Tämän kaltaisia tilanteita on sattunut itsellekin pari kappaletta noin 20v sitten. Siinä myös joku päätti kouluttaa minua, kun auto oli kulkuväline silloin missä ei todellakaan ollut tehoa tarpeeksi lähteä kenenkään kanssa mittaamaan sitä kuka ottaa minkä paikan. Vaikka ennakoi miten niin näitä sattui eteen kuiteskin. Sen jälkeen päätin, että autossa pitää olla sen verran tehoa, että vaikka itse ajaa rauhassa niin nämä "oman egon" mittaajat liikenteessä ei enää tule blokkaamaan samalla tavalla jatkossa. Sanotaan sen verran, että aina käytän vilkkua, että näytän mihin haluan kääntyä tai vaihtaa kaistaa hyvissä ajoin. Se vilkku tuntui olevan monelle punainen vaate. Vaikka vilkun nimenomaan pitäisi olla indikaattori siitä, että annat muille signaalin niin, että liikenne sujuu jouhevasti.
Itselläni on sellainen tyyli ollut liikenteessä pitkään, että aina vilkkua näyttämällä pääsee eteeni. Annan tilaa vaikka olisi ruuhka, koska se on jouhevuutta. Ei tälläisessä tilanteessa tulisi pieneen mieleenikään blokata ketään.
Mitä tulee ilman vilkkua toisten ajamiseen. Näissä tilanteissa en anna yhtään tilaa vaan se joka haluaa koheltaa liikenteessä. Hän on sitten on vastuussa siitä, että mahtuu tai on mahtumatta, mutta kaasua en löysää yhtään tälläisille ilman vilkkua liikkujille. En siis lisää tai vähennä nopeutta vaan kaistanvaihtaja on vastuussa, että miten ajelee sitten.
Näin toimin itsekin mikäli joku haluaa kaistan vaihtaa.
Tämä +1.
Nimenomaan, kun autossa on tarpeeksi tehoa niin suorastaan voi päättää minkä paikan haluaa ottaa, kun sen jo valmiiksi katsoo ja päättää. Eipä ole tullut omalla kohdalla eteen tilanteita viimeiseen 15v, että joku olisi pystynyt blokata liittymästä tuloani. Joku joskus koitti jollain olevinaan omasta mielestään "tehopelillä" blokata rampilta liittymistäni niin minä vaan polkasin kaasulla ohi ja otin sen paikan mikä kuuluu. Kyllä sillä premium auton kuskilla alkoi kädet ja suu käydä sitä mukaa, että päivä oli pilalla.