Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tahallasiko jätit tekstini ymmärtämättä?No eikö tossa kohtaa nyt tule sen vertaa luettua liikennettä että jo ihan oman turvallisuuden vuoksi hiljentää? Siis jos joku ajaa vasemmalle kaistalle ja vilkku on oikealle? Varmaan siitä nyt kuitenkin on aika helppo laskea 1+1=2
Nykyään niistä pienistä voi saada helpommin, tosin silloin on jujuna se että jos alueella on käytössä kamera-auto (tai tolppia), niin vaiva per lappu on senverran pieni, ettei laiskuutta tarvi pienempiä laskuja jättää tekemättä.Ei putoile sakkoja maantielläkään kovin helposti alle päiväsakkojen, yleensä se on yksittäinen partio ja jos se pysäyttää jonkun +7 ajelijan niin mikäli joku tulee päiväsakkoja niin sen on annettava mennä tai lopettaa nykyisen sakon kirjoitus ja potkaista "asiakas" ulos ja lähteä perään. Itseä ei ole pysäytetty koskaan vaikka vastaan on tullut kymmeniä posliineja kun vauhtia on ollut alle päiväsakkojen (yleensä alle 15, mutta siis yli 7). Joskus jaksavat sinisiä vilauttaa tai heristävät sormea kabiinissa...
Eli kyllä siellä maantielläkin pitää partiolla tylsää olla jotta vaivaantuvat, kuitenkin partioiden määrä on vedetty suht minimiin niin odottavaa juoppokeikkaa on melkein 24/7 hoidettavana .
Jos joku vaihtaa vasemmalle kaistalle ilman vilkkua, niin saattaa tulla mieleen että on sinnepäin kääntymässä (tai somettaa), kunnes laittaa vikun oikealla, jolloin voi tulla mieleen että peruu aikeet (tai heräs)No eikö tossa kohtaa nyt tule sen vertaa luettua liikennettä että jo ihan oman turvallisuuden vuoksi hiljentää? Siis jos joku ajaa vasemmalle kaistalle ja vilkku on oikealle? Varmaan siitä nyt kuitenkin on aika helppo laskea 1+1=2
"Yhtäkkiä vaihtoi vastaantulevien kaistalle, laittoi vilkun oikealle "
ja kurvasi nokan edestä poikittaiseen parkkiruutuun.
Onneksi liikkeen yhtäkkisyys sai minut painamaan jarrua, muuten olisin mennyt kylkeen.
No sitten en oikein ymmärrä että mitä päiviteltävää tuossa nyt sitten oli.Tahallasiko jätit tekstini ymmärtämättä?
Mikäs tämän ketjun otsikko onkaan. Siinä sinulle selitys. Ärsytti.No sitten en oikein ymmärrä että mitä päiviteltävää tuossa nyt sitten oli.
Eurajoen ja Rauman välillä satasen alueella menee muutaman sadan metrin päässä kolmen auton jono jonka eteen rampista kiihdyttää paku,joka sitten tiputtaa nopeuden alle yheksänkympin. Ei voi ymmärtää toimintaa
Itse kun ruukkaan ajella mittarin mukaan sen +10 km/h niin eniten ärsyttää nämä sankarit jotka ajelevat sitä about 95km/h vauhtia niin 80 kuin 100 alueella. Mikä ihme siinä on että 80 alueella on hirveä kiirus konttiin kiinni ja ohi mutta auta armias kun muuttuu 100 alueeksi niin siinä ollaan sitten tien tukkona. No jos sattuu ohituskaistallinen tieosuus niin kyllähän se siellä löytyy kaasupoljin 100 alueellakin ja ajellaan sitä 120 ettei kukaan vaan ohi siinä pääse ja kun ohituskaista loppuu niin taas ollaan tukkona. Vilkun käyttö/käyttämättömyys ei niinkään vtuta jos ei nyt just kohdalla ilman vilkkua kylkeen käännä (no eipä siinä se vilkun käyttökään auttaisi).
Jotenkin pystyn kohdistamaan mainitun tilanteen 5-tielle missä paljon ohituskaistoja. Näiden ohituskaistan ajaksi kiihdyttäviä varten heti ohituskaistan alkuun vilkku vasemmalle ja reipas ohitus niin ehtii jo hyvissä ajoin ennen päättymistä himmata sinne 110 vauhtiin jos kaistan päässä olisi partio odottamassa.
Eikö tuo oo merkeillä osoitettu etuajo-oikeutettu tie, eikä edes taajamaa? Jos on, niin sehän on kiellettyä pysäköidä ajoradalle tollasella alueella. Eipä tulis muutenkaan mieleen jättää tollaseen paikkaan. Ehkä auto oli hajonnut? Tosin silloinkin luulis lykkivän sen pientareelle niin pitkälle kuin mahdollista.Miten on, pysäköisitkö itse autosi tuohon kohdalle? Kiva ylläri pimeässä kun yhtäkkiä auto tuossa parkissa. Vissiin kuvitellut että se on joku levike tai linkkipysäkki vaikka taitaa olla vain levennys tiessä että pääsee ajamaan kääntyvien ohi.
1351 Jyväskyläntie
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.maps.app.goo.gl
Yksi talvinopeusrajoitusten syy (perustelu) on raha, ei sakot, vaan säästöt teiden kunnossapidossa. (siis muistelen että joskus kun talvialueita laajennettiin niin se oli ihan mainittu). Nastarenkaat toki korostaa.Missä tahansa muussa maassa tuolla olisi ajettu se 120-140 vallitsevissa olosuhteissa, mutta ei suomessa koska sakot on niin vitun isot täysin teoreettisesta teosta (seuraavaksi joku sanoo että "talvirenkaiden käytös kovemmassa nopeudessa on huonompi" niin vastaan jo etukäteen että "hyppää kaivoon")...
Olen saanut 6 kilsan ylityksestä moottoritiellä sakot poliisilta, kun mittasivat väärän auton nopeuden ja tämä keissi meni sitten käräjille. Ja sitä kautta sitten tuli sakot alle sakotusrajan.
Huh! Paljonko oli se vauhti jonka mittasivat "sinulle" nopeudeksi?
Siitä on ristiriitaista tietoa esitutkintapöytäkirjan mukaan, mutta se oli joko 95 km/h tai 103 km/h. Varmuusvähennyksen jälkeen ja tämä siis 80 alueella Hämeenlinnanväylällä.
Eipä tunnu 1-tiellä olevan muuta kuin satunnainen siviiliauto poimimassa pahimmat ylittäjät. Puhutaan siis jo pitkälle törkeään menevistä nopuksista. Niissäkin on muutama vakiopaikka ja aika, jossa päivystävät. Usein tulee nähtyä, että pe-illalla kyttäävät Helsinkiin tulevia juuri ennen vanhan moottoritieosuuden alkua. Turun päässä taas aamuisin on monesti rekkastoppi Paimion jälkeen, eivät ole osoittaneet mitään kiinnostusta henkilöautoihin. Sama juttu Piihovin jälkeisessä ylämäessä Helsinkiin päin. Ts. porukan selvästi nopeimmalla voi tärpätä joskus, suurinpiirtein asiallisesti ajavalle tuskin koskaan. Ja mielestäni oikein hyvä niin, helvettiäkö sitä hyvin turvallista väylää kyttää.Mutta kuka on saannut sakot moottoritiellä 120km/h alueella 6km/h ylityksestä...
80 alueita ne Hämeenlinnanväylällä ratsaa ahkeraan koska sieltä niitä tuloja vasta kertyykin.
Ei ärsytys muuten, mutta ärsyttää kun en tajua miksi.
Töistä ajelin normaaliin tapaan kotiin. Edessä meni rekka aika tasan rajoituksen mukaan ja itse sen perässä vakkarilla samaa vauhtia. Perässä tuli muutaman sadan metrin päässä toinen rekka ja piti tasaisen välimatkan. Yhdessä kohdin huomasin kun tämä takana oleva rekka väläytteli pitkiä valoja muutaman kerran
En vain ymmärrä miksi; ajoin kyllä päivävaloilla, mutta takavalot on koodattu palamaan. Sumarit ei ollut päällä. Vastaankaan ei tainnut juuri sillä hetkellä tulla ketään kenellä olisi ollut ylimääräisiä valoja päällä tai keula kokonaan pimeänä. Kamerastakin yritin katsoa että mikä voisi olla syynä (esim. hirvi jossain pientareella) mutta en vain keksi, ärsyttää Hetken jo ajattelin että onko lisäperuutusvalot päällä, mutta se ei ole mahdollista koska heräte tulee pakkivalolta ja menee vielä erillisen kytkimen ja releen kautta.
Mahdollisesti vain viestitti toiselle rekalle että tauolle yhdessä seuraavalle huoltikselle
Ja tuossa kaistojen yhdistymiskohdassa on molemmilla kaistoilla STOP-merkki. Tässä kohtaa seisoo myös joka kerta ohi ajaessani kaksi työmaan työntekijää, ja joka toisella kerralla viittilöivät ajamaan ohi pysähtymättä ja koittavat jollain kädellä peittää STOP-merkkiä. Vaikuttaa ihan järjettömältä tuo homma tuolla.
Tai moikkasi vastaantulijaa?
Tommonen on pirun kuumottavaa Kerran ajoin 40 km/h rajoitusalueella suunnilleen rajoitusnopeutta, kun ihan kiinni perään puskee Bemari ja ukko vilkuttelee valoja, heiluttaa käsiä ja tekee "ohitusyrityksiä", muttei mene ohi. Pysähdyn sitten bussipysäkille ja olen varma, että ukko alkaa meuhkaamaan hidastelijasta, eli ikkuna auki, kaveri pysähtyy vierelle, jolloin semi-vittuilevaan sävyyn tokaisen, että mikäs sulla hätänä, niin kaveri sanoo, että mun takarengas viipottaa. Ja toden totta, pultit ihan löysällä, juuri tulin renkaiden tasapainotuksesta ja arvelin, ettei tasapainotus ollut korjannutkaan pientä tärinää, joten pistin auton pienet tärinät vissiin sen piikkiin - tai jotenkin vaan en asiaa itse huomannut.Ei ärsytys muuten, mutta ärsyttää kun en tajua miksi.
Töistä ajelin normaaliin tapaan kotiin. Edessä meni rekka aika tasan rajoituksen mukaan ja itse sen perässä vakkarilla samaa vauhtia. Perässä tuli muutaman sadan metrin päässä toinen rekka ja piti tasaisen välimatkan. Yhdessä kohdin huomasin kun tämä takana oleva rekka väläytteli pitkiä valoja muutaman kerran
En vain ymmärrä miksi; ajoin kyllä päivävaloilla, mutta takavalot on koodattu palamaan. Sumarit ei ollut päällä. Vastaankaan ei tainnut juuri sillä hetkellä tulla ketään kenellä olisi ollut ylimääräisiä valoja päällä tai keula kokonaan pimeänä. Kamerastakin yritin katsoa että mikä voisi olla syynä (esim. hirvi jossain pientareella) mutta en vain keksi, ärsyttää Hetken jo ajattelin että onko lisäperuutusvalot päällä, mutta se ei ole mahdollista koska heräte tulee pakkivalolta ja menee vielä erillisen kytkimen ja releen kautta.
Noi löysällä olevat renkaat muuten kuuluu viimeistään siinä vaiheessa kun nopeus nousee yli 60kmh aivan helvetinmoinen rallatus alkaa ainakin omassa autossa, nimim. pari kertaa lähtenyt rempan jälkeen koeajolle ja unohtunut kirrata pultit pyssyn jälkeen...Tommonen on pirun kuumottavaa Kerran ajoin 40 km/h rajoitusalueella suunnilleen rajoitusnopeutta, kun ihan kiinni perään puskee Bemari ja ukko vilkuttelee valoja, heiluttaa käsiä ja tekee "ohitusyrityksiä", muttei mene ohi. Pysähdyn sitten bussipysäkille ja olen varma, että ukko alkaa meuhkaamaan hidastelijasta, eli ikkuna auki, kaveri pysähtyy vierelle, jolloin semi-vittuilevaan sävyyn tokaisen, että mikäs sulla hätänä, niin kaveri sanoo, että mun takarengas viipottaa. Ja toden totta, pultit ihan löysällä, juuri tulin renkaiden tasapainotuksesta ja arvelin, ettei tasapainotus ollut korjannutkaan pientä tärinää, joten pistin auton pienet tärinät vissiin sen piikkiin - tai jotenkin vaan en asiaa itse huomannut.
Samoin kun kuuluu tööttäys, niin miettii mitäs nyt on tullut tehtyä vai tekikö joku muu jotain vai mitä hittoa.
Tuommosen episodin kerran kokeneena kävin ostamassa momenttiavaimen ja käytän sitä aina kausirenkaanvaihdossa. Mutterimopoa käytän vain renkaita irrottaessa. Halpiksilla momentti voi olla mitä vain ja laatuvehkeillä saa sitten helposti paskottua vähintään kartiot kevytmetallivanteista jos kiristää "nakuna" ilman momenttipuikkoa (joka sekin tuottaa aika suurpiirteisen lopputuloksen).Noi löysällä olevat renkaat muuten kuuluu viimeistään siinä vaiheessa kun nopeus nousee yli 60kmh aivan helvetinmoinen rallatus alkaa ainakin omassa autossa, nimim. pari kertaa lähtenyt rempan jälkeen koeajolle ja unohtunut kirrata pultit pyssyn jälkeen...
Juu siis eihän noita pyssyllä saa kiristää loppuun asti. Akkumopolla 2 asennossa jäävät juurikin löysälle hieman ja sittenkun loppukiristys unohtuu niin huomaa hetken ajeltuaan.Tuommosen episodin kerran kokeneena kävin ostamassa momenttiavaimen ja käytän sitä aina kausirenkaanvaihdossa. Mutterimopoa käytän vain renkaita irrottaessa. Halpiksilla momentti voi olla mitä vain ja laatuvehkeillä saa sitten helposti paskottua vähintään kartiot kevytmetallivanteista jos kiristää "nakuna" ilman momenttipuikkoa (joka sekin tuottaa aika suurpiirteisen lopputuloksen).
Itse ajan siis koko ajan cruisen kanssa mittarinopeutta 90km/h, olikohan bemarin takalasin "speedhunters" tarralla jotain tekemistä asian kanssa?
Saman huomasin omassa Volvossani, sai totutella saksalaisen jälkeen hyvin pieneen mittarivirheeseen. Nyt alla taas VAG-tuotos, ja rajoitus+10km/h mittarinopeus on taas turvallinen. 113km/h vakkarissa on vajaa 106 oikeaa nopeutta.Tarkistasin oman mittarin virheen ennen oletusta "kun se mittari näyttää ainakin kympin verran liikaa". Omassa ruotsalaistuotteessa mittarivirhe on gepsistä varmistettuna vain 3km/h eli 90km/h mittarinopeudella todellinen nopeus olisi 87km/h, ja nykyisellä poliisihallituksen soveltamisohjeella paukahtaa "pikavoitto" 80km/h rajoituksella jos ajaa tuon isomummovainaan datsunin mittarivirheen mukaan.
Ei se mittarivirhe auton valmistajasta riipu vaan enemmän renkaiden koostaSaman huomasin omassa Volvossani, sai totutella saksalaisen jälkeen hyvin pieneen mittarivirheeseen. Nyt alla taas VAG-tuotos, ja rajoitus+10km/h mittarinopeus on taas turvallinen. 113km/h vakkarissa on vajaa 106 oikeaa nopeutta.
Vierintäkehä saa laillisesti muuttua 5%, eli jo ihan renkaiden valinnalla voidaan kahden auton välille saada tilanne, jossa toisessa virhe on 0 ja toisessa 10%. Kahden tai kolmen auton otannalla ei siis voida sanoa yhtään mitään automerkkien yleisistä mittarivirheistä jos rengastuksesta ei ole mitään käsitystä.no eiköhän se mittari pitäisi olla kalibroituna niille käytettäville renkaille, asia erikseen jos niitä rengaskokoja omin päin lähtee muuttelemaan
no eiköhän se mittari pitäisi olla kalibroituna niille käytettäville renkaille, asia erikseen jos niitä rengaskokoja omin päin lähtee muuttelemaan
Mulla näyttää ainakin harrasteella sillä rengastuksella joka on alla täysin gps nopeutta. Kätevää sinänsä. Vähän isompaa vannetta jne alla.Nopeusmittari ei saa missään tilanteessa näyttää liian pientä nopeutta, suurempi on ok. Tämän pitää toteutua kaikilla auton kaikilla sallituilla renkailla. Oman auton mittari näyttää esiasennusrenkailla +8km/h tunnissa liikaa.
Ei velvoita käyttämään äänimerkkiä, mutta ainoastaan ääni- ja valomerkkiä käytettäessä muilla ajoneuvoilla on velvollisuus väistää. Kolaritilanteessa äänimerkkejä käyttämätön poliisiauto on siis samalla tasolla kuin kuka tahansa muukin satunnainen tienkäyttäjä. Tai eipä sitä edes tarvi kolaria tulla, vastaantulijoiden kaistalla ajeleva äänimerkitön poliisiauto on tietenkin velvollinen väistämään muita siinä missä muutkin ohittelijat. Lakiahan tuossa on rikottu.Hyvää pelisilmää poliiseilta tänään, 40kmh taajama alueella ainoastaan siniset valot päällä 3-4 auton jonosta vastaantulijan kaistaa ohi n. 80kmh. Huomasin siinä kun olivat ~30m päässä vasemmasta takakulmasta. Tuossa kun olisi joku näppärä kääntänyt vaikka vasemmalle omaan pihaan tms. olisi pelti kolissut komeasti.
Eikö lakikin velvoita käyttämään pillejä jos on enemmän väkeä tiellä, erityisesti taajamassa ym?
Jos autossa on valmistajan speksaamat renkaat, niin eikö se silloin riipu valmistajasta?Ei se mittarivirhe auton valmistajasta riipu vaan enemmän renkaiden koosta
Tarkistasin oman mittarin virheen ennen oletusta "kun se mittari näyttää ainakin kympin verran liikaa". Omassa ruotsalaistuotteessa mittarivirhe on gepsistä varmistettuna vain 3km/h eli 90km/h mittarinopeudella todellinen nopeus olisi 87km/h, ja nykyisellä poliisihallituksen soveltamisohjeella paukahtaa "pikavoitto" 80km/h rajoituksella jos ajaa tuon isomummovainaan datsunin mittarivirheen mukaan.
Joo siitä todellisesta nopeudesta vähennetään vielä 3km/h ja sen mukaan sitten toimenpiteitä poliisin taholta. Itsellä tuo sama 3km/h mittarivirhe ja vakkarissa aina 90. Tosin tolppien kohdalla jos huomaan niin tiputan 85:een. Ei jaksa välähtelyjä vaikka ei siitä tule kuin huomautus.Eihän paukahda? Varmuusvähennyksen jälkeen tuo on vain 84 km/h. Voit siis ajaa mittariin 92 km/h ja vielä ollaan sakotusrajan alla.
Meinaatko, että prosentuaalisestikin näytti enemmän? Muutenhan tuo on ihan loogista, jos mittarivirhe on 5%, niin 100km/h nopeudessa virhe on 5km/h ja 40km/h nopeudessa 2km/hsukulaisten Nissan Sunnyssä oli aikoinaan jopa progressiivinen mittarivirhe eli mitä kovempaa ajoit sitä enemmän mittari näytti väärin.
Tietääkseni paukahtaa heti kun puuttumiskynnys ylittyy, lompakosta lähtevä summa lasketaan sitten varmuusvähenys mukaan luettuna. Tulevaisuudessa pääsee inttämään byrokraattien kanssa hallinnollisesta liikennevirhemaksusta ja se vasta kalliiksi tuleekin.Eihän paukahda? Varmuusvähennyksen jälkeen tuo on vain 84 km/h. Voit siis ajaa mittariin 92 km/h ja vielä ollaan sakotusrajan alla.
Kyllä sen Sunnyn mittarivirhe kasvoi koko ajan nopeuden mukana. En ajanut sillä mutta tämä enopuolen kertomaa.Meinaatko, että prosentuaalisestikin näytti enemmän? Muutenhan tuo on ihan loogista, jos mittarivirhe on 5%, niin 100km/h nopeudessa virhe on 5km/h ja 40km/h nopeudessa 2km/h
Absoluuttinen mittarivirhehän kasvaa kaikissa autoissa mitä kovempaa ajetaan. Prosentuaalisen ei pitäisi. Eli 50km/h vauhdissa 5km/h mittarivirhe olisi 100km/h vauhdissa 10km/h virhe, 10%Kyllä sen Sunnyn mittarivirhe kasvoi koko ajan nopeuden mukana. En ajanut sillä mutta tämä enopuolen kertomaa.
Noin oletin itsekkin mutta 2018 polossa oli 3km/h tasainen mittarivirhe pikkunopeuksista suuriin.Absoluuttinen mittarivirhehän kasvaa kaikissa autoissa mitä kovempaa ajetaan. Prosentuaalisen ei pitäisi. Eli 50km/h vauhdissa 5km/h mittarivirhe olisi 100km/h vauhdissa 10km/h virhe, 10%
Tietääkseni paukahtaa heti kun puuttumiskynnys ylittyy, lompakosta lähtevä summa lasketaan sitten varmuusvähenys mukaan luettuna. Tulevaisuudessa pääsee inttämään byrokraattien kanssa hallinnollisesta liikennevirhemaksusta ja se vasta kalliiksi tuleekin.