Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

En kyllä yhtään ihmettele miksi taksilla paloi hihat rekkaan.
Kun tuolla Kehä 3 rekat painaa 89 rajoitinta vasten ja aina kun auto on edessä niin roikutaan kyllä vaarallisen lähellä. Ei se toki oikeuta brake checkaamaan..

Ylipäätään missä tahansa missä 80 rajoitus niin yritäpä pitää yllä 80km/h todellista nopeutta. Ihan mahdoton yhtälö kun rekat painaa sen n. 90 rajotinta vasten. Sit tullaan perseeseen hiillostamaan kun ajan muka liian hiljaa.
 
Ei sitä turvaväliä tarvitse ja kuulu pitää kaikissa tilanteissa aina ja iänkaikkisesti....

Ei ne ole koottuja selityksiä. Näistä turvaväleistä ulisee vain ne, jotka eivät kehillä aja pätkääkään. Helsingin liikennemäärillä ja kaistojen määrällä se on sula mahdottomuus. ...
Mä en kyllä edes ymmärrä mikä ”hiillostus” tossa muka edes on ollut.

Taksia kritisoitu että vaihto liian lähelle rekkaa, siinä vaiheessa kun kuvaajan olettaisi nähneet kun taksi vaihtaa kaistaa, oli siihen taksiin vajaa kaksisekunttia matkaa. Jos sellaiset turvavälit on ok, niin se vähän syö sitä taksi syyttelyä touhun aloittamisesta.


Mä en kyllä edes ymmärrä mikä ”hiillostus” tossa muka edes on ollut. Jos tuolla muutaman sekunnin lähietäisyydellä kokee painostusta, niin varmaan aika ahdistavaa on kehillä ajella. Rekkapena ajoi kuten kuka tahansa muu, kun liittymästä tullaan eteen. Kaasulta pois ja liittyjä kerää sitten kalunsa ja tekee välin. Kaikki näytti menevän ihan normaalisti kunnes taksi päätti alkaa sekoilemaan. Brake checkiä kun alkaa rekalle tekemään, niin ihan turha alkaa itkemään ”turvavälin” perään.

Videon perusteella ei se taksin vauhti erityisen hitaalta vaikuttanut, vaan rekka oli se joka meni lujaa.
Taksi myös kiihdytti, mutta rekka kiihdytti perään.


Kyllä se idiootti tässä oli se taksikuski. Näki, että takaa tullaan kovempaa, niin miksi siihen eteen piti tunkea matelemaan? Joko painaa sitä kaasua tai sitten himmaa ja menee taakse.
Jos se rekka ei ollut hälytysajossa oleva paloauto (tai jotain muuta sellaista, jotain sinistä vilkuu lasista), niin miksi rekka kuski olettaisi että muut tekisivät hänelle tilaa, koska hän ajaa ylinopeutta ja lujempaa kuin muu liikennevirta. Päinvastoin, oletus pitäisi olla että eteen liittyy hiljempaa ajavia.

Ihmetyttää miksi niin moni pitää jotekin oikeutettuna että moinen kuski lähtee sitten kouluttamaan tietämättömiä ajamalla päälle.

Olisi mennyt vaikka sen volvon taakse,

Jos se olisi pyrkinyt sen taakse, olisi taksin ensin hijennettävä että se onnituisi turvallisesti, mutta taisi takaluukussa olla rekka tuuppimassa.


En kannata saati kiittele taksin toteuttamaa jarrivilkuttelua, mut hämmästelen sitä että miksi muiden autoilijen pitäisi itse alkaa tötöileen että joku toinen ammattitörttöiliä voisi jatkaa touhuaan. Siis esim , miksei taksi alkanut ajamaan ylinopeutta, miksi taksi ei koukannut Volvon eteen tai konttiin jne. Jotta Rekkakoski voisi jatkaa valitsemallaan tiellä.
 
Ei ne ole koottuja selityksiä. Näistä turvaväleistä ulisee vain ne, jotka eivät kehillä aja pätkääkään. Helsingin liikennemäärillä ja kaistojen määrällä se on sula mahdottomuus.
No jos turvaväli oli riittävä, niin sitten se rekka ajoi tahallaan perään, no niin moni on epäillytkin.
Mutta noin ihan rehdisti, oliko se rekan pitämä turvaväli videossa ihan oikeasti mielestäsi riittävä ?

Helsingin liikennemäärillä ja kaistojen määrällä se on sula mahdottomuus.
Konsteja on mm nopeuksien laskeminen.

Olet oikeassa että nykyisin jo keskimäärin on alle hyvänkelin suositusten, mutta tässä rekan tapauksessa se tuli ihan eri tasolle ja lähti vielä perään tilanteessa jossa se oli vielä lähellä.
 
Jännä juttu, että nopeudet nähdään täysin vastakkaisina, sillä lain mukaan rekka ajaa törkeää ylinopeutta, kun taas taksi menee sitä suurinta sallittua.

Jos tilanne olisi toisin päin, eli rekka olisi liittymässä, olisi nopeus todennäköisesti huomattavasti vielä matalampi, mutta se tuntuu sen sijaan olevan yleisesti huomattavasti hyväksytympää, että raskas liikenne tunkee väleihin joihin nopeus tai aika ei yksinkertaisesti riitä.

Mitä tulee tuohon videon tilanteeseen, en yhtään ihmettelisi jos rekan kuskille tulee pidempikin ajokielto.
En nyt puutu mihinkään muuhun, mutta tottakai se on hyväksytympää rekan liittyä liittymästä hitaampana. Koska jos se ei niin tekisi niin teillä seisoisi lähes kaikki liittymät kun siellä olisi rekat parkissa odottamassa sitä sopivaa väliä mihin mahtuisi. Kun henkilöauto kiihtyy, jos kuski vaan painaa kaasua.

Ja tämä nyt sitten vain yleisellä tasolla liittymättä tuohon taksin ja rekan videoon, jossa molemmat minusta perseilevät yhtälailla.
 
No jos turvaväli oli riittävä, niin sitten se rekka ajoi tahallaan perään, no niin moni on epäillytkin.
Mutta noin ihan rehdisti, oliko se rekan pitämä turvaväli videossa ihan oikeasti mielestäsi riittävä ?


Konsteja on mm nopeuksien laskeminen.

Olet oikeassa että nykyisin jo keskimäärin on alle hyvänkelin suositusten, mutta tässä rekan tapauksessa se tuli ihan eri tasolle ja lähti vielä perään tilanteessa jossa se oli vielä lähellä.

Uskokaa nyt jo, että aivan riittävät välit Pk-seudulle.

Tuo taksin käytös on juuri samanlaista, kuin lantapunteilla, jotka tulevat Pk-seudulle aiheuttamaan liikennekaaoksia. Karkkila, Klaukkala, Nurmijärvi, Hyvinkää, tervakoski jne.
 
En nyt puutu mihinkään muuhun, mutta tottakai se on hyväksytympää rekan liittyä liittymästä hitaampana. Koska jos se ei niin tekisi niin teillä seisoisi lähes kaikki liittymät kun siellä olisi rekat parkissa odottamassa sitä sopivaa väliä mihin mahtuisi. Kun henkilöauto kiihtyy, jos kuski vaan painaa kaasua.

Ja tämä nyt sitten vain yleisellä tasolla liittymättä tuohon taksin ja rekan videoon, jossa molemmat minusta perseilevät yhtälailla.

En ole tästä eri mieltä, mutta yllättävän usein sillä raskaalla työnnetään myös sellaisiin väleihin, joihin sillä ei ole mitään asiaa.

Esimerkiksi kolmion takaa maantielle niin, että koko jono joutuu pysähtymään raskaan ajoneuvon taakse 80 nopeudesta.

Videolla kun tilanne on marginaalisesti toisin päin, ei rakastaasta vehkeestä tunnu löytyvän lainkaan jarruja, ja lopuksi ajaa perään, vaikka vieressä on kaistoja vapaana joista voisi ajaa ohi, jos kerran pakko on päästellä kovempaa kuin suurinta sallittua.

Ja silti kommenteissa vikaa nähdään lähinnä taksikuskissa, joka kyllä kieltämättä näkyy myös tuolla tien päällä.
 
Mistä näit tutkalukemat?
Mihin tarvitset erillisiä tutkalukemia? Alueella on 80km/h rajoitus. Videossa näkyy, että rekka ajaa selvästi muuta liikennettä kovempaa, eikä ole todennäköistä että kaikki muut ajaisivat alle rajoituksen. Kamerakuvassa näkyy gps:n tarjoama nopeuslukema, joka sekin tukee tuota huomiota. Vaikka gps-lukema ei täysin oikea olisikaan, kuten jotkut ovat skenaarioineet kamerakuvan laadusta johdetun mahdollisen valmistajamaan perusteella, niin ei se varmasti siltikään paljoa heitä.

Videon perusteella ei se taksin vauhti erityisen hitaalta vaikuttanut, vaan rekka oli se joka meni lujaa.
Niinpä, taksi liittyy liikennevirtaan suunnilleen samaa nopeutta kuin muu liikenne, korkeintaan noin 2km/h hitaampaa. Rekka on se, joka jyrää takaa päälle muita kovempaa.

Jos se rekka ei ollut hälytysajossa oleva paloauto (tai jotain muuta sellaista, jotain sinistä vilkuu lasista), niin miksi rekka kuski olettaisi että muut tekisivät hänelle tilaa, koska hän ajaa ylinopeutta ja lujempaa kuin muu liikennevirta. Päinvastoin, oletus pitäisi olla että eteen liittyy hiljempaa ajavia.
Se sininen heijastus oli niitä rekkapenojen käyttämiä "tässä ajaa masa" -valotauluja, tai vastaavia tosi hienoja koristeita. :D

Ihmetyttää miksi niin moni pitää jotekin oikeutettuna että moinen kuski lähtee sitten kouluttamaan tietämättömiä ajamalla päälle.
Ei tuolle urpoilulle sentään kovin montaa puolustelijaa ole löytynyt, mutta ainahan näitä on muutama.

En kannata saati kiittele taksin toteuttamaa jarrivilkuttelua, mut hämmästelen sitä että miksi muiden autoilijen pitäisi itse alkaa tötöileen että joku toinen ammattitörttöiliä voisi jatkaa touhuaan. Siis esim , miksei taksi alkanut ajamaan ylinopeutta, miksi taksi ei koukannut Volvon eteen tai konttiin jne. Jotta Rekkakoski voisi jatkaa valitsemallaan tiellä.
Ei pidä provosoitua, vaikka provosoidaan. Tämä ei nyt toteutunut kummankaan osapuolen toimesta.
 
Ylipäätään missä tahansa missä 80 rajoitus niin yritäpä pitää yllä 80km/h todellista nopeutta. Ihan mahdoton yhtälö kun rekat painaa sen n. 90 rajotinta vasten. Sit tullaan perseeseen hiillostamaan kun ajan muka liian hiljaa.

Se on ihan hyvä, että ne rekat ajelevat tasaisella hieman yli, kun ne tahtovat hyytyä mäkiin (kun lasti on raskaampi) esim sen 10-15 km/h.

Mitä taas tulee ruuhkassa rekan liittymiseen liikennevirtaan, niin kannattaa huomioida, että se kiihtyy hitaasti. Koska kuitenkin rekkaliikenne on ensisijaista (tavaroiden on pakko liikkua), niin kyllä muilla on oltava aikaa hidastaa, ilman turhaa urputusta.
 
En nyt puutu mihinkään muuhun, mutta tottakai se on hyväksytympää rekan liittyä liittymästä hitaampana. Koska jos se ei niin tekisi niin teillä seisoisi lähes kaikki liittymät kun siellä olisi rekat parkissa odottamassa sitä sopivaa väliä mihin mahtuisi. Kun henkilöauto kiihtyy, jos kuski vaan painaa kaasua.
Hyvä huomio, jota käytän aasinsiltana noihin turvaväleihin, ne ovat myös tuonkaltaisilla teillä myös tiä varten että sinne liikennevirtaa voi yleensäkkin liittyä. ja ne taaksejäävät voivat ilman ihan tolkutonta jojo vaikutusta sovittaa välin uudestaan.

Uskokaa nyt jo, että aivan riittävät välit Pk-seudulle.

Siis tuo rekan valitsema turvaväli? hyvin tuntu riittävän kun ajoi edelläolevan perään...

Videon perusteella tuonkaltaisessa liikenteessä voisi ihan hyvin olla ns asialliset turvavälit, josta ei haittaa, vaan päinvastoin sujuvampaa, nopeampaa liikenettä.

Tuo taksin käytös on juuri samanlaista, kuin lantapunteilla, jotka tulevat Pk-seudulle aiheuttamaan liikennekaaoksia. Karkkila, Klaukkala, Nurmijärvi, Hyvinkää, tervakoski jne.
Olisko jotain ongelmaa jossain muualla jos tuolliasta taksin tyyppistä käytöstä jatkuvasti tienpäällä kohtaa.
 
Hyvä huomio, jota käytän aasinsiltana noihin turvaväleihin, ne ovat myös tuonkaltaisilla teillä myös tiä varten että sinne liikennevirtaa voi yleensäkkin liittyä. ja ne taaksejäävät voivat ilman ihan tolkutonta jojo vaikutusta sovittaa välin uudestaan.



Siis tuo rekan valitsema turvaväli? hyvin tuntu riittävän kun ajoi edelläolevan perään...

Videon perusteella tuonkaltaisessa liikenteessä voisi ihan hyvin olla ns asialliset turvavälit, josta ei haittaa, vaan päinvastoin sujuvampaa, nopeampaa liikenettä.


Olisko jotain ongelmaa jossain muualla jos tuolliasta taksin tyyppistä käytöstä jatkuvasti tienpäällä kohtaa.

No ei ole. Kertoo siitä että et aja tuota väliä päivittäin.


Lantapunteille ohje miten ajaa kehätiellä on moottoriteillä:

1.Moottoritielle liitytään vallitsevalla nopeudella. Ei 60km/h ja ängetään muiden eteen. Jos et uskalla ajaa esim. 100km/h, niin käytä vanhaa tietä tai julkisia.

2. Sovita se nopeus rampilta siten, että moottoritietä ajavat eivät joudu väistelemäön.

3. Älä liity vasemmalle kaistalle jos sieltä tulee nopeampia ohi. Se rekka joka on näkynyt 10km suoralla puoli tuntia ei voi tulla yllätyksenä että pitää vetää heti vasemmalle. Teillä on ihan hyvin aikaa odottaa, kun muut menevät ohi ja sitten vasta ohittaa se rekka. Eikä tarvitse ihmetellä miksi porukka on perseessä kiinni. Tämä on teille skoda, Toyota, huyndai, kia ja Nissan qashqai kuljettajille.

4. Jos jostain syystä ängette eteen, niin painakaa sitä kaasua, ohittakaa ripeästi ja palatkaa omalle kaistalle. Ette jää jurnuttamaan vasenta kaistaa.

5. Jarruvalojen vilkuttelijat. Te olette munineet jos pitää vilkutella valoja. Jos ette pärjää liikennevirrassa, että pitää alkaa protestoimaan, niin menkää kiltisti Vr:llä. Jos perävalojen vilkuttelu on ainoa taito liikenteessä, niin ei kannata ihmetellä miksi taustapeilissä loistaa pitkät valot.

6. Tämä menee pohjois-suomen kuljettajille. Meillä on rampeissa herrasmiessopimus. Jos sieltä on liittymässä porukkaa samalle kaistalle ruuhka-aikaan, niin jokainen kuljettaja päästää vuorollaan yhden eteensä. Muun suomen runkkarit tunnistaa siitä, että väli kiilataa umpeen eikä päästetä eteen.

7. Tämäkin koskee lantapuntteja. Jos sulla on kameran kohdalla auton mittarissa 80km/h, niin et sä jumalauta ala hidastelemaan lisää kun ajat jo ennestään alinopeutta. Lataa playkaupasta tomtom nopeuskameravaroitin tai avaa maps. Mikään ei ole juntimpaa, kuin sahailla nopeutta.

8. Pysy oikealla kaistalla ja anna muiden ajaa vasenta kaistaa jos oma kompetenssi on ajaa alinopeutta.
 
No ei ole. Kertoo siitä että et aja tuota väliä päivittäin.


Lantapunteille ohje miten ajaa kehätiellä on moottoriteillä:

1.Moottoritielle liitytään vallitsevalla nopeudella. Ei 60km/h ja ängetään muiden eteen. Jos et uskalla ajaa esim. 100km/h, niin käytä vanhaa tietä tai julkisia.

2. Sovita se nopeus rampilta siten, että moottoritietä ajavat eivät joudu väistelemäön.

3. Älä liity vasemmalle kaistalle jos sieltä tulee nopeampia ohi. Se rekka joka on näkynyt 10km suoralla puoli tuntia ei voi tulla yllätyksenä että pitää vetää heti vasemmalle. Teillä on ihan hyvin aikaa odottaa, kun muut menevät ohi ja sitten vasta ohittaa se rekka. Eikä tarvitse ihmetellä miksi porukka on perseessä kiinni. Tämä on teille skoda, Toyota, huyndai, kia ja Nissan qashqai kuljettajille.

4. Jos jostain syystä ängette eteen, niin painakaa sitä kaasua, ohittakaa ripeästi ja palatkaa omalle kaistalle. Ette jää jurnuttamaan vasenta kaistaa.

5. Jarruvalojen vilkuttelijat. Te olette munineet jos pitää vilkutella valoja. Jos ette pärjää liikennevirrassa, että pitää alkaa protestoimaan, niin menkää kiltisti Vr:llä. Jos perävalojen vilkuttelu on ainoa taito liikenteessä, niin ei kannata ihmetellä miksi taustapeilissä loistaa pitkät valot.

6. Tämä menee pohjois-suomen kuljettajille. Meillä on rampeissa herrasmiessopimus. Jos sieltä on liittymässä porukkaa samalle kaistalle ruuhka-aikaan, niin jokainen kuljettaja päästää vuorollaan yhden eteensä. Muun suomen runkkarit tunnistaa siitä, että väli kiilataa umpeen eikä päästetä eteen.

7. Tämäkin koskee lantapuntteja. Jos sulla on kameran kohdalla auton mittarissa 80km/h, niin et sä jumalauta ala hidastelemaan lisää kun ajat jo ennestään alinopeutta. Lataa playkaupasta tomtom nopeuskameravaroitin tai avaa maps. Mikään ei ole juntimpaa, kuin sahailla nopeutta.

8. Pysy oikealla kaistalla ja anna muiden ajaa vasenta kaistaa jos oma kompetenssi on ajaa alinopeutta.

Näiden perusteella olisi muiden tielläliikkujien kannalta huomattavasti turvallisempaa, kun vain palauttaisit kortin lähimmälle poliisiasemalle, ja kulkisit matkasi jalan.
 
Näiden perusteella olisi muiden tielläliikkujien kannalta huomattavasti turvallisempaa, kun vain palauttaisit kortin lähimmälle poliisiasemalle, ja kulkisit matkasi jalan.

En usko. 20 vuoden aikana tasan 0 kolaria ja sujuvaa liikkumista. Jos pks liikenne pelottaa tai ei hyväksy em. Sääntöjä, niin kannattaa mennä julkisilla.

Suurimmat turvallisuusuhat tulevat muilta paikkakunnilta ja nimenomaan alinopeus, joka kolareita aiheuttaa kehillä.
 
En usko. 20 vuoden aikana tasan 0 kolaria ja sujuvaa liikkumista. Jos pks liikenne pelottaa tai ei hyväksy em. Sääntöjä, niin kannattaa mennä julkisilla.

Suurimmat turvallisuusuhat tulevat muilta paikkakunnilta ja nimenomaan alinopeus, joka kolareita aiheuttaa kehillä.

Liikenne kyllä pelottaa ihan muuallakin kuin pks-seudulla, lähinnä juuri tämän tyyppisten "keksin-itse-liikennesäännöt-ja-kuvittelen-että-kaikki-osaavat-niitä-noudattaa" kuskien toimesta, johon useimmiten yhdistyy liikenneraivo, törkeä piittaamattomuus ja yleinen sujuvan liikenteen paskominen.

Jos ei tieliikennelaki kelpaa yhteisiksi säännöiksi, on tosiaan kortin palauttaminen lähimmälle asemalle kaikille turvallisin vaihtoehto, ruumita kyllä tulee tuolla asenteella ennen pitkää. Varsinkin kun tuudittautuu omaan täydelliseen ajamiseen.
 
Liikenne kyllä pelottaa ihan muuallakin kuin pks-seudulla, lähinnä juuri tämän tyyppisten "keksin-itse-liikennesäännöt-ja-kuvittelen-että-kaikki-osaavat-niitä-noudattaa" kuskien toimesta, johon useimmiten yhdistyy liikenneraivo, törkeä piittaamattomuus ja yleinen sujuvan liikenteen paskominen.

Jos ei tieliikennelaki kelpaa yhteisiksi säännöiksi, on tosiaan kortin palauttaminen lähimmälle asemalle kaikille turvallisin vaihtoehto, ruumita kyllä tulee tuolla asenteella ennen pitkää. Varsinkin kun tuudittautuu omaan täydelliseen ajamiseen.
Menikö sulla Diplomaatin provosoiva kirjoitustyyli tunteisiin? Ei tossa listassa ole mitään liikennesääntöjä rikkovaa tai liikenneturvallisuutta vaarantavaa asiaa. Mikäli siis noudattaa kyseisen listan vinkkejä.
 
Liikenne kyllä pelottaa ihan muuallakin kuin pks-seudulla, lähinnä juuri tämän tyyppisten "keksin-itse-liikennesäännöt-ja-kuvittelen-että-kaikki-osaavat-niitä-noudattaa" kuskien toimesta, johon useimmiten yhdistyy liikenneraivo, törkeä piittaamattomuus ja yleinen sujuvan liikenteen paskominen.

Jos ei tieliikennelaki kelpaa yhteisiksi säännöiksi, on tosiaan kortin palauttaminen lähimmälle asemalle kaikille turvallisin vaihtoehto, ruumita kyllä tulee tuolla asenteella ennen pitkää. Varsinkin kun tuudittautuu omaan täydelliseen ajamiseen.

Kerro mikä noissa listauksissa on väärin? Ihan oikeita pointteja mitä päivittäin näen yli 50 000km ajavana.

Mikä tuossa on ongelma? En koe, että ajaisin turvallisuudesta pittaamattomasti. Päivittäin vain tulee näitä "kuljettajia" eteen joille esimerkiksi tuo rekka tulee yllättäen eteen.

Yksikään ihminen ei ole kertonut vastausta miksi väliin pitää änkeä vaikka voit odottaa hetken ja antaa muiden mennä. Itse kuitenkin on pussittanut pois, niin miksi menet muiden tuloksi???
 
Menikö sulla Diplomaatin provosoiva kirjoitustyyli tunteisiin? Ei tossa listassa ole mitään liikennesääntöjä rikkovaa tai liikenneturvallisuutta vaarantavaa asiaa. Mikäli siis noudattaa kyseisen listan vinkkejä.

Tuota, oletko tästä ihan varma?

Otetaanpa esimerkiksi kohta 1:

No ei ole. Kertoo siitä että et aja tuota väliä päivittäin.


Lantapunteille ohje miten ajaa kehätiellä on moottoriteillä:

1.Moottoritielle liitytään vallitsevalla nopeudella. Ei 60km/h ja ängetään muiden eteen. Jos et uskalla ajaa esim. 100km/h, niin käytä vanhaa tietä tai julkisia.

Eli raskaalla liikenteellä ei ole mitään asiaa moottoritielle?

Vai koskeeko tämä vain henkilöautoja. Vai myös pakettiautoja.

Talvella ei kenelläkään ole moottoritielle asiaa?

Mistä kristallipallosta pitäisi tietää millä vehkeellä ja mihin näillä ohjeille voisi ajaa?

No ei ole. Kertoo siitä että et aja tuota väliä päivittäin.

3. Älä liity vasemmalle kaistalle jos sieltä tulee nopeampia ohi. Se rekka joka on näkynyt 10km suoralla puoli tuntia ei voi tulla yllätyksenä että pitää vetää heti vasemmalle. Teillä on ihan hyvin aikaa odottaa, kun muut menevät ohi ja sitten vasta ohittaa se rekka. Eikä tarvitse ihmetellä miksi porukka on perseessä kiinni. Tämä on teille skoda, Toyota, huyndai, kia ja Nissan qashqai kuljettajille.

4. Jos jostain syystä ängette eteen, niin painakaa sitä kaasua, ohittakaa ripeästi ja palatkaa omalle kaistalle. Ette jää jurnuttamaan vasenta kaistaa.

Eli koska osa haluaa ajaa laittomuuden puolella, niin muidenkin täytyy niin tehdä, jos haluaa ohittaa hitaampia?

Itselle on ainakin huomattavasti helpompi mennä liikennesääntöjen mukaan, kuin tukeutua random-raivoajan kristallipalloon.
 
En kyllä yhtään ihmettele miksi taksilla paloi hihat rekkaan.
Kun tuolla Kehä 3 rekat painaa 89 rajoitinta vasten ja aina kun auto on edessä niin roikutaan kyllä vaarallisen lähellä. Ei se toki oikeuta brake checkaamaan..

Miksi siihen eteen piti änkeä? Ihan vaan kiusatakseen? Taakse ei tietenkään voi rampilta/liittymäkaistalta tulla, koska silloin ei pääse pelleilemään siihen eteen. Eikä voi tietenkään vaihtaa toiselle kaistalle? Ei se nyt niin voi mennä, että eteen saa työntäytyä ihan miten huvittaa ja alkaa siinä sitten jarruttelemaan, koska mä voin. Tuollaiset pellet kyllä vituttaa liikenteessä keskimäärin aika usein. Ihme teiden ritareita, jotka yrittää muita "kouluttaa". Viime kesänä tuli yksi sankari, joka yritti vasenta kaistaa tukkia ajamalla ~85 kun oikealla kaistalla meni rekka (100 rajoitus). Rekka sitten meni rampista pois, niin minun edellä oleva ohitti sen oikealta kaistalta, joka oli tyhjänä kun rekka lähti rampista. Tämä seurauksena toki pellen piti lähteä kiihdyttämään, että ei kukaan pääsisi ohi (seuraava rekka oli reilun kilometrin päässä edellä). Kun edellä menevä pääsi oikealta ohi, niin vaihtoi oikealla kaistalla ja alkoi pitkiä vilkutella (oli hämärää niin näkyi). No itse ohitin sen sitten vasemmalta, niin pelle vaihtoi sitten vasemmalle kaistalle ja alkoi mulle vilkutella pitkiä. :facepalm:
 
Parkkipaikkojen sankarit, roska-auto tällä kertaa...

Auto parkissa taloyhtiön nimetyllä paikalla. Viime viikon loppupuolella autoa päin ajettu niin että takavalo on aivan palasina ja niin myös takalasi ja takaluukun kaasujousi. Pellissäkin luonnollisesti painumaa.

Osumakohta rinnan korkeudella alueella joka on puskureita monta senttiä sisemmässä. Puskureissa ei mitään jälkiä, joten mikään normaali ajoneuvo ei ole ollut kyseessä. Aamulla auto kunnossa ja 15 aikoihin naapuri havainnut että lasi paskana. Ainoa ajoneuvo joka sinä aikana kulkenut vierestä joka tuon vahingon saisi aikaa on roska-auto joka joutuu peruuttamaan vinosti auton vierestä molokkien viereen.

Kuski kieltää osuneensa ja yhtiö pesee kätensä kuskin lausuman perusteella. Osa-kasko ei korvaa mitään koska vastapuoli ei selvillä...

Hieno joulu kun omakustanteena pitää puhdistaa ja vaihtaa uusi takalasi autoon. Lisäksi takavalot ovat tietenkin jossain hevonkuusessa ja saapuvat ties milloin perille, eli auto ajokelvoton...


Kirsikkana kakun päällä että alle viikon sisään pitäisi muuttaa toista sataa kilsaa...
 
Parkkipaikkojen sankarit, roska-auto tällä kertaa...

Auto parkissa taloyhtiön nimetyllä paikalla. Viime viikon loppupuolella autoa päin ajettu niin että takavalo on aivan palasina ja niin myös takalasi ja takaluukun kaasujousi. Pellissäkin luonnollisesti painumaa.

Osumakohta rinnan korkeudella alueella joka on puskureita monta senttiä sisemmässä. Puskureissa ei mitään jälkiä, joten mikään normaali ajoneuvo ei ole ollut kyseessä. Aamulla auto kunnossa ja 15 aikoihin naapuri havainnut että lasi paskana. Ainoa ajoneuvo joka sinä aikana kulkenut vierestä joka tuon vahingon saisi aikaa on roska-auto joka joutuu peruuttamaan vinosti auton vierestä molokkien viereen.

Kuski kieltää osuneensa ja yhtiö pesee kätensä kuskin lausuman perusteella. Osa-kasko ei korvaa mitään koska vastapuoli ei selvillä...

Hieno joulu kun omakustanteena pitää puhdistaa ja vaihtaa uusi takalasi autoon. Lisäksi takavalot ovat tietenkin jossain hevonkuusessa ja saapuvat ties milloin perille, eli auto ajokelvoton...


Kirsikkana kakun päällä että alle viikon sisään pitäisi muuttaa toista sataa kilsaa...

Eikö pääse katsomaan ajossa ollutta autoa? Nuo paskakuskit eivät yleensä kattele liikenteessä yhtään mitään. Nimimerkillä kokemusta on.
 
Eikö pääse katsomaan ajossa ollutta autoa? Nuo paskakuskit eivät yleensä kattele liikenteessä yhtään mitään. Nimimerkillä kokemusta on.
Jos tapausta ei nähty, niin sehän on vain silkka oletus Pihassa on voinut liikkua myös joku muu kulkuneuvo, joka osui siihen autoon.
 
Jos tapausta ei nähty, niin sehän on vain silkka oletus Pihassa on voinut liikkua myös joku muu kulkuneuvo, joka osui siihen autoon.

Niin no, joku etukuormaaja pystyisi saamaan tuon jäljen aikaan osumatta alempana ja ulompana oleviin rakenteisiin. Henkilöauto eikä pakettiauto saa tuota aikaan ilman että puskuriin/valon alaosaan tulisi jälkeä.

Kysytty on että saako kuvia/mittoja ajossa olleesta autosta ja hiljaista on ollut. Nyt sopivasti joulun aikakin tässä samassa, niin kaikki jumissa tai lomilla.

Selvittely jatkuu, mutta paskalta näyttää.
 
En nyt vetäis johtopäätöksiä muun liikenteen nopeudesta. Mulla huijaa mittari 4-5 km/h ja jos mulla on 80 tasan mittarissa niin porukka ajaa silti hiljempaa tossa oikealla. Jos jonoon joskus menee, niin 70 km/h tai alle todellinen nopeus on ihan normaalia. Kameran pelkoa.

Ajan tosta joka päivä monta kertaa.
Länsinaapurien tuotteissa ilmeisesti mittarivirhe on pahasta. 3km/h liikaa viisarissa on jo iso heitto. Kannattaa käyttää kuiten GPSää setvimään mikä se oikea nopeus on..
 
Ylipäätään missä tahansa missä 80 rajoitus niin yritäpä pitää yllä 80km/h todellista nopeutta. Ihan mahdoton yhtälö kun rekat painaa sen n. 90 rajotinta vasten. Sit tullaan perseeseen hiillostamaan kun ajan muka liian hiljaa.

Sä kyllä ajat ihme teitä pitkin kun en mä täällä kehillä saa koskaan rekkaa perääni hiillostamaan. Harvoin niitä edes näkee tuolla vasemmalla kaistalla, mutta henkilöautoilijat, ne vasta osaakin tuon pelleilyn ja taxit. Ajan todellista sen 85km/h niin aina siellä on joko lähitaxi tai bmw-jonne takakontissa kiinni, ikinä siellä ei ole rekkaa ollut.
 
Sä kyllä ajat ihme teitä pitkin kun en mä täällä kehillä saa koskaan rekkaa perääni hiillostamaan. Harvoin niitä edes näkee tuolla vasemmalla kaistalla, mutta henkilöautoilijat, ne vasta osaakin tuon pelleilyn ja taxit. Ajan todellista sen 85km/h niin aina siellä on joko lähitaxi tai bmw-jonne takakontissa kiinni, ikinä siellä ei ole rekkaa ollut.
Itäsuomessa jos ajat vaikka gepsin mukaan sen 83-85 kun rajoitus on 80 niin kohta sulla näkyy taustapeilissä vain se SCANIA.
 
Sä kyllä ajat ihme teitä pitkin kun en mä täällä kehillä saa koskaan rekkaa perääni hiillostamaan. Harvoin niitä edes näkee tuolla vasemmalla kaistalla, mutta henkilöautoilijat, ne vasta osaakin tuon pelleilyn ja taxit. Ajan todellista sen 85km/h niin aina siellä on joko lähitaxi tai bmw-jonne takakontissa kiinni, ikinä siellä ei ole rekkaa ollut.

Kehä 3 itään tiksistä haksiin. Tuolla välillä noita kolonnia on jotka vetää vasenta kaistaa ennen ikean mäkeä.
 
Sä kyllä ajat ihme teitä pitkin kun en mä täällä kehillä saa koskaan rekkaa perääni hiillostamaan. Harvoin niitä edes näkee tuolla vasemmalla kaistalla, mutta henkilöautoilijat, ne vasta osaakin tuon pelleilyn ja taxit. Ajan todellista sen 85km/h niin aina siellä on joko lähitaxi tai bmw-jonne takakontissa kiinni, ikinä siellä ei ole rekkaa ollut.

Ainakin näillä kaksnumeroisilla teillä ihan normaalia. Siis kehä3:n ulkopuolella.
 
Kehä 3 itään tiksistä haksiin. Tuolla välillä noita kolonnia on jotka vetää vasenta kaistaa ennen ikean mäkeä.

Jos ei kolme kaistaa yhteen suuntaan auta niin voi voi, mene julkisilla jos et kestä olla jonkun takana hetken vertaa:facepalm:

Kehä 3 itään.png

Kannattaa ottaa huomioon ettei tämä maa toimi ilman niitä rekkoja, ne ei siellä hupii vedä pillurallia kuten jotkut tiksin Shelliä ympäri.
 
Itäsuomessa jos ajat vaikka gepsin mukaan sen 83-85 kun rajoitus on 80 niin kohta sulla näkyy taustapeilissä vain se SCANIA.
Perseessä roikkuvia rekkoja löytyy ympäri suomen, hattuvakiolla arvattuna n.30% harrastaa tätä.
Ei noista pääse eroon kuin ajamalla ylinopeutta. Etenkin talvella vaikeaa pienemmillä maanteillä kun satasen alueet on harvassa, kesällä nuo on helppo karistaa kun satasen alueita on enemmän.
 
Jos ei kolme kaistaa yhteen suuntaan auta niin voi voi, mene julkisilla jos et kestä olla jonkun takana hetken vertaa:facepalm:

Kehä 3 itään.png

Kannattaa ottaa huomioon ettei tämä maa toimi ilman niitä rekkoja, ne ei siellä hupii vedä pillurallia kuten jotkut tiksin Shelliä ympäri.

Mitäs ne julkiset siihen auttaa, jonkun takana joudut sielläkin istumaan :cigar2:
 
Perseessä roikkuvia rekkoja löytyy ympäri suomen, hattuvakiolla arvattuna n.30% harrastaa tätä.
Ei noista pääse eroon kuin ajamalla ylinopeutta. Etenkin talvella vaikeaa pienemmillä maanteillä kun satasen alueet on harvassa, kesällä nuo on helppo karistaa kun satasen alueita on enemmän.
En tiedä kummasta pitäis huolestua enemmän. 60 tonnisen kuskista joka ei ymmärrä ajoneuvonsa paljon pidempää matkaa pysähtyä vaiko siitä joka ei välitä...
 
Eilen pysähdyin odottamaan oikealta tulevaa autoa joka tuli pikku kadulta jossa aiemmin oli kolmio. Kyllähän siellä oli vielä kaksikin kolmiota, mutta ne olivat kärki ylöspäin.

Nainen ei uskaltanut ajaa heti tai ei uskonut omaavansa etu-ajo-oikeutta.
Bemarikuski takanani puolestaan poltti päreensä välittömästi ja ohitti minut töötti raikuen kiihdyttäen.

Kävin tänään poikkeamassa siinä pikkukadulla. Kolmioissa oli vain huomiomerkki ja "etu-ajo oikeus muuttunut.


Eli näyttää siltä että olin oikeassa.
Mutta aion vastedes mennä siitä ensin jos sieltä kadulta ei joku väkisin puske.

Parempi että kaikki ajaa tyhmyyden symbioosissa, kuin alkaa harata vastaan sitä miltä muilla perstuntumalla tuntuu.
 
Eilen pysähdyin odottamaan oikealta tulevaa autoa joka tuli pikku kadulta jossa aiemmin oli kolmio. Kyllähän siellä oli vielä kaksikin kolmiota, mutta ne olivat kärki ylöspäin.

Nainen ei uskaltanut ajaa heti tai ei uskonut omaavansa etu-ajo-oikeutta.
Bemarikuski takanani puolestaan poltti päreensä välittömästi ja ohitti minut töötti raikuen kiihdyttäen.

Kävin tänään poikkeamassa siinä pikkukadulla. Kolmioissa oli vain huomiomerkki ja "etu-ajo oikeus muuttunut.

Eli näyttää siltä että olin oikeassa.
Mutta aion vastedes mennä siitä ensin jos sieltä kadulta ei joku väkisin puske.

Parempi että kaikki ajaa tyhmyyden symbioosissa, kuin alkaa harata vastaan sitä miltä muilla perstuntumalla tuntuu.
Tämä ärsyttää ei niinkään autoilijoissa vaan tieliikennelaissa. Mielestäni tälläiset risteykset pitäisi hoitaa tavalla A tai B ilman mitään muita vaihtoehtoja.

A: Tasaarvoiset risteykset kiellettäisiin kokonaan. Eli JOS minulla ei ole kolmiota niin tietäisin että toisella on. Toisinsanoen siis JOS minulla on kolmio niin tietäisin että toisella ei ole.

B: Tasaarvoinen risteys merkattaisiin AINA liikennemerkillä MOLEMMILLE risteyksen osapuolille.

Ei pitäisi enää jäädä epäselvyyksiä kenelläkään missään tilanteessa.
 
Tämä ärsyttää ei niinkään autoilijoissa vaan tieliikennelaissa. Mielestäni tälläiset risteykset pitäisi hoitaa tavalla A tai B ilman mitään muita vaihtoehtoja.

A: Tasaarvoiset risteykset kiellettäisiin kokonaan. Eli JOS minulla ei ole kolmiota niin tietäisin että toisella on. Toisinsanoen siis JOS minulla on kolmio niin tietäisin että toisella ei ole.

B: Tasaarvoinen risteys merkattaisiin AINA liikennemerkillä MOLEMMILLE risteyksen osapuolille.

Ei pitäisi enää jäädä epäselvyyksiä kenelläkään missään tilanteessa.

Tuo olisikin liian selkeä tapa merkitä risteykset.
Nyt saa etenkin vieraalla paikkakunnalla ajaessa tähystää jatkuvasti sitä kolmiota risteävälle liikenteelle ja yleensä merkki ei näy, toki tähän sitä ei ole suunniteltukkaan.
 
Tämä ärsyttää ei niinkään autoilijoissa vaan tieliikennelaissa. Mielestäni tälläiset risteykset pitäisi hoitaa tavalla A tai B ilman mitään muita vaihtoehtoja.

A: Tasaarvoiset risteykset kiellettäisiin kokonaan. Eli JOS minulla ei ole kolmiota niin tietäisin että toisella on. Toisinsanoen siis JOS minulla on kolmio niin tietäisin että toisella ei ole.

B: Tasaarvoinen risteys merkattaisiin AINA liikennemerkillä MOLEMMILLE risteyksen osapuolille.

Ei pitäisi enää jäädä epäselvyyksiä kenelläkään missään tilanteessa.

Ja sitten laskemaan kulunkeja... Montako tasa-arvoista risteystä suomessa on ja paljonko maksaa yhden risteyksen liikennemerkikkien asettaminen kokonaisuudessaan sivukuluineen? Eli olisihan se ihan kiva mutta käytännössä mahdoton homma. Huomattavasti halvempaa olisi pistää jokaiselle täysi-ikäiselle suomalaiselle pakolliset 24 tuntia teoriaa ja 24 ajotuntia autokoulussa aiheena pelkästään risteysajovuorot.
 
Viimeksi muokattu:
Ja sitten laskemaan kulunkeja... Montako tasa-arvoista risteystä suomessa on ja paljonko maksaa yhden risteyksen liikennemerkikkien asettaminen kokonaisuudessaan sivukuluineen? Eli olisihan se ihan kiva mutta käytännössä mahdoton homma. Huomattavasti halvempaa olisi pistää jokaiselle täysi-ikäiselle suomalaiselle pakolliset 24 tuntia teoriaa ja 24 ajotuntia autokoulussa aiheena pelkästään riteysajosäännöt.
Ongelmana ei omasta mielestäni ole risteysajosäännöt, ongelmana on se kuinka ne on merkitty.
Tottakai näiden muuttaminen jälkeenpäin on lähes mahdotonta, mutta olisihan se hienoa jos olisi merkki etuajo-oikeutetun suuntaan osoittamassa kuinka risteys toimii.
 
Kieltämättä tasa-arvoiset ottaa aivoon. Rakentaisi ainakin niin että on näkyvyttä. Tai sitten tosiaan miinottaa kolmioilla kaikki. Liikenteen sujuvuus paranisi todella paljon, toisaalta ajonopeudet pääväylällä myöskin kohoaisivat (liikaa?)...

Ja kun bensaveroja ym. autoiluun liittyviä kustannuksia on varaa korottaa niin voisi kai niillä rahoilla asentaa muutaman kolmion?
 
Kieltämättä tasa-arvoiset ottaa aivoon. Rakentaisi ainakin niin että on näkyvyttä. Tai sitten tosiaan miinottaa kolmioilla kaikki. Liikenteen sujuvuus paranisi todella paljon, toisaalta ajonopeudet pääväylällä myöskin kohoaisivat (liikaa?)...

Ja kun bensaveroja ym. autoiluun liittyviä kustannuksia on varaa korottaa niin voisi kai niillä rahoilla asentaa muutaman kolmion?
Ajonopeuden kohoaminen ja lisääntynyt turvallisuus kuulostaa minusta aika hyvältä yhtälöltä.
 
Entä jos sillä oikealta tulevalla on kärkikolmio mikä ei näy sinun suuntaan?
Silloin väistät turhaan, mutta eipähän kolise. Joissain paikoissa olen törmännykki siihen että ne näkyy huonosti. Useammin saisivat olla käyriä juurikin tästä syystä.
 
Tämä ärsyttää ei niinkään autoilijoissa vaan tieliikennelaissa. Mielestäni tälläiset risteykset pitäisi hoitaa tavalla A tai B ilman mitään muita vaihtoehtoja.

A: Tasaarvoiset risteykset kiellettäisiin kokonaan. Eli JOS minulla ei ole kolmiota niin tietäisin että toisella on. Toisinsanoen siis JOS minulla on kolmio niin tietäisin että toisella ei ole.

B: Tasaarvoinen risteys merkattaisiin AINA liikennemerkillä MOLEMMILLE risteyksen osapuolille.

Ei pitäisi enää jäädä epäselvyyksiä kenelläkään missään tilanteessa.
Ei nykysysteemissä ole kyllä mitään ongelmaa, ellei sellaisena pidä sitä, että risteyksissä joutuu paikoittain hidastamaan ja tarkkailemaan sivutiellä olevia liikennemerkkejä ja muita tielläliikkujia. Kunhan kaasujalassa on muitakin asentoja kuin ylhäällä ja alhaalla, ja niska kääntyy vähintään 45 astetta, ei sen pitäisi tuottaa vaikeuksia.

Päivittäin ajellessa tosin tuntuu siltä, että paras ratkaisu olisi ameriikkalaistyylinen neljä stop-merkkiä. Suurimalla osalla ei tunnu riittävän ajotaidot risteyksen ylittämiseen turvallisesti pysähtymättä ensin.
 
Entiedä onko tässä sarkasmia vai ei mutta en puhunut liikenneturvallisuudesta yhtään mitään.
Ei ollut sarkasmia vaan tosissaan jos ratkaisu (esim. joka puolelle näkyvät kärkikolmio) kohentaa sekä sujuvuutta, että turvallisuutta, niin mielestäni ei ole juuri perusteita jättää sitä tekemättä. Mieluummin jättää vaikka opasteet Ouluun asentamatta jos se kylttibudjetista on kiinni.
 
Perseessäroikkujat jälleen, tällä kertaa tosin ei mikään hirveän törkeä tapaus vaan lähinnä vaikutti vaan epävarmalta kuskilta, jolla vaikeuksia säädellä autonsa nopeutta järkevästi ja jonkinlainen ohittamispelko.

Edessä rekka, sen takana yksi auto ja itse ajoin turvavälin päässä sen rekan takana tulevan auton takana. Takaa tuli auto, joka sai minut kiinni.

Tiellä sen verran vastaantulevaa liikennettä että jouduttiin ajamaan useamman kilometrin tässä jonossa.

Takanatuleva ajoi keskimäärin hiukan liian pienellä turvavälillä (ei ihan perseessä kiinni kuitenkaan), mutta sitten kun ylämäessä edessäoleva rekka hyytyi ja joutui itsekin löysäämään kaasua pitääkseen järkevän turvavälin, takanatuleva tuli aina ihan perseeseen kiinni.

Ekan ohituskaistan tullen päästiin sitten rekasta ohi. Ohituskaistalla ja sen jälkeen itsellä 100km/h alueella 110 mittarissa, takanatulevalla ei mitään intoa mennä minusta ohi, mutta jäi jälleen sellaisen hiukan liian lyhyen turvavälin päähän, ei ihan perseeseen kiinni.

10km myöhemmin olin kääntymässä pois tieltä, ja pari kilsaa ennen risteystä, josta olin kääntymässä, oli jälleen ohituskaistat. Ajattelin, että päästän takanatulevan nyt ohituskaistoilla ohi niin sen ei tarvi sitten jarruttaa kunnolla kun minä alan hidastamaan kääntymistä varten.

Vilkautin vilkkua oikealle. Ei reaktiota takaatulevalta. Hidastin vauhtia 5km/h ja vilkautin vilkkua oikealle. Takanatuleva hidastaa mukana, ei lähde ohittamaan.
Hidastin vauhtia mittariin 100km/h asti ja vilkautin vilkkua jälleen. Hidasti mukana, ei lähtenyt ohittamaan.

Lopulta piti hidastaa mittariin 80km/h asti että takanatuleva tajusi mennä ohi.

Eikö ihmiset tajua, että vilkautus oikealle on vinkki "mene ohi" ? Ja onko se ohittaminen niin pelottavaa että sitä ei meinaa uskaltaa tehdä edes ohituskaistalla kun edessä oleva auto selvästi hidastaa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 608
Viestejä
4 512 633
Jäsenet
74 421
Uusin jäsen
eetu2k

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom