Jos nyt ei ole puhe ohittamisesta, vaan ihan siitä että sieltä on joku yksittäinen kuski tulossa motarille, niin se että sattuu ihan siihen kohdille, joo joskus tapahtuu ja vaatii erityistä tarkkaavaisuutta, onhan siinä aikaa seurata. Häntä helpottaa jos itse on näkyvä ja ennustettava.
Jos mietitään liittyvää, niin se että kadotaan sieltä kaistalta enemmän tai vähemmän yllättäen vaikeuttaa, pitkittää hänen liittymistään.
Jos sieltä rampilta on tulossa possujono, joka arvioidusti ajoittuu siihen eteen, ja kohdallemme, niin se tuo mieleen ohitus tilanteen, missä ajoissa aloitettu ohitus, ei kuullosta huonolta ajatukselta, jos tilaa. Mutta tuossa tilanteessa liikennekokemuksella syytä varautua että sieltä ramppijonosta häntäpäästä yksi tai useampi saattaa tehdä jopa sulkuviivan yli kaista vaihdon suoraan vasemmalle kaistalle, mahdollisesti suoraan eteemme, loput sitten sekoilee miten sekoilee. (lokiikka jos tulee kontissa, niin tuskin se mukaan ajaminen sujuu hyvin)
Jos emme vaihda kaistaa, niin ehkä silloinkin sen jonon helpompi liittyä, todennäköisesti siitä jonosta useampi liittyy eteen ja loput taakse, ahdasta toki ja välit joudutaan venyttää , mutta meidän ei tarvi ihmetellä mihis väliin nyt palataan.
Jos siellä kiihdytyskaistalla on jo valmiiksi ruuhkaa joka ei näytä selviävän ennekuin olemme kohdalla, niin siinä varmaan etsitään toisella silmällä tilaa vasemmalta.