- Liittynyt
- 03.03.2017
- Viestejä
- 1 983
Ei onneksi, mulla on pihassa kaksi autoa joissa saa takasumarin päälle ilman etusumareita.Onko kaikissa autoissa kytkentä niin, että pelkkiä takasumareita ei saa päälle? Sitikassa ainakin on.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei onneksi, mulla on pihassa kaksi autoa joissa saa takasumarin päälle ilman etusumareita.Onko kaikissa autoissa kytkentä niin, että pelkkiä takasumareita ei saa päälle? Sitikassa ainakin on.
Ei kai. Omassa iankaikkisen vanhassa Saabissa saa molemmat erikseen päälle, mutta niin saa tuossa '16 duuni-Transitissakin.Onko kaikissa autoissa kytkentä niin, että pelkkiä takasumareita ei saa päälle? Sitikassa ainakin on.
Niin no, nämä "oikeat autot" esim. edellä mainittu merkki, alkavat olla harvassa sen suhteen, että on täysi kontrolli siihen mitä auton etu- ja takapäässä tapahtuu ja milloin. 9-5kin jo rajoitettu sen verran, että valoja ei saa pois kokonaan, mikä olisi tietyssä yhteydessä ihan kätevää.Ei kai. Omassa iankaikkisen vanhassa Saabissa saa molemmat erikseen päälle, mutta niin saa tuossa '16 duuni-Transitissakin.
Jos ketään ei tule vastaan ja ei ole kevyttä liikennettä ylittämässä tietä niin vastaantulioiden kaistan kautta voi yrittää välttää kolarin, jos auto ei meinaa pysähtyä.Vituttaa oma tyhmyys. Ajelin kaupungissa ja ajatukset ihan jossain muualla kuin liikenteessä kun tuntee nuo kadut ja liittymät kuin omat taskut.
Tasa-arvoiseen risteykseen ajan 40km/h ja oikealta tulee joku. Omat ajatukset tärkeimmissä elämän huolissa ja murheissa ja sitten havahtuu kun joku tulee oikealta. Jarrutus siihen, mutta eihän se talvikelillä pysähdy. Onneksi oikealta tulevakin tuli tosi hitaasti siihen kun näkyvyys risteyksessä pitemmälle on aika huono joka suuntaan ja pysähtyi siihen kun näki että joku idiootti tulee vasemmalta.
Nämä ovat siis niitä tasa-arvoisia risteyksiä kaupungissa mihin pitää melkein pysähtyä todetakseen että ketään ei tule oikealta, mutta silti vituttaa ja hävettää omat mokat liikenteessä.![]()
Naurattaahan se välillä kun viereisellä kaistalla alkaa vihreiden syttyessä raivokas suditaminen kun itte saa lähteä nelikon kanssa kaikessa rauhassa liikeelle. Enämpi kyllä risteystä lähestyessä, jos punaiset palaa, koetan tulkita onko joku takana tuleva menossa kääntyvien kaistalle vaiko suoraan, ja koetan säätää omaa lähestymistäni sen mukaan. Monet tätä ei osaa ja varsinkin kun nykyään ilmeisesti jo autokoulussa opetetaan liruttelukulttuuriin, hällä väliä vaikka tusina autoja jääkin kääntyvien kaistalla punaisiin polttelemaan bensaa tyhjäkäynnillä (ja mihinkä jäikään se polttoaineensäästö kokonaisuus huomioiden...).Minä ajan yleensä valoihin reippaasti, mutta en jää sutimaan kun alla on xDrive
Asiakas kyydissä mennään sitten tasaisesti.
Näillä keleillä on lainassa olevan octavian 1.0TSi moottorin tyhjäkäyntikin käytännössä riittänyt raivoisaan sutimiseen, nelkku olisi erikivaNaurattaahan se välillä kun viereisellä kaistalla alkaa vihreiden syttyessä raivokas suditaminen kun itte saa lähteä nelikon kanssa kaikessa rauhassa liikeelle. Enämpi kyllä risteystä lähestyessä, jos punaiset palaa, koetan tulkita onko joku takana tuleva menossa kääntyvien kaistalle vaiko suoraan, ja koetan säätää omaa lähestymistäni sen mukaan. Monet tätä ei osaa ja varsinkin kun nykyään ilmeisesti jo autokoulussa opetetaan liruttelukulttuuriin, hällä väliä vaikka tusina autoja jääkin kääntyvien kaistalla punaisiin polttelemaan bensaa tyhjäkäynnillä (ja mihinkä jäikään se polttoaineensäästö kokonaisuus huomioiden...).
Liikennevaloista läpipääsyyn liittyen, rasittavaa on kuinka useasti näkee jengillä tulevan kiire vasta sitten, kun valot alkavat vaihtumaan keltaiselle.
Tuskin on kovin "raivoisasti" tyhjäkäynnillä sutinut ja sitä paitsi onhan siinä nykyaikainen luistonestokin. Vajaavetoisesta ei ole kiihdytyskisoihin liukkailla, mutta silläkin pärjää talvella ihan hyvin, kun vähän ennakoi ja liikkeelle lähtiessä annostelee kaasua maltillisesti.Näillä keleillä on lainassa olevan octavian 1.0TSi moottorin tyhjäkäyntikin käytännössä riittänyt raivoisaan sutimiseen, nelkku olisi erikiva![]()
Monet tätä ei osaa ja varsinkin kun nykyään ilmeisesti jo autokoulussa opetetaan liruttelukulttuuriin, hällä väliä vaikka tusina autoja jääkin kääntyvien kaistalla punaisiin polttelemaan bensaa tyhjäkäynnillä (ja mihinkä jäikään se polttoaineensäästö kokonaisuus huomioiden...).
Joo. Työpaku on etuvetoinen ja jotenkin se vetopito on kovin ohut ihan kesäkeleilläkin, niin näillä liukkailla on välillä ollut aika haastavaa päästä liikkeelle risteyksistä. Etenkin kun vekotin "fiksusti" estää sammumista lisäämällä itse kierroksia kytkintä nostaessa. Siinähän sitten sudittelet vaikka et itse paina kaasua ollenkaan.Näillä keleillä on lainassa olevan octavian 1.0TSi moottorin tyhjäkäyntikin käytännössä riittänyt raivoisaan sutimiseen, nelkku olisi erikiva
Onko siinä digitaalinen kytkin?Joo. Työpaku on etuvetoinen ja jotenkin se vetopito on kovin ohut ihan kesäkeleilläkin, niin näillä liukkailla on välillä ollut aika haastavaa päästä liikkeelle risteyksistä. Etenkin kun vekotin "fiksusti" estää sammumista lisäämällä itse kierroksia kytkintä nostaessa. Siinähän sitten sudittelet vaikka et itse paina kaasua ollenkaan.
Kyllä se välillä siltä tuntuu.Onko siinä digitaalinen kytkin?![]()
Ymmärsinkö nyt oikein? Olit koko tuon ajan ajellut ns. yksisilmäisenä?poksahti lopulta se toinenkin niistä RacingVisioneista (eka meni jo ~100h kohdalla muistaakseni, tämä kesti melkein 200h).
No ei varmasti sytytäMoni auto taitaa sytyttää sumuvalot itse polttimon palamisen jälkeen. Ainakin silti tuntuu, kun niin moni yksisilmäinen tulee vastaan sumuvalot päällä.
No ei varmasti sytytäMuuten vaan ihmiset ajelee kaikki valot päällä koska lähivalot ovat huonot tai ulkonäön vuoksi.
Taas yksi ohituskaistalla kiihdyttäjä, jota en vaan voi käsittää.
Tekeekö tuollaiset tahallaan kiusaa vai eikö uskalla ajaa lujaa kuin kahden kaistan ja aitojen kohdalla?
Sen kun tietäisi. Kyllä varmaan vituttaa jos sattuu olemaan laiskempi kippo alla tuollaisen sattuessa kiusaamaan.Tuollaisen ajokäyttäytymisen motiivia tulee itsekin ihmeteltyä, tuntuu olevan arkipäivää siellä missä ohituskaistoja on. Syitä voin vaan yrittää arvata, suurin osa noin tekevistä tuntuu olevan vanhoja patuja, mikä lie ajaa tekemään tuota?
Näitä on tullu ihmeteltyä itsekin. Jos paikalla on oikeasti psykologin papereilla varustettuja käyttäjiä niin mielelläni lukisin ammattilaisen näkemyksen tuollaisen kuljettajan pääkopan virhekytkennöistä.Sen kun tietäisi. Kyllä varmaan vituttaa jos sattuu olemaan laiskempi kippo alla tuollaisen sattuessa kiusaamaan.
Olet vain ottanut nuo merkit silmätikuksi... Ihan samaa vilkkuvikaa huomaan (lähinnä liikenneympyröissä) monissa muissakin merkeissä, eikä nuo kolme merkkiä ole noussut esiin muista poikkeavina.Pitkään jo mietityttäny ja hieman ärsyttänytkin että miksi suuri osa BMW/Audi/Mese kuskeista ei osaa käyttää vilkkua? Jotkut ei käytä ollenkaa ja jotku käyttää randomista aina välillä.
Ja minkä merkkisen auton omistat?Olet vain ottanut nuo merkit silmätikuksi... Ihan samaa vilkkuvikaa huomaan (lähinnä liikenneympyröissä) monissa muissakin merkeissä, eikä nuo kolme merkkiä ole noussut esiin muista poikkeavina.
Nyt Bemariummikon täytyy kysyä et millainen se on?Kyllä ainakin joissain bemareissa on poikkeava vilkkulogiikka. Tiedä sitten onko se syy vai ei, mutta työkaveri ainakin kiroaa sitä kummallista vilkunkäyttöä.
Olet vain ottanut nuo merkit silmätikuksi... Ihan samaa vilkkuvikaa huomaan (lähinnä liikenneympyröissä) monissa muissakin merkeissä, eikä nuo kolme merkkiä ole noussut esiin muista poikkeavina.
Ehkä säästävät vilkkuja, kuten eräs audimies sanoi täällä säästävänsä xenoneita.Pitkään jo mietityttäny ja hieman ärsyttänytkin että miksi suuri osa BMW/Audi/Mese kuskeista ei osaa käyttää vilkkua? Jotkut ei käytä ollenkaa ja jotku käyttää randomista aina välillä. Tuo randomisti välillä käyttö ihmetyttää melkeen enemmän. Jos se vilkku kytkin on löytyny, niin miksi sitte ei käytä aina kun pitäisi? Onko näissä autoissa vilkku jotenki hankala käyttää vai mitä? Mitä ny ite pari kertaa bemmillä ajanu niin vilkku ny oli iha normaalisti käytettävissä näissä malleissa. Tuli tuossa vaan työmatkalla taas mieleen kun lähes koko matkan ajoin bemari perässä. Laskin että about yhdeksän käännöksen aikana vilkkua käytettiin kahdesti.
Nyt Bemariummikon täytyy kysyä et millainen se on?
Tietenkin wanhan BMW:n, jossa toimii vilkut oikein hyvin ja niitä myös käytetään aina kun pitää. Toki tähän vilkkuhavaintoon vaikuttaa paikkakuntakin, joissain paikoissa audi/mersu/bmw automäärä voi olla paljon suurempi vs. jossain on vain Nissaneita ja yksi vanha mersu...Ja minkä merkkisen auton omistat?![]()
On noissa stereotypioissa aina jotain perää. Tämä on vielä sellainen maailmanlaajuinen stereotypiä joten ei tuo ihan tyhjästä ole keksitty.Olet vain ottanut nuo merkit silmätikuksi... Ihan samaa vilkkuvikaa huomaan (lähinnä liikenneympyröissä) monissa muissakin merkeissä, eikä nuo kolme merkkiä ole noussut esiin muista poikkeavina.
On noissa stereotypioissa aina jotain perää. Tämä on vielä sellainen maailmanlaajuinen stereotypiä joten ei tuo ihan tyhjästä ole keksitty.
Totuus on kuitenkin se, että ei sitä suuntavilkkua osaa käyttää oikein juuri kukaan. Ihan automerkistä riippumatta. BMW, Audi ja Mercedes Benz nyt vaan jäävät helpommin mieleen kuin se skoda.
Mun mielestä BMW on yksi helpoimmista autoista käyttää suuntavilkkua, koska itse viiksi on todella hyvin sijoitettu/oikean muotoinen + valon/äänen väli on huomattavasti nopeampi.
Ja vaikka irtolunta ei auton päällä olisikaan, niin auton perä on monella umpijäässä eikä rekisterikilpeä tai valoja näy.Näin talvella ärsyttää luvattoman paljon autoilijat, jotka lähtee ajamaan sillä purkillaan putsaamatta lainkaan lumia. Korkeintaan vähän pyyhkijöillä vemputetaan tuulilasia puhtaaksi, mutta muuten ollaan niinkuin liikkuva lumilinna. Sen lisäksi ettei autoilija itse näe ulos, ei muutkaan näe siinä vaiheessa mitään kun kaveri lataa 80km/h lasiin isommalla tiellä ja koko kerääntynyt lumimassa alkaa pölistä takana tulevien niskaan. Juurisyynä on laiskuus, joten ehkä se sen takia osuu niin näpäkästi omaan ärsytyshermoon..
Tuo tuntuu olevan se järjestys monessa muussakin autossa, ja se on mielestäni aivan käsittämätöntä. Koskaan ei ole sellaista keliä, että saisi lain mukaan käyttää etusumuvaloja, mutta ei täydy käyttää takasumuvaloa. Monesti kyllä taas on sellainen keli, ettei etusumuvalolla tee mitään, mutta takasumuvalon voisi sytyttää kun lunta pöllyää takana.^^ Omassa Focuksessa on takasumuvalon käyttöön korkeahko kynnys, vaikka tarvetta olisi. Siinä kun menee valokytkimestä nykimällä ensin etusumarit ja sitten vasta takasumarit päälle. Ja kun ne etusumarit eivät sumussa tai tuiskussa tee muuta kuin häikäisee itseä ja vastaantulijoita, parempi ilman.
Ja sopivalla nuoskakelillä se 20cm paksu lumimatto katolta on jarrutuksessa peelon auton lasilla eikä se nää sieltä mitään kun pyyhkijätkään ei jaksa sitä lumimattoa siirtää mihinkään.Ja vaikka irtolunta ei auton päällä olisikaan, niin auton perä on monella umpijäässä eikä rekisterikilpeä tai valoja näy.
Itse tein eilen testin tähän liittyen. Putsasin takaluukun ja ajoin tämän jälkeen noin 25km matkan. Täysin lumeton rekisterikilpi oli tällä matkalla peittynyt lumesta aivan lukukelvottomaksi.Ja vaikka irtolunta ei auton päällä olisikaan, niin auton perä on monella umpijäässä eikä rekisterikilpeä tai valoja näy.
Totta, ja riippuu takaluukun muotoilusta kuinka herkästi se kerää lunta.Itse tein eilen testin tähän liittyen. Putsasin takaluukun ja ajoin tämän jälkeen noin 25km matkan. Täysin lumeton rekisterikilpi oli tällä matkalla peittynyt lumesta aivan lukukelvottomaksi.
Eli välttämättä se lumen peitossa oleva kontti ei tarkoita sitä, että on ajeltu toista viikkoa puhdistamatta autoa lumesta. Kovat pakkaset ja pöllyävä lumi jäävät aika tehokkaasti kiinni sinne.
Itsellä ennättää työmatkalla sekä S80 sekä S60 kerätä sen pienessä upotuksessa olevan rekisterikilven takaa täysin umpeen helposti.Totta, ja riippuu takaluukun muotoilusta kuinka herkästi se kerää lunta.
Ja sopivalla nuoskakelillä se 20cm paksu lumimatto katolta on jarrutuksessa peelon auton lasilla eikä se nää sieltä mitään kun pyyhkijätkään ei jaksa sitä lumimattoa siirtää mihinkään.
Mukavahan noiden 40km/h @80- alueella ajelijoiden perässä on nysvätä.
Täällä PK-seudulla pari tuntia sitten normaali talvinen ajokeli, ja uskaltauduin hybrid-auriskuskin ohittamaan ihan ilman vastaantulijoita ja hurjalla 70kmh- nopeudella 80-alueella. Suora tie ja ei mitään ongelmaa.
Kaveri kehtasi sitten vielä vilkutella valoja perään. Ajeli sitä neljää kymppiä kilsan verran 80-alueella ja ajattelee että minä tein jotain väärin.
Vittu sentään näitä.
Huomaa kyllä kun tuonne maanteille PKS>Sipoo esim. lähtee niin nämä tuuhiot lisääntyy
Edit;
Niin ja harvoin oikealla maaseudulla tulee näitä vastaan.
Jotenkin tämä PKs ja maaseudun yhdistelmä tuntuu olevan kovin haastavaa joillekin.