Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Juu itte vedän kanssa surutta sen 100kmh vakkarilla ihan sama mitä taulu sanoo, kello oli jo 23 maita niin ei ole liiemmin liikennettä enää.

Näennäisesti perusteettomasti alennetut nopeusrajoituksen nakertaa niiden uskottavuutta ja vaikutusta.
Mulla ei näennäisesti ole ikinä niin kiire että alkaisin näennäisesti omassa päässäni olettelemaan miksi joku rajoitus on näennäisen perusteettomasti sellainen kuin se on. Ja mä sentään ajan liki työkseni PK-seudun/Uudenmaan teitä edestakaisin.

Esim jos ykköstiellä on Kehä kolmosen sisäpuolella 80km/h sen normaalin satasen sijaan, niin se vaikuttaa mun Pasilaan tai Kamppiin ehtimiseen noin 2 minuuttia. Aika moni muu asia sit voikin vaikuttaa paljon enemmän.

Nuo säädettävät rajoitukset on kyllä ajatuksena hyvä, mutta ei tosiaan toimi käytössä kun monet viis veisaa niistä.
Turku-Helsinki motarilla oli joskus päässyt hirvi (tai peura) aitojen väliin ja nopeudeksi oli muutettu 50 km/h. Ihan piruuttani alensin siihen nopeuteen ja joka ikinen auto rekkoja myöten tuli ohi, lisäksi sai varoa ettei joku aja perseeseen. Mun näkemyksen mukaan ihmiset tulkitsevat tuon nopeuden 120 km/h ja 50 km/h keskiarvona - hiljensivät kuitenkin vähän eli olivat nähneet rajoitukset. Siinä olisi ollut poliisilla hyvä haavi kerätä sakot ja kenties muutama korttikin.

Turku-Helsinki motarilla oli joskus päässyt hirvi (tai peura) aitojen väliin ja nopeudeksi oli muutettu 50 km/h. Ihan piruuttani alensin siihen nopeuteen ja joka ikinen auto rekkoja myöten tuli ohi, lisäksi sai varoa ettei joku aja perseeseen. Mun näkemyksen mukaan ihmiset tulkitsevat tuon nopeuden 120 km/h ja 50 km/h keskiarvona - hiljensivät kuitenkin vähän eli olivat nähneet rajoitukset. Siinä olisi ollut poliisilla hyvä haavi kerätä sakot ja kenties muutama korttikin.
Kait siinä se taulu kertoi syynkin sille 50kmh? Oma vikahan se on jos ei tommosta tajua. Nää 80kmh tapaukset liittyy 99% tapauksista tien liukkauteen, tie joka sitten on liukas tai ei ole...

Sitä ollaan kasvettu somessa ja se näkyy. Lait ja asetukset ja liikennesäännötkin ovat ilmeisesti monille vain suosituksia. :x3:

Sen sitten huomaa. Tänään virkavalta tiedotti BMW- kuskin törmänneen jalankulkijaan suojatiellä. Jalankulkija joutui sairaalahoitoon ja bemarikuski oli lähtenyt pakoon. Sitä voi vaan arvailla oliko nähnyt edes eteensä vai oliko noudattanut omia suosituksiaan.

Tälläviikolla naiskuski ajoi melkein mun varpaiden ylitse risteysalueelle, jossa suojateillä töyssyt jokaisessa liittymässä. Mitään elettäkään ei tehnyt nopeutta hidastaakseen, niin eipä tehnyt mieli astua suojatielle. Valintani oli oikea, nainen nimittäin katseli kännykkäänsä, eli kenties kuvasi itseään Tiktokkiin. Vilkutin hänelle. Hän ehkä luuli minun flirttailleen. :x3: Mutta ei hyvänen aika minkälaisia autokuskeja sitä on olemassa. Ei tarvitsisi muuta kuin keskittyä ajamiseen ja katse eteenpäin tiehen.

Statistiikka

Viestiketjuista
265 088
Jäsenet
75 563
Uusin jäsen
engh123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom