Ne vaatimukset vaan täytetään pienemmällä virheellä siten, että näytetään prosentuaalisesti jonkin verran liikaa, koska se mittauksen epävarmuus johtuu käytännössä tasan tarkkaan siitä, millaisia renkaita käytetään, eikä mistään muusta (ellei sitten auton digitaalisessa mittarissa ole todella onnetonta softaa, jossa hirveitä viiveitä)
Jos rengas on halkaisijaltaan 2% isompi, silloin se luku näyttää aina ~2% vähemmän kuin pienemmillä renkailla samassa nopeudessa.
No tuossa yritin mutuilla miksi noin, en sitä miksi noin ei kannata tehdä.
Rengastuksen vaikutusta tuolla parin numeron "korotuksella" tuskin yritetään paikata. ja edelleen mutuillen jos se auto ei tiedä mitkä renkaat niin se on säädetty, kuten aiemmin ketjuun postattu , niin viritys sen "nopeimman" renkaan mukaan. Ainakin joissain yksittäisissä autoissa vaikuttaisi siltä.
Jos se suunnittelia luottaa laskennan tarkuuteen, niin tarkemman "mittarinäytön" saa aikaan jos lättäsee parin numeron lisäyksen, vs jokin +5%, jotta varmasti näyttää alle todellisen myös taajamavauhdeissa.
Yksiajatus on käyttäytyä eri nopeusalueilla eri tavoin, ja mutuilen väitän että niin on myös tehty.
eikä mistään muusta (ellei sitten auton digitaalisessa mittarissa ole todella onnetonta softaa, jossa hirveitä viiveitä)
Jos kyse näytöstä, niin sen piirtäminen varmaan tarkempaa ja samanlaista koko tuotantoerä. Jolloin voidoidaan lättästä varmuusvara tiukemmin.
Jos fyysisellä viisarilla toteutettu, niin viisaria saa suhteellisen tarkkaan ohjattua (lisäksi vaihteluvirhe suuhteessa numeroihin) , eikä lukutarkkuus ei välttämättä ole kovin hyvä ja en yllättyisi jos jo tuotanto eränkin sisällä voisi olla eroja. Niin luulisi että se idiootti laittaa varmuusvaraa reilummin vs näyttö
Mutuilen edelleen että valmistajalle liikaa näyttäminen on ole kummoinenkaan riski, joten "idiootti" on turvallisemmilla vesillä varmusuvaroineen, ja jos ei ihan lähde lapasesta niin myyntipuolikaan ei hauku.