Tässä tuore esimerkki perseilystä ryhmittymisessä.
Eipähän näy.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä tuore esimerkki perseilystä ryhmittymisessä.
Tuosta luulisi näkyvän, kun kopsaa osoitteenEipähän näy.
https://streamable.com/5uuas
Toyotalla jos ajat niin tuohan on juuri ja juuri rajoituksen mukaan.
Mikä tässä on tätä ns. perseilyä ryhmittymisessä? Ainoa perseilijä näyttäisi olevan tuo pakettiauto.Tässä tuore esimerkki perseilystä ryhmittymisessä.
Onko kaikki toyota -kuskit yhtä yksinkertaisia, kun kaikki tuntuu ajavan mittarinopeutta?
esim 80 -alueella ajetaan mittarin mukaan kahdeksaakymppiä. Lähes poikkeuksetta jonon kärjillä on tojota hinaamassa, eikä hiacetkaan liiku mihinkään.
Mikään muu automerkki ei ota aivoon yhtä paljon kuin tämä.
Toyotalla jos ajat niin tuohan on juuri ja juuri rajoituksen mukaan.
Sinne kaistalle voi siirtyä hiukan nopeemmin. Vastaavia uunoja näkee jopa motarien rampeissa, körötellään ikään kuin kahta kaistaa ja takana tulevat seisoo jarrulla. Todennäkösesti saavin kuski joku 80v paappa jolla vaikeuksia hahmottaa autonsa ulottuvuuksia.Mikä tässä on tätä ns. perseilyä ryhmittymisessä? Ainoa perseilijä näyttäisi olevan tuo pakettiauto.
Tuntuu olevan. 60km/h alueella ajelet Yariksen tms perässä niin aivan jatkuvasti mennään 50 puolella oman mittarin mukaan. Muiden autojen kohdalla sentään 60 puolella.Onko kaikki toyota -kuskit yhtä yksinkertaisia, kun kaikki tuntuu ajavan mittarinopeutta?
esim 80 -alueella ajetaan mittarin mukaan kahdeksaakymppiä. Lähes poikkeuksetta jonon kärjillä on tojota hinaamassa, eikä hiacetkaan liiku mihinkään.
Mikään muu automerkki ei ota aivoon yhtä paljon kuin tämä.
Perus pellepoliisien kirjoittama sakkolappu tuollainen. Ilman muuta kannattaa ja pitää kiistää.
Rangaistusvaatimuksen pitää perustua vallitsevaan lainsäädäntöön.
Saab vaihtoi kaistaa, eikä ilmeisesti ollut aikeissa kääntyä, koska ei jättänyt vilkkua päälle valoihin. Pakulla taas oli kiire mennä vanhoilla vihreillä.
"Liian nopea kiihdytys" näkyy ihan videon viimesillä sekunneilla.![]()
Voi siirtyä nopeammin, mutta ei tuossa nyt mitään perseilyä ole taikka ylipääsemätöntä hidastelua. Tai mitään mistä pitäisi hermostua. Jos tuo ottaa koville, kannattaa käyttää julkisia. Tuo nyt ei ole läheskään sama asia kun se että ajetaan 60kmh 120kmh alueen kiihdytyskaistalla.Sinne kaistalle voi siirtyä hiukan nopeemmin. Vastaavia uunoja näkee jopa motarien rampeissa, körötellään ikään kuin kahta kaistaa ja takana tulevat seisoo jarrulla. Todennäkösesti saavin kuski joku 80v paappa jolla vaikeuksia hahmottaa autonsa ulottuvuuksia.
Yli ei välttämättä pääse, mutta paku meni hienosti ohi.Voi siirtyä nopeammin, mutta ei tuossa nyt mitään perseilyä ole taikka ylipääsemätöntä hidastelua.
Juuri eilen ihmettelin Tuusulantiellä Helsinkiin päin vilkkaimpaan aikaan ajavaa uudenkarheaa Toyotaa, joka siinä 80km/h alueella ajeli 60km/h "aiheuttaen" melkoisen ryntäyksen vasemmalle kaistalle. Joku keski-ikäinen mies ratissa. Vaikea ymmärtää, että vaikka olisi epävarma kuski, niin miten selvästi muita hitaammin ajaminen voi tuntua turvallisemmalta, kuin liikennevirran mukana kulkeminen.
Meiän naapuri justiinsa kehuskeli kuinka yrittää joka ajolla tehdä hybridillään uuden kulutusennätyksen. On vieläpä Toyota.Jos se on vielä hybridi, niin ei tarvitse arvuutella. Kunhan menee desi vähemmän niin sama vaikka jono ulottuisi naapurikuntaan.
Huomasin, ja arvasin että tästä mainitaan. Mutta ei tässkään mitään virhettä sattunut koska ei ajanut sulkuviivan päältä. No, mutta pointti olikin että tuo videopätkä nyt ei ainakaan omasta mielestä täytä kriteerit "liikenteessä perseilystä". Ymmärtäisin jos siinä oikealla olisi muita autoja ja tämä saabi pysähtyisi puolittain molemmille kaistoille, tämä on sitä perseilyä ja tätä näkee aivan liian usein.Ps. kun katsot tuon videon tarkasti huomaat, että saab vaihtoi kaistaa juuri ennen valkoista sulkuviivaa jota ei saa enää ylittää. Äkkiä laskettuna oli noin 6 sekuntia aikaa vaihtaa kaistaa se on kohtuullisen paljon.
katso liitettä 167690
Hihi.Yli ei välttämättä pääse, mutta paku meni hienosti ohi.
Kääntyikö saab vai menikö suoraan?Paku taisi hermostua ja kyllä vitutti itsekin katella tuota toimintaa. Sujuvalla ryhmittymisellä saavutetaan se etu, että suoraan jatkavien ei käytännössä tarvitse hidastaa jatkaakseen matkaansa. Muihin ilmansuuntiin kääntyville hidastaminen onnistuu kääntyvillä kaistoilla.
Sama ilmiö moottoritiellä. Hidastaminen aloitetaan hyvissä ajoin ennen erkanemiskaistaa vaikka erkanemiskaistalla olisi mahdollisuus hidastaa. Jonoja, peräänajoja, ohituksia ja turhautumista.
Ps. kun katsot tuon videon tarkasti huomaat, että saab vaihtoi kaistaa juuri ennen valkoista sulkuviivaa jota ei saa enää ylittää. Äkkiä laskettuna oli noin 6 sekuntia aikaa vaihtaa kaistaa se on kohtuullisen paljon.
katso liitettä 167690
"Tähän liittyy itsekeskeinen ajatus siitä, että kaikki liikenteessä olisivat jonkin sortin salaliitossa kuskia vastaan."
"5. Älä vajoa törpön tasolle
Tämä, mä soitan heti torvea jos joku sekoilee edessä tai hidastelee kehällä.Torvi pohjaan tientukoille, jos eivät älyä siirtyä helevettiin edestä.
Kännykän räplääminen toki väärin, mutta miksei jengi mennyt oikealta ohi kun laki sen sallii? Kehällä laki ei moottoritien tavoin velvoita ajamaan oikealla kaistalla, vaikka "yleensä" oikealla pitäisikin ajaa. Sinänsä ihan sama siis kummalla kaistalla tuolla ajaa 60-70km/h, eikä se ole laitonta.Haistapa vittu sinä taksikuski joka tänään iltapäivällä Kehä I keräsit vasemmalle kaistalle jonoa 60-70 km/h. Osasit sentään sovittaa vauhtiasi niin että kännykän käyttö on helpompaa. Pää alaspäin ja sininen hohde naamalla. Eipä ollut edessä ketään ketä varoa joten mikäs siinä perseillessä.
Kännykän räplääminen toki väärin, mutta miksei jengi mennyt oikealta ohi kun laki sen sallii? Kehällä laki ei moottoritien tavoin velvoita ajamaan oikealla kaistalla, vaikka "yleensä" oikealla pitäisikin ajaa. Sinänsä ihan sama siis kummalla kaistalla tuolla ajaa 60-70km/h, eikä se ole laitonta.
Kyllä menikin aina kun rako syntyi. Niitä ei ruuhka-ajan kehätiellä kaiheasti ole.Kännykän räplääminen toki väärin, mutta miksei jengi mennyt oikealta ohi kun laki sen sallii? Kehällä laki ei moottoritien tavoin velvoita ajamaan oikealla kaistalla, vaikka "yleensä" oikealla pitäisikin ajaa. Sinänsä ihan sama siis kummalla kaistalla tuolla ajaa 60-70km/h, eikä se ole laitonta.
Minulle valitti inssi moottoripyöräkorttia ajellessa liian nopeasta kiihdyttämisestä. Ajelin tosin ruuhkaliikenteessä, normaaliakin pidemmällä turvavälillä, eli valoista lähtiessä kiihdytin hieman hitaammin kuin edellä ajavat autot. Saattaahan se siellä 80-luvun Corollassa tuntua siltä, että edessä kiihdytetään Täysiä, kun itsellä on poljin lattiassa, eikä tapahdu muuta kuin että takana nousee musta savupilvi.Prätkällä olen myös saannut muutaman suullisen huomautuksen turhan nopeasta kiihdytyksestä ja kun kysyin että missä menee raja niin en saannut mitään vastausta.
Minulle valitti inssi moottoripyöräkorttia ajellessa liian nopeasta kiihdyttämisestä. Ajelin tosin ruuhkaliikenteessä, normaaliakin pidemmällä turvavälillä, eli valoista lähtiessä kiihdytin hieman hitaammin kuin edellä ajavat autot. Saattaahan se siellä 80-luvun Corollassa tuntua siltä, että edessä kiihdytetään Täysiä, kun itsellä on poljin lattiassa, eikä tapahdu muuta kuin että takana nousee musta savupilvi.
Onko tämmöinen muka johonkinlakiin kirjattu? Muistaakseni alinopeus on terminä hyvin heikosti, jos ollenkaan, määritelty laissa. Eikös aina nimenomaan painoteta, että nopeusrajoitukset eivät ole miniminopeuksia, ja moottoritielläkin ajaa sekaisin autot 120km/h ja rekat 80km/h? Eikä millään tapaa ole kiellettyä sielläkään ajaa 80km/h vaikka olisi henkilöautolla liikenteessä.20km/h alle rajoituksen ajaminen on lähtökohtaisesti huomautuksen arvoinen suoritus, jos tälle ei ole hyvin perusteltua syytä.
20km/h alle rajoituksen ajaminen on lähtökohtaisesti huomautuksen arvoinen suoritus, jos tälle ei ole hyvin perusteltua syytä.
Ja se poliisikin saattaa ajaa 100 alueella 80km/h rekan perässä. Ainakin kerran olen tuollaisen letkan ohittanut, jossa oli maija jossain keskivaiheilla letkaa.Sehän taas riippuu olosuhteista ja tilanteesta. Lähtökohtaisesti takaan, että yksikään poliisi ei tule pysäyttämään, vaikka ajat 80 satasen alueella keskikesällä.
20km/h alle rajoituksen ajaminen on lähtökohtaisesti huomautuksen arvoinen suoritus, jos tälle ei ole hyvin perusteltua syytä.
Onko tämmöinen muka johonkinlakiin kirjattu?
Kysymyksiin vastasi Poliisin liikenneturvallisuuskeskuksen johtaja, ylikomisario Dennis Pasterstein.
16. Milloin alinopeudesta voi saada sakot?
Laissa ei ole määritelty alinopeutta.
Sakot voi saada silloin, kun kyseessä on liikennettä vaarantava ajo. Tällainen tilanne voisi olla esimerkiksi sellainen, että 120 kilometrin rajoitusalueella ajetaan 60 kilometrin tuntivauhtia. Näissä tilanteissa käytetään kuitenkin aina harkintaa. Esimerkiksi sankka lumisade vaikuttaa luonnollisesti turvalliseen ajovauhtiin.
Mutu-tuntumalla sanoisin, että poliisi antaa vuosittain kymmenkunta sakkoa liian alhaisesta ajonopeudesta.
Sakotusta koskeva laki muuttuu 1.6.2020. Tällöin nykyiset rikesakot muuttuvat liikennevirhemaksuiksi, ja sen jälkeen niitä voidaan lähettää ulkomaille.
Voitaisiinko tähän listaan lisätä tahallinen hidastelu liikennevaloissa siten että takana tuleva jää jumiin punaisiin? Tällaista kohtelua kun saa osakseen vaikka pitääkin kunnollisen turvavälin edellä ajavaan.Laissa on olemassa joku pykälä liikenteen häirinnästä muistaakseni. Reilusti alle rajoituksen ajaminen ilman syytä voidaan katsoa liikenteen häirinnäksi. Onko se sitten 80km/h ajamista 100km/h-alueella, vai 40km/h ajamista 60km/h-alueella, sitähän me emme tiedä. Omasta mielestäni jos 40km/h ajeleskelee ja rajoitus on 60km/h, voisi sakottaa liikenteen häirinnästä.
Liikennevirhemaksussa pointti on se, että se ei ole sakko, vaan hallinnollinen maksu. Maksa suosiolla tai maksa käytännössä vielä enemmän siitä, että saat valitusluvan. Saattaapi sitten mennä läpi tai ei.Kyllä ne tulee koska saavat korottaa maksuja sen avulla. Mutta joo tuo mainitsemasi asia jää pois.
Jaa no niin elikkäs GPS-seurantaa tiedossa.Ärsyttää jo etukäteen että kohta liikenteenohjauksesta vastaa oy.
Viestintävirasto ja Trafi yhdistyvät Liikenne- ja viestintävirastoksi – Liikennevirastosta tulee Väylävirasto
Autojen seurantatiedoilla pystyy tekemään paljon rahaa. Voi seurantaa toteuttaa kameroillakin tietty.Jaa no niin elikkäs GPS-seurantaa tiedossa.
Saatana täytyykö niistä valoista lähteä sillä takavetoisella autolla (bmw) kaasu pohjassa nastat raapien niin että yks nasta lentää tuulilasiini miljoonan jeesuksen voimalla ja vetää kunnon vekin tuulilasiin joka levis valonnopeudella n. 30cm pituiseksi.
Onneks on lasivakuutus, mut vituttaa se nyt maksaa 150e toisen kerran tässä 3vk sisällä.
Ainoa lohduttava tekijä tässä on se, että on lasivakuutus kun vaihto olisi viimeksi maksanut 1350e
1350?? Saako kysyä mikä auto?Saatana täytyykö niistä valoista lähteä sillä takavetoisella autolla (bmw) kaasu pohjassa nastat raapien niin että yks nasta lentää tuulilasiini miljoonan jeesuksen voimalla ja vetää kunnon vekin tuulilasiin joka levis valonnopeudella n. 30cm pituiseksi.
Onneks on lasivakuutus, mut vituttaa se nyt maksaa 150e toisen kerran tässä 3vk sisällä.
Ainoa lohduttava tekijä tässä on se, että on lasivakuutus kun vaihto olisi viimeksi maksanut 1350e