Mut pysäytti poliisi vuos takaperin kun ajoin länsiväylällä 91 nopeudella heidän tutkaamanaan, joka ilmeisesti vähennysten jälkeen juuri riitti liikennevirhemaksuun. Haeskelivat vielä lisää rikkeitä seuraamalla mua tekopaikalta n. 10 minsaa ennen kuin pysäyttivät
Siis ajoit hetkellisesti ylinopeutta ? Yleistäen poliisit on aika laiskoja että tuollaisen lipsahduksen jälkeen jaksaisivat seurailla 10 minuuttia. Yksittäistapauksissa voi sitten olla muutakin, joka ei selvä tarinassa.
Jos taasen on vedellyt jatkuvaa ylinopeutta ja reitti sopii, niin toki hyvä että pomitaan tiensivuun sopivassa paikkaa.
Ottamatta kantaa sinun tekemiseen, niin pahimmat ääliöt 120 km/h alueella ovat juuri tuossa 130 km/h maastossa. Yhtään kovempaa ei voi (muka) mennä ja nopeus antaa mukavan (teko)syyn körötellä sitä vasuria, kun ihan hetikohtanyt 500 m päässä siintää seuraava ohitettava auto. Eteen pomppaavasta tikkari-120 tyypistä pääsee ohi pienellä odottelulla, näistä ei sitten millään (kun selkäranka ja turvallisuusymmärrys ei anna itselle lupaa vetää oikealta ohi).
Oleellista kai noissa on se kiilaileeko ne eteen, roikkuuko kontissa, kuvauksesi mukaan ei ole sellaisia, niin eikö ne ole aika harmittomia, eivät aja niin lujaa että johtaisi arviointi virheisiin, pysyvät etäällä, ja taasen eivät ole tien tukkona, eikä pujottele siksakki kaistojen välillä, muita häiriten.
Edit:
Joku kritisoi ohitettavan nopeuden vaihtelua. Aiemmin oletin että kaikki ovat jotain vesipäitä, mutta meitä valistettu automalleista joissa se vakkari seilaa keskimääräistä enemmän, eli osa ilmeisesti ajaa ihan vakkarilla.
Ja onhan muissa autoketjuissa kerrottu että yllättävän moni tykkää ajelle jalkakaasulla, sähköreillä yhdellä polkimella jne. eli sieltä tulee sitä vauhdin pumppaamista. Jos lähtenyt ohittaan jonoa, niin jonon hänillä tuppaa sen nopeuden pumppaaminen kertaantua. meni sitten mukautuvalla vakkarilla tai jalalla. Ohittajalle noissa syntyy vielä voimistava tunne, jopa ulkokaarteen ero sisäkaarteeseen voi tuntua. Sitten kääntäen, ohitettavasta voi tuntua että eikö se ohittaja nyt ohitakkaan.
Mutta jäljelle jää sitten ne kuskit, mitkä lisää vauhtia, no jos lisää tarpeeksi ja katoaa maisemaan, niin ei haittaa, mutta sitten on se joukko joka lisää vauhtia, ja jos ohittaja lisää, niin ohitettava lisää vielä lisää, ja tavoitteena kiilata ohittaja eteen, ja näistä sitten osa tiputtaa sen jälkeen vauhtia pari napsua. Osa motarin kaista pujoittelijoista harrastaa tuota.