Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Video alun edeltävä tilanna vähän epäselvä, tuossa ilmeisesti pysäkki ollut aiemmin, putta bussi ei sieltä lähtäneyt, tai jos oli lähtenyt, niin vilkun oli kytkennyt sen jälkeen pois, jolloin siinäkin tapauksessa olettaa ettei vaihda kaistaa vasemmalle.

Jos rutinoitunut vilkun käyttäjä, niin vaaratilanne olis sillä pitkälti välttynyt, kuvaaja olisi havainnut aikeet sekuntteja aiemmin, ennen kuin kaistan vaihtoa aloittaa. ja rutinoitunut vilkun käyttäjä katsoo peileistä kun vilkun kytkee, ja myöhemmin ennen kuin aloittaa kaistan vaihdon. Eli vähän tuoksuu siltä ettei kuskilla ihan rutiinit kunnossa, mutta voi sitä ammattilaisellakkin joskus mokia tulla.
Siinä tapahtuman kohdalla on pysäkki, ei tullut sieltä. Videon n. 1 sekunnin kohdalta voi jopa nähdä, että sillä pysäkillä on toinen linja-auto, ehkä 95 tai jotain. Ja juu, voi tulla mokia monesta syystä, ei siinä mitään.
 
Yleisesti ottaen eniten liikenteessä ärsyttää ihmiset jotka eivät keskity liikenteeseen. Joo tämä kattaa aika ison osan ärsytyksistä ja on monelle asialle/virheelle syynä, mutta aina valoissa tms. kun huomaan että edellä olevan auton kuskin pää pyörii kuin hyrrä niin saa olla varma ettei niistä valoista montaa auto ehdi sillä syklillä. Siellä on niin mielenkiintoiset keskustelut meneillään että katse on suuren osan ajasta aivan jossain muualla kuin eteenpäin. Jännästi sitä itse osaan jutella kyydissä olijoiden kanssa ilman että pitää koko torso kääntää takapenkkiä kohti. Joo toki joillain on niitä lapsia kyydissä, mutta voinee niitä paimentaa ja komentaa ilman että kääntyy 180 astetta siinä kuskin penkillä. Ylipäätään kun ei ymmärretä että liikenteessä on muitakin. Mennään vain ja ainoastaan oma perse mielessä, eikä ajatella kokonaisuutta. Ja tällä en tarkoita motarirampilla ajavien väistämistä, vaan liikennesääntöjen mukaista ajamista niin että huomioidaan muutkin.
Liekö tämä osasyy siihen miksi n. 40% kuskeista roikkuu toisten perseessä. Kun saavat siitä jotain turvantuntua että voivat säheltää muita asioita kuin ajamista.
 
Tiellä, jossa vaihtuvat 80/100 rajoitus ja nyt 80 rajoitus päällä, ajoi 70, kun vastaantulijoita ei ollut ja pudotti nopeuden 60 km/h heti kun vastaan tuli autoja. Olisi ehkä pitäinyt soittaa poliisit tarkastamaan onko kaikki kunnossa ja pitäisikö olla ollenkaan korttia.
Ajoitko ihan takakontissa kiinni? Hyvä tapa on hidastaa nopeutta, jos takana ei osta pitää turvaväliä ollenkaan. Silloin tämä pakokaasujen haistelija saa mennä myös edelle.

Edit: Ja varmaan sinne hätäkeskukseen soittaminen on aiheellista, kun on tapahtunut onnettomuus. Rattijuopon ajo on aivan käsittämätöntä seilausta pahimmillaan ja usein kaahaustakin.
 
Tänään taas sai vaihteeksi soittaa torvea, kun nainen pysähtyi kiihdytyskaistan alkuun odottamaan sopivaa rakoa iltapäivä neljän ruuhkassa :facepalm:

Näissä kannattaa lopputuloksen kannalta vaan kärsiä ja jättää tööttäys väliin. Se, että tuotat lisäpainetta kuskille vaan lisää todennäköisyyttä että kolahtaa eikä lopputulos parane harmistuksen purkamisella pätkääkään.

Lyhyellä kiihdytyskaistalla oma anoppikin pysähtynyt siihen kaistan alkuun odottamaan sopivaa väliä. Parempi tuo on, kuin lähteä sinne väliin sekoilemaan. Tuossa kohtaa tosin takana tullut hermostui, tööttäili ja lopulta tönäisi. Avautui sitten että anoppi syyllistyi liikenteen vaarantamiseen ja halusi poliisit paikalle. Noh, poliisi tuli ja kirjoitti takana tulijalle sakon. Jos siihen ruuhkaan ei uskalla tunkea, niin sitten odotetaan kunnes paikka löytyy.

Ymmärrän siis harmituksen, mutta lopputuloksen kannalta tööttäämisellä on lähes aina negatiivinen vaikutus kun ei se kuski siinä tahallaan odottele.
 
Liekö tämä osasyy siihen miksi n. 40% kuskeista roikkuu toisten perseessä. Kun saavat siitä jotain turvantuntua että voivat säheltää muita asioita kuin ajamista.
Sen verran kun näkee tuota ajokäytöstä, niin enpä luottaisi tuntemattomaan ihmiseen ja ajaisi tämän auton perässä kiinni. Kyllähän siinä tuulenvastus pienenee, mutta saattaapa yhtäkkiä se matkanteko päättyä yllätykseen. 🤡 Saattaa olla, että menee tiekin tukkoon. Ehkä säästy polttoainetta, mutta kuinkas kävikään. :eek:
 
Täytetään järjestäin, ei sinne tänne.

Se "järjestäen täyttäminen" on vaan typerää, ei mitenkään oikein.

Paljon järkevämpää täyttää paikat väljemmin että autoon on helpompi mennä sisälle ja minimoi riskit että tulee vahingossa vaurioitettu viereistä autoa.

Ihmisillä tuntunn olevan todella paljon aivan totaalisen idioottimaista järjestys-intoilua asioissa joissa siitä järjestyksestä on pelkkää haittaa.

Eli osalla kuskeja voi olla oman historian kautta , olisi sitten varusmiesaika, järjestötoiminta, työelämä, harrastus, niin siellä sen enempää miettimättä että täytetään järjestäin. Jos ei mitään syytä herää mieleen että miksi pitäisi pysäköidä minne sattuu, ei tule mieleen että viereisen auton pysäköijä halusi että sen viereen ei kukaan pysäköisi.

Ei pitäisi vaatia montaa aivosolua tajuta, että se ihan viereen pysäköiminen lisää sekä riskiä autojen kolhomiseen että hankaloittaa autoon sisällemenoa siltä puolelta, jonka vieressä se toinen auto on.
 
Näissä kannattaa lopputuloksen kannalta vaan kärsiä ja jättää tööttäys väliin. Se, että tuotat lisäpainetta kuskille vaan lisää todennäköisyyttä että kolahtaa eikä lopputulos parane harmistuksen purkamisella pätkääkään.

Lyhyellä kiihdytyskaistalla oma anoppikin pysähtynyt siihen kaistan alkuun odottamaan sopivaa väliä. Parempi tuo on, kuin lähteä sinne väliin sekoilemaan. Tuossa kohtaa tosin takana tullut hermostui, tööttäili ja lopulta tönäisi. Avautui sitten että anoppi syyllistyi liikenteen vaarantamiseen ja halusi poliisit paikalle. Noh, poliisi tuli ja kirjoitti takana tulijalle sakon. Jos siihen ruuhkaan ei uskalla tunkea, niin sitten odotetaan kunnes paikka löytyy.

Ymmärrän siis harmituksen, mutta lopputuloksen kannalta tööttäämisellä on lähes aina negatiivinen vaikutus kun ei se kuski siinä tahallaan odottele.
Sä voit jäädä odottelemaan neljän ruuhkassa rakoa kehä 3, minä en ja varmasti painan torvea jatkossakin. 200m ramppi ei ole lyhyt ja jos tuon vertaa ei autolla osaa ajaa, palauttakaa kortti, kiitos!
 
Sä voit jäädä odottelemaan neljän ruuhkassa rakoa kehä 3, minä en ja varmasti painan torvea jatkossakin. 200m ramppi ei ole lyhyt ja jos tuon vertaa ei autolla osaa ajaa, palauttakaa kortti, kiitos!
Mitä kuvittelit saavittavasintuolla torvensoitolla? Luuletko ihan tosissasi että se pysähtynyt kuski oppii siitä jotain vai onko se sittenkin vain lapsenomainen tunteiden osoitus?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
280 353
Viestejä
4 817 266
Jäsenet
78 097
Uusin jäsen
JaskaJokunen12

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom