- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 4 592
Mittari näyttää aina alle todellisen nopeuden..?Jos mittari on liian tarkka, se saattaa näyttää alle todellisen nopeuden jo rengaspaineiden muuttuessa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mittari näyttää aina alle todellisen nopeuden..?Jos mittari on liian tarkka, se saattaa näyttää alle todellisen nopeuden jo rengaspaineiden muuttuessa.
Mittari näyttää aina alle todellisen nopeuden..?
Anteeksi, taisin lukea vähän väärin. Jatkakaa vain.Ei vaan pitäisi näyttää yli sen. Toki jos näyttää just oikein niin ylipaine renkaissa saisi näyttämään ali.
Hauskasti kirjoitettu, liiantarkkaJos mittari on liian tarkka, se saattaa näyttää alle todellisen nopeuden jo rengaspaineiden muuttuessa.
No voi kamala jos joku ajaa taajamassa rauhallisesti. Ei pitäisi olla keneltäkään mitään pois. Positiivista myös jos joku ajaa liikenneympyrässä hiljaa. Yleensä noissa ajetaan järjestään liian kovaa.Olipahan taas vaihteeksi perseilyä. Välimatka kiristyi reilusti, kun edellä ajava ajoi reilua alinopeutta ja liikenneympyrät melkein kävelyvauhtia, laittoi vielä laittoman persvalon päälle, joka oli sijoitettu takakontin yläpuolelle. Itse olin vain kyydissä, mutta meinasi loppua nelonen kesken siinä nuuskiessa, välillä löysi jopa hieman vauhtia, mutta vauhti tippui taas kohta reilusti. Vilkku löytyi vasta kääntämisen aikana ja päätti vielä bonuksena jarruttaa ja pysähtyä aiheetta tielle, kun "lipsahti" pitkät päälle. Pitäisikö 50km/h alueella ajaa kolmosella koko matka? Itse en ole myöskään nuuskimisen kannalla, vaikka edessä ei vauhtia löytyisi, mutta kyseisen herran kanssa olisi voinut muutaman sanan vaihtaa.
Onko missään autossa GPS-mittaria vai onko kielletty kun se ei toimi välttämättä joka paikassa?Jos mittari on liian tarkka, se saattaa näyttää alle todellisen nopeuden jo rengaspaineiden muuttuessa.
Koitapa ehdottaa sille kuskia esittäneelle, että matka saattaisi taittua sujuvammin, jos esimerkiksi ei ajeta edellä olevan perälaudassa kiinni. Erityisesti jos edellä oleva vaikuttaa ajavan epävarmasti, on perässä kiinni ajaminen varmin tapa haitata omaa menoaan.Olipahan taas vaihteeksi perseilyä. Välimatka kiristyi reilusti, kun edellä ajava ajoi reilua alinopeutta ja liikenneympyrät melkein kävelyvauhtia, laittoi vielä laittoman persvalon päälle, joka oli sijoitettu takakontin yläpuolelle. Itse olin vain kyydissä, mutta meinasi loppua nelonen kesken siinä nuuskiessa, välillä löysi jopa hieman vauhtia, mutta vauhti tippui taas kohta reilusti. Vilkku löytyi vasta kääntämisen aikana ja päätti vielä bonuksena jarruttaa ja pysähtyä aiheetta tielle, kun "lipsahti" pitkät päälle. Pitäisikö 50km/h alueella ajaa kolmosella koko matka? Itse en ole myöskään nuuskimisen kannalla, vaikka edessä ei vauhtia löytyisi, mutta kyseisen herran kanssa olisi voinut muutaman sanan vaihtaa.
Ajat siis taajamassa vittuillessaan nopeutta, joka on korkeintaan 40km/h, liikenneympyrässä piti melkein vaihtaa kakkoselle. Mitä jos ohitus ei ole turvallinen tai keskikoroketta löytyy? On myös erittäin turvallista pysähtyä tielle ilman syytä ja vielä hieman ennen mutkaa.Kyllä täälläkin hyvin äkkiä se vauhti tippuu alle rajoituksen jos pitää tulla ajamaan puskuriin kiinni. Menee sitten ohi jos kokee tarvetta ajaa yli rajoituksen.
Millaisessa liikenneympyrässä ei joudu vaihtamaan kakkoselle? Yleensä kun semmonen 10-20km/h on sopiva nopeus noissa.Ajat siis taajamassa vittuillessaan nopeutta, joka on korkeintaan 40km/h, liikenneympyrässä piti melkein vaihtaa kakkoselle. Mitä jos ohitus ei ole turvallinen tai keskikoroketta löytyy? On myös erittäin turvallista pysähtyä tielle ilman syytä ja vielä hieman ennen mutkaa.
Terminologia sikseen. Tarkoitin nyt ihan vaan noita taajamissa yleisiä ympyröitä, joissa mennen tullen pitää skannata 270 astetta ympäriinsä näkyykö fillareita tai muita väistettäviä. Vaikea niissä on kovempaa ajaa jos haluaa huolehtia ettei oikeasti aja kenenkään eteen.10-20km/h liikenneympyrässä? Eikö liikenneympyrä ole yleensä normaalia kiertoliittymää isompi? Oulussa ei ainakaan ole ainuttakaan kiertoliittymää/liikenneympyrää, josta ei voisi ajaa helposti yli 30km/h. Suurimmasta osasta voi ajaa ihan nopeusrajoituksen mukaista vauhtia ongelmitta, oli se sitten 50km/h tai 60km/h. Toki ei talvikelillä, kun tiet jäätyvät. Onko kyseessä minikiertoliittymät vai?
Kyllä niissä näkee yllättävän hyvin. Suoraan jos jatkaa niin joistakin pääsee nelosella ja kolmosella pääsee pienemmätkin ympyrät yleensä aika helposti.Terminologia sikseen. Tarkoitin nyt ihan vaan noita taajamissa yleisiä ympyröitä, joissa mennen tullen pitää skannata 270 astetta ympäriinsä näkyykö fillareita tai muita väistettäviä. Vaikea niissä on kovempaa ajaa jos haluaa huolehtia ettei oikeasti aja kenenkään eteen.
Auttaa jos ymmärtää lukemansa. Kyllähän se vituttaa, kun joku pysähtyy eteen, että voi laittaa sitten kaikki lisävalot myöhemmin päälle. Sakkoa pitäisi kirjoittaa ja katsuri voisi repiä laittomat valot irti. Tuossa käy vielä huonosti, jos on pokkaa yrittää samaa raskaan kaluston kanssa tai taakse sattuisi paikallinen Helvetin enkeli, bingo osuu vielä kohdalle. Vetokoukku ei myöskään saa peittää kilpeä.Montako sekuntia meni hukkaan ja mikset vaan ohittanut?
Pienestä menee maltti, näinköhän kannattais kävellä...
Korkeaan lintulautaan asennettu valoheitin ei myöskään ole laillinen, kyllä minä sumuvalojen käytön vielä ymmärrän.Ihan itsehän sä nyt provosoiduit? Jos toinen pelleilee niin älä sinä jatka...
Mikähän auto ollut kyseessä? Tuntuu jo niin tyhmältä, ettei voi olla totta jos joku on spoileriin ruuvannut työvaloja.Korkeaan lintulautaan asennettu valoheitin ei myöskään ole laillinen.
Jos edessä oleva tarpeettomasti jarruttamalla saisi kolarin aikaiseksi niin se on jarrutajan vika, ei tielle saa huvikseen pysähtyä. Ainoan kunnollisen ohituspaikan kohdalla nosti vauhdin normaaliksi ja sen jälkeen tiputti taas vauhtia reilusti. On nähty monet pätkät, kun rekkakuski ajaa tarkoituksellä päin ja se on ihan oikein niille perseilijöille.@dude86
Aivan turhaan vaahtoat. Takana tulevan on pidettävä turvaväli oikeana ja mikäli joku ajaa hitaammin niin paikan tulle ohitus sitten mikäli mahdollista, jos ahistaa niin paljon.
Omalla kohdalla mikäli joku liimautuu perään kiinni niin en tasan tarkaan ainakaan nosta nopeutta, päinvastoin. Sillä mua ei tuu hiillostamaan kukaan miten ajan. Yleensä nämä hiillostajat on vielä jollain täysin paskalla liikkeellä millä ei ohi meinaa edes päästä. Ei millään pahalla näille perässä roikkujille. Vaikka omistan auton millä kerkiää niin ei se tarkoita, että pitäisi automaattisesti ajaa kuin idiootti liikenteessä. Samaa rauhallisuuttaa odottaisin myös muilta siellä liikenteessä vaikka välillä näkee kyllä vaikka ja minkälaisia suorituksia.
Näytti joltakin ledilisävalolta "rallispoilerissa", siitä voit merkkiä hahmottaa.Mikähän auto ollut kyseessä? Tuntuu jo niin tyhmältä, ettei voi olla totta jos joku on spoileriin ruuvannut työvaloja.
Jos edessä oleva tarpeettomasti jarruttamalla saisi kolarin aikaiseksi niin se on jarrutajan vika, ei tielle saa huvikseen pysähtyä. Ainoan kunnollisen ohituspaikan kohdalla nosti vauhdin normaaliksi ja sen jälkeen tiputti taas vauhtia reilusti. On nähty monet pätkät, kun rekkakuski ajaa tarkoituksellä päin ja se on ihan oikein niille perseilijöille.
Tarpeeton tielle pysähtyminen ja tahallinen kolarin aiheuttaminen ei ole sallittua lain mukaan. Molemmille varmaan tulisi sakot. Tietysti voisi myös sanoa, että ei nähnyt, kun laiton takavalo häikäisi melkein silmien korkeudella.Tässä tulee taas se, että pidetään se turvaväli edellä ajavaan riittävänä. Kyllä se on perseeseen ajan vika kuka maksaa viulut.
On nähty monet pätkät, kun rekkakuski ajaa tarkoituksellä päin ja se on ihan oikein niille perseilijöille.
Tarpeeton tielle pysähtyminen ja tahallinen kolarin aiheuttaminen ei ole sallittua lain mukaan. Molemmille varmaan tulisi sakot. Tietysti voisi myös sanoa, että ei nähnyt, kun laiton takavalo häikäisi melkein silmien korkeudella.
En ihannoi jyräämistä, mutta jotkut hakeutuvat tilanteeseen, että on kuskin päätettävissä, että millä voimakkuudella osuu ja se on hulluutta rekkojen kanssa. Saattaa sitä hieman tekopyhyyttä ja osittain mulkun vikaa myös löytyä, mutta ainakin voin sen rehellisesti sanoa. Lähtökohtaisesti vittuilu ei paranna tilannetta ja asioilla on useita puolia, joista jokainen löytää vielä omansa. Niinhän sitä sanotaan, että mielipide on kuin persreikä ja jokaisella on oma.Erinomaisesti näytetty oma tekopyhyys.
Ensin ihannoidaan tarkoituksella kolarin aiheuttavia kuskeja, ja sitten kommentoidaan kuinka kolarin aiheuttaminen ei ole sallittua.
Kuka täällä trollaa? Jos olisi kuvamateriaalia niin olisin laittanut ne poliisille. Kyllä minä auton tunnistan ja osan rekkaria, jos parkkipaikalla näkyy niin voihan siitä viritelmästä kuvan ottaa.Älkää menkö trolleihin.
Tästä muutaman sivun keskustellusta jyräämisestä tulee muutamakin tapaus menneeltä talvelta mieleen kun työmatkalla todella ruuhkaiseen aikaan tungetaan aivan väkisin eteen sivutieltä kolmion takaa, näissä nyt itse on ehtinyt jarruttamaan tai nopeasti koukkaamaan ohi, mutta kertaalleen todistin kun rekka ei ehtinyt jarruttaa, ja se eteen tunkenut ei vaan saanut sitä kaasua painettua ; rekka piti torvea pohjassa ja väisti vastaantulevien kaistalle - tuossa jos olisi ollut vastaantulijoita niin se rekka olisi aivan varmasti jyrännyt sen sivutieltä tunkeneen toopen, ja siinä vika ei todellakaan olisi ollut peräänajajassa.
Ehkä se täysperän kolmion takaa tunkeminen realisoituu sitten kun ajat semmosta ja tajuat että ruuhkasemmassa paikassa sillä ei voi vittuilematta liittyä mihinkään. Tapauksia on toki erilaisia enkä sitä kiistä ettei siellä mulkkuja ole ratissa.Tilanne on hieman eri, kun etuajo-oikeutettu joutuu väistämään kolmion- tai stopmerkin takaa tulevaa kuin suoralla tiellä edeltävät puheet missä takana tuleva hiillostaa luukussa kiinni. Jolloin takana tulevan reagointi+jarrutusaika ei riitä pysähtymään liian lyhyen turvavälin takia.
Edit. Tämän takia talvella vajaavetoisella autolla vatii isomman välin mihin mennä, kuin vastaavasti nelivedolla mikä saa pitoa ihan eri tavalla. Eikä nelivedollakaan voi joka väliin mennä tunkemaan. Liiallinen kaasun painaminen vajaavetoisella sutii, mutta ei juurikaan kiihdy. Nelivedolla taas se auto ottaa vauhtia koko ajan vaikka auto olisi kylkiedellä menossa kaasulla.
Olen myös monesti kironnut täysperävaunullista rekkaa mikä tahallaan kääntää eteen komion takaa. Katsoo vaan kuskin paikalta silleen et voi voi ku mulla on isompi auto. Olen muutaman kerran meinannut mennä kysymään, että humalassako se kuski ajelee.
Ehkä se täysperän kolmion takaa tunkeminen realisoituu sitten kun ajat semmosta ja tajuat että ruuhkasemmassa paikassa sillä ei voi vittuilematta liittyä mihinkään. Tapauksia on toki erilaisia enkä sitä kiistä ettei siellä mulkkuja ole ratissa.
Kyllä se tilanne oli sellainen missä ajan suoraan etuoikeutettua tietä, rekka kääntyy minusta nähden oikealta kolmion takaa vasemmalle päin eli minusta nähden suoraan vasen kylki eteen. Ei ruuhkaa kumpaankaan suuntaa, mutta pitää silti se paska työntää tahallaan eteen. Ilme kertoi sen, että kuski näki ja minun piti jarruttaa odottamaan paikalleen, että ”ammattikuski” pääsee näyttämään ”osaamistaan”. Mikäli en olisi jarruttanut pysähdyksiin niin olisi tullut osuma heti rekkaan kuskin oven jälkeen.
Se, että ajaa yhdistelmää raskaassa liikenteessä ei vielä tarkoita, että rekkaa tulisi ajaa.
Ymmärrän, kun on ruuhka-aika niin siihen isompaan väliin pitää tulla tai muuten ei koskaan pääse.
Tästä muutaman sivun keskustellusta jyräämisestä tulee muutamakin tapaus menneeltä talvelta mieleen kun työmatkalla todella ruuhkaiseen aikaan tungetaan aivan väkisin eteen sivutieltä kolmion takaa, näissä nyt itse on ehtinyt jarruttamaan tai nopeasti koukkaamaan ohi, mutta kertaalleen todistin kun rekka ei ehtinyt jarruttaa, ja se eteen tunkenut ei vaan saanut sitä kaasua painettua ; rekka piti torvea pohjassa ja väisti vastaantulevien kaistalle - tuossa jos olisi ollut vastaantulijoita niin se rekka olisi aivan varmasti jyrännyt sen sivutieltä tunkeneen toopen, ja siinä vika ei todellakaan olisi ollut peräänajajassa.
Ei mikään oikeuta ajamaan kolaria tahallaan.Sopivan rohkea kaveri ottaa "myöhäisen" jarrutuksen ja kevyt osuma. Kyllä ammattiautoilijaa vituttaa tähän hassautuva aika, vaiva ja vakuutusten kustannukset. Soittaa poliisin tietenkin varmuuden vuoksi ja parhaassa tapauksessa kolmion takaata tulija saa vielä sakot kaupan päälle.
Tänään oli aika mielenkiintoinen tapaus. Saavutin edellä ajavan auton joka ajoi 50 alueella hieman alle rajoituksen. Muutaman sadan metrin jälkeen rajoitus muuttui 80 ja aattelin hyökätä ohi samantien koska ko. pätkällä ajelen yleensä reilua 90. No tämä ei sopinutkaan ohitettavalle ja lämäsi kaasun pohjaan kun olin rinnalla. Siirryin takaisin taakse jolloin kaveri hidasti reippaasti ja seuraavan suoran tultua lähdin taas ohitukseen. Jälleen sama juttu, kaveri löi kaasun pohjaan mutta tällä kertaa painoin itsekin pedaalia kunnolla ja menin ohi, torvea hieman soitin varoittaakseni kaveria. Hetken roikkui perässä ja sitten taas hidasti kunnolla ja jäi jälkeen kun jatkoin vakkarilla reilua 90. Mikähän siinä oli ettei olisi saanut mennä ohi? Aikamoiset sakot olisi kaveri saanut moisesta ohituksen estämisestä. Ei voi ymmärtää...
Tänään oli aika mielenkiintoinen tapaus. Saavutin edellä ajavan auton joka ajoi 50 alueella hieman alle rajoituksen. Muutaman sadan metrin jälkeen rajoitus muuttui 80 ja aattelin hyökätä ohi samantien koska ko. pätkällä ajelen yleensä reilua 90. No tämä ei sopinutkaan ohitettavalle ja lämäsi kaasun pohjaan kun olin rinnalla. Siirryin takaisin taakse jolloin kaveri hidasti reippaasti ja seuraavan suoran tultua lähdin taas ohitukseen. Jälleen sama juttu, kaveri löi kaasun pohjaan mutta tällä kertaa painoin itsekin pedaalia kunnolla ja menin ohi, torvea hieman soitin varoittaakseni kaveria. Hetken roikkui perässä ja sitten taas hidasti kunnolla ja jäi jälkeen kun jatkoin vakkarilla reilua 90. Mikähän siinä oli ettei olisi saanut mennä ohi? Aikamoiset sakot olisi kaveri saanut moisesta ohituksen estämisestä. Ei voi ymmärtää...
No ihan reippaasti lähdin ohi, en mitenkään kisuttamalla, kaasu suurinpiirtein pohjaan nelosella ja otin vielä ns. ennakkoa samalla kaistalla, ei vaan riittänyt uudenkarhealle gti:lle. En nyt yleensä huudata viimesiä tehon rippeitä ohituksessa jos on pitkä suora, ei vastaantulijoita ja jollain 10-15km/h nopeuserolla pääsee turvallisesti ohi. Kusipäisyyteen ei tarvitse yleensä varautua, tänään olis pitäny.Aina kun edellä olevasta lähdetään ohi on kaava seuraava, pudotetaan kaksi pykälää pienemmälle, kaasu pohjaan ja mennään ohi.
Ei mitään lähden kutosella "ohittamaan" jaa se kiihdyttää en menekkään ohi vaan menen takaisin taakse pelleilyä.
Reilusti ohi, mitä nopeammin ohitus on ohi, sitä turvallisempaa.
No ihan reippaasti lähdin ohi, en mitenkään kisuttamalla, kaasu suurinpiirtein pohjaan nelosella ja otin vielä ns. ennakkoa samalla kaistalla, ei vaan riittänyt uudenkarhealle gti:lle. En nyt yleensä huudata viimesiä tehon rippeitä ohituksessa jos on pitkä suora, ei vastaantulijoita ja jollain 10-15km/h nopeuserolla pääsee turvallisesti ohi. Kusipäisyyteen ei tarvitse yleensä varautua, tänään olis pitäny.
Mä käytän kyllä autosta yleensä aina kaikki tehot jos ohitan. Ihan sama mitä ohitan tai paljonko on voimaa, onko sitten 65 heppanen SDI vai 700hp hellcatti. En keksi yhtään syytä miksei ohituksessa vois vetää ns. Flat outNo ihan reippaasti lähdin ohi, en mitenkään kisuttamalla, kaasu suurinpiirtein pohjaan nelosella ja otin vielä ns. ennakkoa samalla kaistalla, ei vaan riittänyt uudenkarhealle gti:lle. En nyt yleensä huudata viimesiä tehon rippeitä ohituksessa jos on pitkä suora, ei vastaantulijoita ja jollain 10-15km/h nopeuserolla pääsee turvallisesti ohi. Kusipäisyyteen ei tarvitse yleensä varautua, tänään olis pitäny.
Jep, vaikka poliisi uikuttaakin, että erikoispitkän rekan ohitus 100 rajotuksella kestää rajoituksen puolesta niin ja niin kauan, niin turvallisin ohitus on kaasu pohjassa olettaen ettei spinnaa jotain 1000hv autoaMä käytän kyllä autosta yleensä aina kaikki tehot jos ohitan. Ihan sama mitä ohitan tai paljonko on voimaa, onko sitten 65 heppanen SDI vai 700hp hellcatti. En keksi yhtään syytä miksei ohituksessa vois vetää ns. Flat out![]()
Mä käytän kyllä autosta yleensä aina kaikki tehot jos ohitan. Ihan sama mitä ohitan tai paljonko on voimaa, onko sitten 65 heppanen SDI vai 700hp hellcatti. En keksi yhtään syytä miksei ohituksessa vois vetää ns. Flat out![]()
Kai sitä noinkin voi ohittaa ja kukin tyylillään.
Omalla kohdalla ei millään pysty noin, koska muuten olisi joka kerta kortti pois. Ihan sama mikä nopeusrajoitus on mistä lähtee ohittamaan. Mottoritiellä esim. 99% tapauksista ei tarvitse edes pudottaa pykäliä vaan voi lähteä ohitettavan perästä 6-vaihteella. Yleensä kiihdytän puolikaasulla niin pysyy järki nopeudessa.
Tähän pitääkö pykältää pienempää sisään ohitustilanteeseen vaikuttaa auton vääntö Nm paljon. Mitä enemmän vääntöä sen vähemmän tarttee vaihteita vaihdella.
Eli sinä olet näitä arjen sankareita jotka ohittelevat oikeasti vaarallisissa väleissä, sokeissa kohdissa ja mielellään ohituskiellon kohdalla... Yeah... Se onkin asia mistä kannattaa ylpeänä huudella.No tuskinpa nyt ihan sentään joka kerta, melko paksua settiä. Itse olen ajanut about viimeisen 14 vuotta tällä tyylillä ja kortti on ollut tasan kerran pois. Silloinkin ihan omasta perseilystä ja kunnon syystä. Sakkoja en ole laskenut, kyllä niitäkin varmaan se 10-15kpl vuosien varrella on tullut, mutta olen kyllä ne laskenut autoilun kiinteisiin kustannuksiin.
Käytännössä joka kerran yli 50km siirtymällä käy vauhti ainakin kerran törkysen puolella. Suomessa on kyllä poliiseja niin vähän että jos kauheasti pelottaa niin ostaa sitten sen piipparin kojelaudalle varoittelemaan poliiseista. Muuten täällä ei liikenne toimi ollenkaan kun Suomalaisten liikennekulttuuri on tätä lammastelua niin pakko sitten vetää näitä raivo-ohituksia lappu lattiassa.
Yleisin tilanne on se että pitkän suoran alussa rekan perässä menee 5 tuulipukupenttiä ja kukaan ei lähde ohittamaan koska onhan se nyt pelottavaa ja vaarallista - hui sentään! ihan vastaantulevien kaistalle pitää mennä.
Ei siinä ole kauheasti vaihtoehtoja muuta kuin hujauttaa lappu lattiassa koko letkasta ohi ellet halua jäädä sinne tupeksimaan.
Keulit törkeillä ylinopeuksilla, sakkomäärillä, raivo-ohituksilla...Missä kohtaa sanoin näin. Ja kuka määrittelee vaarallisen välin ja sokean kohdan. Tietenkään ei tuollaisissa kohdissa ohitella. Edellisessä viestissäkin nimenomaan mainitsin pitkän suoran. Luitkohan ollenkaan mitä kirjoitin ennen kuin aloit vaahtoamaan.