Mun mielestä BMW on yksi helpoimmista autoista käyttää suuntavilkkua, koska itse viiksi on todella hyvin sijoitettu/oikean muotoinen + valon/äänen väli on huomattavasti nopeampi. Mersun kuljettajat taas eivät uskalla koskea siihen viikseen kun pelkäävät, että menee pyyhkijät päälle tai pesunestettä lentää tai menee pitkät päälle, kun niissä on se typerä yhden viiksen systeemi.
Totuus on kuitenkin se, että ei sitä suuntavilkkua osaa käyttää oikein juuri kukaan. Ihan automerkistä riippumatta. BMW, Audi ja Mercedes Benz nyt vaan jäävät helpommin mieleen kuin se skoda.
Satuimpa eilen liikenteeseen lämmittämään Astraa. Ensin urpo Mondeokuski yritti ajaa moottoritiellä välin umpeen, mutta kerkesin liittymään kyseiseen väliin, jonka jälkeen luonnollisesti vasemmalle kaistalle ja ohittelemaan 80km/h ajavia (100km/h rajoitus).
Golffin kuski olisi selvästi halunnut myös kaistaa vaihtaa, mutta kun ei suuntavilkkua näy, en varmasti nosta kaasua tai reagoi asiaan muuten kuin seuraamalla kyseisen idiootin koheltamista. Lopulta hän ajoi minusta ja minun edellä olevasta autosta ohi, jonka jälkeen vaihtoi kaistaa näyttämättä suuntavilkkua
.
Sitten paluumatkalla kaakkurin poistumisrampin työmaan kohdalla liimautuu takapuskuriin kiinni apina Nissan Almeralla. Urpo ajoi vaan niin lähellä kuin uskalsi koko matkan Oulunsalon shellille asti, vaikka ensin näytin takasumuvaloa, sitten jarruja kevyesti, sitten hidastin tien oikeaan laitaan+vilkutin oikealle (tie tyhjä edessä ja takana) ja tämä idiootti vain roikkui perässä. Poljin sitten opelista hidastamisen jälkeen kaikki irti, jolloin se romu sitten viimeinkin jäi juuri ennen Oulunsalon shellin kiertoliittymää kun ei älyä ajaa ohi.
Termi sunnuntaikuskit sopi eiliseen mainiosti kyllä.