- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 944
"Onneksi". Ei jumalauta, jos ei nää mitään 10 metrin päähän, niin kyllä se kortti olisi pitänyt ottaa pois jo aikoja sitten.
eiköhän tuo onneksi ole sarkasmia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
"Onneksi". Ei jumalauta, jos ei nää mitään 10 metrin päähän, niin kyllä se kortti olisi pitänyt ottaa pois jo aikoja sitten.
Toivotaaneiköhän tuo onneksi ole sarkasmia.
Ei nyt ihan puskurissa sentään, mutta ainakin Skodassa lyhyin asetus on maantienopeuksissa luokkaa 20 metriä, eli n. 0,7 sekuntia satasen nopeudessa. Kova luotto pitää olla auton tekniikkaan ja jarruvalot vilkkuvat ja auto nykii kun vakkari reagoi nopeuden muutoksin.Ei ne mukautuvalla vakkarilla puskurissa roiku edes lyhimmällä asetuksella.
Omalla isoisälläni oli vielä viime vuosinaan ajaminen ihan valehtelematta sitä, että isoäiti vieressä huusi hetket, jolloin jalankulkijoita oli. Eli kyllä näitä huonoja ajajia vaan on...Toivotaan
Eihän se minulle edes kuulu, mutta herää kysymys, että eikö asialle tehty mitään sukulaisten toimesta, jos on ollut tiedossa, että ajaminen on ollut noin vaarallista? Ja saahan noista ikäihmisten aiheuttamista vaaratilanteista ja kolareista lukea vähän väliä lehdistä, joten eiköhän se ole yleisesti tiedossa, että teillä ajaa vanhuksia, joiden ei pitäisi saada enää ajaa.Omalla isoisälläni oli vielä viime vuosinaan ajaminen ihan valehtelematta sitä, että isoäiti vieressä huusi hetket, jolloin jalankulkijoita oli. Eli kyllä näitä huonoja ajajia vaan on...
Ilmanvastus niin kova ettei varaa bensaan. CR-V -kuskit näyttääkin jopa köyhiltä.katumaasturikuskit vituttaa välillä, lähes aina ajavat alinopeutta maantiellä. 75-80 jos on 80-alue ja 90-95 satasen alueella. Huvittavaa kun ensin ostetaan iso kallis auto, eikä uskalleta ajaa edes rajoitusten mukaan![]()
Tehtiin, kun asia huomattiin. Siinä on ehtinyt helposti olla vain monta vaaratilannetta sitäkin ennen.Eihän se minulle edes kuulu, mutta herää kysymys, että eikö asialle tehty mitään sukulaisten toimesta, jos on ollut tiedossa, että ajaminen on ollut noin vaarallista? Ja saahan noista ikäihmisten aiheuttamista vaaratilanteista ja kolareista lukea vähän väliä lehdistä, joten eiköhän se ole yleisesti tiedossa, että teillä ajaa vanhuksia, joiden ei pitäisi saada enää ajaa.
Jännä, minä en ole havainnut tuollaista ongelmaa erityisen laajasti missään vaiheessa. Maanteillä joissakin maastureissa on rengasmelu hieman tavallista kovempi, joka voi vaikuttaa kuljettajan käyttäytymiseen noilta osin... ehkä, en tiedä.katumaasturikuskit vituttaa välillä, lähes aina ajavat alinopeutta maantiellä. 75-80 jos on 80-alue ja 90-95 satasen alueella. Huvittavaa kun ensin ostetaan iso kallis auto, eikä uskalleta ajaa edes rajoitusten mukaan![]()
Päinvastoin, nehän kuluttaa tuplaten pikkukippoihin verrattuna, niin selvästi varaa on.Ilmanvastus niin kova ettei varaa bensaan.
katumaasturikuskit vituttaa välillä, lähes aina ajavat alinopeutta maantiellä. 75-80 jos on 80-alue ja 90-95 satasen alueella. Huvittavaa kun ensin ostetaan iso kallis auto, eikä uskalleta ajaa edes rajoitusten mukaan![]()
No jaa, tuo taitaa olla enemmänkin uskomus kuin fakta. Katumaasturit ovat kaikkein pienimpien kippojen ohella eniten kasvava ajoneuvoluokka Euroopassa. Vuonna 2016 katumaastureita rekisteröitiin 22,5% ja vuonna 2018 luku oli jo 30%. Mm. Ford on ilmoittanut, että katumaasturien suosion vuoksi sedanien valmistusta on vähennetty ja joidenkin mallien valmistus lopetettu siksi jopa kokonaan. Asiakkaita ovat vanhemman väestön lisäksi varsinkin keski-ikäiset perheelliset, jotka arvostavat turvallisuutta ja parempaa näkyvyyttä jne. Ei tuosta ihan suoraan saa vedettyä mitään "vain papparaisten kulkine" -analogiaa.Katumaasturithan taitavat olla enimmäkseen papparaisten suosiossa, mikä voisi selittää ajonopeutta.
Ei tuosta ihan suoraan saa vedettyä mitään "vain papparaisten kulkine" -analogiaa.![]()
Tampereen kolmenkulman abc:llä on kanssa näitä hermanneja jotka pysäköivät ovien eteen kieltoalueelle ja keltaisen viivan päälle, vaikka kirjaimellisesti tien toisella puolella on paikkoja vapaana. Joku päivä menen vielä avautumaan kun ovat juuri kömpimässä autosta ulosJoku sankari pysäköi melkein kaupan etuoven eteen seinän viereen vaikka paikkoja oli ihan vieressä tyhjänä. 15m pidemmältä ei kai jaksa kävellä sinne kauppaan ja samalla on hyvä pakottaa autoilleen palaavat muut asiakkaat ajoväylälle![]()
Tehtiin, kun asia huomattiin. Siinä on ehtinyt helposti olla vain monta vaaratilannetta sitäkin ennen.
No jaa, tuo taitaa olla enemmänkin uskomus kuin fakta. Katumaasturit ovat kaikkein pienimpien kippojen ohella eniten kasvava ajoneuvoluokka Euroopassa. Vuonna 2016 katumaastureita rekisteröitiin 22,5% ja vuonna 2018 luku oli jo 30%. Mm. Ford on ilmoittanut, että katumaasturien suosion vuoksi sedanien valmistusta on vähennetty ja joidenkin mallien valmistus lopetettu siksi jopa kokonaan. Asiakkaita ovat vanhemman väestön lisäksi varsinkin keski-ikäiset perheelliset, jotka arvostavat turvallisuutta ja parempaa näkyvyyttä jne. Ei tuosta ihan suoraan saa vedettyä mitään "vain papparaisten kulkine" -analogiaa.![]()
Tää on kyllä ihme touhua, joku voisi selittää mikä se tarkoitus tässä on? Varmasti joku tän lukee joka sitä harrastaa. Ei se minua ärsytä kyllä sinänsä, mutta ihmetyttää. Etenkin valoissa paalulla olevilla se auto usein nytkyy sen 10cm kerrallaan eteenpäin punaisen palaessa. Sitten kun vihreä vihdoin vaihtuu, niin ei siitä kuitenkaan millään tavalla ripeästi lähdetä, vaikka tuosta nytkyttelystä olisi sellaista tyhmempi kuvitellutNuo "hiipijät" ärsyttävät. Odotetaan valoissa ja hiivitään metrin matka eteenpäin ja parhaimmillaan tehdään se pari-kolme kertaa.
Onneksi potentiaalisen hiipijän tunnistaa yleensä jo kauempaa auton katolla palavasta keltaisesta valosta.Nuo "hiipijät" ärsyttävät. Odotetaan valoissa ja hiivitään metrin matka eteenpäin ja parhaimmillaan tehdään se pari-kolme kertaa.
Viitannet katolla kököttävään juustoon, joita ei täällä idässä näe noitten hiipijöitten katolla. Nopeusrajoitussokeus sen sijaan on yleinen piirre noissa.Onneksi potentiaalisen hiipijän tunnistaa yleensä jo kauempaa auton katolla palavasta keltaisesta valosta.
Ajat oman auton apparin oven siihen kuskin oven tukkeeksi.Tampereen kolmenkulman abc:llä on kanssa näitä hermanneja jotka pysäköivät ovien eteen kieltoalueelle ja keltaisen viivan päälle, vaikka kirjaimellisesti tien toisella puolella on paikkoja vapaana. Joku päivä menen vielä avautumaan kun ovat juuri kömpimässä autosta ulos![]()
katumaasturikuskit vituttaa välillä, lähes aina ajavat alinopeutta maantiellä. 75-80 jos on 80-alue ja 90-95 satasen alueella. Huvittavaa kun ensin ostetaan iso kallis auto, eikä uskalleta ajaa edes rajoitusten mukaan![]()
Johtunee siitä, kun nopeusrajoitukset koetaan jo muutenkin liian alhaisiksi, niin ei kai siitä kukaan liiemmin välitä jos joku alkaa nipistämään pois vielä siitäkin. Varsinkin, kun käytännössä aina jono etenee sujuvasti muutama km/h rajoituksen yläpuolella (todellista), ilman että siihen olisi virkavallallakaan kiinnostusta puuttua.80 alueella pistän itse rajoittimen 82km/h, eli käytännössä kuljetaan kai alle sen 80. Tosin tuo on jo niin likellä sallittua ettei pitäisi muita häiritä, silti tulee niitä BMW/Audi kuskeja jotka tekevät hulluja ohituksia.
Täälläpäin tuo on melko tavallista, etenkin erään saksalaisen kauppaketjun ovien edessä. 10-20m päässä olisi vapaita ruutuja mutta oven eteen tai viereen on pakko pysäköidä. Yleensä siellä autossa pönöttää kuskin paikalla vielä keski-iän ylittänyt, hieman keskivertoa enemmän massaa kerännyt mies henkilö.Joku sankari pysäköi melkein kaupan etuoven eteen seinän viereen vaikka paikkoja oli ihan vieressä tyhjänä. 15m pidemmältä ei kai jaksa kävellä sinne kauppaan ja samalla on hyvä pakottaa autoilleen palaavat muut asiakkaat ajoväylälle![]()
Samaa olen ihmetellyt nimeltä mainitsemattoman Lidlin parkkiksella. Yleensä parkkipaikka on käytännössä tyhjä kun joskus aamulla käyn hakemassa evästä töihin, ja silti lähes aina vähintään yksi auto on parkkeerannut parkkipaikkojen vieressä kulkevalle väylälle. Koko piha on merkattu parkkialueeksi, eli sakkopaikka on kyseessä. Tuosta ajoväylältä on vieläpä pidempi matka kaupan oville kuin lähimmiltä parkkipaikoilta.Täälläpäin tuo on melko tavallista, etenkin erään saksalaisen kauppaketjun ovien edessä. 10-20m päässä olisi vapaita ruutuja mutta oven eteen tai viereen on pakko pysäköidä. Yleensä siellä autossa pönöttää kuskin paikalla vielä keski-iän ylittänyt, hieman keskivertoa enemmän massaa kerännyt mies henkilö.
Ei tuo lähinnä kuin huvita, mutta useimmissa ko. kauppaketjun parkkipaikoilla tuo oven edusta on myös parkkipaina ajoväylää ja välillä sitä kotteroa ei ole saatu edes suoraan siihen kivetyksen reunaan vaan se on poikittain siinä tukkimassa liikennettä. Nämä yksilöt ovat myös monesti laumaeläimiä joten saattavat esiintyä "parvina" ovien edessä![]()
Suomessa taitaa vaan se Cashguy olla kaikkein myydyin ja mitä tossa kelasin tuttuja läpi, niin yhtään alle 60 vuotiasta kuskia en muista.![]()
80 alueella pistän itse rajoittimen 82km/h, eli käytännössä kuljetaan kai alle sen 80. Tosin tuo on jo niin likellä sallittua ettei pitäisi muita häiritä, silti tulee niitä BMW/Audi kuskeja jotka tekevät hulluja ohituksia.
Cashqai on varmaan suosituin tämän segmentin autoista, mutta minun on sitä vähän vaikea mieltää "katumaasturiksi", kun se on kooltaan kuin henkilöauto ja toisekseen suurin osa niistä taitaa olla puhtaasti etuvetoisia. Mutta oli miten oli, se taitaa olla varsinkin varttuneemman väestön suoiossa.Suomessa taitaa vaan se Cashguy olla kaikkein myydyin ja mitä tossa kelasin tuttuja läpi, niin yhtään alle 60 vuotiasta kuskia en muista.![]()
Nämä ovat kyllä tosiaankin ärsyttäviä. Pahimmillaan tällaiset nysvääjät estävät jollekin erkaantumiskaistalle siirtymisen siellä taaempana jonossa, mutta mitäpä siitä, kunhan itse saa tehdä mitä huvittaa.Nuo "hiipijät" ärsyttävät. Odotetaan valoissa ja hiivitään metrin matka eteenpäin ja parhaimmillaan tehdään se pari-kolme kertaa.
Et ole koskaan mittarivirhettä tarkistanut, että tietäisit kuinka paljon alle 80km/h se sun 82 on?
Mun autossa toi olis nimittäin noin ~75 km/h, ja jos joku menee 80 alueella mun edellä 5km/h alle rajoituksen, niin menen kyllä ihan satavarmasti ohi heti kun on mahdollisuus*. Eikä ole diudia tai bimmiä edes alla
*Mahdollisuus tarkoittaa siis järkevää väliä päästä ohi ilman, että vastaantulija, ohitettava tai joku muu tielläliikkuja joutuu tekemään kevätjuhlaliikkeitä mun ohituksen takia
Sakotusraja on +7km/h, 6km/h ylinopeudesta selviää huomautuksella. Eri asia on mihin ylinopeuteen poliisipartio viitsii puuttua, mutta kamerasta saat sakot tuolla +7km/h asetuksella.Tuota minäkin ajattelin kun luin. Yleensä jos muut kovin ohittelee on syynä mittari.
Suomessa sakotusraja on +10 km/h, joten itse laitan vakkarin GPS:llä + 7 km/h päälle rajoitusten. Auton mittari on täällöin 80 alueella 94.
Eikö kuitenkin aina tehdä 3km/h varmuusvähennys joten käytännössä nopeutta täytyy olla 10 todellista yli rajoituksen, eli kuten sanoit 7km/h vähennyksen jälkeen.Sakotusraja on +7km/h, 6km/h ylinopeudesta selviää huomautuksella. Eri asia on mihin ylinopeuteen poliisipartio viitsii puuttua, mutta kamerasta saat sakot tuolla +7km/h asetuksella.
Vaikea ymmärtää ihmisten käytöstä tämmöisinä aamuina, kun lunta on satanut taivaan täydeltä. Ovat olevinaan niin varovaisia, kun ajavat auratulla tiellä 80km/h alueella 65km/h, mutta turvaväliä edessä ajavaan on 10m![]()
Miten vois ajaa lujempaa, jos siinä edellä joku ajaa 65km/hVaikea ymmärtää ihmisten käytöstä tämmöisinä aamuina, kun lunta on satanut taivaan täydeltä. Ovat olevinaan niin varovaisia, kun ajavat auratulla tiellä 80km/h alueella 65km/h, mutta turvaväliä edessä ajavaan on 10m![]()
Käyttämällä tyhjää vasenta kaistaa sen sijaan, että ajaa 10m päässä siitä edessä hitaammin ajavasta?Miten vois ajaa lujempaa, jos siinä edellä joku ajaa 65km/h![]()
Etummainen päättää nopeuden, taaempi päättää olla menemättä ohi tai jättää turvaväliä. 100 auton jonossa on 98 autoa, jotka ovat sekä etummaisia, että taaempia.Kumpi päättää nopeuden, etummainen vai takimmainen auto?
Kumpi päättää turvavälin, etummainen vai takimmainen auto?
Millaisessa tilanteessa ajavassa autossa toteutuu tämä tilanne, mitä nyt kuvailet?
Äsken sanoit sen vasemman kaistan olleen tyhjä? Nyt ei ollutkaan.Etummainen päättää nopeuden, taaempi päättää olla menemättä ohi.
Tämä tapahtui kaksikaistaisella tiellä, jolla oikea kaista ajoi 65km/h 10m turvaväleillä ja vasen kaista 80km/h selvästi isommilla turvaväleillä. Jotkut siellä pakosti ajaa normaalia hitaammin, kun koko jono hidastuu, ja joku näistä 10m päässä edessä menevästä varmasti kuuluu tähän porukkaan, kun ohikin olisi voinut mennä
Tottapa tämä, en tullut ajatelleeksi vähennystä.Eikö kuitenkin aina tehdä 3km/h varmuusvähennys joten käytännössä nopeutta täytyy olla 10 todellista yli rajoituksen, eli kuten sanoit 7km/h vähennyksen jälkeen.
Ok, selvästi oikeaa kaistaa tyhjempi. Ei varmaan kuitenkaan ole mitään epäselvyyttä, että 10m turvaväli talvisäässä moottoritiellä on silkkaa typeryyttä?Äsken sanoit sen vasemman kaistan olleen tyhjä? Nyt ei ollutkaan.