Tampereella "ammattiautoilijat" ovat kunnostautuneet omissa silmissä muutamaan otteeseen ihan viikon sisällä.
Ensimmäisen kerran olin itsekin autoilijana ajamassa Tampere-talon viertä yliopistolle päin ja yllättäen
väärään suuntaan yksisuuntaista ajava taksi kääntyy eteeni siten, että joudun polkemaan jarruja. No hän tuli toki oikealta ja väärään suuntaan yksisuuntaista ajaessa ei ole kolmiota, mutta annoin tästä silti mielipiteeni tööttäämällä lyhyesti. En tiedä johtuiko tästä vai mistä, mutta yliopiston valoissa jouduin tööttäämään uudelleen, kun kaveri ei tajunnut valojen vaihtumista edes muutaman sekunnin odottelun jälkeen.
Toisen kerran fillarilla ajaessani taksikuski tulee yliopiston toisella (Atalpan) kulmalla punaisille valoille niin kovaa Järvensivulta, että ei saa autoaan pysähtymään ja liukuu absit hakaten käytännössä kokonaan suojatielle, kun kävelijöille palaa vihreät. En ymmärrä mikä tuossa oli ideana, kun kaverille paloi koko ajan punaiset

(ei siis tullut "vanhoilla vihreillä").
Vanhempi kävelijärouva alkoi jututtamaan kuskia, jonka kommentti oli "kyllähän teidän kävelijöiden pitää ottaa huomioon, että täällä on liukasta ja en välttämättä saa autoa pysähtymään". Tuossa kohtaa itseltäni meni maku ja kysäisin kaverilta, että jos ammattiautoilijan 50 tkm vuoteen ei riitä ajamaan liikennessääntöjen mukaan, niin ei kai sitten voi mitään. Jotain se jäi sinne ikkunasta huutamaan, kun fillaroin pois paikalta.
Uskomattomin matka mitä olen Jyväskylästä Tampereelle taittanut sattui myös viime sunnuntaina, kun joku Opel-kuski päätti ajaa Jkl-jämsä-välin 60-70 km/h mittarinopeutta. Korpilahden jälkeen letkassa oli autoja niin pitkälle kuin suorilla näkemää riitti ja ruuhka-aika piti huolen siitä, että vain ohituskaistoilla ohiteltiin. Lisäbonuksena kaveri kiihdytti ohituskaistoja varten siten, että välittömästi hänen perässään ollut rekka ei ikinä päässyt tukkeesta edelle.
No ensimmäinen kerta kun tuli ajettua nelosvaihteella jämsään. Kruunuksi Jämsän liikenneympyrässä olin jo muutaman auton päässä kaverista ja pääsin näkemään, kun veijari pysähtyi ennen tyhjää liikenneympyrää, vilkutti ensin vasemmalle, sitten oikealle ja ajoi maailman hitaiten ympyrästä ulos.