En hänen tavoista tiedä.
Mutta jos on tarkoitus ajaa nopeusrajoitusten mukaan, niin -10 -0km/h kuullostaa ihan terveeltä.
Riippuu autosta, hyvällä , tarkalla vakkarilla varustetulla autolla voi ajaa aika lähellä suurintasallittua.
Moinen varuste ei ole pakollinen, eikä edes kaikissa uusissa ole sellaista. Ja edelleen se auton mittari ei ole tarkka, ja sen lukutarkkuus ei ole erityisen tarkka. Jos kuljettaja ajaa keskimäärin kuviteltua ajaa rajoitusten mukaan, ehkä kuviteltua todellista 75km/h, niin en nyt ihmettelisi jos vaihteluväli on 70-80km/h.
En olisi huolissani siitä että jotkut kuljettaja osaavat ajaa rajoitustenmukaan ja myös ajavat.
En nyt ole huolissani niistäkään joille tilanne nopeus on joskus hilitysti yli rajoitusten ja ottavat siitä vastuun.
Ollaan kuitenkin tietotekniikka foorumilla, niin en uskoisi mittarivirheen selvittämisen olevan mitenkään ylivoimainen tehtävä. Kuten tuossa linkitin, niin tarkoituksella reilusti alle nopeusrajoituksen ajavat aiheuttavat tutkitusti onnettomuuksia, myös niitä kuolemaan johtavia. Joten olisi ihan kaikkien etu, että siellä tiellä ei madeltaisi. Jos ei pysty ajamaan muun liikennevirran mukana, vaan aina kerää hirveät jonot olisi parempi palauttaa se kortti, eikä mesuta ylinopeudesta. Kuorma-autot ym. nopeusrajoitetut autot/yhdistelmät sitten tietenkin ajavat sitä kalustolleen sallittua nopeutta. Tottakai se nopeus ilman vakkaria vaihtelee, mutta puhun nyt näistä, jotka ajavat jatkuvasti reilusti alla rajoituksen. Sitten kun tulee mäki, niin vauhti tippuu edelleen.