Mua itseäni ei sinänsä ärsytä pyöräilijöissä mikään, mutta jostain syystä koira on sitä mieltä, että ne on demonisia olentoja, jotka täytyy karkoittaa tai niitä vähintäänkin voisi vähän paimentaa ja jahdata äänimerkin kera.
Tämän tiedostaen mennään jalkakäytävillä tietenkin laitaa pitkin lyhyellä hihnalla sekä pyritään ulkoillessa painumaan metsäpolulle suorinta reittiä. Pyritään tietenkin myös katselemaan niitä pyöriä rauhaksiin etäämmältä, että ehkä tuo joskus oppii, että ei ne päältä aja, jos ei itse juokse alle.
Siellä metikössä mennään vähän pidemmällä siimalla, että pääsee toteuttamaan itseään ja sen olinkin talven aikana unohtanut, että siellä saattaa joskus joku maastopyöräillä kovalla vauhdilla ja pöpelikössä pyöräilijällä näkyvyys heikko ja mäkään en talven jäljiltä meinaa muistaa pitää silmiä selässäni. Pari läheltä piti -tilannetta on meinannut tulla, kun ei konkreettisesti keretä väistämään siitä polulta syvemmälle pöpelikköön joko jostain mutkasta tai takaa tulevaa spandex-ohjusta.

(Suoraan edestä jos joku tulee niin nappaan fifin jokusen metrin päähän polusta istumaan, jotta voin kehua kun ei yritä syöksyä sitä pyörää kohti, mutta toki toi ennakointi ei onnistu, jos ei näe.)
Eli siis arvon maastopyöräijät muistetaan käyttää jotain äänimerkkiä, jos lähestytään koirakkoja takaapäin ja niissä kohdin, joissa on jotain polunristeyksiä, joissa ei ole näkyvyyttä niin tilannenopeutta on ehkä syytä mukauttaa sen verran, että ei vahingossa ajeta kenenkään päältä. (Tai ettei sieltä loikkaa pyytämätöntä koirakaveria syliin.)
Sinänsä itseä vähän voisi ärsyttää, että kun ollaan tota reagoimattomuutta pyöriin harjoiteltu ja edetty hyvin niin noiden läheltä piti -tilanteiden jälkeen se etäisyys, jolla ohittavalle pyörälle rähjätään on toki taas aiempaa pidempi ja otetaan taas takapakkia. (Kun nyt toi koira on valppaana niiden metallidemonien varalta siellä metsässäkin.

)
Toki jos joku haluaa lisämotivaatiota nopeampaan kierrosaikaan niin toi mun karvakaveri todennäköisesti mielellään tulisi perään antamaan vauhtia. Sitä en tiedä mitä tekisi, jos saisi kiinni, kun ymmärrettävästi ei ole tullut testattua.