Useamman auton ohittaminen on ihan arkipäivää, eikä siinä mitään, se ei tarkoita etteikö se joissain tilanteissa vaatisi enemmän varovaisuutta kuin toisissa.
Kaksikaistaisella tiellä, (yksi suuntaansa), pitää olla tarkkana, jos joku ei huomaa ohittajaa ja lähtee myöhäisellä vilkulla talla pohjassa suoraan vastaantulijoiden kaistalle (mukaillen aiempia ohjeita
.
Tarinasi vähän läsähti kun mainitsit jonkin 130km/h hipovan nopeuden. Vaikka sitten olisi ollut ohituskaista ja satasen talvi? rajoitus.
Mikä tekee siitä 130-140km/h vauhdista sopivaa, saati jotenkin turvallista.
Jos nyt oletetaan että satasen alue, rekka menee jotain 80-90km/h välillä, mitä isompi nopeus, mitä isompi nopeusero, niin siinä kasvaa riskitekijät ja varsinkin seuraukset jos riskit toteutuu, tuota vielä ehdotat tilanteisiin joissa huononäkvyys, mutta vakkarilla (rajoitustenmukaan?) ajo olisi ok hyvällä näkyvyydellä ?
Poliisien on toki huono opastaa laittomuuksiin (vaikka henkoht mielipide olisi toinen), mutta ei niiden kannata ainakaan liikennettä vaarantaviin laittomuuksiin opettaa.
No ongelma on se että siinä on vauhtia rankasti paljon enemmän kuin kukaan muu olettaa, ja lisäksi todennäköisesti on muitakin syitä miksi (80) rajoitus on asetettu.
Jos ajaisit rajoitustemukaan niin ne reagointi/jarrtusmatkat olisi murto-osa, tuolla 120 vauhdilla vastaisi lähinnä lumikelin matkoja, putkinäöllä + muut.