemään. Auto on hieno, 350z siis, mutta en ole tutustunut tarkemmin.
 
Zetalle ja 500CLS:lle ääni.
Zeta on kyllä enemmän sellainen performance henkinen ja se japanilainen vähän omituisen tuntuinen automaatti mielestäni tappaa sen auton idean. Hienointa zetalla on jossain mutkapätkällä vaihtaa pari vaihdetta välikaasulla pienemmälle ja antaa kutosen laulaa. Sillä on aika helppo kikkailla. Yllättävän samanlainen auto on myös RX8 joka on mainettaan paljon parempi hyvin pidettynä ja siitä syystä puoli-ilmainen.

Cruisailuun sitten ennemmin se CLS tai 300c.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
275 786
Viestejä
4 749 681
Jäsenet
77 386
Uusin jäsen
Lauramarikam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom